Bij mij is het juist het omgekeerde het geval Hoe primitiever en rustiger wat mensen betreft hoe beter.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:28 schreef Lod het volgende:
Het enige wat echt verandert is dat ik steeds meer luxe wil. Vroeger met tentjes, jeugdherbergen of de meeste billige hostels die er maar te krijgen waren. Ik hecht toch steeds meer belang aan een goed bed, lekkere douche en meer privacy.
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:49 schreef MLF het volgende:
ik ga ook nooit meer in hoog seizoen
ik ga nooit naar trekpleiters (thnk god)
mij zie je niet in Spanje tussen de hoeren (sorry voor het woord, maar zo veranderen meisjes in hun vakantie) en zuipers en vechters
mij zie je ook niet in Griekenland/kreta tussen hetzelfde volk
issues?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:12 schreef _Boo_ het volgende:
[..]Wat een onzin zeg. Ben je uberhaupt weleens op zo'n bestemming geweest? Meisjes die op vakantie gaan naar Spanje hoeren noemen, heb je issues ofzo?
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:29 schreef MLF het volgende:
[..]
issues?
was dat?
wat denk je dat je tegenkomt is spanje?
iedereen zuipt
liggen naakt midden op straat
daar pas ik voor
ik verlaag me er niet toe![]()
Shiiit, waar heb jij last van?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:49 schreef MLF het volgende:
mij zie je niet in Spanje tussen de hoeren (sorry voor het woord, maar zo veranderen meisjes in hun vakantie) en zuipers en vechters
Als je dan naar de binnelanden gaat zie je nog hoe het er daar echt aan toe gaat ,daar zie je geen toeristen . En het is lekker rustig .quote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:49 schreef MLF het volgende:
Staphorst is net voorzien van een breedbandverbinding.quote:
Mja, maar dat je meer te besteden hebt aan vakantie wil niet zeggen dat je daarvoor ook kiest. En als er kinderen komen heb je misschien juist wel weer minder te besteden.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ja, lijkt me logisch. Heeft ook wel met zaken als budget te maken en familieperikelen. Als je jong bent ga je toch wat meer met je vrienden op vakantie en heb je wat minder te makken dan iemand die gewoon een goede fulltime baan heeft.
wat zijn issuesquote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:38 schreef _Boo_ het volgende:
[..]Issues dus.
Ik weet wat ik tegenkom als ik naar Spanje ga, ik ben er meerdere keren geweest. Dat deel dat zich niet weet te gedragen is gewoon heel klein. Maar misschien ben je inderdaad beter op je plaats op de Veluwe.
Zie R&P, hoogsensitiviteit, borderline, agorafobie, een minderwaardigheidscomplex you name it; problemen dus.quote:
Dat van die kerken had ik vroeger ook. Ik vond het geen ruk aan om een kerk te bezoeken en nu sla ik er geen een over. Als ik er een tegen kom dan.quote:Op zondag 19 maart 2006 07:11 schreef k_man het volgende:
Het stomme is dat ik het vroeger vaak irritant vond als we met m'n ouders naar een museum of kerk gingen, terwijl er nu haast geen reis voorbij gaat zonder musea en/of kerken.
M'n ouders probeerden er trouwens wel een beetje balans in te brengen, ook met dagje pretpark, dagje strand, dagje fietsen, etc.
Je kiest er niet per definitief voor, maar je hebt de mogelijkheden wel, dus dan zul je toch eens kiezen voor mooie bestemmingen waar je altijd al heen wilde, maar die je nooit kon betalen. De keuzemogelijkheden worden ook groter.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Mja, maar dat je meer te besteden hebt aan vakantie wil niet zeggen dat je daarvoor ook kiest. En als er kinderen komen heb je misschien juist wel weer minder te besteden.
was het maar waar dat ze allemaal midden op straat naakt liggenquote:
Zo'n balans hadden wij ook gelukkig!quote:Op zondag 19 maart 2006 07:11 schreef k_man het volgende:
Het stomme is dat ik het vroeger vaak irritant vond als we met m'n ouders naar een museum of kerk gingen, terwijl er nu haast geen reis voorbij gaat zonder musea en/of kerken.
M'n ouders probeerden er trouwens wel een beetje balans in te brengen, ook met dagje pretpark, dagje strand, dagje fietsen, etc.
lolquote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:47 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Zie R&P, hoogsensitiviteit, borderline, agorafobie, een minderwaardigheidscomplex you name it; problemen dus.
niet allemaal maar het is een teringzooi daar in spanje, griekenland en weet ik waarquote:Op zondag 19 maart 2006 08:46 schreef donald_dick het volgende:
[..]
was het maar waar dat ze allemaal midden op straat naakt liggen![]()
ik weet heel goed waarover ik praat... wou je zeggen dat jij geen mensen kent die de halve wereld over reizen, terug komen met stoere verhalen terwijl ze in hun eigen omgeving niets weten te waarderen?quote:Op zondag 19 maart 2006 18:33 schreef Sport_Life het volgende:
Volgens mij weet jij niet echt waar je over praat
Je komt op mij wel een beetje over alsof jij denkt dat iedereen die verre reizen maakt de dingen dichtbij niet waardeert.quote:Op zondag 19 maart 2006 20:48 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
dat bedoel ik nou... ben je nou zo dom of doe je maar alsof?
Ik weet dingen tenminste echt op waarde te schatten en ze te waarderen. Mensen als jij zijn meer van het 'kijk mij dan, kijk mij dan' volk. En daar heb ik een broertje dood aan.
Reizen is voor mij een wereld ontdekken die je thuis niet gewend bent. Kuikentjes interesseren me echt geen drol, maar wilde Grizzly beren in de Rockey Mountains daarentegen wel, gewoon omdat dat hier niet voorkomt.quote:Op zondag 19 maart 2006 20:48 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
dat bedoel ik nou... ben je nou zo dom of doe je maar alsof?
Ik weet dingen tenminste echt op waarde te schatten en ze te waarderen. Mensen als jij zijn meer van het 'kijk mij dan, kijk mij dan' volk. En daar heb ik een broertje dood aan.
das een kwestie van lezen m'n beste... dat zul je zelf moeten doen vrees ik.quote:Op zondag 19 maart 2006 21:08 schreef Vava het volgende:
[..]
Je komt op mij wel een beetje over alsof jij denkt dat iedereen die verre reizen maakt de dingen dichtbij niet waardeert.
prima, maar dat zal ik nooit begrijpen... en ik kan je vertellen dat je heel wat mist. het is toch juist geweldig om je te laten overdonderen door de simpele dingen die je om de hoek kunt vinden? het is er (als je er met een open mind naar kijkt) namelijk echt niet minder indrukwekkend om!quote:Op zondag 19 maart 2006 21:14 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Reizen is voor mij een wereld ontdekken die je thuis niet gewend bent. Kuikentjes interesseren me echt geen drol, maar wilde Grizzly beren in de Rockey Mountains daarentegen wel, gewoon omdat dat hier niet voorkomt.
Ik had gelezen hoor. Wat mij betreft, ik waardeer de kleine dingen hier ook, misschien juist wel door het reizen! Ik moet ook niet per se 4 keer per jaar op vakantie, ik ga als ik zin/geld/tijd heb.quote:Op zondag 19 maart 2006 21:14 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
das een kwestie van lezen m'n beste... dat zul je zelf moeten doen vrees ik.
Dat denk ik helemaal niet en heb ik ook nergens gezegd. Maar de tendens heden ten dage is nu eenmaal dat een hoop mensen dingen doen om er bij te horen of mee te kunnen praten, om indruk te maken op mensen. Met verre reizen is dat niet anders vind ik.
Er zijn gewoon een hoop mensen die hele verre reizen maken om dingen te zien, terwijl ze de simpele dingen hier gewoon over het hoofd zien. Kom dan bij mij niet aan met je reisverhalen in de trant van 'jahaa... wij zijn ver weg geweest, wij weten hoe het moet'. En ik hou er ook helemaal niet van als er heel neerbuigend wordt gedaan over andere manieren van vakantie vieren. Ieder z'n ding en zoals ik al zei... ik kan het allemaal waarderen.
Ik spreek dus niet over alles en iedereen die verre reizen maakt, ik gun het iedereen van harte. Gaat mij meer om een bepaalde instelling die je helaas bij vrij veel mensen treft.
ik had het ook niet over jou persoonlijk in principe... meer over een bepaalde (kut) instelling die je bij sommige mensen treft.quote:Op zondag 19 maart 2006 21:19 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik had gelezen hoor. Wat mij betreft, ik waardeer de kleine dingen hier ook, misschien juist wel door het reizen! Ik moet ook niet per se 4 keer per jaar op vakantie, ik ga als ik zin/geld/tijd heb.
Ach, als die mensen dat willen, laat ze hun gang gaan.quote:Op zondag 19 maart 2006 21:21 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
ik had het ook niet over jou persoonlijk in principe... meer over een bepaalde (kut) instelling die je bij sommige mensen treft.
quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:23 schreef saladito het volgende:
Iedereen is weer anders,zo is het nu eenmaal.
Mijn ervaringen,ben zelf nu 69 jaar,mijn vrouw een jaartje jonger.
Veertig jaar terug,ja die zeldzame vakanties hooguit van een week,huisje huren op de Veluwe.
Later,kinderen groter,eerst een tent,daarna een vouwcaravan en ook voor het eerst naar het buitenland.
Een tweede vouwcaravan gekocht,meer moderner,veel plezier aan gehad,naar Frankrijk,Denemarken en Scandinavie.
Kinderen werden ouder,gingen niet meer mee en ja een caravan is toch wat luxer.
Goed een caravan gekocht,ook weer naar Zweden,Frankrijk en zelfs Griekenland,ja hoor echt luxe,ergens aangekomen,je borreltje stond koud.
Alleen een TV antenne ontbrak,wilde ik perse niet,vond ik niet staan,blijf dan thuis.
Dat een jaar of tien volgehouden met die sleurhut achter mijn auto en toen waren we het zat!
Een kleinere auto gekocht,veel zuiniger,weer een tent mert toebehoren,die zelfopblaasbare slaapmatjes er bij,geweldig.
Zo heb je van alles meegemaakt en je grijpt weer terug naar de tent,in ons geval dan.
Wel leuk,je komt ergens op een camping,je wordt bekeken door zij die er al enige weken staan.
Goh,twee 65 plussers en dat in een tentje.Wat zielig!
In vijf minuten staat de tent en hetzelfde aantal minuten om weer op te breken.
Leve de vrijheid!
ik ga graag kamperen en heb een goede job, maar dat is idd persoonlijk. het liefst zet ik hem op in een bos met een riviertje en ga dan overleven. vroeger bijna altijd hotels gehad.quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:04 schreef Sport_Life het volgende:
Persoonlijk hoop ik dat ik na mn 30e wel een goede job heb en niet meer hoef te vertoeven in een tentje, nu is het wel lekker spannend allemaal , maar dan verwacht ik toch wel meer luxe.
Qua schrijfstijl lijk je decennia jonger! Vet!quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:23 schreef saladito het volgende:
Veertig jaar terug,ja die zeldzame vakanties hooguit van een week,huisje huren op de Veluwe.
Later,kinderen groter,eerst een tent,daarna een vouwcaravan en ook voor het eerst naar het buitenland.
Een tweede vouwcaravan gekocht,meer moderner,veel plezier aan gehad,naar Frankrijk,Denemarken en Scandinavie.
Kinderen werden ouder,gingen niet meer mee en ja een caravan is toch wat luxer.
Goed een caravan gekocht,ook weer naar Zweden,Frankrijk en zelfs Griekenland,ja hoor echt luxe,ergens aangekomen,je borreltje stond koud.
Alleen een TV antenne ontbrak,wilde ik perse niet,vond ik niet staan,blijf dan thuis.
Dat een jaar of tien volgehouden met die sleurhut achter mijn auto en toen waren we het zat!
Een kleinere auto gekocht,veel zuiniger,weer een tent mert toebehoren,die zelfopblaasbare slaapmatjes er bij,geweldig.
Zo heb je van alles meegemaakt en je grijpt weer terug naar de tent,in ons geval dan.
Wel leuk,je komt ergens op een camping,je wordt bekeken door zij die er al enige weken staan.
Goh,twee 65 plussers en dat in een tentje.Wat zielig!
In vijf minuten staat de tent en hetzelfde aantal minuten om weer op te breken.
Leve de vrijheid!
Jaquote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:55 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Qua schrijfstijl lijk je decennia jonger! Vet!
Ik zie ook het verband niet tussen wel of geen geld hebben en in een tentje slapen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ga graag kamperen en heb een goede job, maar dat is idd persoonlijk. het liefst zet ik hem op in een bos met een riviertje en ga dan overleven. vroeger bijna altijd hotels gehad.
de insecten.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 02:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zie ook het verband niet tussen wel of geen geld hebben en in een tentje slapen.
In landen met een redelijk klimaat slaap ik juist bij voorkeur in een tentje omdat je dan buiten ligt.
De frisse lucht, de vogeltjes en krekeltjes die je hoort, de geur van buitenlucht, de regendruppels op het tentdoek... heerlijk![]()
Ontzettend stoer dat je fokt!quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:23 schreef saladito het volgende:
Ik heb vroeger (als kind met ouders) vaak gekampeert en heb gewoon een hekel aan insecten. Doe mij maar een lekker echt bed. Ik hoef ook niet te horen wat de buren allemaal in bed doen en bespreken. Aangezien een tent praktisch geen geluid tegenhoud....quote:Op zaterdag 25 maart 2006 02:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
ja ín de natuurleven insecten, en soms eentje in je tent. oehoe!
ik kampeer dan ook wild. en dan heeft niemand last van geluiden.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 02:33 schreef Kresj het volgende:
[..]
Ik heb vroeger (als kind met ouders) vaak gekampeert en heb gewoon een hekel aan insecten. Doe mij maar een lekker echt bed. Ik hoef ook niet te horen wat de buren allemaal in bed doen en bespreken. Aangezien een tent praktisch geen geluid tegenhoud....
quote:
ja ok... maar dat vuurtje vinden ze weer niet oke op campings... Ik hou het tegenwoordig gewoon lekker bij hotels... en daarbij zie ik mezelf nog niet zo snel kamperen in Afrika, Azie, etc... Amerika dan misschien weer wel, maar om nou in of bij New York te kamperen....quote:Op zaterdag 25 maart 2006 02:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
vuurtje voor je tent en je hebt nergens last van. je kan ook sommige planten gebruiken die insecten afweren.
in steden ga ik uiteraard naar hotels...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 02:38 schreef Kresj het volgende:
[..]
ja ok... maar dat vuurtje vinden ze weer niet oke op campings... Ik hou het tegenwoordig gewoon lekker bij hotels... en daarbij zie ik mezelf nog niet zo snel kamperen in Afrika, Azie, etc... Amerika dan misschien weer wel, maar om nou in of bij New York te kamperen....
Laat ik zou vooral naar steden gaan.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 02:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
in steden ga ik uiteraard naar hotels...
Ja zo was dat bij mij ook. Toen ik een jong pikje was deed ik alles met de auto. Als 30+er dacht ik opeens hmmm zo'n stukje fietsen is eigenlijk best lekkerquote:Op zondag 26 maart 2006 01:13 schreef Asics het volgende:
tegenwoordig ga ik weer op de fiets naar me werk, net zoals ik vroegah op de fiets naar school ging.
Dit klinkt geweldigquote:Op zondag 26 maart 2006 01:05 schreef saladito het volgende:
Solitarias,bedankt voor je compliment en dit jaar 10 september,hoop ik mijn zeventigste verjaardag te vieren in ons tentje ergens onder of boven de Pyreneen.
Met een schapen kaas,fles rode wijn,olijven er bij en ik ben Koning Saladito
Speciaal voor een stukje kaas, Olijven en een flesje wijn een trans-atlantische vlucht?quote:Op zondag 26 maart 2006 01:05 schreef saladito het volgende:
Solitarias,bedankt voor je compliment en dit jaar 10 september,hoop ik mijn zeventigste verjaardag te vieren in ons tentje ergens onder of boven de Pyreneen.
Met een schapen kaas,fles rode wijn,olijven er bij en ik ben Koning Saladito
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |