Waarom denk je dat Nederland het hoogste percentage uitgeroeide joden kent in West-Europa, en de treinen toen wel op tijd reden? Het zit er gewoon ingebakken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:37 schreef -Beer- het volgende:
Wat een steeds leuker wordend land wordt Nederland toch. Waar is de menselijkheid gebleven? Alsof jij het anders had gedaan als je op de vlucht was. Alsof jij dan niet een andere naam zou opgeven. En dan checkt Nederland de gegevens blijkbaar niet goed na waardoor ze Nederlandse wordt, maar owee als er 13 jaar daarna de waarheid boven water komt. Geen consideratie, niets!
En half Nederland maar weer wijzen met het beschuldigende vingertje.
dat verbaast mij nou ook...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:37 schreef -Beer- het volgende:
Wat een steeds leuker wordend land wordt Nederland toch. Waar is de menselijkheid gebleven? Alsof jij het anders had gedaan als je op de vlucht was. Alsof jij dan niet een andere naam zou opgeven. En dan checkt Nederland de gegevens blijkbaar niet goed na waardoor ze Nederlandse wordt, maar owee als er 13 jaar daarna de waarheid boven water komt. Geen consideratie, niets!
En half Nederland maar weer wijzen met het beschuldigende vingertje.
Regels zijn nou eenmaal regels!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Nederland het hoogste percentage uitgeroeide joden kent in West-Europa, en de treinen toen wel op tijd reden? Het zit er gewoon ingebakken.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:04 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
ik ben van mening dat we vooral eens moeten gaan kijken of Verdonkie wel zo geschikt is voor haar functie. Ze misbruikt hem namelijk nogal om haar imago hoog te houden. Daar is AHA slachtoffer van.
Fout, jij gaat er vanuit dat ze het Nederlandse staatsburgerschap heeft. Maar de crux van deze hele situatie is nu juist dat ze nooit Nederlands staatsburger is geweest. Het staatsburgerschap wordt dan ook niet afgepakt, want wat iemand niet had kun je ook niet afnemen. Bescherming tegen het afnemen gaat dan ook niet op.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:24 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Hoho, zo ver zijn we nog niet, er is nog geen nationaliteit afgepakt, indien zij alleen Nederlander is kan dat ook niet en blijft ze dus Nederlands.
Verdonk heeft tot nu toe alleen gezegd dat ze, op basis van alle informatie die nu beschikbaar is, niet naar Nederland had mogen komen en daar heeft ze gelijk in.
Toch stom dat de mensen die hier zo anti-Islamitisch zijn en steeds maar roepen dat "dat tuig" moet worden uitgezet opeens een uitzondering wil maken voor een politica.
Juist, en ik durf er wat onder te verwedden dat in dat besluit van gisteren staat, dat het besluit van ... 1997 is ingetrokken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb is er al een besluit tot intrekking genomen (gegeven het feit dat voortdurend benadrukt wordt dat Hirsi Ali 6 weken de tijd heeft te reageren - de bekende termijn om in bezwaar te kunnen gaan).
Regels sind regels.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:43 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Precies, onze oosterburen hebben daar een mooie uitdrukking voor.
Volgens mij is daar pas met zekerheid over te zeggen, nadat er een uitspraak is geweest in het beroep over de beslissing van Verdonk in de rechtzaal.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Fout, jij gaat er vanuit dat ze het Nederlandse staatsburgerschap heeft. Maar de crux van deze hele situatie is nu juist dat ze nooit Nederlands staatsburger is geweest. Het staatsburgerschap wordt dan ook niet afgepakt, want wat iemand niet had kun je ook niet afnemen. Bescherming tegen het afnemen gaat dan ook niet op.
'Zo' ver zijn we dus sinds gisteravond; Ayaan is geen Nederlandse, maar vermoedelijk een statenloos persoon.
mooi, wil ik jou niet meer horen klagen als een van de vele regeltjes jou dwars zit.. bij deze!quote:
Klopt. Te vergelijken met het intrekken van een vergunning, daar is immers ook een apart besluit voor nodig, dat gaat niet van rechtswege.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Juist, en ik durf er wat onder te verwedden dat in dat besluit van gisteren staat, dat het besluit van ... 1997 is ingetrokken.
Ik vertaalde enkel iets, ik gaf geen standpunt aan. Daarnaast heb ik net bepaald dat ik me niets meer van de zogenaamde regeltjes in NL aan ga trekken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:48 schreef Jerruh het volgende:
[..]
mooi, wil ik jou niet meer horen klagen als een van de vele regeltjes jou dwars zit.. bij deze!
Dat is niet waar. Een besluit heeft direct rechtskracht, het kan echter nog heroverwogen/aangevochten worden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Volgens mij is daar pas met zekerheid over te zeggen, nadat er een uitspraak is geweest in het beroep over de beslissing van Verdonk in de rechtzaal.
samen met 'ordnung muss sein'.quote:
Tot zover de geloofwaardigheid van -scorpione-quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:49 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik vertaalde enkel iets, ik gaf geen standpunt aan. Daarnaast heb ik net bepaald dat ik me niets meer van de zogenaamde regeltjes in NL aan ga trekken.![]()
Nee, een bezwaar tegen een beslissing maakt niet dat het rechtsgevolg niet intreedt; zoals de zaken nu staan is ze geen Nederlandse. Straks kan dat weer ongedaan worden gemaakt, maar nu ligt de zaak zo. Tenzij Ayaan een voorlopige voorziening aanvraagt bij de rechter, maar ik denk niet dat er een rechter is die daar zijn vingers aan wil branden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Volgens mij is daar pas met zekerheid over te zeggen, nadat er een uitspraak is geweest in het beroep over de beslissing van Verdonk in de rechtzaal.
En dat bepaal jij?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:52 schreef gronk het volgende:
[..]
Tot zover de geloofwaardigheid van -scorpione-![]()
Het staat in elk geval vast, dat de beslissing van Verdonk wordt aangevochten. Al is het alleen al om de procedure omtrent de beslissing te toetsen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:50 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Een besluit heeft direct rechtskracht, het kan echter nog heroverwogen/aangevochten worden.
Dat weet ik nog zo net niet. De gevolgen zijn buitenproportioneel, en dara houden rechters niet zo van.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, een bezwaar tegen een beslissing maakt niet dat het rechtsgevolg niet intreedt; zoals de zaken nu staan is ze geen Nederlandse. Straks kan dat weer ongedaan worden gemaakt, maar nu ligt de zaak zo. Tenzij Ayaan een voorlopige voorziening aanvraagt bij de rechter, maar ik denk niet dat er een rechter is die daar zijn vingers aan wil branden.
Oké, bedankt voor de uitleg.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, een bezwaar tegen een beslissing maakt niet dat het rechtsgevolg niet intreedt; zoals de zaken nu staan is ze geen Nederlandse. Straks kan dat weer ongedaan worden gemaakt, maar nu ligt de zaak zo. Tenzij Ayaan een voorlopige voorziening aanvraagt bij de rechter, maar ik denk niet dat er een rechter is die daar zijn vingers aan wil branden.
Wie gaat er aanvechten? Heb je dat AHA al horen verklaren? Bezwaar kan je immers slechts maken als belanghebbende.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het staat in elk geval vast, dat de beslissing van verdonk wordt aangevochten. Al is het alleen al om de procedure omtrent de beslissing te toetsen.
Dat is waar, maar de eis in een voorlopige voorziening zou in dit geval iets moeten zijn van 'Ayaan moet vooralsnog als Nederlandse worden beschouwd'. Door ja te antwoorden op die vraag zou de rechter het gras voor de voeten wegmaaien van de beroepsrechter. En DAAR houden rechters ook niet van.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:55 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat weet ik nog zo net niet. De gevolgen zijn buitenproportioneel, en dara houden rechters niet zo van.
ja, ik heb haar dat al horen verklaren, ze heeft een advocaat die haar belangen behartigt.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:56 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wie gaat er aanvechten? Heb je dat AHA al horen verklaren? Bezwaar kan je immers slechts maken als belanghebbende.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |