abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 april 2006 @ 10:01:13 #76
73703 aKra
« Asperger Inside »
pi_36544760
Megiuars heeft goed velgenspul, als je dat er op spuit zie je gewoon alles eraf glijden, even inspuiten en hogedruk erop en bijna alles is weg, met een borstel krijg je dus 100% resultaat

Is wel duur, anders ga je even naar de Kruidvat en haal je daar velgenspul, maar of dat nou net zo'n goed resultaat geeft?
  zaterdag 1 april 2006 @ 10:43:21 #77
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36545374
Ik stuur die gast niet voor niets naar Aken!
AluTeufel is gewoon de beste.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 01-04-2006 10:48:27 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 1 april 2006 @ 10:48:06 #78
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36545454
Zijn er trouwens hier ook dieselrijders die tweetakt olie bij de diesel kieperen? Ik rij zelf (natuurlijk ) geen diesel, maar voor niet-lease rijders misschien wel een aardig idee: spaart je dure pomp en andere bewegende delen van je brandstofsysteem. Met het steeds verder bijmengen van bio-diesel ook in de toekomst wellicht nuttige tip

Lees hier verder(Pas op, DUITStalig ):

http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?s=&threadid=156131

en het berelange topic:

http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?s=&threadid=145766&perpage=25&pagenumber=1

[ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 01-04-2006 11:59:23 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_36546605
Gebruik gewoon dasty, je weet wel die shit van wibra.

Je denkt zal niet helpen, dat dacht ik ook. Beste middel op aarde. Zelfs de meest bizar verwaarloosde velgen konden zeer makkelijk schoongemaakt worden...
pi_36549694
Dasty = oké olé olé !!!

maar intensieve industrieële alu cleaner is toch echt beter yup

wanneer je je velgen regelmatig bijhoudt krijg je ze prima schoon met dasty maar als er al 5 jaar remstof op in aan het vreten is geweest is dat spul echt niet meer voldoende....
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36553079
ik heb nu een of ander profi teer/lijm remover spul gehaald en kga er ook de hoge drukspuit op loslaten, als dat ook niet werkt, dan weet ik het ook niet meer...

khad je post helaas niet eerder gezien Hyperdude anders wat ik wel naar Aachen gereden.

Morgen grote BMW meeting, dus velgen moeten wel beetje mooi uitzien hé! haha
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  zaterdag 1 april 2006 @ 16:54:24 #82
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_36554153
Ah jij gaat ook heen?

Even door de wasbox vond ik genoeg Rest van de middag met onderstel afstellerij in de weer geweest. Oa 15mm omlaag voor en achter op advies van Eibach.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_36556830
welke BMW meet? waar?
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 2 april 2006 @ 15:49:46 #84
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_36579786
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 20:09 schreef metallicattim het volgende:
Hey mensen

Gister en vandaag had ik dan eindelijk tijd... ben mn velgen gaan schrobben, jah zelfs met de tandenborstel erbij!

Band er maar vanaf gehaald, leek me wat makkelijker werken
[afbeelding]

Voor:
[afbeelding]

Na 2 min werk, beloofde veel
[afbeelding]

Begint ergens op te lijken
[afbeelding]

Tim in action:
[afbeelding]

Eindresultaat na een dik uur velgenpoetsen met de tandenborstel
[afbeelding]

Contrast foto
[afbeelding]

Er zit alleen nog teer op, wat ik er niet afkrijg, daarom kom ik nu bij mn vraag, hoe krijg ik dit eraf?
[afbeelding]

2e velg is ook af, deze ging minder goed schoon aan de rand, zit veel meer teer op.
[afbeelding]

Met andere woorden, nog 2 velgen te gaan en dan van alle 4 nog de teer verwijderen.
He ik heb een vraagje wat betaal je ongeveer voor een goede 325
??
Of kan ik voor dat geld beter een nieuwere type halen
  zondag 2 april 2006 @ 16:51:03 #85
145729 bbosch
tuning.terapel.net
pi_36581389
Zijn er nog BMW liefhebbers die hun trots willen tonen op Koninginnedag 29 april 2006?

http://showyourwheels.punt.nl
  zondag 2 april 2006 @ 17:36:45 #86
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_36582564
nee, want dan mag ik niet meer rijden
Signature.
  zondag 2 april 2006 @ 19:38:21 #87
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_36586225
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:49 schreef MrSASO het volgende:

[..]

He ik heb een vraagje wat betaal je ongeveer voor een goede 325
??
Of kan ik voor dat geld beter een nieuwere type halen
Echt een goede kost je zeker 2500 euro.
Mijne koste 2700. Dus bepaal zelf maar, als je niet gek bent van dit type moet je gewoon een nieuwer type kopen. zo simpel is dat.
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_36586357
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 13:56 schreef Youp het volgende:
Dasty = oké olé olé !!!

maar intensieve industrieële alu cleaner is toch echt beter yup

wanneer je je velgen regelmatig bijhoudt krijg je ze prima schoon met dasty maar als er al 5 jaar remstof op in aan het vreten is geweest is dat spul echt niet meer voldoende....
Voordat me E30 getotalled werd had ik velgen die echt heel lang in de stalling waren gebleven, en nooit zijn schoongemaakt. Ik pakte dasty ik knalde het erop en het ging er veel makkelijker af dan velgen cleaner enzo... Je moet ook wat meer kracht gebruiken, het spul is wel voldoende voor echt verwaarloosde velgen, alleen je moet veel kracht gebruiken (vermoeiend geloof me)... Maar als je kijkt naar de prijs van Dasty, dan is de prijs/kwaliteit verhouding gewoon echt miljoenen kilometers ver dan andere shit. Voor extreem verwaarloosde velgen had ik misschien de helft van het flesje nodig ofzo...
quote:
Op zondag 2 april 2006 19:38 schreef metallicattim het volgende:

[..]

Echt een goede kost je zeker 2500 euro.
Mijne koste 2700. Dus bepaal zelf maar, als je niet gek bent van dit type moet je gewoon een nieuwer type kopen. zo simpel is dat.
Een nette vind je heus wel voor 1750 euro. Gewoon eentje die netjes is onderhouden en bereden, die van jou is veel meer specialer hoor (die M zooi bumpers enzo, en handbak, en ook nog eens een zeldzame kleurtje...)
  zondag 2 april 2006 @ 20:19:45 #89
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36587489
Ik heb ook ¤2700 betaald.
1990 325 iX Touring met 300K op de teller, paar kleine roestplekjes en functionerende airco+ schuifdak

En Yup kan hierboven typen wat ie wil; maar een goede E30 325 onder de 2000 is mi. niet mogelijk, of iemand moet 'm onder dwang verkopen

En als je een E30 325 weet voor 1750 dan koop ik 'm direct als het een goede is
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_36591113
quote:
Op zondag 2 april 2006 19:42 schreef yup het volgende:

[..]

Voordat me E30 getotalled werd had ik velgen die echt heel lang in de stalling waren gebleven, en nooit zijn schoongemaakt. Ik pakte dasty ik knalde het erop en het ging er veel makkelijker af dan velgen cleaner enzo... Je moet ook wat meer kracht gebruiken, het spul is wel voldoende voor echt verwaarloosde velgen, alleen je moet veel kracht gebruiken (vermoeiend geloof me)... Maar als je kijkt naar de prijs van Dasty, dan is de prijs/kwaliteit verhouding gewoon echt miljoenen kilometers ver dan andere shit. Voor extreem verwaarloosde velgen had ik misschien de helft van het flesje nodig ofzo...
[..]

Een nette vind je heus wel voor 1750 euro. Gewoon eentje die netjes is onderhouden en bereden, die van jou is veel meer specialer hoor (die M zooi bumpers enzo, en handbak, en ook nog eens een zeldzame kleurtje...)
yup geloof me... ik denk dat ik meer (BMW) velgen schoon heb gemaakt dan jij en ik heb zowel dasty gebruikt (thuis meestal) als profi alu cleaner... en die laatste werkt toch echt het beste en dat gaat dan zonder moeite he, er op spuiten en hogedruk er overheen en ze zijn als nieuw... zijn ze een beetje verwaarloosd, nou dan neem je een borstel en veeg je er vluchtig wat over... hogedruk er op en klaar
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 2 april 2006 @ 21:59:30 #91
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_36591522
quote:
Op zondag 2 april 2006 19:38 schreef metallicattim het volgende:

[..]

Echt een goede kost je zeker 2500 euro.
Mijne koste 2700. Dus bepaal zelf maar, als je niet gek bent van dit type moet je gewoon een nieuwer type kopen. zo simpel is dat.
Hmm dan heb ik denk ik wel eentje van begin 90, jammer eigenlijk want ik vind de E30 echt een topbak
pi_36591610
quote:
Op zondag 2 april 2006 21:59 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Hmm dan heb ik denk ik wel eentje van begin 90, jammer eigenlijk want ik vind de E30 echt een topbak
ja alleen weer een waardeloze voor een echte goede nette E36 zal je alweer heel wat meer centjes mee moeten gaan brengen...
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 2 april 2006 @ 22:12:15 #93
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_36592065
quote:
Op zondag 2 april 2006 22:01 schreef Youp het volgende:

[..]

ja alleen weer een waardeloze voor een echte goede nette E36 zal je alweer heel wat meer centjes mee moeten gaan brengen...
Ik kan wel een 325 turbodiesel kopen voor 2000 dan moet een goede E36 toch ook wel lukken?
  zondag 2 april 2006 @ 22:18:20 #94
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36592264
Diesel is een totaal ander verhaal, niet alleen qua prijs
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 2 april 2006 @ 22:20:11 #95
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_36592329
Een diesel is toch eigenlijk altijd duurder dat probeer ik aan te geven.
Dus zou in mijn optiek een benzine voor dezelfde prijs wel lukken.
Of houden jullie garageprijzen aan??
  zondag 2 april 2006 @ 22:25:58 #96
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36592548
Een E36 diesel is niet echt duurder dan een vergelijkbare benzine. De diesels van de E36 zijn niet echt goed. Enige die de moeite misschien waard is: 325 TDS.

Ik heb mijn redelijk opgereden 1992 325 Coupé met 225K op de teller ingruild voor 3000. Veel goedkoper kan je dus een fatsoenlijke 325 niet vinden vrees ik. Maar er staat natuurlijk meer dan genoeg bagger "voor weinig" te koop.

Om in te rijden is het ook niet direct goedkoop; ik ga hier niet zeggen dat als je 2-3000 aanschaf niet kunt/wilt betalen je het onderhoud/benzine ook niet kunt/wilt betalen, maar je moet eea. niet onderschatten.

[ Bericht 11% gewijzigd door Hyperdude op 02-04-2006 22:31:32 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_36592625
quote:
Op zondag 2 april 2006 20:19 schreef Hyperdude het volgende:
Ik heb ook ¤2700 betaald.
1990 325 iX Touring met 300K op de teller, paar kleine roestplekjes en functionerende airco+ schuifdak

En Yup kan hierboven typen wat ie wil; maar een goede E30 325 onder de 2000 is mi. niet mogelijk, of iemand moet 'm onder dwang verkopen

En als je een E30 325 weet voor 1750 dan koop ik 'm direct als het een goede is
Eentje was touring ander was sedan, beide in redelijk goede staat hoor. Alleen verzekering was onbetaalbaar voor mij dus dat komt later nog wel... Hell, voor 3000 euro had ik een kale dealeronderhouden in bereden door opa en oma staat voor je van iemand anders, een E36 325i dus... Helaas had ik toen de knaken niet want dat zou mijn bka moeten zijn... Nadeel was dat het ding helemaal kaal was qua opties...
quote:
Op zondag 2 april 2006 22:20 schreef MrSASO het volgende:
Een diesel is toch eigenlijk altijd duurder dat probeer ik aan te geven.
Dus zou in mijn optiek een benzine voor dezelfde prijs wel lukken.
Of houden jullie garageprijzen aan??
Bij oude auto's gaat dat niet altijd op, ga jij nog makkelijk een 2.5 turbodiesel kunnen vinden met minder dan 250.000 km? Dacht het niet. (wat ik bedoel door de hoge km standen worden de prijzen alsnog gelijk getrokken, of zijn de diesels goedkoper zelfs...)

En zoals Hyperdude zegt, E36 en diesel zijn niet echt super, 325TDs is mega goed, alleen dingen zuipen wel wat meer dan je wilt... Als je wilt dieselen moet je bij VW zijn, alhoewel die dingen ook niet voor spotprijzen worden verkocht
  zondag 2 april 2006 @ 22:49:50 #98
66279 Coupe
Af en toe gezellig
pi_36593460
Mensen wat vinden jullie hiervan ?

Een BMW M535 I Hartge (3,8L Alpine B9 blok).





Is van een goede vriend van me !

Alleen... een paar maand terug sloeg het noodlot toe geraakt door een andere auto, in een slip geraakt, half op de andere weghelft gekomen waarna er iemand met 80 tegen aan reed











Nouja zoals duidelijk is, niet meer teredden

Maar, via via aan een nieuwe carroserie gekomen en nu zsm beginnen om alles over tebouwen zodat hij over 3 maanden weer rondrijdt (volgens de planning). De auto is het waard om hem weer optebouwen (is toch een uitzonderlijk model )
If you think you have everything under control, you just aren't going fast enough
pi_36593723
quote:
Op zondag 2 april 2006 22:49 schreef Coupe het volgende:
Mensen wat vinden jullie hiervan ?

Een BMW M535 I Hartge (3,8L Alpine B9 blok).

[afbeelding]

[afbeelding]

Is van een goede vriend van me !

Alleen... een paar maand terug sloeg het noodlot toe geraakt door een andere auto, in een slip geraakt, half op de andere weghelft gekomen waarna er iemand met 80 tegen aan reed

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nouja zoals duidelijk is, niet meer teredden

Maar, via via aan een nieuwe carroserie gekomen en nu zsm beginnen om alles over tebouwen zodat hij over 3 maanden weer rondrijdt (volgens de planning). De auto is het waard om hem weer optebouwen (is toch een uitzonderlijk model )
zonde zonde zonde ja
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 2 april 2006 @ 22:57:54 #100
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_36593749
quote:
Op zondag 2 april 2006 22:27 schreef yup het volgende:

[..]


Bij oude auto's gaat dat niet altijd op, ga jij nog makkelijk een 2.5 turbodiesel kunnen vinden met minder dan 250.000 km? Dacht het niet. (wat ik bedoel door de hoge km standen worden de prijzen alsnog gelijk getrokken, of zijn de diesels goedkoper zelfs...)

En zoals Hyperdude zegt, E36 en diesel zijn niet echt super, 325TDs is mega goed, alleen dingen zuipen wel wat meer dan je wilt... Als je wilt dieselen moet je bij VW zijn, alhoewel die dingen ook niet voor spotprijzen worden verkocht
Nou die 325 TD die is van een maat van mij en doet hem weg voor 2000 hij heeft wel 3 ton gelopen maar hij rijdt echt nog als nieuw.

Coupe zonde echt zonde ik hoop dat jullie hem nog goed krijgen alleen dan wel in het zwart AUB
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')