abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36270733
vroeger reisde ik de "hele" wereld rond, nu heb ik een boot en kom alleen in Friesland
pi_36272577
-edit-

klagen doe je in FB

[ Bericht 92% gewijzigd door DutchTrain op 22-03-2006 22:05:28 ]
  † In Memoriam † woensdag 22 maart 2006 @ 23:15:35 #53
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_36282884
Mijn reisgedrag is wel veranderd. Ik ging vroeger (inderdaad) naar Terschelling om te zuipen. En hoewel ik mezelf nog niet ga zoeken in Nepal, ga ik bijvoorbeeld wel meer naar steden om wat meer te zien dan alleen de horeca-etablissementen. Ging ik vroeger naar Isla Margarita (toch wel een beetje een soort Costa del Sol), nú zou ik eerder naar Noorwegen gaan.

Toch zal er altijd ruimte blijven voor een ordinaire zon- en strandvakantie. Al is het maar als tussendoortje van 1 week i.p.v 3 weken. Financieel gezien kan ik me wat meer veroorloven dan vroeger en hoef ik niet alles op zij te zetten voor 2 weken Bordeaux. Nu is het meer én én. Dus én een weekje zon én twee weekjes cultuur.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_36283732
Ik vind een strandvakantie echt niet leuk vorig jaar ben ik in de zomer naar Portugal geweest, Albufeira. Leuk hoor erg gezellig, 's avonds lekker eten enz... maar ik was er een week en ik ben maar 1 middag naar het strand geweest, verder andere dingen gedaan, zoals met een huurauto naar wat dorpjes in de buurt, een keer naar Sevilla, boottochtje. Op het strand verveel ik me altijd
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 22 maart 2006 @ 23:47:58 #55
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36284203
Ja, van zon en disco, strandhangvakanties meer naar culturele vakanties met uitstapjes.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_36294339
op verzoek van de TS weer een zetje naar TRV

succes
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_36302452
Iedereen is weer anders,zo is het nu eenmaal.
Mijn ervaringen,ben zelf nu 69 jaar,mijn vrouw een jaartje jonger.
Veertig jaar terug,ja die zeldzame vakanties hooguit van een week,huisje huren op de Veluwe.
Later,kinderen groter,eerst een tent,daarna een vouwcaravan en ook voor het eerst naar het buitenland.
Een tweede vouwcaravan gekocht,meer moderner,veel plezier aan gehad,naar Frankrijk,Denemarken en Scandinavie.
Kinderen werden ouder,gingen niet meer mee en ja een caravan is toch wat luxer.
Goed een caravan gekocht,ook weer naar Zweden,Frankrijk en zelfs Griekenland,ja hoor echt luxe,ergens aangekomen,je borreltje stond koud.
Alleen een TV antenne ontbrak,wilde ik perse niet,vond ik niet staan,blijf dan thuis.
Dat een jaar of tien volgehouden met die sleurhut achter mijn auto en toen waren we het zat!
Een kleinere auto gekocht,veel zuiniger,weer een tent mert toebehoren,die zelfopblaasbare slaapmatjes er bij,geweldig.
Zo heb je van alles meegemaakt en je grijpt weer terug naar de tent,in ons geval dan.
Wel leuk,je komt ergens op een camping,je wordt bekeken door zij die er al enige weken staan.
Goh,twee 65 plussers en dat in een tentje.Wat zielig!
In vijf minuten staat de tent en hetzelfde aantal minuten om weer op te breken.
Leve de vrijheid!
pi_36303706
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 17:23 schreef saladito het volgende:
Veertig jaar terug,ja die zeldzame vakanties hooguit van een week,huisje huren op de Veluwe.
Later,kinderen groter,eerst een tent,daarna een vouwcaravan en ook voor het eerst naar het buitenland.
Een tweede vouwcaravan gekocht,meer moderner,veel plezier aan gehad,naar Frankrijk,Denemarken en Scandinavie.
Goed een caravan gekocht,ook weer naar Zweden,Frankrijk en zelfs Griekenland,ja hoor echt luxe,ergens aangekomen,je borreltje stond koud.
Alleen een TV antenne ontbrak,wilde ik perse niet,vond ik niet staan,blijf dan thuis.
Dat een jaar of tien volgehouden met die sleurhut achter mijn auto en toen waren we het zat!
Een kleinere auto gekocht,veel zuiniger,weer een tent mert toebehoren,die zelfopblaasbare slaapmatjes er bij,geweldig.
Zo heb je van alles meegemaakt en je grijpt weer terug naar de tent,in ons geval dan.
Wel leuk,je komt ergens op een camping,je wordt bekeken door zij die er al enige weken staan.
Leve de vrijheid!

Als ik zo naar mijn opa en oma kijk... die gaan al 20 jaar met het vliegtuig en dure hotels overal heen . Daarvoor keihard werken om het geld dat ze nu uitgeven te verdienen .
Maar die zijn dan ook wat ouder .

Persoonlijk hoop ik dat ik na mn 30e wel een goede job heb en niet meer hoef te vertoeven in een tentje, nu is het wel lekker spannend allemaal , maar dan verwacht ik toch wel meer luxe.
  donderdag 23 maart 2006 @ 18:41:30 #59
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36304735
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 18:04 schreef Sport_Life het volgende:

Persoonlijk hoop ik dat ik na mn 30e wel een goede job heb en niet meer hoef te vertoeven in een tentje, nu is het wel lekker spannend allemaal , maar dan verwacht ik toch wel meer luxe.
ik ga graag kamperen en heb een goede job, maar dat is idd persoonlijk. het liefst zet ik hem op in een bos met een riviertje en ga dan overleven. vroeger bijna altijd hotels gehad.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_36334711
quote:
Leve de vrijheid!
Qua schrijfstijl lijk je decennia jonger! Vet!
pi_36345663
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 17:55 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Qua schrijfstijl lijk je decennia jonger! Vet!
Ja
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_36345889
Vroeger, tot zo'n 5 jaar geleden, was het rugzakje, liften, treinen, bussen, kamperen in Frankrijk of Spanje. Nu kan ik ivm met slechte rug, niet meer op een dun matje slapen, dus huur ik tent met bed. Ben ook 2x in India geweest, maar daar sliep ik in hostalletjes.
Vind kamperen nog steeds het leukst.
ik zeg altijd maar: zou je willen ruilen?
  zaterdag 25 maart 2006 @ 01:18:36 #63
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_36346129
Ik reise vroeger met de bus naar het werk. Nu met de auto.

Maar daar doelde je niet op waarschijnlijk...

OT: vroeger bleef ik dichterbij huis en zoop ik me klem... Dat was meer een financiele kwestie als een bewuste keuze. Nu ga ik vaak naar Amerika en zuip ik me daar klem....
pi_36346224
Ja, vroeger ging ik niet en nu het liefst 3 keer per jaar (en meer mocht dat mogelijk zijn )
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 25 maart 2006 @ 02:07:28 #65
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36346728
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 18:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik ga graag kamperen en heb een goede job, maar dat is idd persoonlijk. het liefst zet ik hem op in een bos met een riviertje en ga dan overleven. vroeger bijna altijd hotels gehad.
Ik zie ook het verband niet tussen wel of geen geld hebben en in een tentje slapen.
In landen met een redelijk klimaat slaap ik juist bij voorkeur in een tentje omdat je dan buiten ligt.
De frisse lucht, de vogeltjes en krekeltjes die je hoort, de geur van buitenlucht, de regendruppels op het tentdoek... heerlijk
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 25 maart 2006 @ 02:11:41 #66
21984 Kresj
pi_36346766
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 02:07 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik zie ook het verband niet tussen wel of geen geld hebben en in een tentje slapen.
In landen met een redelijk klimaat slaap ik juist bij voorkeur in een tentje omdat je dan buiten ligt.
De frisse lucht, de vogeltjes en krekeltjes die je hoort, de geur van buitenlucht, de regendruppels op het tentdoek... heerlijk
de insecten.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 02:31:40 #67
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36346948
quote:
Ontzettend stoer dat je fokt!
  zaterdag 25 maart 2006 @ 02:33:33 #68
21984 Kresj
pi_36346962
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 02:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja ín de natuurleven insecten, en soms eentje in je tent. oehoe!
Ik heb vroeger (als kind met ouders) vaak gekampeert en heb gewoon een hekel aan insecten. Doe mij maar een lekker echt bed. Ik hoef ook niet te horen wat de buren allemaal in bed doen en bespreken. Aangezien een tent praktisch geen geluid tegenhoud....
  zaterdag 25 maart 2006 @ 02:34:21 #69
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36346967
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 02:33 schreef Kresj het volgende:

[..]

Ik heb vroeger (als kind met ouders) vaak gekampeert en heb gewoon een hekel aan insecten. Doe mij maar een lekker echt bed. Ik hoef ook niet te horen wat de buren allemaal in bed doen en bespreken. Aangezien een tent praktisch geen geluid tegenhoud....
ik kampeer dan ook wild. en dan heeft niemand last van geluiden.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 02:36:12 #70
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36346981
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 02:35 schreef Kresj het volgende:

[..]

Maar wel de insecten...

vuurtje voor je tent en je hebt nergens last van. je kan ook sommige planten gebruiken die insecten afweren.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 02:38:14 #71
21984 Kresj
pi_36346998
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 02:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vuurtje voor je tent en je hebt nergens last van. je kan ook sommige planten gebruiken die insecten afweren.
ja ok... maar dat vuurtje vinden ze weer niet oke op campings... Ik hou het tegenwoordig gewoon lekker bij hotels... en daarbij zie ik mezelf nog niet zo snel kamperen in Afrika, Azie, etc... Amerika dan misschien weer wel, maar om nou in of bij New York te kamperen....
  zaterdag 25 maart 2006 @ 02:40:43 #72
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36347019
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 02:38 schreef Kresj het volgende:

[..]

ja ok... maar dat vuurtje vinden ze weer niet oke op campings... Ik hou het tegenwoordig gewoon lekker bij hotels... en daarbij zie ik mezelf nog niet zo snel kamperen in Afrika, Azie, etc... Amerika dan misschien weer wel, maar om nou in of bij New York te kamperen....
in steden ga ik uiteraard naar hotels...
  zaterdag 25 maart 2006 @ 02:43:22 #73
21984 Kresj
pi_36347040
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 02:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

in steden ga ik uiteraard naar hotels...
Laat ik zou vooral naar steden gaan. (misschien wel door insecten/kampeer trauma van vroeger...)
  zaterdag 25 maart 2006 @ 18:30:43 #74
140904 MLF
Unazukin
pi_36360190
Ik vind vanmorgen een gesprek op tussen 2 stuutjes over vakantie, ze praten er zo over of het de normaalste zaak van de wereld is om naar de andere kant van de wereld te gaan

mij boeit china niet
indonesie ook niet

maar die grote verhalen: ik ben naar china geweest, jij maar naar spanje
dat moet iedereen zelf weten

vroeger ging ik ook 8 weken op vakantie
ik moet er niet meer aan denken
2 weken is zat
zo hou ik nog genoeg dagen over om nog een keer te gaan

in 2002 ben ik 8x op vakantie geweest
vorig jaar 4 of 5x
pi_36369678
Solitarias,bedankt voor je compliment en dit jaar 10 september,hoop ik mijn zeventigste verjaardag te vieren in ons tentje ergens onder of boven de Pyreneen.
Met een schapen kaas,fles rode wijn,olijven er bij en ik ben Koning Saladito
  zondag 26 maart 2006 @ 01:13:21 #76
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_36369802
tegenwoordig ga ik weer op de fiets naar me werk, net zoals ik vroegah op de fiets naar school ging.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  zondag 26 maart 2006 @ 03:39:44 #77
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36370834
quote:
Op zondag 26 maart 2006 01:13 schreef Asics het volgende:
tegenwoordig ga ik weer op de fiets naar me werk, net zoals ik vroegah op de fiets naar school ging.
Ja zo was dat bij mij ook. Toen ik een jong pikje was deed ik alles met de auto. Als 30+er dacht ik opeens hmmm zo'n stukje fietsen is eigenlijk best lekker
Mijn reisverslagen
  zondag 26 maart 2006 @ 03:41:52 #78
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36370845
quote:
Op zondag 26 maart 2006 01:05 schreef saladito het volgende:
Solitarias,bedankt voor je compliment en dit jaar 10 september,hoop ik mijn zeventigste verjaardag te vieren in ons tentje ergens onder of boven de Pyreneen.
Dit klinkt geweldig
Mijn reisverslagen
pi_36371420
quote:
Op zondag 26 maart 2006 01:05 schreef saladito het volgende:
Speciaal voor een stukje kaas, Olijven en een flesje wijn een trans-atlantische vlucht?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 26 maart 2006 @ 21:03:03 #80
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_36387785
[0-14] Met pa en ma met de boot naar Engeland en daar in een tentje - zelf koken

[15-17] Met vrienden naar Zandvoort in legertent en veel bier - veel patat

[18+] Alleen of met gezelschap wereldwijd vliegen, verblijf bij vrienden, in top hotels, guest house of strandhutje - restaurants, straatvoedsel, home cooking

Ik weet steeds beter wat ik wil/kan, hoewel teveel opties maakt het soms weer moeilijk!

De perfecte vakantie is verblijf bij familie/vrienden met overdag cultuur/sport/shoppen/relaxen en 's avonds feest!
reset
pi_36390733
Diego,lachen met jouw en een compliment voor je geheugen!
Nee joh,die vijf weken in Holland en elke dag mijn benen onder tafel bij een van mijn kinderen,dus het is en en en. Duidelijk?
pi_36420889
Ja
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:47:35 #83
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_36489324
Met mijn ouders heb ik vooral Nederland gezien en delen van Europa. Er werd veel gekampeerd toen ik jong was, maar nooit een hele vakantie op één plek, altijd rondreizend. Daarna met boten door Groningen en Friesland, veel zeilen... Mijn ouders waren altijd wel actief: op de kamping of de boot met een hapje en een drankje, maar ook al die stadjes in om rond te kijken en heel veel fietsen. Wel altijd rustige kampings of jachthavens, qua uitgaan was er nooit zoveel te doen. Wat natuurlijk minder leuk werd toen ik een jaar of 15 was, maar voor die tijd vond ik het altijd wel prima. Ben nog een aantal jaar op zeilkamp geweest en wilde zelfs instructeur worden. Maar na één jaar interrail is de rondreis-bug nooit meer weggegaan (misschien dat ik die zelfs van mijn ouders heb geerft dus ).

Inmiddels dus minder Nederland en minder kamperen. Dat deed ik in het begin nog wel, maar heb ik nu wel gezien (behalve een dagje hier of daar). Ook echte youth hostels (die kwamen na de kamping ) waar iedereen alleen maar een beetje loopt te hangen de hele dag, hoeven niet meer.

Wel gebleven: rondreizen dus, een mix tussen steden zien en lekker op terrasjes of andere leuke plekjes zitten en de wereld aan je voorbij te laten trekken.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 30 maart 2006 @ 22:07:01 #84
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_36507004
Kweenie, volgens mij is in mijn reisbeleving niet veel veranderd. Ben nu 33 en ging vroeger met mijn familie naar Mallorca, en nu ga ik nog steeds graag daarheen.. voor veel strand, natuur en ook cultuur. Van mezelf vind ik het opmerkelijk dat ik niet de behoefte heb buiten Europa te gaan (Finland vind ik ook hartstikke gaaf).

Ik heb een oom die al een jaar of 20 van die maandlange groepsreizen maakt, en alles van Afrika, Azie en Zuid-Amerika wel gezien heeft. En ik heb duizenden van zijn dia's voorbij zien komen. Maar dus nooit de neiging gehad om zelf op die Maya tempel te staan, of tussen de koppensnellers op Borneo te zitten, of de Galapagos schildpad te fotograferen...
pi_36627368
Reizen, heb ik eigenlijk geen behoefte aan. M'n grootvader vroeger wel, wandelde op z'n 67 naar India en verder. Geen idee of dat ook z'n bedoeling was... In China werd hij het blijkbaar beu, is naar de ambassade gegaan om zich te laten repatriëren. Vond onlangs tussen z'n papieren een britse krant van '69 terug met een stukje over hem erin, verslaggever was hem in Dehli tegen het lijf gelopen.
Hij had een klein pensioentje en z'n vijf dochters waren getrouwd, dus was hij maar gaan wandelen...

Zijn reisgedrag was in ieder geval veranderd...

[ Bericht 5% gewijzigd door Doderok op 04-04-2006 10:26:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')