Ah, nieuwe marketingline:quote:Op donderdag 13 april 2006 12:42 schreef Tomasso het volgende:
Nieuw game voor de Revolution in ontwikkeling?
[afbeelding]
ZOMGquote:I’ve got friends working on using the Rev’ controller for all sorts of things. Flying/navigation (oh…and you can bet we’ll see the new Pilotwings in limited playable form at E3). Music titles (Taiko drums, anyone?). Unconventional sports (remember that Rockstar table tennis announcement? That’s something I proposed back in the EA days!). Shooters (DUCK HUNT 2006!!!) Even survival horror using the controller as a flashlight/knife combo! I think a lot of you are going to be VERY surprised at what is shown for Rev’ in a few weeks…and that’s on TOP of the Zelda: Twilight Princess sword and magic mechanics.
bla bla blaquote:Op donderdag 13 april 2006 15:56 schreef Xrenity het volgende:
[..]
ZOMG
http://www.cubed3.com/news/4910
Mensenquote:Op donderdag 13 april 2006 15:56 schreef Xrenity het volgende:
[..]
ZOMG
http://www.cubed3.com/news/4910
Ja blaaaat.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:56 schreef Xrenity het volgende:
[..]
ZOMG
http://www.cubed3.com/news/4910
ik weet hetquote:Op donderdag 13 april 2006 15:16 schreef Xrenity het volgende:
Revolution wordt de bom. Ik zeg het je.
quote:Op donderdag 13 april 2006 19:27 schreef Tomasso het volgende:
Het is echt schitterend om oude Revolution topics te lezen
Ja, developer kits. Nintendo schijnt ooit eens gezegd te hebben dat de developers kits niet draadloos zijn uitgevoerd, of eerdere devkits. Zoiets...quote:
Het snoer wat de revmote en dat andere dingetje verbind. Lijkt USB?quote:
Lijkt nergens op als je het mij vraagt! Zal wel een of andere proprietary aansluiting zijn.quote:Op donderdag 13 april 2006 20:53 schreef HassieBassie het volgende:
Het snoer wat de revmote en dat andere dingetje verbind. Lijkt USB?
Komt omdat het een devkit isquote:Op donderdag 13 april 2006 20:53 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Het snoer wat de revmote en dat andere dingetje verbind. Lijkt USB?
OMFG! een feature die de controller met de arm verbindt. De arm en controller worden èèn!quote:
Neequote:Op vrijdag 14 april 2006 00:00 schreef Erwtensoep het volgende:
sterke nogr, over een week weten we mischien al meer
Jawel Maar niet veel meer dan nu. Op de E3 worden we allemaal weer ontkracht van de hype die ze hebben gemaakt.quote:
Liever mensen die die dingen goed testen en kapot maken dan mensen die er alleen aan aaien wat de consument zal doen.quote:Op vrijdag 14 april 2006 02:04 schreef piet_pelle het volgende:
Dat wordt nog lastig voor Nintendo om demopods te maken. Als je ook maar een beetje met iets kunt bewegen dan wordt het meteen kapot gemaakt door lui. Daar getuigen de DS pops wel voor.
Wat heb je nou aan gesloopte demo pods? Heb je die DS pods wel eens gezien? Pennetjes worden gejat en het scherm helemaal kapot gedrukt/ gekrast.quote:Op vrijdag 14 april 2006 02:23 schreef disjfa het volgende:
[..]
Liever mensen die die dingen goed testen en kapot maken dan mensen die er alleen aan aaien wat de consument zal doen.
Oh die dingen. Mensen laten niets heel als het niet van hun is. Dan is dat gewoon het probleem voor de gebruiker. Die slopen alles. Jammer dat ze het doen zodat ze andere mensen geen keuze geven. Dat is idd gewoon dom en zonde.quote:Op vrijdag 14 april 2006 02:27 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Wat heb je nou aan gesloopte demo pods? Heb je die DS pods wel eens gezien? Pennetjes worden gejat en het scherm helemaal kapot gedrukt/ gekrast.
Ik heb mijn post nogmaals gelezen maar zie er echt niet in hoe je het zo op hebt kunnen vattenquote:Op vrijdag 14 april 2006 02:32 schreef disjfa het volgende:
[..]
Oh die dingen. Mensen laten niets heel als het niet van hun is. Dan is dat gewoon het probleem voor de gebruiker. Die slopen alles. Jammer dat ze het doen zodat ze andere mensen geen keuze geven. Dat is idd gewoon dom en zonde.
Ik dacht even dat je het over echte mensen had. Devvers enzo Echte mensen in jouw zin mogen gewoon dood omdat ze gewoon alles alleen maar kunnen slopen.
Oke vast wel, maar pin ze er niet op vast . Ik zie geen reden om grote verassingen niet op de E3 te verklappen . Daarom verheug ik me ook alleen maar op de E3quote:Op vrijdag 14 april 2006 09:20 schreef Tomasso het volgende:
He maar MMaRsu, er komt waarschijnlijk nog wel wat voor de E3 begint. Dat heeft Official Nintendo Magazine gezegt, Matt gezegt en Advance Media Network.
Het komt alleen niet op de 20e, maar wel voordat de E3 begint.
Van mij hoef ik nu ook niet echt nog meer informatie, nu wil ik gewoon wachten op de e3! Laat hem daar de bom maar vallenquote:Op vrijdag 14 april 2006 09:23 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Oke vast wel, maar pin ze er niet op vast . Ik zie geen reden om grote verassingen niet op de E3 te verklappen . Daarom verheug ik me ook alleen maar op de E3
de domquote:Op vrijdag 14 april 2006 09:25 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Van mij hoef ik nu ook niet echt nog meer informatie, nu wil ik gewoon wachten op de e3! Laat hem daar de dom maar vallen
Heeft Iwata een persconferentie in Utrechtquote:
Bronquote:More Revolution Games from Ubisoft
Ubisoft Montreal's CEO calls Revolution a "magical platform" and suggests more support.
by Matt Casamassina
April 13, 2006 - Publisher Ubisoft has officially announced one game - Red Steel - for Nintendo's new generation console, codenamed Revolution. But there may be more titles on the way, according to newly appointed Ubisoft Montreal CEO Yannis Mallat. In a recent interview with Gamasutra, Mallat had nothing but good things to say about Revolution and suggested that more Ubisoft report could be forthcoming.
"I can say definitely, as any other developer, we are looking at this magical platform, and we want to be part of the adventure," Mallat explained. He made mention of Red Steel, which was recently announced, and added: "And I'm pretty sure we'll see other Revolution games from Ubisoft. And some of them, I'm sure, will be made from Montreal."
Ubisoft Montreal employs more than 1,400 people and has upward of 12 games and fewer than 20 in development for current and next generation consoles, according to Mallat. The former Prince of Persia producer turn CEO noted to Gamasutra that it will have a big E3 2006 presence, where it will show off new IPs and sequels to existing franchises. Montreal is responsible for some of Ubisoft's biggest hits, from Prince of Persia to Splinter Cell: Chaos Theory.
On a side note, Ubisoft has also announced next generation versions of the Rayman franchise, and sources have indicated that a Revolution version is in the works.
Matt's Blogquote:By the way, I'm pretty sure I know what the other secret feature is. Just thought I'd throw that out there.
quote:"Hey, I know who your father is!"
"You do?"
"Yes , but I'm not telling you. You'll know soon enough "
"Wow , thanks alot... You're about as useful as a 3 legged chair...."
Hoe zie jij dat voor je danquote:Op vrijdag 14 april 2006 11:43 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik hoop trouwens dat er veel games komen die gebruik maken van twee revmotes, lijkt me helemaal geweldig.
Bijvoorbeeld twee zwaarden, twee guns of twee drumsticks. Onmogelijk? Tuurlijk niet, je kan toch ook multiplayeren?quote:Op vrijdag 14 april 2006 11:45 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat voor je dan
Dan moet je dus 2 controllers hebben, die allebei als aparte controller worden gezien. Het lijkt mij onmogelijk erg onpraktisch
Ik snap ook niet dat mensen de opmerking geuit hebben dat het promotiemateriaal zou betreffen. Dat zijn gewoon developers van Ubisoft, dat zwaard en die gun geven dat al aan.quote:Lijkt me sterk dat Nintendo voor haar promotie foto's controllers gaat gebruiken die nog aan een dev kit zijn aangesloten
Ja, maar dan bestuur je 2 characters. Nu zou je met 2 controller 1 character moeten besturen.quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:03 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld twee zwaarden, twee guns of twee drumsticks. Onmogelijk? Tuurlijk niet, je kan toch ook multiplayeren?
2 revmotes voor 1 speler? Denk niet dat we dat (veel) zullen zien. Zal toch voornamelijk de revmote + analoge stick add-on worden. Ik verwacht dat de meeste games wel deze add-on gaan vereisen/benutten. Die add-on maakt nou eenmaal meer mogelijk.quote:Op vrijdag 14 april 2006 11:43 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik hoop trouwens dat er veel games komen die gebruik maken van twee revmotes, lijkt me helemaal geweldig.
Heb, met de E3 in het aanzicht, me weer geregistreerd bij IGN Insider. HD E3 movies in het vooruitzicht .
Niet praktisch?!? Wat is er nou niet praktisch aan? Gewoon twee controllers in elke hand houden en klaar. In de demo zag je al iemand drummen met twee controllers, dus t is geen vraag of t kan, maar hoeveel spellen t hebben.quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:14 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ja, maar dan bestuur je 2 characters. Nu zou je met 2 controller 1 character moeten besturen.
Niet onmogelijk, maar het lijkt nou niet erg praktisch...
Ooit wel eens van developers gehoord? Het lijkt me toch tamelijk vervelend voor een developer om ervoor te zorgen dat zowel controller 1 en 2 voor hetzelfde mannetje gelden, en ook beide onder controls hebben.quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:17 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Niet praktisch?!? Wat is er nou niet praktisch aan? Gewoon twee controllers in elke hand houden en klaar. In de demo zag je al iemand drummen met twee controllers, dus t is geen vraag of t kan, maar hoeveel spellen t hebben.
Wat is dat nou voor een argument? Developers zoeken naar een gat in de markt, of iets vervelend is of niet, het is hun werk. Ik denk dat wanneer ze dit vervelend vinden, ze dit ook vinden van 1 controller voor 1 character. Het liefst willen developers creatief bezig zijn, maar dat neemt niet weeg dat de minder leuke dingen ook gedaan moeten worden.quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:19 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ooit wel eens van developers gehoord? Het lijkt me toch tamelijk vervelend voor een developer om ervoor te zorgen dat zowel controller 1 en 2 voor hetzelfde mannetje gelden, en ook beide onder controls hebben.
Edit: En daarnaast zal je dan maar met maximaal 2 man kunnen multiplayen.
En toch blijf ik denken dat het heel moeilijk gaat worden dat te realiseren en dat we dat soort games ook niet zullen zien, of misschien heel erg weinig. Daarnaast, veel developers gaat het gewoon om het geld hoor. Niet om creativiteit, maar hoe ze weinig mogelijk uit kunnen geven voor een game en hoe ze hem zoveel mogelijk verkopen. Ze zullen gewoon 1 controller met add-on gaan gebruiken.quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:39 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een argument? Developers zoeken naar een gat in de markt, of iets vervelend is of niet, het is hun werk. Ik denk dat wanneer ze dit vervelend vinden, ze dit ook vinden van 1 controller voor 1 character. Het liefst willen developers creatief bezig zijn, maar dat neemt niet weeg dat de minder leuke dingen ook gedaan moeten worden.
Je hebt 2 verschillende soorten van multiplayen, en niet iedereen heeft WiFi...quote:Ooit van WIFI gehoord?
Als het niet om creativiteit gaat hebben ze niets te zoekken op de REV.quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:43 schreef Tomasso het volgende:
[..]
En toch blijf ik denken dat het heel moeilijk gaat worden dat te realiseren en dat we dat soort games ook niet zullen zien, of misschien heel erg weinig. Daarnaast, veel developers gaat het gewoon om het geld hoor. Niet om creativiteit, maar hoe ze weinig mogelijk uit kunnen geven voor een game en hoe ze hem zoveel mogelijk verkopen. Ze zullen gewoon 1 controller met add-on gaan gebruiken.
[..]
Je hebt 2 verschillende soorten van multiplayen, en niet iedereen heeft WiFi...
Pfff, ik houd ermee op...quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:58 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Als het niet om creativiteit gaat hebben ze niets te zoekken op de REV.
Twoplayer klinkt uit jouw mond als iets enorm slechts. kZie t probleem niet zo.
Ik wel:quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:58 schreef alex4allofyou het volgende:
kZie t probleem niet zo.
Simpele games met weinig vrijheid doen het idd prima met 2 revmotesquote:Op vrijdag 14 april 2006 13:19 schreef Erwtensoep het volgende:
Punch Out revolution zou uitstekend werken met 2 revmotes
Ja, maar het ging echt helemaal nergens meer overquote:Op vrijdag 14 april 2006 14:34 schreef Erwtensoep het volgende:
Dat filmpje zat dan ook heel goed in elkaar
Of straks zeggen ze nog dat de Revolution een decoy was voor de echte megatonquote:Op vrijdag 14 april 2006 14:54 schreef Tomasso het volgende:
E3 2006
"Iwata comes on stage... Reggie is already on stage, Iwata is kicking Reggie's butt. blabla, time goes by...
End of presentation:
Iwata:"Oh, one more thing. All those conspiracy theory's and stuff at the time of E3 2005 was all our idea. We did it on purpose!"
Moehahahaha"
Dan pleur ik toch wel van m'n stoel van het lachen hoor
quote:Op vrijdag 14 april 2006 09:37 schreef Tomasso het volgende:
Nog maar 25 dagen trouwens.
Hoezo bangquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:22 schreef Egamer het volgende:
Ik ben bang dat er een nieuwe Duckhunt komt naar de Revolution. Zeker weten eigenlijk.
Lekker eendjes schieten.
gamesquote:Op vrijdag 14 april 2006 19:30 schreef Tomasso het volgende:
Wat verwachten jullie btw dat Nintendo gaat laten zien over 25 dagen?
-Marioquote:Op vrijdag 14 april 2006 19:30 schreef Tomasso het volgende:
Wat verwachten jullie btw dat Nintendo gaat laten zien over 25 dagen?
Al hun 6/7 gamesquote:Op vrijdag 14 april 2006 19:30 schreef Tomasso het volgende:
Wat verwachten jullie btw dat Nintendo gaat laten zien over 25 dagen?
Dat jij ooit Mod bent gewordenquote:Op vrijdag 14 april 2006 19:50 schreef MMaRsu het volgende:
Miyamoto's ass.
Toen was k nog wat normaler . Nu hou ik me ook niet meer in hoorquote:
Preciesquote:
Backstabbersquote:Op vrijdag 14 april 2006 20:11 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Precies
Maar iig, ik verwacht wel wat over het laatste geheim, wat zo bijzonder zou moeten zien. Ik verwacht echt niets groots oid, zal wel een lullige feature zijn.
Daarnaast zal Nintendo wel beginnen over verkoopcijfers van de DS en games daarvan bespreken. Hierna zal de Revolution aan bod komen, met game footage en misschien een live demo.
Enough for me
Nu je niet blauw meer bent he..quote:
quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:22 schreef _Supreme het volgende:
of donkey konga revolution natuurlijk
quote:
Het is maar een fotosoep hoor Paultje.quote:
Good day sir!quote:Magazine reveals Revolution details: Zelda, Super Smash Bros., Donkey Konga
Posted Jan 7th 2006 9:00PM by Christopher Grant
Filed under: Nintendo GameCube, Nintendo Revolution, Action, Adventure, Fighting
While it's not exactly the kind of publication we thought would break all sorts of Revolution news, National Geographic Kids Magazine was invited by the Big N to test out the top-secret Revolution controller in Tokyo. They report, "The Revolution will be available later this year. You'll be able to use it with games you already have as well as with new games. Here are some old favorites and a few of the things you'll be able to do with this revolutionary new controller."
Wow! Let's break that down a bit:
* The system will be out this year. You can believe they got this straight from Nintendo and it is consistent with earlier rumors. 2006. Done.
* Backwards compatibility is of course something we've known about for awhile; however, the "old favorites" mention is so provocatively vague! They list The Legend of Zelda, Super Smash Brothers, and Donkey Konga. Question is, are they listing games or franchises? If they are listing games, does this mean the "old favorite" versions of these games (Wind Waker, Twilight Princess, Melee) will use the Revolution controller to slash a sword or work as a shield? Nintendo recently said they "made no announcements" regarding such functionality. This of course does not mean there is no such functionality.
* If they in fact meant "old favorite" franchises, can we infer there are next-generation versions in the works? Did they get hands-on time using the controller? Are all three games in active production, complete enough to be shown to the press?
Either possibility is far more than they've shown in earlier press demos, where they used simple gameplay demos with crude graphics to emphasize the interface. There is, of course, the possibility they were shown those same demos, and were told by Nintendo what they could expect, to snazz up the story a bit more... but why invite them out to Tokyo for just that?
Fine, we admit: Nintendo has us wrapped around their precious little finger, making us feel like awkward teenagers, gaping at a pinup of the Revolution controller in our proverbial high school locker, swooning over every little nugget of news, knees buckling whenever Shiggy or Reggie open their mouths... how much longer can we stand it?
Read on for the rest of the images.
[Updated: Nintendo has stated this is "all still speculation." Boo!
[Big thanks to John for the images!]
Denk positief. Je hebt nu wel de meest achterlijke ideëen gelezen en je weet ook weer wat er allemaal mogelijk isquote:Op vrijdag 14 april 2006 21:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
EN er is dus niets nieuws gemeld. Mogelijkheden geven wij al 65 topics lang
quote:Op vrijdag 14 april 2006 21:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
EN er is dus niets nieuws gemeld. Mogelijkheden geven wij al 65 topics lang
Ik wil toch wel games zien en titels horenquote:Op vrijdag 14 april 2006 21:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ach ja, de E3 boeit me niet eens zoveel. Het enige dat ik wil weten is de launchdatum en de prijs van de console. Verder vind ik alles best
Mwah, dat zit wel goed Misschien een grote Square game en eindelijk de nieuwe Mario.quote:Op vrijdag 14 april 2006 22:04 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik wil toch wel games zien en titels horen
De launchdatum weten we na de E3 en de prijs zal nog steeds rond de 200dollar liggenquote:Op vrijdag 14 april 2006 21:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ach ja, de E3 boeit me niet eens zoveel. Het enige dat ik wil weten is de launchdatum en de prijs van de console. Verder vind ik alles best
quote:1:27pm, L1nk001 posted:
I have full confidence in Retro to make Prime 3 one of, if not the must-have game of E3 2006. This will be the game that shows all other companies how to do first-person gameplay with the Revolution controller.
Does this mean it is guaranteed to be there?
Don't toy with me now.
quote:1:38pm, Matt-IGN posted:
Well, yeah. And fully playable.
quote:Op vrijdag 14 april 2006 21:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
EN er is dus niets nieuws gemeld. Mogelijkheden geven wij al 65 topics lang
Kijk,... DAAAT is nu goed nieuwsquote:Op zaterdag 15 april 2006 01:41 schreef MMaRsu het volgende:
Ik heb hier weer een leuke scoop voor jullie
Metroid Prime 3 zal volledig speelbaar zijn @ E3 2006.
http://blogs.ign.com/Matt-IGN/2006/04/14/11845/p4
Onderaan bij de reacties van Matt zelf
[..]
[..]
Hopen dat Matt nu wel gelijk heeft.quote:Op zaterdag 15 april 2006 01:41 schreef MMaRsu het volgende:
Ik heb hier weer een leuke scoop voor jullie
Metroid Prime 3 zal volledig speelbaar zijn @ E3 2006.
http://blogs.ign.com/Matt-IGN/2006/04/14/11845/p4
Onderaan bij de reacties van Matt zelf
[..]
[..]
Nu moeten ze alleen nog voor de Revolution gaan ontwikkelingen, dus geld bij elkaar krijgen voor een devkit. En ze moeten Nintendo op hun hand krijgen, want ze krijgen een devkit ook niet zomaar.quote:Op vrijdag 14 april 2006 22:49 schreef Retuobak het volgende:
Kleine developers
Komen vaak erg leuke ideeen weg .
Tja, Nintendo schaapt de barrieres zelf, je moet de ontwikkelingsdrempel gewoon zo laag mogelijk maken imho.quote:Op zaterdag 15 april 2006 10:05 schreef Tomasso het volgende:
Nu moeten ze alleen nog voor de Revolution gaan ontwikkelingen, dus geld bij elkaar krijgen voor een devkit. En ze moeten Nintendo op hun hand krijgen, want ze krijgen een devkit ook niet zomaar.
Helemaal mee eens. Kleine devjes moeten volop de kans krijgen en als er potentie inzit moet Nintendo gewoon met een zak geld op tafel smijten.quote:Op zaterdag 15 april 2006 10:08 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Tja, Nintendo schaapt de barrieres zelf, je moet de ontwikkelingsdrempel gewoon zo laag mogelijk maken imho.
Ja, dat snap ik. Maar je kan ook niet aan jan en alleman een devkit gaan geven. Weet jij veel wat ze ermee van plan zijn. Volgens mij moeten ze eerst een (uitgebreide) demo laten zien van de game en daarna zouden volgens mij een devkit mogen gaan kopen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 10:08 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Tja, Nintendo schaapt de barrieres zelf, je moet de ontwikkelingsdrempel gewoon zo laag mogelijk maken imho.
Nintendo moet gewoon de kwaliteit van de games die die kleine studiotjes maken bekijken en als het potentie heeft moeten ze imo zeker overwegen om het uit te gaan geven. Als Nintendo ook dat soort games gaat uitgeven zijn ze namelijk niet alleen meer bekend van het "kiddy" mario en dus komen ze weer makkelijker van dat imago af.quote:Op zaterdag 15 april 2006 10:33 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar je kan ook niet aan jan en alleman een devkit gaan geven. Weet jij veel wat ze ermee van plan zijn. Volgens mij moeten ze eerst een (uitgebreide) demo laten zien van de game en daarna zouden volgens mij een devkit mogen gaan kopen.
Het voordeel is dan dat de devkit van de Revolution het goedkoopst is (zoals verteld, ik neem het maar ff aan dus). Ze zullen alleen ook nog wel een publisher moeten vinden die het spel wil uitbrengen. Misschien Nintendo zelf? Ik denk dat het probleem is dat veel publishers die gok niet durven te wagen.
Vraag het ze Hierquote:Op zaterdag 15 april 2006 10:33 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar je kan ook niet aan jan en alleman een devkit gaan geven. Weet jij veel wat ze ermee van plan zijn. Volgens mij moeten ze eerst een (uitgebreide) demo laten zien van de game en daarna zouden volgens mij een devkit mogen gaan kopen.
Het voordeel is dan dat de devkit van de Revolution het goedkoopst is (zoals verteld, ik neem het maar ff aan dus). Ze zullen alleen ook nog wel een publisher moeten vinden die het spel wil uitbrengen. Misschien Nintendo zelf? Ik denk dat het probleem is dat veel publishers die gok niet durven te wagen.
Dat gebeurd ook wel, maar je moet alleen eerst wel weten of ze ook echt serieus zijn. Als ze dat wel kunnen ze gewoon een devkit kopen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 10:37 schreef Retuobak het volgende:
Waarom kun je niet aan elke serieuze ontwikkelaar een devkit geven?
Ik zie echt geen reden waarom niet.
Ah, kende ik nog nietquote:
Waarom zou een bedrijf resources moeten stoppen in een demo wanneer allang duidelijk is dat ze serieus zijn? En een devkit kopen? Geef ze gewoon die devkit, is de titel succesvol dan verdient Nintendo die toch ruim terug.quote:Op zaterdag 15 april 2006 10:53 schreef Tomasso het volgende:
Dat gebeurd ook wel, maar je moet alleen eerst wel weten of ze ook echt serieus zijn. Als ze dat wel kunnen ze gewoon een devkit kopen.
Als de titel succesvol is dan verdient de developer de betaalde devkit ook gewoon terug.quote:Op zaterdag 15 april 2006 11:06 schreef Retuobak het volgende:
Waarom zou een bedrijf resources moeten stoppen in een demo wanneer allang duidelijk is dat ze serieus zijn? En een devkit kopen? Geef ze gewoon die devkit, is de titel succesvol dan verdient Nintendo die toch ruim terug.
Niet elke developer kan de initiele investering in een devkit goed aan ondanks dat ze misschien wel een goede titel kunnen afleveren als ze de kans krijgen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 11:48 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als de titel succesvol is dan verdient de developer de betaalde devkit ook gewoon terug.
Mja... Helaas leven we in een wereld waarin je jezelf moet bewijzen vóórdat je beloond wordt. Hoe kan Nintendo nou overtuigd zijn van developers, als ze niet eens een goedkope Rev-devkit aan kunnen schaffen? Zo kan Nintendo wel devkits gaan uitdelen aan iederéén die claimt een getalenteerde developer te zijn.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:06 schreef Retuobak het volgende:
Niet elke developer kan de initiele investering in een devkit goed aan ondanks dat ze misschien wel een goede titel kunnen afleveren als ze de kans krijgen.
Devkits goedkoop?quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:11 schreef P-Style het volgende:
[..]
Mja... Helaas leven we in een wereld waarin je jezelf moet bewijzen vóórdat je beloond wordt. Hoe kan Nintendo nou overtuigd zijn van developers, als ze niet eens een goedkope Rev-devkit aan kunnen schaffen? Zo kan Nintendo wel devkits gaan uitdelen aan iederéén die claimt een getalenteerde developer te zijn.
Ik had begrepen dat de Revo-devkits relatief goedkoop zijn. En developen kost nou eenmaal geld. Vergeleken met de personeelskosten alleen al kost een (revo)devkit niks.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:25 schreef Retuobak het volgende:
Devkits goedkoop?
Concrete bedragen zullen er wel zijn, aangezien er van ieder next-gen console natuurlijk al devkits in gebruik zijn. Maar dat soort info blijft meestal onbekend voor de consument.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:41 schreef chibibo het volgende:
Zijn er eigenlijk al concrete bedragen bekend van de devkits, van welke next-gen console dan ook?
quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:13 schreef ikookhier het volgende:
Het heeft ergens gestaan maar kan het niet meer terug vinden,ik weet nog dat er zeer grote verschillen waren met de PS3 en de Revo!!!
De Revo was veruit de goed koopste!!!!
Als ik de bedragen vind zal ik ze wel even posten
$2000 devkits!quote:The developers stated that the console's SDK costs a relatively meager $2000. By comparison, the PlayStation 2 SDK was priced about $20,000 per kit at the console's launch. Even the original PlayStation's SDK weighed in between $4000-5000 at the beginning of that system's life span. Notably, the inexpensive nature of the SDK is in line with Nintendo's goal of lowering development costs.
Ik ga er vanuit dat alle developers die kits gewoon moeten kopen. Zeker grote developers kunnen ze makkelijk betalen als ze maar $2000,- zijn.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:17 schreef Phonebone het volgende:
Ik denk dat de grote developers er sowieso 1 krijgen, maar voor de kleintjes is het toch logisch dat ze eerst een demo moeten produceren. Als je niet eens een beetje leuke demo kan produceren, hoe groot is dan de kans dat je een volledig en goed uitgewerkt spel kan produceren?
Ja ze moeten ze nog wel zelf aanschaffen, maar niet iedereen mag ze zomaar kopen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:19 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat alle developers die kits gewoon moeten kopen. Zeker grote developers kunnen ze makkelijk betalen als ze maar $2000,- zijn.
Dat doen ze om zich er van te verzekeren dat 3rd party titels op een standaard manier worden afgehandeld, qua marketing, NDA's, presentatie en kwaliteit. Het moet tenslotte wel representatief blijven.quote:Licensing Department: Reviews applications and approves new publishers and developers. Responsible for the processing of all publishers' product orders, i.e., processing of purchase orders, letters of credit, wire transfers, and shipping. The licensing department is also responsible for the issuance of packaging guidelines to publishers, as well as the approval of all third party product packaging, advertising, press releases and promotions of Nintendo product.
quote:IGN: Have you guys had a chance to play with a Rev dev-kit yet? What did you think?
Elliott Myers: Firstly, we are delighted to learn that Nintendo are really pushing the whole idea of physically interacting with games - this will help us all grow the market.
Until now, we have not been able to spend a lot of time with Nintendo's Revolution. All I can really say on this point is that the developers and publishers, who have worked with both Nintendo's Revolution and Gametrak, have found our system to be a little more flexible.
WTF is datquote:
Soort Revmote.. Maar dan... Hugequote:
"Soort Revmote"?! Dat ding lijkt er in de verste verte niet op!quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:41 schreef BMH het volgende:
Soort Revmote.. Maar dan... Huge
$40.000 is des te minder reden om de devkits weg te geven. In dat geval koop je een developer gewoon op als consolebouwer zijnde.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:29 schreef Retuobak het volgende:
Ah ja, ik zat nog bij de Playstations enzo, 40.000 enzo was meer mijn schatting gezien de nieuwe generatie. En een paar devkits hakken dan aardig in je budget
BIJ de 360: game maken voor PC.. Game sturen naar een port groepje van 5 mensen.. Weekendje later heb je een 360 game.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:36 schreef Roi het volgende:
Met die $2000 ben je er natuurlijk nog lang niet. Je moet nog allemaal extra hardware kopen en je koopt het ook niet zomaar bij Nintendo. Bij Microsoft gaat dat veel makkelijk en daar hebben ze volgens mij ook wat goedkopere basissetjes.
Denk niet dat het zo makkelijk is, maar het wel idd een stuk makkelijker dan andere omzettingen. Maar je mist dan wel een exclusief karakter, een grote doelgroep is al voorzien en (in de toekomst) komt er veel meer werk bij kijken als de PC de 360 voorbijstreeft.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:57 schreef BMH het volgende:
[..]
BIJ de 360: game maken voor PC.. Game sturen naar een port groepje van 5 mensen.. Weekendje later heb je een 360 game.
Overdrijven is mijn vak.quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:05 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Denk niet dat het zo makkelijk is, maar het wel idd een stuk makkelijker dan andere omzettingen. Maar je mist dan wel een exclusief karakter, een grote doelgroep is al voorzien en (in de toekomst) komt er veel meer werk bij kijken als de PC de 360 voorbijstreeft.
Bij shooters moet vaak de A.I. ook aangepast worden. Een console FPS met PC a.i. (soms rennend over het beeld( werkt niet...quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:08 schreef Retuobak het volgende:
Was laatst een conferentie over, porten tussen PC, 360 en PS3 bleek echt veel makkelijker geworden te zijn. Kon echt razendsnel door een kleine groep mensen. Alleen dan heb je natuurlijk net de basis en je wil natuurlijk alles perfect afstellen. Een snelle shooter direct overzetten naar de 360 lijkt me bijv. geen goed plan, en je moet dan ook optimaliseren voor de kleinere hoeveelheid geheugen en veel mindere I/O bandbreedte. En een console > PC port wil je natuurlijk upscalen om beter gebruik te maken van de grotere kracht van de PC evenals zorgen dat het ook op oudere systemen draaibaar is (zij het met mindere graphics).
Nee, volgens heeft Nintendo de goedkoopste devkits. Ik weet het niet zeker hoor, maar heb het wel eens gelezen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:36 schreef Roi het volgende:
Met die $2000 ben je er natuurlijk nog lang niet. Je moet nog allemaal extra hardware kopen en je koopt het ook niet zomaar bij Nintendo. Bij Microsoft gaat dat veel makkelijk en daar hebben ze volgens mij ook wat goedkopere basissetjes.
Good point, en een PC FPS met console AI werkt ook niet, dat bewees Halo wel .quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:18 schreef BMH het volgende:
[..]
Bij shooters moet vaak de A.I. ook aangepast worden. Een console FPS met PC a.i. (soms rennend over het beeld( werkt niet...
Misschien bij de Revolution wel dankzij de revmote.
Nintendo heeft de prijs van haar dev-kits een paar jaar terug omlaag geschroeft zodat er meer 3rd party devvers moesten komen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:18 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Nee, volgens heeft Nintendo de goedkoopste devkits. Ik weet het niet zeker hoor, maar heb het wel eens gelezen.
Daarnaast denk ik dat elk bedrijf wel eerst iets wil zien van een bedrijf voordat ze toestaan dat ze een devkit mogen kopen. Er zullen ook vast nog wel andere doeleinden voor devkits zijn namelijk...
De A.I. van Halo is goed.. Alleen niet leuk.. Ik werd helemaal ziek door die klotige vijanden die constant dekking zochten.quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:19 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Good point, en een PC FPS met console AI werkt ook niet, dat bewees Halo wel .
Maar het blijft Halo.. Met Halo leveldesign.quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:22 schreef Retuobak het volgende:
Dat dekking zoeken deden ze juist zoveel dat het makkelijk werd, gewoon er omheen bunny hoppen en ze headshotten (wat makkelijk kon door het tempo)
Ja. Maar wat heeft dat te maken met m'n quotequote:Op zaterdag 15 april 2006 16:20 schreef BMH het volgende:
[..]
Nintendo heeft de prijs van haar dev-kits een paar jaar terug omlaag geschroeft zodat er meer 3rd party devvers moesten komen.
attitudequote:Op zaterdag 15 april 2006 16:48 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ja. Maar wat heeft dat te maken met m'n quote
It's comingquote:The Official Nintendo Magazine UK has given a preview for their June Issue for Revolution:
1. Sega Games (could we see Time Crisis? Sonic?)
2. Ubisoft’s groundbreaking title (Red Steel anyone?)
3. Top Secret Activision Game (could it be an exclusive? If its Tony Hawk it ain’t top secret)
4. Seven prominent developers reveal their Revolution projects, a total of 12 games (could these be the launch games?)
5. Skatto Pangya Golf info possible? (Rev version will look better then PC version)
Time Crisis is nog altijd van Namco en niet van Sega.quote:1. Sega Games (could we see Time Crisis? Sonic?)
quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:46 schreef P-Style het volgende:
[..]
Time Crisis is nog altijd van Namco en niet van Sega.
Maargoed, is dit niet hetzelfde blad dat beweerde dat de Revo-standaard een poweradapter was en dat de DS als eerste in de Japan launchte?
Volgens mij het toch ONM die kwam met het artikel dat Zelda TP speciale Revolution functies zou hebben, wat daarna tegengesproken werd door Nintendo, om het een tijdje later uit de mond van Miyamoto alsnog te bevestigen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 22:06 schreef BMH het volgende:
Nu halen jullie allemaal bladen door elkaar.
ONM kwam met het nieuws van de power suply.quote:Op zaterdag 15 april 2006 22:12 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Volgens mij het toch ONM die kwam met het artikel dat Zelda TP speciale Revolution functies zou hebben, wat daarna tegengesproken werd door Nintendo, om het een tijdje later uit de mond van Miyamoto alsnog te bevestigen.
En datzelfde kwam volgens miij met de powersupply in de standaard. Toch?
Zullen wel mini games zijn ofzo? Vissen?quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:54 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ook hetzelfde blad dat bleef volhouden dat Twilight Princess Revolution functies zou bevatten, wat het dus ook heeft.
Volgens mij aparte puzzels die je op de GC niet hebt en met bijvoorbeeld boomerang gooien kan je dan op de Revolution met je controller doen, op de GC met knopjes oid.quote:Op zondag 16 april 2006 10:11 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Zullen wel mini games zijn ofzo? Vissen?
Ik hoop het niet voor zequote:Op zondag 16 april 2006 11:34 schreef Retuobak het volgende:
Bwuh ze zetten gewoon de dual shock direct over ws.
Rechtzaken FTW!quote:Op zondag 16 april 2006 11:34 schreef Retuobak het volgende:
Bwuh ze zetten gewoon de dual shock direct over ws.
Ik hoop het vooral niet voor m'n handenquote:
if ($kramp == "hand") {quote:Op zondag 16 april 2006 12:27 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik hoop het vooral niet voor m'n handen
...quote:Op zondag 16 april 2006 12:29 schreef Tain het volgende:
[..]
if ($kramp == "hand") {
$buyPS3 = FALSE;
}
te moeilijk?quote:
quote:Op zondag 16 april 2006 12:29 schreef Tain het volgende:
[..]
if ($kramp == "hand") {
$buyPS3 = FALSE;
}
Kloptquote:Op zondag 16 april 2006 12:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nee, te nerdy
Uhm nein. ps3 en x360 zijn al compleet anders om te beginnen wat betekent dat je sowieso al je hele engine opnieuw moet schrijven. Pc en ps3 lijken ook totaal niet op elkaar. Enige wat een beetje op elkaar lijkt is de pc en x360.quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:08 schreef Retuobak het volgende:
Was laatst een conferentie over, porten tussen PC, 360 en PS3 bleek echt veel makkelijker geworden te zijn. Kon echt razendsnel door een kleine groep mensen. Alleen dan heb je natuurlijk net de basis en je wil natuurlijk alles perfect afstellen. Een snelle shooter direct overzetten naar de 360 lijkt me bijv. geen goed plan, en je moet dan ook optimaliseren voor de kleinere hoeveelheid geheugen en veel mindere I/O bandbreedte. En een console > PC port wil je natuurlijk upscalen om beter gebruik te maken van de grotere kracht van de PC evenals zorgen dat het ook op oudere systemen draaibaar is (zij het met mindere graphics).
Ja opengl is echt 100% compatible met DirectX wat in de x360 word gebruikt (en iets wat erop lijkt in de revo). Opengl word trouwens alleen voor videobeelden gebruikt, je heb ook nog zoiets als een cpu.quote:Op zondag 16 april 2006 13:32 schreef Retuobak het volgende:
Guess again
PS3 programmeren lijkt erg op OpenGL
Gast, jij praat echt zo'n enorme lading crap, niet te geloven. Er is gewoon niks in een x360 engine wat op de ps3 gaat werken en visaversa. Je MOET gewoon je hele engine opnieuw schrijven.quote:Op zondag 16 april 2006 16:40 schreef Retuobak het volgende:
Wel wat meer werk ja, maar door een groot aantal applicaties is dat werk in een paar weken klaar met een klein aantal mensen . Meerdere developers hebben al gezegd dat het porten an sich erg meevalt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |