abonnement Unibet Coolblue
pi_33815912
Rond september/oktober ga ik samen met een vriend voor 3 weken naar amerika.
We willen dan de west kust gaan bekijken.
Vliegen op SF en dan met de auto verder rijden langs alle beziens waardigheden en dan vanaf denver nog even een tussenstop maken in new york.

Is het gemakkelijk om daar aan motelletjes te komen??
Of te wel we willen alleen de vlucht de auto en de 1e nacht regelen....

Gaat dat een beetje makkelijk, iemand goeie tips?
  Moderator zaterdag 7 januari 2006 @ 23:23:30 #2
45833 crew  Fogel
pi_33817058
Motellen zijn er volop, hoef je echt niet vantevoren te boeken.
'even een tussenstop in new york'... ik zou zeggen, neem nog eens een kijkje op de kaart, is best een stukje rijden vanaf de westkust (OK, vanaf Denver ben je al ongeveer halverwege, maar heen en weer karren tussen de kusten - er vanuitgaande dat je vanaf SF terugvliegt- in 3 weken gaat krap worden als je ook dingen echt wil gaan bekijken)!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_33817601
Ik wil vanaf denver vliegen naar ny en vanaf ny terug naar NL!

  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:42:50 #4
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_33817683
Op elke hoek heb je daar een motel, als je echt een avontuurlijke vakantie wil heb je geen tips nodig.
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
  Moderator zondag 8 januari 2006 @ 00:00:14 #5
45833 crew  Fogel
pi_33818212
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:40 schreef forzaola het volgende:
Ik wil vanaf denver vliegen naar ny en vanaf ny terug naar NL!

Kijk dat scheelt aanzienlijk

Als je alleen naar NYC gaat en vanaf daar niet verder upstate NY en eventueel enkele van de "New England states" wil, dan is huisvesting geen probleem (al kan je waarschijnlijk voor NYC het beste toch wel wat vantevoren boeken vanaf thuis omdat je dan goed overzicht hebt over de hotels/motels).
Als je wel buiten de stad wil, zou ik toch maar even vantevoren bellen. In de herst is het namelijk heel erg populair om naar New England te gaan wegens de prachtige kleuren die de bossen krijgen. Heb hierdoor zelf een keer in oktober 3 a 4 uur lang moeten rijden om een slaapplek te vinden omdat alle motels vol zaten (dit was in Vermont), uiteindelijk een kamer gevonden in een of ander ski resort voor 100$ per nacht... als je low-budget reis wil je dat voorkomen!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_33819341
Ik ben al eens eerder in NY geweest... En ken er een perfect hotel...
Dat is ook de reden dat ik terug wil. Vind het een geweldige Durp!!!.
pi_33822247
Gaat idd makkelijk. Wat voor auto neem je?
  zondag 8 januari 2006 @ 08:02:08 #8
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_33824602
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:40 schreef forzaola het volgende:
Ik wil vanaf denver vliegen naar ny en vanaf ny terug naar NL!

Als je de auto huurt in San Francisco en achterlaat in Denver, houd dan wel rekening met 'drop-off' kosten. Die kunnen oplopen tot honderden dollars.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_33826284
quote:
Op zondag 8 januari 2006 02:48 schreef Dizzee het volgende:
Gaat idd makkelijk. Wat voor auto neem je?
geen idee, ben nog bezig om allerlei zaken te regelen, tips?
ZO'n auto regelen hoe kan je dat het best regelen, vanuit NL of daar in de VS?
pi_33827044
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:35 schreef forzaola het volgende:

[..]

geen idee, ben nog bezig om allerlei zaken te regelen, tips?
ZO'n auto regelen hoe kan je dat het best regelen, vanuit NL of daar in de VS?
Ik hoor wel eens dat wanneer je vanuit NL een bepaald type auto boekt, ter plekke alleen een grotere (duurdere) versie beschikbaar is. Maar met een beetje onderhandelen zullen ze je die gewoon zonder extra kosten meegeven.

Verder wil leeftijd nog wel eens een probleem zijn. Ben je jonger dan 21 word er nog wel eens moeilijk gedaan. Je moet dan waarschijnlijk een eigen autoverzekering hebben.
pi_33836342
ben 26 in oktober dus das geen probleem
  dinsdag 10 januari 2006 @ 12:33:51 #12
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_33898939
Via exit-reizen.nl kun je (van de zomer iig) het goedkoopst je auto boeken. Wij hadden zo'n medium auto, platina pakket (dan heb je alle verzekeringen). Was een Chrysler Neon.
Achteraf was dat voor twee personen vrij klein (qua kofferbakruimte), zou dus nu een intermediate formaat boeken...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_33903441
Idd wel even vergelijken van de drop-off kosten van de auto gem. betaal je wel een 150 dollar uitschieter wat wij ooit betaald hebben is bijna 400 dollar.
Verder zijn hotels best goed te regelen daar ter plekke. Succes in elk geval en waarschijnlijk zul je na terugkomst net zo verslaafd zijn aan de USA al ik :-)
pi_33903529
Tips:
- regel auto in nederland, dan weet je zeker dat je ook goed zit kwa verzekering want dat is in amerika nog wel eens lastig.
- als je hotels niet van te voren boekt, boek dan wel het hotel voor de eerste nacht alvast, handig als je erg laat aankomt, dan hoef je niet nog een hotel te zoeken.
pi_33909229
Hotel voor je eerste nacht sowieso boeken in San Francisco, aanrader is het Red Roof Inn bij het vliegveld met uitzicht op de baai en de landende vliegtuigen. Ongeveer 10 minuten rijden van het vliegveld en zeer goedkoop. Ik vond de bedden lekker groot en comfortabel!

Plan je reis van tevoren en maak niet meer dan 800 kilometer op een dag. Kijk op internet of in elke stopplaats redelijk geprijsde hotels zijn. Best Western Hotels vond ik goed. Snuffel eens rond bij de verschillende verhuurbedrijven. Wij waren het goedkoopst uit bij Alamo en hadden een Pontiac Sunfire, perfect voor 2 personen en een grote kofferbak waar met gemak de bagage in kon.

Hotel in NY natuurlijk van tevoren boeken. Een hostel is een goedkope en leuke ervaring. Je komt snel onder de internationale mensen en contacten zijn snel gemaakt. Kies je hostel met precisie, de een is beter dan de ander, Soms betaal je een paar dollar per nacht meer en zit je iets verder weg maar is je kamer wel 10 keer beter.

Veel plezier!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 10 januari 2006 @ 18:25:12 #16
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_33911075
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 14:48 schreef Net_Loony het volgende:

- als je hotels niet van te voren boekt, boek dan wel het hotel voor de eerste nacht alvast, handig als je erg laat aankomt, dan hoef je niet nog een hotel te zoeken.
En je hebt een adres nodig om op het 'groene formuliertje' (dat je in het vliegtuig krijgt en bij de douane inlevert) in te vullen. Dus zorg dat je een hotel/motel of i.d. hebt voor de eerste nacht.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_33930121
Bedankt voor alle tips, heb er nu al zin an.
Ik was zo ie zo van plan om de 1ste nacht in ieder gevan te boeken scheelt een hoop gezeul in het begin. Verder ben ik al is in NY geweest en klen een paar goeie hotels.

En dat groene papiertje daar hak nog niet eens aangedacht

Mensen die meer tips hebben, graag.....
pi_34052752
Dit is de globale reis die ik wil gaan maken.
Iemand nog zaken van vergeet dit plekje niet?

  zaterdag 14 januari 2006 @ 18:53:37 #19
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_34055835
Zie www.mthalen.blogspot.com voor redelijk veel dingen waar je ook langs komt.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_34062965
leuk reisverslag matthijs, veel nuttige info. wat was jouw budget als ik vragen mag ?
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_34064051
Je vergeet Sequioa National Park tussen Yosemite en Death Valley. Evenals Bryce NP en Zion NP.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 14 januari 2006 @ 22:35:10 #22
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_34065098
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 21:40 schreef dddour het volgende:
leuk reisverslag matthijs, veel nuttige info. wat was jouw budget als ik vragen mag ?
Dat kan ik je vrij precies vertellen, voor twee personen:
¤1987 - 22 nachten hotel
¤1251 - 2 vliegtickets, British Airways- Los Angeles
¤637 - 3,5 week autohuur, Chrysler Neon, platinum verzekeringen, exit-reizen.nl
¤670 - attracties en parktoegang
¤316 - benzine
¤972 - eten
--------------
5833 euro

Hotels uitgezocht via Tripadvisor op prijs/kwaliteit. 4x in een Nationaal Park. Kan eventueel nog wel iets goedkoper denk ik.
Vliegtickets waren het goedkoopst toen, vlucht op dinsdag, om een of andere vage reden goedkoper
Autohuur was goedkoopste via ER, want alle verzekeringen zitten er daar bij in. Zou overigens achteraf een 1 maat grotere auto hebben genomen (intermediate dus), maar je kan ook ter plekke upgraden als je je nog bedenkt.
Attracties; bv toegang tot alle nationale en state parks, Universal Studios, Dinner Cruise, Destiny's Child, Cirque Du Soleil, Monument Valley Tour & Antelope Canyon tour...
Eten: ongeveer de helft vd hotels zat ontbijt bij, de andere helft 's ochtends in de supermarkt broodjes etc gehaald (koeltas). Avondeten Mc, Jack In The Box, Subway, Pizza/pasta en steak, dat idee...
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 22:40:27 #23
129112 bosnerd
bosjes zijn relaxt
pi_34065314
als je toch perongeluk in de buurt bent, NIET LAS VEGAS MISSEN.
is echt ongelofelijk gaaf (ik wil teruuuuuuuug )

oja bijdeweg, het omrijden is het waard, zoek maar eens informatie over Vegas dan geloof je me wel (denk ik)
  zaterdag 14 januari 2006 @ 22:46:00 #24
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_34065525
quote:
Dit is de globale reis die ik wil gaan maken.
Iemand nog zaken van vergeet dit plekje niet?
- Tussen SF en Lake Tahoe kan je door Napa Valley rijden, wijnboer bezoeken, bv. Sterling Vinyards, met een kabelbaantje...
- Tussen Lake Tahoe en Yosemite zitten Bodie (spookstadje) en Mono Lake (geinig meertje met Tufa torentjes, zie google)
- Van Death Valley naar Area 51 is niet te doen, of je moet echt heeeeel erg fan zijn van The X-Files (wilde er zelf ook heen, maar schijnt weinig te zien te zijn, op een paar bordjes met Extraterrestrial Highway en een Diner na):
Dante's View -> Las Vegas -> 09:18 - 13:00
Dante's View -> Rachel (Area 51) -> Las Vegas -> 09:18 - 15:17 - 19:15
- van Death Valley naar Las Vegas: Red Rock Canyon
- Las Vegas - Grand Canyon zit de Hoover Dam
- Phoenix - LA zit ergens middenin Joshua Tree National Park...

Zoals Jaguerized zegt: je mist Zion & Bryce (en Arches en Monument Valley)... Tenzij je familie in Phoenix hebt zou ik Phoenix skippen en minimaal Bryce (en dus ook Zion) meenemen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_34065563
Als je naar de Grand Canyon gaat, dan is Williams een goede uitvalsbasis. Ik neem aan dat je de South Rim gaat bezoeken. De North Rim is ook aan te raden though, het schijnt een compleet ander uitzicht te zijn dan de SR.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')