abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36141694
Is jullie reisgedrag met het ouder (volwassener?) worden veranderd? Ging je eerst een week je helemaal klem zuipen op Terschelling en ga je nu jezelf zoeken in Nepal? Of blijft het wel zo'n beetje hetzelfde?

Voor mij is er eigenlijk niks veranderd. Althans sinds ik niet meer met m'n ouders mee ga.
pi_36141820
Je ouders en jij gaan allebei nog steeds zuipen en je zelfs SOA's aanneuken in Spanje?
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_36141855
Beter lezen hoor. Het is niet meer verandert sinds ik niet meer met mijn ouders meega.
pi_36141905
Overigens is dat type vakantie niet helemaal mijn kopje thee.
pi_36141921
kan het alletwee (nog steeds) waarderen, al is zelfs voor mij Terschelling e.d. iets te triest
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 18 maart 2006 @ 14:28:09 #6
13250 Lod
Sapere aude!
pi_36142114
Het enige wat echt verandert is dat ik steeds meer luxe wil. Vroeger met tentjes, jeugdherbergen of de meeste billige hostels die er maar te krijgen waren. Ik hecht toch steeds meer belang aan een goed bed, lekkere douche en meer privacy.
GNU Terry Pratchett
  zaterdag 18 maart 2006 @ 14:33:53 #7
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_36142238
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 14:28 schreef Lod het volgende:
Het enige wat echt verandert is dat ik steeds meer luxe wil. Vroeger met tentjes, jeugdherbergen of de meeste billige hostels die er maar te krijgen waren. Ik hecht toch steeds meer belang aan een goed bed, lekkere douche en meer privacy.
Bij mij is het juist het omgekeerde het geval Hoe primitiever en rustiger wat mensen betreft hoe beter.
ik kan niet meer tegen die drukte en dat benauwde.
Je zal als 1dags vlieg je dag niet hebben
pi_36142419
ik ben nooit het tiep geweest van zuipen en strand

toen ik een stuk jonger was ging ik alleen met de rugzak europa door, ik besloot pas 1 dag van te voren waar ik heen ging, en hop ik ging weer op doorreis

toen ik nog met mijn ouders mee ging was het strand voor en strand na

nu ben ik meer van leuke dingen bekijken in bv Berlijn ofzo

mss dit jaar nog een tripje Cuba
die doe ik dan wel alleen
  zaterdag 18 maart 2006 @ 14:43:35 #9
13250 Lod
Sapere aude!
pi_36142437
De rust is zeker ook belangrijker geworden. Geen echte toeristische trekpleisters of vakantiewalhalla's meer, of dan in ieder geval buiten het hoogseizoen.
GNU Terry Pratchett
  zaterdag 18 maart 2006 @ 14:49:44 #10
140904 MLF
Unazukin
pi_36142558
ik ga ook nooit meer in hoog seizoen
ik ga nooit naar trekpleiters (thnk god)

mij zie je niet in Spanje tussen de hoeren (sorry voor het woord, maar zo veranderen meisjes in hun vakantie) en zuipers en vechters

mij zie je ook niet in Griekenland/kreta tussen hetzelfde volk
pi_36142989
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 14:49 schreef MLF het volgende:

mij zie je niet in Spanje tussen de hoeren (sorry voor het woord, maar zo veranderen meisjes in hun vakantie) en zuipers en vechters

Wat een onzin zeg. Ben je uberhaupt weleens op zo'n bestemming geweest? Meisjes die op vakantie gaan naar Spanje hoeren noemen, heb je issues ofzo?

Ontopic, mijn reisgedrag is tot op heden nog niet veranderd, maar ik hou dan ook niet van slechts 1 soort vakantie. Ik vermaak me net zo goed twee weken op rondreis als twee weken op een bedje op het strand. En ik breng ook regelmatig een lang weekend door in een leuke stad.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 15:29:49 #12
140904 MLF
Unazukin
pi_36143324
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 15:12 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Ben je uberhaupt weleens op zo'n bestemming geweest? Meisjes die op vakantie gaan naar Spanje hoeren noemen, heb je issues ofzo?
issues?
was dat?
wat denk je dat je tegenkomt is spanje?
iedereen zuipt
liggen naakt midden op straat

daar pas ik voor

ik verlaag me er niet toe
pi_36143512
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 15:29 schreef MLF het volgende:

[..]

issues?
was dat?
wat denk je dat je tegenkomt is spanje?
iedereen zuipt

daar pas ik voor

ik verlaag me er niet toe
Issues dus.

Ik weet wat ik tegenkom als ik naar Spanje ga, ik ben er meerdere keren geweest. Dat deel dat zich niet weet te gedragen is gewoon heel klein. Maar misschien ben je inderdaad beter op je plaats op de Veluwe.
pi_36143573
Veranderd wel ja. Eerst met mn ouders naar Spanje, Italie. Vanaf mn 17e met vrienden op vakantie naar de 'zuipoorden'. (Al is dat allemaal minder erg dan veel mensen denken) Tegenwoordig zijn de reisjes wat verder en cultureler.
pi_36143878
quote:

Shiiit, waar heb jij last van?
  zaterdag 18 maart 2006 @ 16:18:58 #16
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_36144467
quote:

Als je dan naar de binnelanden gaat zie je nog hoe het er daar echt aan toe gaat ,daar zie je geen toeristen . En het is lekker rustig .
Je zal als 1dags vlieg je dag niet hebben
pi_36145129
Ja, lijkt me logisch. Heeft ook wel met zaken als budget te maken en familieperikelen. Als je jong bent ga je toch wat meer met je vrienden op vakantie en heb je wat minder te makken dan iemand die gewoon een goede fulltime baan heeft.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 16:55:41 #18
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36145207
Mwah... als ik af en toe mensen hoor praten over hun vakantie op Bali (heel mooi hoor, daar niet van) die dan net doen alsof ze iets cultureels hebben gedaan.... tsja... is toch ook een dure 3e wereld uitvoering van lloret met spleetogen in plaats van harige spanjaarden...

Maar goed, don't wanna burst anyone's bubble
pi_36145313
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 15:52 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Shiiit, waar heb jij last van?
Staphorst is net voorzien van een breedbandverbinding.

Anyway, geen idee of het gaat veranderen. Interrailen was in ieder geval tof.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_36145613
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 16:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ja, lijkt me logisch. Heeft ook wel met zaken als budget te maken en familieperikelen. Als je jong bent ga je toch wat meer met je vrienden op vakantie en heb je wat minder te makken dan iemand die gewoon een goede fulltime baan heeft.
Mja, maar dat je meer te besteden hebt aan vakantie wil niet zeggen dat je daarvoor ook kiest. En als er kinderen komen heb je misschien juist wel weer minder te besteden.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 17:41:42 #21
140904 MLF
Unazukin
pi_36146318
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 15:38 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Issues dus.

Ik weet wat ik tegenkom als ik naar Spanje ga, ik ben er meerdere keren geweest. Dat deel dat zich niet weet te gedragen is gewoon heel klein. Maar misschien ben je inderdaad beter op je plaats op de Veluwe.
wat zijn issues

vroeg ik net ook al
pi_36146506
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:41 schreef MLF het volgende:

[..]

wat zijn issues

vroeg ik net ook al
Zie R&P, hoogsensitiviteit, borderline, agorafobie, een minderwaardigheidscomplex you name it; problemen dus.
pi_36156089
Leuke generalisaties
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 19 maart 2006 @ 00:34:08 #24
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36157136
Vroegah ging ik met m'n ouders op vakantie naar landen binnen europa als we in Nederland woonden. We zijn ook een keer naar de VS geweest. Nu ik even uit huis ben ga ik zelf wat verder weg.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36158890
Klemzuipvakanties heb ik nooit leuk gevonden en dus ook nooit gedaan. Een strandvakantie vond en vind ik saai. Vroeger vond ik het wel leuk om te gaan camperen, en dan langere tijd op een camping te blijven. Nu ook wel maar nu gaat het me niet om de camping en wat daar te doen is maar om wat er in de buurt te doen en te zien is. Nu ga ik dus meer op zoek naar de cultuur en vroeger vond ik dat bijzaak.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_36161095
Het stomme is dat ik het vroeger vaak irritant vond als we met m'n ouders naar een museum of kerk gingen, terwijl er nu haast geen reis voorbij gaat zonder musea en/of kerken.

M'n ouders probeerden er trouwens wel een beetje balans in te brengen, ook met dagje pretpark, dagje strand, dagje fietsen, etc.
  zondag 19 maart 2006 @ 07:14:54 #27
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36161099
quote:
Op zondag 19 maart 2006 07:11 schreef k_man het volgende:
Het stomme is dat ik het vroeger vaak irritant vond als we met m'n ouders naar een museum of kerk gingen, terwijl er nu haast geen reis voorbij gaat zonder musea en/of kerken.

M'n ouders probeerden er trouwens wel een beetje balans in te brengen, ook met dagje pretpark, dagje strand, dagje fietsen, etc.
Dat van die kerken had ik vroeger ook. Ik vond het geen ruk aan om een kerk te bezoeken en nu sla ik er geen een over. Als ik er een tegen kom dan. Net als wat Vava zegt, cultuur vind ik nu wat belangrijker dan zon, zee en strand.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36161149
Als kind werd ik ook wel meegesleept naar kerken en mooie oude gebouwen enzo. Saai (toen!)

Eerste vakanties zonder ouders: met aantal vrienden (soms grote groep, soms 1), een keer zo'n strandvakantie (vond ik 3x niks, verveelde me te pletter en dus ook nooit meer gedaan), aantal keer actief/ interrailachtig. Wel allemaal redelijk goedkoop, want geen geld, dus de geneugten van Trier staan me nog levendig bij.

Afgelopen jaren: combi cultuur en natuur. Vaak met z'n 2-en, soms alleen, soms iemand opzoeken.

pi_36161405
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:14 schreef k_man het volgende:

[..]

Mja, maar dat je meer te besteden hebt aan vakantie wil niet zeggen dat je daarvoor ook kiest. En als er kinderen komen heb je misschien juist wel weer minder te besteden.
Je kiest er niet per definitief voor, maar je hebt de mogelijkheden wel, dus dan zul je toch eens kiezen voor mooie bestemmingen waar je altijd al heen wilde, maar die je nooit kon betalen. De keuzemogelijkheden worden ook groter.

Met kinderen ga je ook weer naar andere bestemmingen dan zonder kinderen. Tenminste, dat zie je vaak. Met kinderen ga je geen rondreis maken door Jordanië bijvoorbeeld.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Eindredactie Games zondag 19 maart 2006 @ 08:46:48 #30
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_36161429
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 15:29 schreef MLF het volgende:

was het maar waar dat ze allemaal midden op straat naakt liggen
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 19 maart 2006 @ 08:56:20 #31
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36161475
Met de ouders op vakantie heb ik (bijna) nooit gedaan. Mijn ouders gingen namelijk nooit op vakantie
De typische tiener zuip/neuk vakanties heb ik ook nooit gedaan. Daar vond ik niks aan en had er bovendien geen geld voor. Pas toen ik een baan had (23jr) ben ik serieus begonnen met reizen.
Achteraf wel raar dat ik er zo laat mee ben begonnen. Met een laag budget van hostel naar hostel reizen was iets waarvan ik domweg niet wist dat dat bestond. Ik kende ook helemaal niemand die dat deed, dus ik dacht dat zo'n reis duizenden guldens kostte.

Sinds m'n 24ste heb ik een flinke inhaalslag gemaakt en heb zo'n beetje alle landen bezocht waar ik vroeger over droomde of een fascinatie voor had. Altijd in m'n eentje gereisd met rugzak en weinig voorbereiding. De nadruk lag toen vooral op steden en cultuur.

Na het 'afwerken' van dat landen lijstje is mijn aandacht verschoven naar wonen/werken in het buitenland. Ik heb nu minder gelegenheid voor lange reizen dan vroeger en ik richt me meer op het land waar ik woon. Verder is mijn aandacht verschoven naar meer actieve vakantie (fietsen) met meer nadruk op natuur/ landschap dan vroeger.

Mijn reisgedrag is dus flink veranderd, gedeeltelijk vanwege veranderde interesses en gedeeltelijk vanwege mogelijkheden/ omstandigheden. Als ik in de toekomst weer meer tijd heb (sabbatical year, werkloos, of wegens financieel succes definitief gestopt met werken) dan zal dat patroon opnieuw veranderen.
Stiekum ben ik alweer aan het fantaseren over maandenlange fietstochten en opnieuw backbacken in landen waar ik nog niet ben geweest
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 19 maart 2006 @ 09:12:05 #32
1762 YPPY
Yppiaans
pi_36161567
Tot mijn 12e stonden we op een camping, maar liefst twee verschillende. Dat zal ik nooit meer doen. Daarna gingen we iets verder weg (Duitsland ofzo), maar ik vond het nooit zo leuk. Ik wilde juist wel naar musea en kerken en oude gebouwen, maar ik was de enige. Ik vind het heerlijk dat ik nu op 1 dag naar een kerk en een oud gebouw kan en dan nog wat kan rondwandelen door een stadje. Dat is meer dan vroeger tijdens de hele vakantie.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_36172737
quote:
Op zondag 19 maart 2006 07:11 schreef k_man het volgende:

Zo'n balans hadden wij ook gelukkig!
Let's plant a tree
  zondag 19 maart 2006 @ 18:22:52 #34
140904 MLF
Unazukin
pi_36174013
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:47 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Zie R&P, hoogsensitiviteit, borderline, agorafobie, een minderwaardigheidscomplex you name it; problemen dus.
lol

en dat moet ik hebben

nee hoor
  zondag 19 maart 2006 @ 18:24:53 #35
140904 MLF
Unazukin
pi_36174070
quote:
Op zondag 19 maart 2006 08:46 schreef donald_dick het volgende:

[..]

was het maar waar dat ze allemaal midden op straat naakt liggen
niet allemaal maar het is een teringzooi daar in spanje, griekenland en weet ik waar
ik vertoon me echt niet daar

er wordt ongelooflijk geklaagd door mensen die daar wonen als de nederlanders en engelsen enzo weer komen

ze maken er een teringzooi van
pi_36174140
Tot ik een jaar of 16/17 was ging ik altijd met mn ouders mee naar oa Frankrijk, Italie, Canada, Amerika, etc. Dat was dan vaak met de vouwwagen/camper.
Sinds ik niet meer met mn ouders ga ben ik eigenlijk 1x op "zuipvakantie" geweest, verder heel veel wezen sportklimmen, backpacken en een paar keer wintersport.
  zondag 19 maart 2006 @ 18:27:40 #37
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36174143
mjah... ik vind reizen best leuk maar geen noodzaak. Word altijd zo moe van die mensen die zich uber cultureel geinteresseerd voordoen terwijl ze eigenlijk meer voor de stoerdoenerij reizen dan dat ze echt kijken naar wat er te zien valt... daar zijn er best een hoop van.

Persoonlijk kan ik nog altijd diep geraakt worden door een eendje met wat eendekuikentjens in de prutsloot in Diemen, kijkend vanaf het bruggetje. Wat kan mij zo'n gammellegamella tempel in fokkink oost-west azie dan nog schelen?

Maar goed, kan het alletwee wel waarderen
pi_36174293
Volgens mij weet jij niet echt waar je over praat
  zondag 19 maart 2006 @ 20:47:04 #39
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36179142
quote:
Op zondag 19 maart 2006 18:33 schreef Sport_Life het volgende:
Volgens mij weet jij niet echt waar je over praat
ik weet heel goed waarover ik praat... wou je zeggen dat jij geen mensen kent die de halve wereld over reizen, terug komen met stoere verhalen terwijl ze in hun eigen omgeving niets weten te waarderen?

Daar gaat het toch om? Je kunt wel heel stoer vertellen dat je hier en daar geweest bent en zus en zo hebt gezien, maar het is geen moer waard als je het niet echt op waarde weet te schatten. En daar komt een stukje openheid bij kijken dat helaas weinig mensen hebben.

Maar goed, als jij denkt dat ik maar wat lul moet je dat lekker zelf weten. Ik weet dat ik gelijk heb
pi_36180177
quote:
Op zondag 19 maart 2006 20:48 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

dat bedoel ik nou... ben je nou zo dom of doe je maar alsof?

Ik weet dingen tenminste echt op waarde te schatten en ze te waarderen. Mensen als jij zijn meer van het 'kijk mij dan, kijk mij dan' volk. En daar heb ik een broertje dood aan.
Je komt op mij wel een beetje over alsof jij denkt dat iedereen die verre reizen maakt de dingen dichtbij niet waardeert.
Let's plant a tree
pi_36180406
quote:
Op zondag 19 maart 2006 20:48 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

dat bedoel ik nou... ben je nou zo dom of doe je maar alsof?

Ik weet dingen tenminste echt op waarde te schatten en ze te waarderen. Mensen als jij zijn meer van het 'kijk mij dan, kijk mij dan' volk. En daar heb ik een broertje dood aan.
Reizen is voor mij een wereld ontdekken die je thuis niet gewend bent. Kuikentjes interesseren me echt geen drol, maar wilde Grizzly beren in de Rockey Mountains daarentegen wel, gewoon omdat dat hier niet voorkomt.
  zondag 19 maart 2006 @ 21:14:30 #42
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36180419
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:08 schreef Vava het volgende:

[..]

Je komt op mij wel een beetje over alsof jij denkt dat iedereen die verre reizen maakt de dingen dichtbij niet waardeert.
das een kwestie van lezen m'n beste... dat zul je zelf moeten doen vrees ik.

Dat denk ik helemaal niet en heb ik ook nergens gezegd. Maar de tendens heden ten dage is nu eenmaal dat een hoop mensen dingen doen om er bij te horen of mee te kunnen praten, om indruk te maken op mensen. Met verre reizen is dat niet anders vind ik.

Er zijn gewoon een hoop mensen die hele verre reizen maken om dingen te zien, terwijl ze de simpele dingen hier gewoon over het hoofd zien. Kom dan bij mij niet aan met je reisverhalen in de trant van 'jahaa... wij zijn ver weg geweest, wij weten hoe het moet'. En ik hou er ook helemaal niet van als er heel neerbuigend wordt gedaan over andere manieren van vakantie vieren. Ieder z'n ding en zoals ik al zei... ik kan het allemaal waarderen.

Ik spreek dus niet over alles en iedereen die verre reizen maakt, ik gun het iedereen van harte. Gaat mij meer om een bepaalde instelling die je helaas bij vrij veel mensen treft.
  zondag 19 maart 2006 @ 21:16:20 #43
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36180489
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:14 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Reizen is voor mij een wereld ontdekken die je thuis niet gewend bent. Kuikentjes interesseren me echt geen drol, maar wilde Grizzly beren in de Rockey Mountains daarentegen wel, gewoon omdat dat hier niet voorkomt.
prima, maar dat zal ik nooit begrijpen... en ik kan je vertellen dat je heel wat mist. het is toch juist geweldig om je te laten overdonderen door de simpele dingen die je om de hoek kunt vinden? het is er (als je er met een open mind naar kijkt) namelijk echt niet minder indrukwekkend om!

Maar goed, misschien ben ik wel gezegend met een brein dat het wonderlijke van alles inziet.
pi_36180670
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:14 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

das een kwestie van lezen m'n beste... dat zul je zelf moeten doen vrees ik.

Dat denk ik helemaal niet en heb ik ook nergens gezegd. Maar de tendens heden ten dage is nu eenmaal dat een hoop mensen dingen doen om er bij te horen of mee te kunnen praten, om indruk te maken op mensen. Met verre reizen is dat niet anders vind ik.

Er zijn gewoon een hoop mensen die hele verre reizen maken om dingen te zien, terwijl ze de simpele dingen hier gewoon over het hoofd zien. Kom dan bij mij niet aan met je reisverhalen in de trant van 'jahaa... wij zijn ver weg geweest, wij weten hoe het moet'. En ik hou er ook helemaal niet van als er heel neerbuigend wordt gedaan over andere manieren van vakantie vieren. Ieder z'n ding en zoals ik al zei... ik kan het allemaal waarderen.

Ik spreek dus niet over alles en iedereen die verre reizen maakt, ik gun het iedereen van harte. Gaat mij meer om een bepaalde instelling die je helaas bij vrij veel mensen treft.
Ik had gelezen hoor. Wat mij betreft, ik waardeer de kleine dingen hier ook, misschien juist wel door het reizen! Ik moet ook niet per se 4 keer per jaar op vakantie, ik ga als ik zin/geld/tijd heb.
Let's plant a tree
  zondag 19 maart 2006 @ 21:21:34 #45
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36180754
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:19 schreef Vava het volgende:

[..]

Ik had gelezen hoor. Wat mij betreft, ik waardeer de kleine dingen hier ook, misschien juist wel door het reizen! Ik moet ook niet per se 4 keer per jaar op vakantie, ik ga als ik zin/geld/tijd heb.
ik had het ook niet over jou persoonlijk in principe... meer over een bepaalde (kut) instelling die je bij sommige mensen treft.
  zondag 19 maart 2006 @ 21:22:08 #46
94688 EagleJ
United will stand!
pi_36180783
Het verandert voor mij meer omdat ik nu meer geld te besteden heb dan (zeg) 7 jaar geleden, daardoor komen verre oorden sowieso eerder (en meer) in aamerking...
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
pi_36181430
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:21 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

ik had het ook niet over jou persoonlijk in principe... meer over een bepaalde (kut) instelling die je bij sommige mensen treft.
Ach, als die mensen dat willen, laat ze hun gang gaan.
Let's plant a tree
pi_36230927
Vakantie blijft hetzelfde "zuipen en feesten" alleen eerst deed ik het op Terschelling en nu in Turkije
pi_36252329
Ja... ik merk dat ik meer naar rustige natuur-bestemmingen ga ipv Las Vegas,Florida,Hawaii,Gran Canaria en meer van dat soort feest en leve-de-lol vakantiebestemmingen.
Dus Schotland,Ierland, Zwitserland,Turkije e.d. zijn tegenwoordig meer in trek.
31 december 2006: Inactive FOK!account
  FOK!fotograaf woensdag 22 maart 2006 @ 07:54:39 #50
73911 ultra_ivo
pi_36254387
Eigenlijk is er bij mij niet veel veranderd. Alleen door de opgedane reiservaring kan ik nu in wat extremere gebieden fietsen. Voor de rest is het toch aktief, fietsvakanties (vroeger toen ik nog niet alleen ging wandelvakanties). En gewoon zelf oroganiseren. Hetzij voor mezelf hetzij voor de fietsclub. En af en toe een tripje rond een sportevenement, zelf meedoen dan uiteraard
pi_36270733
vroeger reisde ik de "hele" wereld rond, nu heb ik een boot en kom alleen in Friesland
pi_36272577
-edit-

klagen doe je in FB

[ Bericht 92% gewijzigd door DutchTrain op 22-03-2006 22:05:28 ]
  † In Memoriam † woensdag 22 maart 2006 @ 23:15:35 #53
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_36282884
Mijn reisgedrag is wel veranderd. Ik ging vroeger (inderdaad) naar Terschelling om te zuipen. En hoewel ik mezelf nog niet ga zoeken in Nepal, ga ik bijvoorbeeld wel meer naar steden om wat meer te zien dan alleen de horeca-etablissementen. Ging ik vroeger naar Isla Margarita (toch wel een beetje een soort Costa del Sol), nú zou ik eerder naar Noorwegen gaan.

Toch zal er altijd ruimte blijven voor een ordinaire zon- en strandvakantie. Al is het maar als tussendoortje van 1 week i.p.v 3 weken. Financieel gezien kan ik me wat meer veroorloven dan vroeger en hoef ik niet alles op zij te zetten voor 2 weken Bordeaux. Nu is het meer én én. Dus én een weekje zon én twee weekjes cultuur.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_36283732
Ik vind een strandvakantie echt niet leuk vorig jaar ben ik in de zomer naar Portugal geweest, Albufeira. Leuk hoor erg gezellig, 's avonds lekker eten enz... maar ik was er een week en ik ben maar 1 middag naar het strand geweest, verder andere dingen gedaan, zoals met een huurauto naar wat dorpjes in de buurt, een keer naar Sevilla, boottochtje. Op het strand verveel ik me altijd
Let's plant a tree
  woensdag 22 maart 2006 @ 23:47:58 #55
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36284203
Ja, van zon en disco, strandhangvakanties meer naar culturele vakanties met uitstapjes.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_36294339
op verzoek van de TS weer een zetje naar TRV

succes
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_36302452
Iedereen is weer anders,zo is het nu eenmaal.
Mijn ervaringen,ben zelf nu 69 jaar,mijn vrouw een jaartje jonger.
Veertig jaar terug,ja die zeldzame vakanties hooguit van een week,huisje huren op de Veluwe.
Later,kinderen groter,eerst een tent,daarna een vouwcaravan en ook voor het eerst naar het buitenland.
Een tweede vouwcaravan gekocht,meer moderner,veel plezier aan gehad,naar Frankrijk,Denemarken en Scandinavie.
Kinderen werden ouder,gingen niet meer mee en ja een caravan is toch wat luxer.
Goed een caravan gekocht,ook weer naar Zweden,Frankrijk en zelfs Griekenland,ja hoor echt luxe,ergens aangekomen,je borreltje stond koud.
Alleen een TV antenne ontbrak,wilde ik perse niet,vond ik niet staan,blijf dan thuis.
Dat een jaar of tien volgehouden met die sleurhut achter mijn auto en toen waren we het zat!
Een kleinere auto gekocht,veel zuiniger,weer een tent mert toebehoren,die zelfopblaasbare slaapmatjes er bij,geweldig.
Zo heb je van alles meegemaakt en je grijpt weer terug naar de tent,in ons geval dan.
Wel leuk,je komt ergens op een camping,je wordt bekeken door zij die er al enige weken staan.
Goh,twee 65 plussers en dat in een tentje.Wat zielig!
In vijf minuten staat de tent en hetzelfde aantal minuten om weer op te breken.
Leve de vrijheid!
pi_36303706
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 17:23 schreef saladito het volgende:
Veertig jaar terug,ja die zeldzame vakanties hooguit van een week,huisje huren op de Veluwe.
Later,kinderen groter,eerst een tent,daarna een vouwcaravan en ook voor het eerst naar het buitenland.
Een tweede vouwcaravan gekocht,meer moderner,veel plezier aan gehad,naar Frankrijk,Denemarken en Scandinavie.
Goed een caravan gekocht,ook weer naar Zweden,Frankrijk en zelfs Griekenland,ja hoor echt luxe,ergens aangekomen,je borreltje stond koud.
Alleen een TV antenne ontbrak,wilde ik perse niet,vond ik niet staan,blijf dan thuis.
Dat een jaar of tien volgehouden met die sleurhut achter mijn auto en toen waren we het zat!
Een kleinere auto gekocht,veel zuiniger,weer een tent mert toebehoren,die zelfopblaasbare slaapmatjes er bij,geweldig.
Zo heb je van alles meegemaakt en je grijpt weer terug naar de tent,in ons geval dan.
Wel leuk,je komt ergens op een camping,je wordt bekeken door zij die er al enige weken staan.
Leve de vrijheid!

Als ik zo naar mijn opa en oma kijk... die gaan al 20 jaar met het vliegtuig en dure hotels overal heen . Daarvoor keihard werken om het geld dat ze nu uitgeven te verdienen .
Maar die zijn dan ook wat ouder .

Persoonlijk hoop ik dat ik na mn 30e wel een goede job heb en niet meer hoef te vertoeven in een tentje, nu is het wel lekker spannend allemaal , maar dan verwacht ik toch wel meer luxe.
  donderdag 23 maart 2006 @ 18:41:30 #59
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36304735
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 18:04 schreef Sport_Life het volgende:

Persoonlijk hoop ik dat ik na mn 30e wel een goede job heb en niet meer hoef te vertoeven in een tentje, nu is het wel lekker spannend allemaal , maar dan verwacht ik toch wel meer luxe.
ik ga graag kamperen en heb een goede job, maar dat is idd persoonlijk. het liefst zet ik hem op in een bos met een riviertje en ga dan overleven. vroeger bijna altijd hotels gehad.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_36334711
quote:
Leve de vrijheid!
Qua schrijfstijl lijk je decennia jonger! Vet!
pi_36345663
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 17:55 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Qua schrijfstijl lijk je decennia jonger! Vet!
Ja
Let's plant a tree
pi_36345889
Vroeger, tot zo'n 5 jaar geleden, was het rugzakje, liften, treinen, bussen, kamperen in Frankrijk of Spanje. Nu kan ik ivm met slechte rug, niet meer op een dun matje slapen, dus huur ik tent met bed. Ben ook 2x in India geweest, maar daar sliep ik in hostalletjes.
Vind kamperen nog steeds het leukst.
ik zeg altijd maar: zou je willen ruilen?
  zaterdag 25 maart 2006 @ 01:18:36 #63
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_36346129
Ik reise vroeger met de bus naar het werk. Nu met de auto.

Maar daar doelde je niet op waarschijnlijk...

OT: vroeger bleef ik dichterbij huis en zoop ik me klem... Dat was meer een financiele kwestie als een bewuste keuze. Nu ga ik vaak naar Amerika en zuip ik me daar klem....
pi_36346224
Ja, vroeger ging ik niet en nu het liefst 3 keer per jaar (en meer mocht dat mogelijk zijn )
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 25 maart 2006 @ 02:07:28 #65
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36346728
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 18:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik ga graag kamperen en heb een goede job, maar dat is idd persoonlijk. het liefst zet ik hem op in een bos met een riviertje en ga dan overleven. vroeger bijna altijd hotels gehad.
Ik zie ook het verband niet tussen wel of geen geld hebben en in een tentje slapen.
In landen met een redelijk klimaat slaap ik juist bij voorkeur in een tentje omdat je dan buiten ligt.
De frisse lucht, de vogeltjes en krekeltjes die je hoort, de geur van buitenlucht, de regendruppels op het tentdoek... heerlijk
Mijn reisverslagen
  zaterdag 25 maart 2006 @ 02:11:41 #66
21984 Kresj
pi_36346766
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 02:07 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik zie ook het verband niet tussen wel of geen geld hebben en in een tentje slapen.
In landen met een redelijk klimaat slaap ik juist bij voorkeur in een tentje omdat je dan buiten ligt.
De frisse lucht, de vogeltjes en krekeltjes die je hoort, de geur van buitenlucht, de regendruppels op het tentdoek... heerlijk
de insecten.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 02:31:40 #67
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36346948
quote:
Ontzettend stoer dat je fokt!
  zaterdag 25 maart 2006 @ 02:33:33 #68
21984 Kresj
pi_36346962
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 02:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja ín de natuurleven insecten, en soms eentje in je tent. oehoe!
Ik heb vroeger (als kind met ouders) vaak gekampeert en heb gewoon een hekel aan insecten. Doe mij maar een lekker echt bed. Ik hoef ook niet te horen wat de buren allemaal in bed doen en bespreken. Aangezien een tent praktisch geen geluid tegenhoud....
  zaterdag 25 maart 2006 @ 02:34:21 #69
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36346967
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 02:33 schreef Kresj het volgende:

[..]

Ik heb vroeger (als kind met ouders) vaak gekampeert en heb gewoon een hekel aan insecten. Doe mij maar een lekker echt bed. Ik hoef ook niet te horen wat de buren allemaal in bed doen en bespreken. Aangezien een tent praktisch geen geluid tegenhoud....
ik kampeer dan ook wild. en dan heeft niemand last van geluiden.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 02:36:12 #70
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36346981
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 02:35 schreef Kresj het volgende:

[..]

Maar wel de insecten...

vuurtje voor je tent en je hebt nergens last van. je kan ook sommige planten gebruiken die insecten afweren.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 02:38:14 #71
21984 Kresj
pi_36346998
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 02:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vuurtje voor je tent en je hebt nergens last van. je kan ook sommige planten gebruiken die insecten afweren.
ja ok... maar dat vuurtje vinden ze weer niet oke op campings... Ik hou het tegenwoordig gewoon lekker bij hotels... en daarbij zie ik mezelf nog niet zo snel kamperen in Afrika, Azie, etc... Amerika dan misschien weer wel, maar om nou in of bij New York te kamperen....
  zaterdag 25 maart 2006 @ 02:40:43 #72
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36347019
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 02:38 schreef Kresj het volgende:

[..]

ja ok... maar dat vuurtje vinden ze weer niet oke op campings... Ik hou het tegenwoordig gewoon lekker bij hotels... en daarbij zie ik mezelf nog niet zo snel kamperen in Afrika, Azie, etc... Amerika dan misschien weer wel, maar om nou in of bij New York te kamperen....
in steden ga ik uiteraard naar hotels...
  zaterdag 25 maart 2006 @ 02:43:22 #73
21984 Kresj
pi_36347040
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 02:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

in steden ga ik uiteraard naar hotels...
Laat ik zou vooral naar steden gaan. (misschien wel door insecten/kampeer trauma van vroeger...)
  zaterdag 25 maart 2006 @ 18:30:43 #74
140904 MLF
Unazukin
pi_36360190
Ik vind vanmorgen een gesprek op tussen 2 stuutjes over vakantie, ze praten er zo over of het de normaalste zaak van de wereld is om naar de andere kant van de wereld te gaan

mij boeit china niet
indonesie ook niet

maar die grote verhalen: ik ben naar china geweest, jij maar naar spanje
dat moet iedereen zelf weten

vroeger ging ik ook 8 weken op vakantie
ik moet er niet meer aan denken
2 weken is zat
zo hou ik nog genoeg dagen over om nog een keer te gaan

in 2002 ben ik 8x op vakantie geweest
vorig jaar 4 of 5x
pi_36369678
Solitarias,bedankt voor je compliment en dit jaar 10 september,hoop ik mijn zeventigste verjaardag te vieren in ons tentje ergens onder of boven de Pyreneen.
Met een schapen kaas,fles rode wijn,olijven er bij en ik ben Koning Saladito
  zondag 26 maart 2006 @ 01:13:21 #76
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_36369802
tegenwoordig ga ik weer op de fiets naar me werk, net zoals ik vroegah op de fiets naar school ging.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  zondag 26 maart 2006 @ 03:39:44 #77
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36370834
quote:
Op zondag 26 maart 2006 01:13 schreef Asics het volgende:
tegenwoordig ga ik weer op de fiets naar me werk, net zoals ik vroegah op de fiets naar school ging.
Ja zo was dat bij mij ook. Toen ik een jong pikje was deed ik alles met de auto. Als 30+er dacht ik opeens hmmm zo'n stukje fietsen is eigenlijk best lekker
Mijn reisverslagen
  zondag 26 maart 2006 @ 03:41:52 #78
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36370845
quote:
Op zondag 26 maart 2006 01:05 schreef saladito het volgende:
Solitarias,bedankt voor je compliment en dit jaar 10 september,hoop ik mijn zeventigste verjaardag te vieren in ons tentje ergens onder of boven de Pyreneen.
Dit klinkt geweldig
Mijn reisverslagen
pi_36371420
quote:
Op zondag 26 maart 2006 01:05 schreef saladito het volgende:
Speciaal voor een stukje kaas, Olijven en een flesje wijn een trans-atlantische vlucht?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 26 maart 2006 @ 21:03:03 #80
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_36387785
[0-14] Met pa en ma met de boot naar Engeland en daar in een tentje - zelf koken

[15-17] Met vrienden naar Zandvoort in legertent en veel bier - veel patat

[18+] Alleen of met gezelschap wereldwijd vliegen, verblijf bij vrienden, in top hotels, guest house of strandhutje - restaurants, straatvoedsel, home cooking

Ik weet steeds beter wat ik wil/kan, hoewel teveel opties maakt het soms weer moeilijk!

De perfecte vakantie is verblijf bij familie/vrienden met overdag cultuur/sport/shoppen/relaxen en 's avonds feest!
reset
pi_36390733
Diego,lachen met jouw en een compliment voor je geheugen!
Nee joh,die vijf weken in Holland en elke dag mijn benen onder tafel bij een van mijn kinderen,dus het is en en en. Duidelijk?
pi_36420889
Ja
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:47:35 #83
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_36489324
Met mijn ouders heb ik vooral Nederland gezien en delen van Europa. Er werd veel gekampeerd toen ik jong was, maar nooit een hele vakantie op één plek, altijd rondreizend. Daarna met boten door Groningen en Friesland, veel zeilen... Mijn ouders waren altijd wel actief: op de kamping of de boot met een hapje en een drankje, maar ook al die stadjes in om rond te kijken en heel veel fietsen. Wel altijd rustige kampings of jachthavens, qua uitgaan was er nooit zoveel te doen. Wat natuurlijk minder leuk werd toen ik een jaar of 15 was, maar voor die tijd vond ik het altijd wel prima. Ben nog een aantal jaar op zeilkamp geweest en wilde zelfs instructeur worden. Maar na één jaar interrail is de rondreis-bug nooit meer weggegaan (misschien dat ik die zelfs van mijn ouders heb geerft dus ).

Inmiddels dus minder Nederland en minder kamperen. Dat deed ik in het begin nog wel, maar heb ik nu wel gezien (behalve een dagje hier of daar). Ook echte youth hostels (die kwamen na de kamping ) waar iedereen alleen maar een beetje loopt te hangen de hele dag, hoeven niet meer.

Wel gebleven: rondreizen dus, een mix tussen steden zien en lekker op terrasjes of andere leuke plekjes zitten en de wereld aan je voorbij te laten trekken.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 30 maart 2006 @ 22:07:01 #84
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_36507004
Kweenie, volgens mij is in mijn reisbeleving niet veel veranderd. Ben nu 33 en ging vroeger met mijn familie naar Mallorca, en nu ga ik nog steeds graag daarheen.. voor veel strand, natuur en ook cultuur. Van mezelf vind ik het opmerkelijk dat ik niet de behoefte heb buiten Europa te gaan (Finland vind ik ook hartstikke gaaf).

Ik heb een oom die al een jaar of 20 van die maandlange groepsreizen maakt, en alles van Afrika, Azie en Zuid-Amerika wel gezien heeft. En ik heb duizenden van zijn dia's voorbij zien komen. Maar dus nooit de neiging gehad om zelf op die Maya tempel te staan, of tussen de koppensnellers op Borneo te zitten, of de Galapagos schildpad te fotograferen...
pi_36627368
Reizen, heb ik eigenlijk geen behoefte aan. M'n grootvader vroeger wel, wandelde op z'n 67 naar India en verder. Geen idee of dat ook z'n bedoeling was... In China werd hij het blijkbaar beu, is naar de ambassade gegaan om zich te laten repatriëren. Vond onlangs tussen z'n papieren een britse krant van '69 terug met een stukje over hem erin, verslaggever was hem in Dehli tegen het lijf gelopen.
Hij had een klein pensioentje en z'n vijf dochters waren getrouwd, dus was hij maar gaan wandelen...

Zijn reisgedrag was in ieder geval veranderd...

[ Bericht 5% gewijzigd door Doderok op 04-04-2006 10:26:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')