Geen idee eigenlijk.quote:Op zondag 30 april 2006 03:13 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
En waarom zou dat bij de zogenaamde reuze mensen dan niet kunnen?
Dat bedoel ik, dus wat Doffy zegt is gewoon onzin. Let wel, ik zeg absoluut niet dat ik in reuze mensen geloof, maar de reden die Doffy geeft dat het niet zou kunnen vind ik absoluut onzin.quote:
Doffy wil zeggen dat het met de huidige bouw van mensen niet mogelijk is dat mensen zo groot kunnen worden. Simpelweg alles groter maken kan niet zonder technische aanpassingen.quote:Op zondag 30 april 2006 03:15 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Dat bedoel ik, dus wat Doffy zegt is gewoon onzin. Let wel, ik zeg absoluut niet dat ik in reuze mensen geloof, maar de reden die Doffy geeft dat het niet zou kunnen vind ik absoluut onzin.
Maar dat wil niet zeggen dat dit soort mensen vroeger niet konden bestaan.quote:Op zondag 30 april 2006 03:17 schreef Steijn het volgende:
[..]
Doffy wil zeggen dat het met de huidige bouw van mensen niet mogelijk is dat mensen zo groot kunnen worden. Simpelweg alles groter maken kan niet zonder technische aanpassingen.
Yup.quote:Op zondag 30 april 2006 03:20 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Maar dat wil niet zeggen dat dit soort mensen vroeger niet konden bestaan.![]()
De verschillen moeten dan echter zo groot zijn dat je het niet echt meer mensen kan noemenquote:Op zondag 30 april 2006 03:20 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Waneer kun je iemand dan geen homo sapiens meer noemen?quote:Op zondag 30 april 2006 03:29 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De verschillen moeten dan echter zo groot zijn dat je het niet echt meer mensen kan noemen
True, true. Tenminste niet de definitie die wij van een mens hebben. Maar ze kunnen er natuurlijk best hetzelfde hebben uitgezien, alleen dan wat groter.quote:Op zondag 30 april 2006 03:29 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De verschillen moeten dan echter zo groot zijn dat je het niet echt meer mensen kan noemen
in hetzelfde programma kwamen zij ook voorquote:Op zaterdag 29 april 2006 20:52 schreef Doffy het volgende:
[..]
Je bedoelt niet toevallig kleiner dan de gemiddelde mens?
Homo Floriensis.
hun huidoppervlak was te groot en waarom ze daaromniet konden overleven zal wel een reden gehad hebbenquote:Op zondag 30 april 2006 03:13 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
En waarom zou dat bij de zogenaamde reuze mensen dan niet kunnen?
Nee, de informatie die jij hebt verzameld om je verhaal te onderbouwen getuigd van een werklust van heb ik jou daar. Dit is nou al de tweede thread die je opent en daarna iedereen die het niet met je eens is schoffeert met opmerkingen over het gebrek aan onderbouwing terwijl jouw verhaal bestaat uit een enkel stukkie over een geboetseerd been... jammer.quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:57 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Is dat nu omdat het onzin is, of omdat het makkelijker (lees: luier) is om het als onzin te bestempelen?
Dan zijn het alleen geen mensen meerquote:Op zondag 30 april 2006 03:20 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Tsja, ik wacht er ook nog met smart op. Hij claimde immers dat er 'vast wel over gepubliceerd' zou zijn... welnu, kom maar hier met die publicaties dan. En dan niet een of andere vage website, maar met een gedegen analyse.quote:Op zondag 30 april 2006 10:35 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Er komt meestal een hoop troep langs in de evo-threads, maar dit spant werkelijk de kroon. Overigens verwacht ik nou van Fuif een bron in de vorm van een wetenschappelijk artikel.
Als een populatie niet in staat zou zijn om gemeenschappelijke nakomelingen met H. sapiens te krijgen. En die onmogelijkheid mag door geografische, anatomische, biochemische etc. etc. barrières ontstaan.quote:Op zondag 30 april 2006 03:30 schreef Steijn het volgende:
[..]
Waneer kun je iemand dan geen homo sapiens meer noemen?
Da's een Australopithecus, een oude mensapensoort - maar geen voorouder van ons. Eentje die ik nog niet kende. Leukquote:Op zondag 30 april 2006 11:38 schreef Greus het volgende:
google 'ns op 'Homo robustus'
Of is dat weer heeel iets anders?![]()
Inmiddels heet ie Paranthropus robustus en ze waren iets hoger dan een meter en wogen ongeveer 50kg... Niet echt reuzen dus. en.wikiquote:Op zondag 30 april 2006 11:38 schreef Greus het volgende:
google 'ns op 'Homo robustus'
Jahquote:Of is dat weer heeel iets anders?![]()
Homo heidelbergensis is de 'Goliath' soort; gemiddeld 1.8m groot.quote:Op zaterdag 29 april 2006 16:08 schreef bonke het volgende:
op discovery was er laatst iets over het ontstaan van de mens
en daar kwam ook een groot mens in voor ( goliath) ze hebben dus echt bestaan maar ze konden niet overleven omdat ze gewoon te groot waren ( rond de 4 mtr )
ps: de naam goliath hebben ze gekregen gewoon omdat ze zo groot warendit heeft dus niets met het bijbel verhaal te maken
Hmm, weet je ook hoe dat programma heette? Ik kan er niks over vinden op de Discovery site.quote:Op zaterdag 29 april 2006 16:08 schreef bonke het volgende:
op discovery was er laatst iets over het ontstaan van de mens
en daar kwam ook een groot mens in voor ( goliath) ze hebben dus echt bestaan maar ze konden niet overleven omdat ze gewoon te groot waren ( rond de 4 mtr )
Wat een timing, zelfde quote en een bijna antwoord op mijn vraagquote:Op zondag 30 april 2006 11:54 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Homo heidelbergensis is de 'Goliath' soort; gemiddeld 1.8m groot.
quote:
ik vergis me ook wel eens:)quote:Op zondag 30 april 2006 11:55 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Wat een timing, zelfde quote en een bijna antwoord op mijn vraagIk meende al dat dat niet om mensen van 4 meter ging.
hmm, vind ik niet echt een logische beredering, ik zou toch zeggen als een reus een groter hart had, sterkere bloedvaten, steviger botten etc. etc. dat het toch niet zo'n probleem zou zijn.quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:48 schreef Doffy het volgende:
[..]
Nee dus. Om dezelfde redenen kunnen kabouters ook niet bestaan, en kunnen insecten niet groter worden dan een bepaalde afmeting.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |