Sowieso komt FFXIII pas in 2008 denk ikquote:Op woensdag 5 april 2006 18:01 schreef King_of_cubes het volgende:
Eens, ik denk dat ik maar even ga wachten met het kopen van een PS3.
FF interesseert me niet.quote:Op woensdag 5 april 2006 18:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Sowieso komt FFXIII pas in 2008 denk ik
Dacht jij minder dan 400 danquote:Op woensdag 5 april 2006 17:58 schreef Xrenity het volgende:
DUUUUUUUURRRRR
Ik ben dan net student, denk niet dat ik erg veel geld te besteden heb.quote:Op woensdag 5 april 2006 19:01 schreef Deacon_Tigra het volgende:
500 - 600 who cares
ik koop hem toch wel![]()
![]()
jullie werken toch allemaal.....kwestie van prioriteiten stellen![]()
dattie nou evenveel kost als mijn maandelijkse hypotheek aflossing moet ik maar voor lief nemen![]()
of ben ik dan een hele erge fanboy![]()
Nope.quote:
Ja, je merkt in veel dat er veel (gameplay) opgeofferd is om hem op de PS2 te krijgen. Toen ik het typte had ik ook alleen de eerste missie gespeeld, nu heb ik iets meer achter de rug, en je merkt vooral in termen van graphics, maar ook geluid, en besturing dat dit ontwikkeld is met de 360 in gedachten.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:41 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Gamerankings GR:AW
PC 90.0%
PlayStation 2 57.0%
Xbox 360 90.9%
Xbox 66.5%
Het is maar wat je fantastisch noemt, ik vind de cijfers voor current-gen toch behoorlijk tegenvallen.. Ik ga er dan ook vanuit dat er meer verschilt dan alleen de graphics.
De 360 versie is 3rd person, op de ps2 is het een fps.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:21 schreef SocialDisorder het volgende:
en besturing dat dit ontwikkeld is met de 360 in gedachten.
point and shoot.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
De 360 versie is 3rd person, op de ps2 is het een fps.
Dat verschilt nogal qua gameplay, me dunkt..
Als je zo redeneert is elk spel waarin je kan springen een platformerquote:Op woensdag 5 april 2006 20:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
point and shoot.
3rd of 1st person, maakt neit zo gek veel uit, me dunkt.
wil jij beweren dat World of Warcraft geen platformer is?quote:Op woensdag 5 april 2006 20:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Als je zo redeneert is elk spel waarin je kan springen een platformer.
Playfrance, de bron van deze hele price-BS, heeft een update gegeven op hun site. Vertaling :quote:During a wide ranging interview/discussion on Europe 1 radio last night, Georges Fornay, Managing Director of SCE France discussed the PlayStation 3, amongst other new consumer technology products. Reports on the web suggest that he might have indicated a price for PS3 around 500 Euros or between 499 and 599. This is a mistranslation and/or misunderstanding of the discussion, which was actually focused on the relative value of PS3 as a Bluray Disc player.
Referring to a previous discussion about the roughly $1,000 price point of BD players, the interviewer asked whether a price point of around $500 (dollars, not Euros) was about right for the PS3. Mr Fornay explained that, with BD and HD functionality, PS3 at this price would be cheap for such functionality, but that current video games machines were significantly below this price.
At no time did he suggest or indicate a specific price point for PS3, and any reports that he did so are incorrect.
He summarised by saying that PS3 would be expensive when one looked at the price of a video games machine, at far below 500 Euros, but extremely good value when looking at BD and HD technology inside.
No official announcement has yet been made on the price of the PS3.
Vertaling van de vraag waar het vandaan komt :quote:George Fornay makes a point of specifying that it never announced price of launching for PlayStation 3 which in addition was not fixed to date. A question of the journalist of Europe 1 mentioned the price of 500 $ for the PS3. George Fornay answered by making a parallel with the price of the game consoles which it located well below 500 Euros and the price of the readers Blu Ray for which the journalist had mentioned the price of 1000 Euros and more. George Fornay specified that it would be in this fork, i.e. between a price well below 500 Euros and 1000 Euros and more. It acted of a personal analysis within the framework of a total reasoning and not of an unspecified advertisement of price.
http://www.jeux-france.co(...)ur-de-500-euros.htmlquote:Journalist: A question that the players are precisely posed, it is the price of this console, one sees figures which circulate regularly on the Web... 500$ according to the rumour: one is close to reality or one moves away from there?
George Fornay: Eh well listen, if one takes the aspect Blu Ray/HD, one spoke about reader Blu Ray has 1000 euros and more. Thus it will be extremely cheap when taking into consideration this aspect. When the aspect play is looked at, today it is true that the game consoles rather had a price well below 500 euros. I would say, that we will be in this fork: it will be expensive for the video games part, it will be extremely cheap when one looks at the whole of technologies which it integrates.
quote:Cell Designer Talks PS3
By N. Evan Van Zelfden
On Wednesday evening, in Austin Texas, H. Peter Hofstee delivered a technical lecture about PS3's IBM Cell Processor, speaking also to Next Generation about his $400 million creation...
Image "I’m an IBMer," began Hofstee, chief architect of Cell. "There were a lot of IBMers on the project. It was done here in Austin, at the IBM campus…But it really was Sony, and Ken Kutaragi that was the driver for this project.
"And he spent quite a bit of money on it. $400 million for a processor…this is about as serious as it gets," said Hofstee.
"Remarkably," Hofstee responded to a question about size, "this chip is almost exactly the same size, in square millimeters, as the first chip that went into the PlayStation2. That’s about as explicit an answer as I can give you."
He added, "My dream is that everyone who has a PlayStation can start programming with Cell. But, Hofstee also pointed out, "I think the biggest problem is to find ways to make it effective for the programmers."
Game processors
"With game processors," Hofstee noted, "Because of the economics of how game systems seems to have worked in the past – you always have to wait and see if it works that way going forward – is that game developers get a stable platform for five or six years. And because that is sort of how it works, there is a big focus on chip size and power and cost reduction over that period."
Next-Gen asked Hofstee how he felt, as a scientist, developing technology for games. "I think games are an interesting application area, but quite clearly, Cell is not just for games. There are many other areas it can be used. Games are the thing that inspired us to do it."
Next-Gen also mentioned the "pain in my ass," quote by John Carmack, in reference to developing for the cell processor. "I think whenever you have competing platforms," Hofstee responded, "There are people who really like one platform vs. the other. I’m not sure I agree with…he didn’t give me very many reasons why he feels that way. I got the impression that he’s just someone who likes PCs more."
Additional information available at: http://www.ibm.com/developerworks/power/cell/.
het is meer een bevestiging, en in één interviewquote:Op donderdag 6 april 2006 16:55 schreef P-Style het volgende:
Eigenlijk zegt die Peter Hofstee dus niet veel meer dan wat er al bekend was over Cell.
Ik zie hem niet duurder worden dan 600¤.. En voor 500¤ pre-order ik hem gelijkquote:Op donderdag 6 april 2006 17:25 schreef kulandra het volgende:
Als ik het goed begrijp, zou ie ook nog wel eens duurder kunnen uitvallen dan 600 euro dus.....
Het zou in zoverre niks uitmaken dat de games er nog helemaal niet zijn, ook al zou de PS3 al wel leverbaar zijnquote:Op donderdag 6 april 2006 17:34 schreef kulandra het volgende:
Dan hadden we m nu waarschijnlijk al kunnen importeren namelijk en qua games zou het niks uitmaken, alleen dat je in de toekomst misschien een keer schijfje zou moeten wisselen......
Ze maken nooit winst op de hardware. MS maakt ook flink verlies op de xbox360. En die BR drive in de ps3 kost sony echt niet zoveel. Ze maken de winst met spellen, controllers en dat soort dingen. Op de console zelf maken ze in het begin altijd verlies.quote:Op donderdag 6 april 2006 17:34 schreef kulandra het volgende:
Nou ik durf zo langzamerhand wel te stellen dat de PS3 of ontiegelijk duur wordt, of Sony gaat enorme verliezen op de hardware maken, niet te vergelijken met enige voorgaande console.
Want stel dat ze voor 600 euro verkopen, dan maken ze dus 0,0 winst op de BR die erin zit om nog maar te zwijgen van de technologie waar t ons gamers toch in eerste instantie om gaat: Cell en de graphics chip. En dan de rest van de hardware er nog bij (geheugen, moederbord, geluid).
Dus tenzij sony nog een konijn in de hoge hoed heeft zitten, reken ik op een zware aanslag op de bankrekening. Of ie het waard is is een tweede. Ik zou liever niet zien dat een nieuwe technologie als BR zo'n zwaar stempel op de PS3 zou leggen. Dan hadden we m nu waarschijnlijk al kunnen importeren namelijk en qua games zou het niks uitmaken, alleen dat je in de toekomst misschien een keer schijfje zou moeten wisselen......
Waarom kosten die standalone spelers dan zo achterlijk veel?quote:Op donderdag 6 april 2006 18:23 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ze maken nooit winst op de hardware. MS maakt ook flink verlies op de xbox360. En die BR drive in de ps3 kost sony echt niet zoveel.
Ik denk dat ze met ietsjes meer RAM geheugen gelukkiger waren geweestquote:En dat er een BR inzit is alleen een groot pluspunt. Daar ga je in de toekomst echt wel wat van merken, dat de xbox360 juist voor dvd heeft gekozen is zonde, Hoe meer ruimte de opslag heeft hoe meer ontwikkelaars zich kunnen uitleven.
Hell yesquote:Op donderdag 6 april 2006 18:30 schreef HassieBassie het volgende:
Ik denk dat ze met ietsjes meer RAM geheugen gelukkiger waren geweest![]()
Ik zou het niet weten waarom die zo duur zijn, maar ik weet wel dat BR voor de ps3 sony niet meer kost dan alleen de onderdelen.quote:Op donderdag 6 april 2006 18:30 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Waarom kosten die standalone spelers dan zo achterlijk veel?
[..]
Ik denk dat ze met ietsjes meer RAM geheugen gelukkiger waren geweest![]()
En dat doen er genoeg. Wat is je punt?quote:Op donderdag 6 april 2006 18:33 schreef Jajong het volgende:
FF niet diggen is hetzelfde als spugen op Mario.
Ik heb 2gig geheugen in mijn pc en ik heb ook pop-ups bij Oblivion. Dat zijn gewoon slordige programmeurs. Ik heb op de ps2 heel wat spellen gezien waar je helemaal geen pop-ups had en dat is maar met 32mb. En je moet voor een console sowieso anders programmeren omdat de architecteur heel anders is dan een pc.quote:Op donderdag 6 april 2006 18:59 schreef Retuobak het volgende:
En heb je al eens gekeken naar bijvoorbeeld de pop-up op de 360 bij TES IV:Oblivion? Het geheugen is gewoon te weinig voor grote werelden waarin je veel tegelijk kunt zien. Developers moeten nu trucjes gaan gebruiken om dit soort gebreken van de console te maskeren, en dat is erg jammer, want zo ongelofelijk duur was een verdubbeling van de geheugencapaciteit niet eens geweest.
Omdat de allereerste BD-spelers, net als de allereeste DVD-spelers en eerste CD-speler, altijd zijn opgebouwd uit kwaliteitscomponenten. Een grote zware transformator, een stevig degelijk loopwerk een dikke metalen behuizing en een metalen front, (vaak) gold-plated aansluitingen en er wordt niet bespaard op condensatoren, transistoren e.d.quote:Op donderdag 6 april 2006 18:30 schreef HassieBassie het volgende:
Waarom kosten die standalone spelers dan zo achterlijk veel?
A. verander je settings eensquote:Op donderdag 6 april 2006 19:07 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ik heb 2gig geheugen in mijn pc en ik heb ook pop-ups bij Oblivion.
Dat zeg ik, trucjes om veel objecten tegelijk te vermijden.quote:Ik heb op de ps2 heel wat spellen gezien waar je helemaal geen pop-ups had en dat is maar met 32mb.
Klopt, bij een PC die 7 jaar mee zou moeten gaan zou ik dan ook eerder een 8GB aanraden dan 1GB.quote:En je moet voor een console sowieso anders programmeren omdat de architecteur heel anders is dan een pc.
Gedeeltelijk mee eens. Het bieden van veel geheugen creëert vaak luie programmeurs, maar het biedt wel veel mogelijkheden voor getallenteerde developers en het zou leuk zijn om over 5 jaar nog steeds onder de indruk te zijn wanneer je nieuwe PS3-titels vergelijkt met titels op andere systemen.quote:Op donderdag 6 april 2006 19:07 schreef Diablos79 het volgende:
Ik heb op de ps2 heel wat spellen gezien waar je helemaal geen pop-ups had en dat is maar met 32mb. En je moet voor een console sowieso anders programmeren omdat de architecteur heel anders is dan een pc.
Ik hoop niet dat je bedoeld dat de PS3 kwalitatief minder zal zijn dan de eerste generatie BR-spelers? Als ik straks 5 of 600 euro uitgeef aan een PS3, verwacht ik eigenlijk ook wel dat ie het 9 jaar blijft doen..quote:Op donderdag 6 april 2006 19:17 schreef P-Style het volgende:
[..]
Omdat de allereerste BD-spelers, net als de allereeste DVD-spelers en eerste CD-speler, altijd zijn opgebouwd uit kwaliteitscomponenten. Een grote zware transformator, een stevig degelijk loopwerk een dikke metalen behuizing en een metalen front, (vaak) gold-plated aansluitingen en er wordt niet bespaard op condensatoren, transistoren e.d.
Deze early adopter versies zijn veel degelijker dan versies die geproduceerd worden zodra het massaproduct is geworden. Kijk maar naar die goedkope slimline dvd-spelers van tegenwoordig met hun plasic frontjes, eenvoudige aansluitingen en simpele componenten. Die zijn totaal niet te vergelijk met de allereerste dvd-spelers die het nu na bijna 9 jaar vaak nog prima doen.
Cell en de RSX zijn ook nog geen massaproduct. Je gaat mij niet vertellen dat de technologie in een standalone Bluerayspeler duurder is dan de technologie die de PS3 mogelijk maakt?quote:Verder hebben de stand alone BD-speler talloze analoge uitgangenen, terwijl de PS3 enkel de AV-output heeft (waar je vervolgens verschillende kabels voor kunt kopen waar wel winst op gemaakt gaat worden). De eerste BD-spelers zullen ook een analoge multi-channel audio uitgang krijgen, waar een ingebouwde decoder voor nodig is. De PS3 heeft alleen digitale uitgangen voor multichannel audio. En de standsalone BD-spelers hebben natuurlijk ook digitale video processoren nodig om het signaal van de Blu-Ray discs te verwerken, deze processoren zijn nog geen massaproduct en dus vrij duur. De PS3 heeft hier Cell + RSX voor.
Die garantie kan geen enkel bedrijf dat levert aan consumenten geven over dermate complexe electronica. Wil je technologie die vrijwel gegarandeerd 9 jaar meegaat dan mag je die toch echt zoeken in de militaire sectorquote:Op donderdag 6 april 2006 19:24 schreef HassieBassie het volgende:
Ik hoop niet dat je bedoeld dat de PS3 kwalitatief minder zal zijn dan de eerste generatie BR-spelers? Als ik straks 5 of 600 euro uitgeef aan een PS3, verwacht ik eigenlijk ook wel dat ie het 9 jaar blijft doen..
6 miljoen in de eerste 5 maanden vind ik al behoorlijk massaalquote:Cell en de RSX zijn ook nog geen massaproduct. Je gaat mij niet vertellen dat de technologie in een standalone Bluerayspeler duurder is dan de technologie die de PS3 mogelijk maakt?
Of Philips apparaten kopenquote:Op donderdag 6 april 2006 19:27 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Die garantie kan geen enkel bedrijf dat levert aan consumenten geven over dermate complexe electronica. Wil je technologie die vrijwel gegarandeerd 9 jaar meegaat dan mag je die toch echt zoeken in de militaire sector.
[..]
De PS3 heeft dus geen metalen behuizing, heeft een eenvoudigere transformator (maar wel geschikt voor z'n taak), heeft geen talloze analoge uitgangen, geen ingebouwde decoders voor een analoge multichannel audio uitgang, heeft geen stevige disc-lade, enz.quote:Op donderdag 6 april 2006 19:24 schreef HassieBassie het volgende:
Ik hoop niet dat je bedoeld dat de PS3 kwalitatief minder zal zijn dan de eerste generatie BR-spelers? Als ik straks 5 of 600 euro uitgeef aan een PS3, verwacht ik eigenlijk ook wel dat ie het 9 jaar blijft doen..
Maar op Cell en RSX wordt geen winst gemaakt en zullen, zoals Retuobak al zei, snel genoeg massaproduct worden. Op de beeldverwerkingshardware in standalone BD-spelers wordt wel een flinke winst gemaakt.quote:Cell en de RSX zijn ook nog geen massaproduct. Je gaat mij niet vertellen dat de technologie in een standalone Bluerayspeler duurder is dan de technologie die de PS3 mogelijk maakt?
Hij is hoe dan ook minimaal 2-speed, want anders kun je er geen films op kijken.quote:Op donderdag 6 april 2006 21:04 schreef SocialDisorder het volgende:
even een vraagje voor de techno-boys onder ons; hoe snel zal de BD-drive worden nu hij in november uitkomt. Er was sprake van dat hij de minimum 2-speed voor games niet zou halen bij een Spring-release, maar welke speed is theoretisch mogelijk bij een november-release?
Dat de 360 versie zo slecht draait komt echt wel door het programmeer werk. Die belachelijke laadtijden zijn echt niet nodig op de 360. En ik durf te wedden dat die gasten ook maar 1 core van de 3 hebben gebruikt van de processor, en ze dus ook niet echt nuttig gebruik maken van de kracht van het apparaat. Ik ben opzich niet echt onder de indruk van de 360, maar dat ding kan echt wel heel wat meer dan Oblivion. Want zo geweldig is Oblivion nu ook weer niet op grafisch gebied!quote:Op donderdag 6 april 2006 19:20 schreef Retuobak het volgende:
[..]
A. verander je settings eens
B. Ondanks dat de PC versie altijd wel WAT pop-up zal hebben is het bij de 360 versie extreem, daar krijg je soms pas gras wanneer je er al bijna loopt, dat kan echt niet imho. En dat heeft ook niet met slordig programmeren te maken en des te meer met een gebrek aan geheugen.
Ik mag hopen dat ze over 7 jaar ook eens met een hele nieuwe pc architectuur heeft. Want dat mag na 20 jaar wel eens een keer veranderen. Of misschien zullen tegen die tijd de nieuwe consoles die gaan komen pc's wel vervangenquote:Klopt, bij een PC die 7 jaar mee zou moeten gaan zou ik dan ook eerder een 8GB aanraden dan 1GB.
Misschien is de Phantom dan wel uitquote:Ik mag hopen dat ze over 7 jaar ook eens met een hele nieuwe pc architectuur heeft. Want dat mag na 20 jaar wel eens een keer veranderen. Of misschien zullen tegen die tijd de nieuwe consoles die gaan komen pc's wel vervangen
Lol volgens mij was dat project dood verklaard, ze hebben wel een Phantom toetsenbord uitgebrachtquote:Op vrijdag 7 april 2006 00:24 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Misschien is de Phantom dan wel uit
De directeur van Infinium Labs is ook doodverklaard geweest, bleek ook een hoax te zijn.quote:Op vrijdag 7 april 2006 00:25 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Lol volgens mij was dat project dood verklaard, ze hebben wel een Phantom toetsenbord uitgebracht
Zoals ik al zei, het is niet het CPU of GPU vlak waar de 360 versie van Oblivion een boost kan gebruiken. Het is puur het aantal objecten tegelijk op het scherm dat enorm is, en daar is nou eenmaal veel geheugen voor nodig. Het enige dat een developer zou kunnen doen is zorgen dat het een enorme wereld lijkt terwijl alles toch relatief klein en beperkt is. Maar dat gaat een beetje voorbij aan het doel denk je niet?quote:Op vrijdag 7 april 2006 00:18 schreef Diablos79 het volgende:
Dat de 360 versie zo slecht draait komt echt wel door het programmeer werk. Die belachelijke laadtijden zijn echt niet nodig op de 360. En ik durf te wedden dat die gasten ook maar 1 core van de 3 hebben gebruikt van de processor, en ze dus ook niet echt nuttig gebruik maken van de kracht van het apparaat. Ik ben opzich niet echt onder de indruk van de 360, maar dat ding kan echt wel heel wat meer dan Oblivion. Want zo geweldig is Oblivion nu ook weer niet op grafisch gebied!
Waarom zou de architectuur moeten veranderen?quote:Ik mag hopen dat ze over 7 jaar ook eens met een hele nieuwe pc architectuur heeft. Want dat mag na 20 jaar wel eens een keer veranderen. Of misschien zullen tegen die tijd de nieuwe consoles die gaan komen pc's wel vervangen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |