abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36236100
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:00 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Als je even terugleest dan zou je kunnen zien dat ik hiermee reageer op de valse beschuldigingen van Jag en douwe dat ik veel minder ben gaan posten. Zij hechten daar namelijk wel erg veel waarde aan.
Het lijkt mij bovendien zeer onwaarschijnlijk dat IK 400 posts in één HTL heb gemaakt
[..]

Zie o.a. laatste post van het vorige FB topic en de rest ervan. Helaas wordt er maar weinig constructief gereageerd. De dingen die YPPY heeft aangedragen worden meegenomen.
[..]

Je wil elke dag een verantwoordingslijstje? Wil je me ook nog cijfers gaan geven? En een sticker als het heel goed gaat
[..]

Denk je nou werkelijk dat dat niet gebeurt..
[..]

Dat heb IK nooit beweerd; dat zijn de insinuaties van Douwe en Jag

Conclusie: Het is jammer dat je niet gelooft in onze intenties om dit subforum te verbeteren voor iedereen
Ik geloof niet dat ik de behoefte heb om hier helemaal op in te gaan. Ik wil alleen wel even kwijt dat ik dat wijzende vingertje en die suggestieve vraagstelling die je er af en toe ingooid, nou niet de meest constructieve manier van werken vind.
Ik heb dit forum 2 jaar lang gemodereerd, dat heeft me heel veel tijd gekost, maar ik heb het altijd met plezier gedaan.
Travel is een beetje een kindje van me en ik zie graag dat daar goed voor gezorgd wordt. De een doet dat beter dan de ander, maar ik ben er van overtuigd dat jij er een stuk meer tijd in steekt dan Lucille in de laatste maanden van zijn modschap heeft gedaan.
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:06 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Het jammere is natuurlijk dat telkens dezelfde iemanden over hetzelfde beginnen, ook nadat is aangegeven dat hun argumenten gehoord zijn. Dat er om bepaalde redenen niets mee wordt gedaan, is voor hun blijkbaar een reden om hier een strijd tegen alles en iedereen te voeren totdat ze hun zin krijgen.
Ik denk dat je een hele goede moderator kunt zijn, maar je moet je wel open stellen voor kritiek en neit gelijk zo in de verdediging schieten omdat je denkt dat iedereen je aanvalt.

Mensen die hier al heel lang rondhangen hebben dus duidelijk iets met het forum en willen er graag wat moois van maken. Kritiek die ze leveren, leveren ze echt niet om de huidige mods af te zeiken, maar omdat ze zich verbonden voelen met Travel en omdat ze het leuk willen houden.
Een iets positievere benadering zou geen kwaad kunnen.

Duidelijk genoeg zo? Dan ga ik nu weer verder met ziek zijn.
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 16:47:56 #102
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_36236301
Je bent duidelijk zo, Liejannuh. Veel beterschap.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_36237845
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:05 schreef DutchTrain het volgende:
En jij hebt liever een kliekje van oldbies?
Niet persé. Veel van de huidige 'vaste kern' zijn geen oldbies, zoals Jag en Douwe. Sommige mensen blijven hier hangen, anderen fladderen weer verder. Dat die eerste groep het hier naar z'n zin heeft en blijf hebben vind ik inderdaad erg belangrijk. Als die mensen het vrijwel collectief niet eens zijn met wat er nu gebeurd, zou ik me als modje toch eens stevig achter de oren krabben - ondanks de cijfertjes.
quote:
Kom eens met wat meer argumenten dan deze nietszeggende, sfeerverpestende en toonzettende oneliners, want hier help je niemand mee
Ik heb helemaal geen zin hier nog op in te gaan. Dit soort kwalificaties, de zogenaamd superieure houding, het belerende toonjte... ik ben het spuugzat. Op dit niveau wens ik niet te communiceren.

Wat probeer je nou eigenlijk te bereiken met het continu op deze manier benaderen van de mensen die - onderbouwd of niet - kritiek hebben?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2006 17:46:26 ]
pi_36238462
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 17:36 schreef k_man het volgende:
Ik heb helemaal geen zin hier nog op in te gaan. Dit soort kwalificaties, de zogenaamd superieure houding, het belerende toonjte... ik ben het spuugzat. Op dit niveau wens ik niet te communiceren.

Wat probeer je nou eigenlijk te bereiken met het continu op deze manier benaderen van de mensen die - onderbouwd of niet - kritiek hebben?
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:42 schreef Liejannuh het volgende:
Mensen die hier al heel lang rondhangen hebben dus duidelijk iets met het forum en willen er graag wat moois van maken. Kritiek die ze leveren, leveren ze echt niet om de huidige mods af te zeiken, maar omdat ze zich verbonden voelen met Travel en omdat ze het leuk willen houden.
pi_36238803
Ik ben het inderdaad eens met Liejannuh, met name ook met het eerste deel van haar post;
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:42 schreef Liejannuh het volgende:
Ik geloof niet dat ik de behoefte heb om hier helemaal op in te gaan. Ik wil alleen wel even kwijt dat ik dat wijzende vingertje en die suggestieve vraagstelling die je er af en toe ingooid, nou niet de meest constructieve manier van werken vind.
pi_36248942
Een TRV Moderatie Evaluatie Topic valt bij de andere users misschien wat meer op dan hier.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2006 22:58:09 ]
  dinsdag 21 maart 2006 @ 23:05:53 #107
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_36249270
Totdat ook die weer centraal wordt, natuurlijk
  dinsdag 21 maart 2006 @ 23:11:30 #108
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_36249468
Verschrikkelijk jammer hoe de mods hier naar hun eigen kwalificaties modereren en reageren met zo'n toontje zonder eens naar de users te luisteren.

Volgens mij is de eerste les in modereren nog steeds: luister naar wat je users te zeggen hebben en ben je fout: geef dat gewoon toe, dat oogst heel wat meer respect.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 21 maart 2006 @ 23:17:45 #109
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36249793
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:00 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Als je even terugleest dan zou je kunnen zien dat ik hiermee reageer op de valse beschuldigingen van Jag en douwe dat ik veel minder ben gaan posten. Zij hechten daar namelijk wel erg veel waarde aan.
Het lijkt mij bovendien zeer onwaarschijnlijk dat IK 400 posts in één HTL heb gemaakt
Een valse beschuldiging. Noem het dan een verkeerde constatering. Tsjonge een valse beschuldiging klinkt meer voor in een rechtzaal.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 21 maart 2006 @ 23:20:01 #110
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_36249892
Inderdaad static, een moderator is er toch alleen om met de users gewoon normaal te posten en dergelijke, en in te grijpen waar het mis gaat? Dit begint meer dictatoriale trekjes te krijgen (dual-dictatuur )
  woensdag 22 maart 2006 @ 06:31:46 #111
1762 YPPY
Yppiaans
pi_36254070
k_man, nu moet ik werken, dus ik reageer morgen pas, maar ik vind het een superopeningspost.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_36254794
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:57 schreef k_man het volgende:
Een TRV Moderatie Evaluatie Topic valt bij de andere users misschien wat meer op dan hier.
Goeie actie. Ik hoop dat iedereen zich daar kan beperken tot 1 post zonder verdere discussie. Ik zal daar dan ook maar niet reageren. Dan kunnen we hier verder gaan met de vragen die ik jullie een paar weken terug al wilde stellen:

Onderwerp #1: Vakantiegangers vs. Reizigers

Probleemstelling: TRV wordt gezien als een database met informatie waar je veel kennis kan halen maar niet zelf in post. Als je post krijg je te maken met de alles(beter)wetende wereldreiziger die antwoordt met 'kon je ook zelf zoeken' of 'pauper, ga maar naar Salou'.

Voorbeelden
quote:
mij zie je niet in Spanje tussen de hoeren (sorry voor het woord, maar zo veranderen meisjes in hun vakantie) en zuipers en vechters
quote:
alle paupers bij elkaar, scheel weer, komen ze tenminste niet op de leuke plaatsen.
In een topic over jongerenvakanties
quote:
Een buideltas meenemen is hetzelfde als met dikke letters "toerist" op je voorhoofd zetten.
In 'buideltas gezocht'
quote:
Het lijkt wel een 'wie kan zo min mogelijk meenemen voor een weekendje weg'-topic. Blijkbaar voelt iedereen die meer dan een onderbroek en een tandeborstel meeneemt zich genoodzaakt om dat dan te verdedigen?
In wat neem jij allemaal mee?
quote:
Mwah... als ik af en toe mensen hoor praten over hun vakantie op Bali (heel mooi hoor, daar niet van) die dan net doen alsof ze iets cultureels hebben gedaan.... tsja... is toch ook een dure 3e wereld uitvoering van lloret met spleetogen in plaats van harige spanjaarden...
En cijfermatig is het ook interessant als je kijkt naar het verschil in topic over liften en kamperen, topics over Zuid Amerika en landen in Europa. Veel Europese landen hebben niet eens een centraal topic.

Vraagstelling:
Wat kunnen we doen om deze aloude discussie niet uit de weg te gaan, maar wel te zorgen dat iedereen zich hier welkom voelt?

Mogelijke oplossingsrichtingen:
  • Direct optreden en reacties verwijderen
  • Meer zichtbare laagdrempelige topics voor iedereen
  • In de zomer een apart subforum voor VAK (vakantie) met daarin vragen over kamperen, zomertopics en georganiseerde reizen.
  • Meer standaard informatieve topics waar vragen gesteld kunnen worden over paspoorten en visa, overstaptijden, inentingen en reisnieuws
  • ...

Kom hier met je ideeën en bediscussieer ze met elkaar
  • pi_36254928
    daar ga ik eens over nadenken.... (of aan de binnenkant van mijn ogen bekijken, zoals Bassie placht te zeggen)
    pi_36255011
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 08:41 schreef DutchTrain het volgende:
    En cijfermatig is het ook interessant als je kijkt naar het verschil in topic over liften en kamperen, topics over Zuid Amerika en landen in Europa. Veel Europese landen hebben niet eens een centraal topic.
    Dat vind ik wel goed verklaarbaar. Veel Europese steden en sommige streken hebben namelijk wél een centraal topic, maar steden in Azië en Zuid-Amerika vrijwel niet. Europa is voor ons naast de deur, waardoor zeer veel mensen binnen Europa reizen, vergeleken met die andere bestemmingen. En bijna iedereen die bijv. naar Vietnam gaat zal daar toch ongeveer hetzelfde doen: een aantal weken rondreizen. Al dan niet georganiseerd, al dan niet luxe, maar de basis komt aardig overeen. Een centraal topic over Vietnam is dus handig.

Maar wat zouden we moeten met een centraal topic over Spanje? Dat wordt een totale chaos met breezers, wandelaars, cultuursnuivers, taalcursisten, etc. Veel te gevarieerd voor maar één topic. Dus hebben we geen centraal topic voor Spanje (geloof ik althans), maar wel voor Barcelona, Salou, Madrid, etc.
      woensdag 22 maart 2006 @ 09:14:55 #115
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36255211
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 08:41 schreef DutchTrain het volgende:

In 'buideltas gezocht'
    [..]
    Je bent wel selectief met je quotes zeg. Ik zet er een nuttige zin achteraan die je vervolgens dan niet laat zien. Zo lijkt het dan net of je alleen de negatieve kant van de poster wil laten zien. Maar ik snap wel dat je mij nu moet hebben hoor nadat ik een verkeerde constatering heb gemaakt.

Hoe zie je een subforum voor je? Binnen TRV of een heel apart subforum als in tijdelijk? Als het om dat laatste gaat lijkt het me niet echt handig aangezien het dan nogal dubbelop is en er wellicht meer mensen aldaar zullen posten dan in TRV.
      Moderator woensdag 22 maart 2006 @ 09:19:23 #116
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_36255291
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 09:14 schreef Jaguarized het volgende:
    Je bent wel selectief met je quotes zeg. Ik zet er een nuttige zin achteraan die je vervolgens dan niet laat zien. Zo lijkt het dan net of je alleen de negatieve kant van de poster wil laten zien.
    Jag, tot deze opmerking had ik geen idee dat die post van jou afkomstig was. Volgens mij liet DT expres de username weg zodat het niet over een bepaalde poster ging.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_36255347
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 09:14 schreef Jaguarized het volgende:
    Je bent wel selectief met je quotes zeg. Ik zet er een nuttige zin achteraan die je vervolgens dan niet laat zien. Zo lijkt het dan net of je alleen de negatieve kant van de poster wil laten zien.
    Er staan ook bewust geen namen bij. DIt is eentje die ik snel kon vinden en duidelijk de achterliggende gedachte aangeeft. Er zijn ongetwijfeld nog honderden van dit soort posts.
    Maar ben je met me eens dat deze en de andere quotes wel een illustratief stukje tekst is voor dit onderwerp?
    quote:
    Hoe zie je een subforum voor je? Binnen TRV of een heel apart subforum als in tijdelijk? Als het om dat laatste gaat lijkt het me niet echt handig aangezien het dan nogal dubbelop is en er wellicht meer mensen aldaar zullen posten dan in TRV.
    Het gaat niet over hoe ik het voor me zie. Het is slechts één van de vele oplossingsrichtingen die mogelijk zijn. Ik vraag om het probleem samen hier te bediscussiëren en te zien of we er een iets mee kunnen
      woensdag 22 maart 2006 @ 09:26:17 #118
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36255390
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 09:19 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Jag, tot deze opmerking had ik geen idee dat die post van jou afkomstig was. Volgens mij liet DT expres de username weg zodat het niet over een bepaalde poster ging.
    Iedere persoon die regelmatig in TRV komt en recentelijk in topics heeft gepost zal snel een eigen geplaatste post herkennen. Tenminste, ik wel. Opmerkelijk dat DT de rest van de die wellicht niet in DT's straatje passen niet worden geciteerd:
    quote:
    Een buideltas
    "Kijk eens! Hier heb ik al mijn geld!"
    Onbegrijpelijk dat mensen daar mee gaan rondlopen op vakantie
    quote:
    Ja op vakantie zonder buideltas gaat natuurlijk niet.
    Iedereen moet van veraf kunnen zien dat je toerist bent
    quote:
    neem zo'n aluminium koffer... ook oersterk
      woensdag 22 maart 2006 @ 09:29:15 #119
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36255435
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 09:23 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Er staan ook bewust geen namen bij. DIt is eentje die ik snel kon vinden en duidelijk de achterliggende gedachte aangeeft. Er zijn ongetwijfeld nog honderden van dit soort posts.
    Maar ben je met me eens dat deze en de andere quotes wel een illustratief stukje tekst is voor dit onderwerp?
    Natuurlijk staan er bewust geen namen bij maar van de 4 reacties die er totaal instaan moet je wel net die van mij hebben terwijl dat niet eens de eerste in het topic was. Vind ik toch een beetje merkwaardig.
    quote:
    [..]
    Het gaat niet over hoe ik het voor me zie. Het is slechts één van de vele oplossingsrichtingen die mogelijk zijn. Ik vraag om het probleem samen hier te bediscussiëren en te zien of we er een iets mee kunnen
    Prima, dus ik kom met een vraag daarover.
      Moderator woensdag 22 maart 2006 @ 09:35:01 #120
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_36255531
    Goed, volgens mij was het niet persoonlijk bedoeld maar dan vervangen we die quote toch door deze (van een andere zeergewaardeerde vaste user uit TRV):
    quote:
    Chandler-topique...
    in een topic waarin iemand zijn/haar droomreis beschrijft en daar vragen over heeft

[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 22-03-2006 09:37:06 (typo) ]
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      woensdag 22 maart 2006 @ 09:38:33 #121
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36255609
    Ja prima dat je hem nu vervangt hoor maar daar gaat het me niet om. Ik had ook meteen kunnen vragen om even iemand anders te quoten. Ging mij er alleen om dat ik het simpelweg even tè toevallig vond.
    pi_36255618
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 09:29 schreef Jaguarized het volgende:
    Prima, dus ik kom met een vraag daarover.
    Het is een oplossingsrichting. Het is niet gepast om het hier nu al over oplossingen te hebben als er nog niemand gereageerd heeft op de probleem- en vraagstelling. Het is belangrijk om te weten of die problemen en vragen gedeeld worden voordat je gaat werken aan mogelijke oplossingen
      woensdag 22 maart 2006 @ 09:43:32 #123
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36255706
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 09:39 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Het is een oplossingsrichting. Het is niet gepast om het hier nu al over oplossingen te hebben als er nog niemand gereageerd heeft op de probleem- en vraagstelling. Het is belangrijk om te weten of die problemen en vragen gedeeld worden voordat je gaat werken aan mogelijke oplossingen
    Dus ik moet gaan wachten tot dat er een bepaald aantal users hebben gereageerd voordat ik mijn mening over een bepaalde, eventuele, oplossing kan geven? Wellicht had je dan ook niet in je post de mogelijke oplossingen moeten formuleren want dan vind ik het nogal verwarrend.
    quote:
    Mogelijke oplossingsrichtingen:
    # In de zomer een apart subforum voor VAK (vakantie) met daarin vragen over kamperen, zomertopics en georganiseerde reizen.

Kom hier met je ideeën en bediscussieer ze met elkaar
    Je komt al met een idee en dan probeer ik nu te bediscussiëren maar dat is kennelijk ongepast.
    pi_36255941
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 09:43 schreef Jaguarized het volgende:
    Je komt al met een idee en dan probeer ik nu te bediscussiëren maar dat is kennelijk ongepast.
    Het is één van de mogelijkheden om de genoemde problemen te ondervangen. Het lijkt mij verstandig om eerst eens te zien of die problemen wel gedeeld worden.
    Oplossingen bediscussiëren zonder dat er een eenduidig of gedragen probleem is lijk mij niet zinvol.

Het staat je vrij om nog wat mogelijke oplossingen toe te voegen, waarvan jij denkt dat ze bij kunnen dragen aan het oplossen van de vraagstelling. Bedenk dan wel dat we er dan vanuit gaan dat je het gestelde probleem onderkent en je de vraagstelling juist vindt.
      woensdag 22 maart 2006 @ 09:55:59 #125
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36256009
    Had er dan even neergezet:

"Kom hier met je ideeën maar bediscussieer ze nog niet met elkaar."

In plaats van:

"Kom hier met je ideeën en bediscussieer ze met elkaar."

Is een stuk duidelijker.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')