Ok, prima, maar hoe lang duurt het voordat de users je kunnen overtuigen dat e.e.a. gewoon niet werkt?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:52 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En met uitproberen bedoel ik ook fouten maken
Zoals in die post ook staat is daar (wederzijds) vertrouwen en tijd voor nodig.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:08 schreef static het volgende:
Ok, prima, maar hoe lang duurt het voordat de users je kunnen overtuigen dat e.e.a. gewoon niet werkt?
Daar ben ik ook benieuwd naar!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:16 schreef YPPY het volgende:
Welke oude TRV waarden wil je minder gaan respecteren?
Ja en als diegene het topic geopend heeft kan diequote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:16 schreef YPPY het volgende:
En ik kan moet goed voorstellen dat k_man er geen zin meer in heeft weer een uitgebreide openingspost te maken. Iemand met een vraag kan net zo goed een nieuw topic openenen ipv het lezen van het al bestaande topic.
Ideeën over rijtjestopics, slowchat, leuke posts in serieuze topics etc.quote:Welke oude TRV waarden wil je minder gaan respecteren?
Ik snap idd ook niet hoe de sfeer gaat verbeteren van het door de strot geduwd krijgen van die recycletopics.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:16 schreef YPPY het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, wil je o.a. de slechte sfeer verbeteren door de pijltjes topics te gebruiken?
Meer, minder, verplicht, verboden?quote:Ideeën over rijtjestopics, slowchat, leuke posts in serieuze topics etc.
klopt, maar als ik een OP zou kunnen maken voor elk topic, dan was ik wel reisboekschrijver geworden';)quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:47 schreef YPPY het volgende:
Even een tip tussendoor: je kunt een openingspost altijd nog aanpassen.
Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde.quote:Meer, minder, verplicht, verboden?
Goeie tip. Als ik dat zie, dan doe ik dat uiteraardquote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:04 schreef YPPY het volgende:
Je hoeft toch zelf geen openingspost te maken? Het is vaak een kwestie van een linkje veranderen of een zinnetje toevoegen.
Beide. De Wiki biedt ook nog mogelijkheden daarvoor. In een aantal centrale topics heb ik in ieder geval de klacht van een user zien staan dat hij/zij een mooie OP verwacht had.quote:Als je normale topics met een mooie OP om wilt gaan bouwen, worden de centrale topics dan niet een doel op zich ipv een middel om een forum overzichtelijker te maken?
Voornamelijk beoordelen op de toegevoegde waarde die die hebben, zonder ze direct te verbieden of er een policy voor te maken.quote:Die volgorde was totaal uit de luchtgegrepen, ik vroeg me gewoon af wat je met ' rijtjestopics, slowchat, leuke posts in serieuze topics etc.' wilt gaan doen.
Daar verschillen de meningen over. En sommigen willen nou eenmaal dat alles wat je doet in een policy of FAQ verantwoord staat om te voorkomen dat users slachtoffer worden van willekeur.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:15 schreef YPPY het volgende:
Wat is bij dat laatste het verschil dan met nu? Het lijkt me dat je zoiets toch al doet?
Ik ook, maar ik ben eigenlijk vooral voor werk bezig.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:15 schreef YPPY het volgende:
En ik heb dus een vrije dag vandaag. Gezellig he?
Er spelen wat privé-kwesties. Dat is al een tijdje gaande. Ik voel niet de behoefte om daar verder over uit te wijden.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 02:48 schreef Jaguarized het volgende:
Zeg, hoe is het eigenlijk met UIO?Is die op vakantie naar een warm oord in deze koude (voor NL'ers) tijden?
Heb hem al een tijdje niet in FB gezien.
Tja, je geeft het zelf al aan. De meerwaarde is nul, alleen staan de centrale topics nu op een totaal onlogische plek.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 20:23 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik zie dat ik weinig gemist heb de afgelopen dagen.
Eerlijk gezegd snap ik de commotie niet zo goed. Het enige verschil is nu dat de centrale topics een stukje naar beneden staan in het subforum zelf. [..] Het grote voordeel van de nieuwe systematiek is dat we in één oogopslag zien welke discussies er op dit moment spelen als we in TRV komen. Die discussies verdwijnen nu niet geruisloos tussen de centrale topics.
Dus wat is nu het probleem?
Dat vind jij, dat vindt DT, maar verder niemand. Dát is het probleem.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 20:52 schreef UIO_AMS het volgende:
Nee, de centrale topics staan nu op een logische en overzichtelijke plek
Honderden posts (waaronder ook kwalitatieve) en views meer in nieuwe topics in TRV zeggen mij dat meer mensen dat vinden.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 20:53 schreef k_man het volgende:
Dat vind jij, dat vindt DT, maar verder niemand. Dát is het probleem.
Dat was het inderdaad dat ons deed besluiten dit geslaagde experiment voort te zetten.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:06 schreef k_man het volgende:
Kut. Ik had vandaag nooit zoveel nieuwe kwaliteitstopics moeten openen.
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:02 schreef UIO_AMS het volgende:
Honderden posts (waaronder ook kwalitatieve)
Ben je het ene moment selectief bezig, ga je nu weer allerlei eigenschappen toedichten aan mijn posts die er eerst niet waren. Beetje jammer dit.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:22 schreef k_man het volgende:
Ik vond dat je het zo aandoenlijk formuleerde. Niet alleen honderden posts, maar er zaten zelfs een paar kwalitatieve tussen! Nou de vlag mag in top hoor.
Allerlei eigenschappen maar liefst. Een beetje dichterlijke vrijheid om de ironie iets aan te zetten. No more, no less.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Ben je het ene moment selectief bezig, ga je nu weer allerlei eigenschappen toedichten aan mijn posts die er eerst niet waren. Beetje jammer dit.
Ik vind van wel.quote:Geef nou eens een goed tegenargument dat ik mee kan nemen in de discussie. Vooralsnog kom je niet verder dan dat je een stukje naar beneden moet scrollen om de centrale topics te zien. Dat weegt niet op tegen de meerwaarde die DT en ik al meerdere malen benoemd hebben.
Daarom. Maar ik heb niet altijd iets inhoudelijks te melden over topics die ik wel wil volgen. Vandaar.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:53 schreef UIO_AMS het volgende:
Tot op heden schatte ik jou in als iemand die wel een beetje inhoudelijke post kon maken. Een tvp zal je dus wel niet nodig hebben.
Dan zul je de ironie in mijn post ook wel begrijpen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:52 schreef k_man het volgende:
Allerlei eigenschappen maar liefst. Een beetje dichterlijke vrijheid om de ironie iets aan te zetten. No more, no less.
Daarover verschillen we dan van mening.quote:Ik vind van wel.
Dat hoeft ook niet.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 20:27 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Er spelen wat privé-kwesties. Dat is al een tijdje gaande. Ik voel niet de behoefte om daar verder over uit te wijden.
Het begin van het eindequote:Op zondag 19 maart 2006 07:16 schreef k_man het volgende:
In DIG zijn de centrale topics alweer afgeschaft.Nu de rest nog.
Ze posten minder, dat is vaak zo als je mod wordt, dan heb je het ineens drukker enzo.quote:Op zondag 19 maart 2006 20:58 schreef Douwe het volgende:
Complimentjesvissers hier
t Valt me op dat moderators zodra ze mod worden ineens amper nog posten. Zie UIO, DT...
quote:Op zondag 19 maart 2006 22:36 schreef Douwe het volgende:
Mods zijn net politici. Tot het moment dat ze het zijn lijken ze users met goede ideeën, zodra ze de functie eenmaal bekleden begrijpt niemand ze meer
Ik dacht dat jij zo'n fan was van de lijstjes van Arcee? Die beweren namelijk het tegendeel.quote:Op zondag 19 maart 2006 22:03 schreef Jaguarized het volgende:
Ze posten minder, dat is vaak zo als je mod wordt, dan heb je het ineens drukker enzo.
Als een lijstje van Arcee kan aantonen dat ik het fout heb dan neem ik mijn woorden natuurlijk terug. Ga ik helemaal niet moeilijk over doen. Maar ja, als jij vindt dat we niks zinnigs toe te voegen hebben dan moet je dat maar vinden. Ik post alleen niet in topics waar ik geen kennis over heb. Als iemand iets wil weten over het ov in Wenen dan zal ik er niet antwoorden. Wel als het gaat over het ov in NYC. Iedereen komt voor een beperkt aantal topics.quote:Op maandag 20 maart 2006 08:22 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
[..]
Ik dacht dat jij zo'n fan was van de lijstjes van Arcee? Die beweren namelijk het tegendeel.![]()
Maar hiermee maken jij en Douwe misschien wel duidelijk dat je in TRV alleen maar komt voor een beperkt aantal topics.
Jammer, want ik dacht dat jullie wel iets zinnigs hier toe te voegen hadden, maar nu lijken jullie wel heel erg door de mand te vallen
Het is inderdaad heel goed van je dat je reageert in een beperkt aantal topics waar je verstand van hebt. Waar ik dan minder blij mee ben is dat je - omdat je mij niet in die topics ziet - hier zegt dat ik nergens post. Je ziet dat zo'n opmerking dan meteen door een aantal andere hier opgevat wordt als 'de waarheid'.quote:Op maandag 20 maart 2006 08:31 schreef Jaguarized het volgende:
Als een lijstje van Arcee kan aantonen dat ik het fout heb dan neem ik mijn woorden natuurlijk terug. Ga ik helemaal niet moeilijk over doen. Maar ja, als jij vindt dat we niks zinnigs toe te voegen hebben dan moet je dat maar vinden. Ik post alleen niet in topics waar ik geen kennis over heb. Als iemand iets wil weten over het ov in Wenen dan zal ik er niet antwoorden. Wel als het gaat over het ov in NYC. Iedereen komt voor een beperkt aantal topics.
Daarom zeg ik ook dat als ik het fout heb, dat ik mijn woorden terug neem.quote:Op maandag 20 maart 2006 08:38 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel goed van je dat je reageert in een beperkt aantal topics waar je verstand van hebt. Waar ik dan minder blij mee ben is dat je - omdat je mij niet in die topics ziet - hier zegt dat ik nergens post. Je ziet dat zo'n opmerking dan meteen door een aantal andere hier opgevat wordt als 'de waarheid'.
En zoals al eerder gezegd zijn er ook veel onzichtbare acties als het verwijderen van baggerposts en het verplaatsen van topics.
Ik zie je ook minder in topics waar je voorheen wel meer in postte. Post je al die posts van nu in het crew forum ofzo?quote:Op maandag 20 maart 2006 08:38 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel goed van je dat je reageert in een beperkt aantal topics waar je verstand van hebt. Waar ik dan minder blij mee ben is dat je - omdat je mij niet in die topics ziet - hier zegt dat ik nergens post. Je ziet dat zo'n opmerking dan meteen door een aantal andere hier opgevat wordt als 'de waarheid'.
En zoals al eerder gezegd zijn er ook veel onzichtbare acties als het verwijderen van baggerposts en het verplaatsen van topics.
UIO.quote:Op maandag 20 maart 2006 08:25 schreef YPPY het volgende:
O ja, even opkomen voor de mods: ik was ook redelijk wat tijd kwijt met mailtjes sturen naar gebruikers en andere mailtjes beantwoorden. Indirect belangrijk voor het forum, maar als gebruiker zie je daar niks van. Verder zie je natuurlijk niet alle acties die gebeurd zijn. Ik verwacht dat dit voor UAO (ofzo) en DT niet anders is geworden.
Een constructief evaluatietopic zonder discussie zou inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:49 schreef YPPY het volgende:
Het hoeft niet hoor, maar ik denk dat je uit een apart evaluatietopic veel meer haalt dan uit een feedback reeks.
quote:UTFS
quote:mag dit topic weer naar GC, want hier komt geen hond
quote:*KICK*
quote:Ik had een mooie OP verwacht
Of bijvoorbeeld topics met (veel) views zonder posts (Summercamp USA, Side voor 5 dagen, Kamperen in Kroatië).quote:Had je dat niet zelf op kunnen zoeken
Het verband leg je nu zelf.. jij post alleen in kuttopics en ik nietquote:Op maandag 20 maart 2006 11:07 schreef Douwe het volgende:
Wel een beetje vaag, ik constateer dat jij er minder bent, en gelijk kom jij ermee dat mijn posts kut zijn (overdreven)... Wat is dat nou weer voor een vage reactie?
Had je die opmerking van k_man gelezen over dat de oldbies toch de meeste zinvolle bijdragen aan TRV leveren? Das dan toch wel weer jammer om te horen.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:07 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ik zie je ook minder in topics waar je voorheen wel meer in postte. Post je al die posts van nu in het crew forum ofzo?
Wel een beetje vaag, ik constateer dat jij er minder bent, en gelijk kom jij ermee dat mijn posts kut zijn (overdreven)... Wat is dat nou weer voor een vage reactie?
Als het hier goed bevalt blijven die incidentele users uiteindelijk hier wel komen.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:42 schreef UIO_AMS het volgende:
Een evaluatie voor de schermen vindt nu al feitelijk plaats. In dit FB topic en het vorige geeft men duidelijk zijn mening. Probleem is dat bijna alleen alle vaste gasten van TRV / FOK! zich hier komen melden met hun mening. Dat zul je ook hebben met een poll. De toevallige bezoekers van TRV laten zich alleen zien via de aantallen views en posts.
Wat wil je hiermee nou precies zeggen DT? Het komt namelijk tamelijk lullig over.quote:Op maandag 20 maart 2006 08:22 schreef DutchTrain het volgende:
Jammer, want ik dacht dat jullie wel iets zinnigs hier toe te voegen hadden, maar nu lijken jullie wel heel erg door de mand te vallen
quote:Op maandag 20 maart 2006 08:31 schreef Jaguarized het volgende:
Als een lijstje van Arcee kan aantonen dat ik het fout heb dan neem ik mijn woorden natuurlijk terug.
quote:Op maandag 5 december 2005 00:02 schreef Arcee het volgende:
1835. (1831) DutchTrain 3665 (+6)
quote:Op zondag 22 januari 2006 00:11 schreef Arcee het volgende:
1694. (1699) 4211 0279 019 DutchTrain
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:15 schreef Arcee het volgende:
1655. (1657) 4393 0461 007 DutchTrain
Wat willekeurige cijfers over eenzelfde periode... bijna 2x zoveel posts dus, maar interpreteer de cijfers maar zoals je wil uiteraard en ga vooral door met van die onzin verspreiden hierquote:Op maandag 20 maart 2006 00:04 schreef Arcee het volgende:
1473. 1472) 5305 01373 0486 ___ DutchTrain
Dan is er dus eindelijk eens iets wat wel goed is overgekomen.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:40 schreef k_man het volgende:
Wat wil je hiermee nou precies zeggen DT? Het komt namelijk tamelijk lullig over.
Nieuwe policy?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:35 schreef Douwe het volgende:
Waarom wil je lullig doen tegen vaste users, dan?
Zo, dat zijn harde woorden.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:28 schreef DutchTrain het volgende:
Wat willekeurige cijfers over eenzelfde periode... bijna 2x zoveel posts dus, maar interpreteer de cijfers maar zoals je wil uiteraard en ga vooral door met van die onzin verspreiden hier![]()
Wat wil je daarmee zeggen? Of ben jou hier nou weer alleen maar voor baggeren en postopkrikken? Ik heb van jou in ieder geval nog geen enkele constructieve input feedback gezien.quote:
Dan mag je mij aanwijzen waar jij in FB jouw mening duidelijk uitlegt en wat er volgens jou zou kunnen veranderen om TRV voor iedereen beter te maken. Ik, heb alleen wat gevonden op 7 maart, toen er nog weinig over te zeggen was.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 01:00 schreef Douwe het volgende:![]()
Krijg ik nog een laatste waarschuwing ook. Ik geef aan wat ik vind van de nieuwe manier van werken, en alleen omdat je het er niet mee eens bent noem je het postopkrikken en niet constructief? Wat is dat nou weer voor een onzin? Waar kun me mods bannen
Verwoord je mening nog een keer zodat het voor iedereen duidelijk is.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 01:20 schreef Douwe het volgende:
Misschien is mijn mening niet veranderd? Moet ik dat dan opnieuw etaleren?
Wow! Indrukwekkend!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:28 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Wat willekeurige cijfers over eenzelfde periode... bijna 2x zoveel posts dus, maar interpreteer de cijfers maar zoals je wil uiteraard en ga vooral door met van die onzin verspreiden hier![]()
Ziekjes.quote:
Hmm das niet zo best dan.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:12 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ziekjes.
Gaat wel weer over.
Is het mooi weer in Auckland?
Los daarvan wacht ik nog steeds op een goed argument om niet het onderscheid in topics te maken. Het enige dat ik van jou zie zijn oneliners, halve quotes en een enkele toevoeging aan een quote die nergens op gebaseerd is. Een goed onderbouwde mening sla ik van eenieder hoog aan. Ongeacht of die persoon hier al een tijd komt.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:38 schreef k_man het volgende:
Los daarvan vind ik het twijfelachtig dat je de 'mening' - voor zover je iets van een mening uit alleen cijfers kunt afleiden - van eendagsvliegen kennelijk hoger aanslaat dan de mening van de mensen die hier al kwamen toen jij nog niet eens de luiers uit was.ja da's ironie
Als je even terugleest dan zou je kunnen zien dat ik hiermee reageer op de valse beschuldigingen van Jag en douwe dat ik veel minder ben gaan posten. Zij hechten daar namelijk wel erg veel waarde aan.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:49 schreef Liejannuh het volgende:
Wow! Indrukwekkend!
Mag ik je nog even verwijzen naar de HTL Dutchtrain om voor eens en altijd duidelijk te maken dat postaantallen vooral niets zeggen?
Zie o.a. laatste post van het vorige FB topic en de rest ervan. Helaas wordt er maar weinig constructief gereageerd. De dingen die YPPY heeft aangedragen worden meegenomen.quote:Overigens hielp het bij Yppy en mij heel erg goed door ons open op te stellen als moderators en vooral toe te geven dat wij ook niet alleswetend zijn.
Je wil elke dag een verantwoordingslijstje? Wil je me ook nog cijfers gaan geven? En een sticker als het heel goed gaatquote:Je zegt dat je met allerlei dingen achter de schermen bezig bent, vertel maar gewoon eens waar je dan mee bezig bent.
Denk je nou werkelijk dat dat niet gebeurt..quote:De gemiddelde user heeft niet het IQ van een amoebe, dus best wel eens kans dat er mensen zijn die mee kunnen helpen met je ideeen.
Het is maar een suggestie hoor, maar misschien kun je er wat mee.
Dat heb IK nooit beweerd; dat zijn de insinuaties van Douwe en Jagquote:En ik weiger te geloven dat je door die crewfora ineens zo verschrikkelijk veel tijd kwijt bent, 90% van de topics daar kun je gewoon over slaan of gaan helemaal nergens over.
En jij hebt liever een kliekje van oldbies?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:47 schreef k_man het volgende:
DT heeft liever nieuwe users kennelijk.
*modmode*quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:47 schreef k_man het volgende:
DT heeft liever nieuwe users kennelijk.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:05 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En jij hebt liever een kliekje van oldbies?
Kom eens met wat meer argumenten dan deze nietszeggende, sfeerverpestende en toonzettende oneliners, want hier help je niemand mee
Dat wil ik graag van haar zelf horenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:09 schreef YPPY het volgende:
Als Liejannuh niet zou geloven in positieve intenties, zou ze hier vast niet meer posten.
Helemaal mee eens. Helaas zijn jouw posts nog de enige die ik zonder negatieve ondertoon kan lezen. De sfeer is voor mij daarvoor een beetje teveel verpest op dit moment.quote:De reactie daarna vind ik ook niet zo vriendelijk met dieLeg dan uit wat er gebeurt of niet gebeurt of waarom wel of niet. Met goede uitleg kom je veel verder dan met het 'afkappen' van reacties. Of je zegt niks, of je bent duidelijk.
Die pogingen zijn al ondernomen in het vorige topic. Toen kregen we als antwoord.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:15 schreef YPPY het volgende:
*modmode*
Zowel nieuwe users als 'oude users' zijn belangrijk in travel. Oude users zitten er al, die wil je graag houden. Nieuwe users komen hier niet of te weinig, dus die moet je ergens mee zien te trekken, aantrekkelijke topics, goede sfeer, nuttige antwoorden enz. Dat wordt dan weer door de oude users gecreerd. Het vinden van het evenwicht tussen het 'werven' van nieuwe en het 'behouden' van oude users is soms lastig.
k_man, hoe moeten we het (volgens jou) voor de oude garde leuk houden en er voor zorgen dat nieuwelingen zich niet afgeschrikt voelen voor een kliekje? De vaste (en vaak wat langer zittende) users zijn belangrijk voor de continuiteit, maar hoe houd je het voor hen ook uitdagend? En hoe kun je stimuleren dat users orginele topics openen die voor beide groepen leuk zijn om te lezen?
*/modmode*
Het jammere is natuurlijk dat telkens dezelfde iemanden over hetzelfde beginnen, ook nadat is aangegeven dat hun argumenten gehoord zijn. Dat er om bepaalde redenen niets mee wordt gedaan, is voor hun blijkbaar een reden om hier een strijd tegen alles en iedereen te voeren totdat ze hun zin krijgen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:46 schreef YPPY het volgende:
Als die andere zaken continu terugkomen, zijn ze blijkbaar wel belangrijk, anders nam niet steeds iemand de moeite er over te beginnen.
...
Travelusers zijn echt wel leuk, ook degenen die hier al lang rondhangen. Ze zijn alleen erg kritisch en willen dat er wat wordt gedaan met hun reacties. Of je nu wel of niet iets veranderd, ze willen zeker weten dat hun argumenten gehoord zijn.
Ik geloof niet dat ik de behoefte heb om hier helemaal op in te gaan. Ik wil alleen wel even kwijt dat ik dat wijzende vingertje en die suggestieve vraagstelling die je er af en toe ingooid, nou niet de meest constructieve manier van werken vind.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:00 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je even terugleest dan zou je kunnen zien dat ik hiermee reageer op de valse beschuldigingen van Jag en douwe dat ik veel minder ben gaan posten. Zij hechten daar namelijk wel erg veel waarde aan.
Het lijkt mij bovendien zeer onwaarschijnlijk dat IK 400 posts in één HTL heb gemaakt
[..]
Zie o.a. laatste post van het vorige FB topic en de rest ervan. Helaas wordt er maar weinig constructief gereageerd. De dingen die YPPY heeft aangedragen worden meegenomen.
[..]
Je wil elke dag een verantwoordingslijstje? Wil je me ook nog cijfers gaan geven? En een sticker als het heel goed gaat
[..]
Denk je nou werkelijk dat dat niet gebeurt..![]()
[..]
Dat heb IK nooit beweerd; dat zijn de insinuaties van Douwe en Jag![]()
Conclusie: Het is jammer dat je niet gelooft in onze intenties om dit subforum te verbeteren voor iedereen![]()
Ik denk dat je een hele goede moderator kunt zijn, maar je moet je wel open stellen voor kritiek en neit gelijk zo in de verdediging schieten omdat je denkt dat iedereen je aanvalt.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:06 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het jammere is natuurlijk dat telkens dezelfde iemanden over hetzelfde beginnen, ook nadat is aangegeven dat hun argumenten gehoord zijn. Dat er om bepaalde redenen niets mee wordt gedaan, is voor hun blijkbaar een reden om hier een strijd tegen alles en iedereen te voeren totdat ze hun zin krijgen.
Niet persé. Veel van de huidige 'vaste kern' zijn geen oldbies, zoals Jag en Douwe. Sommige mensen blijven hier hangen, anderen fladderen weer verder. Dat die eerste groep het hier naar z'n zin heeft en blijf hebben vind ik inderdaad erg belangrijk. Als die mensen het vrijwel collectief niet eens zijn met wat er nu gebeurd, zou ik me als modje toch eens stevig achter de oren krabben - ondanks de cijfertjes.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:05 schreef DutchTrain het volgende:
En jij hebt liever een kliekje van oldbies?
Ik heb helemaal geen zin hier nog op in te gaan. Dit soort kwalificaties, de zogenaamd superieure houding, het belerende toonjte... ik ben het spuugzat. Op dit niveau wens ik niet te communiceren.quote:Kom eens met wat meer argumenten dan deze nietszeggende, sfeerverpestende en toonzettende oneliners, want hier help je niemand mee
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:36 schreef k_man het volgende:
Ik heb helemaal geen zin hier nog op in te gaan. Dit soort kwalificaties, de zogenaamd superieure houding, het belerende toonjte... ik ben het spuugzat. Op dit niveau wens ik niet te communiceren.
Wat probeer je nou eigenlijk te bereiken met het continu op deze manier benaderen van de mensen die - onderbouwd of niet - kritiek hebben?
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:42 schreef Liejannuh het volgende:
Mensen die hier al heel lang rondhangen hebben dus duidelijk iets met het forum en willen er graag wat moois van maken. Kritiek die ze leveren, leveren ze echt niet om de huidige mods af te zeiken, maar omdat ze zich verbonden voelen met Travel en omdat ze het leuk willen houden.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:42 schreef Liejannuh het volgende:
Ik geloof niet dat ik de behoefte heb om hier helemaal op in te gaan. Ik wil alleen wel even kwijt dat ik dat wijzende vingertje en die suggestieve vraagstelling die je er af en toe ingooid, nou niet de meest constructieve manier van werken vind.
Een valse beschuldiging.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:00 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je even terugleest dan zou je kunnen zien dat ik hiermee reageer op de valse beschuldigingen van Jag en douwe dat ik veel minder ben gaan posten. Zij hechten daar namelijk wel erg veel waarde aan.
Het lijkt mij bovendien zeer onwaarschijnlijk dat IK 400 posts in één HTL heb gemaakt
Goeie actie. Ik hoop dat iedereen zich daar kan beperken tot 1 post zonder verdere discussie. Ik zal daar dan ook maar niet reageren. Dan kunnen we hier verder gaan met de vragen die ik jullie een paar weken terug al wilde stellen:quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:57 schreef k_man het volgende:
Een TRV Moderatie Evaluatie Topic valt bij de andere users misschien wat meer op dan hier.
quote:mij zie je niet in Spanje tussen de hoeren (sorry voor het woord, maar zo veranderen meisjes in hun vakantie) en zuipers en vechters
In een topic over jongerenvakantiesquote:alle paupers bij elkaar, scheel weer, komen ze tenminste niet op de leuke plaatsen.
In 'buideltas gezocht'quote:Een buideltas meenemen is hetzelfde als met dikke letters "toerist" op je voorhoofd zetten.
In wat neem jij allemaal mee?quote:Het lijkt wel een 'wie kan zo min mogelijk meenemen voor een weekendje weg'-topic. Blijkbaar voelt iedereen die meer dan een onderbroek en een tandeborstel meeneemt zich genoodzaakt om dat dan te verdedigen?
En cijfermatig is het ook interessant als je kijkt naar het verschil in topic over liften en kamperen, topics over Zuid Amerika en landen in Europa. Veel Europese landen hebben niet eens een centraal topic.quote:Mwah... als ik af en toe mensen hoor praten over hun vakantie op Bali (heel mooi hoor, daar niet van) die dan net doen alsof ze iets cultureels hebben gedaan.... tsja... is toch ook een dure 3e wereld uitvoering van lloret met spleetogen in plaats van harige spanjaarden...
Dat vind ik wel goed verklaarbaar. Veel Europese steden en sommige streken hebben namelijk wél een centraal topic, maar steden in Azië en Zuid-Amerika vrijwel niet. Europa is voor ons naast de deur, waardoor zeer veel mensen binnen Europa reizen, vergeleken met die andere bestemmingen. En bijna iedereen die bijv. naar Vietnam gaat zal daar toch ongeveer hetzelfde doen: een aantal weken rondreizen. Al dan niet georganiseerd, al dan niet luxe, maar de basis komt aardig overeen. Een centraal topic over Vietnam is dus handig.quote:Op woensdag 22 maart 2006 08:41 schreef DutchTrain het volgende:
En cijfermatig is het ook interessant als je kijkt naar het verschil in topic over liften en kamperen, topics over Zuid Amerika en landen in Europa. Veel Europese landen hebben niet eens een centraal topic.
Je bent wel selectief met je quotes zeg.quote:
Jag, tot deze opmerking had ik geen idee dat die post van jou afkomstig was. Volgens mij liet DT expres de username weg zodat het niet over een bepaalde poster ging.quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:14 schreef Jaguarized het volgende:
Je bent wel selectief met je quotes zeg.Ik zet er een nuttige zin achteraan die je vervolgens dan niet laat zien.
Zo lijkt het dan net of je alleen de negatieve kant van de poster wil laten zien.
Er staan ook bewust geen namen bij. DIt is eentje die ik snel kon vinden en duidelijk de achterliggende gedachte aangeeft. Er zijn ongetwijfeld nog honderden van dit soort posts.quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:14 schreef Jaguarized het volgende:
Je bent wel selectief met je quotes zeg.Ik zet er een nuttige zin achteraan die je vervolgens dan niet laat zien.
Zo lijkt het dan net of je alleen de negatieve kant van de poster wil laten zien.
Het gaat niet over hoe ik het voor me zie. Het is slechts één van de vele oplossingsrichtingen die mogelijk zijn. Ik vraag om het probleem samen hier te bediscussiëren en te zien of we er een iets mee kunnenquote:Hoe zie je een subforum voor je? Binnen TRV of een heel apart subforum als in tijdelijk? Als het om dat laatste gaat lijkt het me niet echt handig aangezien het dan nogal dubbelop is en er wellicht meer mensen aldaar zullen posten dan in TRV.
Iedere persoon die regelmatig in TRV komt en recentelijk in topics heeft gepost zal snel een eigen geplaatste post herkennen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:19 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Jag, tot deze opmerking had ik geen idee dat die post van jou afkomstig was. Volgens mij liet DT expres de username weg zodat het niet over een bepaalde poster ging.
quote:Een buideltas
"Kijk eens! Hier heb ik al mijn geld!"
Onbegrijpelijk dat mensen daar mee gaan rondlopen op vakantie
quote:Ja op vakantie zonder buideltas gaat natuurlijk niet.
Iedereen moet van veraf kunnen zien dat je toerist bent
quote:neem zo'n aluminium koffer... ook oersterk
Natuurlijk staan er bewust geen namen bij maar van de 4 reacties die er totaal instaan moet je wel net die van mij hebben terwijl dat niet eens de eerste in het topic was.quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:23 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Er staan ook bewust geen namen bij. DIt is eentje die ik snel kon vinden en duidelijk de achterliggende gedachte aangeeft. Er zijn ongetwijfeld nog honderden van dit soort posts.
Maar ben je met me eens dat deze en de andere quotes wel een illustratief stukje tekst is voor dit onderwerp?
Prima, dus ik kom met een vraag daarover.quote:[..]
Het gaat niet over hoe ik het voor me zie. Het is slechts één van de vele oplossingsrichtingen die mogelijk zijn. Ik vraag om het probleem samen hier te bediscussiëren en te zien of we er een iets mee kunnen
in een topic waarin iemand zijn/haar droomreis beschrijft en daar vragen over heeftquote:Chandler-topique...![]()
Het is een oplossingsrichting. Het is niet gepast om het hier nu al over oplossingen te hebben als er nog niemand gereageerd heeft op de probleem- en vraagstelling. Het is belangrijk om te weten of die problemen en vragen gedeeld worden voordat je gaat werken aan mogelijke oplossingenquote:Op woensdag 22 maart 2006 09:29 schreef Jaguarized het volgende:
Prima, dus ik kom met een vraag daarover.
Dus ik moet gaan wachten tot dat er een bepaald aantal users hebben gereageerd voordat ik mijn mening over een bepaalde, eventuele, oplossing kan geven? Wellicht had je dan ook niet in je post de mogelijke oplossingen moeten formuleren want dan vind ik het nogal verwarrend.quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:39 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het is een oplossingsrichting. Het is niet gepast om het hier nu al over oplossingen te hebben als er nog niemand gereageerd heeft op de probleem- en vraagstelling. Het is belangrijk om te weten of die problemen en vragen gedeeld worden voordat je gaat werken aan mogelijke oplossingen
Je komt al met een idee en dan probeer ik nu te bediscussiëren maar dat is kennelijk ongepast.quote:Mogelijke oplossingsrichtingen:
# In de zomer een apart subforum voor VAK (vakantie) met daarin vragen over kamperen, zomertopics en georganiseerde reizen.
Kom hier met je ideeën en bediscussieer ze met elkaar
Het is één van de mogelijkheden om de genoemde problemen te ondervangen. Het lijkt mij verstandig om eerst eens te zien of die problemen wel gedeeld worden.quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:43 schreef Jaguarized het volgende:
Je komt al met een idee en dan probeer ik nu te bediscussiëren maar dat is kennelijk ongepast.![]()
Lees je wel? Een dergelijke opmerking kun je niet missen als mod lijkt me.quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:19 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Jag, tot deze opmerking had ik geen idee dat die post van jou afkomstig was.
Static, als jij wat verder terug had gelezen in deze FB reeks, dan had je kunnen zien dat ik vanwege privé-kwesties verminderd aanwezig ben op TRV. Ik lees dus niet alles in alle topics in TRV, zoals ik wel altijd deed. Helaas ben ik kennelijk niet zo'n supermod als jij altijd was.quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:08 schreef static het volgende:
Lees je wel? Een dergelijke opmerking kun je niet missen als mod lijkt me.
Iedereen zich welkom laten voelen is niet zo moeilijk. Een goed TRV heeft een mix van topics die voor verschillende users interessant zijn. Users die geinteresseerd zijn in de Spaanse costa's zijn over het algemeen niet geinteresseerd in de safari mogelijkheden in Tanzania. Om maar een dwarsstraat te noemen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 08:41 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Vraagstelling:
Wat kunnen we doen om deze aloude discussie niet uit de weg te gaan, maar wel te zorgen dat iedereen zich hier welkom voelt?
Een apart subforum lijkt me overbodig. Zo groot is Travel niet en de topics die mensen niet interessant vinden, moeten ze maar gewoon niet lezen. Mochten ze het nodig vinden om zonder verdere motivatie te posten dat ze een bestemming niet interessant vinden, dan heb je een hele mooie delete knop.quote:Mogelijke oplossingsrichtingen:Direct optreden en reacties verwijderen Meer zichtbare laagdrempelige topics voor iedereen In de zomer een apart subforum voor VAK (vakantie) met daarin vragen over kamperen, zomertopics en georganiseerde reizen. Meer standaard informatieve topics waar vragen gesteld kunnen worden over paspoorten en visa, overstaptijden, inentingen en reisnieuws ...
Kom hier met je ideeën en bediscussieer ze met elkaar
En DutchTrain, ik vind wel dat je wel heel erg voor een wetenschappelijke benadring gaat hier. Mag het gewoon allemaal wat eenvoudiger? Laat mensen gewoon hun mening spuien, vraag door waar noodzakelijk en ga daar wat mee doen in plaats moeilijk taalgebruik erin te gaan gooien.quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:39 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het is een oplossingsrichting. Het is niet gepast om het hier nu al over oplossingen te hebben als er nog niemand gereageerd heeft op de probleem- en vraagstelling. Het is belangrijk om te weten of die problemen en vragen gedeeld worden voordat je gaat werken aan mogelijke oplossingen
Mee eens.quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:58 schreef Liejannuh het volgende:
Een apart subforum lijkt me overbodig. Zo groot is Travel niet en de topics die mensen niet interessant vinden, moeten ze maar gewoon niet lezen.
Ik wil ze eerst nog wel even het voordeel van de twijfel geven en vragen waarom ze dat vinden.quote:Mochten ze het nodig vinden om zonder verdere motivatie te posten dat ze een bestemming niet interessant vinden, dan heb je een hele mooie delete knop.
Over die schroom is ze inmiddels heen. Met mooie topics als gevolg.quote:Verder zou mijn advies zijn, hou Travel laagdrempelig. Yvonne vertelde ooit eens dat ze geen topic durfde te openen omdat het niet over Uzbekistan ging ofzo, maar omdat het over Belgie ging. Dat zijn dingen die je moet (en kunt) voorkomen.
Volledig mee eens.quote:Door een apart subforum te openen voor "vakanties" in plaats van "reizen" hou je de drempel juist heel erg hoog. Moet je niet willen.
Dat doe ik ook, maar daar wordt dus niet op gereageerd.quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:40 schreef DutchTrain in een post van k_man het volgende:
-edit-
klagen doe je in FB
Er wordt overleg over gevoerd.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:23 schreef k_man het volgende:
Dat doe ik ook, maar daar wordt dus niet op gereageerd.
Aanvraag is reeds in behandeling.quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:45 schreef Jaguarized het volgende:
Kan Rondreis Westcoast (USA) gemergd worden in Rondreis westcoast amerika ?
Dank. En geregeldquote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:36 schreef Jaguarized het volgende:
Zou Disneyland Parijs gemergd kunnen worden met [Centraal] Disneyland Parijs deel 2 ? Of een slotje na bevestiging...
Dat schiet inderdaad niet op. Ik heb geen idee of je mag pleiten voor een verbod; ik laat dit lekker staan voor als de mods van TRV weer terug zijn van weggeweestquote:Op zondag 26 maart 2006 15:15 schreef femmeChantal het volgende:
Mag ik hier in het hol van de leeuw pleiten voor een verbod op het noemen van landen/ plaatsen in de signature?
(Snel) zoeken naar een bepaald land/ stad maken jullie zo wel heel moeilijk! (430 hits alleen al in TRV en dat alles voor een stad waar naar alle waarschijnlijkheid maar 1 topic over bestaat..)
GMTA.quote:
Als je op zoek bent naar een topic over een bepaalde stad of land dan kan je het beste de Fok!SearchLite gebruiken. Als je namelijk Google Fok gebruikt dan zal je op veel landen in sigs van users uitkomen.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:15 schreef femmeChantal het volgende:
Mag ik hier in het hol van de leeuw pleiten voor een verbod op het noemen van landen/ plaatsen in de signature?
(Snel) zoeken naar een bepaald land/ stad maken jullie zo wel heel moeilijk! (430 hits alleen al in TRV en dat alles voor een stad waar naar alle waarschijnlijkheid maar 1 topic over bestaat..)
Nou, vroeger, alleen hele oude mensen weten het nog, toen werd het gewoon goed bijgehouden door de mods.quote:
Travel-Babesquote:Op zondag 26 maart 2006 15:49 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Nou, vroeger, alleen hele oude mensen weten het nog, toen werd het gewoon goed bijgehouden door de mods.
Hebbes, dit werkt beter!! (ik zocht trouwens op Brussel). Bedankt allemaal! misschien een idee om die light-search even ergens te promoten? De zoekknop leidt je rechtstreeks naar google.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:40 schreef Jaguarized het volgende:
Als je op zoek bent naar een topic over een bepaalde stad of land dan kan je het beste de Fok!SearchLite gebruiken. Als je namelijk Google Fok gebruikt dan zal je op veel landen in sigs van users uitkomen.Het afschaffen van namen van landen en steden in sigs van users zou de laagdrempeligheid van TRV verlagen. Als TRV'er wil je natuurlijk laten weten waar je naar toe gaat. Het liefst nog met een linkje er aan zodat niet-TRV'ers naar TRV geleid worden.
Snel zoeken gaat inderdaad het makkelijkst in Landen, streken en steden en bijbehorende reisverslagen en dan even op ctrl+f drukken en het land / de stad van keuze invullenquote:Op zondag 26 maart 2006 15:15 schreef femmeChantal het volgende:
quote:Op zondag 26 maart 2006 23:07 schreef k_man het volgende:
Oei, met Brussel kom je dus steeds uit op de sig van DT. Wat een boef.
quote:Op zondag 26 maart 2006 15:36 schreef ElisaB het volgende:
Gegroet, uw vaste invalmod op de achtergrond; ElisaB
Checkquote:Op maandag 27 maart 2006 14:01 schreef Jaguarized het volgende:
Marmaris voor jongeren.
Is dubbel met [Zomer 2006] Marmaris
Jaquote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:21 schreef k_man het volgende:
Ik merk dat de SC niet meer sticky is. Is dat bewust gedaan?
Ik stond op het punt te antwoorden dat dat hier geen enkel probleem is, maar toen dacht ik net op tijd 'DT heeft vast liever een nieuw topic'.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:58 schreef WRDA6 het volgende:
Ik weet niet of het een probleem is dat ik deze topic na 10 dagen omhoog haal
Het is nu wel een centraal topic.quote:
quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:28 schreef k_man het volgende:
Hoi DT, heb je al een antwoord op mijn vragen?
Antwoord is nee. De centrale topics blijven zoals ze nu zijn.quote:Gaan we DIG en K&L volgen?
Want....? Waarom wordt tegen de uitdrukkelijke wens van de users ingegaan? Wat gebeurt er dan met het evaluatietopic? En waarom is de SC nu ook centraal?quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:38 schreef DutchTrain het volgende:
Antwoord is nee. De centrale topics blijven zoals ze nu zijn.
Geen idee. Ik ga niet meer proberen z'n gedrag hier te begrijpen hoor.quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:38 schreef Douwe het volgende:
Ik begrijp het niet helemaal, k_man vraagt toch alleen om een uitleg? Waarom reageert DT dan zo?
David Letterman.quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:35 schreef k_man het volgende:
Hou je trouwens van Amerikaanse talkshows DT? Jay Leno of die andere? Kben even z'n naam kwijt.
Ik denk dat er weinig met de resultaten van het evaluatie-topic zal worden gedaan. "We nemen het mee naar achteren." Ja dat is natuurlijk een antwoord waar je weinig mee op schiet aangezien het 9 van de 10 keer voorkomt dat je er nooit wat van weer ziet.quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ga niet meer proberen z'n gedrag hier te begrijpen hoor.
Het is alleen erg jammer voor TRV.
Na het proberen van de nieuwe optie, experimenteren met mergen, snel centraal maken of een paar dagen wachten, topics openen en sluiten, verwijzen naar andere topics, het monitoren van views en posts, het volgen van (de postgeschiedenis, MyAT en bookmarks) van users, het vergelijken van het soort geopende topics met vergelijkbare perioden vorig jaar, hebben we moeten concluderen dat er meer voordelen voor TRV aan zitten dan nadelen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:45 schreef k_man het volgende:
Want....?
Zie hierboven. De users die het meest geprofiteerd hebben van de centrale topics hebben niet gereageerd. Op het oog lijkt het voor de users die gereageerd hebben wellicht niet logisch, maar spontante bezoekjes (views) aan die topics zijn maar gedeeltelijk verminderd (voornamelijk bij de topics over Thailand en NYC), het aantal inhoudelijke posts (posts met vragen of antwoorden) is totaal niet verminderd.quote:Waarom wordt tegen de uitdrukkelijke wens van de users ingegaan?
Er staan nog genoeg andere tips in die we niet zomaar weg kunnen gooienquote:Wat gebeurt er dan met het evaluatietopic?
Ook om te proberen of dit werkt om naar beneden te scrollen. In het feedback topic werd gemeld dat sticky niet gewenst was. Dus proberen we het even zo.quote:En waarom is de SC nu ook centraal?
De SC onderaan is nog wel enigszins logisch, de users die er in wíllen posten posten er toch wel. Alleen dat maakt het nut van de Centrale Topics onderaan nóg onlogischerquote:Op woensdag 29 maart 2006 23:06 schreef DutchTrain het volgende:
Ook om te proberen of dit werkt om naar beneden te scrollen. In het feedback topic werd gemeld dat sticky niet gewenst was. Dus proberen we het even zo.
Door het sticky maken hebben enkele nieuwe users zich gemeld in het topic, maar zijn niet meer terugkomen. Voor het aantal views maakte het ook niet veel uit.
En nu zet je hem ergens onderaan de lijst neer. Nee...dat werkt uitnodigend...quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:06 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ook om te proberen of dit werkt om naar beneden te scrollen. In het feedback topic werd gemeld dat sticky niet gewenst was. Dus proberen we het even zo.
Door het sticky maken hebben enkele nieuwe users zich gemeld in het topic, maar zijn niet meer terugkomen. Voor het aantal views maakte het ook niet veel uit.
Daar kun je nu nog niets over zeggen, dat laat ik liever over aan de verloop van het topic. De subforum-index is immers niet de enige manier om in het topic terecht te komenquote:Op woensdag 29 maart 2006 23:14 schreef Jaguarized het volgende:
En nu zet je hem ergens onderaan de lijst neer. Nee...dat werkt uitnodigend...![]()
Wat zijn de andere manieren dan?quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:17 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Daar kun je nu nog niets over zeggen, dat laat ik liever over aan de verloop van het topic. De subforum-index is immers niet de enige manier om in het topic terecht te komen
RdS staat binnenkort ook centraal, nu staat die niet centraal om te zien wat zo'n topic doet voor TRV.quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:12 schreef Liejannuh het volgende:
Wat ik niet zo goed begrijp is dat topics als Raad de stad deel 74 Raad een land adhv vorm en Raad de Straat, AMsterdam niet centraal gemaakt zijn.
Kan een mod dat misschien uitleggen?
Precies, via de AT lijst, via de FP tracker, of de postgeschiedenis / myAT / bookmarks van een andere user. Als je mee wil helpen met de evaluatie daarvan ben je welkom. Ik stel voor dat we de SC drie topics lang centraal houden, net zolang als die sticky is geweestquote:Op woensdag 29 maart 2006 23:19 schreef Jaguarized het volgende:
Wat zijn de andere manieren dan?Via de Active Topics lijst? Wanneer gaan we evalueren over het wel of niet centraal maken van de SC?
Ongeschreven regel?quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:24 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
RdS staat binnenkort ook centraal, nu staat die niet centraal om te zien wat zo'n topic doet voor TRV.
De andere twee vallen onder de ongeschreven regel om een topic pas centraal te maken na een bepaald aantal dagen. De verwachting was dat deze topics toch weer snel zouden verdwijnen.
Nee, als er geschreven regels voor waren, werd het wel gemakkelijker, maar niet leuker klinkt als de belastingdienst, I knowquote:
Ja, dat klopt. Maar dat bedoelde ik ook niet. Je kan bijvoorbeeld eens kijken naar de postgeschiedenis van degenen die in RdS posten enzo..quote:RdS is toch al langer in TRV?
Ik snap er niets van! Wat bedoel je met "om te zien wat zo'n topic doet voor TRV"?quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:24 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
RdS staat binnenkort ook centraal, nu staat die niet centraal om te zien wat zo'n topic doet voor TRV.
De andere twee vallen onder de ongeschreven regel om een topic pas centraal te maken na een bepaald aantal dagen. De verwachting was dat deze topics toch weer snel zouden verdwijnen.
De directe meerwaarde voor TRV. Zoals ik ook aan Jag uitgelegd heb.quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:42 schreef Liejannuh het volgende:
Ik snap er niets van! Wat bedoel je met "om te zien wat zo'n topic doet voor TRV"?
Enige ervaring en zoeken in de archieven van TRV leert dat dit soort spelletjes en opsomtopics even leuk zijn en dan vanzelf weer verdwijnen in de vergetelheid. Voorlopig zie ik nog geen directe aanleiding om ze te stoppen, beleid voor te ontwikkelen of wat dan ook. Maar de invasie van spelletjes als in TTK zit natuurlijk wel in het achterhoofd.quote:En waarom was de verwachting dat topics zouden verdwijnen? Is die verwachting weer bijgesteld ofzo?
Dan kan ik haast wel voorspellen dat het centraal maken geen succes is. Diego is geband dus dat scheelt meteen 32 postst per dag.quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:27 schreef DutchTrain het volgende:
Precies, via de AT lijst, via de FP tracker, of de postgeschiedenis / myAT / bookmarks van een andere user. Als je mee wil helpen met de evaluatie daarvan ben je welkom. Ik stel voor dat we de SC drie topics lang centraal houden, net zolang als die sticky is geweest
Hou nou eens op zeg. Hoeveel users moeten er nog komen vertellen dat het niet handig is voordat dat eindelijk doordringt? En dat users er ook van 'profiteren' weet je helemaal niet. Dat is slechts jouw interpretatie van wat cijfertjes.quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:06 schreef DutchTrain het volgende:
Zie hierboven. De users die het meest geprofiteerd hebben van de centrale topics hebben niet gereageerd.
Alle vier?quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:09 schreef k_man het volgende:
Wat denk je dat het uiteindelijk effect zal zijn van de verziekte sfeer als gevolg van het hartgrondig en hooghartig negeren van zo ongeveer alle vaste users hier? Positief?
Maakt me meteen weer duidelijk hoe serieus we deze hele discussie moeten nemenquote:Op donderdag 30 maart 2006 19:59 schreef k_man het volgende:
In oorlogen, de liefde, voetbal en FB-topics zijn alle middelen geoorloofd.
Dat het voor de vaste users niet handig is, betekent nog niet dat het voor de rest van de FOK!'ers niet werkt. We proberen er in ieder geval alles aan te doen om de verschillende types topics ten volle te benutten.quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:09 schreef k_man het volgende:
Hou nou eens op zeg. Hoeveel users moeten er nog komen vertellen dat het niet handig is voordat dat eindelijk doordringt? En dat users er ook van 'profiteren' weet je helemaal niet. Dat is slechts jouw interpretatie van wat cijfertjes.
Negerenquote:En dan nog eens wat. Je kunt je wel blind staren op de cijfers, maar dan vergeet je een belangrijk punt. Wat denk je dat het uiteindelijk effect zal zijn van de verziekte sfeer als gevolg van het hartgrondig en hooghartig negeren van zo ongeveer alle vaste users hier? Positief?
Nou, ik heb ook even in 3 minuten een analyse gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat de mensen die in raad de stad posten, verder eigenlijk niet in travel posten.quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:48 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
De directe meerwaarde voor TRV. Zoals ik ook aan Jag uitgelegd heb.
Simpel gezegd: weten waar de users vandaan komen, waardoor ze aangetrokken worden en waar ze naar toe gaan.
Ik vroeg me af waarom je was gebruikte.quote:[..]
Enige ervaring en zoeken in de archieven van TRV leert dat dit soort spelletjes en opsomtopics even leuk zijn en dan vanzelf weer verdwijnen in de vergetelheid. Voorlopig zie ik nog geen directe aanleiding om ze te stoppen, beleid voor te ontwikkelen of wat dan ook. Maar de invasie van spelletjes als in TTK zit natuurlijk wel in het achterhoofd.
Niet helemaal waar, ETA, Zephyrus, Rostek en fanneke zijn regelmatige posters in TRV. Maar zij kunnen de weg naar RdS altijd wel vinden.quote:Op donderdag 30 maart 2006 23:33 schreef Liejannuh het volgende:
Nou, ik heb ook even in 3 minuten een analyse gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat de mensen die in raad de stad posten, verder eigenlijk niet in travel posten.
Gaat gebeurenquote:Kortom: uit het zicht met dat topic.
Wat bedoel je met deze vraag en wat wil je ermee?quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:21 schreef static het volgende:
Doe eens wat onderbouwde positieve feedback van de users? Ik heb er denk ik overeen gelezen (overkomt me wel vaker).
quote:Wat betreft de mods vind ik niet dat we ooit te klagen hebben gehad, inclusief tot op de dag van vandaag. Je kan toch moeilijk ontkennen dat we geluk hebben met Liejannuh, YPPY, Lucille, UIO en Dutchtrain; zeker als je ziet wat er verder soms aan mods rondloopt.
quote:Voor de rest geen op- of aanmerkingen, prima mods hier
Ofquote:Als relatieve buitenstaander kan ik wel zeggen dat ik Travel qua moderatie één van de meest constante fora van FOK! vind. Het is al jaren één van de weinige subfora waar inhoud de boventoon voert boven slowchat en verbaggering van topics.
voor een TT veranderingquote:ok dank je!
voor een antwoord op een vraagquote:Dankjewel!
Heb je nou een complete boterberg op je voorhoofd geplakt ofzo?quote:Op donderdag 30 maart 2006 23:50 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wat bedoel je met deze vraag en wat wil je ermee?
Bedoel je zoiets als:
[..]
[..]
[..]
Of
[..]
voor een TT verandering
[..]
voor een antwoord op een vraag
Dat heb ik hier al gedaan. In het andere topic bewust nog niet gedaan, omdat het dan lijkt alsof er niemand meer mag reageren.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 09:55 schreef YPPY het volgende:
Inderdaad. Als je mensen nu even bedankt voor het meedenken en de feedback zijn ze misschien geneigd nog eens wat te zeggen waar je wat aan kunt hebben.
Dank je voor deze voorzetquote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:55 schreef YPPY het volgende:
Bedankt voor jullie repons! Het zou nog leuker zijn als er nog meer verschillende users zouden reageren, dus kom naar op met je tips en opmerkingen!
Waarom ben jij eigenlijk gestopt met modden YPPY?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:55 schreef YPPY het volgende:
Bedankt voor jullie repons! Het zou nog leuker zijn als er nog meer verschillende users zouden reageren, dus kom naar op met je tips en opmerkingen!
't gaat nog niet ergens over... ik zal het eens richting TRV sturenquote:Op zondag 2 april 2006 14:58 schreef Jaguarized het volgende:
Past Cádiz niet beter in WGR, LIF of OUD? Au Pair in het buitenland. Stage en studeren in het buitenland zit ook in SES afgezien van het feit dat het in het buitenland is.
Het staat niet in de notes Liejannuh, dus ik heb geen flauw idee.quote:Op donderdag 30 maart 2006 23:57 schreef Liejannuh het volgende:
Mooiste natuurgebieden in Nederland
Ik ben wel heel erg benieuwd naar de link die weg is gehaald door Lucille. Mag het ding ergens anders worden gepost ofzo?
Spam mag dan misschien wel niet, maar het kan best een leuke en interessante site zijn.
En mocht het niet lukken om er iets TRV's van te maken, dan kan het altijd nog een leuk Au Pair topic worden met nuttige tips.quote:Op zondag 2 april 2006 22:37 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
't gaat nog niet ergens over... ik zal het eens richting TRV sturen
Stond al genoteerdquote:Op maandag 3 april 2006 12:52 schreef Jaguarized het volgende:
Wellicht kunnen de tips uit Ervaringen met de boot: Malaga => Melilla gemergd worden in Marokko ? Altijd makkelijk voor de Marokko gangers.
Kennelijk.quote:Op maandag 3 april 2006 18:03 schreef k_man het volgende:
Jeepeejee is niet het type dat snel leert.
Fotografische impressies Zuidwesten Verenigde Staten
Marokko rondreis in fotografische impressies
Jammer! Maar bedankt voor het kijken.quote:Op maandag 3 april 2006 08:32 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Het staat niet in de notes Liejannuh, dus ik heb geen flauw idee.
Dat is gelukkig iets waar we hier geen last van hebbenquote:Op dinsdag 4 april 2006 13:41 schreef Jaguarized het volgende:
In CUL zijn de centrale topics verwijderd met als motivatie: http://forum.fok.nl/fok/post_reply/799426/3/50/36638172
Dat is zoals het was. Dat werkte prima.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:58 schreef Jaguarized het volgende:
Misschien is het handig om eens te proberen door er [Centraal] voor te zetten en dan eventueel zonder het icoontje maar wel weer gewoon bovenaan de topiclijst?
Vroeger hadden we [Centraal] ervoor staan. Werkte in ieder geval bij mij niet uitnodigend en ik ken nog wel wat users hier die er net zo over denken. Verder heb je met het bovenaan plaatsen van de centrale topics het aloude probleem van ondersneeuwing van nieuwe topics weer te pakken.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:58 schreef Jaguarized het volgende:
Misschien is het handig om eens te proberen door er [Centraal] voor te zetten en dan eventueel zonder het icoontje maar wel weer gewoon bovenaan de topiclijst?
Daarmee bedoel je dat men niet zo snel geneigd is een nieuw topic te openen?quote:Op woensdag 5 april 2006 11:04 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Verder heb je met het bovenaan plaatsen van de centrale topics het aloude probleem van ondersneeuwing van nieuwe topics weer te pakken.
Nee, daarmee bedoel ik dat nieuwe topics niet meer gevonden worden en dat discussies vroegtijdig sterven zonder dat TS geholpen is.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:12 schreef Jaguarized het volgende:
Daarmee bedoel je dat men niet zo snel geneigd is een nieuw topic te openen?
Ik zie niet zo waarom een icoontje uitnodigender zou zijn dan een woord met dezelfde strekking.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:04 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Vroeger hadden we [Centraal] ervoor staan. Werkte in ieder geval bij mij niet uitnodigend en ik ken nog wel wat users hier die er net zo over denken. Verder heb je met het bovenaan plaatsen van de centrale topics het aloude probleem van ondersneeuwing van nieuwe topics weer te pakken.
Ik ook niet. Gelukkig zie ik dat wel in combinatie met wat ik al zei in de post boven je. Centrale topics en nieuwe discussietopics zijn nu uit elkaar getrokken. Daar gaat het mij om.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:14 schreef k_man het volgende:
Ik zie niet zo waarom een icoontje uitnodigender zou zijn dan een woord met dezelfde strekking.
Gezien (zie ook de daaropvolgende edit en wat verwijderde posts). Niets spammerigs, gewoon een standaard linklijstje op een welbekende portalquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:57 schreef Jaguarized het volgende:
[Zomer 2006] Blanes
Spam? Gaat om die post, niet het topic.
Okeej.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:02 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Gezien (zie ook de daaropvolgende edit en wat verwijderde posts). Niets spammerigs, gewoon een standaard linklijstje op een welbekende portal
Ja, je hebt gelijk. De combinatie van nieuwsberichten is nu wat vreemd.quote:Op maandag 10 april 2006 23:50 schreef k_man het volgende:
Ik vind het een rare combi DT, wat is de relatie tussen de Nepalese politiek en goedkope reisjes?
Gezien en staat op de lijst van mogelijke mergers. Tenzij er helemaal geen info in komt te staan. Dan zakt het vanzelf wel weg. Als TS zich meldt in het centrale topic voor er ook maar iets aan info komt te staan gaat het op slot.quote:
Een waarschuwing van een FA na onze eerdere waarschuwingen. Je kunt het negeren natuurlijk.quote:
Zie de OP van [SC] HTL #74 - Voor roddels en reisadviesquote:Op woensdag 12 april 2006 16:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De slowchat is toch om te slowchatten? Wat verwacht men eigenlijk in dat topic? Een inhoudelijke discussie?
Het mag gerust ook wel over andere zaken gaan, maar dat moet niet de overhand krijgen. Iets wat me nu te vaak gebeurt.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het mag dus alleen over vakantie gaan? In andere SC-topics is dat wel anders.
verpesten de SC voor andere bezoekers van TRV. Dat tolereren we niet langer.quote:
Voor chatsessies hebben we msn / irc / etc.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Voor inhoudelijke posts hebben we de verschillende topics.
Dan kun je alles wel weghalen. Dat je gaat solliciteren is net zo relevant als dat je naar de kapper gaat.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:50 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Voor chatsessies hebben we msn / irc / etc.
Het is prima als je het in de SC hebt over belangrijke zaken (bruiloften/verjaardagen/examens/werk/etc) die spelen in je leven. De mededeling dat je een afspraak gaat maken met de kapper valt daar niet onder.
Ik bedoel, who gives a fuck? Post dan niks.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Komt er nog wat leuks op TV vanavond?
Alsof deze post van jou wat toevoegt.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:16 schreef k_man het volgende:
Dit bijvoorbeeld:
[..]
Ik bedoel, who gives a fuck? Post dan niks.
k_man illustreert daarmee wat hij in de post daarboven schreef en dus voegt het zeker wel wat toe.quote:Op woensdag 12 april 2006 22:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Alsof deze post van jou wat toevoegt.
Laten we ons aan deze wijze woorden houdenquote:Wat mij betreft hoeft de SC ook helemaal niet altijd persé over reizen te gaan hoor. Maar pagina na pagina vol inhoudsloos geleuter van twee of drie users lijkt me ook niet het idee.
Misschien is het een idee om je voor je weer eens een post plaatst af te vragen waarom je dat doet. Puur tijdverdrijf of is het iets waarin een ander - behalve je gesprekspartner - wel eens geïnteresseerd zou kunnen zijn? Is het opmerkelijk? Grappig? Gaat het over iets belangrijks in je leven? Of gaat het - godbetert - over reizen?
Volgens mij is iedereen - misschien op een uitzondering na - best in staat die afweging te maken.
Het is gewoon een vraag die ik stel in een subforum voor mensen met een bepaalde interesse (reizen). Ik zie niet in wat daar mis mee is.quote:Op woensdag 12 april 2006 22:39 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
k_man illustreert daarmee wat hij in de post daarboven schreef en dus voegt het zeker wel wat toe.
[..]
Laten we ons aan deze wijze woorden houden
Het ging meer op de manier waarop.quote:Op donderdag 13 april 2006 00:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Welk land in Zuid Amerika?
Waarom mogen we deze klets niet tegenspreken?
Bovendien zegt el condor ervoor gestudeerd te hebben, dus kom graag ook met je argumenten waarom je het niet met hem eens bent; eigen ervaring, in de krant gelezen of gehoord bij de kapperquote:Heb respect voor je medeFOK!kers, laat ze in hun waarde, en wees niet onnodig persoonlijk kwetsend of storend tegenover anderen. Ga niet in op posts van deze aard gemaakt door anderen.
Ik had al gezegd dat er naast genoeg coca ook genoeg coke voorradig is. Dat werd weggehaald. Dat is te begrijpen, maar haal dan die post van Condor ook weg. Of beter nog: laat alles gewoon staan in dit geval.quote:Op donderdag 13 april 2006 00:11 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het ging meer op de manier waarop.
Een regeltje uit de policy:
[..]
Bovendien zegt el condor ervoor gestudeerd te hebben, dus kom graag ook met je argumenten waarom je het niet met hem eens bent; eigen ervaring, in de krant gelezen of gehoord bij de kapper
die zelfs als ze nieuw zijn een stuk lager in de lijst voorkomen.... Kan ik deze ook zo sorteren dat alle topics op datum staan, in plaats van die topics onderaan, en de "gewone" nieuwe topics bovenaan?
Nee, dat kan niet. De topics die jij bedoelt zijn vn centraal-topics en die staan tegenwoordig dus met zn allen onderaanquote:Op donderdag 13 april 2006 01:12 schreef maartena het volgende:
Even een domme vraag, maar het valt me even op in TRV....
Ik zie topics met een [afbeelding] die zelfs als ze nieuw zijn een stuk lager in de lijst voorkomen.... Kan ik deze ook zo sorteren dat alle topics op datum staan, in plaats van die topics onderaan, en de "gewone" nieuwe topics bovenaan?
quote:Op donderdag 13 april 2006 01:26 schreef ElisaB het volgende:
Ow, excuses; dit is het V&A-feedbacktopic helemaal niet
* weer wegkruipt....
Dat krijg je ervan als je incidenteel invalmodje bent op TRV en het FB-topic in je MyAT hebt staanquote:
Ja dat kan door in je instellingen: http://forum.fok.nl/fok/edit_prefs alleen TRV in je active topics te laten staan. Je krijgt dan een lijst met topics in TRV waarin het laatst gereageerd is.quote:Op donderdag 13 april 2006 01:12 schreef maartena het volgende:
Kan ik deze ook zo sorteren dat alle topics op datum staan, in plaats van die topics onderaan, en de "gewone" nieuwe topics bovenaan?
Ksst, weg jij part-time TRV mod.quote:Op donderdag 13 april 2006 12:56 schreef ElisaB het volgende:
En dan geef ik nog valse informatie ook
* heel hard en ver wegkruipt![]()
Daar is voorzover ik het mij kan herinneren geen topic over. Passport to the World lijkt mij een gewoon Round the world (RTW) ticket, zoals andere luchtvaartmaatschappijen die ook aanbieden. Reisburo's die online informatie erover geven zijn bijvoorbeeld http://www.kilroytravels.nl/Around+the+World.html en www.atp.nl .quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:56 schreef jojomen4 het volgende:
Is er een topic over vliegpakketten om meerdere bestemmingen af te gaan? Heb van iemand een keer gehoord dat die pakketten bestaan voor mensen die mensen die veel verschillende vluchten nodig hebben en dat ze een stuk goedkoper zijn? Heb je een idee waar ik het over heb? Bij KLM heet het pakket "Passport to the World".
Gedaanquote:Op zondag 23 april 2006 16:03 schreef Dizzee het volgende:
Openstaande boete en douane
vraag beantwoord.mag wat mij betreft dicht.
geregeldquote:
niet echt nodig, valt wel op zoquote:Wellicht kunnen de linkjes in bali of maleisië wie of wie kan helpen?? even verkort worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |