quote:IGN: Have you guys had a chance to play with a Rev dev-kit yet? What did you think?
Elliott Myers: Firstly, we are delighted to learn that Nintendo are really pushing the whole idea of physically interacting with games - this will help us all grow the market.
Until now, we have not been able to spend a lot of time with Nintendo's Revolution. All I can really say on this point is that the developers and publishers, who have worked with both Nintendo's Revolution and Gametrak, have found our system to be a little more flexible.
WTF is datquote:
Soort Revmote.. Maar dan... Hugequote:
"Soort Revmote"?! Dat ding lijkt er in de verste verte niet op!quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:41 schreef BMH het volgende:
Soort Revmote.. Maar dan... Huge
$40.000 is des te minder reden om de devkits weg te geven. In dat geval koop je een developer gewoon op als consolebouwer zijnde.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:29 schreef Retuobak het volgende:
Ah ja, ik zat nog bij de Playstations enzo, 40.000 enzo was meer mijn schatting gezien de nieuwe generatie. En een paar devkits hakken dan aardig in je budget
BIJ de 360: game maken voor PC.. Game sturen naar een port groepje van 5 mensen.. Weekendje later heb je een 360 game.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:36 schreef Roi het volgende:
Met die $2000 ben je er natuurlijk nog lang niet. Je moet nog allemaal extra hardware kopen en je koopt het ook niet zomaar bij Nintendo. Bij Microsoft gaat dat veel makkelijk en daar hebben ze volgens mij ook wat goedkopere basissetjes.
Denk niet dat het zo makkelijk is, maar het wel idd een stuk makkelijker dan andere omzettingen. Maar je mist dan wel een exclusief karakter, een grote doelgroep is al voorzien en (in de toekomst) komt er veel meer werk bij kijken als de PC de 360 voorbijstreeft.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:57 schreef BMH het volgende:
[..]
BIJ de 360: game maken voor PC.. Game sturen naar een port groepje van 5 mensen.. Weekendje later heb je een 360 game.
Overdrijven is mijn vak.quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:05 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Denk niet dat het zo makkelijk is, maar het wel idd een stuk makkelijker dan andere omzettingen. Maar je mist dan wel een exclusief karakter, een grote doelgroep is al voorzien en (in de toekomst) komt er veel meer werk bij kijken als de PC de 360 voorbijstreeft.
Bij shooters moet vaak de A.I. ook aangepast worden. Een console FPS met PC a.i. (soms rennend over het beeld( werkt niet...quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:08 schreef Retuobak het volgende:
Was laatst een conferentie over, porten tussen PC, 360 en PS3 bleek echt veel makkelijker geworden te zijn. Kon echt razendsnel door een kleine groep mensen. Alleen dan heb je natuurlijk net de basis en je wil natuurlijk alles perfect afstellen. Een snelle shooter direct overzetten naar de 360 lijkt me bijv. geen goed plan, en je moet dan ook optimaliseren voor de kleinere hoeveelheid geheugen en veel mindere I/O bandbreedte. En een console > PC port wil je natuurlijk upscalen om beter gebruik te maken van de grotere kracht van de PC evenals zorgen dat het ook op oudere systemen draaibaar is (zij het met mindere graphics).
Nee, volgens heeft Nintendo de goedkoopste devkits. Ik weet het niet zeker hoor, maar heb het wel eens gelezen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:36 schreef Roi het volgende:
Met die $2000 ben je er natuurlijk nog lang niet. Je moet nog allemaal extra hardware kopen en je koopt het ook niet zomaar bij Nintendo. Bij Microsoft gaat dat veel makkelijk en daar hebben ze volgens mij ook wat goedkopere basissetjes.
Good point, en een PC FPS met console AI werkt ook niet, dat bewees Halo wel .quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:18 schreef BMH het volgende:
[..]
Bij shooters moet vaak de A.I. ook aangepast worden. Een console FPS met PC a.i. (soms rennend over het beeld( werkt niet...
Misschien bij de Revolution wel dankzij de revmote.
Nintendo heeft de prijs van haar dev-kits een paar jaar terug omlaag geschroeft zodat er meer 3rd party devvers moesten komen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:18 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Nee, volgens heeft Nintendo de goedkoopste devkits. Ik weet het niet zeker hoor, maar heb het wel eens gelezen.
Daarnaast denk ik dat elk bedrijf wel eerst iets wil zien van een bedrijf voordat ze toestaan dat ze een devkit mogen kopen. Er zullen ook vast nog wel andere doeleinden voor devkits zijn namelijk...
De A.I. van Halo is goed.. Alleen niet leuk.. Ik werd helemaal ziek door die klotige vijanden die constant dekking zochten.quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:19 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Good point, en een PC FPS met console AI werkt ook niet, dat bewees Halo wel .
Maar het blijft Halo.. Met Halo leveldesign.quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:22 schreef Retuobak het volgende:
Dat dekking zoeken deden ze juist zoveel dat het makkelijk werd, gewoon er omheen bunny hoppen en ze headshotten (wat makkelijk kon door het tempo)
Ja. Maar wat heeft dat te maken met m'n quotequote:Op zaterdag 15 april 2006 16:20 schreef BMH het volgende:
[..]
Nintendo heeft de prijs van haar dev-kits een paar jaar terug omlaag geschroeft zodat er meer 3rd party devvers moesten komen.
attitudequote:Op zaterdag 15 april 2006 16:48 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ja. Maar wat heeft dat te maken met m'n quote
It's comingquote:The Official Nintendo Magazine UK has given a preview for their June Issue for Revolution:
1. Sega Games (could we see Time Crisis? Sonic?)
2. Ubisoft’s groundbreaking title (Red Steel anyone?)
3. Top Secret Activision Game (could it be an exclusive? If its Tony Hawk it ain’t top secret)
4. Seven prominent developers reveal their Revolution projects, a total of 12 games (could these be the launch games?)
5. Skatto Pangya Golf info possible? (Rev version will look better then PC version)
Time Crisis is nog altijd van Namco en niet van Sega.quote:1. Sega Games (could we see Time Crisis? Sonic?)
quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:46 schreef P-Style het volgende:
[..]
Time Crisis is nog altijd van Namco en niet van Sega.
Maargoed, is dit niet hetzelfde blad dat beweerde dat de Revo-standaard een poweradapter was en dat de DS als eerste in de Japan launchte?
Volgens mij het toch ONM die kwam met het artikel dat Zelda TP speciale Revolution functies zou hebben, wat daarna tegengesproken werd door Nintendo, om het een tijdje later uit de mond van Miyamoto alsnog te bevestigen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 22:06 schreef BMH het volgende:
Nu halen jullie allemaal bladen door elkaar.
ONM kwam met het nieuws van de power suply.quote:Op zaterdag 15 april 2006 22:12 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Volgens mij het toch ONM die kwam met het artikel dat Zelda TP speciale Revolution functies zou hebben, wat daarna tegengesproken werd door Nintendo, om het een tijdje later uit de mond van Miyamoto alsnog te bevestigen.
En datzelfde kwam volgens miij met de powersupply in de standaard. Toch?
Zullen wel mini games zijn ofzo? Vissen?quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:54 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ook hetzelfde blad dat bleef volhouden dat Twilight Princess Revolution functies zou bevatten, wat het dus ook heeft.
Volgens mij aparte puzzels die je op de GC niet hebt en met bijvoorbeeld boomerang gooien kan je dan op de Revolution met je controller doen, op de GC met knopjes oid.quote:Op zondag 16 april 2006 10:11 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Zullen wel mini games zijn ofzo? Vissen?
Ik hoop het niet voor zequote:Op zondag 16 april 2006 11:34 schreef Retuobak het volgende:
Bwuh ze zetten gewoon de dual shock direct over ws.
Rechtzaken FTW!quote:Op zondag 16 april 2006 11:34 schreef Retuobak het volgende:
Bwuh ze zetten gewoon de dual shock direct over ws.
Ik hoop het vooral niet voor m'n handenquote:
if ($kramp == "hand") {quote:Op zondag 16 april 2006 12:27 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik hoop het vooral niet voor m'n handen
...quote:Op zondag 16 april 2006 12:29 schreef Tain het volgende:
[..]
if ($kramp == "hand") {
$buyPS3 = FALSE;
}
te moeilijk?quote:
quote:Op zondag 16 april 2006 12:29 schreef Tain het volgende:
[..]
if ($kramp == "hand") {
$buyPS3 = FALSE;
}
Kloptquote:Op zondag 16 april 2006 12:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nee, te nerdy
Uhm nein. ps3 en x360 zijn al compleet anders om te beginnen wat betekent dat je sowieso al je hele engine opnieuw moet schrijven. Pc en ps3 lijken ook totaal niet op elkaar. Enige wat een beetje op elkaar lijkt is de pc en x360.quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:08 schreef Retuobak het volgende:
Was laatst een conferentie over, porten tussen PC, 360 en PS3 bleek echt veel makkelijker geworden te zijn. Kon echt razendsnel door een kleine groep mensen. Alleen dan heb je natuurlijk net de basis en je wil natuurlijk alles perfect afstellen. Een snelle shooter direct overzetten naar de 360 lijkt me bijv. geen goed plan, en je moet dan ook optimaliseren voor de kleinere hoeveelheid geheugen en veel mindere I/O bandbreedte. En een console > PC port wil je natuurlijk upscalen om beter gebruik te maken van de grotere kracht van de PC evenals zorgen dat het ook op oudere systemen draaibaar is (zij het met mindere graphics).
Ja opengl is echt 100% compatible met DirectX wat in de x360 word gebruikt (en iets wat erop lijkt in de revo). Opengl word trouwens alleen voor videobeelden gebruikt, je heb ook nog zoiets als een cpu.quote:Op zondag 16 april 2006 13:32 schreef Retuobak het volgende:
Guess again
PS3 programmeren lijkt erg op OpenGL
Gast, jij praat echt zo'n enorme lading crap, niet te geloven. Er is gewoon niks in een x360 engine wat op de ps3 gaat werken en visaversa. Je MOET gewoon je hele engine opnieuw schrijven.quote:Op zondag 16 april 2006 16:40 schreef Retuobak het volgende:
Wel wat meer werk ja, maar door een groot aantal applicaties is dat werk in een paar weken klaar met een klein aantal mensen . Meerdere developers hebben al gezegd dat het porten an sich erg meevalt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |