abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36336396
Ik heb trouwens twee jaar geleden een slordige 8000,- gulden betaald, maar ik heb nu bril noch lenzen meer nodig ..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36336399
Waar is gelly eigenlijk? Onze printercartrigde held op kamers.

Op z'n 30e.
Op vrijdag 31 maart 2006 19:45 schreef Triggershot het volgende:
als jij die kk kop van je en je taal niet aanpast ga ik jou eens weg blazen
pi_36336420
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:57 schreef sigme het volgende:
Ik heb trouwens twee jaar geleden een slordige 8000,- gulden betaald, maar ik heb nu bril noch lenzen meer nodig ..
Ik hoop het volgend of het jaar daarna te laten doen. Maar alleen Vision Clinics laat ik aan m'n ogen zitten.
Op vrijdag 31 maart 2006 19:45 schreef Triggershot het volgende:
als jij die kk kop van je en je taal niet aanpast ga ik jou eens weg blazen
pi_36336514
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:40 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Wat ook meespeelt is de vaak zwart-witte benadering van iconen die we vaak hebben als mens, werd vroeger b.v. Abraham Kuijper bijna aanbeden, tegenwoordig wordt 'ie zowat verguist, terwijl dat m.i. beide natuurlijk onterecht is, misschien moeten we maar gewoon een cijfer toekennen aan historische figuren.
Misschien moet je van mensen geen iconen maken, of iconen niet terugbrengen naar menselijke proporties .

Ik wil me ooit wat meer verdiepen in Ghandi, dat kan nooit zo'n heilige zijn geweest als hij in de -zeer gebrekkige - kennis die ik erover heb lijkt.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36336564
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:57 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:

[..]

Ik hoop het volgend of het jaar daarna te laten doen. Maar alleen Vision Clinics laat ik aan m'n ogen zitten.
Ik ben naar Antwerpen geweest. Beviel me bést.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 19:06:10 #256
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36336650
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 19:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Misschien moet je van mensen geen iconen maken, of iconen niet terugbrengen naar menselijke proporties .

Ik wil me ooit wat meer verdiepen in Ghandi, dat kan nooit zo'n heilige zijn geweest als hij in de -zeer gebrekkige - kennis die ik erover heb lijkt.
Waarom?
En wat is dan je mening over 'An eye for an eye and the whole world gets blind'?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 19:10:26 #257
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36336742
Misschien had Ghandi niet van die hele zware problemen zoals tegenwoordig. Ik heb ook altijd een beetje het idee gehad dat zijn revolutie meer op spiritueel vlak bevond dan dat hij in werkelijkheid voor elkaar kreeg. In zijn tijd had je nog Karma en Dharma enzo.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  vrijdag 24 maart 2006 @ 19:10:51 #258
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36336765
SBS6 is FOX news geworden

'omstreden plan van maastrichtse blabla'
'kon niet op internet gezet worden vanwege de 'privacy wetgeving' (met een duidelijke walging in het schuingedrukte)
'wiettelers aan de schandpaal nagelen'

En dat heeft dan een miljoen kijkers.

[ Bericht 2% gewijzigd door Yildiz op 24-03-2006 19:16:51 ]
pi_36336920
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 19:06 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Waarom?
Ik neem an dat je vraagt naar verdiepen in Ghandi?

Omdat ik een klein stukje ooit heb gelezen, waarin stond dat hij de traditionele Indiase geneeskunst propagandeerde en de westerse slecht vond. Maar toen hij een blindedarm ontsteking kreeg wou hij toch graag onder het mes in plaats van een compres met koeiepoep.

Dat soort dingen intrigeert mij.
quote:
En wat is dan je mening over 'An eye for an eye and the whole world gets blind'?
Een dooddoener. Is 'ie van Ghandi?
pi_36336929
Brillen zijn voor nerds.

Lenzen zijn voor meisjes.

Laseren is voor onzekere arroganten.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 19:35:16 #261
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36337339
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 19:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik neem an dat je vraagt naar verdiepen in Ghandi?

Omdat ik een klein stukje ooit heb gelezen, waarin stond dat hij de traditionele Indiase geneeskunst propagandeerde en de westerse slecht vond. Maar toen hij een blindedarm ontsteking kreeg wou hij toch graag onder het mes in plaats van een compres met koeiepoep.
Nooit geweten, ik heb mij ook niet verdiept in het leven van Ghandi, ik moet dit maar eens lezen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mahatma_Gandhi
quote:
Dat soort dingen intrigeert mij.
[..]

Een dooddoener. Is 'ie van Ghandi?
Nouja, deze: "An eye for an eye makes the whole world blind".
Ik vind em wel toepasselijk, om even stil te staan bij 'wraak'.

Waarom vind je het een dooddoener?
pi_36337472
quote:
De toekomst van tbs

Hoe kan het dat de effectiviteit van de tbs-behandeling wetenschappelijk nooit goed werd onderzocht. Is het waar dat veel ernstige recidives hadden kunnen worden voorkomen? En wat valt de politiek te verwijten? Vanavond een debat over het nut en de veiligheid van het tbs-systeem.

Met: Dick Oppedijk, voormalig directeur van tbs-kliniek Veldzicht in Balkbrug, Corine de Ruiter, forensisch psycholoog, Joost Eerdmans, Tweede Kamerlid voor de LPF en Cees Korvinus, advocaat, Eric, tbs'er in Kliniek Kijvelande, en Peter, de schoonzoon van het eerste slachtoffer van tbs'er Wilhelm S.

Verder de Politieke Barometer, de rubriek 'De Straat' en de visie van cartoonist Joep Bertrams.

Presentatie: Clairy Polak en Ferry Mingelen
  vrijdag 24 maart 2006 @ 19:45:43 #263
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36337581
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 19:41 schreef pberends het volgende:

[..]
De ultieme grap.

Ik zag vanochtend Korthals, die even in een paar minuten wist uit te leggen dat er op deze manier niemand verantwoordelijk was.

Heerlijk systeem.
pi_36337644
De visie van cartoonist Joep Bertrams.

Hebben cartoonisten tegenwoordig ook al een visie .
pi_36337673
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 19:35 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nooit geweten, ik heb mij ook niet verdiept in het leven van Ghandi, ik moet dit maar eens lezen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mahatma_Gandhi
[..]

Nouja, deze: "An eye for an eye makes the whole world blind".
Ik vind em wel toepasselijk, om even stil te staan bij 'wraak'.

Waarom vind je het een dooddoener?
Omdat oog om oog natuurlijk over iets anders gaat dan over letterlijk iemand een oog uitprikken. Als je dat letterlijk gaat nemen is de discussie over wraak, staf, rechtvaardiging en rechtvaardigheid snel afgelopen.

Da's makkelijk natuurlijk, maar enig inzicht in menselijke natuur zou te denken moeten geven. Zo makkelijk is het niet, wraak, straf, rechtvaardigheid en rechtvaardiging hangen met elkaar samen.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 19:56:33 #266
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36337847
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 19:49 schreef sigme het volgende:

[..]

Omdat oog om oog natuurlijk over iets anders gaat dan over letterlijk iemand een oog uitprikken. Als je dat letterlijk gaat nemen is de discussie over wraak, staf, rechtvaardiging en rechtvaardigheid snel afgelopen.

Da's makkelijk natuurlijk, maar enig inzicht in menselijke natuur zou te denken moeten geven. Zo makkelijk is het niet, wraak, straf, rechtvaardigheid en rechtvaardiging hangen met elkaar samen.
Ik zie het nog even anders.
Ik denk dat men wel eens geneigd is om tot een hogere vorm van geweld te grijpen, om het geweld te stoppen. Dit kan wel eens uit de hand lopen. Dat zie je bij het al bijna eeuwig durende conflict in Israël en Palestina. Een soldaat van de ene kant schiet een kind neer, de andere kant vergeld dat door een aanslag, en de andere kant vergeld dat weer door een raketaanval, et cetera. Op die manier komt men er nooit uit. Maar wie ben ik.

Op die manier is het een verwijzing naar de oog om oog, tand om tand.
Van: jij slaat mij, dan sla ik jou, en daar heb ik recht op ook.
Doordat mensen allemaal een verschillende perceptie hebben (ik ook) wordt het alleen maar groter, omdat men het elke keer als 'zwaarder' interpreteerd, ook al was het even 'erg'.
Op die manier loopt het denk ik uit de hand, en dat is denk ik waar Ghandi op doelt.
Dat vergelding een tijdelijke oplossing is.

Over die perceptie, daar past deze wel bij: http://en.wikipedia.org/wiki/Hostile_media_effect

[ Bericht 9% gewijzigd door Yildiz op 24-03-2006 20:07:48 ]
pi_36338046
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 19:48 schreef MrX1982 het volgende:
De visie van cartoonist Joep Bertrams.

Hebben cartoonisten tegenwoordig ook al een visie .
Linkse cartoons natuurlijk wel .
pi_36338111
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:03 schreef pberends het volgende:
Linkse cartoons natuurlijk wel .
Je ziet inderdaad in het algemeen wel welke visie hij heeft.
Dat spreekt in zijn voordeel. Zijn visie is zo klaar als een klontje.
pi_36338290
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:46 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
Malcom X was gewoon een blankenhatend, crimineel kutjoch. Niets meer, niets minder.
Dat hij door sommige mensen als held wordt gezien zegt meer over die mensen dan over hem.
Als jij dit zegt, dan moet het niet kloppen.....

Nou ja, whatever, ik weet te weinig van die man en we moeten niet gaan doen alsof we weten hoe de situatie was die hem zijn macht gaf.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_36338371
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 19:56 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik denk dat men wel eens geneigd is om tot een hogere vorm van geweld te grijpen, om het geweld te stoppen. Dit kan wel eens uit de hand lopen. Dat zie je bij het al bijna eeuwig durende conflict in Israël en Palestina. Een soldaat van de ene kant schiet een kind neer, de andere kant vergeld dat door een aanslag, en de andere kant vergeld dat weer door een raketaanval, et cetera. Op die manier komt men er nooit uit. Maar wie ben ik.

Doordat mensen allemaal een verschillende perceptie hebben (ik ook) wordt het alleen maar groter, omdat men het elke keer als 'zwaarder' interpreteerd, ook al was het even 'erg'.
Op die manier loopt het denk ik uit de hand, en dat is denk ik waar Ghandi op doelt.

Over die perceptie, daar past deze wel bij: http://en.wikipedia.org/wiki/Hostile_media_effect
Ja, dat is eigenlijk bij elke oorlog geweest hè. In de Tweede Wereldoorlog zag je ook roekeloze acties van de geallieerde waarvan je nu zou zeggen, waar ben je mee bezig? Dat is die blindheid. Ik zie zijn uitspraak als een aanzet tot rationalisme.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_36338453
quote:

[..]

Wat ook meespeelt is de vaak zwart-witte benadering van iconen die we vaak hebben als mens, werd vroeger b.v. Abraham Kuijper bijna aanbeden, tegenwoordig wordt 'ie zowat verguist, terwijl dat m.i. beide natuurlijk onterecht is, misschien moeten we maar gewoon een cijfer toekennen aan historische figuren.
Misschien moeten we erkennen dat er geen zwart-wit-goed-slecht-wereld is.
pi_36338479
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 19:56 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Het eeuwig durend conflict in Isreal / Palestina bestaat nog geen 100 jaar. Ik vind dat erg kort voor een eeuwigheid.

De mensheid pleegt al wraak sinds mensenheugenis, toch hebben we elkaar nog niet uitgeroeid. Náást wraak en vergelding leven er altijd, overal ook andere sentimenten.
Maar wraak afdoen als zinloos is zoiets als het hele menselijk leven afdoen als zinloos. Correct natuurlijk, we gaan dood en dan is er geen leven meer, maar het is zo nutteloos als je iets over menselijk leven of gedrag wil vertellen.
quote:
Dat is -en dat bedoel ik ook- nogal een beperkte lezing van de uitspraak 'oog om oog, tand om tand'. Die uitspraak behelst bijvoorbeeld óók dat je niet een hoofd neemt om een oog. En ook dat je niet zomaar je oog uit laat steken.
quote:
Goeie vergelding is juist heel definitief .
quote:
Ach ja, perceptie. Is meestal ook een dooddoener .

Ik ga naar bed, morgen weer een dag. !
  vrijdag 24 maart 2006 @ 20:19:34 #273
66825 Reya
Fier Wallon
pi_36338569
quote:

[..]

Het boetekleed ontsiert de man niet. Zijn woorden zijn tenminste legendarisch geworden

Er is geloof ik niet zolang geleden een biografie van Kuijper uitgekomen. Heb je dat toevallig gelezen, Lodewijk_Napoleon, en zoja, is het de moeite waard?
pi_36338606
Edit. Ik ga het MO-probleem niet bespreken op vrijdagavond

[ Bericht 43% gewijzigd door RichardQuest op 24-03-2006 20:28:02 ]
pi_36338984
http://www.rubaquagirl.com/ (Safe for work)

LOL, moet je hier een zwelling van krijgen of wat? .

[ Bericht 5% gewijzigd door RichardQuest op 24-03-2006 20:38:01 ]
pi_36339198
  vrijdag 24 maart 2006 @ 20:41:19 #277
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36339208
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:32 schreef RichardQuest het volgende:
http://www.rubaquagirl.com/

LOL, moet je hier een zwelling van krijgen of wat? .
Denk het. Het zijn de zwemvliezen die het 'm doen

Why won't you die..
pi_36339285

*fap *fap
  vrijdag 24 maart 2006 @ 20:48:24 #280
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36339406
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Het eeuwig durend conflict in Isreal / Palestina bestaat nog geen 100 jaar. Ik vind dat erg kort voor een eeuwigheid.
Ik zeg ook bijna, ik kan me al geen tijd herinneren uit mijn eigen leven dat er een lange tijd vrede was in dat gebied.
quote:
De mensheid pleegt al wraak sinds mensenheugenis, toch hebben we elkaar nog niet uitgeroeid. Náást wraak en vergelding leven er altijd, overal ook andere sentimenten.
Ik schop je een gebroken been, omdat jij tegen mijn been schopte en ik een blauwe plek kreeg.
Jij leeft nog, ik leef nog, ben ik dan slecht? Ja.
quote:
Maar wraak afdoen als zinloos is zoiets als het hele menselijk leven afdoen als zinloos. Correct natuurlijk, we gaan dood en dan is er geen leven meer, maar het is zo nutteloos als je iets over menselijk leven of gedrag wil vertellen.
[..]

Dat is -en dat bedoel ik ook- nogal een beperkte lezing van de uitspraak 'oog om oog, tand om tand'. Die uitspraak behelst bijvoorbeeld óók dat je niet een hoofd neemt om een oog. En ook dat je niet zomaar je oog uit laat steken.
[..]

Goeie vergelding is juist heel definitief .
Ja, ik vind daar niks lolligs aan, gezien je geen goede vergelding kan maken, alleen maar een smerige, gedeeltelijke.
Men kan bijvoorbeeld nooit alle criminelen uitroeien. Een doodstraf is ook maar een 'oplossing'.
Terwijl doodstraf een grote vorm van vergelding is, en vaak aangehaald wordt alszijnde 'dit zal ze leren'. Nou, dat blijkt.
quote:
[..]

Ach ja, perceptie. Is meestal ook een dooddoener .
Ik vind van niet hoor, als men zich bewust is dat iedereen selectieve perceptie is, en nooit de waarheid in pacht heeft is er toch niks aan de hand?
quote:
Ik ga naar bed, morgen weer een dag. !
Trusten.
pi_36339435
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:46 schreef pberends het volgende:
Das meer een latex fetish.
Oh ja? Zeg het eens, expert.

Duikpakkenlatexfetisjist!
pi_36339441
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:40 schreef RichardQuest het volgende:
McCarthy's eerste natte droom
dat zal Beatrix niet leuk vinden
  vrijdag 24 maart 2006 @ 20:49:45 #283
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36339443
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:43 schreef RichardQuest het volgende:
[afbeelding]

*fap *fap
Zieke cultuur.
Allemaal.

pi_36339501
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:49 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Zieke cultuur.
Allemaal.

"Dit plaatje is duidelijk het beeld van een verziekte samenleving zonder God en geloof in de natie. De moraliteit die ...... blabla"
  vrijdag 24 maart 2006 @ 20:51:50 #285
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36339519
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:49 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Oh ja? Zeg het eens, expert.

Duikpakkenlatexfetisjist!
Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten. Deze lijkt wel op die ene 40ster die je regelmatig post..

pi_36339557
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:51 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten. Deze lijkt wel op die ene 40ster die je regelmatig post..

[afbeelding]
Dione?
  vrijdag 24 maart 2006 @ 20:54:01 #287
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36339588
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:52 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Dione?
Nee, die vrouw die Cleopatra speelde in die Asterix film, kom, hoe heet ze?
In irrevirsible werd ze 10 minuten lang in d'r kont verkracht door een vieze fransman
pi_36339629
http://www.imdb.com/name/nm0000899/

Heb ik die wel eens gepost?
pi_36339672
Jij bedoelt het stokpaardje van pberends. Mo B.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 20:56:48 #290
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36339675
yep, die. (ik wilde het gewoon toelichten, weet je)
pi_36339819
Nu er een topic geopend moet worden komt Johan ook even langs hoor . Kiekeboe!
  vrijdag 24 maart 2006 @ 21:03:09 #292
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36339843
Johan mag ook meedoen, zolang hij maar aan de zijlijn blijft
pi_36339847
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 21:01 schreef RichardQuest het volgende:
Nu er een topic geopend moet worden komt Johan ook even langs hoor . Kiekeboe!
Ik steek het niet onder stoelen of banken, maar de eer is aan jou.
pi_36339849
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:51 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

[afbeelding]
pi_36339888
Wat is er sexy aan het openen van een slowchat?
pi_36339911
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 21:03 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ik steek het niet onder stoelen of banken, maar de eer is aan jou.
.
pi_36339918
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 21:04 schreef MrX1982 het volgende:
Wat is er sexy aan het openen van een slowchat?
Wat is er sexy aan strikvragen?
pi_36339937
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 21:06 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Wat is er sexy aan retorische vragen?
pi_36339944
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 21:06 schreef Johan_de_With het volgende:
Slechts opvulling zodat er een nieuw deel aangemaakt kan worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')