abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:17:37 #101
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_37874436
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:10 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil tussen de zaak van Philomena Bijlhout en die van Hirsi Ali. Ali loog tijdens haar asielprocedure, maar heeft bij toetreden tot de kamer voor de VVD open kaart gespeeld over haar leugens. Bijlhout was werkzaam onder een militair regime en ontkende dat nog steeds ten stelligste bij toetreding tot de LPF.... Appels en peren, kortweg.

Zoals gisteren al treffend gezegd werd bij NOVA: De regels zijn er om ons te dienen, niet andersom. Ik word inmiddels onpasselijk van die 'regels-zijn-regels-'cultuur.

Jaaaa.... de paarse krokodil staat dáár...
Verdonk voert de wet uit. En of dat allemaal goed is en dergelijke laat ik in het midden. Maar dan zal de wet dus aangepast moeten worden. Of moeten we eens iets naders gaan stemmen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:17:47 #102
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_37874440
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:15 schreef Gia het volgende:
Ach, ze wordt echt niet uitgezet naar Somalië of Kenia en gaat gewoon naar de USA haar goede werk voortzetten. We zullen nog veel van haar horen.

Go Ayaan!!
Het is nog maar de vraag of dat nog mogelijk is zonder Nederlands paspoort.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_37874561
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:17 schreef Megumi het volgende:

[..]

Verdonk voert de wet uit. En of dat allemaal goed is en dergelijke laat ik in het midden. Maar dan zal de wet dus aangepast moeten worden. Of moeten we eens iets naders gaan stemmen.
Ik doe 'm hier nog eens omdat het andere topic dicht is:

Waarom voert ze de wet pas uit zodra iets veel media-aandacht krijgt?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_37874577
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:17 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Het is nog maar de vraag of dat nog mogelijk is zonder Nederlands paspoort.
Denk je nou echt dat Bush en co. een trophee als AHA laten lopen? Daar wordt echt wel een mouw aangepast.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  Donald Duck held dinsdag 16 mei 2006 @ 12:25:59 #105
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_37874675
Nou, dikke troffee hoor. Zo bijzonder is ze echt niet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:27:59 #106
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_37874741
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:17 schreef Megumi het volgende:

[..]

Die regeltjescultuur is ingesleten in de gehele Nederlandse bureaucratie en dit is slechts een van de voorbeelden waar we zonodig 'consequent gedrag' aan de dag moeten leggen. Iets anders stemmen helpt niet, het is een omvattender probleem dan alleen politiek Den Haag - hoewel van daaruit wel aan een oplossing gewerkt zou moeten worden. Maar of dat gebeurt bij een rigoureuze wijziging van stemgedrag, moet ik nog zien.

Het uitvoeren van de wet is prima, maar dit is gewoon een poging van de VVD om de eerste de beste zondebok te elimineren om buiten schot te blijven. Zij waren op de hoogte van het probleem en hadden navenant moeten handelen - hun verantwoordelijkheid dus. In plaats van dat toe te geven, weet Verdonk niet hoe snel ze alsnog een onderzoek moet instellen en AHA het Nederlanderschap te ontnemen. Ooit van een politiek onderzoek gehoord dat zo snel tot zo'n concrete resultaten leidde?

Deze affaire is gewoon doordenkt van typische Hollandsche spruitjesgeur en opportunisme, indekken en afschuiven. Zelfs als dat het uitzetten van een voormalige, 'gerespecteerde' collega betekent. Ik ben geen aanhanger van de in mijn optiek toch ietwat overschatte Hirsi Ali, maar hier heb ik echt geen goed woord voor over....
pi_37874749
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Wanneer heb jij voor het laatst de lijst met belangrijkste personen ter wereld van Time Magazine gehaalt?
  Donald Duck held dinsdag 16 mei 2006 @ 12:30:29 #108
46149 __Saviour__
pi_37874813
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Wanneer heb jij voor het laatst de lijst met belangrijkste personen ter wereld van Time Magazine gehaalt?
De plaatsing op die lijst was ook erg overdreven. Ze wordt zwaar overschat. Net als dat hele Submission, veel te veel aandacht krijgt dat.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:30:36 #109
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_37874819
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat Bush en co. een trophee als AHA laten lopen? Daar wordt echt wel een mouw aangepast.
Ach, misschien krijgt ze dat Amerikaanse paspoort wel (hoewel moeilijk, aangezien ze momenteel officieel statenloos moet zijn), maar haar effectieve slagkracht in een conservatieve denktank schat ik niet zo hoog in. Haar meerwaarde voor de Amerikaanse of mondiale publieke opinie overigens ook niet....
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:32:32 #110
40566 Ericr
Livewrong
pi_37874872
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Inderdaad, wat voor toegevoegde waar heeft ze eigenlijk? TWeespalt zaaien is ze goed in, maar degenen waarvoor ze strijdt moeten ook weinig van haar weten. Don Quichote strijd dus.

Wat broddelwerk als Submission boeit verder ook niet langer dan 2 minuten. Ze zal voor de oer conservatieven in de USA misschien wat bieden, maar denk dat ze in eigen huis genoeg personen kunnen aantrekken met dezelfde denkbeelden. Nu lijkt het er meer op dat zo'n denktank een excuus allochtoon aantrekt.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:33:12 #111
146580 scubaboy
Als ik nat ben kan het niet di
pi_37874888
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:03 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Als je had opgelet, zou je weten dat het een anoniem Irakees gezin is overkomen een paar jaar geleden.
En zo zijn er veel meer,
je had jaren geleden ook die Turken die van de staat (=mijn belastinggeld een busje kregen ed)
Misbruikers van regels, criminelen en leugenaars het land uit....zogezegd het kaf van jhet koren scheiden
pi_37874898
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:30 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Ach, misschien krijgt ze dat Amerikaanse paspoort wel (hoewel moeilijk, aangezien ze momenteel officieel statenloos moet zijn), maar haar effectieve slagkracht in een conservatieve denktank schat ik niet zo hoog in. Haar meerwaarde voor de Amerikaanse of mondiale publieke opinie overigens ook niet....
Nee, daar zal men daar ook wel snel achter zijn. Maar goed, momenteel is het voor Bush en co. natuurlijk een mooie (media)troef om AHA aan te trekken.
pi_37874922
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:33 schreef scubaboy het volgende:

[..]

En zo zijn er veel meer,
je had jaren geleden ook die Turken die van de staat (=mijn belastinggeld een busje kregen ed)
Misbruikers van regels, criminelen en leugenaars het land uit....zogezegd het kaf van jhet koren scheiden
Verdonk is ook een leugenaar. Moet die nu ook weg?
  Donald Duck held dinsdag 16 mei 2006 @ 12:35:24 #114
46149 __Saviour__
pi_37874947
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:34 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Die kan haar nederlanderschap natuurlijk niet kwijtraken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_37874988
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:35 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dan maken we die net als AHA toch statenloos?

of heet dat stateloos volgens het nieuwe groene boekje?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:37:45 #116
146580 scubaboy
Als ik nat ben kan het niet di
pi_37875008
quote:

[..]

Verdonk is Nederlandse van origine.
Aftreden, al hoeft ze dat van mij echt niet, zou mischien een optie zijn
Maar iedereen die of een dubbel paspoort heeft of van geboorte niet-nederlander is, daar idd meteen nederlandse nationaliteit van afnemen en uitwijzen
pi_37875061
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:37 schreef scubaboy het volgende:

[..]

Verdonk is Nederlandse van origine.
Aftreden, al hoeft ze dat van mij echt niet, zou mischien een optie zijn
Maar iedereen die of een dubbel paspoort heeft of van geboorte niet-nederlander is, daar idd meteen nederlandse nationaliteit van afnemen en uitwijzen
Leden van het koninklijk huis zijn ook allemaal wel eens op een leugentje betrapt. En die leven overduidelijk van onze belastingcenten. Opzouten naar Duitsland en/of Argentinie dus?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:40:38 #118
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_37875090
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Nee, daar zal men daar ook wel snel achter zijn. Maar goed, momenteel is het voor Bush en co. natuurlijk een mooie (media)troef om AHA aan te trekken.
Als deze kwestie (de uitzetting van AHA uit Nederland) er een was van internationale proporties, maar voor zover ik kan zien, valt dat behoorlijk mee. Ik vrees voor Hirsi Ali dat de vermelding in Time Magazine en wat uitgesproken standpunten over de 'Militante Islam' niet genoeg is om nu alsnog dat Amerikaans staatsburgerschap te krijgen. Bovendien is een groot deel van de Amerikaanse bevolking helemaal niet op de hoogte van wie Hirsi Ali (of Magan) eigenlijk is en valt er volgens mij moeilijk te schermen met een Somalische querulante uit Nederland... Wie zit daar eigenlijk op te wachten in de VS? Die denktanks formuleren hun beleid toch wel, met of zonder geschreeuw over het predikament van ernstig achtergestelde moslimvrouwen. Daar zitten die conservatieven sowieso niet op te wachten, niet elke stok om mee te slaan is even waardevol.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:40:52 #119
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_37875094
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Leden van het koninklijk huis zijn ook allemaal wel eens op een leugentje betrapt. En die leven overduidelijk van onze belastingcenten. Opzouten naar Duitsland en/of Argentinie dus?
Regeltje Staatsrecht: De ministers zijn verantwoordelijk voor de Kroon. Dus....
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_37875115
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Mooi, zijn we daar ook vanaf
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:42:12 #121
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_37875137
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De koningin uitzetten naar Luxemburg!

Hoppa
pi_37875200
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:40 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Als deze kwestie (de uitzetting van AHA uit Nederland) er een was van internationale proporties, maar voor zover ik kan zien, valt dat behoorlijk mee. Ik vrees voor Hirsi Ali dat de vermelding in Time Magazine en wat uitgesproken standpunten over de 'Militante Islam' niet genoeg is om nu alsnog dat Amerikaans staatsburgerschap te krijgen. Bovendien is een groot deel van de Amerikaanse bevolking helemaal niet op de hoogte van wie Hirsi Ali (of Magan) eigenlijk is en valt er volgens mij moeilijk te schermen met een Somalische querulante uit Nederland... Wie zit daar eigenlijk op te wachten in de VS? Die denktanks formuleren hun beleid toch wel, met of zonder geschreeuw over het predikament van ernstig achtergestelde moslimvrouwen. Daar zitten die conservatieven sowieso niet op te wachten, niet elke stok om mee te slaan is even waardevol.
Ach, alles wat ook maar enigsinds een troef is in de war against Islam, for oil uhm ik bedoel against terrorism is welkom bij Bush en co. En volgens mij onderschat je de mediawaarde van AHA wereldwijd nu best wel.

Maar goed, hoe ze het moeten doen weet ik niet. Maar er is vast wel een mouw aan te passen. En anders ziet Bush wel weer eens een keertje een wetje over het hoofd.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:45:20 #123
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_37875231
De soep wordt niet zo heet gegeten jongens. Het mag dan zo zijn dat Hirsi Ali volgens de feiten geen Nederlander had mogen zijn, als ze zo lang een paspoort heeft kan ze zich waarschijnlijk wel beroepen op de rechtszekerheid.

Dat is meteen het grote verschil met het geval van Taida. Die was niet Nederlands en had wel gelogen. Als minister ga je natuurlijk geen cadeautjes uitdelen aan leugenaars imho.

Ik snap de totale commotie dan ook niet helemaal. Nawijn heeft het wel goed weten te manipuleren.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_37876229
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het doel dan toch bereikt en dat is zeer strelenswaardig. Een ontwikkeling die mij gelukkig maakt als ware ik vandaag vader geworden.
[..]
Het is wel een heeeeeel erreg lelijk kind geworden
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:19:51 #125
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_37876258
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

tsja, dat moet je de zembla's en nova's (spreekbuis van links) van deze wereld kwalijk nemen. en misschien zelfs wel die oude lullige vvd-rat uit het noorden wiegel. die is er maar wat blij mee.
ik haat wiegel, met zijn enorme plofkop, die uit zijn ogen kijkt alsof elke scheet die hij laat toch echt niet van hem is! die mag per direct een sequoia op zijn kop krijgen! maar goed, dit riekt aan alle kanten, en jammer dat iedereen meteen tegen hirsi ageert terwijl ik dat, behoudens haar eerdere leugen, wel een van de oprechtste politica vond die durfde de zere plek aan te duiden...
put
your
clothes
on!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:33:55 #126
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_37876717
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:19 schreef buachaille het volgende:

[..]

Het is wel een heeeeeel erreg lelijk kind geworden
Ze lijkt inderdaad op die voetballer van Chelsea: Didier Drogba. :’)

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_37876805
hehe .. wedden dat als we nou niet net kalou hadden gehad en taïda hier geen haan naar had gekraaid ..

en ja, uiteraard krijg je dat verhaal van "gelijke monniken, gelijke kappen" weer .. alsof je in dat soort situaties 1 lijn kan trekken .. mensen als Taïda en Hirsi zou je toch echt wel het voordeel van de twijfel kunnen geven .. net zoals de anonieme iraakse familie en zoveel anderen, mensen die hier al jaren wonen en werken en zich netjes (vaak netter dan de gemiddelde autochtoon) gedragen ..

vraagje : waarom moesten deze mensen eigenlijk liegen om het land binnen te kunnen komen, is dat misschien omdat die regels bij vlagen zo achterlijk zijn dat je niet anders kan ?
Dus ja, zelf al mag ik dat mens niet, niet als politica met haar provocaties en niet als mens, puur gevoelsmatig, dan nog mag zij van mij blijven .. niet om haar functie of whatever maar puur op humane gronden (en zelfs al zou zij over de dreiging vanuit haar familie hebben gelogen, er zijn er meer dan genoeg in een soortgelijke situatie die wel voor hun levenmoetn vrezen)

maar consequent zijn in je beleid, daar gaat het nu om .. ?
nou, dan kan je als minister met voorkennis van de leugen maar 1 ding doen .. nietwaar ?
pleased to meet you
pi_37877158
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ze lijkt inderdaad op die voetballer van Chelsea: Didier Drogba. :’)

[afbeelding]

²
Off topic: Ik heb geen verstand van kerels maar die voetballer lijkt me toch niet echt lelijk

Dit is beter:
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:55:13 #129
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37877398
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:35 schreef __Saviour__ het volgende:

Hoezo 'natuurlijk niet'? Was er niet laatst een 32-jarige in nederland geboren marokkaan die z'n nederlands staatsburgerschap kwijtraakte omdat-ie iets had met terrorisme?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_37877642
Die persconferentie is een knap staaltje I reject your reality and substitute my own. Ze heeft de hele boel voorgelogen, en ze slagen erin die leugens nóg steeds te herhalen
pi_37877665
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 01:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Als je maar niet vergeet niet wie haar het ergst de mond wil snoeren: Mevrouw Rita Verdonk.
Verdonk doet dat wat iedere minister zou moeten doen: het beleid uitvoeren.

Bovendien heeft AHAM nog nooit iets nuttigs gedaan, ze heeft een grote mond maar ze heeft absoluut niks bereikt en dat zal ze op die manier ook nooit doen.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_37877688
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:55 schreef gronk het volgende:

[..]

Hoezo 'natuurlijk niet'? Was er niet laatst een 32-jarige in nederland geboren marokkaan die z'n nederlands staatsburgerschap kwijtraakte omdat-ie iets had met terrorisme?
Volgens mij niet...
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 14:04:32 #133
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_37877727
quote:

[..]

Waar heeft Verdonk over gelogen?
pi_37877767
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Wat is er zo bijzonder aan AHAM?

edit: die streep door de A zie je amper maargoed...
  dinsdag 16 mei 2006 @ 14:07:35 #136
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_37877806
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:03 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Verdonk doet dat wat iedere minister zou moeten doen: het beleid uitvoeren.

Bovendien heeft AHAM nog nooit iets nuttigs gedaan, ze heeft een grote mond maar ze heeft absoluut niks bereikt en dat zal ze op die manier ook nooit doen.
als het eerst aan haar had gelegen was er niks gebeurd, toen opeens weer wel
beleid uitvoeren? kiss my ass dude, het is allemaal gewoon een enorme okgefokte opgetiefde niet te vertrouwen zooi nu, hirshi is lang niet de enige die zit te liegen en te bedriegen, alleen zei kwam er jaren geleden al voor uit.
en niks nuttigs? het feit dat mensen haar dood willen hebben zeg al genoeg: ze heeft dingen aangekaard waar cohen en consorten niet mee durven te komen. ze trekt haar bek open over waar stiekem veel nederlanders over denken. maar goed, ze is somalisch, dus mag ze volgens velen weer oprotten.

nou nederlanders, doe het de volgende keer lekker zelf, maar om alleen hirshi te beschuldigen van hypocrisie gaat mij veel te ver... want momenteel is eidereen zo bezig.
put
your
clothes
on!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 14:07:45 #137
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37877809
Teletekst pagina 109:
quote:
Minister Zalm heeft zich verbaasd
over de snelheid waarmee minister
Verdonk heeft besloten om Ayaan Hirsi
Ali het Nederlanderschap te ontnemen.
Is nu bijgewerkt tot:
quote:
` Minister Zalm is kwaad over het tempo
waarmee minister Verdonk heeft besloten
om Ayaan Hirsi Ali het Nederlanderschap
te ontnemen."Als de IND altijd zo snel
werkt is er binnenkort geen sprake meer
van achterstanden",aldus Zalm.

Zalm laat namens het kabinet nagaan of
het mogelijk is dat Hirsi Ali toch
Nederlandse kan blijven.Zalm sprak op
de persconferentie na Hirsi Ali.

Hij wilde niet ingaan op de vraag of
hij Verdonk op andere gedachten heeft
willen brengen.Volgens Zalm zou hij dan
de eenheid van kabinetsbeleid in gevaar
brengen.

[ Bericht 22% gewijzigd door gronk op 16-05-2006 14:16:44 ]
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 14:10:14 #138
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37877901
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:05 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Waar heeft Verdonk over gelogen?
'Iraanse homo's kunnen probleemloos terug naar Iran; Iran is veilig voor iraanse homo's'
'Er is geen informatie gegeven aan de Congolose autoriteiten over Congolese asielzoekers'
'Er hebben geen syrische veiligheidsbeambtes aangezeten bij verhoren door de IND'.

Verdonk heeft volgens mij tot drie keer toe de kamer verkeerd geinformeerd; normalerwijs is dat een politieke doodzonde. Maar ze komt ermee weg, vanwege de publieke opinie.
pi_37877986
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Als haar naturalisatie met terugwerkende kracht ongedaan wordt gemaakt, dan zal toch ook de Somalische (?) denaturalisatie niet geldig zijn. Dan heeft ze dus een Somalisch paspoort en zal ze daarmee kunnen reizen.

Gaat ze gewoon als Somalische naar de USA.

Ik verwacht echter dat ze gewoon in Nederland een verblijfsvergunning krijgt op grond van de waarheid, omdat ze toch echt niet terug kan naar Somalië. Daarna kan ze opnieuw het Nederlanderschap aanvragen en voldoet dan dus aan alle eisen.
Onzin, het opgeven van de Somalische nationaliteit gebeurt onder Somalisch recht. En normaliter moet iemand een dergelijk verzoek indienen. Somalie zal dat verzoek toestaan omdat het verzoek is gedaan, niet omdat ze Nederlands is geworden.

De meest waarschijnlijke stand van zaken nu is dat zij statenloos is.
pi_37878045
De snelheid van de beslissing is wel mogelijk een truukje dat in het voordeel van Ayaan kan werken. Over het algemeen houden rechters niet van al te daadkrachtige bestuurders. Zeker niet als dat zulke grote gevolgen heeft voor de belangen van een persoon.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 14:15:37 #141
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37878102
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:12 schreef HiZ het volgende:

De meest waarschijnlijke stand van zaken nu is dat zij statenloos is.
Zie teletekst pagina 109. 't laatste woord is hier nog niet over gesproken. Ik krijg wel 't idee dat Verdonk een stap te ver is gegaan. Worst-case (wat heet: ): splitsing van de VVD in een populistisch deel en een D66-deel.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 14:19:10 #142
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_37878214
Ali Statenloos? Als Kalou en & Taida 100keer in beroep kunnen gaan bij van alles en iedereen dan zal Ali dat toch ook wel kunnen?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_37878320
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:15 schreef gronk het volgende:

[..]

Zie teletekst pagina 109. 't laatste woord is hier nog niet over gesproken. Ik krijg wel 't idee dat Verdonk een stap te ver is gegaan. Worst-case (wat heet: ): splitsing van de VVD in een populistisch deel en een D66-deel.
Ik heb Zalm zelf horen spreken; hij ging er overduidelijk van uit dat vooralsnog het besluit van Verdonk juridisch sluitend is.

Verdonk heeft volgens mij (ook al wordt het nergens zo gezegd) een brief gestuurd waarin staat dat Ayaan geen Nederlander is omdat het besluit waarmee zij het Nederlanderschap is geworden is ingetrokken. In die brief zal zonder enige twijfel een bezwaarclausule hebben gestaan. Daar komt de 6 weken termijn waar iedereen het over heeft vandaan.
pi_37878358
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:19 schreef Napalm het volgende:
Ali Statenloos? Als Kalou en & Taida 100keer in beroep kunnen gaan bij van alles en iedereen dan zal Ali dat toch ook wel kunnen?
Ze kan in bezwaar, beroep en hoger beroep. Maar ondertussen is ze geen Nederlander.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 14:29:09 #145
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37878569
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:22 schreef HiZ het volgende:

Ik heb Zalm zelf horen spreken; hij ging er overduidelijk van uit dat vooralsnog het besluit van Verdonk juridisch sluitend is.
Tsja, ik heb hier geen TV, alleen teletekst
  dinsdag 16 mei 2006 @ 14:40:04 #146
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_37878944
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:07 schreef gronk het volgende:
Teletekst pagina 109:
[..]

Is nu bijgewerkt tot:
[..]
Da's handig, de affaire kan nu omgeturnd worden tot twistpunt waarop de 'oude wijzen' Rita Verdonk kunnen aanvallen om Rutte weer een zetje in de rug te geven. Van Baalen sprak zich gister ook al veroordelende woorden over de hele kwestie... Kan nog interessant worden.
pi_37879029
Die partijleider is ook wel krom bezig. Gelijke monniken gelijke kappen, maar volgens hem is Hirsi Ali net iets gelijker omdat ze zoveel had bereikt (wat ze heeft bereikt is mij overigens een raadsel).

Het is overigens ook zo dat we hier genoeg mensen hebben weggestuurd die iets hebben bereikt.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 14:45:03 #148
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37879110
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:40 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

Da's handig, de affaire kan nu omgeturnd worden tot twistpunt waarop de 'oude wijzen' Rita Verdonk kunnen aanvallen om Rutte weer een zetje in de rug te geven. Van Baalen sprak zich gister ook al veroordelende woorden over de hele kwestie... Kan nog interessant worden.
Volgens mij zijn er een hoop VVD'ers die helemaal niet kapot zijn van de populistische koers die Verdonk voert (ondanks dat die koers een hoop zetels oplevert).
  dinsdag 16 mei 2006 @ 14:48:07 #149
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_37879207
als iedereen zegt dat haar verhaal al veel langer bekend was dan had de wet toch ook al veel eerder toegepast moeten en kunnen worden?????? of zie ik dat verkeerd....waarom nu opeens plotsklaps in 48 uur?
Dat betekent dus gewoon dat de politiek, lees Verdonk, haar werk niet goed heeft gedaan....vind het maar een raar verhaal!
En lekkere matenaaierij van die Verdonk...tegenover je eigen partijgenoot!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 14:49:28 #150
3542 Gia
User under construction
pi_37879267
Och, hoeveel asielzoekers hebben de laatste jaren gelogen over afkomst, zogenaamd papieren kwijt, niemand weet welke taal ze spreken, dus valt niets te achterhalen.
Ama's die bij onderzoek ouder blijken te zijn dan ze zeggen. En noem maar op.

Ik verwacht dat de beerput open gaat nu. Verdonk heeft nu vrij spel. Links kan niks meer inbrengen als er ik weet niet hoeveel gezinnen uitgezet gaan zetten, die ten onrechte de Nederlandse nationaliteit of zelfs maar een verblijfsvergunning hebben gekregen. Iedereen die van zichzelf weet dat hij gelogen heeft bij de asielaanvraag, zal niet meer rustig slapen.

Tja, we moeten hard zijn, hè.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 14:49:30 #151
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_37879270
Mooie column @ Elsevier http://www.elsevier.nl/op(...)tnr/98786/index.html

Mohammed Bouyeri kan tevreden zijn. Na Pim Fortuyn en Theo van Gogh is met Ayaan Hirsi Ali de derde die de euvele moed had om de islam te kritiseren het zwijgen opgelegd

Toen het Openbaar Ministerie vorig jaar eiste dat Mohammed Bouyeri, de islamitisch-fundamentalistische moordenaar van Theo van Gogh, ook het actieve en passieve kiesrecht zou verliezen, oordeelde de rechter dat Bouyeri zijn kiesrecht moest kunnen blijven uitoefenen. Mohammed Bouyeri beschikt nog altijd over de Nederlandse en de Marokkaanse nationaliteit en kan kiezen en gekozen worden....................

Lees verder @ Elsevier
quote:
Lijkenpikkers
Volgens het Duitse dagblad Die Welt hebben de Nederlanders Hirsi Ali 'murw gemaakt' met wat de krant noemt 'een uitgesproken hatelijk politiek debat'. Eerst was er de door de rechter toegewezen klacht van omwonenden over de overlast van haar beveiligde woning. Daarna volgde de televisie-uitzending van Zembla die als nieuws bracht wat bij haar eigen partij allang bekend was en wat zij zelf ook al meermalen had toegegeven - dat zij heeft gelogen om Nederland binnen te komen.

Volgens Die Welt waart nu door Nederland de wraak van de mensen die Hirsi Ali tegen zich in het harnas heeft gejaagd. 'Maar voor alles kunnen afgunstigen en tegenstanders zich nu met bijna wellustige ijver op de kwetsbare, nog altijd jonge vrouw storten'.

Vechtend
De Britse krant The Times beschrijft het vertrek van Hirsi Ali als een 'verbanning' naar aanleiding van publiciteit rond de leugens over haar asielaanvraag die allang bekend waren. Volgens The Guardian symboliseert Ayaan Hirsi Ali 'de moeizame relatie van Nederland met de islam'.

[ Bericht 7% gewijzigd door Napalm op 16-05-2006 14:55:27 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_37879342
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:49 schreef Napalm het volgende:
Mooie column @ Elsevier http://www.elsevier.nl/op(...)tnr/98786/index.html

Mohammed Bouyeri kan tevreden zijn. Na Pim Fortuyn en Theo van Gogh is met Ayaan Hirsi Ali de derde die de euvele moed had om de islam te kritiseren het zwijgen opgelegd

Toen het Openbaar Ministerie vorig jaar eiste dat Mohammed Bouyeri, de islamitisch-fundamentalistische moordenaar van Theo van Gogh, ook het actieve en passieve kiesrecht zou verliezen, oordeelde de rechter dat Bouyeri zijn kiesrecht moest kunnen blijven uitoefenen. Mohammed Bouyeri beschikt nog altijd over de Nederlandse en de Marokkaanse nationaliteit en kan kiezen en gekozen worden....................
Je realiseert je wel dat Verdonk degene is die AHA het zwijgen oplegt?
pi_37879402
En terecht. Paspoort afnemen en ook salaris stopzetten en die veel te dure beveiliging.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 14:56:44 #154
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37879535
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:53 schreef -scorpione- het volgende:
En terecht. Paspoort afnemen en ook salaris stopzetten en die veel te dure beveiliging.
Ja, van de belasting die je dat spaart kun je toch wel minstens 2 druppels bier meer kopen.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 14:58:44 #155
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_37879614
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Je realiseert je wel dat Verdonk degene is die AHA het zwijgen oplegt?
Waar het omgaat is dat de marokaanse moordenaar Mohammed B (die eigenlijk AHA wilde pakken ipv TvG) meer rechten heeft dan AHA. Dat het afpakken van zijn Nederlandse nationaliteit niet kan, en men dat normaal vind, terwijl het wel makkelijk kan bij AHA.

Ik ben van mening dat als we AHA zo makkelijk kunnen pakken dat we dan ook moeten zorgen dat gasten als Samir A. en Mohammed B. en hun vriendjes ook het land uit geschopt kunnen worden.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:02:10 #156
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_37879726
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:56 schreef gronk het volgende:

[..]

Ja, van de belasting die je dat spaart kun je toch wel minstens 2 druppels bier meer kopen.
ach jah, laat hem ook populistisch dom doen .
ik snap ook werkelijk niet waarom iedereen NU struiktelt over hirsi, terwijl het allang bekend zou zijn. het is allemaal zo hatelijk, snel, dom en het gaat nergens over. eerst dit, dan opeens toch maar dat, verdonk lijkt geen keuze te kunnen maken, maar wordt wel geprezen als ze zogenaamd rechtlijnig is. man ze draait overal omheen en als ze zelf wordt gepakt, jankt ze als een klein kind dat mensen onaardig over haar zijn! en dan nu weer met hirsi.

ik vertrouw dit alles gewoon voor geen meter, er wordt een vies spelletje gespeeld...
put
your
clothes
on!
pi_37879728
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:56 schreef gronk het volgende:

[..]

Staat er bij dat ik dit zie als de oplossing voor de staatsschuld en de vergrijzing? Ze moet op staande voet worden ontslagen en het land worden uitgeschopt, klaar.
pi_37879777
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:02 schreef Jerruh het volgende:

[..]

ach jah, laat hem ook populistisch dom doen .
ik snap ook werkelijk niet waarom iedereen NU struiktelt over hirsi, terwijl het allang bekend zou zijn. het is allemaal zo hatelijk, snel, dom en het gaat nergens over. eerst dit, dan opeens toch maar dat, verdonk lijkt geen keuze te kunnen maken, maar wordt wel geprezen als ze zogenaamd rechtlijnig is. man ze draait overal omheen en als ze zelf wordt gepakt, jankt ze als een klein kind dat mensen onaardig over haar zijn! en dan nu weer met hirsi.

ik vertrouw dit alles gewoon voor geen meter, er wordt een vies spelletje gespeeld...
Och gut.

Ze heeft zelf een graf gegraven en mag van geluk spreken dat het zo lang heeft geduurd voor er actie tegen haar is genomen. Ze heeft de consequenties van haar gedrag maar te dragen. Daarnaast heeft ze de samenleving al veel teveel geld gekost.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:04:31 #159
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37879798
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:02 schreef -scorpione- het volgende:

Staat er bij dat ik dit zie als de oplossing voor de staatsschuld en de vergrijzing? Ze moet op staande voet worden ontslagen en het land worden uitgeschopt, klaar.
Wuhuhuhu keihard aanpakku.
pi_37879800
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:58 schreef Napalm het volgende:

[..]

Waar het omgaat is dat de marokaanse moordenaar Mohammed B (die eigenlijk AHA wilde pakken ipv TvG) meer rechten heeft dan AHA. Dat het afpakken van zijn Nederlandse nationaliteit niet kan, en men dat normaal vind, terwijl het wel makkelijk kan bij AHA.

Ik ben van mening dat als we AHA zo makkelijk kunnen pakken dat we dan ook moeten zorgen dat gasten als Samir A. en Mohammed B. en hun vriendjes ook het land uit geschopt kunnen worden.
ik ben van mening dat we vooral eens moeten gaan kijken of Verdonkie wel zo geschikt is voor haar functie. Ze misbruikt hem namelijk nogal om haar imago hoog te houden. Daar is AHA slachtoffer van. En als ik je post zo lees zie jij dat ook zo.

Sam en Moos staan wat dat betreft helemaal los van deze kwestie. Zij hebben niet gelogen over AHA haar asielaanvraag. Zij hebben niet bepaald dat ze daarom geen Nederlandse is. Dat ze lachen in hun vuistje geloof ik graag. Maar zij hebben hier natuurlijk niets mee te maken. De enige schuldige in deze is Verdonk, danwel AHA. Dat ligt eraan aan welke kant je staat.

Je moet niet proberen om bij een ruzie tussen de honden AHA en Verdonk een derde hond als schuldige aan te wijzen.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:06:16 #161
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_37879869
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:49 schreef Gia het volgende:
Och, hoeveel asielzoekers hebben de laatste jaren gelogen over afkomst, zogenaamd papieren kwijt, niemand weet welke taal ze spreken, dus valt niets te achterhalen.
Ama's die bij onderzoek ouder blijken te zijn dan ze zeggen. En noem maar op.

Ik verwacht dat de beerput open gaat nu. Verdonk heeft nu vrij spel. Links kan niks meer inbrengen als er ik weet niet hoeveel gezinnen uitgezet gaan zetten, die ten onrechte de Nederlandse nationaliteit of zelfs maar een verblijfsvergunning hebben gekregen. Iedereen die van zichzelf weet dat hij gelogen heeft bij de asielaanvraag, zal niet meer rustig slapen.

Tja, we moeten hard zijn, hè.
Wat een kul, ze hebben hun handen vol aan de huidige stroom asielzoekers. En als er destijds zoveel liegende asielzoekers door de procedure zijn gekomen, kan de hele IND in zijn huidige vorm wel op de schop, in ieder geval grondig hervormd. Alsof ze die fouten nu nog zouden toegeven... Get real.
pi_37879882
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:04 schreef gronk het volgende:

[..]

Wuhuhuhu keihard aanpakku.
Nee hoor, gewoon volgens de regels en proberen de normen en waarden een beetje in stand te houden. Waarom mag die hirsi de heleboel bij elkaar liegen en een beetje rotzooi schoppen in het parlement wat dure beveiliging kost en vervolgens overal maar mee wegkomen? Ik vind het prima hoor, maar dan mag ook gewoon alles wat mij betreft.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:07:14 #163
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37879898
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:03 schreef -scorpione- het volgende:
Daarnaast heeft ze de samenleving al veel teveel geld gekost.
En jij niet?
pi_37879922
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:07 schreef gronk het volgende:

[..]

En jij niet?
Nee, ik gedraag me netjes en draag alleen bij
pi_37879926
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:01 schreef dVTB het volgende:

[..]

Op mijn beurt erger ik me weer kapot aan al die mensen die nu wijzen op de zogeheten hypocriete linkse kliek. Ook stoort het mij dat mensen naar aanleiding van deze kwestie weer beginnnen aan de beroemde links-rechts polarisatie. Je moet gewoon naar de FEITEN kijken: Hirsi Ali is onder valse voorwendselen dit land binnengekomen. Nu dat naar buiten komt, dient ze dus ook te worden behandeld als ieder ander, anders zou je namelijk discrimineren. Politici die logen over hun verleden (zoals die LPF-staatssecretaris Bijlhout die al na 1 dag aftrad), ruimden het veld. Net als mensen als Taida Pazic, die (terecht) worden uitgezet.

Hirsi Ali heeft een overtreding begaan door glashard te liegen over haar situatie, naam en geboortedatum. En ook al was een belangrijk deel van kritiek op de islam terecht, ook al heeft ze veel nuttigs gedaan, het is gewoon terecht dat ze wordt bestraft. Overigens mag van mij ook de VVD worden vervolgd. Die heeft namelijk willens en wetens een niet-Nederlandse in de Tweede Kamer laten plaatsnemen.
Iedereen liegt in de asielprocedure. Het opgeven van een foutieve naam is zelfs standaard. Wat mij doet concluderen dat er iets mis is met het Nederlandse asielbeleid.
pi_37879955
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:57 schreef gronk het volgende:
Van wanneer is die uitspraak van de hoge raad eigenlijk? Van voor of na AHA's 'leugens'?
Ver daarna, van 11 nov 2005.
pi_37879959
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:06 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Wat een kul, ze hebben hun handen vol aan de huidige stroom asielzoekers. En als er destijds zoveel liegende asielzoekers door de procedure zijn gekomen, kan de hele IND in zijn huidige vorm wel op de schop, in ieder geval grondig hervormd. Alsof ze die fouten nu nog zouden toegeven... Get real.
Hé, je bent recht door zee of je bent het niet
pi_37879976
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:08 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Heb je gestudeerd?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:09:40 #169
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_37879984
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:03 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Och gut.

Ze heeft zelf een graf gegraven en mag van geluk spreken dat het zo lang heeft geduurd voor er actie tegen haar is genomen. Ze heeft de consequenties van haar gedrag maar te dragen. Daarnaast heeft ze de samenleving al veel teveel geld gekost.
ze heeft godver nog meer voor dit land gedaan dan jij met je zogenaamde hard aanpakkuhHhHh... terwijl jij hier op FOK telkens je zoutloze, argumentloze kritiek geeft, heeft zij de islam aan de kaka gesteld zoals ie niet hoort te zijn in dit land. en zij teveel geld gekost? zullen we om die reden dan bakellende ook meteen wegdoen? en zalm? en verdonk? etc? die zijn nota bene duurder dan die hele hirshi...
als ze hadden moeten ingrijpen op haar leugens dan hadden ze dat toen moeten doen, niet 4-5 jaar later. nawijn had zijn bek toen moeten opentrekken in plaats van nu opeens als een laffe hond mensen aan te wijzen die hij TOEN wel naar binnen liet. waarom het NU moet, op DEZE manier, met de meest wijfelachtige beslissingen, DAT gaat er bij mij niet in, en jij hebt nog geen enkele reden gegeven waarom dit zaakje zo keurig verloopt, behalve dat JIJ vind dat hirshi moet opzouten.
put
your
clothes
on!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:11:28 #170
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37880045
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:06 schreef -scorpione- het volgende:

Nee hoor, gewoon volgens de regels en proberen de normen en waarden een beetje in stand te houden. Waarom mag die hirsi de heleboel bij elkaar liegen en een beetje rotzooi schoppen in het parlement wat dure beveiliging kost en vervolgens overal maar mee wegkomen?
Omdat we in een democratisch land leven, en niet in een of ander natie-grote BV waar alles wat niet efficiënt, doelmatig of nuttig is wordt afgeslankt, verwijderd en opgeruimd, voorzover de kosten daarvan bij iemand in rekening kunnen worden gebracht?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:12:37 #171
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_37880082
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Hé, je bent recht door zee of je bent het niet
Je weet toch wat er gebeurt als je alsmaar recht-door-zee blijft lopen, hè?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:14:04 #172
3542 Gia
User under construction
pi_37880140
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:08 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Iedereen liegt in de asielprocedure. Het opgeven van een foutieve naam is zelfs standaard.
Allemaal eruit. Geen uitzonderingen.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:14:57 #173
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_37880166
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:09 schreef Jerruh het volgende:

[..]
.. heeft zij de islam aan de kaka gesteld..
Toepasselijke typo
pi_37880186
Die economische vluchtelinge uit Somalie of Kenia heeft niets voor dit land gedaan. Ja, ze heeft 2 tegenover elkaar staande kampen ingericht die er eerst niet waren en nu is het volgende land aan de beurt. Daarbij heeft ze over de rug van velen, waaronder 1 dode door haar toedoen, een fortuin verdiend. Hit and run dus.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:15:41 #175
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37880189
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:12 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Je weet toch wat er gebeurt als je alsmaar recht-door-zee blijft lopen, hè?
Ja, dan val je van de wereld af zodra je 't platte gedeelte voorbij bent.
pi_37880196
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:09 schreef Jerruh het volgende:

[..]

ze heeft godver nog meer voor dit land gedaan dan jij met je zogenaamde hard aanpakkuhHhHh... terwijl jij hier op FOK telkens je zoutloze, argumentloze kritiek geeft, heeft zij de islam aan de kaka gesteld zoals ie niet hoort te zijn in dit land. en zij teveel geld gekost? zullen we om die reden dan bakellende ook meteen wegdoen? en zalm? en verdonk? etc? die zijn nota bene duurder dan die hele hirshi...
als ze hadden moeten ingrijpen op haar leugens dan hadden ze dat toen moeten doen, niet 4-5 jaar later. nawijn had zijn bek toen moeten opentrekken in plaats van nu opeens als een laffe hond mensen aan te wijzen die hij TOEN wel naar binnen liet. waarom het NU moet, op DEZE manier, met de meest wijfelachtige beslissingen, DAT gaat er bij mij niet in, en jij hebt nog geen enkele reden gegeven waarom dit zaakje zo keurig verloopt, behalve dat JIJ vind dat hirshi moet opzouten.
Ik roep helemaal geen aanpakkuh. Ik zeg gewoon dat dit niet door de beugel kan en dat er tegen opgetreden moet worden anders is het einde zoek.

Maar nogmaals, ik kijk er niet van op dat men dit allemaal maar weer goed praat, dit is gewoon een triest land aan het worden waar je maar gewoon moet doen waar je zin in hebt. Ik ben alleen benieuwd hoe lang dat volgehouden gaat worden totdat het land er aan onder door gaat. Ik ben slechts een aandachtig toeschouwer hierin en geniet met volle teugen.
pi_37880206
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Allemaal eruit. Geen uitzonderingen.
Meen je dat, of is dat sarcasme?
pi_37880255
Oh ja, en hirsi heeft niets aan dit land toegvoegd en tot nu toe alleen maar schade toegebracht.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:17:36 #179
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_37880269
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:15 schreef gronk het volgende:

[..]

Ja, dan val je van de wereld af zodra je 't platte gedeelte voorbij bent.
Zuurstofgebrek wilt ook nog wel eens een probleem opleveren. Of dat in het geval van verdonk ook geldt, is een tweede natuurlijk....
pi_37880295
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Die economische vluchtelinge uit Somalie of Kenia heeft niets voor dit land gedaan. Ja, ze heeft 2 tegenover elkaar staande kampen ingericht die er eerst niet waren en nu is het volgende land aan de beurt. Daarbij heeft ze over de rug van velen, waaronder 1 dode door haar toedoen, een fortuin verdiend. Hit and run dus.
De dame in kwestie kwam pas in 2002 in het nieuws. Toen waren de US al achter Osama aan het aanrennen. Praat dus geen poep. http://nl.wikipedia.org/wiki/Hirsi_Ali
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:18:29 #181
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_37880307
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:16 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ik roep helemaal geen aanpakkuh. Ik zeg gewoon dat dit niet door de beugel kan en dat er tegen opgetreden moet worden anders is het einde zoek.

Maar nogmaals, ik kijk er niet van op dat men dit allemaal maar weer goed praat, dit is gewoon een triest land aan het worden waar je maar gewoon moet doen waar je zin in hebt. Ik ben alleen benieuwd hoe lang dat volgehouden gaat worden totdat het land er aan onder door gaat. Ik ben slechts een aandachtig toeschouwer hierin en geniet met volle teugen.
ja en ik voel me eerder bevreesd, omdat deze zaak wederom laat zien dan ze daarboven heel achterbaks bezig zijn...
put
your
clothes
on!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:19:19 #182
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37880335
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:08 schreef -scorpione- het volgende:

Mag ik dan even terugvorderen:
-kinderbijslag
-eventuele studiefinanciering.
-kosten voor het instandhouden van scholen
-kosten voor het instandhouden van medische zorg gedurende je kindertijd.
-kosten voor gebruik van 't wegennet in je buurt.
-etc.

Waarom moet ik betalen voor jouw opleiding als die overduidelijk geen effect heeft gehad?
pi_37880397
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:19 schreef gronk het volgende:

[..]

Mag ik dan even terugvorderen:
-kinderbijslag
-eventuele studiefinanciering.
-kosten voor het instandhouden van scholen
-kosten voor het instandhouden van medische zorg gedurende je kindertijd.
-kosten voor gebruik van 't wegennet in je buurt.
-etc.

Waarom moet ik betalen voor jouw opleiding als die overduidelijk geen effect heeft gehad.
Goh, en is dat allemaal betaald van het belastinggeld dat ik heb afgedragen?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:21:53 #184
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37880427
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:20 schreef -scorpione- het volgende:

Goh, en is dat allemaal betaald van het belastinggeld dat ik heb afgedragen?
Wanneer heb jij dan belastinggeld afgedragen?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:22:13 #185
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37880445
is er al een ludieke sukke en foppe? typisch moment om nu een van hun tekeningetjes tegen te komen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:22:41 #186
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_37880456
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:04 schreef Sack_Blabbath het volgende:
En als ik je post zo lees zie jij dat ook zo.

Sam en Moos staan wat dat betreft helemaal los van deze kwestie. Zij hebben niet gelogen over AHA haar asielaanvraag. Zij hebben niet bepaald dat ze daarom geen Nederlandse is. Dat ze lachen in hun vuistje geloof ik graag. Maar zij hebben hier natuurlijk niets mee te maken. De enige schuldige in deze is Verdonk, danwel AHA. Dat ligt eraan aan welke kant je staat.

Je moet niet proberen om bij een ruzie tussen de honden AHA en Verdonk een derde hond als schuldige aan te wijzen.
Alhoewel het typisch is dat de ubertrage IND opeens binnen 24 uur een brief kan schrijven, zie ik het anders. De minister moet de wet toepassen. Als ze dat streng doet, prima. Echter, als het gevolg van de NL-wet is moordenaar Mohammed B. zoveel meer rechten heeft dan kamerlid AHA dan klopt de wet niet. En als zowat de hele politiek klaar staat om AHA het land uit te schoppen maar alleen Wilders dat met Mohmmed B. cs. dat wilde, dan klopt de politiek niet.
pi_37880463
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:22 schreef zoalshetis het volgende:
is er al een ludieke sukke en foppe? typisch moment om nu een van hun tekeningetjes tegen te komen.
pi_37880479
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:22 schreef zoalshetis het volgende:
Alsjeblieft.

Edit: Sack was me voor
pi_37880519
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:58 schreef Napalm het volgende:

[..]

Hoho, zo ver zijn we nog niet, er is nog geen nationaliteit afgepakt, indien zij alleen Nederlander is kan dat ook niet en blijft ze dus Nederlands.
Verdonk heeft tot nu toe alleen gezegd dat ze, op basis van alle informatie die nu beschikbaar is, niet naar Nederland had mogen komen en daar heeft ze gelijk in.

Toch stom dat de mensen die hier zo anti-Islamitisch zijn en steeds maar roepen dat "dat tuig" moet worden uitgezet opeens een uitzondering wil maken voor een politica.
pi_37880538
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:22 schreef Napalm het volgende:

[..]

Alhoewel het typisch is dat de ubertrage IND opeens binnen 24 uur een brief kan schrijven, ik zie het anders. De minister moet de wet toepassen. ALs ze dat streng doet, prima. Echter als het gevolg van de NL-wet is moordenaar Mohammed B. zoveel meer rechten heeft dan kamerlid AHA dan klopt de wet niet. En als zowat de hele politiek klaar staat om AHA het land uit te schoppen maar alleen Wilders dat met Mohmmed B. cs. dat wilde, dan klopt de politiek niet.
Dat heeft puur te maken dat Mo hier helemaal niet zit dankzij een asielstatus en AHA wel. Een soort appels met peren vergelijken doe je nu.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:25:08 #191
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37880539
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

[afbeelding]
subtiel
pi_37880553
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:23 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Alsjeblieft.

[afbeelding]

Edit: Sack was me voor
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:26:12 #193
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_37880579
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:24 schreef RuL0R het volgende:
Toch stom dat de mensen die hier zo anti-Islamitisch zijn en steeds maar roepen dat "dat tuig" moet worden uitgezet opeens een uitzondering wil maken voor een politica.
Stel je AHA nu gelijk aan Mohammed B en Samir A.?

Zie je daar echt geen verschil tussen?
pi_37880592
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:22 schreef Napalm het volgende:

[..]

Alhoewel het typisch is dat de ubertrage IND opeens binnen 24 uur een brief kan schrijven, zie ik het anders. De minister moet de wet toepassen. Als ze dat streng doet, prima. Echter, als het gevolg van de NL-wet is moordenaar Mohammed B. zoveel meer rechten heeft dan kamerlid AHA dan klopt de wet niet. En als zowat de hele politiek klaar staat om AHA het land uit te schoppen maar alleen Wilders dat met Mohmmed B. cs. dat wilde, dan klopt de politiek niet.
Feit is wel dat Mohammed B. volgens de wet Nederlander is (is hij hier geboren?)
Ook is het laatste woord nog niet gezegd over AHM, als ze maar 1 nationaliteit heeft (de Nederlandse) dan kan die ook van haar niet zomaar worden afgenomen en blijft ze dus Nederlander.
pi_37880668
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:24 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Hoho, zo ver zijn we nog niet, er is nog geen nationaliteit afgepakt, indien zij alleen Nederlander is kan dat ook niet en blijft ze dus Nederlands.
Verdonk heeft tot nu toe alleen gezegd dat ze, op basis van alle informatie die nu beschikbaar is, niet naar Nederland had mogen komen en daar heeft ze gelijk in.

Wat ik begrepen heb is er al een besluit tot intrekking genomen (gegeven het feit dat voortdurend benadrukt wordt dat Hirsi Ali 6 weken de tijd heeft te reageren - de bekende termijn om in bezwaar te kunnen gaan).
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:29:28 #196
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_37880687
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:26 schreef RuL0R het volgende:
Feit is wel dat Mohammed B. volgens de wet Nederlander is (is hij hier geboren?)
Feit is dat Mohammed B. ook Marrokaans is. Feit is dat we het Nederlanderschap dus ook kunnen afnemen. Feit is dat we dat dus niet gedaan hebben en dat ik daar niet heel Den Haag opgewonden over hoorde doen.

Conclusie is dat Den Haag dus liever een Mohammed B. heeft dan een AHA.

Liever een moordenaar dan een leugenaar die enge dingen zegt over de multi cul.
pi_37880760
Ik vind dus dat we voordat we haar terugsturen naar Kenia want daar zat ze dus safe op school... eerst even een fikse gevangenisstraf op moeten leggen voor het frauderen en daarna leggen we beslag op alle inkomsten van haar boekjes zodat de bewaking en salarissen die mevrouw Ali heeft genoten teruggevorderd kunnen worden.
Ja toch ??? Niet dan???
Maar ja Nederland kennende zal onze lieve Bea wel even op de bres springen voor onze Ayaan en dan krijgt ze toch haar paspoort met waarschijnlijk nog een lintje er omheen ook!!!
Het wordt tijd dat we dit soort lieden keihard aanpakken en een boodschap naar andere landen sturen waardoor het dus nooit meer gebeurd.
Wat natuurlijk ook nog zou kunnen is dat een of andere vogel haar als een vogeltje afschiet omdat ze nu als het goed is dus geen beveiliging meer geniet.
Of die dwaas van een Bush zal haar een paspoort geven en daarna de CIA vragen haar schedel te splitten bij een anti Bush toespraak whatever I want the MONEY back !!!
En de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn moeten dus gewoon op straat op zijn ouderwets gestenigd worden!!!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:31:33 #198
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37880763
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:29 schreef Napalm het volgende:

[..]

Feit is dat Mohammed B. ook Marrokaans is. Feit is dat we het Nederlanderschap dus ook kunnen afnemen. Feit is dat we dat dus niet gedaan hebben en dat ik daar niet heel Den Haag opgewonden over hoorde doen.
Die dubbele nationaliteit heeft eigenlijk nog wel voordelen
pi_37880882
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:31 schreef Asahara het volgende:
Ik vind dus dat we voordat we haar terugsturen naar Kenia want daar zat ze dus safe op school... eerst even een fikse gevangenisstraf op moeten leggen voor het frauderen en daarna leggen we beslag op alle inkomsten van haar boekjes zodat de bewaking en salarissen die mevrouw Ali heeft genoten teruggevorderd kunnen worden.
Ja toch ??? Niet dan???
Maar ja Nederland kennende zal onze lieve Bea wel even op de bres springen voor onze Ayaan en dan krijgt ze toch haar paspoort met waarschijnlijk nog een lintje er omheen ook!!!
Het wordt tijd dat we dit soort lieden keihard aanpakken en een boodschap naar andere landen sturen waardoor het dus nooit meer gebeurd.
Wat natuurlijk ook nog zou kunnen is dat een of andere vogel haar als een vogeltje afschiet omdat ze nu als het goed is dus geen beveiliging meer geniet.
Of die dwaas van een Bush zal haar een paspoort geven en daarna de CIA vragen haar schedel te splitten bij een anti Bush toespraak whatever I want the MONEY back !!!
En de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn moeten dus gewoon op straat op zijn ouderwets gestenigd worden!!!
Er even van uitgaande dat dit serieus is: hoe erg is het als je een iets andere naam opgeeft dan jou toebehoort op grond van het recht van de staat waar je geboren bent?
pi_37880943
Wat een steeds leuker wordend land wordt Nederland toch. Waar is de menselijkheid gebleven? Alsof jij het anders had gedaan als je op de vlucht was. Alsof jij dan niet een andere naam zou opgeven. En dan checkt Nederland de gegevens blijkbaar niet goed na waardoor ze Nederlandse wordt, maar owee als er 13 jaar daarna de waarheid boven water komt. Geen consideratie, niets!
En half Nederland maar weer wijzen met het beschuldigende vingertje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')