abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 november 2007 @ 15:14:27 #201
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54894181
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:13 schreef Rasing het volgende:

[..]

Ai, daar zal het Vaticaan niet blij mee zijn, dat je nu hebt aangetoond dat er honderdduizend jaar geleden ook zulke uitzonderingen voor zouden kunnen komen.
Lees je eens in ofzo..
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 28 november 2007 @ 15:15:23 #202
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54894205
Er zijn duizenden muurschilderingen gevonden, beelden gevonden, constructies gevonden die het bestaan van reuzen bewijzen gebaseerd op de exacte beschrijvingen van de oude overleveringen.

En daarnaast spreekt zelfs het oude testament letterlijk over reuzen, niet als anomalie maar als boventoon.
quote:
There were giants in the earth in those days; and also after that, when the sons of God came in unto the daughters of men, and they bare children to them, the same became mighty men which were of old, men of renown.
Nu jullie weer.
pi_54894326
Het OT spreekt meerdere malen over reuzen. Zij zouden zelf de voornaamste oorzaak zijn van de zonvloed en de 'zuivering' in Kanaan.

Daarom verbaasde mij het ook zo dat jij beweert dat het Vaticaan wil voorkomen dat alle informatie over 'reuzen' aan het oppervlak zou komen. Waarom precies?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  † In Memoriam † woensdag 28 november 2007 @ 15:20:27 #204
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_54894339
Ik weet niet waarom jij nu de bijbel erbij haalt, die heeft voor mij dezelfde wetenschappelijke waarde, zijnde later opgeschreven mondelinge overleveringen van steen- en bronstijdvolkeren, als Gilgamesh en consorten, namelijk geen. Argumenten gebaseerd op bijbel of welk oud geschrift dan ook lees ik niet overheen maar negeer ik inderdaad wel.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  woensdag 28 november 2007 @ 15:48:56 #205
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54895153
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:19 schreef koningdavid het volgende:
Het OT spreekt meerdere malen over reuzen. Zij zouden zelf de voornaamste oorzaak zijn van de zonvloed en de 'zuivering' in Kanaan.

Daarom verbaasde mij het ook zo dat jij beweert dat het Vaticaan wil voorkomen dat alle informatie over 'reuzen' aan het oppervlak zou komen. Waarom precies?
Omdat de reuzen van vlees en bloed waren, de nephilim van vlees en bloed waren, en de Elohiem van vlees en bloed waren.
  woensdag 28 november 2007 @ 15:50:12 #206
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54895189
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:20 schreef Barbaaf het volgende:
Ik weet niet waarom jij nu de bijbel erbij haalt, die heeft voor mij dezelfde wetenschappelijke waarde, zijnde later opgeschreven mondelinge overleveringen van steen- en bronstijdvolkeren, als Gilgamesh en consorten, namelijk geen. Argumenten gebaseerd op bijbel of welk oud geschrift dan ook lees ik niet overheen maar negeer ik inderdaad wel.
Dan ben jij te kortzichtig om verder te discuseren, wat doe je dan in dit topic als je de essentie, het historisch materiaal verwerpt. blijkbaar heb je je er nooit in verdiept.
pi_54895372
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:11 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Heb jij een wetenschappelijke bron die het onderuit haalt? Zonee dan staan we kiet, ik heb genoeg bronnen gegeven.

De eigentijdse reus is iig william bradley.
Het enige wat ik zie is een aantal plaatjes, een website van iemand die reuzen in de bijbel aanwijst en nog een referentie naar de bijbel.

Ik hoef niks onderuit te halen.
pi_54895662
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:15 schreef BaajGuardian het volgende:
Er zijn duizenden muurschilderingen gevonden, beelden gevonden, constructies gevonden die het bestaan van reuzen bewijzen gebaseerd op de exacte beschrijvingen van de oude overleveringen.

En daarnaast spreekt zelfs het oude testament letterlijk over reuzen, niet als anomalie maar als boventoon.
[..]

Nu jullie weer.
Er zijn ook beelden van Horus, bestaat die ook?

Ik heb vroeger op school ook weleens een reus getekend in m'n tekenboek, telt dat ook?
  woensdag 28 november 2007 @ 16:12:52 #209
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_54895780
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:50 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dan ben jij te kortzichtig om verder te discuseren, wat doe je dan in dit topic als je de essentie, het historisch materiaal verwerpt. blijkbaar heb je je er nooit in verdiept.
De Bijbel en het Gilgamesh-epos zijn geen historisch materiaal. Over 2000 jaar is Lord of the Rings ook geen historisch materiaal.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  woensdag 28 november 2007 @ 16:37:01 #210
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_54896461
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:12 schreef Rasing het volgende:

[..]

De Bijbel en het Gilgamesh-epos zijn geen historisch materiaal. Over 2000 jaar is Lord of the Rings ook geen historisch materiaal.
Dus het is een kinder verhaal? Hoe weet je dat zo zeker.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  woensdag 28 november 2007 @ 16:40:41 #211
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54896589
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:11 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Heb jij een wetenschappelijke bron die het onderuit haalt? Zonee dan staan we kiet, ik heb genoeg bronnen gegeven.

De eigentijdse reus is iig william bradley.
Dat waren geen bronnen in de wetenschappelijke zin. Dat alleen maakt het al pseudowetenschap.
Bovendien geef je hier prachtig aan geen donder van wetenschap te snappen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_54897010
Dicht tot er een geschikt plaats is gevonden om dit topic heen te schoppen. Let wel, ALS we een geschikt plaats vinden.
  woensdag 28 november 2007 @ 17:21:56 #213
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_54897772
Zonde om hem dicht te laten dus dan maar mee naar TRU .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_54897842
dan heb ik in TRU gepost
  woensdag 28 november 2007 @ 17:30:19 #215
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54898024
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:21 schreef jogy het volgende:
Zonde om hem dicht te laten dus dan maar mee naar TRU .
  woensdag 28 november 2007 @ 17:33:18 #216
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54898087
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:08 schreef boyv het volgende:

[..]

Er zijn ook beelden van Horus, bestaat die ook?

Ik heb vroeger op school ook weleens een reus getekend in m'n tekenboek, telt dat ook?
1: Ja horus bestaat net zo goed, En nu nog steeds! Horus is namelijk de zon.
2: Het idee van de reus is vanuit jouw beleving afkomstig uit de overleveringen van die tijd, het idee van de reus vanuit de beleving van de overleveringen van die tijd is afkomstig van werkelijke ontmoetingen met.
Zoals beschreven staat in vele historische stukken die ik meerdere malen heb aangehaald.
  woensdag 28 november 2007 @ 17:57:38 #217
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_54898734
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:37 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dus het is een kinder verhaal? Hoe weet je dat zo zeker.
Ik had hier een mooi verhaal neergeschreven toen hij dicht bleek te zijn.

Er gebeuren in de Bijbel en in het Gilgamesh-epos allerlei zaken die niet kunnen. Je kunt niet over water lopen enzo. Dat betekent dat je het niet letterlijk moet nemen, en dus dat het als historische bron zeer beperkt waardevol is.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  woensdag 28 november 2007 @ 17:59:02 #218
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_54898772
'toevallig' kwam ik net op Deze site Niet echt een officiële bron maar ok, misschien zit er iets in van interesse

http://www.google.com/search?hl=en&q=%22Breitenwinner+Cave%22 Google link voor de breitenwinner grotten waar volgens zeggen in 1535 een ontdekking is geweest van een zooi reuzenbotten en daar zouden ze nu mee aan de gang gaan om het nog een keer te onderzoeken.
Vrijheid
pi_54901521
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 20:55 schreef Maisnon het volgende:
Evolutioneel gezien is dit niet eens zo heel verbazingwekkend, een wat grotere versie van de homo sapiens, of een eerdere vorm die doorontwilkkeld is. Zoiets zouden ze nooit in de doofpot stoppen. Als ze in een gebied leefden waar lang zijn de manier van overleven was, zou het wel gekund hebben

Maar dat gedoe van de zondvloed :
Och, in de bijbel staan ongetwijfeld enkele waarheden.

Bij het stukje over de zondvloed staat ook het precieze aantal "reuzen" dat is omgekomen bij de zondvloed. Toch wel geinig.
Mrrrr.
  † In Memoriam † woensdag 28 november 2007 @ 20:13:49 #220
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_54902270
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:50 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik discussieer hier over het mogelijk bestaan van reuzen, zoals in de OP vermeld is. Ik baseer me daarin op feiten en bewijzen, niet op overleveringen. Het staat toch veel beter in de kronieken als je een volk van reuzen hebt verslagen dan wanneer het gaat over iets groter dan gemiddelde tegenstanders? Geschriften zijn onbetrouwbaar, punt.

En veel heb ik me niet verdiept in reuzen tijdens de drie jaar archeologie die ik gestudeerd heb inderdaad, in de 'normale' wetenschap wordt al genoeg getheoretiseerd aan de hand van flintertjes bewijs, daarom heb ik bijvakken wetenschapsfilosofie genomen om te kunnen bepalen hoe valide theorieën kunnen zijn en toen ik daar ontdekte dat er in feite niets stellig beweerd kan worden ben ik wat anders gaan doen (namelijk ICT, je hebt 1 en 0 en daar moet je 't mee doen).

Maar nu het in [TRU] staat zal je me hier idd. niet meer zien, van wat hier af en toe beweerd wordt zal zelfs Erich von Daniken zich achter de oren krabben.

Nog één tip: als je ooit nog de kans wil hebben dat ik je serieus neem, hou dan op met foto's van dat geboetseerde dijbeen te plaatsen

Ben wel benieuwd of we ooit nog wat horen over de Breitenwinnergrot, al heb ik er een hard hoofd in. Over de Bosnische pyramide is het ook al weer een tijdje stil.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  woensdag 28 november 2007 @ 22:28:44 #221
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_54906871
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:42 schreef BaajGuardian het volgende:
[ afbeelding ]
Haha, die William Bradley was 2.37, dat kleine kereltje op de tekening zou dan ongeveer 1,5m zijn. Vaag, zou die ook weten waar de pot met goud is?
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  donderdag 29 november 2007 @ 07:11:08 #222
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_54912122
[edit] Oh, te laat, ik had een pagina gemist.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_54913425
quote:
Ik heb niet alles gelezen, maar zijn conclusie is als volgt:
quote:
Giants served a variety of purposes in Israelite literature. On the one hand, as epitomized in the stories of Goliath and other Philistine champions, giants symbolized the powerful neighbouring states who posed such a daunting challenge to the young Israelite nation's struggle for independence. Stories about Og and the Anakim served to remind the Israelites of the odds that they had already overcome with the help of Yahweh, and these victories were reinforced by poetic references to the giants as "the dead", those who are no longer alive, who no longer pose a threat to Israel's security. Yet, at the same time, the giants served to remind the Israelites to depend not on their own strength but on Yahweh. The giants may have descended from the "sons of God", and they may have been "renowned" for their once-upon-a-time "heroism", but that did not save them from destruction at the hand of God. The ancient Israelites understood the giants' fate to be the result of wickedness and folly; and if heroes could come into such disfavour with God, it was incumbent on the Israelites to remain faithful to the God who had displaced the giants in the Israelites' favour. To borrow from Isaiah 26:14, not quite "all memory" of the giants disappeared, but traces of heroic legends are alluded to in the earliest chapters of Genesis that are, sadly, lost to us now. Like the Nephilim and Rephaim of who they spoke, those tales are now little more than shades in the biblical text.
Volgens mij beweert hij nergens dat de reuzen uit de bijbel echt waren; hij ziet het als mythe.

Iemand als Goliath, die het heidendom representeert en door David ( en later in de Bijbel nog es door Elkanan ) met een steentje wordt vermoord, da's toch een prachtige metafoor van het kleine Israël wat door de omringende landen wordt bedreigd? Waarom zou je dat letterlijk nemen? Zoals al werd gezegd: omdat het een oud verhaal is, betekent niet automatisch dat het waar is.

De vertaling van "nefiliem" met "reuzen" is trouwens ook nog te bekritiseren.
pi_54914390
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:42 schreef Haushofer het volgende:
De vertaling van "nefiliem" met "reuzen" is trouwens ook nog te bekritiseren.
Nefilim betekent toch 'de gevallenen'?
Het etiket 'reuzen' komt meer omdat de context ze zo beschrijft: "In die tijd waren er reuzen op aarde..."
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  donderdag 29 november 2007 @ 12:14:47 #225
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_54916640
Waarom is dit topic naar Tru verplaatst? Hij stond toch in WFL.

Indien er reuzen zijn, is het toch gewoon wetenschap? Tot nu toe is dit waar de discussie over ging.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  donderdag 29 november 2007 @ 12:17:58 #226
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_54916735
quote:
Op donderdag 29 november 2007 12:14 schreef Ticker het volgende:
Waarom is dit topic naar Tru verplaatst? Hij stond toch in WFL.

Indien er reuzen zijn, is het toch gewoon wetenschap? Tot nu toe is dit waar de discussie over ging.
Klopt, indien er UFO’s en Aliens en magische stenen en krabouwen zijn ook. Maar tot nu toe is het 'bewijs' voor reuzen met name beperkt gebleven tot fragmenten uit teksten die doorgaans niet tot de wetenschappelijke literatuur worden gerekend of, vanuit wetenschappelijk oogpunt, zeer twijfelachtige interpretaties van muurschilderingen.

Verder nam iemand als BaajGuardian ook bepaald niet de moeite om te vertellen welke bronnen hij gebruikte, hij zegt dat het zo is, en dan is het zo. Dat alles lijkt mij voldoende om niet in WFL te blijven.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 29 november 2007 @ 15:51:05 #227
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54921438
Ah maar natuurlijk, blame the messenger in plaats van degenen die het verwerpen zonder uberhaupt zelf erin te verdiepen.
  donderdag 29 november 2007 @ 16:27:10 #228
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54922216
quote:
Op donderdag 29 november 2007 15:51 schreef BaajGuardian het volgende:
Ah maar natuurlijk, blame the messenger in plaats van degenen die het verwerpen zonder uberhaupt zelf erin te verdiepen.
Blame the messenger voor zijn manier van het brengen van de message ja...
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 29 november 2007 @ 16:43:17 #229
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_54922565
Die 47 inch human femur is toegegeven fake.
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_54926270
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:33 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

1: Ja horus bestaat net zo goed, En nu nog steeds! Horus is namelijk de zon.
2: Het idee van de reus is vanuit jouw beleving afkomstig uit de overleveringen van die tijd, het idee van de reus vanuit de beleving van de overleveringen van die tijd is afkomstig van werkelijke ontmoetingen met.
Zoals beschreven staat in vele historische stukken die ik meerdere malen heb aangehaald.
1. Nooit geweten dat de zon er zo uit ziet:

bedankt, weer iets geleerd.

2. Het beeld van een reus dat ik hier in m'n hoofd heb, is het beeld dat jij probeert te weergeven met de plaatjes die je post.

Wat jij nu zegt, dat overleveringen gebasseerd zijn op ontmoetingen met, slaat echt nergens op en kun je totaal niet onderbouwen. Het enige punt dat je kunt aandragen, is dat het in de geschriften staat en om dat te bewijzen verwijs je naar die geschriften. Was je erbij toen het werd opgeschreven, aangezien je zo goed weet dat het naar aanleiding van ontmoeting met is opgeschreven? Het geeft wel blijk dat je niet zoveel verstand hebt van de wetenschap, of pseudo-wetenschap als je het zo wilt noemen.

Bestaat god ook? Kunnen mensen honderden jaren oud worden?

Is het in je opgekomen, dat wat er in de geschriften staat een persoonlijke interpretatie is van een waargenomen gebeurtenis of zaak van de mensen uit een die tijd, en dus niet per definitie meteen een feit is?
  donderdag 29 november 2007 @ 19:33:52 #231
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_54926561
quote:
Op donderdag 29 november 2007 15:51 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik neem aan dat jij met verdiepen meer bedoelt 'de stelling dat oude geschriften per definitie waar zijn' aanemen. Want verdiepen betekent mijns inziens ook je inlezen over de fysische mogelijkheden van zulke wezens. Wat zijn de anatomische mogelijkheden? Welke krachten werken er op zo'n lichaam? Wat betekent dit voor de belasting op gewrichten?

Een tweede is: Wat is daadwerkelijk het archeologisch bewijs voor zo'n ras van reuzen; waar zijn de botten, waar zijn de gebruiksvoorwerpen voor die reuzen, et cetera? Dat bewijs is heel schaars tot niet bestaand. Dan is er nog de betrouwbaarheid van zulke oude geschriften, die is ook niet altijd top.

Echter, als jij je foto's, citaten en stellingen van een bron zou voorzien, of in ieder geval die zou geven als daarom gevraagd werd, dan zou er zinnig gediscussieerd kunnen worden. Jij biedt echter twee mogelijkheden: 1) Klakkeloos aannemen wat jij beweert 2) Dat niet doen en als close-minded afgeschreven worden en verder niet discussieer-waardig geacht worden.

Welnu, dan wordt de messenger inderdaad het een en ander verweten. En dat is toch niet zo vreemd?
pi_54926571
We zitten nu trouwens wel in TRU, dus het kan best zijn dat de meerderheid de redenatie wel goed vindt.
pi_54926650
Ik wil even terug komen op de WFL-TRU discussies die onnodig in een topic als deze aan de gang zijn, hier hebben we dus de ***-FB topics voor, maar buiten dat.

Het is niet zo dat het nu in TRU zit een minderwaardig onderwerp is, dan wel minder waar, integendeel, eerder voor een breder publiek die er open voor staat, als je het terecht vindt dat dit topic in TRU zit als sceptici omdat het niet waar is, dan vind ik dat je sowieso niet hoeft te reageren omdat je er niet eens voor open staat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2007 19:38:10 ]
pi_54926745
Oke sorry, maar dat het in TRU staat is nog geen reden voor mensen om totaal geen geldige argumentatie te geven. Tot nu toe heb ik nog helemaal niks langs zien komen wat er enigszins op kan wijzen dat er reuzen hebben bestaan. Dat het ergens staat geschreven, maakt het nog niet waar (de rattenvanger van Hamelen bestaat ook niet).

Het moet wel een klein beetje een degelijke discussie blijven, want zonder goede argumentatie wordt het eerder een discussie over of het waar is wat er in de oude boeken staat, terwijl dat helemaal niet ter sprake hoeft te komen.
pi_54926844
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:40 schreef boyv het volgende:
Oke sorry, maar dat het in TRU staat is nog geen reden voor mensen om totaal geen geldige argumentatie te geven. Tot nu toe heb ik nog helemaal niks langs zien komen wat er enigszins op kan wijzen dat er reuzen hebben bestaan. Dat het ergens staat geschreven, maakt het nog niet waar (de rattenvanger van Hamelen bestaat ook niet).

Het moet wel een klein beetje een degelijke discussie blijven, want zonder goede argumentatie wordt het eerder een discussie over of het waar is wat er in de oude boeken staat, terwijl dat helemaal niet ter sprake hoeft te komen.
Vele mensen zien of ervaren een link tussen 2 dingen, daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar sommige mensen geloven dat het wel het geval is, niet elke discussie hoeft te eindigen op een bekeerde gelovige of een overtuigde atheist van de tegenpartij, om maar constant door sommige users te laten wijzen op 'TRU' is gewoon discussie verstorend en lijkt me ook voor niemand de bedoeling.
pi_54927152
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vele mensen zien of ervaren een link tussen 2 dingen, daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar sommige mensen geloven dat het wel het geval is, niet elke discussie hoeft te eindigen op een bekeerde gelovige of een overtuigde atheist van de tegenpartij, om maar constant door sommige users te laten wijzen op 'TRU' is gewoon discussie verstorend en lijkt me ook voor niemand de bedoeling.
Ik heb geen enkel probleem met iemand als hij in elfjes of wat dan ook gelooft, prima. Maar ergens in geloven is toch zeker geen basis om iets te bewijzen tegenover andere mensen? Dat iemand in reuzen gelooft, prima, maar kom dan niet aanzetten met dat het waar is omdat jij gelooft dat het zo is / omdat je dat gelooft. Deugdelijke argumentatie is wel een vereist om iets te bewijzen.
  donderdag 29 november 2007 @ 20:03:43 #237
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54927427
Ik zeg nergens dat je maar moet aannemen wat ik zeg en anders een ongelovigerd bent, ik snap niet waar je dat vandaan haalt, ik geef bronnen en verder is het aan mensen en hun interesse zelf te beslissen of ze er in verder willen zoeken, ik ben geen profeet ik heb bevindingen, die diep ik uit en deel ik zover ik dat of nodig vind of het mogelijk is.
Als je denkt dat ik hier in mijn eentje kan bewijzen of ze wel of niet bestonden, nee natuurlijk kan ik dat niet, maar genoeg materiaal om je in te verdiepen.
Maar wat hier gedaan wordt Iblis, is het op de persoon spelen ipv zelfs eens een studie er van te maken, want BG zal wel even hier zijn gekomen met een waanbeeld dat hij iedereen moet verlichten.
Zelfs al zou ik dat kunnen begon ik er nog niet aan. Totaal geen zin in.
  donderdag 29 november 2007 @ 20:04:56 #238
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54927467
En dan weet je ook meteen waarom ik niet altijd discussies af maak maar gewoon wat anders ga doen, omdat ik geen zin heb mijn energie te steken in touwtrekkerij over wie de waarheid spreekt. Dat maakt me doodmoe.
pi_54927528
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:54 schreef boyv het volgende:

[..]

Ik heb geen enkel probleem met iemand als hij in elfjes of wat dan ook gelooft, prima. Maar ergens in geloven is toch zeker geen basis om iets te bewijzen tegenover andere mensen? Dat iemand in reuzen gelooft, prima, maar kom dan niet aanzetten met dat het waar is omdat jij gelooft dat het zo is / omdat je dat gelooft. Deugdelijke argumentatie is wel een vereist om iets te bewijzen.
Vele mensen hebben moeite met 'geloven' en 'weten' onderscheiden, het geloven in iets houdt op wanneer je datgene waarin je gelooft empirisch kunt bewijzen. Heb je het bewezen? Dan is het geen kwestie van geloof meer.

Iets niet waar noemen waar je in gelooft alleen omdat je het niet kunt bewijzen is weleens moeilijker dan je zou denken, komt trots en in sommige gevallen zelfs onbewust arrogantie bij kijken, maar bewijs en geloof hebben geen direct verband met elkaar.
  donderdag 29 november 2007 @ 20:21:13 #240
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_54928081
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:03 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik zeg nergens dat je maar moet aannemen wat ik zeg en anders een ongelovigerd bent, ik snap niet waar je dat vandaan haalt, ik geef bronnen
Je zegt dat er 'duizenden muurschilderingen gevonden, beelden gevonden, constructies gevonden die het bestaan van reuzen bewijzen'. Maar die post noemt er geen enkele. Rasing vertel je dat hij zich 'eens in moet lezen', maar waarin wordt in die post niet vermeld. Het enige dat je kunt geven als het erop aan komt zijn wat schimmige websites.
quote:
Maar wat hier gedaan wordt Iblis, is het op de persoon spelen ipv zelfs eens een studie er van te maken, want BG zal wel even hier zijn gekomen met een waanbeeld dat hij iedereen moet verlichten.
Zelfs al zou ik dat kunnen begon ik er nog niet aan. Totaal geen zin in.
Als het om op de persoon spelen gaat dan heb jij volgens mij je mond te houden, daar het eerste argument dat je ongeveer te berde bracht was dat ik 'ook wel zou beweren dat dinosauriërs niet zouden bestaan' en 'duidelijk niets van geschiedenis wist' en me verder een beetje voor gek te verslijten (volgens mij vanwege gebrek aan argumenten). Het is me al met al nog steeds niet duidelijk wát er bestudeerd moet worden. Noem eens een boek bijvoorbeeld.

Jij citeert Bijbelverzen, betekent dat ook, volgens jou, dat vroeger slangen konden praten? Wat is het criterium? Als het in een voldoende oud geschrift is opgeschreven, is het waar?
  donderdag 29 november 2007 @ 20:22:43 #241
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_54928119
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:04 schreef BaajGuardian het volgende:
En dan weet je ook meteen waarom ik niet altijd discussies af maak maar gewoon wat anders ga doen, omdat ik geen zin heb mijn energie te steken in touwtrekkerij over wie de waarheid spreekt. Dat maakt me doodmoe.
Het zou mijns inziens wel zo respectvol zijn tegenover je discussiepartners om je discussies af te maken.
  donderdag 29 november 2007 @ 23:18:28 #242
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_54933797
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:22 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het zou mijns inziens wel zo respectvol zijn tegenover je discussiepartners om je discussies af te maken.
Als je tegen een betonnen muur aan lult kan je net zo goed iets anders gaan doen hoor . Geldt in elke discussie voor iedereen trouwens.
Vrijheid
pi_54964044
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:33 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Nefilim betekent toch 'de gevallenen'?
Het etiket 'reuzen' komt meer omdat de context ze zo beschrijft: "In die tijd waren er reuzen op aarde..."
De wortel "nafal" betekent "vallen",en in bv Brown-Driver-Briggs wordt nefiliem expliciet vertaald met "reuzen". Dat heeft volgens mij te maken met het feit dat het woord dan etymologisch wordt verbonden met het Aramese Nefila', wat voor het sterrenbeeld Orion staat.

Van welke binjan het woord stamt weet ik zo gauw niet; als het van een pa'al stamt dan zou het "gevallenen" kunnen betekenen, maar zou het van een nif'al oid stammen dan zou het wellicht ook "zij die laten vallen" kunnen betekenen.

Het zou heel goed zo kunnen zijn dat dit soort passages overblijfselen zijn van een ander soort "zondeval",misschien uit een andere cultuur, die de auteur gedeeltelijk heeft toegevoegd.
pi_54964063
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:04 schreef BaajGuardian het volgende:
Dan moet je een andere hobby zoeken. Dit is een discussieforum. En voor discussies gebruik je onderbouwingen. Of bronnen.
  zaterdag 1 december 2007 @ 11:57:05 #245
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54964472
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:25 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dan moet je een andere hobby zoeken. Dit is een discussieforum. En voor discussies gebruik je onderbouwingen. Of bronnen.
En wanneer die Bronnen genegeerd worden, kan ik net zo goed ophouden met de discussie.
  zaterdag 1 december 2007 @ 11:59:24 #246
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_54964501
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:57 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

En wanneer die Bronnen genegeerd worden, kan ik net zo goed ophouden met de discussie.
Voor je bewering dat de wetenschappelijke datering van de mens niet klopt heb ik nog geen enkele bron voorbij zien komen.
  zaterdag 1 december 2007 @ 12:06:23 #247
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54964599
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:59 schreef Iblis het volgende:

[..]

Voor je bewering dat de wetenschappelijke datering van de mens niet klopt heb ik nog geen enkele bron voorbij zien komen.
Ik ben dan ook geen profeet die alles tot in de details zal gaan uitleggen en iedereen gaat verlichten, ik heb veel topics op fok met vele bronnen en verder kunnen mensen zelf wel dingen gaan opzoeken, maar mensen willen blijkbaar hapklare brokken, zoals je op de tv naar binnen krijgt geschoven.

En dan is hier het 5 uur nieuws, hier en daar liggen reuzen op die en die precieze locatie, en zo en hier en zus en daar zit de tijd inelkaar gebaseerd op dit en dat en dat klopt dus niet want dit en zus en zo en dat is het mensen. Tot 8 uur.

Zo werkt dat dus niet.
pi_54964635
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:57 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ja, het is aan de mensen zelf om te beslissen of ze die bronnen geloofwaardig vinden of niet.
pi_54964636
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:06 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik ben dan ook geen profeet die alles tot in de details zal gaan uitleggen en iedereen gaat verlichten, ik heb veel topics op fok met vele bronnen en verder kunnen mensen zelf wel dingen gaan opzoeken, maar mensen willen blijkbaar hapklare brokken, zoals je op de tv naar binnen krijgt geschoven.

En dan is hier het 5 uur nieuws, hier en daar liggen reuzen op die en die precieze locatie, en zo en hier en zus en daar zit de tijd inelkaar gebaseerd op dit en dat en dat klopt dus niet want dit en zus en zo en dat is het mensen. Tot 8 uur.

Zo werkt dat dus niet.
  zaterdag 1 december 2007 @ 12:10:32 #250
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_54964646
Ffs, deze "discussie" heeft toch geen enkele zin? Het gaat niet eens meer over het onderwerp maar over BG vastlullen nu. En ja, zijn bronnen en what not zijn bagger maar open dan lekker een topic waar je dat loze gelul voort kunt zetten oid en hier weer ontopic. .

Dat was mijn tvp, dankje.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 1 december 2007 @ 12:45:35 #251
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54965172
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:09 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja, het is aan de mensen zelf om te beslissen of ze die bronnen geloofwaardig vinden of niet.
Nou, de mensen die de bronnen ongeloofwaardig vinden leggen dat daarna op mij, want ik ben natuurlijk de schuld dat hun zo kortzichtig zijn, nou dat is dan fijn hoor maar mensen die mij dan voor een gek houden.. die zie ik zelf als compost.
  zaterdag 1 december 2007 @ 12:55:07 #252
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_54965328
Kom kom niet zo zielig doen nu want je gooit zelf ook de hele tijd met verwijten ed.
  zaterdag 1 december 2007 @ 14:09:26 #253
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54966757
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:06 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Zo werkt dat dus niet.
Daarom moet je ook met een goede onderbouwing komen en niet verwachten dat mensen zelf wel op zoek gaan naar de onderbouwing voor uitspraken die je zelf maakt. Want zo werkt dat dus niet.
Onikaan ni ov dovah
pi_54968859
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:45 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nou, de mensen die de bronnen ongeloofwaardig vinden leggen dat daarna op mij, want ik ben natuurlijk de schuld dat hun zo kortzichtig zijn, nou dat is dan fijn hoor maar mensen die mij dan voor een gek houden.. die zie ik zelf als compost.
Zolang jij je eigen manier van communiceren niet een beetje aanpast, moet je niet verwachten dat mensen wel op jou normaal gaan reageren. Ik vind het eerlijk gezegd onvolwassenen naief om zelf wel op de man te gaan spelen en arrogante (en ook es dom overkomende ) posts hier neer te kwakken, en dan gaan janken dat mensen je niet serieus nemen.

Die posts van je voor Iblis waren weer es klassieke BG-posts: de user is het niet met je eens, en vervolgens kom je met allemaal aantijgingen die nergens zijn te lezen, wordt je persoonlijk, en ga je je weer fijn superieur voelen.

Dat werkt misschien bij je vrienden, maar niet hier.

-edit: dit wordt inderdaad wel een beetje offtopic
  zaterdag 1 december 2007 @ 16:57:36 #255
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54970141
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 14:09 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Daarom moet je ook met een goede onderbouwing komen en niet verwachten dat mensen zelf wel op zoek gaan naar de onderbouwing voor uitspraken die je zelf maakt. Want zo werkt dat dus niet.
Wat hebben discussies dan voor zin meneer de professor.
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:00:25 #256
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54970212
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:57 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Wat hebben discussies dan voor zin meneer de professor.
Jij snapt duidelijk niet hoe een discussie werkt Waarom begin je er dan aan?
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:06:54 #257
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54970360
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:00 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Jij snapt duidelijk niet hoe een discussie werkt Waarom begin je er dan aan?
Een discussie begin je om iets te bereiken, niet om de discussie zelf, dat zou tijdverspilling zijn.
als ik kan bereiken dat mensen niet in de praktijk van figuren als jij trappen doe ik iig iets goeds.
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:09:37 #258
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54970408
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:06 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Een discussie begin je om iets te bereiken, niet om de discussie zelf, dat zou tijdverspilling zijn.
als ik kan bereiken dat mensen niet in de praktijk van figuren als jij trappen doe ik iig iets goeds.
Zoals ik al zei, je snapt duidelijk niet hoe een discussie werkt. Je zult in een discussie volgens jou oogpunt altijd je tijd verspillen. Waarom begin je er dan aan? En wat voorn figuur ben ik dan?
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:10:50 #259
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_54970438
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:06 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Grappig. Ik heb ATuinhek altijd ervaren als een helder denkend persoon. Ik zie hem eigenlijk maar weinig de mist in gaan.

You on the other hand...
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:43:39 #260
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54971123
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Grappig. Ik heb ATuinhek altijd ervaren als een helder denkend persoon. Ik zie hem eigenlijk maar weinig de mist in gaan.

You on the other hand...
Ik heb het niet over zijn posts.
  Moderator zaterdag 1 december 2007 @ 17:50:06 #261
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54971221
Zullen we nu weer ontopic gaan?
Het word nu een beetje vuil smijterij en daar schiet niemand iets mee op.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:58:09 #262
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54971378
Goed laatste offtopic dan BG kan je ruimte maken in je PM inbox? Dan kan ik die vragen nog een keer via die weg stellen.
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 1 december 2007 @ 18:04:55 #263
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_54971526
Ik heb recentelijk nog een verwijzing naar reuzen gevonden in een Latijnse tekst.
quote:
'mutuatus sum illam, Professor Dumbledore, domine,' inquit gigas, magna cum cura de birotula automataria descendens dum loquitur. Sirius Niger iuvenis eam mihi commodavit. illum habeo, domine.
pi_54973696
even een nieuwsdump:
quote:
Voetstappen Yeti gevonden in Himalaya

Gepost door Ronald (Djeez) - Bron: Het Laatste Nieuws
Gepubliceerd: zaterdag 1 december 2007 @ 16:22

De lange zoektocht naar de verschrikkelijke sneeuwman, alias Yeti is beloond. Een groep bergbeklimmers is er van overtuigd dat ze nieuwe bewijzen hebben gevonden van het bestaan van de mythische figuur.

Hoewel nooit is bewezen dat hij bestaat, is het gros van de Nepalese en Tibetaanse bevolking overtuigd van het bestaan van de Yeti. De bergbeklimmers waren onderdeel van een Amerikaans team, dat zich voor een televisieprogramma bezighoudt met het filmen van avonturiers. Bij een trektocht door het Himalayagebergte stuitte het team op geheimzinnige voetafdrukken. De presentator van het programma, Josh Gates, heeft dit vandaag bekendgemaakt.

Van de voetstappen, bijna twee keer de grootte van een menselijke voet, werden door het team met behulp van gips afgietsels gemaakt. "We zullen de afgietsels meenemen naar de VS voor verder onderzoek", verklaart Gates.

Gates zelf weet nog niet of hij moet geloven in het bestaan van de verschrikkelijke sneeuwman. Hij staat echter wel open voor het geloof van anderen. "Er zijn heel wat mensen die in het Himalayagebergte wonen, die een dergelijke ervaring hebben meegemaakt. Ik weet niet hoe we al die ervaringen moeten verklaren. Er is duidelijk meer onderzoek nodig."

pi_55026723
Goeie 'topic-verwerkers' hier; daar heb ik wat aan gehad.
pi_55028108
Ik vraag me nog steeds af waarom Baajguardian een site geeft waarin wordt gesteld dat het reuzenverhaal in de bijbel waarschijnlijk mythisch is, terwijl hij zelf van mening is dat die reuzen echt bestaan hebben ( tenminste, dat kan ik uit je woorden opmaken )
pi_55036052
quote:
Op maandag 26 november 2007 19:35 schreef Invictus_ het volgende:
Site van de Poolse fotograaf: http://www.panopticum.art.pl/indexEN.html
Galerie op die archeologie site: http://www.egiptologia.pl/galeria3.html

[ afbeelding ]

Voor zover mijn Pools gaat, een serie foto's onder de naam Missie Sahhara genomen bij Pools/Egyptische opgravingen.

En is wykopaliskowych geen geweldig scrabble/galgje woord?
Je ziet duidelijk dat deze foto enorm dicht bij het skelet is genomen met de mensen op de achtergrond.
Niet echt een reus blijkbaar
pi_55036392
Dat "reuzen" bestaan kunnen hebben is volgens mij geen discussie, ik geloof alleen niet in reuzen zoals ze hier en in films gezien worden.

De mens mag dan in de afgelopen eeuw langer geworden zijn maar dat is geen constante stijging geweest sinds het ontstaan van de mens. Bevolkingsdichtheid, ziektes en voedingspatronen hebben nogal veel invloed op hoelang een mens kan worden. De verhalen uit de oudheid over reuzen kunnen dus best waar zijn, 2 verschillende bevolkingsgroepen waarbij de gemiddelde lengte van 1 groep bijhoorlijk lager ligt door eerder genoemde oorzaken dan de andere groep ziet deze groep als reuzen (verschillen van 20 -40 cm zijn mogelijk zelfs binnen Nederland is dit voor gekomen).

meer uitleg, betreft alleen Nederland.

http://www.kennislink.nl/web/show?id=100084
  woensdag 5 december 2007 @ 10:34:32 #269
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_55052349
Op Discovery was een uitzending over de reuzen van vroeger en de skeletten die gevonden zijn.
Ook daar werd de vraag gesteld, hoe het kwam dat we ze nu niet meer kunnen terug vinden.
Disclosure?

http://www.youtube.com/watch?v=5IgBr0ZhXEo
pi_55059588
quote:
Op woensdag 5 december 2007 10:34 schreef Ticker het volgende:
Op Discovery was een uitzending over de reuzen van vroeger en de skeletten die gevonden zijn.
Ook daar werd de vraag gesteld, hoe het kwam dat we ze nu niet meer kunnen terug vinden.
Disclosure?

http://www.youtube.com/watch?v=5IgBr0ZhXEo
Dat filmpje doet me denken aan de mythe dat de hunebedden in Nederland gebouwd zijn door reuzen.
quote:
Bouwers van hunebedden?
Volgens Johan Picardt, de eerste die in de 17e eeuw de hunebedden onderzocht, kon het niet anders zijn of reuzen hadden deze steenhopen gebouwd. Hij was er zo van overtuigd, dat hij ze uitvoerig beschrijft in zijn Antiquiteiten (1660):

"Dese Reusen nu zijn doorgaens gheweest grouwelijcke, brutale, wreede, onkuissche en heyloze menschen (...) Menschen die zij besetten kosten vingen zij; slachteden deselve, en verslondense. Ja van levende rauwe menschen te eten hebbense geen walge gehadt. Ongeboore kinderen hebbense uyt hare Schuylhoekjes gescheurt, en deselve, als een sonderlinge delicatesse, (met huyt en hayr, soo warm als zij op de wereld quamen), opgeknapt."
(besetten kosten = vangen konden, opgeknapt = opgegeten)

Het liep dan ook slecht met ze af. Uiteindelijk zijn ze door de rechtvaerdige bestieringe Gods allemaal uitgeroeid.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reus_(figuur)

De theorie is allang achterhaald, maar hij lijkt wel veel op de theoriën in het filmpje waarin ze verbanden trekken met de oude tempels van Zuid-Amerika en die tempel in Jordanië.
pi_95390317
Er is al 1223 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
=====================

Een mooi rijtje plaatjes (video 2008)
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 14:03:33 #272
249559 crew  Lavenderr
pi_95390987
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:50 schreef michak het volgende:
Er is al 1223 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
=====================

Wat een giganten zijn dat :o
Interessant topic, bedankt voor het schopje :)
  dinsdag 12 april 2011 @ 14:26:48 #273
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_95392123
quote:
=====================

Als die skeletten echt zijn, dan zouden ze toch ook wel te vinden zijn in een museum? Nee, ik geloof dit niet. :)

Offtopic: Wat een vreselijke muziek trouwens bij dat filmpje. :')
pi_95399029
quote:
=====================

2.26 is volgens mij erg gevalletje photoshop.
Twiddel
pi_95399467
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2011 14:26 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

Als die skeletten echt zijn, dan zouden ze toch ook wel te vinden zijn in een museum? Nee, ik geloof dit niet. :)

Hoezo, zijn er dan mensen die dit wel geloven? :')
pi_95399548
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2006 15:46 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

LOL :D

onzin, als alles groter is, is het waarschijnlijk ook steviger en sterker.

Walvissen kunnen boven water ook niet leven, de botten zouden breken onder het gewicht.
  dinsdag 12 april 2011 @ 16:55:35 #277
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95399811
quote:
=====================

Akhnaten en Nefertiti waren giants?
  dinsdag 12 april 2011 @ 17:04:23 #278
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_95400235
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:48 schreef Haushofer het volgende:
Hoezo, zijn er dan mensen die dit wel geloven? :')
Vast wel, ik heb niet het hele topic gelezen. Maar dit is toch TRU, daar komen ze vaak ongeloofwaardige zaken voorbij die anderen wél zomaar geloven, dus het zou me niks verbazen.
pi_95409226
]Die grote gebouwen, pyramide's zou je bv denken dat er grote mensen zijn geweest etc, en sowieso de tijd voor de zondvloed waren de dieren vele malen groter dan momenteel, maar wel vaak dezelfde dieren die nu nog altijd leven, alleen stukken kleiner.
vb reuzenluiaard:
http://upload.wikimedia.o(...)ricanum_complete.JPG

Reuzen hert:
http://farm4.static.flickr.com/3013/2361436458_4e9f46979c.jpg

Het zou zelfs raar zijn in principe dat er geen mensen waren toendertijd die ook niet een stuk groter waren, onze overlevingskans zou niet erg groot geweest indien zoniet, mochten wij samen met ze leven toendertijd.

En ik geloof wel dat er dus ook grote mensen (reuzen) waren, maar zoals deze site het een beetje zegt:
http://unexplainedmysteri(...)ing-discovered-today

quote:
But because they don't fit into the "accepted version" of history they are not given coverage in the mainstream media. Before a story about "science" will show up in our news, scientists must at least have a "theory" about how it fits into the generally accepted worldview which is being pushed in our schools and on our televisions. There are, however, very "weird" discoveries that are being made all the time. For example, the "giant skeletons" that keep popping up all over the place are one of the greatest mysteries of the world.

[ Bericht 1% gewijzigd door Plugin op 12-04-2011 20:14:51 ]
pi_95669463
Biologisch is het helemaal niet mogelijk om als mens zo groot te worden, dan zak je snoeihard door je hoeven :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_95780490
Wel als ze dan iets biologisch anders waren, gebouwd volgens hun gewicht/grote, maar feitelijk gewoon wel mens.

je had reuzen kangaroos, reuzen olifanten, etc etc etc etc.
http://www.50birds.com/extan/gextanimals2.htm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')