Hmmm, ben ik op zich met je eens. Dat levitatie topic was ook al niet zo geslaagd. Maar dit topic is daarentegen wel een serieuze aanzet om over dit onderwerp te praten. Maar wat bedoel je met deze specifieke opmerking? Dat die gevonden reuzenbotten onzin zijn?quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:30 schreef Doffy het volgende:
Je niveau zakt de laatste tijd nogal in, Fuifduif![]()
LOLquote:Op zaterdag 29 april 2006 15:43 schreef Doffy het volgende:
Laat ik zeggen dat links naar dergelijke websites de geloofwaardigheid niet direct ten goede komen, en laat ik er meteen bij zeggen dat dat mede is omdat mensen van die afmetingen niet kunnen leven (ivm sterkte botten, ademhalings- en bloedcirculatiesysteem, etc.).
Nee dus. Om dezelfde redenen kunnen kabouters ook niet bestaan, en kunnen insecten niet groter worden dan een bepaalde afmeting.quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:46 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
LOL
onzin, als alles groter is, is het waarschijnlijk ook steviger en sterker.
quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:16 schreef FuifDuif het volgende:
want de vondsten (skeletten) spreken voor zich, dus ze moeten hebben geleefd.
Nou, lever eens een zinnige bijdrage, danquote:Op zaterdag 29 april 2006 15:57 schreef Allanon666 het volgende:
iets bij voorhand al voor onzin aanmerken voor je je er echt in verdiept lijkt mij groter onzin dan er over praten.
Whehequote:Op zaterdag 29 april 2006 15:54 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
![]()
--> trut
Hoogstwaarschijnlijk konden ze ook vliegen...
Ze konden ze in ieder geval laten vliegen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:54 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
![]()
--> trut
Hoogstwaarschijnlijk konden ze ook vliegen...
Ik denk dat die vondsten weinig met de Nephilim te maken hebben, als die vondsten al echt zijn.quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:16 schreef FuifDuif het volgende:
Er zijn overblijfselen gevonden van mensen (of mensachtigen) uit oude tijden die duiden op reuzen. Zie bijvoorbeeld http://www.godenkinderen.nl/zonen_gods_nephilim_reuzen.htm . In het Oude Testament wordt ook geschreven over reuzen die de aarde bevolkten naast de 'normale mensen'. Zij worden onder andere de zonen van God genoemd.
Zijn er mensen die meer weten over deze reuzen, want de vondsten (skeletten) spreken voor zich, dus ze moeten hebben geleefd.
En wat voor bewijzen heb jij dat dit echt bewijsmateriaal is 'dat je evolutionair wereldbeeld doet wankelen'?quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:01 schreef FuifDuif het volgende:
Wat bonke zegt. Grappig om te zien dat de sceptici er alles aan doen om dergelijke zaken de kop in te drukken. Ik kan het mij wel voorstellen hoor. Het valt ook allemaal niet mee, al die vage zaken die je evolutionair wereldbeeld doen wankelen.
Ik neem aan dat naar deze beweringen onderzoek is gedaan en erover is gepubliceerd?quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:41 schreef Doffy het volgende:
[..]
En wat voor bewijzen heb jij dat dit echt bewijsmateriaal is 'dat je evolutionair wereldbeeld doet wankelen'?
Als die vondsten daadwerkelijk hebben plaatsgevonden dan moeten ze toch ook wetenschappelijk zijn benaderd? Waarom ontkennen sommigen hier dan zelfs het hebben plaatsgevonden van dergelijke vondsten???quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:46 schreef bonke het volgende:
oww en op discpvery ging het trouwens niet over rreligie enzo maar gewoon over et feit dat er vondsten zijn gedaan die duidden op een mens die groter was dan normaal
en die botten waren een jaartje of 30.000 oud
Zo, dat is nogal een aanname - beetje dun ijs, nietwaar? Ik denk dat als je je er werkelijk in zou verdiepen, in plaats van een nogal willekeurig stukje tekst hier neer te plempen, je er achter zou komen dat het nogal een onzin-onderwerp is. Maar de enige reden dat dit topic nog open is (en in WFL staat), is dat er precies over dat proces gediscussieerd kan wordenquote:Op zaterdag 29 april 2006 20:44 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik neem aan dat naar deze beweringen onderzoek is gedaan en erover is gepubliceerd?
Je bedoelt niet toevallig kleiner dan de gemiddelde mens?quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:46 schreef bonke het volgende:
oww en op discpvery ging het trouwens niet over rreligie enzo maar gewoon over et feit dat er vondsten zijn gedaan die duidden op een mens die groter was dan normaal
Is dat nu omdat het onzin is, of omdat het makkelijker (lees: luier) is om het als onzin te bestempelen?quote:
Als ik het goed heb onthouden zaten die rond een meter of 2 tot 2.30quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:46 schreef bonke het volgende:
Waarom kunnen olifanten, giraffes en de vroegere dinosaurussen dan wel leven?quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:43 schreef Doffy het volgende:
en laat ik er meteen bij zeggen dat dat mede is omdat mensen van die afmetingen niet kunnen leven (ivm sterkte botten, ademhalings- en bloedcirculatiesysteem, etc.).
Omdat hun lichaam daar aan is aangepast, giraffes hebben halsaders die heel erg gespierd zijn zodat ze meer druk kunnen hebben bijvoorbeeld.quote:Op zondag 30 april 2006 03:01 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Waarom kunnen olifanten, giraffes en de vroegere dinosaurussen dan wel leven?
En waarom zou dat bij de zogenaamde reuze mensen dan niet kunnen?quote:Op zondag 30 april 2006 03:03 schreef Steijn het volgende:
[..]
Omdat hun lichaam daar aan is aangepast, giraffes hebben halsaders die heel erg gespierd zijn zodat ze meer druk kunnen hebben bijvoorbeeld.
Geen idee eigenlijk.quote:Op zondag 30 april 2006 03:13 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
En waarom zou dat bij de zogenaamde reuze mensen dan niet kunnen?
Dat bedoel ik, dus wat Doffy zegt is gewoon onzin. Let wel, ik zeg absoluut niet dat ik in reuze mensen geloof, maar de reden die Doffy geeft dat het niet zou kunnen vind ik absoluut onzin.quote:
Doffy wil zeggen dat het met de huidige bouw van mensen niet mogelijk is dat mensen zo groot kunnen worden. Simpelweg alles groter maken kan niet zonder technische aanpassingen.quote:Op zondag 30 april 2006 03:15 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Dat bedoel ik, dus wat Doffy zegt is gewoon onzin. Let wel, ik zeg absoluut niet dat ik in reuze mensen geloof, maar de reden die Doffy geeft dat het niet zou kunnen vind ik absoluut onzin.
Maar dat wil niet zeggen dat dit soort mensen vroeger niet konden bestaan.quote:Op zondag 30 april 2006 03:17 schreef Steijn het volgende:
[..]
Doffy wil zeggen dat het met de huidige bouw van mensen niet mogelijk is dat mensen zo groot kunnen worden. Simpelweg alles groter maken kan niet zonder technische aanpassingen.
Yup.quote:Op zondag 30 april 2006 03:20 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Maar dat wil niet zeggen dat dit soort mensen vroeger niet konden bestaan.![]()
De verschillen moeten dan echter zo groot zijn dat je het niet echt meer mensen kan noemenquote:Op zondag 30 april 2006 03:20 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Waneer kun je iemand dan geen homo sapiens meer noemen?quote:Op zondag 30 april 2006 03:29 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De verschillen moeten dan echter zo groot zijn dat je het niet echt meer mensen kan noemen
True, true. Tenminste niet de definitie die wij van een mens hebben. Maar ze kunnen er natuurlijk best hetzelfde hebben uitgezien, alleen dan wat groter.quote:Op zondag 30 april 2006 03:29 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De verschillen moeten dan echter zo groot zijn dat je het niet echt meer mensen kan noemen
in hetzelfde programma kwamen zij ook voorquote:Op zaterdag 29 april 2006 20:52 schreef Doffy het volgende:
[..]
Je bedoelt niet toevallig kleiner dan de gemiddelde mens?
Homo Floriensis.
hun huidoppervlak was te groot en waarom ze daaromniet konden overleven zal wel een reden gehad hebbenquote:Op zondag 30 april 2006 03:13 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
En waarom zou dat bij de zogenaamde reuze mensen dan niet kunnen?
Nee, de informatie die jij hebt verzameld om je verhaal te onderbouwen getuigd van een werklust van heb ik jou daar. Dit is nou al de tweede thread die je opent en daarna iedereen die het niet met je eens is schoffeert met opmerkingen over het gebrek aan onderbouwing terwijl jouw verhaal bestaat uit een enkel stukkie over een geboetseerd been... jammer.quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:57 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Is dat nu omdat het onzin is, of omdat het makkelijker (lees: luier) is om het als onzin te bestempelen?
Dan zijn het alleen geen mensen meerquote:Op zondag 30 april 2006 03:20 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Tsja, ik wacht er ook nog met smart op. Hij claimde immers dat er 'vast wel over gepubliceerd' zou zijn... welnu, kom maar hier met die publicaties dan. En dan niet een of andere vage website, maar met een gedegen analyse.quote:Op zondag 30 april 2006 10:35 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Er komt meestal een hoop troep langs in de evo-threads, maar dit spant werkelijk de kroon. Overigens verwacht ik nou van Fuif een bron in de vorm van een wetenschappelijk artikel.
Als een populatie niet in staat zou zijn om gemeenschappelijke nakomelingen met H. sapiens te krijgen. En die onmogelijkheid mag door geografische, anatomische, biochemische etc. etc. barrières ontstaan.quote:Op zondag 30 april 2006 03:30 schreef Steijn het volgende:
[..]
Waneer kun je iemand dan geen homo sapiens meer noemen?
Da's een Australopithecus, een oude mensapensoort - maar geen voorouder van ons. Eentje die ik nog niet kende. Leukquote:Op zondag 30 april 2006 11:38 schreef Greus het volgende:
google 'ns op 'Homo robustus'
Of is dat weer heeel iets anders?![]()
Inmiddels heet ie Paranthropus robustus en ze waren iets hoger dan een meter en wogen ongeveer 50kg... Niet echt reuzen dus. en.wikiquote:Op zondag 30 april 2006 11:38 schreef Greus het volgende:
google 'ns op 'Homo robustus'
Jahquote:Of is dat weer heeel iets anders?![]()
Homo heidelbergensis is de 'Goliath' soort; gemiddeld 1.8m groot.quote:Op zaterdag 29 april 2006 16:08 schreef bonke het volgende:
op discovery was er laatst iets over het ontstaan van de mens
en daar kwam ook een groot mens in voor ( goliath) ze hebben dus echt bestaan maar ze konden niet overleven omdat ze gewoon te groot waren ( rond de 4 mtr )
ps: de naam goliath hebben ze gekregen gewoon omdat ze zo groot warendit heeft dus niets met het bijbel verhaal te maken
Hmm, weet je ook hoe dat programma heette? Ik kan er niks over vinden op de Discovery site.quote:Op zaterdag 29 april 2006 16:08 schreef bonke het volgende:
op discovery was er laatst iets over het ontstaan van de mens
en daar kwam ook een groot mens in voor ( goliath) ze hebben dus echt bestaan maar ze konden niet overleven omdat ze gewoon te groot waren ( rond de 4 mtr )
Wat een timing, zelfde quote en een bijna antwoord op mijn vraagquote:Op zondag 30 april 2006 11:54 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Homo heidelbergensis is de 'Goliath' soort; gemiddeld 1.8m groot.
quote:
ik vergis me ook wel eens:)quote:Op zondag 30 april 2006 11:55 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Wat een timing, zelfde quote en een bijna antwoord op mijn vraagIk meende al dat dat niet om mensen van 4 meter ging.
hmm, vind ik niet echt een logische beredering, ik zou toch zeggen als een reus een groter hart had, sterkere bloedvaten, steviger botten etc. etc. dat het toch niet zo'n probleem zou zijn.quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:48 schreef Doffy het volgende:
[..]
Nee dus. Om dezelfde redenen kunnen kabouters ook niet bestaan, en kunnen insecten niet groter worden dan een bepaalde afmeting.
Kijk eens een paar posts naar boven.. ( Iblis )quote:Op maandag 1 mei 2006 10:00 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
hmm, vind ik niet echt een logische beredering, ik zou toch zeggen als een reus een groter hart had, sterkere bloedvaten, steviger botten etc. etc. dat het toch niet zo'n probleem zou zijn.
Kijk bijvoorbeeld eens naar een olifant ofzo.
En over die insecten, in de prehistory waren er toch libellen van een meter groot meen ik ooit eens gehoord te hebben?
Kijk ook eens naar 'echte' mensen die heel groot worden. Zij leven ook niet lang, meestal tot net over de dertig. Reden daarvoor is dat ze, ondanks een heel groot hart, deze niet in staat is om het lichaam goed van bloed te voorzien en daardoor onevenredig hard moet werken. Meestal sterven deze mensen dan ook aan een soort lichamelijke uitputting. Ook hebben deze mensen over het algemeen iets brozere botten.quote:Op maandag 1 mei 2006 10:00 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
hmm, vind ik niet echt een logische beredering, ik zou toch zeggen als een reus een groter hart had, sterkere bloedvaten, steviger botten etc. etc. dat het toch niet zo'n probleem zou zijn.
En over die insecten, in de prehistory waren er toch libellen van een meter groot meen ik ooit eens gehoord te hebben?
Ik zou eerder denken dan in het geval van een mens van 4 meter, dat zijn/haar botten een stuk brozer en lichter zou zijn, anders zouden de spieren in het lichaam wel zo achtelijk groot moeten worden dat het proporsioneel niet meer zou gaan passen denk ik. Waarschijnlijk zouden de spieren ook een bepaalde stijfheid moeten hebben dat voortbewegen zoals "wij" mensen dat doen erg moeilijk zou worden.quote:Op maandag 1 mei 2006 10:00 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Is dat een grapje of ken je fuifduif niet goed?quote:Op zondag 30 april 2006 10:35 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Overigens verwacht ik nou van Fuif een bron in de vorm van een wetenschappelijk artikel.
Insecten hebben geen longen; ze nemen zuurstof op rechtstreeks uit de lucht in de bloedbanen. De oppervlakte waar dat gebeurt is 2dimensionaal; het is een deel van de buitenoppervlakte van het insect dat ervoor geschikt is.quote:Op maandag 1 mei 2006 10:00 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Of je leest eens wat.....bijvoorbeeld wat ik dus al eerder zeiquote:Op maandag 1 mei 2006 18:46 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Insecten hebben geen longen; ze nemen zuurstof op rechtstreeks uit de lucht in de bloedbanen. De oppervlakte waar dat gebeurt is 2dimensionaal; het is een deel van de buitenoppervlakte van het insect dat ervoor geschikt is.
Als een insect zou groeien, neemt de totale massa van dat insect veel sneller toe dan de oppervlakte waarmee zuurstof opgenomen kan worden.
Dus tenzij insecten op één of andere manier muteren en échte zuurstofopnemende organen ontwikkelen zullen ze nooit écht groot worden.
Hoe het in de preshistorie was weet ik niet.
Ja, klopt, je doelt op die man in de Oekraine. Is inderdaad een ziekte en het is niet onaannemelijk dat er in de oudheid ooit iemand is geweest met dezelfde ziekte. Ik kan me goed voorstellen dat men bij zo'n iemand makkelijk kon roepen 'wel 4 meter', aangezien maatvoeringen niet echt betrouwbaar waren in die tijd.quote:Op maandag 1 mei 2006 23:08 schreef Ivo1986 het volgende:
Is er niet een ziekte dat voor een groeihormoon zorgt? zag laatst een man van 2.50 ofzo.
Het deel van de hersenen die de groei regelen waren bij hem groter dan gewoonlijk.
Afgezien van de juistheid van de berichten op deze sites, wil ik wel even reageren op jouw opmerking.quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:43 schreef Doffy het volgende:
Laat ik zeggen dat links naar dergelijke websites de geloofwaardigheid niet direct ten goede komen, en laat ik er meteen bij zeggen dat dat mede is omdat mensen van die afmetingen niet kunnen leven (ivm sterkte botten, ademhalings- en bloedcirculatiesysteem, etc.).
Ik hecht iets meer waarde aan solide wetenschappelijke publicaties dan één of andere huis-tuin-en-keuken-website die de zoveelste 'doorbraak' claimt.quote:Op donderdag 4 mei 2006 09:28 schreef Balthar het volgende:
Afgezien van de juistheid van de berichten op deze sites, wil ik wel even reageren op jouw opmerking.
Ik heb nergens beweerd dat iets dat groter is dan een mens niet kan bestaan, wel? Ik heb ook wel eens een olifant gezien hoor.quote:Iets wat groter is kan wel degelijk bestaan. Hoe verklaar je anders de Dinosaurussen en de reuzenzoogdieren ( Mammoet, Reuzenluiaard e.d.) uit de Prehistorie?
Omdat de bouw van aapachtigen dat niet toelaat, zoals ikzelf en anderen hier ook al uit de doeken hebben gedaan. Onze botstructuur zou het niet aankunnen, onze ruggegraat niet, we zouden problemen krijgen met bloedcirculatie omdat het lichaam te groot zou zijn voor een lineair meegeschaald hart, ons ademhalingssysteem zou ontoereikend zijn, etc. Groter worden vereist een radicaal andere bouw, zó anders dat je niet meer zou kunnen praten over 'aapachtige'.quote:Waarom zou dit niet met een aapachtige gekund hebben?
Waar haal je die vandaan? En waarom denk je dat 'ie wel echt is?quote:Op maandag 26 november 2007 08:54 schreef Ticker het volgende:
Hier een foto die wel echt is.
[ afbeelding ]
Als deze 2 blijkbaar zo groot konden worden.. hoeveel meer waren er nog. En hoe lang geleden?
quote:Op maandag 26 november 2007 08:54 schreef Ticker het volgende:
[ afbeelding ]
Als deze 2 blijkbaar zo groot konden worden.. hoeveel meer waren er nog. En hoe lang geleden?
Doet u mij eens 1 wetenschappelijke paper. Doet u mijn eens 1 linkje naar een serieuze nieuwszender die dit naar buiten heeft gebracht. Doet u mijn eens uberhaupt de bron van deze foto.quote:Op maandag 26 november 2007 09:14 schreef Ticker het volgende:
Omdat ik deze op de wat serieusere sites al meerdere malen ben tegen gekomen. Niet alleen dat, maar de verhalen over skeletten van zulke proporties zijn er in zoveel getale, dat een goede foto ook wel eens mocht.
Heb meer van zulke fotos gezien waar alleen een skelet te zien is, met een kant tekening dat het skelet gigantisch was. Nu heb je zelf een beeld door de 2 mensen die er ook op staan.
Ik ken bijvoorbeeld ook die photoshop contest winnaar, die een soort gelijke foto had. Alleen die was wel nep, dat was algemeen bekend.
Een beetje laat, maargoed: De zuurstofconcentratie was destijds veel groter. Planten konden ook veel groter worden dan nu.quote:Op maandag 1 mei 2006 18:46 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Hoe het in de preshistorie was weet ik niet.
Een hogere zuurstofconcentratie kan niet zorgen voor een mens(achtige) / primaat van vier meter. Onder andere atmosferische druk en zwaartekracht zijn factoren die er toe doen.quote:Op maandag 26 november 2007 09:43 schreef pfaf het volgende:
[..]
Een beetje laat, maargoed: De zuurstofconcentratie was destijds veel groter. Planten konden ook veel groter worden dan nu.
Haha je heb gelijk dat het een echte foto is, maar als je serieus gelooft dat er reuzen bestaan dan moet je de foto nog eens even goed bekijken..quote:Op maandag 26 november 2007 08:54 schreef Ticker het volgende:
[ afbeelding ]
Als je zo beredeneert moet het alsnog een soep zijn. Kijk maar eens naar die emmer 'naast' de skeletten.quote:Op maandag 26 november 2007 15:31 schreef Bodolicious het volgende:
[..]
Haha je heb gelijk dat het een echte foto is, maar als je serieus gelooft dat er reuzen bestaan dan moet je de foto nog eens even goed bekijken..
... de lijken liggen dichterbij dan de archeologen die bezig zijn met hun werk.
Hallo, jij komt met die foto aanzetten hoor. Zet er dan ook even een bron bij die ondersteunt wat er weergeven wordt, anders is die foto niks waard en kan het inderdaad net zo goed een soep zijn.quote:Op maandag 26 november 2007 15:54 schreef Ticker het volgende:
[..]
Als je zo beredeneert moet het alsnog een soep zijn. Kijk maar eens naar die emmer 'naast' de skeletten.
Is "znajdowala" niet Pools voor fotoshop?quote:Op maandag 26 november 2007 17:42 schreef Ticker het volgende:
http://www.egiptologia.pl/epr_sak.html
Die emmer staat op die foto's niet naast die skeletten, maar op de achtergrond op dat lagere niveau waar die mannen ook staan. Die skeletten op de foto zijn niet groter dan normaal.quote:Op maandag 26 november 2007 15:54 schreef Ticker het volgende:
[..]
Als je zo beredeneert moet het alsnog een soep zijn. Kijk maar eens naar die emmer 'naast' de skeletten.
Dat lijkt me idd een prachtig voorbeeld van perspectiefquote:Op maandag 26 november 2007 17:55 schreef Haushofer het volgende:
Als je het mij vraagt is dit gewoon een stukje perspectief, op die tweede foto lijken die skeletten al weer een stuk kleiner.
Is er ergens ook een Engelstalige site die op deze foto's ingaat ?
Het ging dan ook over insecten..quote:Op maandag 26 november 2007 15:02 schreef boyv het volgende:
[..]
Een hogere zuurstofconcentratie kan niet zorgen voor een mens(achtige) / primaat van vier meter. Onder andere atmosferische druk en zwaartekracht zijn factoren die er toe doen.
Dat is ook de reden waarom in het water grotere dieren leven; in het water blijft een groot lichaam eerder stabiel dan op het land.
Het gaat op voor alle landdieren. Insecten kunnen op het land ook niet teveel groeien, omdat ze dan ook bezwijken onder het gewicht (van hun exoskelet).quote:
Er zal ook zeker wel een limiet aan zitten, maar ik kan me toch vrij goed heugen enkele artikelen te hebben gelezen over het groter worden van insecten tijdens de zuurstofrijke Krijt...quote:Op maandag 26 november 2007 23:42 schreef boyv het volgende:
[..]
Het gaat op voor alle landdieren. Insecten kunnen op het land ook niet teveel groeien, omdat ze dan ook bezwijken onder het gewicht (van hun exoskelet).
Deze kon wel zo groot worden, omdat ie onder water leefde:
http://www.nu.nl/news/132(...)e_zeeschorpioen.html
Als muizen kunnen bestaan, waarom kabouters dan niet?quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:48 schreef Doffy het volgende:
[..]
Nee dus. Om dezelfde redenen kunnen kabouters ook niet bestaan, en kunnen insecten niet groter worden dan een bepaalde afmeting.
En in Drente had je Ellert en Brammert.quote:Op maandag 26 november 2007 21:56 schreef Schonedal het volgende:
Hier in Friesland kennen we alleen maar Grutte Pier.
Ah ja, verhouding tussen warmteproductie (inhoud) en warmteverlies (oppervlakte). Als je lichaam groter wordt, ga je meer warmte produceren, omdat je massa met de derde macht toeneemt, terwijl de afgifte door de huid minder snel (met de tweede macht) groeit.quote:Op zondag 30 april 2006 07:54 schreef bonke het volgende:
[..]
hun huidoppervlak was te groot en waarom ze daaromniet konden overleven zal wel een reden gehad hebben
je link is doodquote:Op zaterdag 29 april 2006 15:16 schreef FuifDuif het volgende:
Er zijn overblijfselen gevonden van mensen (of mensachtigen) uit oude tijden die duiden op reuzen. Zie bijvoorbeeld http://www.godenkinderen.nl/zonen_gods_nephilim_reuzen.htm . In het Oude Testament wordt ook geschreven over reuzen die de aarde bevolkten naast de 'normale mensen'. Zij worden onder andere de zonen van God genoemd.
Zijn er mensen die meer weten over deze reuzen, want de vondsten (skeletten) spreken voor zich, dus ze moeten hebben geleefd.
Maar de grenzen van wat ermee kan heb je met een beetje reus nog niet bereikt, zie de afrikaanse buffel. De olifant, een maatje groter, heeft wel extra koeling maar ik denk dat de massa die je zonder problemen kan bereiken zo'n 1500 kg is. 't Grootste landzoogdier dat geleefd zou hebben is de Baluchtherium, een grondluiaard of hoornloze neushoorn (bronnen spreken elkaar tegen) van zo'n 6 meter en 20 ton, al blijven dat natuurlijk ook schattingen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 01:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah ja, verhouding tussen warmteproductie (inhoud) en warmteverlies (oppervlakte). Als je lichaam groter wordt, ga je meer warmte produceren, omdat je massa met de derde macht toeneemt, terwijl de afgifte door de huid minder snel (met de tweede macht) groeit.
Groter dan wat? Een olifant schaalt gemakkelijk op tot 5 ton, nog groter zou je kunnen vergelijken met de uitschieters bij de mensen, maar daar gaat het niet om. Ik wil betogen dat het niet fysiologisch onmogelijk is dat reuzen hebben bestaan. De blauwdruk van een tweebenige primaat legt eerder beperkingen op (vooral zonder staart, met staart was het voor een gigantische T-Rex geen probleem op twee poten te lopen) dan de massa die gekoeld kan worden.quote:Op dinsdag 27 november 2007 01:38 schreef boyv het volgende:
Een olifant kan niet veel groter worden hoor.
Het hangt ervanaf wat je onder kabouter verstaat. Het zal in ieder geval geen lineair geschaalde mens zijn; ik denk dat er toch te weinig hersenvolume overblijft. Ogen hebben in verband met de grote van de pupil en de lichtopbrengst beperktere mogelijkheden om kleiner te worden, op een gegeven moment zie je niets meer. Ook het hart zal anders moeten gaan werken, een kabouter met dezelfde hartslag is minder waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 27 november 2007 01:01 schreef Kees22 het volgende:
Als muizen kunnen bestaan, waarom kabouters dan niet?
En insecten konden heel vroeger, toen de lucht meer zuurstof bevatte, wel degelijk groter worden. Maar dat was ver voor de mensheid kon ontstaan.
Voor de goede orde: Dit dier leefde in het water, omdat het op het land onder z'n eigen gewicht zou bezwijken. Maar desalniettemin is het bizar groot!quote:Op dinsdag 27 november 2007 07:25 schreef NorthernStar het volgende:
A fearsome fossil claw discovered in Germany belonged to the biggest bug ever known, scientists announced Tuesday. [bron]
quote:Op maandag 26 november 2007 23:42 schreef boyv het volgende:
[..]
Het gaat op voor alle landdieren. Insecten kunnen op het land ook niet teveel groeien, omdat ze dan ook bezwijken onder het gewicht (van hun exoskelet).
Deze kon wel zo groot worden, omdat ie onder water leefde:
http://www.nu.nl/news/132(...)e_zeeschorpioen.html
Die overlevingen zijn inderdaad altijd superbetrouwbaar! Overdrijving ligt helemaal niet voor de hand als mogelijke oorzaak. Wanneer denk je dat we de eerste fossiele chimaerae vinden?quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:17 schreef BaajGuardian het volgende:
Mensen kenden deze schorpioenen, dit staat beschreven in de overleveringen van sumer akkad en babil.
Nee jij wilt zeggen dat de bijbel die veel later kwam en opgemaakt is uit delen van deze overleveringen, maar waar ook gigantisch veel stukken uit verloren zijn gegaan door de brand in de bibliotheek van alexandrie en de kerken en destijdse islam betrouwbaarder is...quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:23 schreef Iblis het volgende:
[..]
Die overlevingen zijn inderdaad altijd superbetrouwbaar! Overdrijving ligt helemaal niet voor de hand als mogelijke oorzaak. Wanneer denk je dat we de eerste fossiele chimaerae vinden?
Nog een gedetaileerde beschrijving van deze grote schorpioenen:quote:Scorpion men feature in several Mayan and Sumerian myths, including the Enûma Elish and Gilgamesh. They were also known as aqrabuamelu or girtablilu. They were first created by the mother goddess Tiamat in order to wage war against the younger gods for the betrayal of her mate Apsu.
quote:Their heads touch the sky, their "terror is awesome" and their "glance is death"
De enuma elish is niet babylonisch maar eeuwen eerder, het is sumerisch en de gilgamesh epos net zo goed.quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:38 schreef boyv het volgende:
Sorry hoor, maar dat zegt helemaal niks. Of zijn oude boeken met verhalen ineens bewijs voor schorpioenen van twee meter en reuzenmensen? Babyloniers leefden niet eens in dezelfde tijd als die grote schorpioenen en die schorpioenen waren alleen zo groot onder water.
quote:Then begins a long course of wanderings by Gilgamesh who, also afflicted with disease, seeks both healing and immortal life. The quest brings him to the portal guarded by the scorpion-men of terrifying aspect, who allow him to pass unmolested but warn him of the increasing difficulties of the way.
Ik weet niet waar jij begrijpend lezen onderwezen gekregen hebt, maar ik geloof dat ik niets van dit alles beweer. Maar, ik geloof toch wel redelijk zeker dat de Islam en de vernietiging van de bibliotheek van Alexandrië -- traditioneel ergens 50 voor Christus, door Julius Caesar -- niet bepaald overlappen. Wat jouw bronnen betreft maakt het er niet veel beter op natuurlijk, want waarom zouden die op magische wijze aan deze zaken ontkomen zijn?quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:32 schreef BaajGuardian het volgende:
Nee jij wilt zeggen dat de bijbel die veel later kwam en opgemaakt is uit delen van deze overleveringen, maar waar ook gigantisch veel stukken uit verloren zijn gegaan door de brand in de bibliotheek van alexandrie en de kerken en destijdse islam betrouwbaarder is...
Jij ongetwijfeld, maar het zou fijn zijn als je het ook zou doen.quote:Jij weet niks van de geschiedenis, ik wel. Dus wie kan hier nu over praten?
Hoe je hier bij komt snap ik echt niet.quote:Ik heb de sumerische akkadische en babylonische beschaving bestudeerd, wie ben jij om dat tegen te spreken? Ontken je ook het bestaan van de dinosauriers? Dat "god" die botten heeft neergelegd om ons te laten verwarren? Laat me niet lachen.
Als je nou eens zou vertellen waar ze zouden staan, dan zouden we al een stuk verder komen. En ook hoe dit relateert aan waterwezens, aanduidt waarom de specifieke anatomie inderdaad overeenkomt,quote:Lees zelf de stukken over het "schorpioenenvolk" Kom daarna maar weer terug om verder te posten, simpel figuur.
De gevonden fossielen waren zeebeesten, hoe ze dan precies de hemel moeten aanraken is me niet duidelijk.quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:35 schreef BaajGuardian het volgende:
Uberhaupt de wiki al..
[..]
Nog een gedetaileerde beschrijving van deze grote schorpioenen:
[..]
En uit de Odyssee haal ik beschrijvingen over tegen elkaar klappende rotsen en sirenen en cyclopen. Ik geloof dat de geschiedkundige waarde van voornoemde epen doorgaans wel met een korreltje zout genomen wordt.quote:
Ik vergiste me in het woord islam, maar verder lijkt het me logisch dat de bibliotheek van alexandrie niet álle geschriften had, denk maar aan de dode zeerollen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:44 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij begrijpend lezen onderwezen gekregen hebt, maar ik geloof dat ik niets van dit alles beweer. Maar, ik geloof toch wel redelijk zeker dat de Islam en de vernietiging van de bibliotheek van Alexandrië -- traditioneel ergens 50 voor Christus, door Julius Caesar -- niet bepaald overlappen. Wat jouw bronnen betreft maakt het er niet veel beter op natuurlijk, want waarom zouden die op magische wijze aan deze zaken ontkomen zijn?
[..]
Interpetatie, je moet dingen niet interpeteren zoals ze nu geinterpeteerd worden maar zoals een mens het met de kennis in de context van de overleveringen zou interpeteren.quote:Jij ongetwijfeld, maar het zou fijn zijn als je het ook zou doen.
[..]
Hoe je hier bij komt snap ik echt niet.
[..]
Als je nou eens zou vertellen waar ze zouden staan, dan zouden we al een stuk verder komen. En ook hoe dit relateert aan waterwezens, aanduidt waarom de specifieke anatomie inderdaad overeenkomt,
De werkelijke gebeurtenissen van de overleveringen kunnen geschat worden op miljoenen jaren geleden.quote:Maar als allerbelangrijkste Het gevonden fossiel is 390 miljoen jaar oud. Dat bijna 390 miljoen jaar later die overlevering bestaat is dus typisch. Dan zou het beest in ieder geval nog moeten hebben bestaan tot de eerste mensen, aannemende dat het niet van vader-schorpioen op zoon-schorpioen is overgegaan. Maar toen waren de omstandigheden al dusdanig veranderd dat het meer dan waarschijnlijk is dat dit exemplaar de zeeën niet meer bevolkte ten tijde van de eerste mensen, en dus dat het niet jouw schorpioenvolk betreft.
Ik vind het ultiem frappant dat iemand werkelijke historische stukken met een korreltje zout neemt maar de huidige verstikkende staat van maatschappij accepteert.quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:47 schreef Iblis het volgende:
[..]
En uit de Odyssee haal ik beschrijvingen over tegen elkaar klappende rotsen en sirenen en cyclopen. Ik geloof dat de geschiedkundige waarde van voornoemde epen doorgaans wel met een korreltje zout genomen wordt.
Als we dan toch over 'ultiem frappant' spreken, dan vind ik het wel 'ultiem frappant' dat jij blijkbaar niet in staat bent inhoudelijk te reageren op een bericht zonder mij allerhande standpunten aan te moeten wrijven die volgens mij moeilijk in mijn posts gevonden kunnen worden.quote:Op dinsdag 27 november 2007 16:07 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik vind het ultiem frappant dat iemand werkelijke historische stukken met een korreltje zout neemt maar de huidige verstikkende staat van maatschappij accepteert.
Ik heb alle argumentatie al gegeven, de historische geschriften zijn er.quote:Op dinsdag 27 november 2007 16:17 schreef Iblis het volgende:
[..]
Als we dan toch over 'ultiem frappant' spreken, dan vind ik het wel 'ultiem frappant' dat jij blijkbaar niet in staat bent inhoudelijk te reageren op een bericht zonder mij allerhande standpunten aan te moeten wrijven die volgens mij moeilijk in mijn posts gevonden kunnen worden.
Je eerste reacties suggereerden dat ik een of andere Bijbelfundamentalist zou zijn die geloofde dat dinosaurusbotten door God zelf neergelegd waren (lees m'n onderschrift eens), en nu ben ik een slaaf in de matrix, of wat?
Het stoort me mateloos dat je zo op de man speelt. Ik wil best toegeven dat mijn reacties wat uitlokkend zijn, maar je komt dan ook met heel boude beweringen aan zonder een flintertje bewijs, en dat is prima in TRU of BNW, maar hier wordt iets meer argumentatie toch wel op prijs gesteld.
Je hebt zelf hopelijk ook wel door dat dit geen manier van discussiëren is? Het zou wel fijn zijn als je even zou uitleggen waarom niet. Of vind je het leuk om een beetje de enigmatische goeroe uit te hangen die het hele wereldgebeuren doorschouwt; die de kennis der ouden als laatste schatbewaarder werkelijk kan zien; die dapper weerstand biedt tegen het systeem dat je tot slaaf maakt, die wel ziet wat tienduizenden wetenschappers niet kunnen zien omdat ze ziende blind zijn, et cetera.quote:Op dinsdag 27 november 2007 16:54 schreef BaajGuardian het volgende:
De huidige wetenschap over de leeftijd van de mens is niet correct.
Psstquote:Op dinsdag 27 november 2007 16:54 schreef BaajGuardian het volgende:
De huidige wetenschap over de leeftijd van de mens is niet correct.
Met andere woorden is de toon in wfl de toon van de reguliere wetenschap?quote:
Je kunt niet fatsoenlijk met de man in discussie, want hij wantrouwt vrijwel alles wat gevestigd is: wetenschap, onderwijs, religie etc. Als hij wil geloven dat die Sumerische teksten meer zijn dan een religieuze uiting, moet je hem dat mooi laten geloven. En wat zou het, er zijn ook zat mensen die dat bij de Bijbelse teksten doen, dus het is zijn goed recht.quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:05 schreef Iblis het volgende:
...
Ik weet daarmee ook dat jij verloren bent.quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:05 schreef Iblis het volgende:
[..]
Je hebt zelf hopelijk ook wel door dat dit geen manier van discussiëren is? Het zou wel fijn zijn als je even zou uitleggen waarom niet. Of vind je het leuk om een beetje de enigmatische goeroe uit te hangen die het hele wereldgebeuren doorschouwt; die de kennis der ouden als laatste schatbewaarder werkelijk kan zien; die dapper weerstand biedt tegen het systeem dat je tot slaaf maakt, die wel ziet wat tienduizenden wetenschappers niet kunnen zien omdat ze ziende blind zijn, et cetera.
Of je vindt het alleen leuk om een beetje interessant te doen, en af en toe een stellinkje te poneren dat je verder niet staaft, of een versje uit een oud epos dat je vervolgens zodanig hineininterpretiert dat zelfs de meest die-hard creationist en Islam-apologeet er nog het schaamrood van op de kaken zou krijgen als ze dat met een Bijbel- of Koranvers zouden doen. In het laatste geval neem ik je heel snel niet meer serieus in dit forum.
De eerste verschijning van de mens / homonoide was zo'n 2 miljoen jaar geleden. Pas 10000 jaar geleden deed zich de culturele evolutie voor en slechts 5000 jaar geleden was er sprake van metaalbewerking. De sumerische beschaving zal ergens ontstaan zijn tussen die 10000 v.chr en 5000 v.chr als ik het goed heb.quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:42 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
De enuma elish is niet babylonisch maar eeuwen eerder, het is sumerisch en de gilgamesh epos net zo goed.
Mensen leefden zelfs samen met dinosaurussen, heb ik ook onderbouwing voor als je dat zonodig moet hebben, evenals de reuzen waar dit topic over gaat, allemaal opgenomen in die texten, lang voor dat zelfs isak en ismael hun wegen scheidden en israel en arabië stichten.
Natuurlijk niet. Als je het maar onderbouwt. Het is bij jou altijd wel een geval van uitersten, hé?quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:52 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Met andere woorden is de toon in wfl de toon van de reguliere wetenschap?
Alles daarbuiten is dus onzin?
Mischien, maar dat is nu eenmaal wat ik ben.quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:55 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Als je het maar onderbouwt. Het is bij jou altijd wel een geval van uitersten, hé?
Je zou je toon es wat kunnen veranderen. De alwetende goeroe moeten aanhoren is nogal vermoeiend zonder onderbouwingen.
Hoe weet jij dat dan? Heb je dat geleerd op school? Omdat dat in geschriften staat?quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:55 schreef boyv het volgende:
[..]
De eerste verschijning van de mens / homonoide was zo'n 2 miljoen jaar geleden. Pas 10000 jaar geleden deed zich de culturele evolutie voor en slechts 5000 jaar geleden was er sprake van metaalbewerking. De sumerische beschaving zal ergens ontstaan zijn tussen die 10000 v.chr en 5000 v.chr als ik het goed heb.
Kijk, zelfs twee miljoen jaar geleden zou het onmogelijk zijn voor landdieren, ongeacht exo- of endoskelet, om buiten proporties groot te worden; als de schorpioen hier afgebeeld, of ook zelfs maar de helft daarvan, of bijvoorbeeld een mens van vier meter (als soort, een uitzondering zou in principe mogelijk kunnen zijn, maar dat acht ik onwaarschijnlijk). Hoe kom je erbij dat ze dan 10000 jaar geleden wel zouden hebben bestaan?
Ah, ok, dus als je die arrogante en misplaatste houding van je bijstelt dan denk je dat je dommer wordt?quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:00 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Mischien, maar dat is nu eenmaal wat ik ben.
Ik ga niet acteren en me dommer maken dan ik ben.
Dat heb ik inderdaad geleerd op school.quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:03 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat dan? Heb je dat geleerd op school? Omdat dat in geschriften staat?
De ogen en het hart van een muis houden het beest prima in leven. Rest de herseninhoud. Maar de hersens van een walvis zijn veel groter dan die van ons, maar hij is niet evenredig verstandiger. (Of juist wel: gewoon in zee blijven zwemmen en krill eten!)quote:Op dinsdag 27 november 2007 07:15 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het hangt ervanaf wat je onder kabouter verstaat. Het zal in ieder geval geen lineair geschaalde mens zijn; ik denk dat er toch te weinig hersenvolume overblijft. Ogen hebben in verband met de grootte van de pupil en de lichtopbrengst beperktere mogelijkheden om kleiner te worden, op een gegeven moment zie je niets meer. Ook het hart zal anders moeten gaan werken, een kabouter met dezelfde hartslag is minder waarschijnlijk.
Dát ontken ik ook niet, maar de hartslag van een muis is wel wat anders dan de hartslag van een mens! Ook zijn muizenogen geen 'kleine mensenogen'. Er zijn wel degelijk aanpassingen aan de grootte van het beestje. Het menselijke oog met de pupil zou heel weinig licht doorlaten als je het gewoon tot kaboutergrootte zou schalen.quote:Op woensdag 28 november 2007 01:27 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De ogen en het hart van een muis houden het beest prima in leven.
Deels schalen de hersenen mee met de grootte van het lichaam in verband met alle huishoudelijke taken die verricht moeten worden, die voor grotere beesten (zoals walvissen) complexer zijn dan bij muizen. Anderzijds vereisen cognitieve functies volgens mij ook wel een bepaalde absolute hersengrootte.quote:Rest de herseninhoud. Maar de hersens van een walvis zijn veel groter dan die van ons, maar hij is niet evenredig verstandiger. (Of juist wel: gewoon in zee blijven zwemmen en krill eten!)
Dus waarom zouden kleinere hersens dan de onze niet even slim kunnen zijn?
Tyf dan lekker op naar [TRU], daar is dat forum voor en daar zullen de mensen wel aan je lippen hangen. Hier maak je je alleen maar onsterfelijk belachelijk (heb je toch nog je onsterfelijkheid ).quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:00 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Mischien, maar dat is nu eenmaal wat ik ben.
Ik ga niet acteren en me dommer maken dan ik ben.
Hij haalt mij ook het bloed onder de nagels vandaan met z'n zelfvoldaanheid en z'n neiging je van alles te verwijten wat je nooit beweerd hebt (en wat je wel beweert te negeren).quote:Op woensdag 28 november 2007 10:27 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Tyf dan lekker op naar [TRU], daar is dat forum voor en daar zullen de mensen wel aan je lippen hangen. Hier maak je je alleen maar onsterfelijk belachelijk (heb je toch nog je onsterfelijkheid ).
Overigen: sorry voor deze uitbarsting maar ik ben dat gezuig van die gast goed zat.
Culturele uiting.quote:Op woensdag 28 november 2007 13:37 schreef ATuin-hek het volgende:
Een conehead!
Maar serieus, je hoeft niet te verwachten dat het aliens of zo zijnWellicht een afwijking, wellicht gewoon fake.
Die eerste is niet fake en zal waarschijnlijk in Peru gevonden zijn. Cranial binding, een soort bizar schoonheidsideaal van lang geleden. Een deformatie door het afbinden tijdens de groei.quote:Op woensdag 28 november 2007 13:02 schreef koningdavid het volgende:
WTF, die foto's doen raar.
Dit soort schedels bedoelde ik:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is dat allemaal fake ofzo?
Heb je hier iets gepost waar serieus op gereageerd kan worden?quote:Op woensdag 28 november 2007 14:14 schreef BaajGuardian het volgende:
Vinden jullie het ok dat jullie zo gigantisch in je schild kruipen ipv het na te gaan wat ik heb gepost.
http://paranormal.about.com/od/mysteriousremains/a/aa060605.htmquote:Horny Devils
Within an ancient burial mound near the town of Sayre in Bradford County, Pennsylvania, skeletons measuring approximately 7 feet in length were discovered in the 1800s. But the most remarkable feature of these tall skeletons was not their height, but the strange horn-like protrusions above the brow region on their skulls. It was estimated that they were buried around 1200 AD. According to some sources, the skeletons were sent to the American Investigating Museum in Philadelphia, and vanished.
Als je het niet serieus neemt vind ik je kortzichtig. Genoeg om na te trekken.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Heb je hier iets gepost waar serieus op gereageerd kan worden?
Volgens mij heb jij op Hoe zit het met de gevonden reuzen van lang geleden? nog iets inhoudelijks te zeggen voordat je mag beweren dat er iemand op _jou_ moet ingaan.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:14 schreef BaajGuardian het volgende:
Vinden jullie het ok dat jullie zo gigantisch in je schild kruipen ipv het na te gaan wat ik heb gepost.
Niet veel vreemder dan zoiets:quote:Op woensdag 28 november 2007 14:21 schreef Ticker het volgende:
Inplaats van gelijk aan te nemem dat schedels als de onderstaande gemaakt zijn door mensen zelf, is het misschien eens interessant om jezelf af te vragen of een schedel wel op die manier gemaakt kon zijn.
Zou een schedel er dan wel zo uit zien? Als je het zou maken zoals op het plaatje van Monidique zou je een veel meer ingeduikte vorm krijgen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://paranormal.about.c(...)n_elongatedskull.htm
Ook de vraag van het waarom is hier belangrijk.
Wie waren er zo belangrijk voor deze culturen, die er zo uit zagen, dat de mensen zelfs hun schedels gingen proberen na te maken? De goden?
Erg leuk om te lezen dat vele van jullie de gehoornde schedels nog nooit eerder heeft gezien, en als eerste aan nep denkt.
[..]
http://paranormal.about.com/od/mysteriousremains/a/aa060605.htm
O?quote:Op woensdag 28 november 2007 14:24 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Niet veel vreemder dan zoiets:
[ afbeelding ]
En ik vind dat jouw manier van posten niet thuis hoort in WFL. Probeer het nog eens in TRU of BNW of zo...quote:Op woensdag 28 november 2007 14:22 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Als je het niet serieus neemt vind ik je kortzichtig. Genoeg om na te trekken.
dus? Kan je dat niet met die schedels?quote:Op woensdag 28 november 2007 14:25 schreef Ticker het volgende:
[..]
O?
Ik kan daar zelfs nog zien hoe het is gemaakt!
Ik heb al gezegd dat de babyloniers er niks mee te maken hebben, die leefden veel later.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:23 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij op Hoe zit het met de gevonden reuzen van lang geleden? nog iets inhoudelijks te zeggen voordat je mag beweren dat er iemand op _jou_ moet ingaan.
Ah, "ik hoor niet thuis in wfl"quote:Op woensdag 28 november 2007 14:26 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En ik vind dat jouw manier van posten niet thuis hoort in WFL. Probeer het nog eens in TRU of BNW of zo...
En nee je wordt hier idd niet serieus genomen.
Je kan een theorie gaan verzinnen en daarna beweren dat het zo was.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:27 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
dus? Kan je dat niet met die schedels?
Het is dan ook niet van deze schedel. Punt is, je kunt schedels vervormen en mensen doen het.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:21 schreef Ticker het volgende:
Zou een schedel er dan wel zo uit zien? Als je het zou maken zoals op het plaatje van Monidique zou je een veel meer ingeduikte vorm krijgen.
Het kleine verschil tussen 390 miljoen jaar van de fossielen en de enkele miljoenen jaren dat de aap-die-mens-werd zich bewust werd van zijn gedachten, laat staan die in verhaalvorm kan uiten. Beide tijdsspannen kunnen er wat naast zitten maar niet zoveel:quote:Op woensdag 28 november 2007 14:27 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik heb al gezegd dat de babyloniers er niks mee te maken hebben, die leefden veel later.
Babylon was pas na de stichting van arabie door ismael.
Het gaat over sumerie. Daar komen die teksten uit voort.
Of bedoelde je een andere quote?
In de negentiende eeuw. Dat tijdperk is, volgens mij, berucht om z'n spectaculaire vondsten.quote:Within an ancient burial mound near the town of Sayre in Bradford County, Pennsylvania, skeletons measuring approximately 7 feet in length were discovered in the 1800s.
Nee, het probleem is dat iemand die niet met jouw waanzinnige ideeen meegaat meteen kortzichtig is terwijl jij vind dat je alle wetenschappelijke bewijzen terzijde kan schuiven omdat het niet overeenkomt met een verhaal uit de tijd dat men dacht dat de aarde plat en de hemel van glas was.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:33 schreef BaajGuardian het volgende:
Het is heel simpel ticker, hier heb ik al eens een topic over gemaakt:
Afvlakking / Normalisatie.
Dat is het probleem in dit topic.
Er was een hele andere wereld voor de grote vloed, daar is in alle oude geschriften over bericht.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:37 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Het kleine verschil tussen 390 miljoen jaar van de fossielen en de enkele miljoenen jaren dat de aap-die-mens-werd zich bewust werd van zijn gedachten, laat staan die in verhaalvorm kan uiten. Beide tijdsspannen kunnen er wat naast zitten maar niet zoveel:
- van de kleinste organismen zijn 100-en miljoenen jaren oude fossielen gevonden, van mensachtigen niet terwijl die toch gemakkelijker gevonden zouden moeten zijn. De evolutionaire lijn is tegenwoordig vrij goed bekend, langer dan 5 miljoen jaar geleden was er niets.
- volgens de gangbare meningen zijn de verhalen niet meer dan 15 ~ 20.000 jaar oud, als er toen reuzenschorpioenmensen bestonden zou er a. meer verhalen over moeten zijn en b. overblijfselen van gevonden zijn.
Logisch, ja. Het bestaan van reuzen zou immers de grondvesten van het Christendom doen schudden.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:49 schreef BaajGuardian het volgende:
Ja, archeologen komen er niet mee in het nieuws, lijkt me logisch als er excavatie partys van het vaticaan rondlopen.
Leuke poging tot afvlakking op mijn persoon, jammer dat je je afzet van mijn in de zowel historisch als archeologische wereld geaccepteerde bronnen.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:39 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Nee, het probleem is dat iemand die niet met jouw waanzinnige ideeen meegaat meteen kortzichtig is terwijl jij vind dat je alle wetenschappelijke bewijzen terzijde kan schuiven omdat het niet overeenkomt met een verhaal uit de tijd dat men dacht dat de aarde plat en de hemel van glas was.
Dat zou het inderdaad, daarom wordt het nieuwe testament ook zo in stand gehouden, omdat het de macht van het vaticaan in stand houd.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Logisch, ja. Het bestaan van reuzen zou immers de grondvesten van het Christendom doen schudden.
Ah, een nieuwe afvlakking. "pseudowetenschap"quote:Op woensdag 28 november 2007 14:53 schreef Zyggie het volgende:
Scheer je toch weg met die pseudowetenschap.
quote:All of this was written to affirm any doubts that he was indeed a gigantic man and feared by many. A better translation of his "bedstead" could be a "coffin" or "sarcophagus" and "iron" might refer to the fact that it was carved out of "ironstone" or a black basalt which is common to that region. The "standard cubit of a man" likely refers to the ancient Hebrew common cubit of 17.5 inches in length - this would mean that his "bedstead" was over 13 feet in length and 6 broad. Some have hypothesized that Og was perhaps as tall as 12 feet, allowing an extra foot for clearance, but that conclusion is based solely on the length of the man's bedstead. Some sources say Og was taller than the wall Kotel.
Een gén van een voor ouder?quote:Op woensdag 28 november 2007 14:57 schreef BaajGuardian het volgende:
Een van de Goliath uit onze tijd: [ afbeelding ]
Ik denk het ook ja, zoals mensen ook reptielen gen hebben.quote:
quote:Op woensdag 28 november 2007 14:51 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Leuke poging tot afvlakking op mijn persoon, jammer dat je je afzet van mijn in de zowel historisch als archeologische wereld geaccepteerde bronnen.
Heb jij een wetenschappelijke bron die het onderuit haalt? Zonee dan staan we kiet, ik heb genoeg bronnen gegeven.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:08 schreef boyv het volgende:
Wat een mooie plaatjes. Heb je nog een wetenschappelijke bron die het kan onderbouwen, of moeten de plaatjes voor zich spreken?
Ai, daar zal het Vaticaan niet blij mee zijn, dat je nu hebt aangetoond dat er honderdduizend jaar geleden ook zulke uitzonderingen voor zouden kunnen komen.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:11 schreef BaajGuardian het volgende:
De eigentijdse reus is iig william bradley.
Dan ben ik werkelijk verbaasd hoe in wfl de bijbel zo de boventoon voert in discussies gezien mijn bronnen ouder zijn dan de bijbel en de bijbel hebben geinspireerd.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:06 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
![]()
ps., die eerste foto van je ps, je weet dat dat een model is dat gemaakt is nav. reisverslagen waarin de legbones van die lengte beschreven werden? Dus met een andere interpretatie gaat het over een individu van net 2.10. Dat (zeer) grote mensen hebben kunnen bestaan ontken ik ook nergens, sterker, elders in dit topic beargumenteer ik waarom het zou kunnen. Wat echter nergens bewezen is, is dat er een ras van reuzen heeft bestaan, wat jouw historische en wetenschappelijke bronnen wel willen doen geloven. Uitschieters heb je altijd, zoals je zelf laat zien, en uitschieters onder vroege mensen zullen ongetwijfeld extra aandacht en bijzondere begravingen hebben gehad maar voor de beruchte reuzenvolkeren of schorpioenmensen is geen bewijs.
Lees je eens in ofzo..quote:Op woensdag 28 november 2007 15:13 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ai, daar zal het Vaticaan niet blij mee zijn, dat je nu hebt aangetoond dat er honderdduizend jaar geleden ook zulke uitzonderingen voor zouden kunnen komen.
Nu jullie weer.quote:There were giants in the earth in those days; and also after that, when the sons of God came in unto the daughters of men, and they bare children to them, the same became mighty men which were of old, men of renown.
Omdat de reuzen van vlees en bloed waren, de nephilim van vlees en bloed waren, en de Elohiem van vlees en bloed waren.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:19 schreef koningdavid het volgende:
Het OT spreekt meerdere malen over reuzen. Zij zouden zelf de voornaamste oorzaak zijn van de zonvloed en de 'zuivering' in Kanaan.
Daarom verbaasde mij het ook zo dat jij beweert dat het Vaticaan wil voorkomen dat alle informatie over 'reuzen' aan het oppervlak zou komen. Waarom precies?
Dan ben jij te kortzichtig om verder te discuseren, wat doe je dan in dit topic als je de essentie, het historisch materiaal verwerpt. blijkbaar heb je je er nooit in verdiept.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:20 schreef Barbaaf het volgende:
Ik weet niet waarom jij nu de bijbel erbij haalt, die heeft voor mij dezelfde wetenschappelijke waarde, zijnde later opgeschreven mondelinge overleveringen van steen- en bronstijdvolkeren, als Gilgamesh en consorten, namelijk geen. Argumenten gebaseerd op bijbel of welk oud geschrift dan ook lees ik niet overheen maar negeer ik inderdaad wel.
Het enige wat ik zie is een aantal plaatjes, een website van iemand die reuzen in de bijbel aanwijst en nog een referentie naar de bijbel.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:11 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Heb jij een wetenschappelijke bron die het onderuit haalt? Zonee dan staan we kiet, ik heb genoeg bronnen gegeven.
Er zijn ook beelden van Horus, bestaat die ook?quote:Op woensdag 28 november 2007 15:15 schreef BaajGuardian het volgende:
Er zijn duizenden muurschilderingen gevonden, beelden gevonden, constructies gevonden die het bestaan van reuzen bewijzen gebaseerd op de exacte beschrijvingen van de oude overleveringen.
En daarnaast spreekt zelfs het oude testament letterlijk over reuzen, niet als anomalie maar als boventoon.
[..]
Nu jullie weer.
De Bijbel en het Gilgamesh-epos zijn geen historisch materiaal. Over 2000 jaar is Lord of the Rings ook geen historisch materiaal.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:50 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dan ben jij te kortzichtig om verder te discuseren, wat doe je dan in dit topic als je de essentie, het historisch materiaal verwerpt. blijkbaar heb je je er nooit in verdiept.
Dus het is een kinder verhaal? Hoe weet je dat zo zeker.quote:Op woensdag 28 november 2007 16:12 schreef Rasing het volgende:
[..]
De Bijbel en het Gilgamesh-epos zijn geen historisch materiaal. Over 2000 jaar is Lord of the Rings ook geen historisch materiaal.
Dat waren geen bronnen in de wetenschappelijke zin. Dat alleen maakt het al pseudowetenschap.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:11 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Heb jij een wetenschappelijke bron die het onderuit haalt? Zonee dan staan we kiet, ik heb genoeg bronnen gegeven.
quote:Op woensdag 28 november 2007 17:21 schreef jogy het volgende:
Zonde om hem dicht te laten dus dan maar mee naar TRU.
1: Ja horus bestaat net zo goed, En nu nog steeds! Horus is namelijk de zon.quote:Op woensdag 28 november 2007 16:08 schreef boyv het volgende:
[..]
Er zijn ook beelden van Horus, bestaat die ook?
Ik heb vroeger op school ook weleens een reus getekend in m'n tekenboek, telt dat ook?
Ik had hier een mooi verhaal neergeschreven toen hij dicht bleek te zijn.quote:Op woensdag 28 november 2007 16:37 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dus het is een kinder verhaal? Hoe weet je dat zo zeker.
Och, in de bijbel staan ongetwijfeld enkele waarheden.quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:55 schreef Maisnon het volgende:
Evolutioneel gezien is dit niet eens zo heel verbazingwekkend, een wat grotere versie van de homo sapiens, of een eerdere vorm die doorontwilkkeld is. Zoiets zouden ze nooit in de doofpot stoppen. Als ze in een gebied leefden waar lang zijn de manier van overleven was, zou het wel gekund hebben
Maar dat gedoe van de zondvloed :![]()
quote:Op woensdag 28 november 2007 15:50 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dan ben jij te kortzichtig om verder te discuseren, wat doe je dan in dit topic als je de essentie, het historisch materiaal verwerpt. blijkbaar heb je je er nooit in verdiept.
Haha, die William Bradley was 2.37, dat kleine kereltje op de tekening zou dan ongeveer 1,5m zijn. Vaag, zou die ook weten waar de pot met goud is?quote:
Ik heb niet alles gelezen, maar zijn conclusie is als volgt:quote:Op woensdag 28 november 2007 14:50 schreef BaajGuardian het volgende:
Voor de fans:
http://peter.chattaway.com/articles/giants.htm
Volgens mij beweert hij nergens dat de reuzen uit de bijbel echt waren; hij ziet het als mythe.quote:Giants served a variety of purposes in Israelite literature. On the one hand, as epitomized in the stories of Goliath and other Philistine champions, giants symbolized the powerful neighbouring states who posed such a daunting challenge to the young Israelite nation's struggle for independence. Stories about Og and the Anakim served to remind the Israelites of the odds that they had already overcome with the help of Yahweh, and these victories were reinforced by poetic references to the giants as "the dead", those who are no longer alive, who no longer pose a threat to Israel's security. Yet, at the same time, the giants served to remind the Israelites to depend not on their own strength but on Yahweh. The giants may have descended from the "sons of God", and they may have been "renowned" for their once-upon-a-time "heroism", but that did not save them from destruction at the hand of God. The ancient Israelites understood the giants' fate to be the result of wickedness and folly; and if heroes could come into such disfavour with God, it was incumbent on the Israelites to remain faithful to the God who had displaced the giants in the Israelites' favour. To borrow from Isaiah 26:14, not quite "all memory" of the giants disappeared, but traces of heroic legends are alluded to in the earliest chapters of Genesis that are, sadly, lost to us now. Like the Nephilim and Rephaim of who they spoke, those tales are now little more than shades in the biblical text.
Nefilim betekent toch 'de gevallenen'?quote:Op donderdag 29 november 2007 09:42 schreef Haushofer het volgende:
De vertaling van "nefiliem" met "reuzen" is trouwens ook nog te bekritiseren.
Klopt, indien er UFO’s en Aliens en magische stenen en krabouwen zijn ook. Maar tot nu toe is het 'bewijs' voor reuzen met name beperkt gebleven tot fragmenten uit teksten die doorgaans niet tot de wetenschappelijke literatuur worden gerekend of, vanuit wetenschappelijk oogpunt, zeer twijfelachtige interpretaties van muurschilderingen.quote:Op donderdag 29 november 2007 12:14 schreef Ticker het volgende:
Waarom is dit topic naar Tru verplaatst? Hij stond toch in WFL.
Indien er reuzen zijn, is het toch gewoon wetenschap? Tot nu toe is dit waar de discussie over ging.
Blame the messenger voor zijn manier van het brengen van de message ja...quote:Op donderdag 29 november 2007 15:51 schreef BaajGuardian het volgende:
Ah maar natuurlijk, blame the messenger in plaats van degenen die het verwerpen zonder uberhaupt zelf erin te verdiepen.
1. Nooit geweten dat de zon er zo uit ziet:quote:Op woensdag 28 november 2007 17:33 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
1: Ja horus bestaat net zo goed, En nu nog steeds! Horus is namelijk de zon.
2: Het idee van de reus is vanuit jouw beleving afkomstig uit de overleveringen van die tijd, het idee van de reus vanuit de beleving van de overleveringen van die tijd is afkomstig van werkelijke ontmoetingen met.
Zoals beschreven staat in vele historische stukken die ik meerdere malen heb aangehaald.
Ik neem aan dat jij met verdiepen meer bedoelt 'de stelling dat oude geschriften per definitie waar zijn' aanemen. Want verdiepen betekent mijns inziens ook je inlezen over de fysische mogelijkheden van zulke wezens. Wat zijn de anatomische mogelijkheden? Welke krachten werken er op zo'n lichaam? Wat betekent dit voor de belasting op gewrichten?quote:Op donderdag 29 november 2007 15:51 schreef BaajGuardian het volgende:
Ah maar natuurlijk, blame the messenger in plaats van degenen die het verwerpen zonder uberhaupt zelf erin te verdiepen.
Vele mensen zien of ervaren een link tussen 2 dingen, daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar sommige mensen geloven dat het wel het geval is, niet elke discussie hoeft te eindigen op een bekeerde gelovige of een overtuigde atheist van de tegenpartij, om maar constant door sommige users te laten wijzen op 'TRU' is gewoon discussie verstorend en lijkt me ook voor niemand de bedoeling.quote:Op donderdag 29 november 2007 19:40 schreef boyv het volgende:
Oke sorry, maar dat het in TRU staat is nog geen reden voor mensen om totaal geen geldige argumentatie te geven. Tot nu toe heb ik nog helemaal niks langs zien komen wat er enigszins op kan wijzen dat er reuzen hebben bestaan. Dat het ergens staat geschreven, maakt het nog niet waar (de rattenvanger van Hamelen bestaat ook niet).
Het moet wel een klein beetje een degelijke discussie blijven, want zonder goede argumentatie wordt het eerder een discussie over of het waar is wat er in de oude boeken staat, terwijl dat helemaal niet ter sprake hoeft te komen.
Ik heb geen enkel probleem met iemand als hij in elfjes of wat dan ook gelooft, prima. Maar ergens in geloven is toch zeker geen basis om iets te bewijzen tegenover andere mensen? Dat iemand in reuzen gelooft, prima, maar kom dan niet aanzetten met dat het waar is omdat jij gelooft dat het zo is / omdat je dat gelooft. Deugdelijke argumentatie is wel een vereist om iets te bewijzen.quote:Op donderdag 29 november 2007 19:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vele mensen zien of ervaren een link tussen 2 dingen, daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar sommige mensen geloven dat het wel het geval is, niet elke discussie hoeft te eindigen op een bekeerde gelovige of een overtuigde atheist van de tegenpartij, om maar constant door sommige users te laten wijzen op 'TRU' is gewoon discussie verstorend en lijkt me ook voor niemand de bedoeling.
Vele mensen hebben moeite met 'geloven' en 'weten' onderscheiden, het geloven in iets houdt op wanneer je datgene waarin je gelooft empirisch kunt bewijzen. Heb je het bewezen? Dan is het geen kwestie van geloof meer.quote:Op donderdag 29 november 2007 19:54 schreef boyv het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel probleem met iemand als hij in elfjes of wat dan ook gelooft, prima. Maar ergens in geloven is toch zeker geen basis om iets te bewijzen tegenover andere mensen? Dat iemand in reuzen gelooft, prima, maar kom dan niet aanzetten met dat het waar is omdat jij gelooft dat het zo is / omdat je dat gelooft. Deugdelijke argumentatie is wel een vereist om iets te bewijzen.
Je zegt dat er 'duizenden muurschilderingen gevonden, beelden gevonden, constructies gevonden die het bestaan van reuzen bewijzen'. Maar die post noemt er geen enkele. Rasing vertel je dat hij zich 'eens in moet lezen', maar waarin wordt in die post niet vermeld. Het enige dat je kunt geven als het erop aan komt zijn wat schimmige websites.quote:Op donderdag 29 november 2007 20:03 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik zeg nergens dat je maar moet aannemen wat ik zeg en anders een ongelovigerd bent, ik snap niet waar je dat vandaan haalt, ik geef bronnen
Als het om op de persoon spelen gaat dan heb jij volgens mij je mond te houden, daar het eerste argument dat je ongeveer te berde bracht was dat ik 'ook wel zou beweren dat dinosauriërs niet zouden bestaan' en 'duidelijk niets van geschiedenis wist' en me verder een beetje voor gek te verslijten (volgens mij vanwege gebrek aan argumenten). Het is me al met al nog steeds niet duidelijk wát er bestudeerd moet worden. Noem eens een boek bijvoorbeeld.quote:Maar wat hier gedaan wordt Iblis, is het op de persoon spelen ipv zelfs eens een studie er van te maken, want BG zal wel even hier zijn gekomen met een waanbeeld dat hij iedereen moet verlichten.
Zelfs al zou ik dat kunnen begon ik er nog niet aan. Totaal geen zin in.
Het zou mijns inziens wel zo respectvol zijn tegenover je discussiepartners om je discussies af te maken.quote:Op donderdag 29 november 2007 20:04 schreef BaajGuardian het volgende:
En dan weet je ook meteen waarom ik niet altijd discussies af maak maar gewoon wat anders ga doen, omdat ik geen zin heb mijn energie te steken in touwtrekkerij over wie de waarheid spreekt. Dat maakt me doodmoe.
Als je tegen een betonnen muur aan lult kan je net zo goed iets anders gaan doen hoorquote:Op donderdag 29 november 2007 20:22 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het zou mijns inziens wel zo respectvol zijn tegenover je discussiepartners om je discussies af te maken.
De wortel "nafal" betekent "vallen",en in bv Brown-Driver-Briggs wordt nefiliem expliciet vertaald met "reuzen". Dat heeft volgens mij te maken met het feit dat het woord dan etymologisch wordt verbonden met het Aramese Nefila', wat voor het sterrenbeeld Orion staat.quote:Op donderdag 29 november 2007 10:33 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nefilim betekent toch 'de gevallenen'?
Het etiket 'reuzen' komt meer omdat de context ze zo beschrijft: "In die tijd waren er reuzen op aarde..."
Dan moet je een andere hobby zoeken. Dit is een discussieforum. En voor discussies gebruik je onderbouwingen. Of bronnen.quote:Op donderdag 29 november 2007 20:04 schreef BaajGuardian het volgende:
En dan weet je ook meteen waarom ik niet altijd discussies af maak maar gewoon wat anders ga doen, omdat ik geen zin heb mijn energie te steken in touwtrekkerij over wie de waarheid spreekt. Dat maakt me doodmoe.
En wanneer die Bronnen genegeerd worden, kan ik net zo goed ophouden met de discussie.quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dan moet je een andere hobby zoeken. Dit is een discussieforum. En voor discussies gebruik je onderbouwingen. Of bronnen.
Voor je bewering dat de wetenschappelijke datering van de mens niet klopt heb ik nog geen enkele bron voorbij zien komen.quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:57 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
En wanneer die Bronnen genegeerd worden, kan ik net zo goed ophouden met de discussie.
Ik ben dan ook geen profeet die alles tot in de details zal gaan uitleggen en iedereen gaat verlichten, ik heb veel topics op fok met vele bronnen en verder kunnen mensen zelf wel dingen gaan opzoeken, maar mensen willen blijkbaar hapklare brokken, zoals je op de tv naar binnen krijgt geschoven.quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:59 schreef Iblis het volgende:
[..]
Voor je bewering dat de wetenschappelijke datering van de mens niet klopt heb ik nog geen enkele bron voorbij zien komen.
Ja, het is aan de mensen zelf om te beslissen of ze die bronnen geloofwaardig vinden of niet.quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:57 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
En wanneer die Bronnen genegeerd worden, kan ik net zo goed ophouden met de discussie.
quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:06 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik ben dan ook geen profeet die alles tot in de details zal gaan uitleggen en iedereen gaat verlichten, ik heb veel topics op fok met vele bronnen en verder kunnen mensen zelf wel dingen gaan opzoeken, maar mensen willen blijkbaar hapklare brokken, zoals je op de tv naar binnen krijgt geschoven.
En dan is hier het 5 uur nieuws, hier en daar liggen reuzen op die en die precieze locatie, en zo en hier en zus en daar zit de tijd inelkaar gebaseerd op dit en dat en dat klopt dus niet want dit en zus en zo en dat is het mensen. Tot 8 uur.
Zo werkt dat dus niet.
Nou, de mensen die de bronnen ongeloofwaardig vinden leggen dat daarna op mij, want ik ben natuurlijk de schuld dat hun zo kortzichtig zijn, nou dat is dan fijn hoor maar mensen die mij dan voor een gek houden.. die zie ik zelf als compost.quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:09 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, het is aan de mensen zelf om te beslissen of ze die bronnen geloofwaardig vinden of niet.
Daarom moet je ook met een goede onderbouwing komen en niet verwachten dat mensen zelf wel op zoek gaan naar de onderbouwing voor uitspraken die je zelf maakt. Want zo werkt dat dus niet.quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:06 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik ben dan ook geen profeet die alles tot in de details zal gaan uitleggen en iedereen gaat verlichten, ik heb veel topics op fok met vele bronnen en verder kunnen mensen zelf wel dingen gaan opzoeken, maar mensen willen blijkbaar hapklare brokken, zoals je op de tv naar binnen krijgt geschoven.
En dan is hier het 5 uur nieuws, hier en daar liggen reuzen op die en die precieze locatie, en zo en hier en zus en daar zit de tijd inelkaar gebaseerd op dit en dat en dat klopt dus niet want dit en zus en zo en dat is het mensen. Tot 8 uur.
Zo werkt dat dus niet.
Zolang jij je eigen manier van communiceren niet een beetje aanpast, moet je niet verwachten dat mensen wel op jou normaal gaan reageren. Ik vind het eerlijk gezegd onvolwassenen naief om zelf wel op de man te gaan spelen en arrogante (en ook es dom overkomende ) posts hier neer te kwakken, en dan gaan janken dat mensen je niet serieus nemen.quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:45 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nou, de mensen die de bronnen ongeloofwaardig vinden leggen dat daarna op mij, want ik ben natuurlijk de schuld dat hun zo kortzichtig zijn, nou dat is dan fijn hoor maar mensen die mij dan voor een gek houden.. die zie ik zelf als compost.
Wat hebben discussies dan voor zin meneer de professor.quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Daarom moet je ook met een goede onderbouwing komen en niet verwachten dat mensen zelf wel op zoek gaan naar de onderbouwing voor uitspraken die je zelf maakt. Want zo werkt dat dus niet.
Jij snapt duidelijk niet hoe een discussie werktquote:Op zaterdag 1 december 2007 16:57 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Wat hebben discussies dan voor zin meneer de professor.
Een discussie begin je om iets te bereiken, niet om de discussie zelf, dat zou tijdverspilling zijn.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:00 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Jij snapt duidelijk niet hoe een discussie werktWaarom begin je er dan aan?
Zoals ik al zei, je snapt duidelijk niet hoe een discussie werkt. Je zult in een discussie volgens jou oogpunt altijd je tijd verspillen. Waarom begin je er dan aan? En wat voorn figuur ben ik dan?quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:06 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Een discussie begin je om iets te bereiken, niet om de discussie zelf, dat zou tijdverspilling zijn.
als ik kan bereiken dat mensen niet in de praktijk van figuren als jij trappen doe ik iig iets goeds.
Grappig. Ik heb ATuinhek altijd ervaren als een helder denkend persoon. Ik zie hem eigenlijk maar weinig de mist in gaan.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:06 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Een discussie begin je om iets te bereiken, niet om de discussie zelf, dat zou tijdverspilling zijn.
als ik kan bereiken dat mensen niet in de praktijk van figuren als jij trappen doe ik iig iets goeds.
Ik heb het niet over zijn posts.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Grappig. Ik heb ATuinhek altijd ervaren als een helder denkend persoon. Ik zie hem eigenlijk maar weinig de mist in gaan.
You on the other hand...
quote:'mutuatus sum illam, Professor Dumbledore, domine,' inquit gigas, magna cum cura de birotula automataria descendens dum loquitur. Sirius Niger iuvenis eam mihi commodavit. illum habeo, domine.
quote:Voetstappen Yeti gevonden in Himalaya
Gepost door Ronald (Djeez) - Bron: Het Laatste Nieuws
Gepubliceerd: zaterdag 1 december 2007 @ 16:22
De lange zoektocht naar de verschrikkelijke sneeuwman, alias Yeti is beloond. Een groep bergbeklimmers is er van overtuigd dat ze nieuwe bewijzen hebben gevonden van het bestaan van de mythische figuur.
Hoewel nooit is bewezen dat hij bestaat, is het gros van de Nepalese en Tibetaanse bevolking overtuigd van het bestaan van de Yeti. De bergbeklimmers waren onderdeel van een Amerikaans team, dat zich voor een televisieprogramma bezighoudt met het filmen van avonturiers. Bij een trektocht door het Himalayagebergte stuitte het team op geheimzinnige voetafdrukken. De presentator van het programma, Josh Gates, heeft dit vandaag bekendgemaakt.
Van de voetstappen, bijna twee keer de grootte van een menselijke voet, werden door het team met behulp van gips afgietsels gemaakt. "We zullen de afgietsels meenemen naar de VS voor verder onderzoek", verklaart Gates.
Gates zelf weet nog niet of hij moet geloven in het bestaan van de verschrikkelijke sneeuwman. Hij staat echter wel open voor het geloof van anderen. "Er zijn heel wat mensen die in het Himalayagebergte wonen, die een dergelijke ervaring hebben meegemaakt. Ik weet niet hoe we al die ervaringen moeten verklaren. Er is duidelijk meer onderzoek nodig."
Je ziet duidelijk dat deze foto enorm dicht bij het skelet is genomen met de mensen op de achtergrond.quote:Op maandag 26 november 2007 19:35 schreef Invictus_ het volgende:
Site van de Poolse fotograaf: http://www.panopticum.art.pl/indexEN.html
Galerie op die archeologie site: http://www.egiptologia.pl/galeria3.html
[ afbeelding ]
Voor zover mijn Pools gaat, een serie foto's onder de naam Missie Sahhara genomen bij Pools/Egyptische opgravingen.
En is wykopaliskowych geen geweldig scrabble/galgje woord?
Dat filmpje doet me denken aan de mythe dat de hunebedden in Nederland gebouwd zijn door reuzen.quote:Op woensdag 5 december 2007 10:34 schreef Ticker het volgende:
Op Discovery was een uitzending over de reuzen van vroeger en de skeletten die gevonden zijn.
Ook daar werd de vraag gesteld, hoe het kwam dat we ze nu niet meer kunnen terug vinden.
Disclosure?
http://www.youtube.com/watch?v=5IgBr0ZhXEo
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reus_(figuur)quote:Bouwers van hunebedden?
Volgens Johan Picardt, de eerste die in de 17e eeuw de hunebedden onderzocht, kon het niet anders zijn of reuzen hadden deze steenhopen gebouwd. Hij was er zo van overtuigd, dat hij ze uitvoerig beschrijft in zijn Antiquiteiten (1660):
"Dese Reusen nu zijn doorgaens gheweest grouwelijcke, brutale, wreede, onkuissche en heyloze menschen (...) Menschen die zij besetten kosten vingen zij; slachteden deselve, en verslondense. Ja van levende rauwe menschen te eten hebbense geen walge gehadt. Ongeboore kinderen hebbense uyt hare Schuylhoekjes gescheurt, en deselve, als een sonderlinge delicatesse, (met huyt en hayr, soo warm als zij op de wereld quamen), opgeknapt."
(besetten kosten = vangen konden, opgeknapt = opgegeten)
Het liep dan ook slecht met ze af. Uiteindelijk zijn ze door de rechtvaerdige bestieringe Gods allemaal uitgeroeid.
Wat een giganten zijn datquote:Op dinsdag 12 april 2011 13:50 schreef michak het volgende:
Er is al 1223 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
=====================
Een mooi rijtje plaatjes (video 2008)
Als die skeletten echt zijn, dan zouden ze toch ook wel te vinden zijn in een museum? Nee, ik geloof dit niet.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:50 schreef michak het volgende:
Er is al 1223 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
=====================
2.26 is volgens mij erg gevalletje photoshop.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:50 schreef michak het volgende:
=====================
Hoezo, zijn er dan mensen die dit wel geloven?quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:26 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Als die skeletten echt zijn, dan zouden ze toch ook wel te vinden zijn in een museum? Nee, ik geloof dit niet.
Walvissen kunnen boven water ook niet leven, de botten zouden breken onder het gewicht.quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:46 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
LOL
onzin, als alles groter is, is het waarschijnlijk ook steviger en sterker.
Akhnaten en Nefertiti waren giants?quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:50 schreef michak het volgende:
=====================
Vast wel, ik heb niet het hele topic gelezen. Maar dit is toch TRU, daar komen ze vaak ongeloofwaardige zaken voorbij die anderen wél zomaar geloven, dus het zou me niks verbazen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:48 schreef Haushofer het volgende:
Hoezo, zijn er dan mensen die dit wel geloven?
quote:But because they don't fit into the "accepted version" of history they are not given coverage in the mainstream media. Before a story about "science" will show up in our news, scientists must at least have a "theory" about how it fits into the generally accepted worldview which is being pushed in our schools and on our televisions. There are, however, very "weird" discoveries that are being made all the time. For example, the "giant skeletons" that keep popping up all over the place are one of the greatest mysteries of the world.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |