Lees je eens in ofzo..quote:Op woensdag 28 november 2007 15:13 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ai, daar zal het Vaticaan niet blij mee zijn, dat je nu hebt aangetoond dat er honderdduizend jaar geleden ook zulke uitzonderingen voor zouden kunnen komen.
Nu jullie weer.quote:There were giants in the earth in those days; and also after that, when the sons of God came in unto the daughters of men, and they bare children to them, the same became mighty men which were of old, men of renown.
Omdat de reuzen van vlees en bloed waren, de nephilim van vlees en bloed waren, en de Elohiem van vlees en bloed waren.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:19 schreef koningdavid het volgende:
Het OT spreekt meerdere malen over reuzen. Zij zouden zelf de voornaamste oorzaak zijn van de zonvloed en de 'zuivering' in Kanaan.
Daarom verbaasde mij het ook zo dat jij beweert dat het Vaticaan wil voorkomen dat alle informatie over 'reuzen' aan het oppervlak zou komen. Waarom precies?
Dan ben jij te kortzichtig om verder te discuseren, wat doe je dan in dit topic als je de essentie, het historisch materiaal verwerpt. blijkbaar heb je je er nooit in verdiept.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:20 schreef Barbaaf het volgende:
Ik weet niet waarom jij nu de bijbel erbij haalt, die heeft voor mij dezelfde wetenschappelijke waarde, zijnde later opgeschreven mondelinge overleveringen van steen- en bronstijdvolkeren, als Gilgamesh en consorten, namelijk geen. Argumenten gebaseerd op bijbel of welk oud geschrift dan ook lees ik niet overheen maar negeer ik inderdaad wel.
Het enige wat ik zie is een aantal plaatjes, een website van iemand die reuzen in de bijbel aanwijst en nog een referentie naar de bijbel.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:11 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Heb jij een wetenschappelijke bron die het onderuit haalt? Zonee dan staan we kiet, ik heb genoeg bronnen gegeven.
De eigentijdse reus is iig william bradley.
Er zijn ook beelden van Horus, bestaat die ook?quote:Op woensdag 28 november 2007 15:15 schreef BaajGuardian het volgende:
Er zijn duizenden muurschilderingen gevonden, beelden gevonden, constructies gevonden die het bestaan van reuzen bewijzen gebaseerd op de exacte beschrijvingen van de oude overleveringen.
En daarnaast spreekt zelfs het oude testament letterlijk over reuzen, niet als anomalie maar als boventoon.
[..]
Nu jullie weer.
De Bijbel en het Gilgamesh-epos zijn geen historisch materiaal. Over 2000 jaar is Lord of the Rings ook geen historisch materiaal.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:50 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dan ben jij te kortzichtig om verder te discuseren, wat doe je dan in dit topic als je de essentie, het historisch materiaal verwerpt. blijkbaar heb je je er nooit in verdiept.
Dus het is een kinder verhaal? Hoe weet je dat zo zeker.quote:Op woensdag 28 november 2007 16:12 schreef Rasing het volgende:
[..]
De Bijbel en het Gilgamesh-epos zijn geen historisch materiaal. Over 2000 jaar is Lord of the Rings ook geen historisch materiaal.
Dat waren geen bronnen in de wetenschappelijke zin. Dat alleen maakt het al pseudowetenschap.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:11 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Heb jij een wetenschappelijke bron die het onderuit haalt? Zonee dan staan we kiet, ik heb genoeg bronnen gegeven.
De eigentijdse reus is iig william bradley.
quote:Op woensdag 28 november 2007 17:21 schreef jogy het volgende:
Zonde om hem dicht te laten dus dan maar mee naar TRU.
1: Ja horus bestaat net zo goed, En nu nog steeds! Horus is namelijk de zon.quote:Op woensdag 28 november 2007 16:08 schreef boyv het volgende:
[..]
Er zijn ook beelden van Horus, bestaat die ook?
Ik heb vroeger op school ook weleens een reus getekend in m'n tekenboek, telt dat ook?
Ik had hier een mooi verhaal neergeschreven toen hij dicht bleek te zijn.quote:Op woensdag 28 november 2007 16:37 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dus het is een kinder verhaal? Hoe weet je dat zo zeker.
Och, in de bijbel staan ongetwijfeld enkele waarheden.quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:55 schreef Maisnon het volgende:
Evolutioneel gezien is dit niet eens zo heel verbazingwekkend, een wat grotere versie van de homo sapiens, of een eerdere vorm die doorontwilkkeld is. Zoiets zouden ze nooit in de doofpot stoppen. Als ze in een gebied leefden waar lang zijn de manier van overleven was, zou het wel gekund hebben
Maar dat gedoe van de zondvloed :![]()
quote:Op woensdag 28 november 2007 15:50 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dan ben jij te kortzichtig om verder te discuseren, wat doe je dan in dit topic als je de essentie, het historisch materiaal verwerpt. blijkbaar heb je je er nooit in verdiept.
Haha, die William Bradley was 2.37, dat kleine kereltje op de tekening zou dan ongeveer 1,5m zijn. Vaag, zou die ook weten waar de pot met goud is?quote:
Ik heb niet alles gelezen, maar zijn conclusie is als volgt:quote:Op woensdag 28 november 2007 14:50 schreef BaajGuardian het volgende:
Voor de fans:
http://peter.chattaway.com/articles/giants.htm
Volgens mij beweert hij nergens dat de reuzen uit de bijbel echt waren; hij ziet het als mythe.quote:Giants served a variety of purposes in Israelite literature. On the one hand, as epitomized in the stories of Goliath and other Philistine champions, giants symbolized the powerful neighbouring states who posed such a daunting challenge to the young Israelite nation's struggle for independence. Stories about Og and the Anakim served to remind the Israelites of the odds that they had already overcome with the help of Yahweh, and these victories were reinforced by poetic references to the giants as "the dead", those who are no longer alive, who no longer pose a threat to Israel's security. Yet, at the same time, the giants served to remind the Israelites to depend not on their own strength but on Yahweh. The giants may have descended from the "sons of God", and they may have been "renowned" for their once-upon-a-time "heroism", but that did not save them from destruction at the hand of God. The ancient Israelites understood the giants' fate to be the result of wickedness and folly; and if heroes could come into such disfavour with God, it was incumbent on the Israelites to remain faithful to the God who had displaced the giants in the Israelites' favour. To borrow from Isaiah 26:14, not quite "all memory" of the giants disappeared, but traces of heroic legends are alluded to in the earliest chapters of Genesis that are, sadly, lost to us now. Like the Nephilim and Rephaim of who they spoke, those tales are now little more than shades in the biblical text.
Nefilim betekent toch 'de gevallenen'?quote:Op donderdag 29 november 2007 09:42 schreef Haushofer het volgende:
De vertaling van "nefiliem" met "reuzen" is trouwens ook nog te bekritiseren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |