http://www.thelocal.se/article.php?ID=3348quote:Säpo reveals Swedish embassy threats
Published: 23rd March 2006 09:11 CET
Sweden's security police, Säpo, has revealed that serious threats were directed at Swedish embassies abroad after the far right group Sweden Democrats published one of the pictures of the prophet Muhammad on its web site.
According to a letter from Säpo, signed by the organisation's boss Klas Bergenstrand, sent to the Chancellor of Justice, a competition run on the Sweden Democrats' site to draw another Muhammad picture was widely reported in the mainstream Middle East media.
The first response to the drawing came in January via the embassy of a Muslim country. On January 31st Sweden's Ministry of Foreign Affairs had a meeting with ambassadors from Muslim countries, and just a few days later the Sweden Democrats published the drawing on its web site, reported Göteborgs-Posten.
The reaction was such that Säpo considered there to be a risk that Swedish embassies, agency representatives and other institutions could be exposed to serious criminal attacks. In its letter to the Chancellor of Justice, the security police also stated that Swedes abroad could be in danger.
A Sweden Democrats board member, Adam Marttinen, was in contact with Säpo in February, as was Levonline, the company which hosted the Sweden Democrats' web site.
According to Säpo, the threat against Sweden also included Levonline. In his letter to the Chancellor of Justice, Klas Bergenstrand emphasised that Säpo simply informed the hosting company of its views of the situation. How Levonline responded was up to them.
The company closed the web site, and the Chancellor of Justice is now investigating the legality of that decision.
Adam Marttinen says that he was not given a clear impression of how serious the threat against him and others within the Sweden Democrats was.
He also said that the Säpo official he met tried to convince him to take the picture off the web site, which Säpo denies.
Die dingen kraken als de tyfus, ik denk dat dat sowieso al een afschrikmethode isquote:Op donderdag 23 maart 2006 23:08 schreef RichardQuest het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-rape_female_condom
"Should an attacker attempt vaginal rape, the penis would penetrate the latex and be hooked by the barbs, causing the attacker pain and (ideally) giving the victim time to escape."![]()
.
quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:53 schreef Salvad0R het volgende:
boeieh .
hele media zuigt negerpenis in hel .
Hey, abolitionist, doe er wat aan!.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:18 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Die dingen kraken als de tyfus, ik denk dat dat sowieso al een afschrikmethode is
quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:27 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Hey, abolitionist, doe er wat aan!.
Oneensquote:According to free market logic, that which sells most is wanted most. So apparently most of us prefer— and feel most comfortable with-- white male leaders.
quote:Ryan3 zal het niet kunnen velen uit te spreken dat hij in het opzetje tuinde dat jou een fles wijn kostte om hem tot een zoveelste toeschrijving te verleiden. Hij moest wel theater maken om zijn ego te redden. Datzelfde ego speelt hem nu parten.
Call-tv-tipquote:Op donderdag 23 maart 2006 23:40 schreef Bluesdude het volgende:
Raad het citaat.
Wie bekent hier een trolposting.?
Tip: befaamde holocaustontkenningposting
[..]
Ik krijg net door dat de telefoon nog 5 minuten openstaat...quote:
Ken je deze Simpsons-episode: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Trouble_with_Trillions ?quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:40 schreef Tafkahs het volgende:
Eat more bananas
Wat? Mensen, ik krijg te horen dat we de prijs verhogen naar 250 euro! Ongekend!quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik krijg net door dat de telefoon nog 5 minuten openstaat...
Wil je niet die 1000 euro verdienen? Bel dan niet..
Wil je dat wel?... wat let je die telefoon te pakken..
dat ie het briefje wil bekijken en het in z'n binnenzak stopt. What trilion dollar billquote:Op donderdag 23 maart 2006 23:51 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ken je deze Simpsons-episode: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Trouble_with_Trillions ?
Leuke scene met Fidel Castro
Geen idee, maar DoG is lekker bezig achter de schermenquote:Op donderdag 23 maart 2006 23:54 schreef RichardQuest het volgende:
Werkt dit ook op je hormonen, Johan_De_With?
quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:55 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
dat ie het briefje wil bekijken en het in z'n binnenzak stopt. What trilion dollar bill
Geniaal was die aflevering
Huh?quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:55 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Geen idee, maar DoG is lekker bezig achter de schermen![]()
Ik heb de afleveringen van south parc gezien mbt the scientology church, dat was pas lachenquote:
het is een beetje aso voor de rest, maar ik bedoel dit: http://forum.fok.nl/topic/827427/4/50#36313461quote:
Oh dat, zij doet gewoon aan polissen en ik aan cateren.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:28 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
het is een beetje aso voor de rest, maar ik bedoel dit: http://forum.fok.nl/topic/827427/4/50#36313461
My sentiments exactly, maar dat hoeft Jehan niet te wetenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:30 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Oh dat, zij doet gewoon aan polissen en ik aan cateren.
Zeker met vetspetters enzo, daar kun je je lelijk aan bezeren. Wat is er trouwens leuk aan naakt koken?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:32 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Ik heb wel eens naakt gekookt. Dan moet je wel kunnen koken, en zelfs dan is het nog oppassen.
Tis meer dat de ovens behoorljk schoeien.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:33 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Zeker met vetspetters enzo, daar kun je je lelijk aan bezeren. Wat is er trouwens leuk aan naakt koken?
quote:
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:41 schreef RichardQuest het volgende:
'Morgen
wat is jouw geheime fantasie.
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:41 schreef RichardQuest het volgende:
http://www.winestoreblog.(...)s-parker-rated-wine/
Korte rokjes zijn in de Haagse binnensteden al jaren uitgestorven. Lange zwarte gewaden hebben de plaats ingenomen, insallah.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 05:59 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Goedemorgen natuurlijk, allen. Zal ik vandaag een rokje aandoen, om mijn virus verder te verspreiden? Het is nog wel erg koud..
Tsja, ik moet mijn kleedbeslissing nemen voordat ik zie wat voor weer het is. Ik ben kortgerokt (met hoge laarzen anders is het te koud). Dus nou moet het wel mooi weer blijvenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:43 schreef George-Butters het volgende:
Het is nu nog mooi, maar volgens het journaal wordt het alleen maar minder gedurende de dag...
Ik vervul mijn rol in de strijd tegen de lange zwarte gewaden. Met vervequote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:51 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Korte rokjes zijn in de Haagse binnensteden al jaren uitgestorven. Lange zwarte gewaden hebben de plaats ingenomen, insallah.
Vooral links stemmen danquote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik vervul mijn rol in de strijd tegen de lange zwarte gewaden. Met verve.
Nah, ik kan geen partij / persoon vinden die me aanspreekt. Landelijk neig ik naar Hirsi Ali, maar de VVD he, de VVDquote:
quote:Minder koffie in senseopad
EINDHOVEN - De koffie gezet met de Senseo koffiepads smaakt volgens sommige gebruikers al maanden niet meer zo lekker als voorheen. Met het apparaat is niets mis, ze leggen de pads er goed in, de koffiemelk is niet bedorven en er komt nog steeds hetzelfde water uit de kraan. Is er misschien iets veranderd aan de pads? Inderdaad: Er zit minder koffie in.
Sinds mei vorig jaar zit er in plaats van 7,3 nog maar 7 gram koffie in een pad, dat is ruim 4 procent minder. Je moet wel een echte fijnproever zijn om het verschil te kunnen merken volgens producent Douwe Egberts. „Het zou effect gehad hebben op de smaak als wij de koffie niet pittiger zouden zijn gaan branden. Maar omdat we dat wel zijn gaan doen, zou je hetzelfde kopje koffie moeten krijgen”, aldus Bas Deijkstra.
Volgens de productmanager Senseo Nederland is het aantal mensen dat geklaagd heeft over een smaakafwijking ’marginaal’. Douwe Egberts ziet dan ook geen enkele reden om iets aan de inhoud van de koffiepads te veranderen.
Een aantal gebruikers overweegt dan maar over te stappen op andere koffie. „Ik ben van plan weer gewone koffie te gaan zetten. Ik vind de Senseo echt niet meer lekker”, meldde een mevrouw uit Deurne aan de krant. „Het is ook niet correct naar de klant dat je minder krijgt terwijl je hetzelfde moet betalen.” Sterker nog de prijs van de Senseo koffiepads is, net als die van andere DE-koffie, in juni verhoogd vanwege de hogere koffieprijs.
Douwe Egberts produceert per week 35 miljoen Senseo koffiepads in Nederland: in elke pad 0,3 gram minder koffie doen, betekent dus dat het bedrijf per week ruim 10.000 kilo koffie minder nodig heeft om dezelfde hoeveelheid pads te maken.
Toch moet het verminderen van de inhoud volgens Deijkstra absoluut niet gezien worden als bezuiniging. „Senseo is tegenwoordig ook in negen andere landen verkrijgbaar. Afgesproken is dat de inhoud vanaf mei 2005 overal 7 gram is. ”
Wat staat je niet aan bij de VVD? Liberalisme of conservatisme?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Nah, ik kan geen partij / persoon vinden die me aanspreekt. Landelijk neig ik naar Hirsi Ali, maar de VVD he, de VVD, ik weet het nog niet.
En andere prioriteitenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:37 schreef Floripas het volgende:
Als kind was ziek zijn leuk. Dan ging je op de bank voor de tv liggen met je dekentje (niet dat er iets op was - school-tv) of je las een boek van Johan Fabricius. Dan kreeg je thee.
Nu is ziek zijn niet meer leuk. Je moet al je werk weer gaan inhalen, je moet mensen afbellen, de ouwe kan geen dag zonder zorg - niks aan.
Joh.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:26 schreef MrX1982 het volgende:
Het Midden-Oosten is achterlijk.
Okee, omdat jij dat zo graag wil trek ik mijn rokje weer uit en doe ik mijn burqa vandaag aan.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:43 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
[Deel 908]Met een ponskaart naar internet
Dat is al een decennia of wat de situatie in de binnensteden hoor.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Okee, omdat jij dat zo graag wil trek ik mijn rokje weer uit en doe ik mijn burqa vandaag aan.
Een decennium of wat? In de binnensteden?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:49 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Dat is al een decennia of wat de situatie in de binnensteden hoor.
Conservatisme.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:33 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wat staat je niet aan bij de VVD? Liberalisme of conservatisme?
Ha, die vader-zoonstrips. Taboetjes ā gogo.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:47 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Godverdomme klotevader. Nummer 1 was dat hč?
In Utrecht-binnen valt het best mee. Ik zie hier meer moslima's zonder hoofddoekje van met burqa.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:49 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Dat is al een decennia of wat de situatie in de binnensteden hoor.
Den Haag, heden.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Een decennium of wat? In de binnensteden?
Niet in mijn binnenstad, heden.
Nee, maar een PAAR decennia geleden was de bevolkingssamenstelling ook COMPLEET anders alhier. Ik heb het met eigen ogen zien veranderen.quote:Niet in mijn binnenstad toen ik een paar decennia geleden nog in Rotterdam Oude Westen woonde.
Zo zou je het kunnen noemen. Het wordt ook wel eens Den Haag genoemdquote:Woon jij in Arabië ofzo?
Ik zie hier bijna alleen maar hoofddoekjes.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
In Utrecht-binnen valt het best mee. Ik zie hier meer moslima's zonder hoofddoekje van met burqa.
Op 't zand, kut.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:59 schreef Floripas het volgende:
Tsss, Ray woont op 't klei.
Op een gegeven moment groeien ze ook over jou heen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:58 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Ik zie hier bijna alleen maar hoofddoekjes.
Bij de Appie hier heeft trouwens ELKE cassierre een theedoek om
En ze worden steeds groter. Waren het eerst kleine doekjes, tegenwoordig omsluiten ze ook de nek en borst
Wat een verrijking
Wellicht bekeerlinges?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Een opvallend & zorgwekkend fenomeen is dat ook kassieres bij de AH hier, met Nederlandse naam & uiterlijk er voor kiezen een hoofddoek te dragen. Wat bezielt hen dan, vraag ik me af.
Misschien hebben ze een permanentje laten zetten en zijn ze bang dat de sprinklerinstallatie afgaat.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wellicht bekeerlinges?
Hoofddoekjes zijn weer terug. Mijn oma droeg ze ook.![]()
Jaja. Whatever.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Op een gegeven moment groeien ze ook over jou heen.![]()
Hier heb je veel van die hoofddoekjes die zo naar achter gaan in plaats van onder de kin. Dat vind ik charmanter dan zo'n "gewone" hoofddoek.
Landverraad, dat bezielt hen dan.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Een opvallend & zorgwekkend fenomeen is dat ook kassieres bij de AH hier, met Nederlandse naam & uiterlijk er voor kiezen een hoofddoek te dragen. Wat bezielt hen dan, vraag ik me af.
Ja. Toen ze de 60 gepasseerd was en tegen de regen/wind.quote:
Jammer dat de realiteit van alledag wat anders laat zien.quote:
Natuurlijk!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:07 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Landverraad, dat bezielt hen dan.
Je bent mi gewoon een landverraadster als je je als NLse tot die fascistenreligie bekeert. Punt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Natuurlijk!
Iedereen weet dat onder die hoofddoek een stapel anti-Oranjepamfletten zit verborgen.
Hier gingen mijn wenkbrouwen wel even van omhoog.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:25 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Je bent mi gewoon een landverraadster als je je als NLse tot die fascistenreligie bekeert. Punt.
Ik zou die hoeren dan ook nog niet uitpissen al staan ze in de fik![]()
Jazeker wel, maar het staat mij vrij mijn oordeel over die mening te geven.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hier gingen mijn wenkbrouwen wel even van omhoog.
Ben jij geen voorstander van de vrijheid van meningsuiting?
Nee, Floripas, Raymondje is alleen een voorstander van zijn vrijheid van meningsuitingquote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:29 schreef Floripas het volgende:
Hier gingen mijn wenkbrouwen wel even van omhoog.
Ben jij geen voorstander van de vrijheid van meningsuiting?
Dat snap ik, maar je wenst ze bekant dood om de mening die ze uiten.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:38 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Jazeker wel, maar het staat mij vrij mijn oordeel over die mening te geven.
Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je alles maar leuk en okay moet vinden, ze mogen het doen, maar mijn oordeel over hun is: landverraad en ik zal ze met geen millimeter compassie benaderen.
Nee tiatijgetje in het achterbuurtje. Je moet eens lezen wat ik schrijf, ook al zal dat moeilijk zijn met je MULO.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, Floripas, Raymondje is alleen een voorstander van zijn vrijheid van meningsuiting![]()
Ik moet deze discussie eigenlijk nu niet aangaan, want ik moet weg - maar zullen we 'm hangende verklaren?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:45 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Nee tiatijgetje in het achterbuurtje. Je moet eens lezen wat ik schrijf, ook al zal dat moeilijk zijn met je MULO.
Ja, daar zou ik geen traan (integendeel) om laten.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar je wenst ze bekant dood om de mening die ze uiten.
Oh die heb ik genoeg, zeker op dat vlak.quote:Wat mij betreft mag je iedere gedegen kritiek uiten die je maar wil. Maar dan wel met argumenten, nietwaar?
Jawel hoor, van mij mag je.quote:Ik kan ook wel roepen DAT JIJ DOOD MOET en JE NAGESLACHT OOK, maar dat discussieert niet heel lekker, wel?
De islam is, zeker momenteel, een godsdienst op oorlogspad wiens kerntaak het is zich te verspreiden over gebieden die nog niet 'het huis vd vrede' zijn en daar acties te ondernemen zodat ook deze ten prooi zullen van aan de profeet met de kindervoorliefde en al zijn barbaarse wetten.quote:Landverraad is het ontrouw zijn aan het eigen land, waarmee je de veiligheid van het land in gevaar brengt. In hoeverre doen bekeerlinges dat?
All your bases are belong to usquote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Je zou juist extatisch moeten zijn omdat ook NL gekozen is om onderdeel uit te maken van het huis vd vrede.quote:De islam is, zeker momenteel, een godsdienst op vredespad wiens kerntaak het is zich te verspreiden over gebieden die nog niet 'het huis vd vrede' zijn en daar acties te ondernemen zodat ook deze ten prooi zullen van aan het geloof van de liefde en al zijn respectabele wetten.
NLers die zich tot deze vriendelijke godsdienst bekeren doen hun best om dit doel te bereiken.
Niets anders dan de 21e eeuwse equivalent van moeder Theresa dus.
quote:'Ambtenaar verliest speciale status'
Uitgegeven: 24 maart 2006 08:24
Laatst gewijzigd: 24 maart 2006 08:24
AMSTERDAM - Ambtenaren van het rijk en overheidsinstanties worden gewone werknemers. In een nog geheim advies van ambtenarencentrales en overheidswerkgevers staat dat de speciale status voor ambtenaren gaat verdwijnen. Dat meldt Algemeen Dagblad vrijdag. Nederland telt bijna een miljoen ambtenaren.
Ambtenaren worden nu officieel nog eenzijdig aangesteld door de overheid. Bij gewone werknemers wordt tweezijdig een arbeidsovereenkomst aangegaan. Dat verschil moet volgens het advies verdwijnen. Minister van Binnenlandse Zaken Johan Remkes (VVD) zou vinden dat de ambtenarenstatus niet meer van deze tijd is. Bij ambtenaren zou het afschaffen van de status gevoelig liggen. De ontslagbescherming voor de ambtenaren zou door het verdwijnen van de speciale status op de helling staan.
De vakbonden Abvakabo FNV en CNV Publieke Zaak zeggen in het dagblad dat de positie van overheidspersoneel de laatste jaren al veel meer op die van gewone werknemers is gaan lijken. Volgens de bonden blijft het ambtenaarschap, het dienen van het overheidsbelang, wel bestaan.
Het zijn niet eens mijn eigen woorden.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:41 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
Joh.
Dat is zo, overal waar de islam in de meerderheid is, is het fantastisch vertoeven.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Je zou juist extatisch moeten zijn omdat ook NL gekozen is om onderdeel uit te maken van het huis vd vrede.![]()
Zie het als een gewenninsproces. Eenmaal ingewerkt, wil je niets anders meer.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:43 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Dat is zo, overal waar de islam in de meerderheid is, is het fantastisch vertoeven.
Wat een mooie gebouwen op de achtergrond. Wat voor land is dat.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:43 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Dat is zo, overal waar de islam in de meerderheid is, is het fantastisch vertoeven.
[afbeelding]
Religie van vrede
Zoiets zeker?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Zie het als een gewenninsproces. Eenmaal ingewerkt, wil je niets anders meer.![]()
Ghadaffi heeft gelijk, niemand is wat dat betreft zo genuanceerd als Ghadaffi, hij weer precies wat ie zegt. Extremisten moeten altijd weggebeukt worden, of dat nu Christenen, Joden of Moslims zijn. En in die zin is het Midden-Oosten inderdaad gegroeit tot een gebied dat in de greep is van de radicalen, dankzij een uit de hand gelopen experiment van Saoedie Arabie.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het zijn niet eens mijn eigen woorden.
Gadhafi: situatie Midden-Oosten achterlijk
Maleisiequote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een mooie gebouwen op de achtergrond. Wat voor land is dat.
De pest is dus dat het er serieus op lijkt dat een dictator die met harde hand de boel in het gareel houdt de beste oplossing lijkt te zijn aldaar.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ghadaffi heeft gelijk, niemand is wat dat betreft zo genuanceerd als Ghadaffi, hij weer precies wat ie zegt. Extremisten moeten altijd weggebeukt worden, of dat nu Christenen, Joden of Moslims zijn. En in die zin is het Midden-Oosten inderdaad gegroeit tot een gebied dat in de greep is van de radicalen, dankzij een uit de hand gelopen experiment van Saoedie Arabie.
Wonen veel blanke moslims in Maleisie zeg, ze zien er helemaal niet aziatisch uit.quote:
Nou! Die spleetogen, gele huid en vooral die bruinere op de achtergrond zien er erg blank uit zeg!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wonen veel blanke moslims in Maleisie zeg, ze zien er helemaal niet aziatisch uit.
Een dictator is de beste oplossing om radicalen uit te sluiten ja, maar het is geen oplossing om het gebied vooruit te helpen. Ik neem het proces van mijn geliefde Marokko als voorbeeld. Koning heeft nog redelijk veel macht, maar democratisch processen beginnen ook te groeien. Stapje voor stapje dus, niet zoals het in Irak is gegaan.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:04 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
De pest is dus dat het er serieus op lijkt dat een dictator die met harde hand de boel in het gareel houdt de beste oplossing lijkt te zijn aldaar.
Dat zijn geen spleetogen maar dat is een persoon die moeilijk kijkt. En ik zie zeker geen "gele huid". Het zijn midden-oosterlingen volgens mij. Midden-oosterlingen in Maleisie op reis!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:05 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Nou! Die spleetogen, gele huid en vooral die bruinere op de achtergrond zien er erg blank uit zeg!
Het zijn zeker Westerlingen volgens jou?
In jouw geval zou ik het zien als een opvoedingskamp. Sommige mensen hebben nu eenmaal een grotere plaat voor hun kop en die dient eerst vakkundig verwijderd te worden. Daar is zo'n opvoedingskamp zeer geschikt voor.quote:
Ach zat tijd. Moet je soms lang reizen of ga je er eerst thee drinken?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:07 schreef Mutant01 het volgende:
Maareh ik ga maar even naar de moskee! Toedels!
Marokko is wat dat betreft een prettige uitzondering, maar vreemd genoeg is Marokko wel de hofexporteur van terroristen in Europa. Zowel in NL, Spanje als Italie zijn het telkens Marokkanen die opgepakt worden voor dat soort gein.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een dictator is de beste oplossing om radicalen uit te sluiten ja, maar het is geen oplossing om het gebied vooruit te helpen. Ik neem het proces van mijn geliefde Marokko als voorbeeld. Koning heeft nog redelijk veel macht, maar democratisch processen beginnen ook te groeien. Stapje voor stapje dus, niet zoals het in Irak is gegaan.
Prima. Beginnen we met les 1 van de grote mensenwereld:quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
In jouw geval zou ik het zien als een opvoedingskamp. Sommige mensen hebben nu eenmaal een grotere plaat voor hun kop en die dient eerst vakkundig verwijderd te worden. Daar is zo'n opvoedingskamp zeer geschikt voor.
MoskNee!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:07 schreef Mutant01 het volgende:
Maareh ik ga maar even naar de moskee! Toedels!
Donker is niets anders dan het gemis aan licht. Je kunt het niet bewijzen. Maakt dat 'donker' niet bestaand?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:09 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Prima. Beginnen we met les 1 van de grote mensenwereld:
1. Voor iets dat 0,0 bewijs is mag in alle redelijkheid aangenomen worden dat het niet bestaat totdat het tegendeel bewezen is.
Donker is te bewijzen. Pak een lux-meter et voila!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Donker is niets anders dan het gemis aan licht. Je kunt het niet bewijzen. Maakt dat 'donker' niet bestaand?
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C64F347E8A6BE7.htmlquote:24 Maart 2006 12:18
Rusland maakt OVSE harde verwijten
De Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa, OVSE, heeft de oppositie in Wit-Rusland opgestookt. Dat zegt de Russische minister Larov van Buitenlandse Zaken.
De OVSE heeft scherpe kritiek op de verkiezingen in Wit-Rusland van zondag. Zittend president Loekasjenko behaalde een overweldigende meerderheid, maar volgens de OVSE waren de verkiezingen niet eerlijk. Volgens Larov is de OVSE bevooroordeeld. Russische waarnemers hadden niets aan te merken, zegt hij.
Naar aanleiding van de verkiezingen gaat de EU sancties instellen tegen de leiders van Wit-Rusland.
Precies. En wat bewijs je daar precies mee? Het gemis aan licht. Niet aan de aanwezigheid van 'donker'quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:27 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Donker is te bewijzen. Pak een lux-meter et voila!
Daar zit een casuaal verband tussen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Precies. En wat bewijs je daar precies mee? Het gemis aan licht. Niet aan de aanwezigheid van 'donker'![]()
Weet je, ik zie jullie in zo'n moskee/kerk/synagoge altijd als huisdieren die bang zijn voor het onweer.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Anywho. Tijd om weer eens naar de locale moskee te gaan om te kijken welke infidels we nu weer mogen vermoorden van de imam.
Geen flauw ideequote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waar is Godslasteraar eigenlijk gebleven?
Ah eindelijk wat realisme van je als het op de islam aankomt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:02 schreef Mutant01 het volgende:
Ghadaffi heeft gelijk, niemand is wat dat betreft zo genuanceerd als Ghadaffi, hij weer precies wat ie zegt. Extremisten moeten altijd weggebeukt worden, of dat nu Christenen, Joden of Moslims zijn. En in die zin is het Midden-Oosten inderdaad gegroeit tot een gebied dat in de greep is van de radicalen, dankzij een uit de hand gelopen experiment van Saoedie Arabie.
Wat vindt je van m'n fotofuck, Pberends?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:16 schreef pberends het volgende:
Wouter Bos: Indiase economie groeit wel 8%.
Ja, geen wonder als je niets hebt, dan stelt die 8% ook weinig voor.
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:17 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Wat vindt je van m'n fotofuck, Pberends?
[afbeelding]
Serieus?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:23 schreef pberends het volgende:
Er is een school opgeblazen in Frankrijk, denet "Breaking news" van BBC News...
Het zal wel een opgeblazen verhaal zijn.quote:
Tja, dat mag dus niet.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:26 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Gewoon een paar hoertjes voor die legerdebielen.
Klotende leerling:quote:
Ook niet.quote:
Tijd om Elzas-Lotharingen terug te geven.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:26 schreef MrX1982 het volgende:
Frankrijk gaat ten onder aan haar eigen arrogantie.
Chirac wenst geen Engels te horen
Is dat niet zo'n onderontwikkelde Franse regio?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:40 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
Tijd om Elzas-Lotharingen terug te geven.
Mijn condoleances. Ook aan Du_kequote:*** Gedreven ex-politicus Ria Beckers overleden ***
Ria Beckers, oud-partijleider van de PPR en GroenLinks, is woensdag overleden. Zij was al geruime tijd ernstig ziek. Beckers is 67 jaar oud geworden....
http://www.volkskrant.nl/den_haag/article258758.ece
niet echt, behalve dat het Europarlement daar zitquote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Is dat niet zo'n onderontwikkelde Franse regio?
Dat zegt toch al genoeg.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:43 schreef zakjapannertje het volgende:
niet echt, behalve dat het Europarlement daar zit
dan heb je Herben nog niet gehoord:quote:
http://www.overheidsinfor(...)sp?artidt=Art_020374quote:LPF woedend op Europees Parlement
De LPF reageert woedend op het bericht dat het Europese parlement een oproep van de Duitse socialist Leinen heeft aangenomen om voortaan alleen Europese politieke partijen toe te laten in het Europees Parlement. Volgens de fortuynisten is het uitsluiten van nationale partijen 'de doodsteek voor de democratie'.
LPF-Kamerlid Herben meent dat dit besluit 'eens te meer bewijst dat het Europees Parlement overbodig is'. 'Onvoorstelbaar dat de Brusselse bureaucraten zo een greep naar de macht durven doen', stelt hij. 'Dit eerdere initiatief van de Italiaanse communist Catania, gesteund door PvdA, GroenLinks en D66, is natuurlijk de oude droom van de Socialistische Internationale.' Herben voorspelt zelfs het begin van het einde van de Europese samenwerking als 'dit schertsparlement' nog meer macht krijgt. 'Juist de partijen die opkomen voor de belangen van de burger, mogen niet in Brussel hun stem laten horen.'
Wat naīef is Herben toch ook. Net alsof ze zich uberhaupt interesseren voor de belangen van Europese burgers. Wat een gotspe.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:53 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
dan heb je Herben nog niet gehoord:
[..]
http://www.overheidsinfor(...)sp?artidt=Art_020374
En dan? Dan begint carnaval weer ofzo?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:54 schreef DionysuZ het volgende:
nog 329 dagen
In Limburg draait alles om carnaval...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
En dan? Dan begint carnaval weer ofzo?
het is soms zo simpel he?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:04 schreef RichardQuest het volgende:
'Linke Loetje' gezocht in zaak Sévčke
http://partyflock.nl/dj/12623.html
Gevonden!
Als je iedereen van of preventief oppakt is er volgens mij vrijwel geen criminaliteit meerquote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:04 schreef RichardQuest het volgende:
'Linke Loetje' gezocht in zaak Sévčke
http://partyflock.nl/dj/12623.html
Gevonden!
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
En dan? Dan begint carnaval weer ofzo?
http://www.zibb.nl/landentuinbouw/akkerbouw/nieuwsbericht.asp?artnr=1147644&versie=1&rss=truequote:VVD: plantaardige vervangers kunststoffen verplicht stellen
Het Europees Parlement heeft een voorstel aangenomen van Europarlementariër Jan Mulder (VVD) om het gebruik van plantaardige vervangers van kunststoffen (zoals plastics) en vezels verplicht te stellen, wanneer zij een goed alternatief vormen.
Mulder hoopt dat de Europese Commissie zijn voorstel zal oppikken en met concrete voorstellen zal komen. Van belang daarbij is ook dat zoveel mogelijk plantaardige alternatieven voor kunststoffen en vezels ontwikkeld worden.
Mulder: "Het verplicht stellen van goede plantaardige alternatieven voor kunststoffen en vezels is goed voor het milieu, maakt ons minder afhankelijk van fossiele producten en kan bovendien een interessante markt creëren voor akkerbouwers."
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Is dat niet zo'n onderontwikkelde Franse regio?
VVD against ondernemers... raar volk.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:43 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.zibb.nl/landentuinbouw/akkerbouw/nieuwsbericht.asp?artnr=1147644&versie=1&rss=true
VVD
ze proberen juist het belastingstelsel van de overheid te ondermijnen ten gunste van de ondernemers, bv. op niet-fossiele brandstoffen kan de overheid minder accijns heffen waarmee voor ondernemers de lasten veel minder gaan wordenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:09 schreef pberends het volgende:
[..]
VVD against ondernemers... raar volk.
Bedrijven die vrijwillig belasting betalenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:14 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ze proberen juist het belastingstelsel van de overheid te ondermijnen ten gunste van de ondernemers, bv. op niet-fossiele brandstoffen kan de overheid minder accijns heffen waarmee voor ondernemers de lasten veel minder gaan worden
100 dollar was echt extreem hoog, zeker als je er nog inflatie bijrekentquote:
hebben ze anders wel de Koude Oorlog mee gewonnenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:28 schreef pberends het volgende:
[..]
Bedrijven die vrijwillig belasting betalen.
quote:Ideals are like stars: you will not succeed in touching them with your hands, but like the seafaring man on the ocean desert of waters, you choose them as your guides, and following them, you reach your destiny.
If you want to be free, there is but one way; it is to guarantee an equally full measure of liberty to all your neighbors. There is no other.
Our country, right or wrong. When right, to be kept right, when wrong to be put right.
Carl Schurz US (German-born) general & politician [more author details]
Microsoft vind ik nog 1 van de weinige bedrijven die nog iets doet om netjes over te komen. Halliburton, Exxon, Enron e.d. geven nergens geen enkele fuck om, en lobbyen bij het leven.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:21 schreef MrX1982 het volgende:
De wereld is wel groter dan Microsoft.
Daar gaan de reserves van Bill. Wat zal het pijn doen.
Weet ik niet, ik heb het nog nooit gevraagd volgens mij.quote:
Een islamitisch racistitsch blankenhatend pokkejoch. Wat anders?quote:
Zo te lezen was dat niet echt een zichtbaar goede aankoopquote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:16 schreef Mutant01 het volgende:
Net 500 gulden uitgegeven aan een bril...
Ik drukte het express in guldens uit om te laten zien hoe belachelijk veel geld het isquote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:18 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Zo te lezen was dat niet echt een zichbaar goede aankoop
Eigenlijk zijn er weinig mensen zo Amerikaans als Malcolm X.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:18 schreef Mutant01 het volgende:
Malcom X owned, tis een creatie van de Westerse wereld, net als Osama dat is trouwens.
Na-aper. Ik zaterdag 255 euro's oftwel ruim 500 pietermannen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:16 schreef Mutant01 het volgende:
Wat dacht je van Osama dan:quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:19 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn er weinig mensen zo Amerikaans als Malcolm X.
Niet zeuren dan als we dat probleem ook zelf oplossen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:18 schreef Mutant01 het volgende:
Malcom X owned, tis een creatie van de Westerse wereld, net als Osama dat is trouwens.
Een kruisje is heel Westers ja.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat dacht je van Osama dan:
[afbeelding]
Westerser dan dit kan niet.
You and what armyquote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:21 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Niet zeuren dan als we dat probleem ook zelf oplossen.
Toch anders.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat dacht je van Osama dan:
[afbeelding]
Westerser dan dit kan niet.
quote:
Dat was voor de grote stap terug in de tijd?quote:
Laatst ook 70 euro omdat een contactlens gesneuveld wasquote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:16 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe bad is Bin Laden eigenlijk?quote:Turn towards extremism
The Soviet invasion of Afghanistan resulted in a call to arms by religious leaders all over the Muslim world to liberate the country from pro-Soviet rule. Bin Laden eagerly sent money, supplies, and weapons to the mujahideen in Afghanistan. Furthermore, under CIA supervision Bin Laden was trained by American special forces in guerilla warfare to counter the Soviet invasion in Afghanistan.
When Iraq under Saddam Hussein ordered a military invasion of Kuwait on August 2, 1990, Bin Laden called for jihad against Saddam and asked the Saudi government for permission to send jihadists to protect the country and help liberate Kuwait. Instead the government invited a coalition made up of forces from the United States and other non-Muslim nations to establish a base in Saudi Arabia. Bin Laden, who had hated the United States even before the Gulf War, was outraged; he considered the presence of non-Muslim forces on Saudi soil as an affront to himself and to Muslims in general. Disagreements and squabbling between Bin Laden and the Saudi royal family soon exploded into full-blown hostility, especially after US forces remained in Saudi Arabia upon liberating Kuwait.
Bin Laden left Saudi Arabia in 1991, moving to Sudan at the behest of its Islamist government. There he began to build al-Qaeda and much of its current militant and governmental structure. He also helped build a motorway and several dental surgeries. According to The History Channel program History's Hotspots- Osama's Hideouts In exchange for helping fund the Sudanese government for a while and opening a pharmaceutical factory, he received a luxury villa in Khartoum and was allowed to set up an early al-Qaeda training camp in the desert.
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:43 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.zibb.nl/landentuinbouw/akkerbouw/nieuwsbericht.asp?artnr=1147644&versie=1&rss=true
VVD
Blame it on the communists.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:25 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Dat was voor de grote stap terug in de tijd?
Ik krijg slechts 3 resultaten @ googlequote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:33 schreef du_ke het volgende:
Wie is Masashi Tashiro? De japanse premier ofzo?
idd., en nu we gaan weer over tot de orde van de dagquote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:27 schreef du_ke het volgende:
[..]VVD die een goed besluit veroorzaakt.
quote:Provisionele winnaar van TIME Magazine het "Person of the Year Award" in 2001
Deze titel kreeg Tashiro in 2001. Het is mogelijk dat hij dit verdiende doordat een heel aantal programmeurs scriptjes hadden gekregen om automatisch te stemmen op de website van de Time. Zo'n scriptjes waren bijvoorbeeld de "Tashiro Cannon", de "Mega particle Tashiro Cannon" , de "Repeating 25 punch Tashiro Cannon" de "Super Tashiro Cannon" etc.
Dat is een Google-gevoelige vraag, waarde Chefiel. Maar aangezien er meerdere spleetogen zo heten, moet ik bekennen dat ik zo iemand ben.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:57 schreef DionysuZ het volgende:
wie kent tashiro nou niet?
Hoezo, heb je je handen ergens anders voor nodig?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:02 schreef Mutant01 het volgende:
Naja tijdens je ontbijt porno kijken is niet echt het meest frisse nee.
Wij hadden in dienst een budget voor porno. En de vrouwelijke soldaten / onderofficieren keken net zo hard mee.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:01 schreef pberends het volgende:
Op de marineboot....
"In de ontbijtzaal zou porno worden gekeken"
Schrokkend...
Een hypocriet, op z'n zachtst gezegd. Al kan ik wel bewondering hebben voor een Amerikaanse neger die temidden van alle volkshysterie over JFK opmerkt dat 'ie z'n trekken heeft thuisgekregen.quote:
quote:"Nobody can give you freedom. Nobody can give you equality or justice or anything. If you're a man, you take it."
Omvangrijk seksueel wangedrag op fregat Tjerk Hiddesquote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:15 schreef Tafkahs het volgende:
zeg DoG, had jij niet ook al een dergelijk topic in NWS eigenlijk?
Kamp: wangedrag bij leger niet ernstiger dan elders
Maar de man had wel een droom, dat welquote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:32 schreef Johan_de_With het volgende:
Dr. King was trouwens ook niet altijd even zuiver op de graat.
ik sluit de mijne welquote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:34 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Daar staat de reactie van Kamp ook al in trouwens.
Dromen zijn niet altijd even zuiver, je moest eens weten wat ik allemaal droom.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:33 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Maar de man had wel een droom, dat wel
Wat ook meespeelt is de vaak zwart-witte benadering van iconen die we vaak hebben als mens, werd vroeger b.v. Abraham Kuijper bijna aanbeden, tegenwoordig wordt 'ie zowat verguist, terwijl dat m.i. beide natuurlijk onterecht is, misschien moeten we maar gewoon een cijfer toekennen aan historische figuren.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:32 schreef Johan_de_With het volgende:
Dr. King was trouwens ook niet altijd even zuiver op de graat.
Ja!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:46 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
Malcom X was gewoon een blankenhatend, crimineel kutjoch. Niets meer, niets minder.
Dat hij door sommige mensen als held wordt gezien zegt meer over die mensen dan over hem.
Op 't einde ja.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:51 schreef Johan_de_With het volgende:
Nou ja, ik zie ook geen enkel heil in de dingen die Malcolm X voor stond, maar in vergelijking met andere ''zwarte nationalisten'', zowel die van destijds als die van nu, springt hij er nog positief uit.
Werd ik geroepen?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:39 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
The chickens have come home to roost.
Ik hoop het volgend of het jaar daarna te laten doen. Maar alleen Vision Clinics laat ik aan m'n ogen zitten.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:57 schreef sigme het volgende:
Ik heb trouwens twee jaar geleden een slordige 8000,- gulden betaald, maar ik heb nu bril noch lenzen meer nodig..
Misschien moet je van mensen geen iconen maken, of iconen niet terugbrengen naar menselijke proportiesquote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:40 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Wat ook meespeelt is de vaak zwart-witte benadering van iconen die we vaak hebben als mens, werd vroeger b.v. Abraham Kuijper bijna aanbeden, tegenwoordig wordt 'ie zowat verguist, terwijl dat m.i. beide natuurlijk onterecht is, misschien moeten we maar gewoon een cijfer toekennen aan historische figuren.
Ik ben naar Antwerpen geweest. Beviel me bést.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:57 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Ik hoop het volgend of het jaar daarna te laten doen. Maar alleen Vision Clinics laat ik aan m'n ogen zitten.
Waarom?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Misschien moet je van mensen geen iconen maken, of iconen niet terugbrengen naar menselijke proporties.
Ik wil me ooit wat meer verdiepen in Ghandi, dat kan nooit zo'n heilige zijn geweest als hij in de -zeer gebrekkige - kennis die ik erover heb lijkt.
Ik neem an dat je vraagt naar verdiepen in Ghandi?quote:
Een dooddoener. Is 'ie van Ghandi?quote:En wat is dan je mening over 'An eye for an eye and the whole world gets blind'?
Nooit geweten, ik heb mij ook niet verdiept in het leven van Ghandi, ik moet dit maar eens lezen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik neem an dat je vraagt naar verdiepen in Ghandi?
Omdat ik een klein stukje ooit heb gelezen, waarin stond dat hij de traditionele Indiase geneeskunst propagandeerde en de westerse slecht vond. Maar toen hij een blindedarm ontsteking kreeg wou hij toch graag onder het mes in plaats van een compres met koeiepoep.
Nouja, deze: "An eye for an eye makes the whole world blind".quote:Dat soort dingen intrigeert mij.
[..]
Een dooddoener. Is 'ie van Ghandi?
quote:De toekomst van tbs
Hoe kan het dat de effectiviteit van de tbs-behandeling wetenschappelijk nooit goed werd onderzocht. Is het waar dat veel ernstige recidives hadden kunnen worden voorkomen? En wat valt de politiek te verwijten? Vanavond een debat over het nut en de veiligheid van het tbs-systeem.
Met: Dick Oppedijk, voormalig directeur van tbs-kliniek Veldzicht in Balkbrug, Corine de Ruiter, forensisch psycholoog, Joost Eerdmans, Tweede Kamerlid voor de LPF en Cees Korvinus, advocaat, Eric, tbs'er in Kliniek Kijvelande, en Peter, de schoonzoon van het eerste slachtoffer van tbs'er Wilhelm S.
Verder de Politieke Barometer, de rubriek 'De Straat' en de visie van cartoonist Joep Bertrams.
Presentatie: Clairy Polak en Ferry Mingelen
De ultieme grap.quote:
Omdat oog om oog natuurlijk over iets anders gaat dan over letterlijk iemand een oog uitprikken. Als je dat letterlijk gaat nemen is de discussie over wraak, staf, rechtvaardiging en rechtvaardigheid snel afgelopen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:35 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nooit geweten, ik heb mij ook niet verdiept in het leven van Ghandi, ik moet dit maar eens lezen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mahatma_Gandhi
[..]
Nouja, deze: "An eye for an eye makes the whole world blind".
Ik vind em wel toepasselijk, om even stil te staan bij 'wraak'.
Waarom vind je het een dooddoener?
Ik zie het nog even anders.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Omdat oog om oog natuurlijk over iets anders gaat dan over letterlijk iemand een oog uitprikken. Als je dat letterlijk gaat nemen is de discussie over wraak, staf, rechtvaardiging en rechtvaardigheid snel afgelopen.
Da's makkelijk natuurlijk, maar enig inzicht in menselijke natuur zou te denken moeten geven. Zo makkelijk is het niet, wraak, straf, rechtvaardigheid en rechtvaardiging hangen met elkaar samen.
Linkse cartoons natuurlijk welquote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:48 schreef MrX1982 het volgende:
De visie van cartoonist Joep Bertrams.
Hebben cartoonisten tegenwoordig ook al een visie.
Je ziet inderdaad in het algemeen wel welke visie hij heeft.quote:
Als jij dit zegt, dan moet het niet kloppen.....quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:46 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
Malcom X was gewoon een blankenhatend, crimineel kutjoch. Niets meer, niets minder.
Dat hij door sommige mensen als held wordt gezien zegt meer over die mensen dan over hem.
Ja, dat is eigenlijk bij elke oorlog geweest hč. In de Tweede Wereldoorlog zag je ook roekeloze acties van de geallieerde waarvan je nu zou zeggen, waar ben je mee bezig? Dat is die blindheid. Ik zie zijn uitspraak als een aanzet tot rationalisme.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:56 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik zie het nog even anders.
Ik denk dat men wel eens geneigd is om tot een hogere vorm van geweld te grijpen, om het geweld te stoppen. Dit kan wel eens uit de hand lopen. Dat zie je bij het al bijna eeuwig durende conflict in Israël en Palestina. Een soldaat van de ene kant schiet een kind neer, de andere kant vergeld dat door een aanslag, en de andere kant vergeld dat weer door een raketaanval, et cetera. Op die manier komt men er nooit uit. Maar wie ben ik.
Op die manier is het een verwijzing naar de oog om oog, tand om tand.
Van: jij slaat mij, dan sla ik jou, en daar heb ik recht op ook.
Doordat mensen allemaal een verschillende perceptie hebben (ik ook) wordt het alleen maar groter, omdat men het elke keer als 'zwaarder' interpreteerd, ook al was het even 'erg'.
Op die manier loopt het denk ik uit de hand, en dat is denk ik waar Ghandi op doelt.
Dat vergelding een tijdelijke oplossing is.
Over die perceptie, daar past deze wel bij: http://en.wikipedia.org/wiki/Hostile_media_effect
Misschien moeten we erkennen dat er geen zwart-wit-goed-slecht-wereld is.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:40 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Wat ook meespeelt is de vaak zwart-witte benadering van iconen die we vaak hebben als mens, werd vroeger b.v. Abraham Kuijper bijna aanbeden, tegenwoordig wordt 'ie zowat verguist, terwijl dat m.i. beide natuurlijk onterecht is, misschien moeten we maar gewoon een cijfer toekennen aan historische figuren.
Het eeuwig durend conflict in Isreal / Palestina bestaat nog geen 100 jaar. Ik vind dat erg kort voor een eeuwigheid.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:56 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik zie het nog even anders.
Ik denk dat men wel eens geneigd is om tot een hogere vorm van geweld te grijpen, om het geweld te stoppen. Dit kan wel eens uit de hand lopen. Dat zie je bij het al bijna eeuwig durende conflict in Israël en Palestina. Een soldaat van de ene kant schiet een kind neer, de andere kant vergeld dat door een aanslag, en de andere kant vergeld dat weer door een raketaanval, et cetera. Op die manier komt men er nooit uit. Maar wie ben ik.
Dat is -en dat bedoel ik ook- nogal een beperkte lezing van de uitspraak 'oog om oog, tand om tand'. Die uitspraak behelst bijvoorbeeld ķķk dat je niet een hoofd neemt om een oog. En ook dat je niet zomaar je oog uit laat steken.quote:Op die manier is het een verwijzing naar de oog om oog, tand om tand.
Van: jij slaat mij, dan sla ik jou, en daar heb ik recht op ook.
Goeie vergelding is juist heel definitiefquote:Doordat mensen allemaal een verschillende perceptie hebben (ik ook) wordt het alleen maar groter, omdat men het elke keer als 'zwaarder' interpreteerd, ook al was het even 'erg'.
Op die manier loopt het denk ik uit de hand, en dat is denk ik waar Ghandi op doelt.
Dat vergelding een tijdelijke oplossing is.
Ach ja, perceptie. Is meestal ook een dooddoenerquote:Over die perceptie, daar past deze wel bij: http://en.wikipedia.org/wiki/Hostile_media_effect
Het boetekleed ontsiert de man niet. Zijn woorden zijn tenminste legendarisch gewordenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:40 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Denk het. Het zijn de zwemvliezen die het 'm doenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:32 schreef RichardQuest het volgende:
http://www.rubaquagirl.com/
LOL, moet je hier een zwelling van krijgen of wat?.
Ik zeg ook bijna, ik kan me al geen tijd herinneren uit mijn eigen leven dat er een lange tijd vrede was in dat gebied.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Het eeuwig durend conflict in Isreal / Palestina bestaat nog geen 100 jaar. Ik vind dat erg kort voor een eeuwigheid.
Ik schop je een gebroken been, omdat jij tegen mijn been schopte en ik een blauwe plek kreeg.quote:De mensheid pleegt al wraak sinds mensenheugenis, toch hebben we elkaar nog niet uitgeroeid. Náást wraak en vergelding leven er altijd, overal ook andere sentimenten.
Ja, ik vind daar niks lolligs aan, gezien je geen goede vergelding kan maken, alleen maar een smerige, gedeeltelijke.quote:Maar wraak afdoen als zinloos is zoiets als het hele menselijk leven afdoen als zinloos. Correct natuurlijk, we gaan dood en dan is er geen leven meer, maar het is zo nutteloos als je iets over menselijk leven of gedrag wil vertellen.
[..]
Dat is -en dat bedoel ik ook- nogal een beperkte lezing van de uitspraak 'oog om oog, tand om tand'. Die uitspraak behelst bijvoorbeeld ķķk dat je niet een hoofd neemt om een oog. En ook dat je niet zomaar je oog uit laat steken.
[..]
Goeie vergelding is juist heel definitief.
Ik vind van niet hoor, als men zich bewust is dat iedereen selectieve perceptie is, en nooit de waarheid in pacht heeft is er toch niks aan de hand?quote:[..]
Ach ja, perceptie. Is meestal ook een dooddoener.
Trusten.quote:Ik ga naar bed, morgen weer een dag.!
Oh ja? Zeg het eens, expert.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:46 schreef pberends het volgende:
Das meer een latex fetish.
Zieke cultuur.quote:
"Dit plaatje is duidelijk het beeld van een verziekte samenleving zonder God en geloof in de natie. De moraliteit die ...... blabla"quote:
Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten. Deze lijkt wel op die ene 40ster die je regelmatig post..quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:49 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Oh ja? Zeg het eens, expert.
Duikpakkenlatexfetisjist!
Dione?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:51 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten. Deze lijkt wel op die ene 40ster die je regelmatig post..
[afbeelding]
Nee, die vrouw die Cleopatra speelde in die Asterix film, kom, hoe heet ze?quote:
Ik steek het niet onder stoelen of banken, maar de eer is aan jou.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:01 schreef RichardQuest het volgende:
Nu er een topic geopend moet worden komt Johan ook even langs hoor. Kiekeboe!
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:51 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten. Deze lijkt wel op die ene 40ster die je regelmatig post..
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:03 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik steek het niet onder stoelen of banken, maar de eer is aan jou.
Wat is er sexy aan strikvragen?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:04 schreef MrX1982 het volgende:
Wat is er sexy aan het openen van een slowchat?
Wat is er sexy aan retorische vragen?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:06 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wat is er sexy aan strikvragen?
Slechts opvulling zodat er een nieuw deel aangemaakt kan worden.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:06 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat is er sexy aan strikvragen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |