alex?! geen tractor!quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Hij blijft mooi
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Merk en type: BMW 850i
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Rijswijk (ZH): In de Boogaard
Datum: 12-03-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: bouwjaar 1990
De meesten die je koopt zijn 850 Ci uit 1991/1992 en hebben veel problemen ja... Er zijn echter nog wel CSi modellen in omloop in concoursstaat... en heb er zelfs eentje van 1996 gezien voor rond de 23000 euro.. Maar de standaard 850 is rond de 8000 euro met een kilometerstand van rond de 2 tonquote:Op woensdag 15 maart 2006 20:54 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Rijden weinig nog "goede" exemplaren van rond hè, die 8-serie. De meeste exemplaren die in omloop zijn schijnen allemaal wel kuren te hebben.
onderhoud kost je na 2 jaar meer dan de aanschafprijsquote:Op woensdag 15 maart 2006 20:54 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Rijden weinig nog "goede" exemplaren van rond hè, die 8-serie. De meeste exemplaren die in omloop zijn schijnen allemaal wel kuren te hebben.
ja maar dat je m ook mooi vind!quote:Op woensdag 15 maart 2006 22:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb wel meer BMW's op de foto hoor
Ik heb een brede smaakquote:
Imho de op 1 na bruutste.quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:32 schreef yup het volgende:
850CSi is de bruutste BMW ooit gebouwd, no fucking doubt.
M1 heeft echt historie (geboorte van M, voorloper van de andere M modellen zeg maar), maar de 850CSi is zo bizar bruut, dat ding straalt gewoon bruutheid uit...quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Imho de op 1 na bruutste.
De M1 is nog gaver.
Op de derde plek staat de eerste 6 serie voor mij
rijdt ook erg lekkerquote:Op woensdag 15 maart 2006 23:32 schreef yup het volgende:
850CSi is de bruutste BMW ooit gebouwd, no fucking doubt.
en dequote:Op woensdag 15 maart 2006 23:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Imho de op 1 na bruutste.
De M1 is nog gaver.
Op de derde plek staat de eerste 6 serie voor mij
CSi is handbakquote:Op donderdag 16 maart 2006 10:46 schreef Inorbit het volgende:
De 8serie zit ook in the itailan job 2, zoals je een maandag hebt kunnen zien. het is alleen zo jammer dat de meeste automaat zijn. zo'n ding wil je toch zelf schakelen, dan zijn ze ook een stuk sneller
is hij ook! en helaas lomp zwaar... 1800kg....quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:46 schreef ChRoNiC het volgende:
8 serie is echt een mooie wagen. Hij komt ook behoorlijk groot over als je hem ziet. Ik vind het een fantastische auto, zou er graag een keer in rijden
Ik wille ook.quote:
Tsja, groot en zwaar is toch niet zo'n rare combinatie?quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:03 schreef Youp het volgende:
[..]
is hij ook! en helaas lomp zwaar... 1800kg....
kleine 50.000 euro ofzo exclusief aanschaf zal t wel zijn denk ikquote:Op donderdag 16 maart 2006 23:07 schreef yup het volgende:
[..]
Ik wille ook.
Serieus als ik het geld had....
Laat maar dat gaat een lang verhaal worden :p
Maarja, 850CSi kopen, helemaal laten reviseren, en gaan met die banaan. Uiteraard als je genoeg geld hebt, want goedkoop zal zo een klus niet zijn denk ik
klopt, sportief en zwaar wel...quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:08 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Tsja, groot en zwaar is toch niet zo'n rare combinatie?
Hebbie wel de bruutste BMW ooit hequote:Op donderdag 16 maart 2006 23:11 schreef Youp het volgende:
[..]
kleine 50.000 euro ofzo exclusief aanschaf zal t wel zijn denk ik
Hij staat bij een BMW dealer. Ekris.quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:27 schreef eer-ik het volgende:
Ok, wat heeft die persoon met die CSL gedaan?
Of is 88K idd een schappelijk bedrag voor zo'n ding?
Ik heb altijd zoiets van: zo'n bak verkoop je niet op autotrader.
Het lijkt me altijd een site voor mensen die een opgenaaide auto hebben en hem daar voor meer geld dan ie waard is, kunnen verkopen.
Zo'n CSL is fucking briljant
staan er zelfs 2 op... bij het zelfde bedrijf als ik me niet vergis.... en autotrader is dus niet voor particulierenquote:Op donderdag 16 maart 2006 23:27 schreef eer-ik het volgende:
Ok, wat heeft die persoon met die CSL gedaan?
Of is 88K idd een schappelijk bedrag voor zo'n ding?
Ik heb altijd zoiets van: zo'n bak verkoop je niet op autotrader.
Het lijkt me altijd een site voor mensen die een opgenaaide auto hebben en hem daar voor meer geld dan ie waard is, kunnen verkopen.
Zo'n CSL is fucking briljant
Autotrader mag je tegenwoordig als particulier advertentie op pleuren hoor :-)quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:02 schreef Youp het volgende:
[..]
staan er zelfs 2 op... bij het zelfde bedrijf als ik me niet vergis.... en autotrader is dus niet voor particulieren
nu alleen nog met blokje... is eerder geleverd met een gewone sleutel maar sinds de komst van de 650i en de E90 krijg je in de 5 en 6 serie ook alleen een blokjequote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:04 schreef Nuvole het volgende:
Vraag: (waarschijnlijk/hopelijk weet Youp dit) Is de 5 Serie E60 zowel met gewone sleutel als met blokje + startknop leverbaar?
nouja nieuw kostte ze zo'n 120.000 euro in duitsland dus in nederland nog een stukje meer.... daarbij is het een gelimiteerde oplage geweest waarvan er niet heel veel verkocht zijn... het is dus een kwestie van "wat de gek er voor geeft" aangezien ze normaal gewoon nergens aangeboden wordenquote:Op donderdag 16 maart 2006 23:27 schreef eer-ik het volgende:
Ok, wat heeft die persoon met die CSL gedaan?
Of is 88K idd een schappelijk bedrag voor zo'n ding?
Ik heb altijd zoiets van: zo'n bak verkoop je niet op autotrader.
Het lijkt me altijd een site voor mensen die een opgenaaide auto hebben en hem daar voor meer geld dan ie waard is, kunnen verkopen.
Zo'n CSL is fucking briljant
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:16 schreef Hyperdude het volgende:
Scheelt zo'n CSL nou echt zoveel met een gewone M3?
En zo ja wat moet/kan je ermee op de openbare weg?
Ding ziet er trouwens heel erg uit als een gejohhniede 316 Coupé![]()
Thanx Youp!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:08 schreef Youp het volgende:
[..]
nu alleen nog met blokje... is eerder geleverd met een gewone sleutel maar sinds de komst van de 650i en de E90 krijg je in de 5 en 6 serie ook alleen een blokje
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:37 schreef ChRoNiC het volgende:
Wat voor blokje hebben jullie het over eigenlijk? Zo'n soort startkaart anex afstandsbediening voor alarm/deuren ofzo?
Foto anyone?
ja in die tijd zijn de 650 en de 550 etc. ook gekomenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:00 schreef Nuvole het volgende:
[..]
Thanx Youp!
Die startknop is dus echt heel recent ingevoerd?
Een vriend had nl in een (nieuwe) 530d met startknop gereden, maar b.v. op Autotrader zag ik bij occasions van 2006 (ook de duurdere als een 535d en 545i) alleen sleutels.
Maar de E90 is er toch al vanaf 2005. Maakt ook niet, maar is er onlangs een lichte facelift van de E60 geweest dan of is het een kleine modelwijziging?
Ik zag in de brochure op bmw.nl wel de startknop staan.
In NL is ie 121000 of was eigenlijk. In Duitsland zal die dan iets van 75000 gekost hebben, aangezien een M5 in Duitsland 82000 euro kost en in NL 131000... BPMquote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:13 schreef Youp het volgende:
[..]
nouja nieuw kostte ze zo'n 120.000 euro in duitsland dus in nederland nog een stukje meer.... daarbij is het een gelimiteerde oplage geweest waarvan er niet heel veel verkocht zijn... het is dus een kwestie van "wat de gek er voor geeft" aangezien ze normaal gewoon nergens aangeboden worden
Tim et zit niet echt mee met verkopen hequote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:08 schreef metallicattim het volgende:
Iemand geintresseerd in een 318i die wel wat werk nodig heeft?
Mag nu weg voor 650 euro.
Als je serieus geintresseerd bent kun je contact met mij opnemen.
Omdat als je een goeie E30 325 ziet je 'm direct moet kopen anders is ie wegquote:Op zondag 19 maart 2006 13:24 schreef Sunrise het volgende:
[..]
Tim et zit niet echt mee met verkopen heHoezo had je niet eerst je 318i verkocht voordat je een 325i ging kopen dan
Je meent hetquote:Op zondag 19 maart 2006 13:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Omdat als je een goeie E30 325 ziet je 'm direct moet kopen anders is ie weg![]()
ja bij BMW is dat nog niet zo langquote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:07 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
In NL is ie 121000 of was eigenlijk. In Duitsland zal die dan iets van 75000 gekost hebben, aangezien een M5 in Duitsland 82000 euro kost en in NL 131000... BPM
Heb overigens wel gelezen dat dit jaar nog BPM over opties gaat vervallen, dus alleen over basismodel. Is al een hele verbetering om auto's met lm velgen en opties te zien rijden dan van die kale auto's op stale velgen![]()
Is dat 'blokje' bij BMW zo nieuw dan? Had al zo'n blokje in 2001 bij m'n auto. Als je op het knopje links bovenaan drukt komt de sleutel er gewoon uit toch?
Is dat op 13 april voor 375 euro?quote:Op zondag 19 maart 2006 17:48 schreef Youp het volgende:
[..]
overigens heb ik nog een nieuwtje... als alles goed is ga ik naar dé BMW fabrieken in Munchen!![]()
![]()
blijft een mooiequote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:40 schreef yup het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=7829341333908711207
Zal wel niet zo nieuw zijn maar blijft toch aardig gek deze filmpje.
Vooral hoe die op het laatst die bocht pakt, dat is dus echt wel met 160+, die gast achter het stuur kan echt wel een potje hoeken...
Filmpje over de nieuwe M5 bij de weg... Effe de limieten van het ding proberen
Zo is dat helemaal!quote:Op zondag 19 maart 2006 13:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Omdat als je een goeie E30 325 ziet je 'm direct moet kopen anders is ie weg![]()
Succes met verkoop trouwens
kicke! maar die dubbele verlichting... dat is toch niet origineel alpina...?quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:34 schreef Hyperdude het volgende:
2002 Alpina A4 Baujahr 1973
Alpina Einzeldrosseleinspritzung mit Alpina Kugelfischer Einspritzpumpe
Schmiedekolben m. Übermass (2100ccm)
Alpina Spezialzylinderkopf mit Alpina Nockenwelle
Fächerkrümmer
Erleicherte Pleuel, Kurbelwelle und Schwungrad - alles feingewuchtet
Leistung 170 PS bei 7200 U/min
Höchstgeschwindigkeit 209 km/h
5-Gang Sportgetriebe (System Porsche)
Alpina Bremse mit vorne innenbelüfteten Bremsscheiben
Ölkühleranlage statt Batterie (diese wurde im Kofferraum verlegt...)
Turbo Auspuffanlage
Turbo Tank (70 Liter)
Turbo Frontspoiler
Doppelscheinwerfer
Alpina Innenausstattung mit Dekorstoff und Alpina Sportsitze
Bereifung:
VA 6 x 15 mit 195/50VR15
HA 7 x 15 mit 205/50VR15 auf Alpina Speichenfelge
Hinterachse vom 323i (E21) mit längerer Übersetzung u. Sperre
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
eind volgende maand heb ik een afspraak met een ex collega en mede klassieker BMW enthousiast en dan gaan we m afmakenquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:13 schreef Hyperdude het volgende:
Kan toch ook modeljaar 1974 zijn, dat begint bij BMW altijd na de zomervakantie, dus vanaf september. Ik weet er verder niet zoveel van, was een beetje knip+plak post
Geinige link over Alpina 2002
http://www.bmw-02-club.de/alpina.htm
en of ie origineel is:
http://www.bmw-02-club.de/faq/orig11.htm
Hoe gaat het met uw Toerinkie?
Nog op schema?
netjes. ik heb zojuist ook besloten dat ik mijn bmw ga houden. en dat ik het stukje bij beetje helemaal ga opknappen. hij heeft me weer zo verwend tijdens een stukje scheuren over de dijk. lift-off driften is eigenlijk veel makkelijker als power overquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:38 schreef Youp het volgende:
[..]
eind volgende maand heb ik een afspraak met een ex collega en mede klassieker BMW enthousiast en dan gaan we m afmaken
He ik heb een vraagje wat betaal je ongeveer voor een goede 325quote:Op vrijdag 31 maart 2006 20:09 schreef metallicattim het volgende:
Hey mensen
Gister en vandaag had ik dan eindelijk tijd... ben mn velgen gaan schrobben, jah zelfs met de tandenborstel erbij!
Band er maar vanaf gehaald, leek me wat makkelijker werken
[afbeelding]
Voor:
[afbeelding]
Na 2 min werk, beloofde veel
[afbeelding]
Begint ergens op te lijken
[afbeelding]
Tim in action:
[afbeelding]
Eindresultaat na een dik uur velgenpoetsen met de tandenborstel
[afbeelding]
Contrast foto
[afbeelding]
Er zit alleen nog teer op, wat ik er niet afkrijg, daarom kom ik nu bij mn vraag, hoe krijg ik dit eraf?
[afbeelding]
2e velg is ook af, deze ging minder goed schoon aan de rand, zit veel meer teer op.
[afbeelding]
Met andere woorden, nog 2 velgen te gaan en dan van alle 4 nog de teer verwijderen.
Echt een goede kost je zeker 2500 euro.quote:Op zondag 2 april 2006 15:49 schreef MrSASO het volgende:
[..]
He ik heb een vraagje wat betaal je ongeveer voor een goede 325
??
Of kan ik voor dat geld beter een nieuwere type halen
Voordat me E30 getotalled werd had ik velgen die echt heel lang in de stalling waren gebleven, en nooit zijn schoongemaakt. Ik pakte dasty ik knalde het erop en het ging er veel makkelijker af dan velgen cleaner enzo... Je moet ook wat meer kracht gebruiken, het spul is wel voldoende voor echt verwaarloosde velgen, alleen je moet veel kracht gebruiken (vermoeiend geloof me)... Maar als je kijkt naar de prijs van Dasty, dan is de prijs/kwaliteit verhouding gewoon echt miljoenen kilometers ver dan andere shit. Voor extreem verwaarloosde velgen had ik misschien de helft van het flesje nodig ofzo...quote:Op zaterdag 1 april 2006 13:56 schreef Youp het volgende:
Dasty = oké olé olé !!!
maar intensieve industrieële alu cleaner is toch echt beter yup![]()
wanneer je je velgen regelmatig bijhoudt krijg je ze prima schoon met dasty maar als er al 5 jaar remstof op in aan het vreten is geweest is dat spul echt niet meer voldoende....
Een nette vind je heus wel voor 1750 euro. Gewoon eentje die netjes is onderhouden en bereden, die van jou is veel meer specialer hoor (die M zooi bumpers enzo, en handbak, en ook nog eens een zeldzame kleurtje...)quote:Op zondag 2 april 2006 19:38 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Echt een goede kost je zeker 2500 euro.
Mijne koste 2700. Dus bepaal zelf maar, als je niet gek bent van dit type moet je gewoon een nieuwer type kopen. zo simpel is dat.
yup geloof me... ik denk dat ik meer (BMW) velgen schoon heb gemaakt dan jijquote:Op zondag 2 april 2006 19:42 schreef yup het volgende:
[..]
Voordat me E30 getotalled werd had ik velgen die echt heel lang in de stalling waren gebleven, en nooit zijn schoongemaakt. Ik pakte dasty ik knalde het erop en het ging er veel makkelijker af dan velgen cleaner enzo... Je moet ook wat meer kracht gebruiken, het spul is wel voldoende voor echt verwaarloosde velgen, alleen je moet veel kracht gebruiken (vermoeiend geloof me)... Maar als je kijkt naar de prijs van Dasty, dan is de prijs/kwaliteit verhouding gewoon echt miljoenen kilometers ver dan andere shit. Voor extreem verwaarloosde velgen had ik misschien de helft van het flesje nodig ofzo...
[..]
Een nette vind je heus wel voor 1750 euro. Gewoon eentje die netjes is onderhouden en bereden, die van jou is veel meer specialer hoor (die M zooi bumpers enzo, en handbak, en ook nog eens een zeldzame kleurtje...)
Hmm dan heb ik denk ik wel eentje van begin 90, jammer eigenlijk want ik vind de E30 echt een topbakquote:Op zondag 2 april 2006 19:38 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Echt een goede kost je zeker 2500 euro.
Mijne koste 2700. Dus bepaal zelf maar, als je niet gek bent van dit type moet je gewoon een nieuwer type kopen. zo simpel is dat.
ja alleen weer een waardelozequote:Op zondag 2 april 2006 21:59 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Hmm dan heb ik denk ik wel eentje van begin 90, jammer eigenlijk want ik vind de E30 echt een topbak
Ik kan wel een 325 turbodiesel kopen voor 2000 dan moet een goede E36 toch ook wel lukken?quote:Op zondag 2 april 2006 22:01 schreef Youp het volgende:
[..]
ja alleen weer een waardelozevoor een echte goede nette E36 zal je alweer heel wat meer centjes mee moeten gaan brengen...
Eentje was touring ander was sedan, beide in redelijk goede staat hoor. Alleen verzekering was onbetaalbaar voor mij dus dat komt later nog wel... Hell, voor 3000 euro had ik een kale dealeronderhouden in bereden door opa en oma staat voor je van iemand anders, een E36 325i dus... Helaas had ik toen de knaken niet want dat zou mijn bka moeten zijn... Nadeel was dat het ding helemaal kaal was qua opties...quote:Op zondag 2 april 2006 20:19 schreef Hyperdude het volgende:
Ik heb ook ¤2700 betaald.
1990 325 iX Touring met 300K op de teller, paar kleine roestplekjes en functionerende airco+ schuifdak![]()
En Yup kan hierboven typen wat ie wil; maar een goede E30 325 onder de 2000 is mi. niet mogelijk, of iemand moet 'm onder dwang verkopen
En als je een E30 325 weet voor 1750 dan koop ik 'm direct als het een goede is![]()
Bij oude auto's gaat dat niet altijd op, ga jij nog makkelijk een 2.5 turbodiesel kunnen vinden met minder dan 250.000 km? Dacht het niet. (wat ik bedoel door de hoge km standen worden de prijzen alsnog gelijk getrokken, of zijn de diesels goedkoper zelfs...)quote:Op zondag 2 april 2006 22:20 schreef MrSASO het volgende:
Een diesel is toch eigenlijk altijd duurder dat probeer ik aan te geven.
Dus zou in mijn optiek een benzine voor dezelfde prijs wel lukken.
Of houden jullie garageprijzen aan??
zonde zonde zonde jaquote:Op zondag 2 april 2006 22:49 schreef Coupe het volgende:
Mensen wat vinden jullie hiervan ?
Een BMW M535 I Hartge (3,8L Alpine B9 blok).
[afbeelding]
[afbeelding]
Is van een goede vriend van me !![]()
Alleen... een paar maand terug sloeg het noodlot toegeraakt door een andere auto, in een slip geraakt, half op de andere weghelft gekomen waarna er iemand met 80 tegen aan reed
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nouja zoals duidelijk is, niet meer teredden![]()
Maar, via via aan een nieuwe carroserie gekomen en nu zsm beginnen om alles over tebouwen zodat hij over 3 maanden weer rondrijdt (volgens de planning). De auto is het waard om hem weer optebouwen (is toch een uitzonderlijk model)
Nou die 325 TD die is van een maat van mij en doet hem weg voor 2000 hij heeft wel 3 ton gelopen maar hij rijdt echt nog als nieuw.quote:Op zondag 2 april 2006 22:27 schreef yup het volgende:
[..]
Bij oude auto's gaat dat niet altijd op, ga jij nog makkelijk een 2.5 turbodiesel kunnen vinden met minder dan 250.000 km? Dacht het niet. (wat ik bedoel door de hoge km standen worden de prijzen alsnog gelijk getrokken, of zijn de diesels goedkoper zelfs...)
En zoals Hyperdude zegt, E36 en diesel zijn niet echt super, 325TDs is mega goed, alleen dingen zuipen wel wat meer dan je wilt... Als je wilt dieselen moet je bij VW zijn, alhoewel die dingen ook niet voor spotprijzen worden verkocht
Ik begrijp de gedachte wel achter de originele kleur maar ik vind zwart toch echt mooier.quote:Op zondag 2 april 2006 23:00 schreef Youp het volgende:
nee, zoiets moet je gewoon in de originele kleur laten... en heel stiekem het chassisnummer ook omkattenzodat hij tenminste echt origineel blijft
ook wanneer je eens onderdelen zou gaan bestellen of de historie van zo'n auto na gaat zoeken...
klopt maar zo'n liefhebbersauto is dan ineens nog maar de helft waardquote:Op zondag 2 april 2006 23:01 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik begrijp de gedachte wel achter de originele kleur maar ik vind zwart toch echt mooier.
Maarja over smaak valt niet te twisten![]()
jammer.....quote:Op zondag 2 april 2006 23:04 schreef Coupe het volgende:
Zwart, bijna goedAntraciet
Van de week strippen, alle hartge delen eraf en zoveel mogelijk proberen teredden van de verbreders.
En dan alles overbouwen op de nieuwe
Lees bovenstaande reactie maarquote:
dat is een ander verhaalquote:Op zondag 2 april 2006 23:08 schreef Coupe het volgende:
voor de originaliteit mensener zit een leuk verhaal achter de auto. Hij was oorspronkelijk op basis van een 525 die door hartge werd omgebouwd, wat wil het geval nou de auto was niet goed meer voor de APK e.d en is toen gedemonteerd waarna alles op een m535 chassis is gebouwd (Deze dus). Wat wilt het geval nou de eigenaar komt teoverlijden en de auto wordt van zijn stiefzoon (die vriend van mij dus). En zijn andere zoons nemen het oude hartge chassis. DIe werdt opgeknapt en is weer helemaal hersteld en er is toen een normale 6 cilinder ingekomen. Maar wegens tijdgebrek is die in een loods gegaan en is daar al die tijd blijven staan. Tot het ongeluk ! die vriend van mij kreeg toen tehoren dat hij het orginele herstelde chassis mocht hebben om deze weer in orginele staat op tebouwen. Dus eigenlijk wordt hij nu weer zoals hij in de jaren 80 de fabriek heeft verlaten
Ik denk niet dat het zo los zal lopen alleen omdat je de kleur verandert.quote:Op zondag 2 april 2006 23:07 schreef Youp het volgende:
[..]
klopt maar zo'n liefhebbersauto is dan ineens nog maar de helft waard
325 TD is wel heel wat minder als een 325 TDS he... Dacht 143 tegen 116 pk ofzo...quote:Op zondag 2 april 2006 22:57 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Nou die 325 TD die is van een maat van mij en doet hem weg voor 2000 hij heeft wel 3 ton gelopen maar hij rijdt echt nog als nieuw.
Coupe zonde echt zonde ik hoop dat jullie hem nog goed krijgen alleen dan wel in het zwart AUB![]()
Damn dat wist ik niet maar toch voelt die 116 PK toch heel wat sterker aan.quote:Op zondag 2 april 2006 23:16 schreef yup het volgende:
[..]
325 TD is wel heel wat minder als een 325 TDS he... Dacht 143 tegen 116 pk ofzo...
Antracietquote:Op zondag 2 april 2006 23:14 schreef Youp het volgende:
[..]
dat is een ander verhaalen welke kleur had hij toen?
helaas zit dat toch andersquote:Op zondag 2 april 2006 23:15 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het zo los zal lopen alleen omdat je de kleur verandert.
Het gaat toch om het blok van dat beest.
quote:Op zondag 2 april 2006 23:21 schreef Coupe het volgende:
[..]
Antraciethij wordt dus weer volledig origineel
![]()
Check dit:quote:
vond ik mijn linkje toch leukerquote:Op maandag 3 april 2006 06:25 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Check dit:
Het overzicht van het plein in HiRes: http://www.destroyerofsenses.com/BMW/06-04-02/Veenendaal48.jpg
en de andere Foto's
http://www.destroyerofsenses.com/BMW/06-04-02
Mooi ding, net zoals die hartge. mijn pa heeft een 525i automaat gehad van dit type. door dat enorm gave morotgeluid heb ik mijn bmw voorliefde ontwikkeldquote:Op maandag 3 april 2006 13:39 schreef Mr._T-Rex het volgende:
[afbeelding]
is dit een originele M5?
Zo ja:![]()
![]()
![]()
Nog ff een ander E30 vraagje:
Ik dacht altijd dat alle E30 cabrio's van het Type I waren, maar ik zie op deze foto een Type II cabrio. Weet iemand vanaf wanneer die dan gebouwd zijn? Is dat een overgangsmodel geweest voordat de E36 cabrio er was, terwijl de E36 er wel al was ofzo?
Het geluid van die motoren is gewoon als muziek in mijn oren heerlijkquote:Op maandag 3 april 2006 13:44 schreef Inorbit het volgende:
[..]
Mooi ding, net zoals die hartge. mijn pa heeft een 525i automaat gehad van dit type. door dat enorm gave morotgeluid heb ik mijn bmw voorliefde ontwikkeld
de laatste tijd als ik in mijn 325i E30 rijd doe ik ook de radio uit als er een beetje doorgereden wordquote:Op maandag 3 april 2006 13:52 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Het geluid van die motoren is gewoon als muziek in mijn oren heerlijk
In 1991 kreeg de E30 cabrio de "nieuwe" achterlichten, gemaakt tot 1993. toen kwam de E36 cabrio.quote:Op maandag 3 april 2006 13:39 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Ik dacht altijd dat alle E30 cabrio's van het Type I waren, maar ik zie op deze foto een Type II cabrio. Weet iemand vanaf wanneer die dan gebouwd zijn? Is dat een overgangsmodel geweest voordat de E36 cabrio er was, terwijl de E36 er wel al was ofzo?
Weer wat geleerdquote:Op maandag 3 april 2006 20:10 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
In 1991 kreeg de E30 cabrio de "nieuwe" achterlichten, gemaakt tot 1993. toen kwam de E36 cabrio.
De E30 Touring 4 cylinder is zelfs gemaakt tot 1994, toen kwam de E36 Touring.
zn rechtervoorvelg zit andersomquote:Op maandag 3 april 2006 13:39 schreef Mr._T-Rex het volgende:
[afbeelding]
is dit een originele M5?
Zo ja:![]()
![]()
![]()
Nog ff een ander E30 vraagje:
Ik dacht altijd dat alle E30 cabrio's van het Type I waren, maar ik zie op deze foto een Type II cabrio. Weet iemand vanaf wanneer die dan gebouwd zijn? Is dat een overgangsmodel geweest voordat de E36 cabrio er was, terwijl de E36 er wel al was ofzo?
wat is je email?quote:Op woensdag 5 april 2006 09:53 schreef vwk het volgende:
Heeft of weet iemand toevallig (buiten de standaard marktplaats etc.) nog een redelijke E30 325i?
Roest e.d. maakt niet zoveel uit, als ie technisch maar in redelijk tot goede staat is
Gaafquote:Op donderdag 6 april 2006 20:29 schreef Hyperdude het volgende:
BMW op Techno Classica 2006 in Essen, vandaag begonnen
http://www.7-forum.com/news/wmview.php?ArtID=1078
http://www.7-forum.com/news/2006/technoclassica/bmw_exponate.php
[afbeelding]
vincentkoeter [at] hotmail [dot] comquote:
de huidige M5 (E60) is toch al meer dan een jaar leverbaar.... ook kan je voor je gewone 5serie een M pakket krijgen... M technik onderstel + bumpers en skirts en interieurdelen...quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:02 schreef peacetaker het volgende:
ik reed afgelopen woensdag mee met een vriend van me in zijn Starlet en er kwam een hele vette nieuwe BMW 5 serie ons tegemoet
het deed me heel erg denken aan me M5 maar die is toch nog niet te koop dacht ik zo..
weet iemand hier misschien meer over te vertellen?
hij had dezelfde voorbumper als de M5 sedan...jammer genoeg heb ik geen foto ervan kunnen nemen
maar dat ga je toch niet kopen?quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:20 schreef Youp het volgende:
de huidige M5 (E60) is toch al meer dan een jaar leverbaar.... ook kan je voor je gewone 5serie een M pakket krijgen... M technik onderstel + bumpers en skirts en interieurdelen...
mooie bumpers en lager, stugger, beter onderstel... M sport stuur.... waarom niet?quote:
die is niet leverbaar in M5... dat was alleen bij de E34 M5... en alleen met de 3.8 met 340pkquote:Op vrijdag 7 april 2006 23:38 schreef peacetaker het volgende:
het zal mijn vermoeidheid zijn...
maargoed ik bedoelde dus de touring versie![]()
de m5 zelf heb ik al vaak genoeg gezien en op de foto vastgelegd
De geruchtenmachine is flink bezig, BMW heeft volgens mij nog niks bevestigd. Maar er is meerdere malen een M5 touring van BMW gespot op de nurburgring aant testen.quote:
ik vind het ook wel geinig jaquote:Op zaterdag 8 april 2006 12:43 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
De geruchtenmachine is flink bezig, BMW heeft volgens mij nog niks bevestigd. Maar er is meerdere malen een M5 touring van BMW gespot op de nurburgring aant testen.
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.worldcarfans.c(...)50623.001/BMW/1.html
Nog een bericht er over. Misschien kijkt BMW naar de mogelijkheden, maar als je bedenkt dat Audi met de RS avants bezig is, is dit geen onlogische stap om de touring weer terug te brengen.
Van mij mogen ze iig
jep dat zijn de originele M5 velgenquote:Op zaterdag 8 april 2006 13:07 schreef Jimmeh het volgende:
Jeps mooie bak! Zijn dat originele M velgen? Vind het niet hele mooie velgen, zou er Alpina's ofzo onder gooien of BMW's spaak variant.
Wer bremst verliert!quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:09 schreef Youp het volgende:
[..]
jep dat zijn de originele M5 velgenen die zijn speciaal gemaakt voor een optimale afvoer van hete lucht van de remmen...
wat een linkse uitspraak..... zeker overal 25km/h max rijdenquote:
ik ook, maar zo'n E34 M Touring zou ik toch nog wel eens willen hebben...quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:13 schreef Jimmeh het volgende:
Tsja stock blijft het mooist meestal
Int echie zal het er wel beter uit zien denk ik. Maar goed ik zou zelf denk ik niet zo snel een touring kopen, liever een M sedan/coupe
Hoe zo links, van remmen is nog niemand sneller geworden?quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:11 schreef Youp het volgende:
[..]
wat een linkse uitspraak..... zeker overal 25km/h max rijdendaar koop je geen M voor
remmen is verspilde energie... als je gewoon overal 25km/h rijdt op de cruise control kan je gewoon zonder te remmen overal komen zonder dat je het milieu overbelastquote:Op zaterdag 8 april 2006 13:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoe zo links, van remmen is nog niemand sneller geworden?![]()
E39 M5 (voor ¤25900 bij De Beier in Heerenveen) ziet er toch ook nog steeds dreigend uit![]()
[afbeelding]
1999quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:40 schreef Youp het volgende:
en die E39, ook een heerlijke automaar waarom zo goedkoop....?
mjah er staan ook zat E39's van 50-70kquote:Op zaterdag 8 april 2006 13:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
1999
150000 kms
geen garantie
Ik denk dat ie zo goedkoop zodat de klant nog geld over heeft voor het te verwachten onderhoud
¤25900 is trouwens nog wel steeds 57000 Oud-Hollandsche Guldens. Maar per PK niet echt duur![]()
quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
1999
150000 kms
geen garantie
Ik denk dat ie zo goedkoop zodat de klant nog geld over heeft voor het te verwachten onderhoud
¤25900 is trouwens nog wel steeds 57000 Oud-Hollandsche Guldens. Maar per PK niet echt duur![]()
Weliswaar niet bij een BMW-dealer, maar volgens zijn ze gewoon niet zo exorbitant duur na een jaar of 6-7: BMW M5 1999.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:58 schreef Youp het volgende:
[..]
mjah er staan ook zat E39's van 50-70k
die in Spaubeek heeft wel meer M's staan normaal... is een soort van handelaar, laatst ook een 360 modenaquote:Op zondag 9 april 2006 00:16 schreef Nuvole het volgende:
[..]
[..]
Weliswaar niet bij een BMW-dealer, maar volgens zijn ze gewoon niet zo exorbitant duur na een jaar of 6-7: BMW M5 1999.
Ik herinner me trouwens ook gelezen te hebben dat de E60 M5 Touring zo goed als zeker komt.
En over de E39: Er is ook 1 E39 M5 Touring, speciaal voor/door een M-ingenieur gemaakt.
Deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik kom hier ook nog een Amerikaanse M5 T tegen, maar op de een of andere manier heb ik daar meer een 'huisvlijt' indruk van.
Ik hoop dat ik ooit nog zo eentje zal bezittenquote:Op woensdag 12 april 2006 16:27 schreef -Mzraki- het volgende:
*tvp.
[afbeelding]
[afbeelding]
Stond op de route naar school, leuk.
zijn schitterende wagens. vandaag nog 1 gezien bij de bmw dealer van Lage Weg. lijkt me een mooie wagen om te hebben als klassiekerquote:Op woensdag 12 april 2006 17:31 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik ooit nog zo eentje zal bezitten![]()
![]()
![]()
die fotos zijn al een hele tijd geleden gepost...quote:Op woensdag 12 april 2006 16:27 schreef -Mzraki- het volgende:
*tvp.
[afbeelding]
[afbeelding]
Stond op de route naar school, leuk.
mee eensquote:Op woensdag 12 april 2006 21:03 schreef Inorbit het volgende:
[..]
zijn schitterende wagens. vandaag nog 1 gezien bij de bmw dealer van Lage Weg. lijkt me een mooie wagen om te hebben als klassieker
quote:Op woensdag 12 april 2006 21:44 schreef metallicattim het volgende:
de oude E24 en de nieuwe E63 zijn gewoon Über sportwagens!
Kvind de oude zelfs mooier kwa styling! mjah ik houd dan ook van de oude ( lees: hoekige ) modellen, rijd niet voor nix een e30
nouja uber sportwagen... eerder uber relaxte lekker sportieve cruisebak...quote:Op woensdag 12 april 2006 21:44 schreef metallicattim het volgende:
de oude E24 en de nieuwe E63 zijn gewoon Über sportwagens!
Kvind de oude zelfs mooier kwa styling! mjah ik houd dan ook van de oude ( lees: hoekige ) modellen, rijd niet voor nix een e30
Klopt, foto's zijn van m'n broertje en ik heb ze hier al eens eerder gepost.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:14 schreef Pharell het volgende:
[..]
die fotos zijn al een hele tijd geleden gepost...
maar wat een super geile uitvoering![]()
muahahahaquote:Op donderdag 13 april 2006 13:13 schreef eer-ik het volgende:
Of je koopt er gewoon een 635CSi bij
Moet je Leen effe bellen...
'T zijn wel allebij briljante karren...
edit: én dan staan er 2 6-en bij je op de stoep
Patser![]()
![]()
nee, ik moet me idd maar eens ergens aanmelden... linkie?quote:Op donderdag 13 april 2006 13:29 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Zitten jullie elders ook op BMW fora? Ben zelf lid van BMW Club 2003 forum.
http://www.bmwclub2003.nl/forum/quote:Op donderdag 13 april 2006 13:31 schreef Youp het volgende:
[..]
nee, ik moet me idd maar eens ergens aanmelden... linkie?dan ga ik een beetje rondneuzen en vergelijken enzo...
ziet er leuk uit J_F, ik denk dat ik me daar wel aan ga meldenquote:Op donderdag 13 april 2006 13:31 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
http://www.bmwclub2003.nl/forum/
Ik heb een lid geworven.quote:Op donderdag 13 april 2006 13:39 schreef Youp het volgende:
done
als ik thuis ben me maar eens even voor gaan stellen
you go girlquote:Op donderdag 13 april 2006 13:43 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ik heb een lid geworven.![]()
Van deze drie zou ik nog voor de middelste gaanquote:Op donderdag 13 april 2006 13:46 schreef Youp het volgende:
[..]
you go girl
nog even een mooie foto....
[afbeelding]
fapperdefapfap
Het is gewoon die neus die hem zo mooi maakt. Jammer dat BMW niet een soort van retro modellen heeft gemaakt, ik vind die nieuwste BMW`s niet zo mooi meer jammer eigenlijk.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:34 schreef Tommeh het volgende:
Ik ook, imo the mooiste.
Dit heb ik dus ook.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:44 schreef MrSASO het volgende:
[..]
ik vind die nieuwste BMW`s niet zo mooi meer jammer eigenlijk.
Hopen dan dat ze deze lijn niet voortzetten maar weer een beetje kijken naar de jaren 80 BMW stylingquote:
Echt lelijk zijn ze niet maar ik vind ze zo log en lomp overkomen die nieuwe dan hequote:Op donderdag 13 april 2006 15:00 schreef Youp het volgende:
ik vind de nieuwe BMW's wel mooimaar de oude óók
ICT opleiding eerderquote:Op donderdag 13 april 2006 15:37 schreef metallicattim het volgende:
kvind die nieuwe juist iets voor zakenmensen... je kunt er ook zo weinig mee.
Die oude modellen kun je mee kloten wat je wil, als je iets wil doen aan die nieuwe modellen moet je al monteur zijn bij wijze van.
Je kan ze ook gewoon standaard latenquote:Op donderdag 13 april 2006 15:37 schreef metallicattim het volgende:
kvind die nieuwe juist iets voor zakenmensen... je kunt er ook zo weinig mee.
Die oude modellen kun je mee kloten wat je wil, als je iets wil doen aan die nieuwe modellen moet je al monteur zijn bij wijze van.
jah dat ook nog!quote:
ojawel hoorquote:Op donderdag 13 april 2006 16:49 schreef metallicattim het volgende:
[..]
jah dat ook nog!
En ok, origineel houden is 1 ding, maar stel er is iets kapot aan je E30, dan doe je je werkkleren aan en repareer je het... dat doe je niet met je E90
Nee hoor, want die E90 zit nog in de garantie, en dan moet je er met je vingertjes vanaf blijven!quote:
mwah als je daar een half jaartje gemonteurd heb steek je aardig wat opquote:Op donderdag 13 april 2006 20:30 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Hmmm dan moet je wel een BMW monteur zijn met alle bijbehorende gereedschap
ook dat is waarquote:Op donderdag 13 april 2006 20:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Nee hoor, want die E90 zit nog in de garantie, en dan moet je er met je vingertjes vanaf blijven!![]()
bronquote:Veel BMW`s van het type E39 & E38 hebben een defect
instrumenten display. Vaak geven de displays halve of
onleesbare tekens. Dit kun je in veel gevallen zelf
repareren. De enige optie volgens BMW is een nieuwe
instrumenten-kombi-unit kopen van maarliefst EURO500,-
Maar met de handleiding die wij hebben (NEDERLANDS-TALIG)
kun je als je een beetje handig bent dit zelf repareren.
Handleiding is tevens voorzien van veel duidelijk foto`s
van
de handelingen die men moet verrichten!
Tevens kunt u met deze handleiding een GEHEIM-MENU
vrijschakelen waarmee u o.a. de volgende gegevens kunt
laten
weergeven op het display:
Instrumenten-kombi TEST
Service Interval
Laatste Service (hoeveel dagen geleden)
Tankinhoud
Koelvloeistof temperatuur
Toerental motor
Aktuele snelheid in kilometers digitaal!
Boordspanning
Instellen Taal display (UK, USA, Italiaans, Spaans, Japans,
Frans, Canada, Australie)
Gong test
Omschakeling klok AM/PM
Dus ook als uw instrumentendisplay volledig werkt zijn dit
toch leuke nieuwe functies die u met de handleiding kunt
vrijschakelen!!!! (bij de meeste displays werkt dit!)
nee... E30 stelt gewoon niks voor, is allemaal peanutsquote:Op vrijdag 14 april 2006 11:07 schreef metallicattim het volgende:
wil je me nu beweren dat het repareren van een e30 even moeilijk is als een e90 voor iemand die NIET bij BMW montuer is geweest?![]()
ik heb idd vaak kapotte combi's gezien maar mij lijkt een nieuwe ook de enige optie... aangezien het LCD schermpje gewoon naar de kloten isquote:Op vrijdag 14 april 2006 14:20 schreef Mr._T-Rex het volgende:
ik kwam net dit tegen:
[..]
bron
Mensen die dit kennen?
Youp, heb jij een idee of dit werkt?
Ja, dat dacht ik ook ja. Leek me al bezeikte boel.quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:31 schreef Youp het volgende:
[..]
ik heb idd vaak kapotte combi's gezien maar mij lijkt een nieuwe ook de enige optie... aangezien het LCD schermpje gewoon naar de kloten is(dat zou je natuurlijk kunnen vervangen op de een of andere manier maar dat lijkt me een ontzettend prutswerk)
Dit is wel een betrouwbare site.quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:34 schreef Mr._T-Rex het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook ja. Leek me al bezeikte boel.
netjes, niet overdone en loeisnelquote:Op zaterdag 15 april 2006 01:19 schreef MrSASO het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Engine: ALPINA B7 Turbo
Brakes: Porsche Bi-turbo
Frame: Gruppe N
Reinforced Clutch.
Painting is a reference from Alpina B7
Wheels are OZ MITO in 8*18 and 9*18
Ik vind hem mooi.
wij hebben m ook al een paar dagen thuis liggenquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:09 schreef Jimmeh het volgende:
Bij de Telegraaf van vandaag zit een Autovisie special over BMW en BMW Motorsport. Net even doorheen gebalderd zit een mooi artikel bij over de BMW 3.0 CSL
quote:Op zaterdag 15 april 2006 01:19 schreef MrSASO het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Engine: ALPINA B7 Turbo
Brakes: Porsche Bi-turbo
Frame: Gruppe N
Reinforced Clutch.
Painting is a reference from Alpina B7
Wheels are OZ MITO in 8*18 and 9*18
Ik vind hem mooi.
die spiegels staan op geen enkele auto die 600km/h niet haaltquote:Op zaterdag 15 april 2006 16:57 schreef MrSASO het volgende:
Jammer dat jullie die spiegels niet mooi vinden, ik vind ze aardig goed bij de auto passen.
Bij nader inzien zie ik dat de spiegels op de eerste foto anders zijn als de rest.quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:35 schreef Youp het volgende:
[..]
die spiegels staan op geen enkele auto die 600km/h niet haalt
dat zijn de originele en mooie spiegelsquote:Op zaterdag 15 april 2006 17:57 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Bij nader inzien zie ik dat de spiegels op de eerste foto anders zijn als de rest.
Klopt zien er inderdaad een stukkie mooier uit als die andere spiegels.quote:
Jammer juist van de velgen en de logo`s ben ik het juist met je eens maar verderquote:Op zondag 16 april 2006 17:07 schreef Youp het volgende:
ik heb nog een pimpy 635 CSi gevonden
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
iets te donkere ramen en jammer van de verwijderde BMW logo's... maar verder erg gaaf
Wij kregen er 2 van BMW toegezondenquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:09 schreef Jimmeh het volgende:
Bij de Telegraaf van vandaag zit een Autovisie special over BMW en BMW Motorsport. Net even doorheen gebalderd zit een mooi artikel bij over de BMW 3.0 CSL
ik vind de velgen eigenlijk wel ontzettend geil... maar ik heb gewoon een zwak voor gepolijste velgen met een zwart hart.... lijkt op mij zeg maarquote:Op zondag 16 april 2006 17:09 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Jammer juist van de velgen en de logo`s ben ik het juist met je eens maar verder![]()
![]()
P.S. Ik denk dat die velgen van die M3 die ik heb gepost heel mooi onder deze zouden staan.![]()
Het zijn wel mooie velgen, maar dan had de auto een andere kleur moeten hebben vind ik.quote:Op zondag 16 april 2006 19:23 schreef Youp het volgende:
[..]
ik vind de velgen eigenlijk wel ontzettend geil... maar ik heb gewoon een zwak voor gepolijste velgen met een zwart hart.... lijkt op mij zeg maar![]()
wat moet dat voorstellen?quote:Op maandag 17 april 2006 09:15 schreef Hyperdude het volgende:
En daar zijn ze, vers van de pers.
Eerste plaatjes ongecamoufleerde E92
whehehe ik heb m elders al langs zien komenquote:Op maandag 17 april 2006 09:15 schreef Hyperdude het volgende:
En daar zijn ze, vers van de pers.
Eerste plaatjes ongecamoufleerde E92
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Valt niets eens tegen voor een BangleMW
Staat ie al bij jullie in de garage ofzo?quote:Op maandag 17 april 2006 11:08 schreef Youp het volgende:
[..]
whehehe ik heb m elders al langs zien komen
335iquote:Op maandag 17 april 2006 11:34 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind het een mooie bak
Zou er best een willen hebben.
Ik kan alleen niet lezen wat er nou achterop staat.
Is dat nou 335i?
Of 'gewoon' 330i?
helaas nietquote:Op maandag 17 april 2006 11:45 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Staat ie al bij jullie in de garage ofzo?![]()
Ik weet niet hoor, je post hier in een bwm fantopic topic dus ik neem aan dat je bmw fan bent? Dan snap ik je opmerking niet helemaal. BMW is een merk wat vernieuwd, zowel op het vlak van techniek als vormgeving. Als ik jouw opmerking zo lees heb ik het idee dat je nog in bmws zoals die in de jaren 30 rondreden wil rondrijden. Vernieuwing is niet helemaal jouw ding, wel?quote:Op maandag 17 april 2006 10:43 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
wat moet dat voorstellen?als je em zo ziet lijkt het nieteens op een BMW:
[afbeelding]
E46 M3?quote:Op maandag 17 april 2006 11:59 schreef Hyperdude het volgende:
En die dubbele Audi uitlaten? Stom mode-gedoe.
Behalve bij een V8 hebben die dingen toch alleen maar nadelen, gewicht/plaats/vervangingskosten. Ik dacht dat ze daar wel vanaf waren na de E21 323i
Bij Audi kan je al Doppeltauspuff als optie krijgen op een A2 1.1![]()
Zolang het geen V8 betreft blijf ik het overdreven/nutteloos vinden.quote:
tuurlijk wel, verniewing is juist goed..quote:Op maandag 17 april 2006 12:26 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, je post hier in een bwm fantopic topic dus ik neem aan dat je bmw fan bent? Dan snap ik je opmerking niet helemaal. BMW is een merk wat vernieuwd, zowel op het vlak van techniek als vormgeving. Als ik jouw opmerking zo lees heb ik het idee dat je nog in bmws zoals die in de jaren 30 rondreden wil rondrijden. Vernieuwing is niet helemaal jouw ding, wel?
jep maar een 335i is ook niet echt een minder model laten we maar zeggenquote:Op maandag 17 april 2006 12:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zolang het geen V8 betreft blijf ik het overdreven/nutteloos vinden.
Bij M-modellen (voor zover die geen V8 hebben) wordt het toch ook alleen maar gebruikt om onderscheid te maken met de "mindere" modellen.
Ik moet je helaas wel een beetje gelijk geven, BMW word wel een beetje eenheidsworst met dit model.quote:Op maandag 17 april 2006 12:51 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
tuurlijk wel, verniewing is juist goed..maar bmw's hebben qua uiterlijk doorgaans een uitstraling die geen enkele andere auto heeft, en dát ontbreekt op de foto die ik aanhaalde compleet imo.. en daar val ik over
Inderdaad, hij deed me vrijwel direct denken aan een Honda Civic. Valt wat mij betreft een beetje tegen.quote:Op maandag 17 april 2006 13:50 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik moet je helaas wel een beetje gelijk geven, BMW word wel een beetje eenheidsworst met dit model.
Maarja mischien valt hij in het echt beter in de smaak.
Ik vind het er prima uitzien.quote:Op maandag 17 april 2006 11:59 schreef Hyperdude het volgende:
En die dubbele Audi uitlaten? Stom mode-gedoe.
Behalve bij een V8 hebben die dingen toch alleen maar nadelen, gewicht/plaats/vervangingskosten. Ik dacht dat ze daar wel vanaf waren na de E21 323i
Bij Audi kan je al Doppeltauspuff als optie krijgen op een A2 1.1![]()
Mijn God wat een gelukt product!quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:26 schreef Hyperdude het volgende:
Nog een paar (officiële) E92 plaatjes.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is meestal met de 3-serie Coupéquote:Op dinsdag 18 april 2006 19:29 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Vreemd trouwens, het is een coupé.
Ik dacht dat ik 535i las op de achterzijde joh! Dan lijkt ie kennelijk ook groter dan de e90.quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is meestal met de 3-serie Coupé![]()
Hier ziet hij er wel beter op. Helemaal topquote:Op dinsdag 18 april 2006 19:26 schreef Hyperdude het volgende:
Nog een paar (officiële) E92 plaatjes.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij is in ieder geval fuckin grootquote:Op dinsdag 18 april 2006 21:06 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Ik weet nog niet of ik hem wel mooi vind
zeker mooiquote:Op dinsdag 18 april 2006 19:26 schreef Hyperdude het volgende:
Nog een paar (officiële) E92 plaatjes.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
zeker erg vetquote:Op dinsdag 18 april 2006 20:12 schreef -Mzraki- het volgende:
Paar fototjes van de BMW 130i cup:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zeker leuk om te zien.
bron.
Ik vind het een heel geslaagd model. Echt een eigen gezicht, maar wel met bekende elementen uit het BMW-vocabulair. De voorzijde doet denken aan de 5-serie E60, de achterzijde aan de 7-serie E65.quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:26 schreef Hyperdude het volgende:
Nog een paar (officiële) E92 plaatjes.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
inderdaad lelijke velgen... het is overigens wel een M coupéquote:Op dinsdag 18 april 2006 22:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb vandaag twee BMW's op de foto gezet. Een hele gave 1802 en een Z3 coupé met velgen die niet bij de auto passen.
Wat een schitterende wagen zeg. en over een (jaar?) als je er al een paar hebt zien rijden vind je hem steeds mooier. alleen die uitlaten moeten wel enkelwandig. en de achterbak lijkt mij iets te gemaakt voor zo'n vouwdak.quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:26 schreef Hyperdude het volgende:
Nog een paar (officiële) E92 plaatjes.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
BBS CH velgenquote:Op dinsdag 18 april 2006 22:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb vandaag twee BMW's op de foto gezet. Een hele gave 1802 en een Z3 coupé met velgen die niet bij de auto passen.
ik denk het niet, aangezien hij ook dubbele koplampen heeft... dat hoort ook nietquote:Op woensdag 19 april 2006 09:13 schreef Inorbit het volgende:
[..]
BBS CH velgenalleen zijn ze 1 tikje te groot voor een z3'tje.
wel bruut. er staat als het goed is net zoals bij M-velgen ook "Motorsport" in.
is het geen 1602 die daarboven?
trouwens die "2002" onder je M6 spot lijkt mij zo een Turbo
jah die dubbele koplampen vond ik ook raar. maar kon dat er niet op als optie van alpina ofzo. of gewoon later. hij heeft wel de uitgeklopte wielkasten. dacht ikquote:Op woensdag 19 april 2006 14:03 schreef Youp het volgende:
[..]
ik denk het niet, aangezien hij ook dubbele koplampen heeft... dat hoort ook nietdie turbo lip en striping zullen ze er ook wel gewoon op geplakt hebben
Nog steeds, dat 2002 Turbo in spiegelbeeld:quote:Op woensdag 19 april 2006 14:07 schreef Inorbit het volgende:
[..]
jah die dubbele koplampen vond ik ook raar. maar kon dat er niet op als optie van alpina ofzo. of gewoon later. hij heeft wel de uitgeklopte wielkasten. dacht ik
[afbeelding]
Het zou tof zijn als ze dat op de 335i E90 Coupe ook doen. beetje oude glorie ophalenquote:Op woensdag 19 april 2006 15:21 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Nog steeds, dat 2002 Turbo in spiegelbeeld:.
er stond Z3 op de kontquote:Op woensdag 19 april 2006 00:34 schreef Youp het volgende:
[..]
inderdaad lelijke velgen... het is overigens wel een M coupé
tenzij de eigenaar de normale vinnen vervangen heeft voor M vinnen en er een M bumper op heeft geschroefd.....
Is er geen latere evolutie geweest van de Turbo dan? Als je goed kijkt zie je aan de zijkant nog wel turbo staan. CSL's zijn ook met dubbele koplampen geweest, misschien zo'n rooster voor de lampen gejatquote:Op woensdag 19 april 2006 14:03 schreef Youp het volgende:
[..]
ik denk het niet, aangezien hij ook dubbele koplampen heeft... dat hoort ook nietdie turbo lip en striping zullen ze er ook wel gewoon op geplakt hebben
nope... en die wielkasten zijn er op gebouwd hoorquote:Op woensdag 19 april 2006 14:07 schreef Inorbit het volgende:
[..]
jah die dubbele koplampen vond ik ook raar. maar kon dat er niet op als optie van alpina ofzo. of gewoon later. hij heeft wel de uitgeklopte wielkasten. dacht ik
[afbeelding]
nope... de turbo is helaas gestopt bij nummertje 1672 en daar is nooit een evolutie ofzo op gekomen.. overigens was hij alleen leverbaar in chamonix wit en zilvergrijs metallic en alleen de eerste modellen hadden "2002 turbo" in spiegelschrift op de voorspoiler staan daar de duitse overheid het niet zo kon warderenquote:Op woensdag 19 april 2006 17:33 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Is er geen latere evolutie geweest van de Turbo dan? Als je goed kijkt zie je aan de zijkant nog wel turbo staan. CSL's zijn ook met dubbele koplampen geweest, misschien zo'n rooster voor de lampen gejat
Aangezien die gespot is in de Techno Classica Essen, lijkt me niet dat ze daar neppe auto's toelaten om op de beurs te staan.![]()
Zitten ook nog rally lampen bij, dus misschien is ie daar wel op geprepareerd.
die dubbele koplampen komen vaker voor!quote:Op woensdag 19 april 2006 14:07 schreef Inorbit het volgende:
[..]
jah die dubbele koplampen vond ik ook raar. maar kon dat er niet op als optie van alpina ofzo. of gewoon later. hij heeft wel de uitgeklopte wielkasten. dacht ik
[afbeelding]
omdat de E90 en de E92 toch wel verschillenquote:Op maandag 24 april 2006 18:56 schreef 323i het volgende:
Prachtige wagen de nieuwe 3 serie coupe. Zodra die hier bij BMW Smudde Almelo staat ga ik gelijk een kijkje nemenWeet iemand eigenlijk waarom de coupe 'E92' wordt genoemd en de sedan 'E90' ? Aangezien bij de E36 alle verschillende carrosserievormen gewoon E36 wordt genoemd.
populaire "upgrade" voor 02's maar niet origineelquote:Op maandag 24 april 2006 14:05 schreef Pharell het volgende:
[..]
die dubbele koplampen komen vaker voor!
http://www.bmw-2002-turbo-club.de/mitglieder.htm
kijk maar naar de link!
Bij de E36 werden er nog allerlei achtervoegsels gebruikt voor de varianten, zelfs Z3 is ook een E36:quote:Op maandag 24 april 2006 18:56 schreef 323i het volgende:
Prachtige wagen de nieuwe 3 serie coupe. Zodra die hier bij BMW Smudde Almelo staat ga ik gelijk een kijkje nemenWeet iemand eigenlijk waarom de coupe 'E92' wordt genoemd en de sedan 'E90' ? Aangezien bij de E36 alle verschillende carrosserievormen gewoon E36 wordt genoemd.
Ik vind (b.v.)een E36 Limousine en een Z3 roadster toch ook wel wezenlijk van elkaar verschillen. Ik denk dat het gewoon een kwestie van andere managers, andere inzichten en daardoor een andere invulling/toepassing van de codes is. Noem het een administratieve oplossing.quote:Op maandag 24 april 2006 22:10 schreef Youp het volgende:
[..]
omdat de E90 en de E92 toch wel verschilleneen E36 coupe is een 2 deurs E36 sedan.. deze auto heeft ook andere lampen en meer andere vormen etc. er is toch ook over gedacht dit de 4serie te noemen
nope niet helemaal, Z3 heeft een E30 achteras als het goed isquote:Op dinsdag 25 april 2006 09:37 schreef vwk het volgende:
Ehm, pardon, E36 sedan en coupe hebben dezelfde lichtunits...
Het gaat om de basis, de Z3 coupe en roadster staan op hetzelfde onderstel als de andere E36's.
jep klopt, ik ben ook een keer in de war geweest met de DIS tester toen ik wat met een Z3 ging doen... E36 iddquote:Op maandag 24 april 2006 22:18 schreef Nuvole het volgende:
[..]
Ik vind (b.v.)een E36 Limousine en een Z3 roadster toch ook wel wezenlijk van elkaar verschillen. Ik denk dat het gewoon een kwestie van andere managers, andere inzichten en daardoor een andere invulling/toepassing van de codes is. Noem het een administratieve oplossing.
En een E36 sedan en coupé hebben trouwens ook andere vormen en lampunits, zij het dat de verschillen subtieler zijn.
En ook van die lampunits klopt niet, die zijn wel degelijk verschillend (achter) bij de coupe en de sedanquote:Op dinsdag 25 april 2006 09:37 schreef vwk het volgende:
Ehm, pardon, E36 sedan en coupe hebben dezelfde lichtunits...
Het gaat om de basis, de Z3 coupe en roadster staan op hetzelfde onderstel als de andere E36's.
koplampenquote:Op dinsdag 25 april 2006 11:37 schreef Mr._T-Rex het volgende:
[..]
En ook van die lampunits klopt niet, die zijn wel degelijk verschillend (achter) bij de coupe en de sedan
Achteras is verwaarloosbaarquote:Op dinsdag 25 april 2006 11:28 schreef Youp het volgende:
[..]
nope niet helemaal, Z3 heeft een E30 achteras als het goed is
Lampunits.. lichtunits... ik bedoel de koplampenquote:Op dinsdag 25 april 2006 11:37 schreef Mr._T-Rex het volgende:
[..]
En ook van die lampunits klopt niet, die zijn wel degelijk verschillend (achter) bij de coupe en de sedan
De Z3 is volgens mij best sterk gebaseerd op de Z1 volgens mij. Ook b.v. de verlichtingstrekschakelaar van de Z3 à la E30 vind ik lekker nostalgisch.quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:28 schreef Youp het volgende:
[..]
nope niet helemaal, Z3 heeft een E30 achteras als het goed is
BMW is één grote familie.quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:29 schreef Youp het volgende:
[..]
jep klopt, ik ben ook een keer in de war geweest met de DIS tester toen ik wat met een Z3 ging doen... E36 idd
Haha, je krabbelt een stukje terugquote:Op dinsdag 25 april 2006 12:14 schreef vwk het volgende:
[..]
Achteras is verwaarloosbaar
Maar je snapt m'n punt
[..]
Lampunits.. lichtunits... ik bedoel de koplampen
De lichtunits, a la, dat is bij iedere variant anders. Coupé, sedan, compact, touring, allemaal andere achterlichten.
Youp, je hebt je goeie vrienden uitgezochtquote:Op dinsdag 25 april 2006 20:40 schreef Youp het volgende:
een maat van me heeft vorige week zn rijbewijs gehaald, hij kwam even langs zonet
[afbeelding]
[afbeelding]
deze is van z'n pa... en van hem heb ik ook mijn 02 gekocht
Daar zat ik ook naar te kijken, komt me ook niet bekend voor.quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:55 schreef Hyperdude het volgende:
Wat doet dat 02 in de grill?
Is dat origineel?
Ziet er wel strak uit die 02 trouwens![]()
origineel kenteken geloof ik, en hij is gerestaureerd... alleen niet perfect (overzetdorpels enzo) maar dat was al toen ze hem kochtenquote:Op dinsdag 25 april 2006 22:50 schreef Nuvole het volgende:
[..]
De Z3 is volgens mij best sterk gebaseerd op de Z1 volgens mij. Ook b.v. de verlichtingstrekschakelaar van de Z3 à la E30 vind ik lekker nostalgisch.
[..]
BMW is één grote familie.![]()
[..]
Haha, je krabbelt een stukje terug. De achterlichtunits van de coupé zijn iig lager dan die van de sedan, daar doelde ik op. De koplampen zijn denk ik hetzelfde idd. Maar zijn de nieren niet lager/breder?
[..]
Youp, je hebt je goeie vrienden uitgezocht.
Is die 02 origineel of helemaal gerestaureerd? En zo ja, is dat een origineel kenteken of vervangend blauw?
dat is niet origineel af fabriek nee maar ongeveer 50% van de 02's heeft datquote:Op dinsdag 25 april 2006 22:55 schreef Hyperdude het volgende:
Wat doet dat 02 in de grill?
Is dat origineel?
Ziet er wel strak uit die 02 trouwens![]()
Huh, wie, ik?quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:50 schreef Nuvole het volgende:
Haha, je krabbelt een stukje terug. De achterlichtunits van de coupé zijn iig lager dan die van de sedan, daar doelde ik op. De koplampen zijn denk ik hetzelfde idd. Maar zijn de nieren niet lager/breder?
Volgens RDW: Datum eerste afgifte Nederland 19 februari 1998quote:Op woensdag 26 april 2006 09:38 schreef Youp het volgende:
[..]
origineel kenteken geloof ik, en hij is gerestaureerd... alleen niet perfect (overzetdorpels enzo) maar dat was al toen ze hem kochten
Leuke wagen, word de volgende een turbo??quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:40 schreef Youp het volgende:
een maat van me heeft vorige week zn rijbewijs gehaald, hij kwam even langs zonet
[afbeelding]
[afbeelding]
deze is van z'n pa... en van hem heb ik ook mijn 02 gekocht
i donno.... hij heeft al 300 vrijwaringsbewijzen thuis liggenquote:Op woensdag 26 april 2006 12:43 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Leuke wagen, word de volgende een turbo??![]()
Goeie keuze. Hopelijk ga je er veel fijne kilometers mee maken. Zodra je foto's ervan hebt, posten!quote:Op dinsdag 25 april 2006 23:57 schreef nicket84 het volgende:
Ga zaterdag mijn 323f tegen mijn eerste BMW inruilen.
Een zwarte 318i uit 94.
Ik ga er nog eens goed opletten; BMW's kijken, altijd leuk.quote:Op woensdag 26 april 2006 10:24 schreef vwk het volgende:
[..]
Huh, wie, ik?
Beetje misinterpretatie
De nieren zijn hetzelfde, de grille is iets anders, niertjes zijn echter even hoog/breed
Z3 is gewoon gebaseerd op de E36's, echter is de Z1 wel een stuk afgeleid van de E36's.
RDW: had ik nog niet aan gedacht.quote:Op woensdag 26 april 2006 11:58 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Volgens RDW: Datum eerste afgifte Nederland 19 februari 1998
Dus import en blauwe kenteken als leukigheidje
Wel een kicke bak![]()
zo zou je het kunnen zeggen denk ikquote:Op donderdag 27 april 2006 00:18 schreef Nuvole het volgende:
Ik ga er nog eens goed opletten; BMW's kijken, altijd leuk.
En is de Z1 niet afgeleid van de E30 i.p.v. de E36? Of heeft ie het beste van beide?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |