Gokje: Verdonk probeert -net zoals bij taida pasic-- Hirschi Ali uit te zetten naar ethiopie voor 1 september.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:28 schreef editor2 het volgende:
Update:
Hirschi Ali heeft inmiddels gezegd dat zij Nederland verlaat vanwege de politieke correcte sfeer die nog steeds in Nederland ondanks alles heerst.
Ook in de Verenigde Staten is nu door haar adviseurs gezegd dat deze brief van Rita Verdonk een legale doodsteek is omdat indien zij dit verliest ook haar beschermingsstatus verliest met alle gevolgen van dien en zelfs gevolg kan hebben voor haar nieuwe baan in de Verenigde Staten aangezien daar wel vanuit gegaan wordt dat ze een Nederlands paspoort heeft.
Ben je nou dom of doe je alsof?quote:Op maandag 15 mei 2006 22:35 schreef __Saviour__ het volgende:
En dat allemaal door wat domme leugentjes. 100% d'r eigen schuld. Die staat binnen een paar weken op schiphol te wachten op een vlucht terug naar zimbabwe.
of welk ander crappy land dan ook. da's allemaal gelijk.quote:
Dom dus.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:43 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
of welk ander crappy land dan ook. da's allemaal gelijk.
Die zullen een trophee als AHA vast niet laten lopenquote:Op maandag 15 mei 2006 22:47 schreef SunChaser het volgende:
Ze kan niet naar de VS als ze haar paspoort moet inleveren.
Ik hoop niet voor haar dat ze naar Somalië wordt gestuurd iig.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:47 schreef SunChaser het volgende:
Tja, das t beleid dat Verdonk nu al jaren verkondigt. Als ze t niet deed, kon ze dr baantje als fractievoorzitter vergeten. En nu ook, maar kan ze minister blijven. Rutte is lachende derdequote:Op maandag 15 mei 2006 22:45 schreef heiden6 het volgende:
"Los van deze zaak"
Wel een übertrieste kwestie, dom van Hirsi Ali om zoiets toe te geven om een statement te maken, en de reactie van Verdonk ontzettend zwak.
Ik snapte het al nietquote:Op maandag 15 mei 2006 23:05 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
kuch!
Yep!quote:Op maandag 15 mei 2006 23:11 schreef longinus het volgende:
[..]
Ik snapte het al niet![]()
Er zullen heel veel asielzoekers zijn die hebben gelogen en door die truukjes in Nederland zijn gebleven.
En die zitten ook niet in de 2e kamer.quote:Op maandag 15 mei 2006 23:15 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Yep!
En die gaan niet naar de US of A![]()
Dat is een probleem, dat de Kamer zelf op moet lossen.quote:Op maandag 15 mei 2006 23:18 schreef gronk het volgende:
[..]
Wt ik me nou ook afvraag: alle wetsvoorstellen waar ze voor heeft gestemd, en die ze heeft ingediend, zijn die nou ook ongeldig?
Yep!quote:Op maandag 15 mei 2006 23:25 schreef dVTB het volgende:
Dit kabinet is zelf met het hardvochtige, strenge asielbeleid aan de slag gegaan. Dan moet je nu ook consequent zijn. Hirsi Ali heeft niet meer rechten om hier te zijn dan een familie Gümüs of een Taïda Pazic. Kortom: spulletjes pakken en weg.
Ik zal iig een feestje vierenquote:Op maandag 15 mei 2006 23:28 schreef Youssef het volgende:
Komt er nog een feestdag om dit heug'lijke feit te vieren?
Wordt er ook nog beslag gelegd op alles wat Hirsi Magan heeft opgeslokt aan belastingcenten de afgelopen jaren of blijven wij zitten met die zooi?
Valt niets tegenin te brengen.quote:Op maandag 15 mei 2006 23:25 schreef dVTB het volgende:
Dit kabinet is zelf met het hardvochtige, strenge asielbeleid aan de slag gegaan. Dan moet je nu ook consequent zijn. Hirsi Ali heeft niet meer rechten om hier te zijn dan een familie Gümüs of een Taïda Pazic. Kortom: spulletjes pakken en weg.
Maar dit was voor het kabinet geen nieuws, ze wisten dat al lang. Waarom dan dat horen, zien, zwijgen?quote:Op maandag 15 mei 2006 23:25 schreef dVTB het volgende:
heerlijkquote:Op maandag 15 mei 2006 22:46 schreef popolon het volgende:
Verdonk duikt er bovenop, wat een bloeddorstige feeks is het ook.
Als er Foederen had gestaan dan had ik het nog als typefout willen vergeven.quote:Op maandag 15 mei 2006 23:32 schreef longinus het volgende:
Dat is wat voor "pluk ze", alle door criminaliteit verkregen doederen en geld weer in beslag nemen.
En alle gemaakte kosten op haar verhalen.
Dat zal potentiele asiel gelukzoekers afschrikken.
Goed punt, vooral dat eerste. De VVD was ervan op de hoogte dat Hirsi Ali had gelogen over haar situatie. Toch werd zij als kamerlid naar voren geschoven. Wat mij betreft wordt de VVD beboet voor deze vorm van valsheid in geschrifte, of althans het meewerken daaraan.quote:Op maandag 15 mei 2006 23:36 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Maar dit was voor het kabinet geen nieuws, ze wisten dat al lang. Waarom dan dat horen, zien, zwijgen?
Hoe wil je dat consequent noemen? Mediagevalletjes als AHA wel. AHA pre-media niet?
Mediageval Kalou niet. Niet-mediagevalletjes als badmintonners en schakers wel?
Taida niet. Die vele anderen wel?
Hoe bedoel je consequent?![]()
Daarom: waarom durf je dit dan consequent te noemen: eerst wist men het ook, maar deed men niets. Toen ging het balletje rollen in de media en opeens kwam men in actie. Zoek voor mij inconsequent op in het woordenboek, maar dit voldoet volgens mij toch echt aan de definititie van dat woord. Hypocriet past er trouwens ook prima bij wat mij betreft.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:55 schreef dVTB het volgende:
[..]
Goed punt, vooral dat eerste. De VVD was ervan op de hoogte dat Hirsi Ali had gelogen over haar situatie. Toch werd zij als kamerlid naar voren geschoven. Wat mij betreft wordt de VVD beboet voor deze vorm van valsheid in geschrifte, of althans het meewerken daaraan.
ff bij Dr Phil langs en ze zit weer goedquote:Op maandag 15 mei 2006 22:47 schreef SunChaser het volgende:
Als je maar niet vergeet niet wie haar het ergst de mond wil snoeren: Mevrouw Rita Verdonk.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 01:35 schreef franske19 het volgende:
Na Theo van Gogh nu ook AHA, ben (terecht) negatief over de islam en je wordt op één of andere manier de mond gesnoerd. Wat een kudt land.
Ehm nee er was niks aan de hand totdat Zembla ouwe koeien uit de sloot ging halen. Verdonk kan niet anders.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 01:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Als je maar niet vergeet niet wie haar het ergst de mond wil snoeren: Mevrouw Rita Verdonk.
Alles was al aan de hand, VVD en Verdonk wisten al lang van de leugens van AHA. Verdonk deed niets. Nu brengt Zembla de bal aan het rollen, en opeens gaat Verdonk schreeuwen dat AHA haar Nederlandse nationaliteit afgepakt moet worden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 01:38 schreef franske19 het volgende:
[..]
Ehm nee er was niks aan de hand totdat Zembla ouwe koeien uit de sloot ging halen. Verdonk kan niet anders.
Bullshit, het was al 4 jaar lang bekend en geen haan die er naar kraaide. Nu brengt Zembla een documentaire uit die eigenlijk het woord documentaire niet eens verdiend maar meer een roddelcolumn is waarin oude feiten worden neergezet alsof ze volkomen nieuw zijn. Hierdoor worden kamervragen gesteld en moet Verdonk een onderzoek starten om geloofwaardig te blijven met dit als gevolg.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 01:42 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Alles was al aan de hand, VVD en Verdonk wisten al lang van de leugens van AHA. Verdonk deed niets. Nu brengt Zembla de bal aan het rollen, en opeens gaat Verdonk schreeuwen dat AHA haar Nederlandse nationaliteit afgepakt moet worden.
Dat is 1. hypocriet van Verdonk. 2. duidelijk de ultieme poging om AHA de mond te snoeren. 3. niets wat je Zembla kan verwijten.
Het waren vooral rechtse politici die over intrekking van het paspoort spraken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 01:51 schreef franske19 het volgende:
Waar ik me ook kapot aan erger is die hypocriete linkse kliek die nu staat te juichen dat AHA weg moet terwijl ze praktisch voor elke andere allochtone gelukszoeker/crimineel demonstreren.
Sorry, maar links vind juist dat AHA helemaal niet weg moet. En zeker niet uit Nederland. Wat er staat te juichen is dom rechts, die Verdonk nu supertof vinden, want ze heeft er al weer eentje bijna over de grens gekieperd. En wat rel-allochtonen die AHA d'r bloed wel kunnen drinken. Lijkt me geen links bij zittenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 01:51 schreef franske19 het volgende:
[..]
Waar ik me ook kapot aan erger is die hypocriete linkse kliek die nu staat te juichen dat AHA weg moet terwijl ze praktisch voor elke andere allochtone gelukszoeker/crimineel demonstreren.
Dit is zeker ook de schuld van links.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 01:35 schreef franske19 het volgende:
Na Theo van Gogh nu ook AHA, ben (terecht) negatief over de islam en je wordt op één of andere manier de mond gesnoerd. Wat een kudt land.
Dat zei ik gisteren ook al in een ander topic: Als de VVD op de hoogte was van deze feite, hebben ze verkiezingsfraude gepleegd door haar op de Kandidatenlijst te zetten, lijkt me. Ik denk dat Zalm, die haar in 2002 met veel tam-tam binnenhaalde, een heleboel heeft uit te leggen. Ik voorzie zelfs Kamervragen, een interpellatie en een gang naar de Koningin. En als Zalm gaat, gaat het hele Kabinet.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:55 schreef dVTB het volgende:
[..]
Goed punt, vooral dat eerste. De VVD was ervan op de hoogte dat Hirsi Ali had gelogen over haar situatie. Toch werd zij als kamerlid naar voren geschoven. Wat mij betreft wordt de VVD beboet voor deze vorm van valsheid in geschrifte, of althans het meewerken daaraan.
Dat zou een droomscenario zijn, maar ik denk niet dat het zo erg gaat escalerenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 07:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat zei ik gisteren ook al in een ander topic: Als de VVD op de hoogte was van deze feite, hebben ze verkiezingsfraude gepleegd door haar op de Kandidatenlijst te zetten, lijkt me. Ik denk dat Zalm, die haar in 2002 met veel tam-tam binnenhaalde, een heleboel heeft uit te leggen. Ik voorzie zelfs Kamervragen, een interpellatie en een gang naar de Koningin. En als Zalm gaat, gaat het hele Kabinet.
Mwah.. Ik denk dat de oppositie wel degelijk bloed ruikt, nu. Er komt steeds meer vuile was boven tafel. En vergeet niet, dat door de fraude van de VVD we 3 jaar lang een Kamerlid hebben gehad, die geen Kamerlid had mogen zijn, maar die wel centjes opstreek, bescherming kreeg, een appartement in Den Haag en die meegedaan heeft aan het democratisch proces van besluitvorming. Die namens de Kamer (en dus namens het volk) dingen heeft gedaan en gezegd.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 07:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat zou een droomscenario zijn, maar ik denk niet dat het zo erg gaat excaleren
Uit hoofde van haar functie heeft ze geld verdient. Het feit dat haar paspoort ter discussie staat wil nog niet zeggen dat ze al die tijd geld heeft opgestreken en niets heeft gedaan. Iemand kan best het ene fout en het andere goed doen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 07:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mwah.. Ik denk dat de oppositie wel degelijk bloed ruikt, nu. Er komt steeds meer vuile was boven tafel. En vergeet niet, dat door de fraude van de VVD we 3 jaar lang een Kamerlid hebben gehad, die geen Kamerlid had mogen zijn, maar die wel centjes opstreek, bescherming kreeg, een appartement in Den Haag en die meegedaan heeft aan het democratisch proces van besluitvorming. Die namens de Kamer (en dus namens het volk) dingen heeft gedaan en gezegd.
Maar ze heeft die functie onrechtmatig verkregen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 08:25 schreef gargamel het volgende:
[..]
Uit hoofde van haar functie heeft ze geld verdient.
Two wrongs don't make a right. Iemand die inkomen (direct en indirect) geniet als gevolg van frauduleuze handelingen, is gehouden dit inkomen terug te betalen. Met rente en boete. En hoe zit het met haar verzekeringen? Heeft ze gebruik gemaakt van medische faciliteiten?quote:Het feit dat haar paspoort ter discussie staat wil nog niet zeggen dat ze al die tijd geld heeft opgestreken en niets heeft gedaan. Iemand kan best het ene fout en het andere goed doen.
Wat ik al eerder zei: Zijn alle door haar ingediende wetsvoorstellen ongeldig, en zijn alle stemmingen waar ze aan deelnam die op 76/74 uitkwamen nu ongeldig?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 08:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar ze heeft die functie onrechtmatig verkregen.
Dat is voer voor juristen. Voor de bevolking gaat het, denk ik, voornamelijk om het feit, dat ze Belastingcenten onterecht heeft opgestreken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 08:31 schreef gronk het volgende:
[..]
Wat ik al eerder zei: Zijn alle door haar ingediende wetsvoorstellen ongeldig, en zijn alle stemmingen waar ze aan deelnam die op 76/74 uitkwamen nu ongeldig?
* TimmyAsd droomt meequote:Op dinsdag 16 mei 2006 07:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat zou een droomscenario zijn, maar ik denk niet dat het zo erg gaat escaleren
Linksen zoals Nawijn?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 01:51 schreef franske19 het volgende:
[..]
Op mijn beurt erger ik me weer kapot aan al die mensen die nu wijzen op de zogeheten hypocriete linkse kliek. Ook stoort het mij dat mensen naar aanleiding van deze kwestie weer beginnnen aan de beroemde links-rechts polarisatie. Je moet gewoon naar de FEITEN kijken: Hirsi Ali is onder valse voorwendselen dit land binnengekomen. Nu dat naar buiten komt, dient ze dus ook te worden behandeld als ieder ander, anders zou je namelijk discrimineren. Politici die logen over hun verleden (zoals die LPF-staatssecretaris Bijlhout die al na 1 dag aftrad), ruimden het veld. Net als mensen als Taida Pazic, die (terecht) worden uitgezet.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 01:51 schreef franske19 het volgende:
Bullshit, het was al 4 jaar lang bekend en geen haan die er naar kraaide. Nu brengt Zembla een documentaire uit die eigenlijk het woord documentaire niet eens verdiend maar meer een roddelcolumn is waarin oude feiten worden neergezet alsof ze volkomen nieuw zijn. Hierdoor worden kamervragen gesteld en moet Verdonk een onderzoek starten om geloofwaardig te blijven met dit als gevolg.
wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 08:50 schreef buachaille het volgende:
Het leuke is dat ze in haar nieuwe baan in een denktank komt te werken voor Bush. Ik hoop wel dat ze nog een goed woordje voor ons doet als het gaat om wat defensie-opdrachten![]()
eens...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:34 schreef zoalshetis het volgende:
ik verwacht nu wel twee zaken:
1. van elke minister wordt de doopcel gelicht, net zo hardnekkig en persoonlijk als zembla dat deed.
2. elke vluchteling wordt opnieuw onderzocht, men gaat naar het land van herkomt van deze persoon en kijkt of er geen valse gegevens zijn verstrekt, indien ja, oprotten!
wel twijfelachtig dat ze eerst zegt dat er niks zal gebeuren, dat er daarna allemaal klachten komen hegens haar en dat ze dan opeens zegt dat er een onderzoek komt en dat opeens in sneltreinvaart het allemaal niet kan. ik vind dat verdonk, ondanks haar 100kilo uiterlijk met het gemak van een veertje met alle winden meewaait. en nog wat: als ze er dan echt zon statement van wilde maken, had ze dat veeeeeel eerder gedaan! hirsi had allang verteld hoe de vork in de steel zat, maar nee hoor, het moet zonodig NU allemaal bovenkomen en worden afgehandeld...quote:Op maandag 15 mei 2006 22:49 schreef Mtijn het volgende:
[..]
Tja, das t beleid dat Verdonk nu al jaren verkondigt. Als ze t niet deed, kon ze dr baantje als fractievoorzitter vergeten. En nu ook, maar kan ze minister blijven. Rutte is lachende derde
tsja, dat moet je de zembla's en nova's (spreekbuis van links) van deze wereld kwalijk nemen. en misschien zelfs wel die oude lullige vvd-rat uit het noordenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:06 schreef Jerruh het volgende:
[..]
wel twijfelachtig dat ze eerst zegt dat er niks zal gebeuren, dat er daarna allemaal klachten komen hegens haar en dat ze dan opeens zegt dat er een onderzoek komt en dat opeens in sneltreinvaart het allemaal niet kan. ik vind dat verdonk, ondanks haar 100kilo uiterlijk met het gemak van een veertje met alle winden meewaait. en nog wat: als ze er dan echt zon statement van wilde maken, had ze dat veeeeeel eerder gedaan! hirsi had allang verteld hoe de vork in de steel zat, maar nee hoor, het moet zonodig NU allemaal bovenkomen en worden afgehandeld...
ze kan natuurlijk nu niet anders, he..quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:06 schreef Jerruh het volgende:
[..]
wel twijfelachtig dat ze eerst zegt dat er niks zal gebeuren, dat er daarna allemaal klachten komen hegens haar en dat ze dan opeens zegt dat er een onderzoek komt en dat opeens in sneltreinvaart het allemaal niet kan. ik vind dat verdonk, ondanks haar 100kilo uiterlijk met het gemak van een veertje met alle winden meewaait. en nog wat: als ze er dan echt zon statement van wilde maken, had ze dat veeeeeel eerder gedaan! hirsi had allang verteld hoe de vork in de steel zat, maar nee hoor, het moet zonodig NU allemaal bovenkomen en worden afgehandeld...
Als haar naturalisatie met terugwerkende kracht ongedaan wordt gemaakt, dan zal toch ook de Somalische (?) denaturalisatie niet geldig zijn. Dan heeft ze dus een Somalisch paspoort en zal ze daarmee kunnen reizen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:02 schreef HiZ het volgende:
Sterker nog, ze kan haar Nederlandse paspoort niet eens meer gebruiken om te reizen.
Waarom moet je Zembla en Nova kwalijk nemen dat de VVD zo hypocriet is: horen, zien, zwijgen, totdat opeens de media erop afduikt? Je kan hoogstens de timing van Zembla betwijfelen. Maar die vuile was is toch echt afkomstig van de VVD en AHA. Niet van Zembla. En de steek in de rug is nu toch echt van Verdonk. Niet van Nova.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tsja, dat moet je de zembla's en nova's (spreekbuis van links) van deze wereld kwalijk nemen. en misschien zelfs wel die oude lullige vvd-rat uit het noordenwiegel. die is er maar wat blij mee.
zoiets zou geweldig zijn...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Als haar naturalisatie met terugwerkende kracht ongedaan wordt gemaakt, dan zal toch ook de Somalische (?) denaturalisatie niet geldig zijn. Dan heeft ze dus een Somalisch paspoort en zal ze daarmee kunnen reizen.
Gaat ze gewoon als Somalische naar de USA.
Ik verwacht echter dat ze gewoon in Nederland een verblijfsvergunning krijgt op grond van de waarheid, omdat ze toch echt niet terug kan naar Somalië. Daarna kan ze opnieuw het Nederlanderschap aanvragen en voldoet dan dus aan alle eisen.
Ik verwacht ook wel een scenario als dit. Ze gaat toch weg, dus Verdonk zal haar vingers niet gaan branden aan het daadwerkelijk afnemen van de nationaliteit en daarop volgende uitzetting. Dit soort praatjes zijn natuurlijk vooral symboliek. En voor Bush en z'n denkertjes is AHA natuurlijk een geweldige trophee, die toch wel binnengehaalt wordt, welke nationaliteit of gebrek daaraan dan ook.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Als haar naturalisatie met terugwerkende kracht ongedaan wordt gemaakt, dan zal toch ook de Somalische (?) denaturalisatie niet geldig zijn. Dan heeft ze dus een Somalisch paspoort en zal ze daarmee kunnen reizen.
Ik verwacht echter dat ze gewoon in Nederland een verblijfsvergunning krijgt op grond van de waarheid, omdat ze toch echt niet terug kan naar Somalië. Daarna kan ze opnieuw het Nederlanderschap aanvragen en voldoet dan dus aan alle eisen.
Het gaat om de timing, hè.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Waarom moet je Zembla en Nova kwalijk nemen dat de VVD zo hypocriet is: horen, zien, zwijgen, totdat opeens de media erop afduikt? Je kan hoogstens de timing van Zembla betwijfelen. Maar die vuile was is toch echt afkomstig van de VVD en AHA. Niet van Zembla. En de steek in de rug is nu toch echt van Verdonk. Niet van Nova.
Moet de media dan maar zwijgen over de vuile was van publieke personen en politieke partijen? Kom op. Het enige dubieuze is de timing van Zembla en het gedeelte wat ze uitzonden over AHA's prive-leven. Hoewel dat laatste ook te bediscusieren valt. Maar goed, dan nog is het de VVD die dingen op z'n beloop liet en nu van gekkigheid niet meer weet wat voor 'n bokkesprongen ze moeten maken.
exact.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:43 schreef milagro het volgende:
[..]
Het gaat om de timing, hè.
Zembla komt pas met die vuile was aanzetten, nadat hun gelijkgestemden Verdonk met troefkaart Taida niet hebben kunnen pakken, de VVD op winst staat, onder andere dankzij een blunder van Bos.
Waar Verdonk eerst verweten werd te hard te zijn, wordt er nu van haar geeist hard te zijn.
Het meededogen met Taida wordt nu omgezet in een compleet ontbreken van meededogen bij HA, met consequentheid als wapen.
De feiten rond HA, haar echte naam, haar verblijf in Kenia, alles is terug te lezen in haar boek(en), of terug te zien op video banden van BvD, er was geen vuile was, er lag een stapel strijkgoed.
Maar wie verwijt je dat? Toch niet de linkse politiek of Zembla?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:43 schreef milagro het volgende:
[..]
Zembla komt pas met die vuile was aanzetten, nadat hun gelijkgestemden Verdonk met troefkaart Taida niet hebben kunnen pakken, de VVD op winst staat, onder andere dankzij een blunder van Bos.
Waar Verdonk eerst verweten werd te hard te zijn, wordt er nu van haar geeist hard te zijn.
Het meededogen met Taida wordt nu omgezet in een compleet ontbreken van meededogen bij HA, met consequentheid als wapen.
De feiten rond HA, haar echte naam, haar verblijf in Kenia, alles is terug te lezen in haar boek(en), of terug te zien op video banden van BvD, er was geen vuile was, er lag een stapel strijkgoed.
'Wir haben es nicht gewusst'quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:42 schreef editor2 het volgende:
Gaan de ministers dan allemaal huichelacthtig naar excuses zoeken dat zij dat niet konden voorkomen?
Ik voel me zo zalig, dit is voor ons een win-win situatie: Hirsi Magan weg, en Verdonk is in haar eer en geloofwaardigheid aangetast en de VVD krimpt meer en meer. Ik voel me zo gelukkig, ik voel nu iets om en nabij de lever, het voelt als verliefdheid: maar het is gewoon pure zaligheid die ik verkrijg vanwege de huidige ontwikkeling omtrent Magan.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 01:51 schreef franske19 het volgende:
Aan beide kanten zitten hypocriete of opportunistissche mensen. Het is erg eenzijzig van je om alleen je pijlen te richten op 'links'. Ik heb trouwens het gevoel dat het maar om een kleine groep gaat: Zo zijn 80% van de VVD'ers voor zowel Taida en Hirsi Ali voor weinig compassie en is er op links een grote meerderheid voor compassie voor zowel Taida als Hirsi Ali op dit punt.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:29 schreef milagro het volgende:
De compassie die Taida kreeg van het oh zo betrokken 'links' , verdient Ayaan blijkbaar niet, nu het is of het een of het ander, dan niemand compassie, leigen is liegen, ongeacht bewezen diensten, inzet, daadkracht, behaalde resultaten etc.
Krediet doen we niet aan, hier.
Uiteindelijk is het doel dan toch bereikt en dat is zeer strelenswaardig. Een ontwikkeling die mij gelukkig maakt als ware ik vandaag vader geworden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:43 schreef milagro het volgende:
[..]
Dat noemen wij in de volksmond:” Consequent zijn.”quote:Waar Verdonk eerst verweten werd te hard te zijn, wordt er nu van haar geeist hard te zijn.
Dat het reeds bekend was maakt het niet minder illegaal. De beslissing die men eigenlijk 10 jaar geleden al had moeten nemen wordt nu genomen: maar beter laat dan nooit, en gelukkig zijn we Magan over een week of 5 al weer vergeten.quote:De feiten rond HA, haar echte naam, haar verblijf in Kenia, alles is terug te lezen in haar boek(en), of terug te zien op video banden van BvD, er was geen vuile was, er lag een stapel strijkgoed.
Als je had opgelet, zou je weten dat het een anoniem Irakees gezin is overkomen een paar jaar geleden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:55 schreef scubaboy het volgende:
Zolang het maar de weg openzet andere zogenaamde Nederlanders het land uit te schoppen is dit volkomen terecht.
Maar niet met twee maten gaan meten omdat Hirsi een wat publieker figuur is
zo! dat zegt wel wat over jou en je verwarring van haat en liefde. kenmerkend voor mensen die nooit echte liefde gekend hebben.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het doel dan toch bereikt en dat is zeer strelenswaardig. Een ontwikkeling die mij gelukkig maakt als ware ik vandaag vader geworden.
[..]
Dat noemen wij in de volksmond:” Consequent zijn.”
[..]
Dat het reeds bekend was maakt het niet minder illegaal. De beslissing die men eigenlijk 10 jaar geleden al had moeten nemen wordt nu genomen: maar beter laat dan nooit, en gelukkig zijn we Magan over een week of 5 al weer vergeten.²
Ik noem het liever huichelachtig.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat noemen wij in de volksmond:” Consequent zijn.”
[..]
Er is nogal een verschil tussen de zaak van Philomena Bijlhout en die van Hirsi Ali. Ali loog tijdens haar asielprocedure, maar heeft bij toetreden tot de kamer voor de VVD open kaart gespeeld over haar leugens. Bijlhout was werkzaam onder een militair regime en ontkende dat nog steeds ten stelligste bij toetreding tot de LPF.... Appels en peren, kortweg.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:01 schreef dVTB het volgende:
[..]
Op mijn beurt erger ik me weer kapot aan al die mensen die nu wijzen op de zogeheten hypocriete linkse kliek. Ook stoort het mij dat mensen naar aanleiding van deze kwestie weer beginnnen aan de beroemde links-rechts polarisatie. Je moet gewoon naar de FEITEN kijken: Hirsi Ali is onder valse voorwendselen dit land binnengekomen. Nu dat naar buiten komt, dient ze dus ook te worden behandeld als ieder ander, anders zou je namelijk discrimineren. Politici die logen over hun verleden (zoals die LPF-staatssecretaris Bijlhout die al na 1 dag aftrad), ruimden het veld. Net als mensen als Taida Pazic, die (terecht) worden uitgezet.
Hirsi Ali heeft een overtreding begaan door glashard te liegen over haar situatie, naam en geboortedatum. En ook al was een belangrijk deel van kritiek op de islam terecht, ook al heeft ze veel nuttigs gedaan, het is gewoon terecht dat ze wordt bestraft. Overigens mag van mij ook de VVD worden vervolgd. Die heeft namelijk willens en wetens een niet-Nederlandse in de Tweede Kamer laten plaatsnemen.
Maar goed, als het strijkgoed was: dan had de VVD zich er toch makkelijk van af kunnen maken door niets te doen en het strijkgoed behandelen als strijkgoed ipv vuile was? Waarom dan opeens nu pas iemand die jarenlang één van je grootste troeven was aanpakken. En eigenlijk gewoon compleet slopen?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:43 schreef milagro het volgende:
[..]
Verdonk voert de wet uit. En of dat allemaal goed is en dergelijke laat ik in het midden. Maar dan zal de wet dus aangepast moeten worden. Of moeten we eens iets naders gaan stemmen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:10 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen de zaak van Philomena Bijlhout en die van Hirsi Ali. Ali loog tijdens haar asielprocedure, maar heeft bij toetreden tot de kamer voor de VVD open kaart gespeeld over haar leugens. Bijlhout was werkzaam onder een militair regime en ontkende dat nog steeds ten stelligste bij toetreding tot de LPF.... Appels en peren, kortweg.
Zoals gisteren al treffend gezegd werd bij NOVA: De regels zijn er om ons te dienen, niet andersom. Ik word inmiddels onpasselijk van die 'regels-zijn-regels-'cultuur.
Jaaaa.... de paarse krokodil staat dáár...
Het is nog maar de vraag of dat nog mogelijk is zonder Nederlands paspoort.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:15 schreef Gia het volgende:
Ach, ze wordt echt niet uitgezet naar Somalië of Kenia en gaat gewoon naar de USA haar goede werk voortzetten. We zullen nog veel van haar horen.
Go Ayaan!!![]()
Ik doe 'm hier nog eens omdat het andere topic dicht is:quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Verdonk voert de wet uit. En of dat allemaal goed is en dergelijke laat ik in het midden. Maar dan zal de wet dus aangepast moeten worden. Of moeten we eens iets naders gaan stemmen.
Denk je nou echt dat Bush en co. een trophee als AHA laten lopen? Daar wordt echt wel een mouw aangepast.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:17 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Het is nog maar de vraag of dat nog mogelijk is zonder Nederlands paspoort.
Die regeltjescultuur is ingesleten in de gehele Nederlandse bureaucratie en dit is slechts een van de voorbeelden waar we zonodig 'consequent gedrag' aan de dag moeten leggen. Iets anders stemmen helpt niet, het is een omvattender probleem dan alleen politiek Den Haag - hoewel van daaruit wel aan een oplossing gewerkt zou moeten worden. Maar of dat gebeurt bij een rigoureuze wijziging van stemgedrag, moet ik nog zien.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Verdonk voert de wet uit. En of dat allemaal goed is en dergelijke laat ik in het midden. Maar dan zal de wet dus aangepast moeten worden. Of moeten we eens iets naders gaan stemmen.
Wanneer heb jij voor het laatst de lijst met belangrijkste personen ter wereld van Time Magazine gehaalt?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Nou, dikke troffee hoor. Zo bijzonder is ze echt niet.
De plaatsing op die lijst was ook erg overdreven. Ze wordt zwaar overschat. Net als dat hele Submission, veel te veel aandacht krijgt dat.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Wanneer heb jij voor het laatst de lijst met belangrijkste personen ter wereld van Time Magazine gehaalt?
Ach, misschien krijgt ze dat Amerikaanse paspoort wel (hoewel moeilijk, aangezien ze momenteel officieel statenloos moet zijn), maar haar effectieve slagkracht in een conservatieve denktank schat ik niet zo hoog in. Haar meerwaarde voor de Amerikaanse of mondiale publieke opinie overigens ook niet....quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat Bush en co. een trophee als AHA laten lopen? Daar wordt echt wel een mouw aangepast.
Inderdaad, wat voor toegevoegde waar heeft ze eigenlijk? TWeespalt zaaien is ze goed in, maar degenen waarvoor ze strijdt moeten ook weinig van haar weten. Don Quichote strijd dus.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Nou, dikke troffee hoor. Zo bijzonder is ze echt niet.
En zo zijn er veel meer,quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:03 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Als je had opgelet, zou je weten dat het een anoniem Irakees gezin is overkomen een paar jaar geleden.
Nee, daar zal men daar ook wel snel achter zijn. Maar goed, momenteel is het voor Bush en co. natuurlijk een mooie (media)troef om AHA aan te trekken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:30 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ach, misschien krijgt ze dat Amerikaanse paspoort wel (hoewel moeilijk, aangezien ze momenteel officieel statenloos moet zijn), maar haar effectieve slagkracht in een conservatieve denktank schat ik niet zo hoog in. Haar meerwaarde voor de Amerikaanse of mondiale publieke opinie overigens ook niet....
Verdonk is ook een leugenaar. Moet die nu ook weg?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:33 schreef scubaboy het volgende:
[..]
En zo zijn er veel meer,
je had jaren geleden ook die Turken die van de staat (=mijn belastinggeld een busje kregen ed)
Misbruikers van regels, criminelen en leugenaars het land uit....zogezegd het kaf van jhet koren scheiden
Die kan haar nederlanderschap natuurlijk niet kwijtrakenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:34 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Verdonk is ook een leugenaar. Moet die nu ook weg?
Dan maken we die net als AHA toch statenloos?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:35 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die kan haar nederlanderschap natuurlijk niet kwijtraken
Verdonk is Nederlandse van origine.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:34 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Leden van het koninklijk huis zijn ook allemaal wel eens op een leugentje betrapt. En die leven overduidelijk van onze belastingcenten. Opzouten naar Duitsland en/of Argentinie dus?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:37 schreef scubaboy het volgende:
[..]
Verdonk is Nederlandse van origine.
Aftreden, al hoeft ze dat van mij echt niet, zou mischien een optie zijn
Maar iedereen die of een dubbel paspoort heeft of van geboorte niet-nederlander is, daar idd meteen nederlandse nationaliteit van afnemen en uitwijzen
Als deze kwestie (de uitzetting van AHA uit Nederland) er een was van internationale proporties, maar voor zover ik kan zien, valt dat behoorlijk mee. Ik vrees voor Hirsi Ali dat de vermelding in Time Magazine en wat uitgesproken standpunten over de 'Militante Islam' niet genoeg is om nu alsnog dat Amerikaans staatsburgerschap te krijgen. Bovendien is een groot deel van de Amerikaanse bevolking helemaal niet op de hoogte van wie Hirsi Ali (of Magan) eigenlijk is en valt er volgens mij moeilijk te schermen met een Somalische querulante uit Nederland... Wie zit daar eigenlijk op te wachten in de VS? Die denktanks formuleren hun beleid toch wel, met of zonder geschreeuw over het predikament van ernstig achtergestelde moslimvrouwen. Daar zitten die conservatieven sowieso niet op te wachten, niet elke stok om mee te slaan is even waardevol.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee, daar zal men daar ook wel snel achter zijn. Maar goed, momenteel is het voor Bush en co. natuurlijk een mooie (media)troef om AHA aan te trekken.
Regeltje Staatsrecht: De ministers zijn verantwoordelijk voor de Kroon. Dus....quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Leden van het koninklijk huis zijn ook allemaal wel eens op een leugentje betrapt. En die leven overduidelijk van onze belastingcenten. Opzouten naar Duitsland en/of Argentinie dus?
Mooi, zijn we daar ook vanafquote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Regeltje Staatsrecht: De ministers zijn verantwoordelijk voor de Kroon. Dus....
De koningin uitzetten naar Luxemburg!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Regeltje Staatsrecht: De ministers zijn verantwoordelijk voor de Kroon. Dus....
Ach, alles wat ook maar enigsinds een troef is in de war against Islam, for oil uhm ik bedoel against terrorism is welkom bij Bush en co. En volgens mij onderschat je de mediawaarde van AHA wereldwijd nu best wel.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:40 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Als deze kwestie (de uitzetting van AHA uit Nederland) er een was van internationale proporties, maar voor zover ik kan zien, valt dat behoorlijk mee. Ik vrees voor Hirsi Ali dat de vermelding in Time Magazine en wat uitgesproken standpunten over de 'Militante Islam' niet genoeg is om nu alsnog dat Amerikaans staatsburgerschap te krijgen. Bovendien is een groot deel van de Amerikaanse bevolking helemaal niet op de hoogte van wie Hirsi Ali (of Magan) eigenlijk is en valt er volgens mij moeilijk te schermen met een Somalische querulante uit Nederland... Wie zit daar eigenlijk op te wachten in de VS? Die denktanks formuleren hun beleid toch wel, met of zonder geschreeuw over het predikament van ernstig achtergestelde moslimvrouwen. Daar zitten die conservatieven sowieso niet op te wachten, niet elke stok om mee te slaan is even waardevol.
Het is wel een heeeeeel erreg lelijk kind gewordenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het doel dan toch bereikt en dat is zeer strelenswaardig. Een ontwikkeling die mij gelukkig maakt als ware ik vandaag vader geworden.
[..]
ik haat wiegel, met zijn enorme plofkop, die uit zijn ogen kijkt alsof elke scheet die hij laat toch echt niet van hem is! die mag per direct een sequoia op zijn kop krijgen! maar goed, dit riekt aan alle kanten, en jammer dat iedereen meteen tegen hirsi ageert terwijl ik dat, behoudens haar eerdere leugen, wel een van de oprechtste politica vond die durfde de zere plek aan te duiden...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tsja, dat moet je de zembla's en nova's (spreekbuis van links) van deze wereld kwalijk nemen. en misschien zelfs wel die oude lullige vvd-rat uit het noordenwiegel. die is er maar wat blij mee.
Ze lijkt inderdaad op die voetballer van Chelsea: Didier Drogba. :’)quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:19 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het is wel een heeeeeel erreg lelijk kind geworden![]()
Off topic: Ik heb geen verstand van kerelsquote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze lijkt inderdaad op die voetballer van Chelsea: Didier Drogba. :’)
[afbeelding]²
Hoezo 'natuurlijk niet'? Was er niet laatst een 32-jarige in nederland geboren marokkaan die z'n nederlands staatsburgerschap kwijtraakte omdat-ie iets had met terrorisme?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:35 schreef __Saviour__ het volgende:
Die kan haar nederlanderschap natuurlijk niet kwijtraken
Verdonk doet dat wat iedere minister zou moeten doen: het beleid uitvoeren.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 01:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Als je maar niet vergeet niet wie haar het ergst de mond wil snoeren: Mevrouw Rita Verdonk.
Volgens mij niet...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:55 schreef gronk het volgende:
[..]
Hoezo 'natuurlijk niet'? Was er niet laatst een 32-jarige in nederland geboren marokkaan die z'n nederlands staatsburgerschap kwijtraakte omdat-ie iets had met terrorisme?
Waar heeft Verdonk over gelogen?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:34 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder aan AHAM?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat Bush en co. een trophee als AHA laten lopen? Daar wordt echt wel een mouw aangepast.
als het eerst aan haar had gelegen was er niks gebeurd, toen opeens weer welquote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:03 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Verdonk doet dat wat iedere minister zou moeten doen: het beleid uitvoeren.
Bovendien heeft AHAM nog nooit iets nuttigs gedaan, ze heeft een grote mond maar ze heeft absoluut niks bereikt en dat zal ze op die manier ook nooit doen.
Is nu bijgewerkt tot:quote:Minister Zalm heeft zich verbaasd
over de snelheid waarmee minister
Verdonk heeft besloten om Ayaan Hirsi
Ali het Nederlanderschap te ontnemen.
quote:` Minister Zalm is kwaad over het tempo
waarmee minister Verdonk heeft besloten
om Ayaan Hirsi Ali het Nederlanderschap
te ontnemen."Als de IND altijd zo snel
werkt is er binnenkort geen sprake meer
van achterstanden",aldus Zalm.
Zalm laat namens het kabinet nagaan of
het mogelijk is dat Hirsi Ali toch
Nederlandse kan blijven.Zalm sprak op
de persconferentie na Hirsi Ali.
Hij wilde niet ingaan op de vraag of
hij Verdonk op andere gedachten heeft
willen brengen.Volgens Zalm zou hij dan
de eenheid van kabinetsbeleid in gevaar
brengen.
'Iraanse homo's kunnen probleemloos terug naar Iran; Iran is veilig voor iraanse homo's'quote:
Onzin, het opgeven van de Somalische nationaliteit gebeurt onder Somalisch recht. En normaliter moet iemand een dergelijk verzoek indienen. Somalie zal dat verzoek toestaan omdat het verzoek is gedaan, niet omdat ze Nederlands is geworden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Zie teletekst pagina 109. 't laatste woord is hier nog niet over gesproken. Ik krijg wel 't idee dat Verdonk een stap te ver is gegaan. Worst-case (wat heet:quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:12 schreef HiZ het volgende:
De meest waarschijnlijke stand van zaken nu is dat zij statenloos is.
Ik heb Zalm zelf horen spreken; hij ging er overduidelijk van uit dat vooralsnog het besluit van Verdonk juridisch sluitend is.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:15 schreef gronk het volgende:
[..]
Zie teletekst pagina 109. 't laatste woord is hier nog niet over gesproken. Ik krijg wel 't idee dat Verdonk een stap te ver is gegaan. Worst-case (wat heet:): splitsing van de VVD in een populistisch deel en een D66-deel.
Ze kan in bezwaar, beroep en hoger beroep. Maar ondertussen is ze geen Nederlander.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:19 schreef Napalm het volgende:
Ali Statenloos? Als Kalou en & Taida 100keer in beroep kunnen gaan bij van alles en iedereen dan zal Ali dat toch ook wel kunnen?
Tsja, ik heb hier geen TV, alleen teletekstquote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:22 schreef HiZ het volgende:
Ik heb Zalm zelf horen spreken; hij ging er overduidelijk van uit dat vooralsnog het besluit van Verdonk juridisch sluitend is.
Da's handig, de affaire kan nu omgeturnd worden tot twistpunt waarop de 'oude wijzen' Rita Verdonk kunnen aanvallen om Rutte weer een zetje in de rug te geven. Van Baalen sprak zich gister ook al veroordelende woorden over de hele kwestie... Kan nog interessant worden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:07 schreef gronk het volgende:
Teletekst pagina 109:
[..]
Is nu bijgewerkt tot:
[..]
Volgens mij zijn er een hoop VVD'ers die helemaal niet kapot zijn van de populistische koers die Verdonk voert (ondanks dat die koers een hoop zetels oplevert).quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:40 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Da's handig, de affaire kan nu omgeturnd worden tot twistpunt waarop de 'oude wijzen' Rita Verdonk kunnen aanvallen om Rutte weer een zetje in de rug te geven. Van Baalen sprak zich gister ook al veroordelende woorden over de hele kwestie... Kan nog interessant worden.
quote:Lijkenpikkers
Volgens het Duitse dagblad Die Welt hebben de Nederlanders Hirsi Ali 'murw gemaakt' met wat de krant noemt 'een uitgesproken hatelijk politiek debat'. Eerst was er de door de rechter toegewezen klacht van omwonenden over de overlast van haar beveiligde woning. Daarna volgde de televisie-uitzending van Zembla die als nieuws bracht wat bij haar eigen partij allang bekend was en wat zij zelf ook al meermalen had toegegeven - dat zij heeft gelogen om Nederland binnen te komen.
Volgens Die Welt waart nu door Nederland de wraak van de mensen die Hirsi Ali tegen zich in het harnas heeft gejaagd. 'Maar voor alles kunnen afgunstigen en tegenstanders zich nu met bijna wellustige ijver op de kwetsbare, nog altijd jonge vrouw storten'.
Vechtend
De Britse krant The Times beschrijft het vertrek van Hirsi Ali als een 'verbanning' naar aanleiding van publiciteit rond de leugens over haar asielaanvraag die allang bekend waren. Volgens The Guardian symboliseert Ayaan Hirsi Ali 'de moeizame relatie van Nederland met de islam'.
Je realiseert je wel dat Verdonk degene is die AHA het zwijgen oplegt?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:49 schreef Napalm het volgende:
Mooie column @ Elsevier http://www.elsevier.nl/op(...)tnr/98786/index.html
Mohammed Bouyeri kan tevreden zijn. Na Pim Fortuyn en Theo van Gogh is met Ayaan Hirsi Ali de derde die de euvele moed had om de islam te kritiseren het zwijgen opgelegd
Toen het Openbaar Ministerie vorig jaar eiste dat Mohammed Bouyeri, de islamitisch-fundamentalistische moordenaar van Theo van Gogh, ook het actieve en passieve kiesrecht zou verliezen, oordeelde de rechter dat Bouyeri zijn kiesrecht moest kunnen blijven uitoefenen. Mohammed Bouyeri beschikt nog altijd over de Nederlandse en de Marokkaanse nationaliteit en kan kiezen en gekozen worden....................
Ja, van de belasting die je dat spaart kun je toch wel minstens 2 druppels bier meer kopen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:53 schreef -scorpione- het volgende:
En terecht. Paspoort afnemen en ook salaris stopzetten en die veel te dure beveiliging.
Waar het omgaat is dat de marokaanse moordenaar Mohammed B (die eigenlijk AHA wilde pakken ipv TvG) meer rechten heeft dan AHA. Dat het afpakken van zijn Nederlandse nationaliteit niet kan, en men dat normaal vind, terwijl het wel makkelijk kan bij AHA.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Je realiseert je wel dat Verdonk degene is die AHA het zwijgen oplegt?
ach jah, laat hem ook populistisch dom doenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:56 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, van de belasting die je dat spaart kun je toch wel minstens 2 druppels bier meer kopen.![]()
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:56 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, van de belasting die je dat spaart kun je toch wel minstens 2 druppels bier meer kopen.![]()
Och gut.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:02 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ach jah, laat hem ook populistisch dom doen.
ik snap ook werkelijk niet waarom iedereen NU struiktelt over hirsi, terwijl het allang bekend zou zijn. het is allemaal zo hatelijk, snel, dom en het gaat nergens over. eerst dit, dan opeens toch maar dat, verdonk lijkt geen keuze te kunnen maken, maar wordt wel geprezen als ze zogenaamd rechtlijnig is. man ze draait overal omheen en als ze zelf wordt gepakt, jankt ze als een klein kind dat mensen onaardig over haar zijn! en dan nu weer met hirsi.
ik vertrouw dit alles gewoon voor geen meter, er wordt een vies spelletje gespeeld...
Wuhuhuhu keihard aanpakku.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:02 schreef -scorpione- het volgende:
Staat er bij dat ik dit zie als de oplossing voor de staatsschuld en de vergrijzing? Ze moet op staande voet worden ontslagen en het land worden uitgeschopt, klaar.
ik ben van mening dat we vooral eens moeten gaan kijken of Verdonkie wel zo geschikt is voor haar functie. Ze misbruikt hem namelijk nogal om haar imago hoog te houden. Daar is AHA slachtoffer van. En als ik je post zo lees zie jij dat ook zo.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:58 schreef Napalm het volgende:
[..]
Waar het omgaat is dat de marokaanse moordenaar Mohammed B (die eigenlijk AHA wilde pakken ipv TvG) meer rechten heeft dan AHA. Dat het afpakken van zijn Nederlandse nationaliteit niet kan, en men dat normaal vind, terwijl het wel makkelijk kan bij AHA.
Ik ben van mening dat als we AHA zo makkelijk kunnen pakken dat we dan ook moeten zorgen dat gasten als Samir A. en Mohammed B. en hun vriendjes ook het land uit geschopt kunnen worden.
Wat een kul, ze hebben hun handen vol aan de huidige stroom asielzoekers. En als er destijds zoveel liegende asielzoekers door de procedure zijn gekomen, kan de hele IND in zijn huidige vorm wel op de schop, in ieder geval grondig hervormd. Alsof ze die fouten nu nog zouden toegeven... Get real.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:49 schreef Gia het volgende:
Och, hoeveel asielzoekers hebben de laatste jaren gelogen over afkomst, zogenaamd papieren kwijt, niemand weet welke taal ze spreken, dus valt niets te achterhalen.
Ama's die bij onderzoek ouder blijken te zijn dan ze zeggen. En noem maar op.
Ik verwacht dat de beerput open gaat nu. Verdonk heeft nu vrij spel. Links kan niks meer inbrengen als er ik weet niet hoeveel gezinnen uitgezet gaan zetten, die ten onrechte de Nederlandse nationaliteit of zelfs maar een verblijfsvergunning hebben gekregen. Iedereen die van zichzelf weet dat hij gelogen heeft bij de asielaanvraag, zal niet meer rustig slapen.
Tja, we moeten hard zijn, hè.
Nee hoor, gewoon volgens de regels en proberen de normen en waarden een beetje in stand te houden. Waarom mag die hirsi de heleboel bij elkaar liegen en een beetje rotzooi schoppen in het parlement wat dure beveiliging kost en vervolgens overal maar mee wegkomen? Ik vind het prima hoor, maar dan mag ook gewoon alles wat mij betreft.quote:
En jij niet?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:03 schreef -scorpione- het volgende:
Daarnaast heeft ze de samenleving al veel teveel geld gekost.
Iedereen liegt in de asielprocedure. Het opgeven van een foutieve naam is zelfs standaard. Wat mij doet concluderen dat er iets mis is met het Nederlandse asielbeleid.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:01 schreef dVTB het volgende:
[..]
Op mijn beurt erger ik me weer kapot aan al die mensen die nu wijzen op de zogeheten hypocriete linkse kliek. Ook stoort het mij dat mensen naar aanleiding van deze kwestie weer beginnnen aan de beroemde links-rechts polarisatie. Je moet gewoon naar de FEITEN kijken: Hirsi Ali is onder valse voorwendselen dit land binnengekomen. Nu dat naar buiten komt, dient ze dus ook te worden behandeld als ieder ander, anders zou je namelijk discrimineren. Politici die logen over hun verleden (zoals die LPF-staatssecretaris Bijlhout die al na 1 dag aftrad), ruimden het veld. Net als mensen als Taida Pazic, die (terecht) worden uitgezet.
Hirsi Ali heeft een overtreding begaan door glashard te liegen over haar situatie, naam en geboortedatum. En ook al was een belangrijk deel van kritiek op de islam terecht, ook al heeft ze veel nuttigs gedaan, het is gewoon terecht dat ze wordt bestraft. Overigens mag van mij ook de VVD worden vervolgd. Die heeft namelijk willens en wetens een niet-Nederlandse in de Tweede Kamer laten plaatsnemen.
Ver daarna, van 11 nov 2005.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:57 schreef gronk het volgende:
Van wanneer is die uitspraak van de hoge raad eigenlijk? Van voor of na AHA's 'leugens'?
Hé, je bent recht door zee of je bent het nietquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:06 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Wat een kul, ze hebben hun handen vol aan de huidige stroom asielzoekers. En als er destijds zoveel liegende asielzoekers door de procedure zijn gekomen, kan de hele IND in zijn huidige vorm wel op de schop, in ieder geval grondig hervormd. Alsof ze die fouten nu nog zouden toegeven... Get real.
Heb je gestudeerd?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:08 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nee, ik gedraag me netjes en draag alleen bij![]()
ze heeft godver nog meer voor dit land gedaan dan jij met je zogenaamde hard aanpakkuhHhHh... terwijl jij hier op FOK telkens je zoutloze, argumentloze kritiek geeft, heeft zij de islam aan de kaka gesteld zoals ie niet hoort te zijn in dit land. en zij teveel geld gekost? zullen we om die reden dan bakellende ook meteen wegdoen? en zalm? en verdonk? etc? die zijn nota bene duurder dan die hele hirshi...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:03 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Och gut.![]()
Ze heeft zelf een graf gegraven en mag van geluk spreken dat het zo lang heeft geduurd voor er actie tegen haar is genomen. Ze heeft de consequenties van haar gedrag maar te dragen. Daarnaast heeft ze de samenleving al veel teveel geld gekost.
Omdat we in een democratisch land leven, en niet in een of ander natie-grote BV waar alles wat niet efficiënt, doelmatig of nuttig is wordt afgeslankt, verwijderd en opgeruimd, voorzover de kosten daarvan bij iemand in rekening kunnen worden gebracht?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:06 schreef -scorpione- het volgende:
Nee hoor, gewoon volgens de regels en proberen de normen en waarden een beetje in stand te houden. Waarom mag die hirsi de heleboel bij elkaar liegen en een beetje rotzooi schoppen in het parlement wat dure beveiliging kost en vervolgens overal maar mee wegkomen?
Je weet toch wat er gebeurt als je alsmaar recht-door-zee blijft lopen, hè?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Hé, je bent recht door zee of je bent het niet![]()
Allemaal eruit. Geen uitzonderingen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Iedereen liegt in de asielprocedure. Het opgeven van een foutieve naam is zelfs standaard.
Toepasselijke typoquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:09 schreef Jerruh het volgende:
[..]
.. heeft zij de islam aan de kaka gesteld..
Ja, dan val je van de wereld af zodra je 't platte gedeelte voorbij bent.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:12 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Je weet toch wat er gebeurt als je alsmaar recht-door-zee blijft lopen, hè?![]()
Ik roep helemaal geen aanpakkuh. Ik zeg gewoon dat dit niet door de beugel kan en dat er tegen opgetreden moet worden anders is het einde zoek.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:09 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ze heeft godver nog meer voor dit land gedaan dan jij met je zogenaamde hard aanpakkuhHhHh... terwijl jij hier op FOK telkens je zoutloze, argumentloze kritiek geeft, heeft zij de islam aan de kaka gesteld zoals ie niet hoort te zijn in dit land. en zij teveel geld gekost? zullen we om die reden dan bakellende ook meteen wegdoen? en zalm? en verdonk? etc? die zijn nota bene duurder dan die hele hirshi...
als ze hadden moeten ingrijpen op haar leugens dan hadden ze dat toen moeten doen, niet 4-5 jaar later. nawijn had zijn bek toen moeten opentrekken in plaats van nu opeens als een laffe hond mensen aan te wijzen die hij TOEN wel naar binnen liet. waarom het NU moet, op DEZE manier, met de meest wijfelachtige beslissingen, DAT gaat er bij mij niet in, en jij hebt nog geen enkele reden gegeven waarom dit zaakje zo keurig verloopt, behalve dat JIJ vind dat hirshi moet opzouten.
Zuurstofgebrek wilt ook nog wel eens een probleem opleveren. Of dat in het geval van verdonk ook geldt, is een tweede natuurlijk....quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:15 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, dan val je van de wereld af zodra je 't platte gedeelte voorbij bent.
De dame in kwestie kwam pas in 2002 in het nieuws. Toen waren de US al achter Osama aan het aanrennen. Praat dus geen poep. http://nl.wikipedia.org/wiki/Hirsi_Aliquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Die economische vluchtelinge uit Somalie of Kenia heeft niets voor dit land gedaan. Ja, ze heeft 2 tegenover elkaar staande kampen ingericht die er eerst niet waren en nu is het volgende land aan de beurt. Daarbij heeft ze over de rug van velen, waaronder 1 dode door haar toedoen, een fortuin verdiend. Hit and run dus.
ja en ik voel me eerder bevreesd, omdat deze zaak wederom laat zien dan ze daarboven heel achterbaks bezig zijn...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:16 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik roep helemaal geen aanpakkuh. Ik zeg gewoon dat dit niet door de beugel kan en dat er tegen opgetreden moet worden anders is het einde zoek.
Maar nogmaals, ik kijk er niet van op dat men dit allemaal maar weer goed praat, dit is gewoon een triest land aan het worden waar je maar gewoon moet doen waar je zin in hebt. Ik ben alleen benieuwd hoe lang dat volgehouden gaat worden totdat het land er aan onder door gaat. Ik ben slechts een aandachtig toeschouwer hierin en geniet met volle teugen.
Mag ik dan even terugvorderen:quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:08 schreef -scorpione- het volgende:
Nee, ik gedraag me netjes en draag alleen bij![]()
Goh, en is dat allemaal betaald van het belastinggeld dat ik heb afgedragen?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:19 schreef gronk het volgende:
[..]
Mag ik dan even terugvorderen:
-kinderbijslag
-eventuele studiefinanciering.
-kosten voor het instandhouden van scholen
-kosten voor het instandhouden van medische zorg gedurende je kindertijd.
-kosten voor gebruik van 't wegennet in je buurt.
-etc.
Waarom moet ik betalen voor jouw opleiding als die overduidelijk geen effect heeft gehad.
Wanneer heb jij dan belastinggeld afgedragen?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:20 schreef -scorpione- het volgende:
Goh, en is dat allemaal betaald van het belastinggeld dat ik heb afgedragen?![]()
Alhoewel het typisch is dat de ubertrage IND opeens binnen 24 uur een brief kan schrijven, zie ik het anders. De minister moet de wet toepassen. Als ze dat streng doet, prima. Echter, als het gevolg van de NL-wet is moordenaar Mohammed B. zoveel meer rechten heeft dan kamerlid AHA dan klopt de wet niet. En als zowat de hele politiek klaar staat om AHA het land uit te schoppen maar alleen Wilders dat met Mohmmed B. cs. dat wilde, dan klopt de politiek niet.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:04 schreef Sack_Blabbath het volgende:
En als ik je post zo lees zie jij dat ook zo.
Sam en Moos staan wat dat betreft helemaal los van deze kwestie. Zij hebben niet gelogen over AHA haar asielaanvraag. Zij hebben niet bepaald dat ze daarom geen Nederlandse is. Dat ze lachen in hun vuistje geloof ik graag. Maar zij hebben hier natuurlijk niets mee te maken. De enige schuldige in deze is Verdonk, danwel AHA. Dat ligt eraan aan welke kant je staat.
Je moet niet proberen om bij een ruzie tussen de honden AHA en Verdonk een derde hond als schuldige aan te wijzen.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:22 schreef zoalshetis het volgende:
is er al een ludieke sukke en foppe? typisch moment om nu een van hun tekeningetjes tegen te komen.
Alsjeblieft.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:22 schreef zoalshetis het volgende:
is er al een ludieke sukke en foppe? typisch moment om nu een van hun tekeningetjes tegen te komen.
Hoho, zo ver zijn we nog niet, er is nog geen nationaliteit afgepakt, indien zij alleen Nederlander is kan dat ook niet en blijft ze dus Nederlands.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:58 schreef Napalm het volgende:
[..]
Waar het omgaat is dat de marokaanse moordenaar Mohammed B (die eigenlijk AHA wilde pakken ipv TvG) meer rechten heeft dan AHA. Dat het afpakken van zijn Nederlandse nationaliteit niet kan, en men dat normaal vind, terwijl het wel makkelijk kan bij AHA.
Ik ben van mening dat als we AHA zo makkelijk kunnen pakken dat we dan ook moeten zorgen dat gasten als Samir A. en Mohammed B. en hun vriendjes ook het land uit geschopt kunnen worden.
Dat heeft puur te maken dat Mo hier helemaal niet zit dankzij een asielstatus en AHA wel. Een soort appels met peren vergelijken doe je nu.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:22 schreef Napalm het volgende:
[..]
Alhoewel het typisch is dat de ubertrage IND opeens binnen 24 uur een brief kan schrijven, ik zie het anders. De minister moet de wet toepassen. ALs ze dat streng doet, prima. Echter als het gevolg van de NL-wet is moordenaar Mohammed B. zoveel meer rechten heeft dan kamerlid AHA dan klopt de wet niet. En als zowat de hele politiek klaar staat om AHA het land uit te schoppen maar alleen Wilders dat met Mohmmed B. cs. dat wilde, dan klopt de politiek niet.
subtielquote:
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:23 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Alsjeblieft.
[afbeelding]
Edit: Sack was me voor
Stel je AHA nu gelijk aan Mohammed B en Samir A.?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:24 schreef RuL0R het volgende:
Toch stom dat de mensen die hier zo anti-Islamitisch zijn en steeds maar roepen dat "dat tuig" moet worden uitgezet opeens een uitzondering wil maken voor een politica.
Feit is wel dat Mohammed B. volgens de wet Nederlander is (is hij hier geboren?)quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:22 schreef Napalm het volgende:
[..]
Alhoewel het typisch is dat de ubertrage IND opeens binnen 24 uur een brief kan schrijven, zie ik het anders. De minister moet de wet toepassen. Als ze dat streng doet, prima. Echter, als het gevolg van de NL-wet is moordenaar Mohammed B. zoveel meer rechten heeft dan kamerlid AHA dan klopt de wet niet. En als zowat de hele politiek klaar staat om AHA het land uit te schoppen maar alleen Wilders dat met Mohmmed B. cs. dat wilde, dan klopt de politiek niet.
Wat ik begrepen heb is er al een besluit tot intrekking genomen (gegeven het feit dat voortdurend benadrukt wordt dat Hirsi Ali 6 weken de tijd heeft te reageren - de bekende termijn om in bezwaar te kunnen gaan).quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:24 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Hoho, zo ver zijn we nog niet, er is nog geen nationaliteit afgepakt, indien zij alleen Nederlander is kan dat ook niet en blijft ze dus Nederlands.
Verdonk heeft tot nu toe alleen gezegd dat ze, op basis van alle informatie die nu beschikbaar is, niet naar Nederland had mogen komen en daar heeft ze gelijk in.
Toch stom dat de mensen die hier zo anti-Islamitisch zijn en steeds maar roepen dat "dat tuig" moet worden uitgezet opeens een uitzondering wil maken voor een politica.
Feit is dat Mohammed B. ook Marrokaans is. Feit is dat we het Nederlanderschap dus ook kunnen afnemen. Feit is dat we dat dus niet gedaan hebben en dat ik daar niet heel Den Haag opgewonden over hoorde doen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:26 schreef RuL0R het volgende:
Feit is wel dat Mohammed B. volgens de wet Nederlander is (is hij hier geboren?)
Die dubbele nationaliteit heeft eigenlijk nog wel voordelenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:29 schreef Napalm het volgende:
[..]
Feit is dat Mohammed B. ook Marrokaans is. Feit is dat we het Nederlanderschap dus ook kunnen afnemen. Feit is dat we dat dus niet gedaan hebben en dat ik daar niet heel Den Haag opgewonden over hoorde doen.
Er even van uitgaande dat dit serieus is: hoe erg is het als je een iets andere naam opgeeft dan jou toebehoort op grond van het recht van de staat waar je geboren bent?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:31 schreef Asahara het volgende:
Ik vind dus dat we voordat we haar terugsturen naar Kenia want daar zat ze dus safe op school... eerst even een fikse gevangenisstraf op moeten leggen voor het frauderen en daarna leggen we beslag op alle inkomsten van haar boekjes zodat de bewaking en salarissen die mevrouw Ali heeft genoten teruggevorderd kunnen worden.
Ja toch ??? Niet dan???
Maar ja Nederland kennende zal onze lieve Bea wel even op de bres springen voor onze Ayaan en dan krijgt ze toch haar paspoort met waarschijnlijk nog een lintje er omheen ook!!!
Het wordt tijd dat we dit soort lieden keihard aanpakken en een boodschap naar andere landen sturen waardoor het dus nooit meer gebeurd.
Wat natuurlijk ook nog zou kunnen is dat een of andere vogel haar als een vogeltje afschiet omdat ze nu als het goed is dus geen beveiliging meer geniet.
Of die dwaas van een Bush zal haar een paspoort geven en daarna de CIA vragen haar schedel te splitten bij een anti Bush toespraak whatever I want the MONEY back !!!
En de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn moeten dus gewoon op straat op zijn ouderwets gestenigd worden!!!
Waarom denk je dat Nederland het hoogste percentage uitgeroeide joden kent in West-Europa, en de treinen toen wel op tijd reden? Het zit er gewoon ingebakken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:37 schreef -Beer- het volgende:
Wat een steeds leuker wordend land wordt Nederland toch. Waar is de menselijkheid gebleven? Alsof jij het anders had gedaan als je op de vlucht was. Alsof jij dan niet een andere naam zou opgeven. En dan checkt Nederland de gegevens blijkbaar niet goed na waardoor ze Nederlandse wordt, maar owee als er 13 jaar daarna de waarheid boven water komt. Geen consideratie, niets!
En half Nederland maar weer wijzen met het beschuldigende vingertje.
dat verbaast mij nou ook...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:37 schreef -Beer- het volgende:
Wat een steeds leuker wordend land wordt Nederland toch. Waar is de menselijkheid gebleven? Alsof jij het anders had gedaan als je op de vlucht was. Alsof jij dan niet een andere naam zou opgeven. En dan checkt Nederland de gegevens blijkbaar niet goed na waardoor ze Nederlandse wordt, maar owee als er 13 jaar daarna de waarheid boven water komt. Geen consideratie, niets!
En half Nederland maar weer wijzen met het beschuldigende vingertje.
Regels zijn nou eenmaal regels!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Nederland het hoogste percentage uitgeroeide joden kent in West-Europa, en de treinen toen wel op tijd reden? Het zit er gewoon ingebakken.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:04 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
ik ben van mening dat we vooral eens moeten gaan kijken of Verdonkie wel zo geschikt is voor haar functie. Ze misbruikt hem namelijk nogal om haar imago hoog te houden. Daar is AHA slachtoffer van.
Fout, jij gaat er vanuit dat ze het Nederlandse staatsburgerschap heeft. Maar de crux van deze hele situatie is nu juist dat ze nooit Nederlands staatsburger is geweest. Het staatsburgerschap wordt dan ook niet afgepakt, want wat iemand niet had kun je ook niet afnemen. Bescherming tegen het afnemen gaat dan ook niet op.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:24 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Hoho, zo ver zijn we nog niet, er is nog geen nationaliteit afgepakt, indien zij alleen Nederlander is kan dat ook niet en blijft ze dus Nederlands.
Verdonk heeft tot nu toe alleen gezegd dat ze, op basis van alle informatie die nu beschikbaar is, niet naar Nederland had mogen komen en daar heeft ze gelijk in.
Juist, en ik durf er wat onder te verwedden dat in dat besluit van gisteren staat, dat het besluit van ... 1997 is ingetrokken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb is er al een besluit tot intrekking genomen (gegeven het feit dat voortdurend benadrukt wordt dat Hirsi Ali 6 weken de tijd heeft te reageren - de bekende termijn om in bezwaar te kunnen gaan).
Regels sind regels.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:43 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Precies, onze oosterburen hebben daar een mooie uitdrukking voor.
Volgens mij is daar pas met zekerheid over te zeggen, nadat er een uitspraak is geweest in het beroep over de beslissing van Verdonk in de rechtzaal.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Fout, jij gaat er vanuit dat ze het Nederlandse staatsburgerschap heeft. Maar de crux van deze hele situatie is nu juist dat ze nooit Nederlands staatsburger is geweest. Het staatsburgerschap wordt dan ook niet afgepakt, want wat iemand niet had kun je ook niet afnemen. Bescherming tegen het afnemen gaat dan ook niet op.
'Zo' ver zijn we dus sinds gisteravond; Ayaan is geen Nederlandse, maar vermoedelijk een statenloos persoon.
mooi, wil ik jou niet meer horen klagen als een van de vele regeltjes jou dwars zit.. bij deze!quote:
Klopt. Te vergelijken met het intrekken van een vergunning, daar is immers ook een apart besluit voor nodig, dat gaat niet van rechtswege.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Juist, en ik durf er wat onder te verwedden dat in dat besluit van gisteren staat, dat het besluit van ... 1997 is ingetrokken.
Ik vertaalde enkel iets, ik gaf geen standpunt aan. Daarnaast heb ik net bepaald dat ik me niets meer van de zogenaamde regeltjes in NL aan ga trekken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:48 schreef Jerruh het volgende:
[..]
mooi, wil ik jou niet meer horen klagen als een van de vele regeltjes jou dwars zit.. bij deze!
Dat is niet waar. Een besluit heeft direct rechtskracht, het kan echter nog heroverwogen/aangevochten worden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Volgens mij is daar pas met zekerheid over te zeggen, nadat er een uitspraak is geweest in het beroep over de beslissing van Verdonk in de rechtzaal.
samen met 'ordnung muss sein'.quote:
Tot zover de geloofwaardigheid van -scorpione-quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:49 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik vertaalde enkel iets, ik gaf geen standpunt aan. Daarnaast heb ik net bepaald dat ik me niets meer van de zogenaamde regeltjes in NL aan ga trekken.![]()
Nee, een bezwaar tegen een beslissing maakt niet dat het rechtsgevolg niet intreedt; zoals de zaken nu staan is ze geen Nederlandse. Straks kan dat weer ongedaan worden gemaakt, maar nu ligt de zaak zo. Tenzij Ayaan een voorlopige voorziening aanvraagt bij de rechter, maar ik denk niet dat er een rechter is die daar zijn vingers aan wil branden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Volgens mij is daar pas met zekerheid over te zeggen, nadat er een uitspraak is geweest in het beroep over de beslissing van Verdonk in de rechtzaal.
En dat bepaal jij?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:52 schreef gronk het volgende:
[..]
Tot zover de geloofwaardigheid van -scorpione-![]()
Het staat in elk geval vast, dat de beslissing van Verdonk wordt aangevochten. Al is het alleen al om de procedure omtrent de beslissing te toetsen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:50 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Een besluit heeft direct rechtskracht, het kan echter nog heroverwogen/aangevochten worden.
Dat weet ik nog zo net niet. De gevolgen zijn buitenproportioneel, en dara houden rechters niet zo van.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, een bezwaar tegen een beslissing maakt niet dat het rechtsgevolg niet intreedt; zoals de zaken nu staan is ze geen Nederlandse. Straks kan dat weer ongedaan worden gemaakt, maar nu ligt de zaak zo. Tenzij Ayaan een voorlopige voorziening aanvraagt bij de rechter, maar ik denk niet dat er een rechter is die daar zijn vingers aan wil branden.
Oké, bedankt voor de uitleg.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, een bezwaar tegen een beslissing maakt niet dat het rechtsgevolg niet intreedt; zoals de zaken nu staan is ze geen Nederlandse. Straks kan dat weer ongedaan worden gemaakt, maar nu ligt de zaak zo. Tenzij Ayaan een voorlopige voorziening aanvraagt bij de rechter, maar ik denk niet dat er een rechter is die daar zijn vingers aan wil branden.
Wie gaat er aanvechten? Heb je dat AHA al horen verklaren? Bezwaar kan je immers slechts maken als belanghebbende.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het staat in elk geval vast, dat de beslissing van verdonk wordt aangevochten. Al is het alleen al om de procedure omtrent de beslissing te toetsen.
Dat is waar, maar de eis in een voorlopige voorziening zou in dit geval iets moeten zijn van 'Ayaan moet vooralsnog als Nederlandse worden beschouwd'. Door ja te antwoorden op die vraag zou de rechter het gras voor de voeten wegmaaien van de beroepsrechter. En DAAR houden rechters ook niet van.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:55 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat weet ik nog zo net niet. De gevolgen zijn buitenproportioneel, en dara houden rechters niet zo van.
ja, ik heb haar dat al horen verklaren, ze heeft een advocaat die haar belangen behartigt.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:56 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wie gaat er aanvechten? Heb je dat AHA al horen verklaren? Bezwaar kan je immers slechts maken als belanghebbende.
Ok verstandig. Wie is de advocaat, weet je dat ook?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:59 schreef HiZ het volgende:
[..]
ja, ik heb haar dat al horen verklaren, ze heeft een advocaat die haar belangen behartigt.
Ze deed helemaal geen uitspraken over juridische zaken in de persconferentie...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:01 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ok verstandig. Wie is de advocaat, weet je dat ook?
zei ze niet .. wel dat ze niks meer mag zeggen over de hele procedure en haar toekomstplannen ivm dat baantje in de statesquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:01 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ok verstandig. Wie is de advocaat, weet je dat ook?
Waarom noem je dat mens consequent bij haar voornaam?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is waar, maar de eis in een voorlopige voorziening zou in dit geval iets moeten zijn van 'Ayaan moet vooralsnog als Nederlandse worden beschouwd'. Door ja te antwoorden op die vraag zou de rechter het gras voor de voeten wegmaaien van de beroepsrechter. En DAAR houden rechters ook niet van.
Omdat over haar achternaam nog wat twijfel bestaat misschienquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:27 schreef Simpleton het volgende:
[..]
Waarom noem je dat mens consequent bij haar voornaam?![]()
Omdat we dan geen verwarring krijgen over welke persoon we bedoelen. In Somalië bestaan sowieso geen familienamen zoals hier in Nederland, maar patroniemen. HAAR naam is Ayaan, Hirsi is haar vader en Magan is haar grootvader.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:27 schreef Simpleton het volgende:
[..]
Waarom noem je dat mens consequent bij haar voornaam?![]()
En jij bent de voorzitter van de Dutch Hirschi Ali Society?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:29 schreef HiZ het volgende:
[..]
Omdat we dan geen verwarring krijgen over welke persoon we bedoelen. In Somalië bestaan sowieso geen familienamen zoals hier in Nederland, maar patroniemen. HAAR naam is Ayaan, Hirsi is haar vader en Magan is haar grootvader.
Is 'ie parttime haptonoom of zo?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:35 schreef Omkron het volgende:
En dan te bedenken dat Nawijn mij een keer heeft geholpen toen ik een lege accu had.
Hitler was ook aardig tegen kinderen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:35 schreef Omkron het volgende:
En dan te bedenken dat Nawijn mij een keer heeft geholpen toen ik een lege accu had.
Je hebt toen vriendelijk gevraagd of hij even de plus en min pool van je accu wilde vasthouden?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:35 schreef Omkron het volgende:
Nee maar zo wordt meestal over ongeveer alle immigranten gesproken, niet alleen over terroristjes.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:26 schreef Napalm het volgende:
[..]
Stel je AHA nu gelijk aan Mohammed B en Samir A.?
Zie je daar echt geen verschil tussen?
I'll make that 50!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben zo blij met deze ontwikkelingen, echt oprecht gelukkig, nu nog Efshan Ellian wegpoedelen en ik doneer 20 euro op de rekening van Akkersloot.²
Zo niet terzake vind ik het allemaal niet; de meeste vragen gaan over de gevolgde procedure. Dat is straks best heel belangrijk in de bezwaarprocedure.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:19 schreef -scorpione- het volgende:
Dat hele debat is één groot vertoon van domheid. Er worden allerlei vragen gesteld die niet aan de orde zijn. Zeer slecht.
'Iedereen is gelijk behalve hirsi'. Dat is de strekking van veel politici in he debat fokkers en dan stellen ze dus dat ze er maar mee weg moet komen. Hele slechte zaak.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:25 schreef -scorpione- het volgende:
'Iedereen is gelijk behalve hirsi'. Dat is de strekking van veel politici in he debat en dan stellen ze dus dat ze er maar mee weg moet komen. Hele slechte zaak.
quote:De hele club die vindt dat hirsi mag blijven vanwege bovenstaande drogreden mag van mij per direct naar huis, die kunnen we niet gebruiken in de regering op fok.
Nooit gedacht dat ik het nog eens met jou eens zou zijnquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben zo blij met deze ontwikkelingen, echt oprecht gelukkig²
dus als je pro hirshi bent, moet je maar opzouten? jij zou een goeie politicus zijn weet je...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:31 schreef RuL0R het volgende:
[..]
'Iedereen is gelijk behalve hirsi'. Dat is de strekking van veel politici in he debat fokkers en dan stellen ze dus dat ze er maar mee weg moet komen. Hele slechte zaak.
[..]
ze wil lijsttrekker worden, dat lijkt me duidelijk!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:38 schreef HiZ het volgende:
Wow, die Van der Laan komt wel heel sterk uit de hoek zeg.
ze gaat over "lijken" als het moetquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:41 schreef Alulu het volgende:
ijzeren Rita he, gaat door merg en been als het moet![]()
idd, hij komt ook wel met de dingen waar de anderen ook mee kwamen. Alleen dat eindequote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:47 schreef Tommeke het volgende:
Wie kijkt er nu naar ned 2? Vind dat Wilders ook nog wel gelijk heeft in de meeste dingen, hoewel hij wel een beetje doorslaat jegens de islam
Dat is redelijk normaal in een debat, Verdonk komt aan het woord zodra alle andere sprekers klaar zijn met hun betogenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:47 schreef skiczukie het volgende:
En die kenkerVerdonk blijft maar zwijgen heh.
Eerst vragen stellen, dan antwoorden!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:47 schreef skiczukie het volgende:
En die kenkerVerdonk blijft maar zwijgen heh.
Wilders is gewoon de dramaqueen die hij altijd speelt...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:47 schreef Tommeke het volgende:
Wie kijkt er nu naar ned 2? Vind dat Wilders ook nog wel gelijk heeft in de meeste dingen, hoewel hij wel een beetje doorslaat jegens de islam
inderdaad, voor de rest heeft hij wel gelijk imo, goeie woorden van hemquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:49 schreef rubbereend het volgende:
[..]
idd, hij komt ook wel met de dingen waar de anderen ook mee kwamen. Alleen dat eindeff nog radicale moslims erbij halen en links onderuit schoppen. Dat is een beetje triest.
inderdaad, net als Halsema het ook goed verwoorde en rake vragen stelde. Gaat een stevig debat worden straks na de antwoorden van Verdonk.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
inderdaad, voor de rest heeft hij wel gelijk imo, goeie woorden van hem
Nee hoor, maar als je vind dat er voor AHM een uitzondering op de wet moet worden gemaakt omdat ze een partijgenoot van je is ben je toch wel heel erg hypocriet bezig imho.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:36 schreef Jerruh het volgende:
[..]
dus als je pro hirshi bent, moet je maar opzouten? jij zou een goeie politicus zijn weet je...
Ik weet hoe de regels werken en als ik daarmee geconfronteerd wordt verwacht ik ook niet dat er voor mij een uitzondering gemaakt wordt. En ik verwacht ook niet dat die voor haar gemaakt wordt, het lijkt mij ontzettend oneerlijk dat de regels voor mij wel gelden en voor haar niet.quote:er klopt gewoon geen kut van dit verhaal maar het komt jou goed uit dus dan tellen de regels! ik zal jou er eens aan onthouden hoe de regels werken als je er zelf mee geconfronteerd wordt op een enorm achterbakse manier en hopelijk gil je dan even hoog als je nu in omgekeerde richting doet.
waarom zijn diezelfde regels dan niet toegepast toen ze paar jaar geleden al zei dat ze erover gelogen had? waarom NU pas? waarom kan een onderzoek opeens in 1 dag klaar zijn en in 1 dag opeens gezegd worden dat ze geen nederlandse is, terwijl diezelfde minister een dag ervoor nog zegt dat ze niks te vrezen heeft? en kijk je ook naar het feit dat hirsi op humanitaire gronden zeker legaal zit, aangezien ze in haar eigen land nog steeds niet veilig is? vind je niet dat zij voor een asielzoekster, ook al heeft ze op bepaalde, bijna niet voor asielzoekeraanname relevante informatie, enorm goed is geintegreerd? etc etc.... ben je echt zoooo subjectief dat alles maar tegen hirshi moet zijn en dan ze alleen weg moet omdat ze gelogen heeft, terwijl dit al tijden bekend was!?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:52 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Nee hoor, maar als je vind dat er voor AHM een uitzondering op de wet moet worden gemaakt omdat ze een partijgenoot van je is ben je toch wel heel erg hypocriet bezig imho.
Iedereen is toch gelijk voor de wet? Waarom zij dan niet?
[..]
Ik weet hoe de regels werken en als ik daarmee geconfronteerd wordt verwacht ik ook niet dat er voor mij een uitzondering gemaakt wordt. En ik verwacht ook niet dat die voor haar gemaakt wordt, het lijkt mij ontzettend oneerlijk dat de regels voor mij wel gelden en voor haar niet.
schijnheilig gereformeerd ventje is het en ook zo opportunistischquote:
Jij kan het weten.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:58 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
schijnheilig gereformeerd ventje is het en ook zo opportunistisch
bah, altijd maar bezig met zijn eigen politieke belangen
walgelijk![]()
Dat is misschien wel btje zo, maar ben het wel met hem eensquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:58 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
walgelijk![]()
Stel dat Bos iets zinnigs gezegd had in jouw ogen, had je dat ook toegegeven? Nee, hè.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:58 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
walgelijk![]()
De wet biedt ruimte voor uitzonderingen; verder heb je altijd nog te maken met de beginselen van behoorlijk bestuur. Het is niet zo zwart wit als je stelt.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:52 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Nee hoor, maar als je vind dat er voor AHM een uitzondering op de wet moet worden gemaakt omdat ze een partijgenoot van je is ben je toch wel heel erg hypocriet bezig imho.
Iedereen is toch gelijk voor de wet? Waarom zij dan niet?
De omstandigheden van het geval. Lees die woorden eens een paar keer.quote:[..]
Ik weet hoe de regels werken en als ik daarmee geconfronteerd wordt verwacht ik ook niet dat er voor mij een uitzondering gemaakt wordt. En ik verwacht ook niet dat die voor haar gemaakt wordt, het lijkt mij ontzettend oneerlijk dat de regels voor mij wel gelden en voor haar niet.
Schandalig hoe ayaan met NL is omgegaan.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:02 schreef N.icka het volgende:
Schandalig hoe "nederland"met deze vrouw omgaat .
Hup Ayaan , ik blijf achter je staan
vertel, hoe schandalig?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:05 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Schandalig hoe ayaan met NL is omgegaan.
Opzouten ayaan, ik sta voor je.
Is'ie dood dan?quote:
Nou ik ben erg onder de indruk.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:38 schreef HiZ het volgende:
Wow, die Van der Laan komt wel heel sterk uit de hoek zeg.
Wat heeft ze ons gebracht?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:07 schreef Jerruh het volgende:
[..]
vertel, hoe schandalig?
"boehoehoe, ze heeft van mijn belastingcentjes geprofiteerd, boehoehoe"
quote:Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
Waarom?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:02 schreef N.icka het volgende:
Schandalig hoe "nederland"met deze vrouw omgaat .
Hup Ayaan , ik blijf achter je staan
dan kan je de halve kamer wel schrappen dude, om dat meteen tegen hirshi te verhalen, sowieso heeft ze een aantal dingen goed voor elkaar, dingen waarvoor ze ook in de kamer zat. om nou te zeggen dat ze slechte dingen voor nederland, gaat MIJ in ieder geval te ver, want dat is niet zo...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:16 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Wat heeft ze ons gebracht?
Leuk bedacht dat "opkomen voor islamitische vrouwen" en het "aanwakkeren van de discussie"
Maar iets concreets heb ik haar nog nooit zien doen, behalve dan dat ze samen met Theo van Gogh een waardeloze kutfilm heeft gemaakt.
Haar verhaal brengt niks nuttigs met zich mee, continu bashen op de Islam en alles op willen geven om maar "veilig" te zijn.
[..]
Jij was toch niet degene die vroeg om het adres van Zembla?quote:
Ze heeft niet veel slechts gedaan en er zijn ook veel andere kamerleden die niks nuttigs toevoegen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:19 schreef Jerruh het volgende:
[..]
dan kan je de halve kamer wel schrappen dude, om dat meteen tegen hirshi te verhalen, sowieso heeft ze een aantal dingen goed voor elkaar, dingen waarvoor ze ook in de kamer zat. om nou te zeggen dat ze slechte dingen voor nederland, gaat MIJ in ieder geval te ver, want dat is niet zo...
Hij is nog gewoon kamerlid!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:19 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Waarom zit van Aartsen daar nog?
Ik klik op alles wat blauw is.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:19 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Jij was toch niet degene die vroeg om het adres van Zembla?
Klik dan ook niet op die link
Waarom niet?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:19 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Waarom zit van Aartsen daar nog?
Godallemachtig...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Nederland het hoogste percentage uitgeroeide joden kent in West-Europa, en de treinen toen wel op tijd reden? Het zit er gewoon ingebakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |