http://www.thelocal.se/article.php?ID=3348quote:Säpo reveals Swedish embassy threats
Published: 23rd March 2006 09:11 CET
Sweden's security police, Säpo, has revealed that serious threats were directed at Swedish embassies abroad after the far right group Sweden Democrats published one of the pictures of the prophet Muhammad on its web site.
According to a letter from Säpo, signed by the organisation's boss Klas Bergenstrand, sent to the Chancellor of Justice, a competition run on the Sweden Democrats' site to draw another Muhammad picture was widely reported in the mainstream Middle East media.
The first response to the drawing came in January via the embassy of a Muslim country. On January 31st Sweden's Ministry of Foreign Affairs had a meeting with ambassadors from Muslim countries, and just a few days later the Sweden Democrats published the drawing on its web site, reported Göteborgs-Posten.
The reaction was such that Säpo considered there to be a risk that Swedish embassies, agency representatives and other institutions could be exposed to serious criminal attacks. In its letter to the Chancellor of Justice, the security police also stated that Swedes abroad could be in danger.
A Sweden Democrats board member, Adam Marttinen, was in contact with Säpo in February, as was Levonline, the company which hosted the Sweden Democrats' web site.
According to Säpo, the threat against Sweden also included Levonline. In his letter to the Chancellor of Justice, Klas Bergenstrand emphasised that Säpo simply informed the hosting company of its views of the situation. How Levonline responded was up to them.
The company closed the web site, and the Chancellor of Justice is now investigating the legality of that decision.
Adam Marttinen says that he was not given a clear impression of how serious the threat against him and others within the Sweden Democrats was.
He also said that the Säpo official he met tried to convince him to take the picture off the web site, which Säpo denies.
Die dingen kraken als de tyfus, ik denk dat dat sowieso al een afschrikmethode isquote:Op donderdag 23 maart 2006 23:08 schreef RichardQuest het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-rape_female_condom
"Should an attacker attempt vaginal rape, the penis would penetrate the latex and be hooked by the barbs, causing the attacker pain and (ideally) giving the victim time to escape."![]()
.
quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:53 schreef Salvad0R het volgende:
boeieh .
hele media zuigt negerpenis in hel .
Hey, abolitionist, doe er wat aan!.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:18 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Die dingen kraken als de tyfus, ik denk dat dat sowieso al een afschrikmethode is
quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:27 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Hey, abolitionist, doe er wat aan!.
Oneensquote:According to free market logic, that which sells most is wanted most. So apparently most of us prefer— and feel most comfortable with-- white male leaders.
quote:Ryan3 zal het niet kunnen velen uit te spreken dat hij in het opzetje tuinde dat jou een fles wijn kostte om hem tot een zoveelste toeschrijving te verleiden. Hij moest wel theater maken om zijn ego te redden. Datzelfde ego speelt hem nu parten.
Call-tv-tipquote:Op donderdag 23 maart 2006 23:40 schreef Bluesdude het volgende:
Raad het citaat.
Wie bekent hier een trolposting.?
Tip: befaamde holocaustontkenningposting
[..]
Ik krijg net door dat de telefoon nog 5 minuten openstaat...quote:
Ken je deze Simpsons-episode: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Trouble_with_Trillions ?quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:40 schreef Tafkahs het volgende:
Eat more bananas
Wat? Mensen, ik krijg te horen dat we de prijs verhogen naar 250 euro! Ongekend!quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik krijg net door dat de telefoon nog 5 minuten openstaat...
Wil je niet die 1000 euro verdienen? Bel dan niet..
Wil je dat wel?... wat let je die telefoon te pakken..
dat ie het briefje wil bekijken en het in z'n binnenzak stopt. What trilion dollar billquote:Op donderdag 23 maart 2006 23:51 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ken je deze Simpsons-episode: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Trouble_with_Trillions ?
Leuke scene met Fidel Castro
Geen idee, maar DoG is lekker bezig achter de schermenquote:Op donderdag 23 maart 2006 23:54 schreef RichardQuest het volgende:
Werkt dit ook op je hormonen, Johan_De_With?
quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:55 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
dat ie het briefje wil bekijken en het in z'n binnenzak stopt. What trilion dollar bill
Geniaal was die aflevering
Huh?quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:55 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Geen idee, maar DoG is lekker bezig achter de schermen![]()
Ik heb de afleveringen van south parc gezien mbt the scientology church, dat was pas lachenquote:
het is een beetje aso voor de rest, maar ik bedoel dit: http://forum.fok.nl/topic/827427/4/50#36313461quote:
Oh dat, zij doet gewoon aan polissen en ik aan cateren.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:28 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
het is een beetje aso voor de rest, maar ik bedoel dit: http://forum.fok.nl/topic/827427/4/50#36313461
My sentiments exactly, maar dat hoeft Jehan niet te wetenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:30 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Oh dat, zij doet gewoon aan polissen en ik aan cateren.
Zeker met vetspetters enzo, daar kun je je lelijk aan bezeren. Wat is er trouwens leuk aan naakt koken?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:32 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Ik heb wel eens naakt gekookt. Dan moet je wel kunnen koken, en zelfs dan is het nog oppassen.
Tis meer dat de ovens behoorljk schoeien.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:33 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Zeker met vetspetters enzo, daar kun je je lelijk aan bezeren. Wat is er trouwens leuk aan naakt koken?
quote:
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:41 schreef RichardQuest het volgende:
'Morgen
wat is jouw geheime fantasie.
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:41 schreef RichardQuest het volgende:
http://www.winestoreblog.(...)s-parker-rated-wine/
Korte rokjes zijn in de Haagse binnensteden al jaren uitgestorven. Lange zwarte gewaden hebben de plaats ingenomen, insallah.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 05:59 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Goedemorgen natuurlijk, allen. Zal ik vandaag een rokje aandoen, om mijn virus verder te verspreiden? Het is nog wel erg koud..
Tsja, ik moet mijn kleedbeslissing nemen voordat ik zie wat voor weer het is. Ik ben kortgerokt (met hoge laarzen anders is het te koud). Dus nou moet het wel mooi weer blijvenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:43 schreef George-Butters het volgende:
Het is nu nog mooi, maar volgens het journaal wordt het alleen maar minder gedurende de dag...
Ik vervul mijn rol in de strijd tegen de lange zwarte gewaden. Met vervequote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:51 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Korte rokjes zijn in de Haagse binnensteden al jaren uitgestorven. Lange zwarte gewaden hebben de plaats ingenomen, insallah.
Vooral links stemmen danquote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik vervul mijn rol in de strijd tegen de lange zwarte gewaden. Met verve.
Nah, ik kan geen partij / persoon vinden die me aanspreekt. Landelijk neig ik naar Hirsi Ali, maar de VVD he, de VVDquote:
quote:Minder koffie in senseopad
EINDHOVEN - De koffie gezet met de Senseo koffiepads smaakt volgens sommige gebruikers al maanden niet meer zo lekker als voorheen. Met het apparaat is niets mis, ze leggen de pads er goed in, de koffiemelk is niet bedorven en er komt nog steeds hetzelfde water uit de kraan. Is er misschien iets veranderd aan de pads? Inderdaad: Er zit minder koffie in.
Sinds mei vorig jaar zit er in plaats van 7,3 nog maar 7 gram koffie in een pad, dat is ruim 4 procent minder. Je moet wel een echte fijnproever zijn om het verschil te kunnen merken volgens producent Douwe Egberts. „Het zou effect gehad hebben op de smaak als wij de koffie niet pittiger zouden zijn gaan branden. Maar omdat we dat wel zijn gaan doen, zou je hetzelfde kopje koffie moeten krijgen”, aldus Bas Deijkstra.
Volgens de productmanager Senseo Nederland is het aantal mensen dat geklaagd heeft over een smaakafwijking ’marginaal’. Douwe Egberts ziet dan ook geen enkele reden om iets aan de inhoud van de koffiepads te veranderen.
Een aantal gebruikers overweegt dan maar over te stappen op andere koffie. „Ik ben van plan weer gewone koffie te gaan zetten. Ik vind de Senseo echt niet meer lekker”, meldde een mevrouw uit Deurne aan de krant. „Het is ook niet correct naar de klant dat je minder krijgt terwijl je hetzelfde moet betalen.” Sterker nog de prijs van de Senseo koffiepads is, net als die van andere DE-koffie, in juni verhoogd vanwege de hogere koffieprijs.
Douwe Egberts produceert per week 35 miljoen Senseo koffiepads in Nederland: in elke pad 0,3 gram minder koffie doen, betekent dus dat het bedrijf per week ruim 10.000 kilo koffie minder nodig heeft om dezelfde hoeveelheid pads te maken.
Toch moet het verminderen van de inhoud volgens Deijkstra absoluut niet gezien worden als bezuiniging. „Senseo is tegenwoordig ook in negen andere landen verkrijgbaar. Afgesproken is dat de inhoud vanaf mei 2005 overal 7 gram is. ”
Wat staat je niet aan bij de VVD? Liberalisme of conservatisme?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Nah, ik kan geen partij / persoon vinden die me aanspreekt. Landelijk neig ik naar Hirsi Ali, maar de VVD he, de VVD, ik weet het nog niet.
En andere prioriteitenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:37 schreef Floripas het volgende:
Als kind was ziek zijn leuk. Dan ging je op de bank voor de tv liggen met je dekentje (niet dat er iets op was - school-tv) of je las een boek van Johan Fabricius. Dan kreeg je thee.
Nu is ziek zijn niet meer leuk. Je moet al je werk weer gaan inhalen, je moet mensen afbellen, de ouwe kan geen dag zonder zorg - niks aan.
Joh.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:26 schreef MrX1982 het volgende:
Het Midden-Oosten is achterlijk.
Okee, omdat jij dat zo graag wil trek ik mijn rokje weer uit en doe ik mijn burqa vandaag aan.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:43 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
[Deel 908]Met een ponskaart naar internet
Dat is al een decennia of wat de situatie in de binnensteden hoor.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Okee, omdat jij dat zo graag wil trek ik mijn rokje weer uit en doe ik mijn burqa vandaag aan.
Een decennium of wat? In de binnensteden?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:49 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Dat is al een decennia of wat de situatie in de binnensteden hoor.
Conservatisme.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:33 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wat staat je niet aan bij de VVD? Liberalisme of conservatisme?
Ha, die vader-zoonstrips. Taboetjes ā gogo.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:47 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Godverdomme klotevader. Nummer 1 was dat hč?
In Utrecht-binnen valt het best mee. Ik zie hier meer moslima's zonder hoofddoekje van met burqa.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:49 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Dat is al een decennia of wat de situatie in de binnensteden hoor.
Den Haag, heden.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Een decennium of wat? In de binnensteden?
Niet in mijn binnenstad, heden.
Nee, maar een PAAR decennia geleden was de bevolkingssamenstelling ook COMPLEET anders alhier. Ik heb het met eigen ogen zien veranderen.quote:Niet in mijn binnenstad toen ik een paar decennia geleden nog in Rotterdam Oude Westen woonde.
Zo zou je het kunnen noemen. Het wordt ook wel eens Den Haag genoemdquote:Woon jij in Arabië ofzo?
Ik zie hier bijna alleen maar hoofddoekjes.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
In Utrecht-binnen valt het best mee. Ik zie hier meer moslima's zonder hoofddoekje van met burqa.
Op 't zand, kut.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:59 schreef Floripas het volgende:
Tsss, Ray woont op 't klei.
Op een gegeven moment groeien ze ook over jou heen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:58 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Ik zie hier bijna alleen maar hoofddoekjes.
Bij de Appie hier heeft trouwens ELKE cassierre een theedoek om
En ze worden steeds groter. Waren het eerst kleine doekjes, tegenwoordig omsluiten ze ook de nek en borst
Wat een verrijking
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |