Verdonk voert de wet uit. En of dat allemaal goed is en dergelijke laat ik in het midden. Maar dan zal de wet dus aangepast moeten worden. Of moeten we eens iets naders gaan stemmen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:10 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen de zaak van Philomena Bijlhout en die van Hirsi Ali. Ali loog tijdens haar asielprocedure, maar heeft bij toetreden tot de kamer voor de VVD open kaart gespeeld over haar leugens. Bijlhout was werkzaam onder een militair regime en ontkende dat nog steeds ten stelligste bij toetreding tot de LPF.... Appels en peren, kortweg.
Zoals gisteren al treffend gezegd werd bij NOVA: De regels zijn er om ons te dienen, niet andersom. Ik word inmiddels onpasselijk van die 'regels-zijn-regels-'cultuur.
Jaaaa.... de paarse krokodil staat dáár...
Het is nog maar de vraag of dat nog mogelijk is zonder Nederlands paspoort.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:15 schreef Gia het volgende:
Ach, ze wordt echt niet uitgezet naar Somalië of Kenia en gaat gewoon naar de USA haar goede werk voortzetten. We zullen nog veel van haar horen.
Go Ayaan!!![]()
Ik doe 'm hier nog eens omdat het andere topic dicht is:quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Verdonk voert de wet uit. En of dat allemaal goed is en dergelijke laat ik in het midden. Maar dan zal de wet dus aangepast moeten worden. Of moeten we eens iets naders gaan stemmen.
Denk je nou echt dat Bush en co. een trophee als AHA laten lopen? Daar wordt echt wel een mouw aangepast.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:17 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Het is nog maar de vraag of dat nog mogelijk is zonder Nederlands paspoort.
Die regeltjescultuur is ingesleten in de gehele Nederlandse bureaucratie en dit is slechts een van de voorbeelden waar we zonodig 'consequent gedrag' aan de dag moeten leggen. Iets anders stemmen helpt niet, het is een omvattender probleem dan alleen politiek Den Haag - hoewel van daaruit wel aan een oplossing gewerkt zou moeten worden. Maar of dat gebeurt bij een rigoureuze wijziging van stemgedrag, moet ik nog zien.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Verdonk voert de wet uit. En of dat allemaal goed is en dergelijke laat ik in het midden. Maar dan zal de wet dus aangepast moeten worden. Of moeten we eens iets naders gaan stemmen.
Wanneer heb jij voor het laatst de lijst met belangrijkste personen ter wereld van Time Magazine gehaalt?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Nou, dikke troffee hoor. Zo bijzonder is ze echt niet.
De plaatsing op die lijst was ook erg overdreven. Ze wordt zwaar overschat. Net als dat hele Submission, veel te veel aandacht krijgt dat.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Wanneer heb jij voor het laatst de lijst met belangrijkste personen ter wereld van Time Magazine gehaalt?
Ach, misschien krijgt ze dat Amerikaanse paspoort wel (hoewel moeilijk, aangezien ze momenteel officieel statenloos moet zijn), maar haar effectieve slagkracht in een conservatieve denktank schat ik niet zo hoog in. Haar meerwaarde voor de Amerikaanse of mondiale publieke opinie overigens ook niet....quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat Bush en co. een trophee als AHA laten lopen? Daar wordt echt wel een mouw aangepast.
Inderdaad, wat voor toegevoegde waar heeft ze eigenlijk? TWeespalt zaaien is ze goed in, maar degenen waarvoor ze strijdt moeten ook weinig van haar weten. Don Quichote strijd dus.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Nou, dikke troffee hoor. Zo bijzonder is ze echt niet.
En zo zijn er veel meer,quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:03 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Als je had opgelet, zou je weten dat het een anoniem Irakees gezin is overkomen een paar jaar geleden.
Nee, daar zal men daar ook wel snel achter zijn. Maar goed, momenteel is het voor Bush en co. natuurlijk een mooie (media)troef om AHA aan te trekken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:30 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ach, misschien krijgt ze dat Amerikaanse paspoort wel (hoewel moeilijk, aangezien ze momenteel officieel statenloos moet zijn), maar haar effectieve slagkracht in een conservatieve denktank schat ik niet zo hoog in. Haar meerwaarde voor de Amerikaanse of mondiale publieke opinie overigens ook niet....
Verdonk is ook een leugenaar. Moet die nu ook weg?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:33 schreef scubaboy het volgende:
[..]
En zo zijn er veel meer,
je had jaren geleden ook die Turken die van de staat (=mijn belastinggeld een busje kregen ed)
Misbruikers van regels, criminelen en leugenaars het land uit....zogezegd het kaf van jhet koren scheiden
Die kan haar nederlanderschap natuurlijk niet kwijtrakenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:34 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Verdonk is ook een leugenaar. Moet die nu ook weg?
Dan maken we die net als AHA toch statenloos?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:35 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die kan haar nederlanderschap natuurlijk niet kwijtraken
Verdonk is Nederlandse van origine.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:34 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Leden van het koninklijk huis zijn ook allemaal wel eens op een leugentje betrapt. En die leven overduidelijk van onze belastingcenten. Opzouten naar Duitsland en/of Argentinie dus?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:37 schreef scubaboy het volgende:
[..]
Verdonk is Nederlandse van origine.
Aftreden, al hoeft ze dat van mij echt niet, zou mischien een optie zijn
Maar iedereen die of een dubbel paspoort heeft of van geboorte niet-nederlander is, daar idd meteen nederlandse nationaliteit van afnemen en uitwijzen
Als deze kwestie (de uitzetting van AHA uit Nederland) er een was van internationale proporties, maar voor zover ik kan zien, valt dat behoorlijk mee. Ik vrees voor Hirsi Ali dat de vermelding in Time Magazine en wat uitgesproken standpunten over de 'Militante Islam' niet genoeg is om nu alsnog dat Amerikaans staatsburgerschap te krijgen. Bovendien is een groot deel van de Amerikaanse bevolking helemaal niet op de hoogte van wie Hirsi Ali (of Magan) eigenlijk is en valt er volgens mij moeilijk te schermen met een Somalische querulante uit Nederland... Wie zit daar eigenlijk op te wachten in de VS? Die denktanks formuleren hun beleid toch wel, met of zonder geschreeuw over het predikament van ernstig achtergestelde moslimvrouwen. Daar zitten die conservatieven sowieso niet op te wachten, niet elke stok om mee te slaan is even waardevol.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee, daar zal men daar ook wel snel achter zijn. Maar goed, momenteel is het voor Bush en co. natuurlijk een mooie (media)troef om AHA aan te trekken.
Regeltje Staatsrecht: De ministers zijn verantwoordelijk voor de Kroon. Dus....quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Leden van het koninklijk huis zijn ook allemaal wel eens op een leugentje betrapt. En die leven overduidelijk van onze belastingcenten. Opzouten naar Duitsland en/of Argentinie dus?
Mooi, zijn we daar ook vanafquote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Regeltje Staatsrecht: De ministers zijn verantwoordelijk voor de Kroon. Dus....
De koningin uitzetten naar Luxemburg!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Regeltje Staatsrecht: De ministers zijn verantwoordelijk voor de Kroon. Dus....
Ach, alles wat ook maar enigsinds een troef is in de war against Islam, for oil uhm ik bedoel against terrorism is welkom bij Bush en co. En volgens mij onderschat je de mediawaarde van AHA wereldwijd nu best wel.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:40 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Als deze kwestie (de uitzetting van AHA uit Nederland) er een was van internationale proporties, maar voor zover ik kan zien, valt dat behoorlijk mee. Ik vrees voor Hirsi Ali dat de vermelding in Time Magazine en wat uitgesproken standpunten over de 'Militante Islam' niet genoeg is om nu alsnog dat Amerikaans staatsburgerschap te krijgen. Bovendien is een groot deel van de Amerikaanse bevolking helemaal niet op de hoogte van wie Hirsi Ali (of Magan) eigenlijk is en valt er volgens mij moeilijk te schermen met een Somalische querulante uit Nederland... Wie zit daar eigenlijk op te wachten in de VS? Die denktanks formuleren hun beleid toch wel, met of zonder geschreeuw over het predikament van ernstig achtergestelde moslimvrouwen. Daar zitten die conservatieven sowieso niet op te wachten, niet elke stok om mee te slaan is even waardevol.
Het is wel een heeeeeel erreg lelijk kind gewordenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het doel dan toch bereikt en dat is zeer strelenswaardig. Een ontwikkeling die mij gelukkig maakt als ware ik vandaag vader geworden.
[..]
ik haat wiegel, met zijn enorme plofkop, die uit zijn ogen kijkt alsof elke scheet die hij laat toch echt niet van hem is! die mag per direct een sequoia op zijn kop krijgen! maar goed, dit riekt aan alle kanten, en jammer dat iedereen meteen tegen hirsi ageert terwijl ik dat, behoudens haar eerdere leugen, wel een van de oprechtste politica vond die durfde de zere plek aan te duiden...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tsja, dat moet je de zembla's en nova's (spreekbuis van links) van deze wereld kwalijk nemen. en misschien zelfs wel die oude lullige vvd-rat uit het noordenwiegel. die is er maar wat blij mee.
Ze lijkt inderdaad op die voetballer van Chelsea: Didier Drogba. :’)quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:19 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het is wel een heeeeeel erreg lelijk kind geworden![]()
Off topic: Ik heb geen verstand van kerelsquote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze lijkt inderdaad op die voetballer van Chelsea: Didier Drogba. :’)
[afbeelding]²
Hoezo 'natuurlijk niet'? Was er niet laatst een 32-jarige in nederland geboren marokkaan die z'n nederlands staatsburgerschap kwijtraakte omdat-ie iets had met terrorisme?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:35 schreef __Saviour__ het volgende:
Die kan haar nederlanderschap natuurlijk niet kwijtraken
Verdonk doet dat wat iedere minister zou moeten doen: het beleid uitvoeren.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 01:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Als je maar niet vergeet niet wie haar het ergst de mond wil snoeren: Mevrouw Rita Verdonk.
Volgens mij niet...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:55 schreef gronk het volgende:
[..]
Hoezo 'natuurlijk niet'? Was er niet laatst een 32-jarige in nederland geboren marokkaan die z'n nederlands staatsburgerschap kwijtraakte omdat-ie iets had met terrorisme?
Waar heeft Verdonk over gelogen?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:34 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder aan AHAM?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat Bush en co. een trophee als AHA laten lopen? Daar wordt echt wel een mouw aangepast.
als het eerst aan haar had gelegen was er niks gebeurd, toen opeens weer welquote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:03 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Verdonk doet dat wat iedere minister zou moeten doen: het beleid uitvoeren.
Bovendien heeft AHAM nog nooit iets nuttigs gedaan, ze heeft een grote mond maar ze heeft absoluut niks bereikt en dat zal ze op die manier ook nooit doen.
Is nu bijgewerkt tot:quote:Minister Zalm heeft zich verbaasd
over de snelheid waarmee minister
Verdonk heeft besloten om Ayaan Hirsi
Ali het Nederlanderschap te ontnemen.
quote:` Minister Zalm is kwaad over het tempo
waarmee minister Verdonk heeft besloten
om Ayaan Hirsi Ali het Nederlanderschap
te ontnemen."Als de IND altijd zo snel
werkt is er binnenkort geen sprake meer
van achterstanden",aldus Zalm.
Zalm laat namens het kabinet nagaan of
het mogelijk is dat Hirsi Ali toch
Nederlandse kan blijven.Zalm sprak op
de persconferentie na Hirsi Ali.
Hij wilde niet ingaan op de vraag of
hij Verdonk op andere gedachten heeft
willen brengen.Volgens Zalm zou hij dan
de eenheid van kabinetsbeleid in gevaar
brengen.
'Iraanse homo's kunnen probleemloos terug naar Iran; Iran is veilig voor iraanse homo's'quote:
Onzin, het opgeven van de Somalische nationaliteit gebeurt onder Somalisch recht. En normaliter moet iemand een dergelijk verzoek indienen. Somalie zal dat verzoek toestaan omdat het verzoek is gedaan, niet omdat ze Nederlands is geworden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Als haar naturalisatie met terugwerkende kracht ongedaan wordt gemaakt, dan zal toch ook de Somalische (?) denaturalisatie niet geldig zijn. Dan heeft ze dus een Somalisch paspoort en zal ze daarmee kunnen reizen.
Gaat ze gewoon als Somalische naar de USA.
Ik verwacht echter dat ze gewoon in Nederland een verblijfsvergunning krijgt op grond van de waarheid, omdat ze toch echt niet terug kan naar Somalië. Daarna kan ze opnieuw het Nederlanderschap aanvragen en voldoet dan dus aan alle eisen.
Zie teletekst pagina 109. 't laatste woord is hier nog niet over gesproken. Ik krijg wel 't idee dat Verdonk een stap te ver is gegaan. Worst-case (wat heet:quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:12 schreef HiZ het volgende:
De meest waarschijnlijke stand van zaken nu is dat zij statenloos is.
Ik heb Zalm zelf horen spreken; hij ging er overduidelijk van uit dat vooralsnog het besluit van Verdonk juridisch sluitend is.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:15 schreef gronk het volgende:
[..]
Zie teletekst pagina 109. 't laatste woord is hier nog niet over gesproken. Ik krijg wel 't idee dat Verdonk een stap te ver is gegaan. Worst-case (wat heet:): splitsing van de VVD in een populistisch deel en een D66-deel.
Ze kan in bezwaar, beroep en hoger beroep. Maar ondertussen is ze geen Nederlander.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:19 schreef Napalm het volgende:
Ali Statenloos? Als Kalou en & Taida 100keer in beroep kunnen gaan bij van alles en iedereen dan zal Ali dat toch ook wel kunnen?
Tsja, ik heb hier geen TV, alleen teletekstquote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:22 schreef HiZ het volgende:
Ik heb Zalm zelf horen spreken; hij ging er overduidelijk van uit dat vooralsnog het besluit van Verdonk juridisch sluitend is.
Da's handig, de affaire kan nu omgeturnd worden tot twistpunt waarop de 'oude wijzen' Rita Verdonk kunnen aanvallen om Rutte weer een zetje in de rug te geven. Van Baalen sprak zich gister ook al veroordelende woorden over de hele kwestie... Kan nog interessant worden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:07 schreef gronk het volgende:
Teletekst pagina 109:
[..]
Is nu bijgewerkt tot:
[..]
Volgens mij zijn er een hoop VVD'ers die helemaal niet kapot zijn van de populistische koers die Verdonk voert (ondanks dat die koers een hoop zetels oplevert).quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:40 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Da's handig, de affaire kan nu omgeturnd worden tot twistpunt waarop de 'oude wijzen' Rita Verdonk kunnen aanvallen om Rutte weer een zetje in de rug te geven. Van Baalen sprak zich gister ook al veroordelende woorden over de hele kwestie... Kan nog interessant worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |