abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 maart 2006 @ 16:44:38 #1
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36332855
quote:
Kamp: wangedrag bij leger niet ernstiger dan elders
ANP

DEN HAAG - Minister Kamp (Defensie) ‘heeft het idee’ dat het wangedrag bij het leger ‘niet ernstiger is dan in andere organisaties.’ Hij zei dit vrijdag naar aanleiding van berichten over aanrandingen en verkrachtingen op het marinefregat Tjerk Hiddes.

Kamp voegde eraan toe, dat defensie een ‘voorbeeld-organisatie’ dient te zijn:
‘we moeten heel kritisch zijn op onszelf.’ De minister wilde niet vooruitlopen op maatregelen die getroffen zouden moeten worden, nu de marine in opspraak is geraakt.

Hij wil afwachten welke feiten aan het licht komen door onderzoek van de door staatssecretaris Van der Knaap (Defensie) ingestelde externe commissie. Daarbij moet duidelijk worden of het gaat om incidenten of dat er sprake is van ‘incidenten, een cultuurprobleem of organisatieprobleem’.

Kamp blijft streven naar meer vrouwen in de krijgsmacht. Hij ontkende dat er een ‘doofpotcultuur’ zou heersen. Of en in hoeverre leidinggevenden niet goed functioneerden, moet ook blijken uit het onderzoek, aldus Kamp.

Vice-premier Zalm, die minister-president Balkenende vrijdag verving als voorzitter van de vergadering van de ministerraad, zei dat het kabinet ‘geschokt’ was door de berichten. Er ‘wordt niets onder de pet gehouden, de onderste steen moet boven komen,’ zei de VVD-minister van Financiën over het aangekondigde onderzoek.
Ik ben zeer benieuwd hoe Kamp in navolging op zijn reaktie over de marine gaat uitleggen dat er Afghanen door toedoen van Nederlandse soldaten verdwijnen in Amerikaanse gevangenissen..

[ Bericht 0% gewijzigd door Tafkahs op 24-03-2006 17:11:12 (accenten gezet) ]
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  vrijdag 24 maart 2006 @ 16:45:55 #2
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36332878
  vrijdag 24 maart 2006 @ 17:04:58 #3
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36333442
quote:
Minister Kamp (Defensie) ‘heeft het idee’ dat het wangedrag bij het leger ‘niet ernstiger is dan in andere organisaties.’
Nee, inderdaad. Bij andere organisaties is het net zo gebruikelijk om onder het mom van een geintje een verkrachting te laten plaatsvinden. Wat een domme uitspraak.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 17:06:36 #4
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36333490
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 17:04 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nee, inderdaad. Bij andere organisaties is het net zo gebruikelijk om onder het mom van een geintje een verkrachting te laten plaatsvinden. Wat een domme uitspraak.
Ik denk dat ie 'verkeerd gequote' is
  vrijdag 24 maart 2006 @ 17:17:44 #5
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_36333784
We kunnen ook gewoon even het resultaat van het onderzoek afwachten. Ik snap dat schuimbekkend naar Kamp beginnen te happen verleidelijk is maar toch.........
Say your prayers
  vrijdag 24 maart 2006 @ 18:37:27 #6
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36335836
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')