quote:Op maandag 26 november 2007 08:54 schreef Ticker het volgende:
Hier een foto die wel echt is.
[ afbeelding ]
Als deze 2 blijkbaar zo groot konden worden.. hoeveel meer waren er nog. En hoe lang geleden?
Doet u mij eens 1 wetenschappelijke paper. Doet u mijn eens 1 linkje naar een serieuze nieuwszender die dit naar buiten heeft gebracht. Doet u mijn eens uberhaupt de bron van deze foto.quote:Op maandag 26 november 2007 09:14 schreef Ticker het volgende:
Omdat ik deze op de wat serieusere sites al meerdere malen ben tegen gekomen. Niet alleen dat, maar de verhalen over skeletten van zulke proporties zijn er in zoveel getale, dat een goede foto ook wel eens mocht.
Heb meer van zulke fotos gezien waar alleen een skelet te zien is, met een kant tekening dat het skelet gigantisch was. Nu heb je zelf een beeld door de 2 mensen die er ook op staan.
Ik ken bijvoorbeeld ook die photoshop contest winnaar, die een soort gelijke foto had. Alleen die was wel nep, dat was algemeen bekend.
Een beetje laat, maargoed: De zuurstofconcentratie was destijds veel groter. Planten konden ook veel groter worden dan nu.quote:Op maandag 1 mei 2006 18:46 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Hoe het in de preshistorie was weet ik niet.
Een hogere zuurstofconcentratie kan niet zorgen voor een mens(achtige) / primaat van vier meter. Onder andere atmosferische druk en zwaartekracht zijn factoren die er toe doen.quote:Op maandag 26 november 2007 09:43 schreef pfaf het volgende:
[..]
Een beetje laat, maargoed: De zuurstofconcentratie was destijds veel groter. Planten konden ook veel groter worden dan nu.
Haha je heb gelijk dat het een echte foto is, maar als je serieus gelooft dat er reuzen bestaan dan moet je de foto nog eens even goed bekijken..quote:Op maandag 26 november 2007 08:54 schreef Ticker het volgende:
Hier een foto die wel echt is.
[ afbeelding ]
Als deze 2 blijkbaar zo groot konden worden.. hoeveel meer waren er nog. En hoe lang geleden?
Als je zo beredeneert moet het alsnog een soep zijn. Kijk maar eens naar die emmer 'naast' de skeletten.quote:Op maandag 26 november 2007 15:31 schreef Bodolicious het volgende:
[..]
Haha je heb gelijk dat het een echte foto is, maar als je serieus gelooft dat er reuzen bestaan dan moet je de foto nog eens even goed bekijken..
... de lijken liggen dichterbij dan de archeologen die bezig zijn met hun werk.
Hallo, jij komt met die foto aanzetten hoor. Zet er dan ook even een bron bij die ondersteunt wat er weergeven wordt, anders is die foto niks waard en kan het inderdaad net zo goed een soep zijn.quote:Op maandag 26 november 2007 15:54 schreef Ticker het volgende:
[..]
Als je zo beredeneert moet het alsnog een soep zijn. Kijk maar eens naar die emmer 'naast' de skeletten.
Is "znajdowala" niet Pools voor fotoshop?quote:Op maandag 26 november 2007 17:42 schreef Ticker het volgende:
http://www.egiptologia.pl/epr_sak.html
Die emmer staat op die foto's niet naast die skeletten, maar op de achtergrond op dat lagere niveau waar die mannen ook staan. Die skeletten op de foto zijn niet groter dan normaal.quote:Op maandag 26 november 2007 15:54 schreef Ticker het volgende:
[..]
Als je zo beredeneert moet het alsnog een soep zijn. Kijk maar eens naar die emmer 'naast' de skeletten.
Dat lijkt me idd een prachtig voorbeeld van perspectiefquote:Op maandag 26 november 2007 17:55 schreef Haushofer het volgende:
Als je het mij vraagt is dit gewoon een stukje perspectief, op die tweede foto lijken die skeletten al weer een stuk kleiner.
Is er ergens ook een Engelstalige site die op deze foto's ingaat ?
Het ging dan ook over insecten..quote:Op maandag 26 november 2007 15:02 schreef boyv het volgende:
[..]
Een hogere zuurstofconcentratie kan niet zorgen voor een mens(achtige) / primaat van vier meter. Onder andere atmosferische druk en zwaartekracht zijn factoren die er toe doen.
Dat is ook de reden waarom in het water grotere dieren leven; in het water blijft een groot lichaam eerder stabiel dan op het land.
Het gaat op voor alle landdieren. Insecten kunnen op het land ook niet teveel groeien, omdat ze dan ook bezwijken onder het gewicht (van hun exoskelet).quote:
Er zal ook zeker wel een limiet aan zitten, maar ik kan me toch vrij goed heugen enkele artikelen te hebben gelezen over het groter worden van insecten tijdens de zuurstofrijke Krijt...quote:Op maandag 26 november 2007 23:42 schreef boyv het volgende:
[..]
Het gaat op voor alle landdieren. Insecten kunnen op het land ook niet teveel groeien, omdat ze dan ook bezwijken onder het gewicht (van hun exoskelet).
Deze kon wel zo groot worden, omdat ie onder water leefde:
http://www.nu.nl/news/132(...)e_zeeschorpioen.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |