abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 15 april 2006 @ 14:33:16 #151
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_36980374
quote:
IGN: Have you guys had a chance to play with a Rev dev-kit yet? What did you think?

Elliott Myers: Firstly, we are delighted to learn that Nintendo are really pushing the whole idea of physically interacting with games - this will help us all grow the market.

Until now, we have not been able to spend a lot of time with Nintendo's Revolution. All I can really say on this point is that the developers and publishers, who have worked with both Nintendo's Revolution and Gametrak, have found our system to be a little more flexible.

De Gamtrak
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_36980504
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 14:33 schreef BMH het volgende:

[..]

[afbeelding]
De Gamtrak
WTF is dat
I'm commander Shepard and this is my favorite store on the Citadel.
  zaterdag 15 april 2006 @ 14:41:35 #153
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_36980593
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 14:38 schreef Sjotime het volgende:

[..]

WTF is dat
Soort Revmote.. Maar dan... Huge
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_36980975
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 14:41 schreef BMH het volgende:
Soort Revmote.. Maar dan... Huge
"Soort Revmote"?! Dat ding lijkt er in de verste verte niet op!
pi_36981658
Ah ja, ik zat nog bij de Playstations enzo, 40.000 enzo was meer mijn schatting gezien de nieuwe generatie. En een paar devkits hakken dan aardig in je budget
pi_36981710
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:29 schreef Retuobak het volgende:
Ah ja, ik zat nog bij de Playstations enzo, 40.000 enzo was meer mijn schatting gezien de nieuwe generatie. En een paar devkits hakken dan aardig in je budget
$40.000 is des te minder reden om de devkits weg te geven. In dat geval koop je een developer gewoon op als consolebouwer zijnde.
pi_36981799
Met die $2000 ben je er natuurlijk nog lang niet. Je moet nog allemaal extra hardware kopen en je koopt het ook niet zomaar bij Nintendo. Bij Microsoft gaat dat veel makkelijk en daar hebben ze volgens mij ook wat goedkopere basissetjes.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zaterdag 15 april 2006 @ 15:57:19 #158
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_36982248
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:36 schreef Roi het volgende:
Met die $2000 ben je er natuurlijk nog lang niet. Je moet nog allemaal extra hardware kopen en je koopt het ook niet zomaar bij Nintendo. Bij Microsoft gaat dat veel makkelijk en daar hebben ze volgens mij ook wat goedkopere basissetjes.
BIJ de 360: game maken voor PC.. Game sturen naar een port groepje van 5 mensen.. Weekendje later heb je een 360 game.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_36982449
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:57 schreef BMH het volgende:

[..]

BIJ de 360: game maken voor PC.. Game sturen naar een port groepje van 5 mensen.. Weekendje later heb je een 360 game.
Denk niet dat het zo makkelijk is, maar het wel idd een stuk makkelijker dan andere omzettingen. Maar je mist dan wel een exclusief karakter, een grote doelgroep is al voorzien en (in de toekomst) komt er veel meer werk bij kijken als de PC de 360 voorbijstreeft.
  zaterdag 15 april 2006 @ 16:06:29 #160
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_36982473
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:05 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Denk niet dat het zo makkelijk is, maar het wel idd een stuk makkelijker dan andere omzettingen. Maar je mist dan wel een exclusief karakter, een grote doelgroep is al voorzien en (in de toekomst) komt er veel meer werk bij kijken als de PC de 360 voorbijstreeft.
Overdrijven is mijn vak.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_36982529
Was laatst een conferentie over, porten tussen PC, 360 en PS3 bleek echt veel makkelijker geworden te zijn. Kon echt razendsnel door een kleine groep mensen. Alleen dan heb je natuurlijk net de basis en je wil natuurlijk alles perfect afstellen. Een snelle shooter direct overzetten naar de 360 lijkt me bijv. geen goed plan, en je moet dan ook optimaliseren voor de kleinere hoeveelheid geheugen en veel mindere I/O bandbreedte. En een console > PC port wil je natuurlijk upscalen om beter gebruik te maken van de grotere kracht van de PC evenals zorgen dat het ook op oudere systemen draaibaar is (zij het met mindere graphics).
  zaterdag 15 april 2006 @ 16:18:29 #162
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_36982736
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:08 schreef Retuobak het volgende:
Was laatst een conferentie over, porten tussen PC, 360 en PS3 bleek echt veel makkelijker geworden te zijn. Kon echt razendsnel door een kleine groep mensen. Alleen dan heb je natuurlijk net de basis en je wil natuurlijk alles perfect afstellen. Een snelle shooter direct overzetten naar de 360 lijkt me bijv. geen goed plan, en je moet dan ook optimaliseren voor de kleinere hoeveelheid geheugen en veel mindere I/O bandbreedte. En een console > PC port wil je natuurlijk upscalen om beter gebruik te maken van de grotere kracht van de PC evenals zorgen dat het ook op oudere systemen draaibaar is (zij het met mindere graphics).
Bij shooters moet vaak de A.I. ook aangepast worden. Een console FPS met PC a.i. (soms rennend over het beeld( werkt niet...

Misschien bij de Revolution wel dankzij de revmote.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  zaterdag 15 april 2006 @ 16:18:33 #163
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_36982739
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:36 schreef Roi het volgende:
Met die $2000 ben je er natuurlijk nog lang niet. Je moet nog allemaal extra hardware kopen en je koopt het ook niet zomaar bij Nintendo. Bij Microsoft gaat dat veel makkelijk en daar hebben ze volgens mij ook wat goedkopere basissetjes.
Nee, volgens heeft Nintendo de goedkoopste devkits. Ik weet het niet zeker hoor, maar heb het wel eens gelezen.

Daarnaast denk ik dat elk bedrijf wel eerst iets wil zien van een bedrijf voordat ze toestaan dat ze een devkit mogen kopen. Er zullen ook vast nog wel andere doeleinden voor devkits zijn namelijk...
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_36982761
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:18 schreef BMH het volgende:

[..]

Bij shooters moet vaak de A.I. ook aangepast worden. Een console FPS met PC a.i. (soms rennend over het beeld( werkt niet...

Misschien bij de Revolution wel dankzij de revmote.
Good point, en een PC FPS met console AI werkt ook niet, dat bewees Halo wel .
  zaterdag 15 april 2006 @ 16:20:13 #165
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_36982775
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:18 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Nee, volgens heeft Nintendo de goedkoopste devkits. Ik weet het niet zeker hoor, maar heb het wel eens gelezen.

Daarnaast denk ik dat elk bedrijf wel eerst iets wil zien van een bedrijf voordat ze toestaan dat ze een devkit mogen kopen. Er zullen ook vast nog wel andere doeleinden voor devkits zijn namelijk...
Nintendo heeft de prijs van haar dev-kits een paar jaar terug omlaag geschroeft zodat er meer 3rd party devvers moesten komen.
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:19 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Good point, en een PC FPS met console AI werkt ook niet, dat bewees Halo wel .
De A.I. van Halo is goed.. Alleen niet leuk.. Ik werd helemaal ziek door die klotige vijanden die constant dekking zochten.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_36982820
Dat dekking zoeken deden ze juist zoveel dat het makkelijk werd, gewoon er omheen bunny hoppen en ze headshotten (wat makkelijk kon door het tempo)
  zaterdag 15 april 2006 @ 16:23:26 #167
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_36982841
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:22 schreef Retuobak het volgende:
Dat dekking zoeken deden ze juist zoveel dat het makkelijk werd, gewoon er omheen bunny hoppen en ze headshotten (wat makkelijk kon door het tempo)
Maar het blijft Halo.. Met Halo leveldesign.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  zaterdag 15 april 2006 @ 16:48:57 #168
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_36983467
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:20 schreef BMH het volgende:

[..]

Nintendo heeft de prijs van haar dev-kits een paar jaar terug omlaag geschroeft zodat er meer 3rd party devvers moesten komen.
Ja. Maar wat heeft dat te maken met m'n quote
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  zaterdag 15 april 2006 @ 16:49:42 #169
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_36983485
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:48 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Ja. Maar wat heeft dat te maken met m'n quote
attitude
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  zaterdag 15 april 2006 @ 17:20:03 #170
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_36984295
De spaning is voelbaar
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
pi_36985607
Hey, heb net Return of the King weer gezien nadat ik m 1 keer in de bioscoop had gezien (LOTR3 voor de duidelijkheid).

Komt een scene in voor dat de Elf gespeeld door Orlando Bloom een grote mammoetachtig schepsel aanvalt en hij erop springt en m neerhaalt.

Het is geen geheim dat LOTR voor Miyamoto de reden is van het uitterlijk van Link. Gecombineerd met het feit dat de nieuwe Zelda RE4achtige controls erin krijgt, zou zo'n scene helemaal te gek zijn.

Zat dr naar te kijken en zag t helemaal voor me, een grote creature die Link aanvalt... Dat zou IMO de game idd al beter maken dan OOT. Mits de rest natuurlijk solide is.
pi_36985793
http://logo54.com/game/nintendo/

Kan je je naam in het Nintendo logo zetten

Revolution ftw.
pi_36988376
quote:
The Official Nintendo Magazine UK has given a preview for their June Issue for Revolution:

1. Sega Games (could we see Time Crisis? Sonic?)
2. Ubisoft’s groundbreaking title (Red Steel anyone?)
3. Top Secret Activision Game (could it be an exclusive? If its Tony Hawk it ain’t top secret)
4. Seven prominent developers reveal their Revolution projects, a total of 12 games (could these be the launch games?)
5. Skatto Pangya Golf info possible? (Rev version will look better then PC version)

It's coming

GDC video:
http://www.gamevideos.com/video/id/3048
pi_36988544
5. Skatto Pangya Golf info possible? (Rev version will look better then PC version)

Dat lijkt me geen gekke aanname
pi_36991050
quote:
1. Sega Games (could we see Time Crisis? Sonic?)
Time Crisis is nog altijd van Namco en niet van Sega.

Maargoed, is dit niet hetzelfde blad dat beweerde dat de Revo-standaard een poweradapter was en dat de DS als eerste in de Japan launchte?
  zaterdag 15 april 2006 @ 21:54:22 #176
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_36991246
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 21:46 schreef P-Style het volgende:

[..]

Time Crisis is nog altijd van Namco en niet van Sega.

Maargoed, is dit niet hetzelfde blad dat beweerde dat de Revo-standaard een poweradapter was en dat de DS als eerste in de Japan launchte?


Ook hetzelfde blad dat bleef volhouden dat Twilight Princess Revolution functies zou bevatten, wat het dus ook heeft.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  zaterdag 15 april 2006 @ 22:06:12 #177
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_36991500
Nu halen jullie allemaal bladen door elkaar.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  zaterdag 15 april 2006 @ 22:12:04 #178
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_36991593
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 22:06 schreef BMH het volgende:
Nu halen jullie allemaal bladen door elkaar.
Volgens mij het toch ONM die kwam met het artikel dat Zelda TP speciale Revolution functies zou hebben, wat daarna tegengesproken werd door Nintendo, om het een tijdje later uit de mond van Miyamoto alsnog te bevestigen.

En datzelfde kwam volgens miij met de powersupply in de standaard. Toch?

"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  zaterdag 15 april 2006 @ 22:17:19 #179
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_36991691
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 22:12 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Volgens mij het toch ONM die kwam met het artikel dat Zelda TP speciale Revolution functies zou hebben, wat daarna tegengesproken werd door Nintendo, om het een tijdje later uit de mond van Miyamoto alsnog te bevestigen.

En datzelfde kwam volgens miij met de powersupply in de standaard. Toch?

ONM kwam met het nieuws van de power suply.
NGC Magazine kwam met het twilight princess nieuws
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  zondag 16 april 2006 @ 10:11:55 #180
138256 Sjotime
Delta 168
pi_36999170
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 21:54 schreef Tomasso het volgende:

[..]



Ook hetzelfde blad dat bleef volhouden dat Twilight Princess Revolution functies zou bevatten, wat het dus ook heeft.
Zullen wel mini games zijn ofzo? Vissen?
I'm commander Shepard and this is my favorite store on the Citadel.
  zondag 16 april 2006 @ 11:00:06 #181
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_37000195
quote:
Op zondag 16 april 2006 10:11 schreef Sjotime het volgende:

[..]

Zullen wel mini games zijn ofzo? Vissen?
Volgens mij aparte puzzels die je op de GC niet hebt en met bijvoorbeeld boomerang gooien kan je dan op de Revolution met je controller doen, op de GC met knopjes oid.

Maar ik weet het niet zeker hoor.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  zondag 16 april 2006 @ 11:16:50 #182
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_37000441
Trouwens he... Sony heeft hun definitieve controller voor de PS3 nog niet laten zien.

Zouden ze misschien de Revolution controller aan het kopieren zijn?
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  zondag 16 april 2006 @ 11:34:41 #183
61587 Retuobak
My oh my!
pi_37000701
Bwuh ze zetten gewoon de dual shock direct over ws.
pi_37001813
quote:
Op zondag 16 april 2006 11:34 schreef Retuobak het volgende:
Bwuh ze zetten gewoon de dual shock direct over ws.
Ik hoop het niet voor ze
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  zondag 16 april 2006 @ 12:25:37 #185
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_37001839
quote:
Op zondag 16 april 2006 11:34 schreef Retuobak het volgende:
Bwuh ze zetten gewoon de dual shock direct over ws.
Rechtzaken FTW!
  zondag 16 april 2006 @ 12:27:25 #186
61587 Retuobak
My oh my!
pi_37001882
quote:
Op zondag 16 april 2006 12:24 schreef Tain het volgende:

[..]

Ik hoop het niet voor ze
Ik hoop het vooral niet voor m'n handen
pi_37001941
quote:
Op zondag 16 april 2006 12:27 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ik hoop het vooral niet voor m'n handen
if ($kramp == "hand") {
$buyPS3 = FALSE;
}
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  zondag 16 april 2006 @ 12:30:08 #188
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_37001952
quote:
Op zondag 16 april 2006 12:29 schreef Tain het volgende:

[..]

if ($kramp == "hand") {
$buyPS3 = FALSE;
}
...
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_37001982
quote:
Op zondag 16 april 2006 12:30 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

...
te moeilijk?
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  zondag 16 april 2006 @ 12:32:41 #190
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_37002004
Nee, te nerdy
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 16 april 2006 @ 12:33:00 #191
61587 Retuobak
My oh my!
pi_37002013
quote:
Op zondag 16 april 2006 12:29 schreef Tain het volgende:

[..]

if ($kramp == "hand") {
$buyPS3 = FALSE;
}

Ook de hoofdreden dat ik niet allang een PS2 heb gekocht, die controllers zijn echt ontworpen voor kinderen en Japanners
pi_37002018
quote:
Op zondag 16 april 2006 12:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nee, te nerdy
Klopt
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_37003416
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:08 schreef Retuobak het volgende:
Was laatst een conferentie over, porten tussen PC, 360 en PS3 bleek echt veel makkelijker geworden te zijn. Kon echt razendsnel door een kleine groep mensen. Alleen dan heb je natuurlijk net de basis en je wil natuurlijk alles perfect afstellen. Een snelle shooter direct overzetten naar de 360 lijkt me bijv. geen goed plan, en je moet dan ook optimaliseren voor de kleinere hoeveelheid geheugen en veel mindere I/O bandbreedte. En een console > PC port wil je natuurlijk upscalen om beter gebruik te maken van de grotere kracht van de PC evenals zorgen dat het ook op oudere systemen draaibaar is (zij het met mindere graphics).
Uhm nein. ps3 en x360 zijn al compleet anders om te beginnen wat betekent dat je sowieso al je hele engine opnieuw moet schrijven. Pc en ps3 lijken ook totaal niet op elkaar. Enige wat een beetje op elkaar lijkt is de pc en x360.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  zondag 16 april 2006 @ 13:32:04 #194
61587 Retuobak
My oh my!
pi_37003502
Guess again
PS3 programmeren lijkt erg op OpenGL
  zondag 16 april 2006 @ 15:52:43 #195
138256 Sjotime
Delta 168
pi_37007438
I'm commander Shepard and this is my favorite store on the Citadel.
pi_37009009
quote:
Op zondag 16 april 2006 13:32 schreef Retuobak het volgende:
Guess again
PS3 programmeren lijkt erg op OpenGL
Ja opengl is echt 100% compatible met DirectX wat in de x360 word gebruikt (en iets wat erop lijkt in de revo). Opengl word trouwens alleen voor videobeelden gebruikt, je heb ook nog zoiets als een cpu.

Dan nog even de CPU's. Jouw triplecore code zal echt geweldig gaan werken op die 7 SPE's + 1 ''normale'' core cpu van de ps3.

Is dus wel wat meer werk dan je code voor systeem X even door de comiler halen om het goed werkend te krijgen op systeem Y.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  zondag 16 april 2006 @ 16:40:53 #197
61587 Retuobak
My oh my!
pi_37009202
Wel wat meer werk ja, maar door een groot aantal applicaties is dat werk in een paar weken klaar met een klein aantal mensen . Meerdere developers hebben al gezegd dat het porten an sich erg meevalt.
  zondag 16 april 2006 @ 16:57:09 #198
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_37009704
ACHTUNG: Hardware geblaat! ACHTUNG
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_37010959
quote:
Op zondag 16 april 2006 16:40 schreef Retuobak het volgende:
Wel wat meer werk ja, maar door een groot aantal applicaties is dat werk in een paar weken klaar met een klein aantal mensen . Meerdere developers hebben al gezegd dat het porten an sich erg meevalt.
Gast, jij praat echt zo'n enorme lading crap, niet te geloven. Er is gewoon niks in een x360 engine wat op de ps3 gaat werken en visaversa. Je MOET gewoon je hele engine opnieuw schrijven.

Geloof je me niet? op 1up staat een interview met gabe van valve waarin die ookal aangeeft dat je code voor pc/x360 gewoon niet gaat werken op de ps3.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  zondag 16 april 2006 @ 18:00:06 #200
61587 Retuobak
My oh my!
pi_37011553
Dat hoeft helemaal niet
In de basis gebruikt de PS3 gewoon een PowerPC architectuur. Je kunt 360 code (welke momenteel gewoon geschreven is voor 1 core) gewoon porten en draaien op 1 PPE van de Cell. Optimaliseren kost echter veel meer tijd, maar is nog steeds geen onoverkomelijk punt, ook dat is geen kwestie van jaren .

En omdat je zo nodig moet schelden heb ik geen zin om deze discussie verder voort te zetten en dit beschouw ik dan ook als het einde ervan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')