Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Nice. Pics?quote:Op maandag 13 maart 2006 11:49 schreef DjMark het volgende:
Gustavo Badell heeft de SanFran Pro gewonnen.
Aangezien niemand zo'n geile OP maakt voelde ik me weer geroepen ja.quote:Op maandag 13 maart 2006 11:58 schreef ivosnivo het volgende:
en mr j heeft weer een centraal bodybuilding-topic op zijn naam staan
idd mijn rug oogt ook wat harderquote:Op maandag 13 maart 2006 14:25 schreef DjMark het volgende:
ik vind zijn rug wat soft, maar verder wel top ja!
kwam ik trouwens net weer achter, je kunt het beste je biceps nu trainen zonder je armen te gaan draaien. bv met biceps curl, hoe je arm gewoon hetzelfde, ga niet van hammer naar normaal oid. zolang je je arm niet beweegt en alleen je biceps aanspant is er niet zoveel aan de hand (bij mij).quote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:18 schreef Semargofni het volgende:
Verdomme, afgelopen woensdag heb ik maar es een keertje handje gedrukt. Normaal houd ik niet zo van die primitieve krachts vertoning maar ja na wat aandringen dacht ik van waarom niet. Duurde vrij lang, totdat ik ineens een flinke pijnscheut voelde in de binnenkant van mijn rechter elleboog. Gevolgd door een lekkere "krak" aan de achterkant van mijn schouder/rug.![]()
Gisteren triceps trainen maar ging op een gegeven moment niet meer, rest van de dag flinke steken. Heb nu dus een blessure aan mijn brachialis volgens mij, echt balen.Iemand suggestie`s wat zou kunnen helpen?
Overigens als ik bij dbb de search gebruik op armworstelen zie je ook dat veel mensen hier blessures aan over houden, is gewoon een nogal gevoelige houding. Zeker als je er dus veel kracht achter zet, ik weet iig zeker dat ik voorlopig niet meer armpje druk.![]()
Dit was de originele postquote:Op zondag 5 maart 2006 21:33 schreef Genjuro het volgende:
Ik heb nog een vraagje: Hoe zit het nu in hemelsnaam met de rechte buikspier. Ik heb nu al een paar keer gehoord dat je niet apart de onderste/bovenste/middelste recht buikspier kan trainen omdat het maar 1 spier is(zelfde principe als "binnekant van borst trainen") die door pezen wordt verdeelt.
En dan hoor ik weer het omgekeerde, dat je ze wel apart kan trainen
Wie weet een antwoord?
Normaal wel dan?quote:Op maandag 13 maart 2006 19:04 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
tvp dan maar aangezien ik nu niks te melden heb
Ik kan die oefening niet eens, als ik iets lager dan vertical ga dondert het zootje gelijk naar benedenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:47 schreef mister_popcorn het volgende:
LedZep bedankt voor de info, als je nog iets hoort post je het dan ook hier?
En die oefening van Bruce Lee deed Rocky geloof ik ook, en mr popcorn ook toen hij nog 70 kg woogMaar die is wel pittig ja, ga 'm morgen denk ik weer eens proberen, zal wel zwaar worden
![]()
Mijn magnesium en zinkinname zitten al flink hoog (300% ADH zink en bijna 400% magnesium) dus persoonlijk zie ik geen reden om het nog eens een keer los te nemen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:32 schreef Sloper het volgende:
Hebben dr hier mensen ervaring met ZMA, je hoort er veel over de laatste tijd en het zou HET legale wondermiddel naast creatine zijn
Ik lees hier op DBB bijv. een artikel dat erg positief is, maar ik vraag me af of dat onder invloed is van hun sponsor XXL. Linkje
Maar op Ergogenics lees ik weer dat het hele ZMA behoorlijk gehyped is, en dat je hogere risico's loopt om bepaalde soorten kanker te krijg. Linkje
Zijn er hier mensen met ervaring?
Dan zou ik aanraden eens dat artikel van Ergogenics te lezen, als je zo'n hoge zink inname hebt....quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:56 schreef LedZep het volgende:
[..]
Mijn magnesium en zinkinname zitten al flink hoog (300% ADH zink en bijna 400% magnesium) dus persoonlijk zie ik geen reden om het nog eens een keer los te nemen.
Och ik maak me niet zo druk hoor. Vooral in mijn havermout zit aardig wat (1 gram meer dan de ADH zelfs) en Eetmeter zegt dat ondanks de hoge inname dat het niet schadelijk is, terwijl die er juist om bekend staat al gauw een hoeveelheid "schadelijk" noemt. Maar ik zal het eens doorlezen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:18 schreef Sloper het volgende:
[..]
Dan zou ik aanraden eens dat artikel van Ergogenics te lezen, als je zo'n hoge zink inname hebt....
en hoe zijn de voorzieningen daar dan? olympische stangen, etc etc?quote:Op maandag 13 maart 2006 17:19 schreef MyImmortal het volgende:
tvp, om de vraag van tongylicky te beantwoorden, ik woon idd niet in de randstad(eindhoven) maar train ook op een studentensportcentrum op de tue, aangezien ik nog een lamme student ben
Je hebt wel gelijk, eigenlijk is de tijd niet het probleem, maar de motivatie om dan ook nog naar buiten te gaanquote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:52 schreef ivosnivo het volgende:
Hoezo geen tijd? Dat kost toch juist minder tijd of zie ik dat verkeerd? Zodra je buiten staat kun je er mee beginnen, naar een sportschool moet je eerst toe.
Waarom zou je van een apparaat gaan als je nog niet klaar bent?quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:51 schreef Gio het volgende:
Gvd, gisteren weer een zaal vol met trainings josti's. Materiaal niet opruimen, gewichten keihard op de grond laten vallen, benchpress doen met de enige barbell die in het squatrek past, niet de moeite nemen om te vragen of je klaar bent met een apparaat maar gewoon gaan gebruiken, en natuurlijk de vele theekransjes![]()
Ik wil een extra kamer in mijn huis, dan richt ik wel mijn eigen ruimte in.
B.v. water bijvullen, spotten voor iemand die het nodig heeft of iemand even wat correcties geven als die persoon een oefening zo gigantisch fout doet dat zelf ik het nog ziequote:Op woensdag 15 maart 2006 13:07 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Waarom zou je van een apparaat gaan als je nog niet klaar bent?
Cutler is gewoon groot, maar die kerel naast hem is niet iel ofzo.quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:17 schreef Sloper het volgende:
Wat een kop heeft die Cutler toch, of is dat ventje wat naast 'm staan gewoon heel erg iel?
Ik dacht dat culter rond de 1.80m was....quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:06 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Cutler is gewoon groot, maar die kerel naast hem is niet iel ofzo.
Speed trainingen zijn idd er goed om je explosieve kracht te ontwikkelen. Aangezien het hier om benen gaat zou ik zeggen dat je squat en deadlift dan zo traint:quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:33 schreef J-Will het volgende:
Hey lui, ik heb een newbie vraagje
Ik fitness 2 a 3 keer per week, niet echt om groot en breed te worden maar gewoon omdat ik het fijn vind. Ik train dus niet echt met een doel ofzo, ik doe eigenlijk alle oefeningen die ik leuk vind en train heel m'n lijf. Ik zie er dus niet buiten proporties uit ofzo, maak je geen zorgen
Maar nu wil ik voor basketball, de sport die ik speel, hoger springen. Is het dan raadzaam om met hoge gewichten en weinig herhalingen te werken? Of juist lager gewicht en setjes van 15 ofzo. Het gaat dus niet om gespierde benen krijgen ofzo maar alleen explosieve kracht. Bij voorbaat dank
1 Rep Max oftewel het gewicht dat je maximaal 1 keer kan heffenquote:Op woensdag 15 maart 2006 18:10 schreef J-Will het volgende:
jup dat plyo heb ik veel over gehoord maar schijnt slecht voor je gewrichten te zijn als je niet al behoorlijk getraind bent. En dat ben ik nog lang nietOp bodybuilding.com staat er een artikel over, daar zeggen ze dat je toch wel 1.5 keer je eigen lichaamsgewicht moet kunnen squaten om aan plyo te beginnen (richtlijn natuurlijk) en dat zie ik mezelf lang niet doen
En wat is 1RM?
Met groot bedoelde ik niet de lengtemaatquote:Op woensdag 15 maart 2006 16:40 schreef Sloper het volgende:
[..]
Ik dacht dat culter rond de 1.80m was....
Ja al dat speedwork heeft zijn vruchten afgeworpen heur.quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:22 schreef ivosnivo het volgende:
Speedy ledzep was evilsnivo voor met zijn antwoord.
De voorzieningen zijn sinds januari flink verbeterd, maar daarvoor was het al goed genoeg met losse gewichten. Er is nu rond de 100k( tenminste dat zei die gast) aan nieuwe apparatuur bijgekomen, wat ook overigens te zien is.en dumbells gaan tot 50kg, squatrack. 2 benchpressen een schuine benchpress, stuk of 5-6 olypia stangen om maar wat te noemen aan losse gewichten.quote:Op woensdag 15 maart 2006 07:55 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
en hoe zijn de voorzieningen daar dan? olympische stangen, etc etc?
Coleman heeft grotere lats, grotere benen en een betere buik (hoewel misvormd). Cutler heeft scherpere benen, betere kuiten en imho een betere borst (maar das hier niet te zien). Ik ben benieuwd of Ronnie ook dit jaar zal winnen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:22 schreef Alessandro het volgende:
[afbeelding]
Damn bijna geen verschil tussen hun
Dank u. Nog meer leesvoerquote:Op woensdag 15 maart 2006 21:30 schreef Fugie het volgende:
ik zat beetje te googlen, kwam ik deze site tegen, ziet er wel uitgebreid uit:
http://www.timinvermont.com/fitness/fitness.htm
dank is grootquote:Op donderdag 16 maart 2006 08:56 schreef LedZep het volgende:
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=56461&highlight=eetmeter+2002
Staat Eetmeter 2002 om te downloaden.
Geen dank.quote:
Glutamine (per 100g)quote:Op woensdag 15 maart 2006 21:30 schreef Fugie het volgende:
ik zat beetje te googlen, kwam ik deze site tegen, ziet er wel uitgebreid uit:
http://www.timinvermont.com/fitness/fitness.htm
quote:Op donderdag 16 maart 2006 08:56 schreef LedZep het volgende:
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=56461&highlight=eetmeter+2002
Staat Eetmeter 2002 om te downloaden.
Je moet echt heel diep gaan wil je echt spieren verbranden. In beide gevallen zit je in de catabole fase (brandstoffen op) en dus is de kans op spierverlies wel groter. Maar zo'n vaart zal het niet lopen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:59 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Net een discussie met trainingspartner...
Volgens hem kan je beter niet s'ochtend gaan harldlopen omdat je dan teveel spier verliest vs. vet.
Ik ben het daar niet mee eens en vind dat je beter s'ochtends als je wakker word kan gaan hardlopen dan s'avonds na het trainen.
Wie geeft het verlossende antwoord?
Ik zou ergens halverwege neervallen denk ikquote:Op donderdag 16 maart 2006 22:36 schreef ivosnivo het volgende:
Ik heb wel is gelezen dat het allerbeste is 's morgens voor je ontbijt. Maar daar moet ik echt absoluut niet aan denken.
Ja dat dacht ik dus ook, maarja die gozer leest veel op internet, maar hij nam ook een shake nadat hij klaar was met krachttraining en daarna ging ie cardio doen. Daarmee vul je tussen je reserves weer aan volgesn mijquote:Op donderdag 16 maart 2006 22:36 schreef ivosnivo het volgende:
Ik heb wel is gelezen dat het allerbeste is 's morgens voor je ontbijt. Maar daar moet ik echt absoluut niet aan denken.
Ik doe momenteel 3 dagen in de week fasted state cardio (dus cardio voor je ook maar iets eet). Wakker worden, naar de zaal fietsen en daar een uurtje fietsen of roeien op 70% a 75% van mijn max hartslag, en het gaat perfectquote:Op donderdag 16 maart 2006 22:36 schreef ivosnivo het volgende:
Je mag wel weat meer dan een theelepel, begin te denken aan eetlepels en op dagen dat je neit traint hoef je het ook niet in te nemen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:45 schreef MyImmortal het volgende:
nog ff een vraagje over die dextrose, ben beetje te lam om terug te zoeken
heb vandaag een zakje gehaald bij de tuinen voor 1.50 euro :>. elke dag een theelepel in water doen na training? en op de dagen dat ik niet train, dan maakt het niet veel uit toch wanneer je dat inneemt?
Waarom zou dat? 's Morgens: geen koolhydratenreserves, na de training evenmin. Dus ga je vet verbranden. (Dan moet je natuurlijk niet ertussenin dextrose gaan nemen, behalve als je alleen een goede conditie wilt)quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:11 schreef Semargofni het volgende:
Vlak nadat je op staat.
Ieder ander tijdstip zorgt ervoor dat je meer suikers en/of spieren verbrand en minder vet.
Hangt af van de intensiteit en duur. Sowieso verbrand je nooit "alleen maar vet", dus waar hij dat getal vandaan haalt weet ik niet.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:28 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wat ik gister ook hoorde van een van de grotere mannen op de school is dat je om 1 gram vet te verbranden 7,7calorieen moet verbranden.
Een neushoornvogelquote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:37 schreef ivosnivo het volgende:
wat is dat voor vaag vogeltje op je avator ladzep
denk aan 2-3 eetlepelsquote:Op donderdag 16 maart 2006 23:45 schreef MyImmortal het volgende:
nog ff een vraagje over die dextrose, ben beetje te lam om terug te zoeken
heb vandaag een zakje gehaald bij de tuinen voor 1.50 euro :>. elke dag een theelepel in water doen na training? en op de dagen dat ik niet train, dan maakt het niet veel uit toch wanneer je dat inneemt?
Vaak zijn die tabletten Time Released. Dus dan neem je 's morgens 1 in en wordt gedurende zoveel uur steeds een deel afgegeven. Perfect imho, want als je bv 1 gram vitamine C in 1 keer inneemt gaat de helft er via de uitgang weer naar buiten.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 16:01 schreef Fugie het volgende:
wat is het beste moment om vitamine C in te nemen, gespreid over de dag of vooral voor/ na de training ?
ok, kan ik morgen fijn inkopen gaan doenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 16:04 schreef LedZep het volgende:
[..]
Vaak zijn die tabletten Time Released. Dus dan neem je 's morgens 1 in en wordt gedurende zoveel uur steeds een deel afgegeven. Perfect imho, want als je bv 1 gram vitamine C in 1 keer inneemt gaat de helft er via de uitgang weer naar buiten.
Ik krijg meteen zin om een kip te vangen. Das ook een goeie Rocky-oefening, geloof ik.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:47 schreef mister_popcorn het volgende:
LedZep bedankt voor de info, als je nog iets hoort post je het dan ook hier?
En die oefening van Bruce Lee deed Rocky geloof ik ook, en mr popcorn ook toen hij nog 70 kg woogMaar die is wel pittig ja, ga 'm morgen denk ik weer eens proberen, zal wel zwaar worden
![]()
zolang je maar uitkijkt met H5N1 heh knul ...quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:34 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Ik krijg meteen zin om een kip te vangen. Das ook een goeie Rocky-oefening, geloof ik.![]()
me dUnkt, dat jij ergens een foutje hebt gemaakt in je zinquote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:42 schreef MyImmortal het volgende:
zo net lekker bakje kwark op, nu lekker slapen en morgenochtend basketballen, met mijn superkuiten
moet ik nu wel kunnen denken
zie maar dat ze niet scheurenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:42 schreef MyImmortal het volgende:
zo net lekker bakje kwark op, nu lekker slapen en morgenochtend basketballen, met mijn superkuiten
moet ik nu wel kunnen denken
Nee die heb ik nog nooit gedaan, lijkt me wel grappig op zichquote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:42 schreef ivosnivo het volgende:
Oke dan, zojuist dextro poeder gekocht. Ik ben nu van plan om alles volgens de regels te doen, alleen weet ik de regels niet zo heel erg goed.
Ik heb bv altijd kwark met musli na me training genomen. Maar dat kan ik dus beter vervangen door een eiwitshake met eetlepen dextro? En die kwark dan voor het slapen innemen? En is zo een shake met wat dextro genoeg om je spieren te voeden na een training?
En me visolie en multivitamine maakt dat nog uit wanneer ik die inneem? Doe dat nu 's morgens als ik wakker word.
En deze info staat op me potje swole V3:
Neem als aanvulling op de dagelijkse voeding ‘s ochtends en ‘s avonds 1 maatschep in met voldoende water (+/- 480ml). Neem op trainingsdagen 1 maatschep direct na de training i.p.v. ‘s avonds.
Neem de 2 doseringen het liefst aan het begin en aan het einde van de dag in, met 6-12 uur er tussen. Neem Swole V.2 het liefst bij een maaltijd in.
Dat is wel goed?
@ LedZep, doe je wel is biceps curls met olympische stang met 1 hand? Dat wil ik volgende week is gaan proberen.
Je moet altijd bergen etenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:40 schreef ivosnivo het volgende:
raar idee dat je je spieren weer genoeg kan aanvullen met een shake. ik dacht dat ik dan juist bergen moest eten.
Je hebt verschillende soorten eiwit, waaronder whey. Dit is een snel eiwit (wordt snel opgenomen). Een andere is bv casseine, deze is traag. Na de training heb je behoefte aan snelle eiwitten dus kan je het beste whey nemen (hoewel ik helemaal geen shakes neem ivm prijs). Voordat je gaat slapen kan je het beste trage eiwitten nemen, hier heb je ook speciale shakes van (vaak een combinatie van een boel soorten eiwit) maar een bak kwark is net zo effectiefquote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:38 schreef Alessandro het volgende:
Eitwit shake of een whey shake?? Is dat een groot verschil? Beide eiwit toch
Yoghurt: iets van 3 gram eiwit per 100 mlquote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:43 schreef Alessandro het volgende:
Kan je een bak kwark met magere joghurt vergelijken?? Ik drink vaak magere yoghurt of is kwark veel beter?
Ik vind de shakes ook zo lastig veel werk en zoquote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:41 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je hebt verschillende soorten eiwit, waaronder whey. Dit is een snel eiwit (wordt snel opgenomen). Een andere is bv casseine, deze is traag. Na de training heb je behoefte aan snelle eiwitten dus kan je het beste whey nemen (hoewel ik helemaal geen shakes neem ivm prijs). Voordat je gaat slapen kan je het beste trage eiwitten nemen, hier heb je ook speciale shakes van (vaak een combinatie van een boel soorten eiwit) maar een bak kwark is net zo effectief.
Dat word kwark kopen zometeenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:46 schreef LedZep het volgende:
[..]
Yoghurt: iets van 3 gram eiwit per 100 ml
Kwark: kleine 10 gram eiwit per 100 gram
Met een bak (500 gram - 0,55 cent van Konings of Aldi) heb je toch weer een kleine 50 gram eiwit binnen.
Zoals gezegd, na een training is whey beter. Maar het is niet heilig of zo, kijk naar ivosnivo, die begint nu pas met shakes na training en heeft over massa ook niks te klagen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:46 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Ik vind de shakes ook zo lastig veel werk en zoMaar als kwark hetzelfde effect geeft dan kan ik dat beter gaan gebruiken
Nadeeltje is dan wel weer dat het niet te vreten is (magere kwark). Kwark met smaakjes enzo is 1. veel duurder en 2. minder eiwit, dus je moet er maar aan wennen. Hardcore!quote:
Ik zou dan die kwark op een ander moment nemenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:07 schreef Jurrio het volgende:
Aan halfvolle magere kwark moet je wel ff wennen is mijn ervaring, zit niet zoveel smaak aan en 500 gram is best veel. Nu ben ik er aan gewend en eet ik elke avond zo'n bak, binnen een uur na de training (3x per week en de rest van de week gewoon op een willekeurig moment in de avond).
Daarnaast drink ik na de training 500 ml water met daarin opgelost 50 gr dextrose en binnenkort ben ik van plan ook whey poeder te halen, XXL Nutrition. Goede kwaliteit en niet duur. Daarvan zal ik 30 gram in diezelfde 500ml water oplossen.
Hmm ik dacht dat je het ook wel meteen na de training kon doen, aangezien het glucosegehalte in het bloed in die tijd nogal hoog is en er veel opbouw (spiervezels dmv eiwitten) en verbranding kan plaatsvinden? Je bedoelt dus dat ik de bak langzamer na de training leeg moet eten? En dus niet tegelijk whey en daarna (binnen een uur) kwark? Is wel erg veel, heb je gelijk aan.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:18 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik zou dan die kwark op een ander moment nemen, anders heb je wel heel veel in 1 keer, verspreiden is beter. (kwark óf laat op de avond óf 's morgens vroeg)
Tenzij je na het trainen niet lang daarna gaat slapen - dan kan je er ook voor kiezen om die kwark gewoon te blijven eten na de training en whey 's morgens te nemen, dan heb je tenslotte ook behoefte aan snelle eiwitten.
7.7 KILOcalquote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:28 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wat ik gister ook hoorde van een van de grotere mannen op de school is dat je om 1 gram vet te verbranden 7,7calorieen moet verbranden.
De helft gaat juist naar buiten omdat nutriënten op een specifieke plek gemetaboliseerd moeten worden. De Time-Released lossen eerst op in de maag, waardoor een groot deel verloren gaat, vervolgens kan het niet volledig worden geabsorbeerd en vertrekt de rest door je ingewanden (waar het nog langzaam vitamine C afgeeft, áls dat er nog in zit). Gewoon een gimmick dus.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 16:04 schreef LedZep het volgende:
[..]
Vaak zijn die tabletten Time Released. Dus dan neem je 's morgens 1 in en wordt gedurende zoveel uur steeds een deel afgegeven. Perfect imho, want als je bv 1 gram vitamine C in 1 keer inneemt gaat de helft er via de uitgang weer naar buiten.
Dat is nou eenmaal de energetische waarde van vet(zuren).quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:32 schreef LedZep het volgende:
[..]
Hangt af van de intensiteit en duur. Sowieso verbrand je nooit "alleen maar vet", dus waar hij dat getal vandaan haalt weet ik niet.
Ja, aan de onderkant is het dus nog niks.quote:Op zondag 19 maart 2006 02:08 schreef Semargofni het volgende:
Waarschijnlijk trekt dat wel bij. De vorm van je borst is genetisch bepaald en echt meer dan onderkant en bovenkant kan je niet trainen. Er zijn dus niet echt oefeningen die zich concentreren op de buitenkant of de binnenkantvan de borst. Zou trouwens wel handig zijn als je dan ff neerzet welke oefeningen je doet
.
Niet dus. Want je verbrand altijd meerdere stoffen tegelijk, en het hangt af van de intensiteit hoeveel vet er verbrand (kan) worden. Omdat glucose de hofleverancier is wordt deze ook vrijwel altijd verbrand (want het is niet logisch om voorraden zoals vet primair te verbranden).quote:Op zondag 19 maart 2006 02:49 schreef belikewater het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal de energetische waarde van vet(zuren).
Bovendien zou je bij een non-protein RQ van 0.71 toch echt wel alleen vetzuren verbranden, en geen glucose. Lage intensiteit dus.
Ik vind low intensity cardio maar voor wussies btw, en ga zelf altijd als een beest tekeer op de crosstrainer met een HR van 180-190 voor 45-60 minuten.![]()
Ga in een sportschool trainen.quote:Op zondag 19 maart 2006 09:33 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Ja, aan de onderkant is het dus nog niks.
Ik doe push-ups.
Met een sinaasappel of twee per dag heb je slechts 1/10 deel van de hoeveelheid vitamine C in zo'n tablet (maar dan moet dat wel opgenomen worden natuurlijk). Sporters hebben een veel grotere behoefte aan vitamine C dan andere mensen én wat dat betreft is de mens een raar beest, want vrijwel alle dieren maken veel grotere hoeveelheden vit C zelf aan, tot enkele grammen per dag.quote:Op zondag 19 maart 2006 02:44 schreef belikewater het volgende:
[..]
De helft gaat juist naar buiten omdat nutriënten op een specifieke plek gemetaboliseerd moeten worden. De Time-Released lossen eerst op in de maag, waardoor een groot deel verloren gaat, vervolgens kan het niet volledig worden geabsorbeerd en vertrekt de rest door je ingewanden (waar het nog langzaam vitamine C afgeeft, áls dat er nog in zit). Gewoon een gimmick dus.
Vreet gewoon een dikke sinaasappel of twee per dag, en kap met al die pilletjes. Men doet hier al zo lang onderzoek naar, maar de zogenaamde positieve werkingen zijn allerminst overtuigend aangetoond.
ik heb nu 1000mg time released capsules gehaald, ze boden me eerst van die vitamine c pillen gebaseerd op maagzuur iets ofzo maar dat leek me nix. En kan me niet voorstellen dat deze pillen niet werken, je zal ongetwijfeld niet alles binnenkrijgen, maar dat is geen probleem. Ze verkopen die shit en hebben er genoeg onderzoek naar gedaan dus nut heeft het toch welquote:Op zondag 19 maart 2006 02:44 schreef belikewater het volgende:
[..]
De helft gaat juist naar buiten omdat nutriënten op een specifieke plek gemetaboliseerd moeten worden. De Time-Released lossen eerst op in de maag, waardoor een groot deel verloren gaat, vervolgens kan het niet volledig worden geabsorbeerd en vertrekt de rest door je ingewanden (waar het nog langzaam vitamine C afgeeft, áls dat er nog in zit). Gewoon een gimmick dus.
Vreet gewoon een dikke sinaasappel of twee per dag, en kap met al die pilletjes. Men doet hier al zo lang onderzoek naar, maar de zogenaamde positieve werkingen zijn allerminst overtuigend aangetoond.
Zeg maar gerust 1 pil of 20 sinaasappels.quote:Op zondag 19 maart 2006 10:21 schreef Fugie het volgende:
[..]
ik heb nu 1000mg time released capsules gehaald, ze boden me eerst van die vitamine c pillen gebaseerd op maagzuur iets ofzo maar dat leek me nix. En kan me niet voorstellen dat deze pillen niet werken, je zal ongetwijfeld niet alles binnenkrijgen, maar dat is geen probleem. Ze verkopen die shit en hebben er genoeg onderzoek naar gedaan dus nut heeft het toch wel![]()
En liever 1 pilletje per dag dan 2 sinaasappels, ik heb het al druk genoeg met eten
ik zit waarschijnlijk ook aan dit getal als ik boks, 2 tot 3 x per week. Kan alleen niet zeggen dat ik daar vet mee verbrandde, ik was zo ongeveer een lopende almoniak fles na de training.quote:Op zondag 19 maart 2006 02:49 schreef belikewater het volgende:
[..]
Ik vind low intensity cardio maar voor wussies btw, en ga zelf altijd als een beest tekeer op de crosstrainer met een HR van 180-190 voor 45-60 minuten.![]()
quote:Op zondag 19 maart 2006 10:02 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet verwachten dat je borstspieren krijgt.
Het leven is hard m'njongen. Thou shall train, eat and sleep to become a beast. (Dus geen sissy opdruksessies)quote:
Hij heeft gelijk kerel, je zal wel wat meer definitie krijgen bij je borst, maar erg groot zullen ze niet worden. dus sporten in een sportschool zal handig zijn, maar die keuze is aan jouquote:
Niet als je niet tot muscle failure gaat. Doe dan bv 3x8 met hetzelfde gewicht, en wel een gewicht waar je minstens 10 reps mee kan maken. (maatstaaf: 80% van het gewicht dat je gebruikt als je bij je laatste rep tot failure traint)quote:Op zondag 19 maart 2006 18:03 schreef STAIRWARES het volgende:
is (voor spieropbouw) om de 2 dagen (omde 48 uur) trainen al teveel?
Unilateraal trainen met gelijk gewicht. Maar met opdrukken heb je daar geen last van dunkt me.quote:Op zondag 19 maart 2006 21:46 schreef Borkydude het volgende:
Wat moet je doen als je spieren onsymmetrisch toenemen?
Ik wel dus, zowel rechter arm als borst groeit sneller.quote:Op zondag 19 maart 2006 21:51 schreef LedZep het volgende:
[..]
Maar met opdrukken heb je daar geen last van dunkt me.
je bedoelt dan toch bijvoorbeeld ipv bankdrukken, dumbells drukken?quote:Op zondag 19 maart 2006 21:51 schreef LedZep het volgende:
[..]
Unilateraal trainen met gelijk gewicht. Maar met opdrukken heb je daar geen last van dunkt me.
Dat kan, maar dan wel met 1 dumbbell tegelijkquote:Op zondag 19 maart 2006 21:58 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
je bedoelt dan toch bijvoorbeeld ipv bankdrukken, dumbells drukken?
mijn lichaam is verre van symetrisch
Maar wat wil je nu eigenlijk bereiken? Opdrukken traint enkel de borst, voorkant schouders en triceps. Buiten het feit dat je waarschijnlijk een goeie biceps wil, moet je gewoon je rug en benen erbij pakken. Anders ziet het er gewoon niet uit (als je al massa krijgt met enkel opdrukken) plus dat je scheef kan gaan lopen.quote:Op zondag 19 maart 2006 21:57 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Ik wel dus, zowel rechter arm als borst groeit sneller.
Slim.quote:Op zondag 19 maart 2006 22:00 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan wel met 1 dumbbell tegelijk. Kan ook met military presses (dan krijg je een soort side press).
Je begint dat met de zwakke kant en pakt een gewicht wat je daarmee kan liften. Als je dan de andere kant doet neem je hetzelfde gewicht (ook al kan je daarmee zwaarder). Zo trekt het wel bij.
Het is niet per se "beter", maar je voorkomt dat je een gewicht pakt wat de ene kant wel aankan en de andere niet, zodat het verschil groter wordt. (Je kan in principe dus ook gewoon het gewicht voor je zwakste spier nemen en dan met twee van die dumbbells tegelijk drukken, klopt)quote:Op zondag 19 maart 2006 22:04 schreef MyImmortal het volgende:
Waarom is dat beter dan met 2 dumbells tegelijk? omdat je niet in evenwicht blijft door het andere gewicht en dan meer concentreert op dat ene spier?
overigens heb ik mijn doel al bijna gehaald die ik heb gesteld in oktober toen ik weer besloot om fatsoenlijk te trainen voor de zomeren dat met nog 3 maanden voor de boeg
Nergens voor nodig, internet is je bodybuilding bijbel. Heb je geen HALO studend vor nodig.quote:Op zondag 19 maart 2006 22:37 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Doe het nou maar. En laat je goed begeleiden.![]()
Haal dan ook een barbell en simpel trainings bankje... anders schiet het nog niet op.quote:Op zondag 19 maart 2006 22:04 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Slim.
Waar kan ik goedkoop dumbbells halen?
En wat doen jullie verder aan thuistraining voor de borstspieren?
Ik doe verder niks aan thuistraining voor de borstspieren, net als voor me andere spieren. Toch groeien ze wel, zal wel van de rust komenquote:Op zondag 19 maart 2006 22:04 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Slim.
Kijkshop, maar dat is max 15 kilo en daar zit je met dumbbell bench press al redelijk gauw.quote:Op zondag 19 maart 2006 22:04 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Slim.
Ok bedankt.quote:Op maandag 20 maart 2006 08:19 schreef LedZep het volgende:
[..]
Kijkshop, maar dat is max 15 kilo en daar zit je met dumbbell bench press al redelijk gauw.
Misschien een basic vraagje maar dat gewicht dat op de zijkant van dumbell's staat is toch per dumbell en niet per setje?quote:Op maandag 20 maart 2006 08:19 schreef LedZep het volgende:
[..]
Kijkshop, maar dat is max 15 kilo en daar zit je met dumbbell bench press al redelijk gauw.
als je daar al niet meteen aanzitquote:Op maandag 20 maart 2006 08:19 schreef LedZep het volgende:
[..]
stom vraag mischien maar 1 eetlepel, is dag afgestreken of niet ?quote:Op maandag 20 maart 2006 14:11 schreef Mr.J het volgende:
Dextrose is iig 10 gram per eetlepel. Eiwitten ook ongeveer.
Dextrose zou ik ook op 30gram houden.
Ok, ik heb ze ook wel bij perry Sport gezien, maar das fucking duur.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:45 schreef BertV het volgende:
[..]
Misschien een basic vraagje maar dat gewicht dat op de zijkant van dumbell's staat is toch per dumbell en niet per setje?![]()
Borkydude, in elk geval lijkt mij 15kg te weinig. Ik doe die benchpress met 22kg en maak hooguit indruk op een kleuter als ik heel boos kijk. (bijv 3 setjes van 8)
Sportschool is nog duurder. Enige gevaar is dat het makkelijker is om een thuistraining over te slaan dan geen gebruik maken van je onbeperkte sportschool abbo.quote:Op maandag 20 maart 2006 14:37 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Ok, ik heb ze ook wel bij perry Sport gezien, maar das fucking duur.
Voordeel van de sportschool is dat je ff kan opwarmen met wat minder gewicht, wat meer kan pakken met het volgende... ff tot het uiterste met nog een zwaardere.quote:Op maandag 20 maart 2006 14:47 schreef Fugie het volgende:
ik heb zon halter van 25 euro ofzo ooit gekocht, nu betaal ik 25 euro voor onbeperkt abbo @ de sportschool, tel uit je winst
ik bedoelde van, voor 25 euro 1 lompe halter of voor 25 euro een hele sportschool onbeperkt tot je beschikking + mensen met kennis die je kunnen helpenquote:Op maandag 20 maart 2006 14:55 schreef BertV het volgende:
[..]
Voordeel van de sportschool is dat je ff kan opwarmen met wat minder gewicht, wat meer kan pakken met het volgende... ff tot het uiterste met nog een zwaardere.
Pakt een curlstang, wat gewicht erop. Pakt een barbell, wat gewicht erop...
edit: Benen?
k...quote:Op maandag 20 maart 2006 15:04 schreef Fugie het volgende:
[..]
ik bedoelde van, voor 25 euro 1 lompe halter of voor 25 euro een hele sportschool onbeperkt tot je beschikking + mensen met kennis die je kunnen helpen
Klein kopje erop.quote:Op maandag 20 maart 2006 14:20 schreef Fugie het volgende:
[..]
stom vraag mischien maar 1 eetlepel, is dag afgestreken of niet ?
25 euro is wel heel goedkoop voor onbeperkt sportenquote:Op maandag 20 maart 2006 14:47 schreef Fugie het volgende:
ik heb zon halter van 25 euro ofzo ooit gekocht, nu betaal ik 25 euro voor onbeperkt abbo @ de sportschool, tel uit je winst
zeeland eh, nog ver weg van de absurde prijzen van de popiejopie sportscholen in de randstad. Is ook met studententarief anders is het 30 euro ofzoquote:Op maandag 20 maart 2006 18:31 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
25 euro is wel heel goedkoop voor onbeperkt sporten![]()
quote:Op zondag 19 maart 2006 22:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Nergens voor nodig, internet is je bodybuilding bijbel. Heb je geen HALO studend vor nodig.
ga een pot soja poeder halen (95% proteine - ik betaal 12 euro voor 900g) en lees dit artikel http://www.timinvermont.com/fitness/soyvswhy.htmquote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:41 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je hebt verschillende soorten eiwit, waaronder whey. Dit is een snel eiwit (wordt snel opgenomen). Een andere is bv casseine, deze is traag. Na de training heb je behoefte aan snelle eiwitten dus kan je het beste whey nemen (hoewel ik helemaal geen shakes neem ivm prijs). Voordat je gaat slapen kan je het beste trage eiwitten nemen, hier heb je ook speciale shakes van (vaak een combinatie van een boel soorten eiwit) maar een bak kwark is net zo effectief.
I second that, na een tijdje ben je je eigen gewichten uitgegroeid en moet je hele tijd bijkopen, kost handen vol geld. Bij sportschool is er wel altijd een gewillige spotterquote:Op maandag 20 maart 2006 18:49 schreef ivosnivo het volgende:
je moet wel vet veel troep thuis hebben staan wil je een beetje kunnen trainen. en heel wat ruimte hebben. sportschool is nog gezellig ook.
Ik wil zelf ook serieus naar de sportschool gaan,quote:Op maandag 20 maart 2006 19:22 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
I second that, na een tijdje ben je je eigen gewichten uitgegroeid en moet je hele tijd bijkopen, kost handen vol geld. Bij sportschool is er wel altijd een gewillige spotter
50 euro per maand vind ik zelf wel wat duur, niet dat ik mag klagen voor kostenquote:Op maandag 20 maart 2006 19:48 schreef STAIRWARES het volgende:
[..]
Ik wil zelf ook serieus naar de sportschool gaan,
Ik train al 2 maanden met een halter en krijg aardig de smaak te pakken.
En het is niet duur dacht ik.
50 voor een maand? Of is dat fitnes?
Maar ik weet nog niet welke sportschool ik ga.
Sporting de gors purmerend staat bekend om zijn hippe imago met meisjes die met
makup op lopen te trainen enzo.
Lijkt me niks. Maar dat is maar van horen zeggen hoor.
Ik weet ook geen andere goede adressen. ben een leek.
De dichtsbijzijnde is een fitnes-boksschool, waar vroeger een jongen trainde die is
neergeschoten. weet niet meer hoe hij heet.
Respect voor de mensen die op een goede manier thuistrainen.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:34 schreef Semargofni het volgende:
@BertV: Dat hangt ook van je eigen instelling en discipline af. Sommige mensen trainen prima thuis, en doen dat ook braaf volgens hun schema. Andere hebben een gym nodig zodat ze eigenlijk wel "moeten".
vandaag voor het eerst zo gedaan, omdat mijn trainingspartner telaat was en ik eigenlijk biceps en benen wou doen. Maar hij wou rug ook doen vandaag, toen dus maar rug gedaan. Ik pakte overigens evenveel gewicht met rug, had door het eerst onderrugtrainen toch een beetje een rustperiode voor de biceps.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:36 schreef DjMark het volgende:
je kan prima af en toe eerst je biceps doen en dan je rug.
Natuurlijk pak je dan minder gewicht met je rugoefeningen, maar daarentegen kunnen je biceps minder meewerken en kun je dus meer nadruk leggen op je rug.
Tegelijkertijd kun je biceps zwaarder trainen omdat je daar dan mee begint.
Dat is idd moeilijk! Ik ben nu een jaar bezig, 3 keer per week 1,5 uur, en steeds gaat het over de balans tussen cardio en krachttraining. Ik hou véél meer van het ijzer, maar mijn vetpercentage werd echt te laag voor een vrouw (te veel testosteron) Dus dan maar weer lichter trainen met meer herhalingen en meer cardio, voeding weer aanpassen. (glycemische index hanteren en on en off kwark eten) Mijn trainer heeft het er maar druk mee. Hij overweegt om me creatine en aminozuren te laten gebruiken, maar heeft dat nooit live gezien bij een vrouw. Dus doen we het maar niet. Ik hou van bankdrukken en wil steeds zwaarder trainen (dat vind ik echt lekker) maar hij ziet dan toch bepaalde problemen...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:04 schreef LedZep het volgende:
Blegh, splitschema's, niks voor mij.
ik train volgens het schema van mijn sportschool nu het volgende:quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:31 schreef ivosnivo het volgende:
Borst en schouders moet je ook niet op achteréénvolgende dagen doen, anders kun je je schouders overbelasten. Of de ene dag triceps, en de dag erna schouders ofzo. Moet je allemaal rekening mee houden als je een schema gaat maken.
Te weinig vet door krachtraining en testosteron? Komt het niet omdat je teveel aan cardio doet?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:57 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Dat is idd moeilijk! Ik ben nu een jaar bezig, 3 keer per week 1,5 uur, en steeds gaat het over de balans tussen cardio en krachttraining. Ik hou véél meer van het ijzer, maar mijn vetpercentage werd echt te laag voor een vrouw (te veel testosteron) Dus dan maar weer lichter trainen met meer herhalingen en meer cardio, voeding weer aanpassen. (glycemische index hanteren en on en off kwark eten) Mijn trainer heeft het er maar druk mee. Hij overweegt om me creatine en aminozuren te laten gebruiken, maar heeft dat nooit live gezien bij een vrouw. Dus doen we het maar niet. Ik hou van bankdrukken en wil steeds zwaarder trainen (dat vind ik echt lekker) maar hij ziet dan toch bepaalde problemen...
Ondertussen ben ik door het trainen 6 kg aangekomen, maja ik weeg toch nog maar 58 kg. Ben een echte ecto.
het schema van de sportschool was een beginnersschema (ben de 2de week van januari voor het eerst naar de sportschool gegaan voor KT). Maar gezien ik hier nu zo'n 2 maanden mee train denk ik dat ik nu wel wat anders en intensiever kan gaan trainen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:06 schreef Semargofni het volgende:
@Fugie:
Nou dat je meer aandacht aan die spieren kan besteden en ze ook allemaal even goed traint. Rug biceps en benen lijkt mij bv niet te doen. Als ik mijn benen goed train dan hoef ik daarna echt niet nog een spiergroep te doen.
Ik zou bovenstaand schema wat aanpassen want borst en schouders is idd niet ideaal, rug benen ook niet. Je zou er ook aan kunnen denken om een fullbody schema te nemen...
ik doe nu 45 graden leg press en leg extensions.quote:Op woensdag 22 maart 2006 00:15 schreef Semargofni het volgende:
Jup zou goed zijn. Geen spiergroepen in de weg en genoeg rust voor je schouders.
Toch vind ik het knap dat je op benendag nog energie hebt om je schouders te trainen. Welke oef doe je voor je benen?
dat wentquote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:10 schreef ivosnivo het volgende:
Vandaag voor het eerst wezen deathliften. Ik had het al vermoed, maar ik stoot vaak met die stang tegen me knieën aan. Iemand tips of iets?
zoals ik al zei, mijn benen zijn redelijk in orde, zeker in vergelijking met me bovenlichaamquote:Op woensdag 22 maart 2006 00:59 schreef Semargofni het volgende:
Gij zult ook uw benen trainen! En hard!.Nee maar is wel belangrijk, train je je benen hard groeit je boven lichaam ook harder. Bovendien ziet het er niet echt uit als je van die spillebeentjes hebt in verhouding met je bovenlichaam. Gooi die legextension eruit en doe de squat erin en een variant. Voor de hamstrings zou ik romanian deadlifts doen. Zou je benen schema ongeveer zoiets eruit gaan zien:
-Squat
-Squat variant (front/full/hack/zercher/jump/box)
-Legpress
-Romanian Deadlift
-Standing Calf Raise (dumbell/barbell)
Nu snap ik trouwens wel dat je nog genoeg energie had, je hebt gewoon nog geen echte benen training gedaan.
Gewoon licht beginnen en kijken hoe het gaat. Ik ben trouwens een groot voorstander van een riem dragen bij bepaalde oefeningen. Ik heb wel is gelezen dat als je 100 kilo weegt en je wil 100 kg squaten er een druk op je onderrug komt van een paar 100 kilo (weet niet meer precies wat maar ik schrok er zo van dat ik meteen een riem heb gehaald).quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:53 schreef J-Will het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om deadlifts te gaan doen... Is dat erg belastend voor je knieën en onderrug? Ik heb mijn onderrug eigenlijk nooit getraind, kan ik dat beter eerst wat gaan doen?
dat klopt inderdaad, zelfs als je iets oppakt en dan omhoog komt, komt er heel veel druk/gewicht op je onderrug.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:25 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Gewoon licht beginnen en kijken hoe het gaat. Ik ben trouwens een groot voorstander van een riem dragen bij bepaalde oefeningen. Ik heb wel is gelezen dat als je 100 kilo weegt en je wil 100 kg squaten er een druk op je onderrug komt van een paar 100 kilo (weet niet meer precies wat maar ik schrok er zo van dat ik meteen een riem heb gehaald).
als je 'm uitvoert, zorg er dan sowieso voor dat je jezelf recht in de spiegel kan aankijken. (als er een spiegel aanwezig is) (Kijk dus niet naar beneden naar je handen of je voeten oid!)quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:53 schreef J-Will het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om deadlifts te gaan doen... Is dat erg belastend voor je knieën en onderrug? Ik heb mijn onderrug eigenlijk nooit getraind, kan ik dat beter eerst wat gaan doen?
Ik doe hem alleen om bij squats. verschillende deadlifts. En bij het barbel roeien (of hoe dat ook heet). Met de andere oefeningen niet, en ik doe ook 1 onderrug oefening erbij.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:43 schreef Semargofni het volgende:
Maar aan de andere kant is het zo dat juist het dragen van een riem ervoor kan zorgen dat je onder rug zwakker wordt omdat deze zelf niks meer hoeft te doen...
Ga je concentreren op achterliggende spiergroepen, kuiten of onderarmen oid. Of probeer alle oefeningen uit voor je rug en je schouders, en bekijk bij welke oefeningen je geen last hebt of zo min mogelijk. Waarschijnlijk kun je nog best wat oefeningen wel doen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 13:00 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Het is al bijna 2 maanden geleden dat ik mijn rib heb gekneusd, maar ik kan nog steeds niet lekker mijn rug en schouders trainen
Dan maar 5 keer in de week mijn borst en bicpes
Dit kan toch niet genoeg zijn>>>?? Dus je traint je spiergroep bijv borst,schouders etc 1x per 7 dagen> En om te groeien moet je hem toch na 72 uur weer trainen nu wacht je een week en dan train je het weer.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:39 schreef MyImmortal het volgende:
Ja da's waar, meestal ziet mijn schema er zo uit als 4 dagen n de week ga:
Maandag: Borst+ buik
Dinsdag: biceps + benen
Woensdag: Schouders
Donderdag: Rug + triceps
Als ik 3 dagen in de week ga dan wordt het:
Maandag: Borst + biceps en wat buik
Woensdag Schouders en benen
Vrijdag: Rug + triceps
zoiets ongeveer, overigens train ik liever niet op mijn heilige vrijdag
Zal ik je eens iets vertellen? In mijn studie heb ik nu het vak biomechanica, dat draait om het berekenen van krachten in gewrichten en spieren bij inspanning en rust.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:25 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Gewoon licht beginnen en kijken hoe het gaat. Ik ben trouwens een groot voorstander van een riem dragen bij bepaalde oefeningen. Ik heb wel is gelezen dat als je 100 kilo weegt en je wil 100 kg squaten er een druk op je onderrug komt van een paar 100 kilo (weet niet meer precies wat maar ik schrok er zo van dat ik meteen een riem heb gehaald).
ik train elke spiergroep inderdaad 1 keer per week. Je moet niet na 72 uur weer dezelfde spiergroep trainen, het kan, maar hoeft niet. Ik doe dat dus niet, ivm rust en andere spiergroepn die ik nog wil trainen. Bijvoorbeeld als ik als laatste dag triceps heb getraind en ik moet de dag erna weer borst trainen dan vind ik dat ik mijn triceps teveel ermee belast, schiet niet op voor mij. Dan ben ik te snel overtraind. Ik hou wel van die rust, begin ik elke week lekker fris aan mijn trainingenquote:Op woensdag 22 maart 2006 13:31 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Dit kan toch niet genoeg zijn>>>?? Dus je traint je spiergroep bijv borst,schouders etc 1x per 7 dagen> En om te groeien moet je hem toch na 72 uur weer trainen nu wacht je een week en dan train je het weer.
Kut.quote:Op woensdag 22 maart 2006 13:31 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Dit kan toch niet genoeg zijn>>>?? Dus je traint je spiergroep bijv borst,schouders etc 1x per 7 dagen> En om te groeien moet je hem toch na 72 uur weer trainen nu wacht je een week en dan train je het weer.
Op het moment train ik fullbody, dus (grofweg) elke 72 uur het hele lichaamquote:Op woensdag 22 maart 2006 16:24 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
ik train elke spiergroep inderdaad 1 keer per week. Je moet niet na 72 uur weer dezelfde spiergroep trainen, het kan, maar hoeft niet. Ik doe dat dus niet, ivm rust en andere spiergroepn die ik nog wil trainen. Bijvoorbeeld als ik als laatste dag triceps heb getraind en ik moet de dag erna weer borst trainen dan vind ik dat ik mijn triceps teveel ermee belast, schiet niet op voor mij. Dan ben ik te snel overtraind. Ik hou wel van die rust, begin ik elke week lekker fris aan mijn trainingenen groei er goed genoeg van, het enige wat ik nog moet doen is nog meer eten. iemand die wel elke 72 uur weer dezelfde spiergroep traint dan?
3x per week borst/biceps/abs wordt het vanaf nu.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:28 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Kut.
Ik train al jaren helemaal fout dus.
Ik kan ze wel trainen, alleen ik kan ze niet al te zwaar belasten.quote:Op woensdag 22 maart 2006 13:20 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ga je concentreren op achterliggende spiergroepen, kuiten of onderarmen oid. Of probeer alle oefeningen uit voor je rug en je schouders, en bekijk bij welke oefeningen je geen last hebt of zo min mogelijk. Waarschijnlijk kun je nog best wat oefeningen wel doen.
ja ok jij wel, maar jij doet dan ook niet alle spiergroepen en dan per spiergroep ook nog 12-16 setjes ofzoquote:Op woensdag 22 maart 2006 16:28 schreef LedZep het volgende:
[..]
Op het moment train ik fullbody, dus (grofweg) elke 72 uur het hele lichaam.
O ja, en riemen, daar doe ik niet aan(misschien als ik 2x mijn lichaamsgewicht squat, maar dat duurt nog wel even)
Veels te weinig, probeer het anders eens 5x per week. En vergeet niet 5x per dag een whey shake te nemenquote:Op woensdag 22 maart 2006 16:29 schreef Mr.J het volgende:
[..]
3x per week borst/biceps/abs wordt het vanaf nu.
Neuh, ik verkloot mijn tijd niet aan 20 setjes bicep curlsquote:Op woensdag 22 maart 2006 16:32 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
ja ok jij wel, maar jij doet dan ook niet alle spiergroepen en dan per spiergroep ook nog 12-16 setjes ofzoanders ben je de hele dag bezig
1tje per dag ja, meer niet hoor.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:34 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Veels te weinig, probeer het anders eens 5x per week. En vergeet niet 5x per dag een whey shake te nemen![]()
Heel verstandig, de beachboylook (quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:44 schreef Mr.J het volgende:
[..]
1tje per dag ja, meer niet hoor.
Want ik wil niet zo heel groot worden.
Ja precies, ik dacht dat het iets van 1200 kg was, maar dat leek me ongeloofwaardig maar het kan dus wel.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:13 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Zal ik je eens iets vertellen? In mijn studie heb ik nu het vak biomechanica, dat draait om het berekenen van krachten in gewrichten en spieren bij inspanning en rust.
Laatst hadden we een opgave waarbij een man van gemiddeld gewicht een last van 25 kg moest optillen.
Er bleek dat er bij zo'n gewicht al een kracht van 400 kg op je tussenwervelschijven wordt uitgeoefend. Bij het tillen van 25 kg! Heeft te maken met momenten en armen van krachten enzo. Weet niet of je dat wat zegt.
Maar dan kan je nagaan welke krachten er in je omgaan als je 110 squat.
Respect voor je lichaam, dat wilde ik ff zeggen![]()
Nou ik wissel heel vaak van oefeningen, maar een hele goede fullbody basisworkout is bv dit:quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:52 schreef Semargofni het volgende:
Is wel ongelofelijk wat voor een krachten er dan op je lichaam komen te staan. Had ik geen flauw idee van.
LedZep, zou je misschien je schema kunnen posten. Ben wel geinteresseerd in zo`n fullbody schema. Welke oefeningen je dan zoal doet.
Tuurlijk, ik ben geen luie bodybuilderquote:Op woensdag 22 maart 2006 17:04 schreef ivosnivo het volgende:
Ja en 2 dagen later mag je er weer tegen aan
Jij hebt dan weer dat je >100 kilo weegt, dat heeft iets imponerends. Dat heft die sissy trainingen enigszins op.quote:
Niet squatten?!!!quote:Op woensdag 22 maart 2006 17:13 schreef ivosnivo het volgende:
Haha, ik vreet me de hele dag scheel in nootjes, zo hoop ik wat kilo's aan te komen.
Jij kunt daarintegen veel zwaarder squaten (dat doe ik al niet eens meer) en deadliften als mij. Bankdrukken weet ik niet.
Mên ik ben nog niet eens een jaar bezig, ik kan echt niet meer dan jij hoorquote:Op woensdag 22 maart 2006 17:13 schreef ivosnivo het volgende:
Haha, ik vreet me de hele dag scheel in nootjes, zo hoop ik wat kilo's aan te komen.
Jij kunt daarintegen veel zwaarder squaten (dat doe ik al niet eens meer) en deadliften als mij. Bankdrukken weet ik niet.
Tja, het eerste half jaar wist ik ook weinig, daarna heb ik veel op internet opgezocht e.d. en daar ben ik nu flink mee aan de gang. iig, het is toch meer een kwestie van jaren voordat je echt goed kan liften, dus een verloren jaartje meer of minder maakt weinig uit (alhoewel ik het al frustrerend vind dat ik een half jaar 'verprutst' hebquote:Op woensdag 22 maart 2006 17:36 schreef ivosnivo het volgende:
Je hebt al enorm veel kennis, toen ik begon wist ik echt totaal helemaal niks. Dat heeft me 3 a 4 jaar gekost. Maarja, dat gaan we allemaal wel inhalen
gevoel heb ik nu ook gezien mijn door de sportschool aangeraden dingen en alles wat ik zelf beetje tegenkom op verschillende sitesquote:Op woensdag 22 maart 2006 17:38 schreef LedZep het volgende:
[..]
Tja, het eerste half jaar wist ik ook weinig, daarna heb ik veel op internet opgezocht e.d. en daar ben ik nu flink mee aan de gang. iig, het is toch meer een kwestie van jaren voordat je echt goed kan dus een verloren jaartje meer of minder maakt weinig uit (alhoewel ik het al frustrerend vind dat ik een half jaar 'verprutst' heb)
Pff, praat me niet over 'kennis' van sportscholen. Gisteren vertelde een instructeur mij dat je bij de deadlift het gewicht niet op de grond moet laten 'vallen' omdat de spanning er dan af gaatquote:Op woensdag 22 maart 2006 17:39 schreef Fugie het volgende:
[..]
gevoel heb ik nu ook gezien mijn door de sportschool aangeraden dingen en alles wat ik zelf beetje tegenkom op verschillende sites![]()
quote:Op woensdag 22 maart 2006 17:44 schreef MyImmortal het volgende:
damn heb net dat proggie eetmater gedaan, ik eet echt veel te weinig
2400 calorieen + 2 eiwitshakes die er niet bijzitten dus rond de 2600 calorieen.qua eiwit zit ik dan wel vrij goed, iets van 200-210 gram eiwit.
toen ik er voor het eerst kwam en beetje uitleg kreeg enzo zei sjakie a, ja als je de terugbeweging maakt moeten de plakken elkaar net niet raken. Kom ik 2 dagen later, sjakie b, zelfde uitleg: de plakken moeten elkaar raken en dan ga je weer. Toen zei ik ja maar 2 dagen terug zei sjakie a dat ze elkaar niet moesten raken, zegtie ja tis maar wat je zelf het lekkerst vindquote:Op woensdag 22 maart 2006 17:45 schreef LedZep het volgende:
[..]
Pff, praat me niet over 'kennis' van sportscholen. Gisteren vertelde een instructeur mij dat je bij de deadlift het gewicht niet op de grond moet laten 'vallen' omdat de spanning er dan af gaat. Ik probeer uit te leggen dat dat juist te bedoeling is bij een deadlift, en dat het dan veel zwaarder is omdat alle snelheidsenergie dan verloren gaat zodat je meer kracht moet zetten, maar nee hoor, de spanning erop houden was veel zwaarder, tuurlijk
![]()
idd,alhoewel ik het wel beetje heb verwacht aangezien ik altijd van gewicht schommel en soms ook lichter word. wat ik me wel afvraag, of het door hoge eiwit gehalte komt dat ik wel in 'size' groter word. Ik blijf namelijk vrij hetzelfde in grote en groei altijd een beetje per week. Iedereen schat mij ook zwaarder in dan dat ik daadwerkelijk weegquote:Op woensdag 22 maart 2006 17:45 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dat is wel schrikbarend weinig idd.
ik had 2600 calorieen en 150 gram eiwit, maar dat is zonder avondeten (moeders kookt elke dag andersquote:Op woensdag 22 maart 2006 17:44 schreef MyImmortal het volgende:
damn heb net dat proggie eetmater gedaan, ik eet echt veel te weinig
2400 calorieen + 2 eiwitshakes die er niet bijzitten dus rond de 2600 calorieen.qua eiwit zit ik dan wel vrij goed, iets van 200-210 gram eiwit.
hoeveel weeg je en hoe groot ben je?quote:Op woensdag 22 maart 2006 17:54 schreef LedZep het volgende:
Op een goeie dag eet ik 4000 kcals, op een mindere 3500.
1.80 bij 73 kilo. Ectoquote:Op woensdag 22 maart 2006 17:56 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
hoeveel weeg je en hoe groot ben je?
no worries, ik ben ook ecto, maar vertoon nu toch wat vet rond mijn middel. ben zelf 1.76m en ook 73 kilo in de ochtend na wc beurtquote:
Ik ben benieuwd hoeveel jij eet, maar ik schat dat jij ook op minstens 4000 zit (16 boterhammen, 5 cracker, bak kwark + avondeten etc is dat al ongeveer). Ik heb het 1 keer uitgerekend en nu zit ik altijd ommenabij die hoeveelheid. Eetschema's zijn niet aan mij besteedt.quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:06 schreef ivosnivo het volgende:
ik ga toch is binnenkort uitrekenen hoeveel cal ik binnen krijg. Ik heb me daar nooit mee bezig gehouden, ging gewoon meer eten als ik zwaarder wou worden, of minder als ik lichter wou worden
eetmeter is handigquote:Op woensdag 22 maart 2006 18:06 schreef ivosnivo het volgende:
ik ga toch is binnenkort uitrekenen hoeveel cal ik binnen krijg. Ik heb me daar nooit mee bezig gehouden, ging gewoon meer eten als ik zwaarder wou worden, of minder als ik lichter wou worden
kom ik met mijn 188 en jawel 74 kiloquote:Op woensdag 22 maart 2006 17:59 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
no worries, ik ben ook ecto, maar vertoon nu toch wat vet rond mijn middel. ben zelf 1.76m en ook 73 kilo in de ochtend na wc beurt![]()
Ondanks wat sommigen hier denken/dachten ben ik ook maar een miezerig ventje hoorquote:Op woensdag 22 maart 2006 18:12 schreef Fugie het volgende:
[..]
kom ik met mijn 188 en jawel 74 kilo
Ja ik moet nog veel trainen en eten![]()
als je zegt bodybuild denkt iedereen gelijk aan gasten van 2 bij 2 meterquote:Op woensdag 22 maart 2006 18:16 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ondanks wat sommigen hier denken/dachten ben ik ook maar een miezerig ventje hoor. En ik moet mezelf er steeds maar weer van overtuigen dat zelfs een goede deadlift opbouwen jaren kost, laat staan een volledige 'goede' training met fatsoenlijke gewichten én een fatsoenlijk lichaam. But once we'll get revanche
.
5quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:21 schreef ivosnivo het volgende:
hoeveel glazen melk is 1 liter?
ik hou 0,2 l per glas aan.quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:21 schreef ivosnivo het volgende:
hoeveel glazen melk is 1 liter?
iest mis met alcoholquote:Op woensdag 22 maart 2006 18:29 schreef ivosnivo het volgende:
gvd wat een gekut, ik ga zo slapen ik probeer het morgen nog wel een keer. dat ding gooit er ineens allemaal andere voedsel dingen bij, zelfs alcohol. ben ik voor niks bezig geweest alles in te voeren.
Niks mee aan de hand. Zeker voor krachtsporters is 's avonds eten erg belangrijk, want je groeit in je slaap, maar in je slaap heb je over het algemeen weinig voedingsstoffen, dus als je ervoor niet eet, mis je die groei in je slaap!quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:19 schreef Alessandro het volgende:
Ik zie hier mensen zeggen dat ze om 23.00 nog een kwark nemen en dan gaan slapen. Maar zo laat nog en dan gaan slapen lijkt me niet echt gezond? Ik ben vaak ook rond 21.00 klaar met sporten en neem dan binnen het uur nog een kwark 500gram. Maar is dat wel goed voor je vraag ik me af. Dacht dat je na 20.00 niet meer mocht eten. En met een 500gram kwark lijkt me dat niet lekekr slapen zo laat nog.
quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:21 schreef ivosnivo het volgende:
ik eet 4300 kcal per dag normaal ongeveer 4000.
Volgens mij heeft iedereen hier daar wel last vanquote:Op woensdag 22 maart 2006 19:31 schreef Semargofni het volgende:
Mijn ma zit af toe te zeiken of het wel allemaal zo gezond is wat ik doe. "`s-avonds nog boterhammen eten kan toch niet gezond zijn, dan moet je lichaam juist rusten" , "zoveel gewicht tillen, dalijk belast je nog iets".
Ach ja, moeders....
als je jezelf van bovenaf bekijkt lijk je groter! vooral je benen dan. ik dacht vroeger ook dat ik enorme kuiten had, tot ik vakantiefoto's begon te trekkenquote:Op woensdag 22 maart 2006 20:53 schreef STAIRWARES het volgende:
Bijna iedereen wil stevigere benen en grote kuiten etc.
Maar ik heb ontzettend sterke benen en vraag me af of er geen oefeningen zijn die mijn
bovenbenen en kuiten wat 'slanker' kunnen maken.
mijn bovenbenen en kuiten, daar zitten echt kijharde spieren (is geen vet)
Zelfs aan de binnenkant van mijn dijen is geen vet in rust, maar acht spieren als ik ze aanspan.
Ws. gaan velen nu steil achterover bij het lezen ven mijn post.
Maar ik vind het gewoon lelijk zulke grote kuiten.. Daarentegen wil ik weer wel wat bredere onderarmen hebben en borstspieren kweken.
De verhoudingen vind ik niet echt goed. Al heb ik mezelf nooit in een groot spiegel bekeken.
Wie o wie weet of er oefeningen bestaan om kuiten en bovenbeen wat slanker te maken?
Niet meer lopen? Ik loop elke dag minstens 45 min.
Meet je bovenbenen en kuitenomtrek eens en post die hier. Sommigen hebben namelijk de neiging om hun benen "gigantisch" te noemen terwijl ze eigenlijk niet zo groot zijn.quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:53 schreef STAIRWARES het volgende:
Bijna iedereen wil stevigere benen en grote kuiten etc.
Maar ik heb ontzettend sterke benen en vraag me af of er geen oefeningen zijn die mijn
bovenbenen en kuiten wat 'slanker' kunnen maken.
mijn bovenbenen en kuiten, daar zitten echt kijharde spieren (is geen vet)
Zelfs aan de binnenkant van mijn dijen is geen vet in rust, maar acht spieren als ik ze aanspan.
Ws. gaan velen nu steil achterover bij het lezen ven mijn post.
Maar ik vind het gewoon lelijk zulke grote kuiten.. Daarentegen wil ik weer wel wat bredere onderarmen hebben en borstspieren kweken.
De verhoudingen vind ik niet echt goed. Al heb ik mezelf nooit in een groot spiegel bekeken.
Wie o wie weet of er oefeningen bestaan om kuiten en bovenbeen wat slanker te maken?
Niet meer lopen? Ik loop elke dag minstens 45 min.
De testosteron komt door te veel krachttraining. Daardoor raken je ´vrouwelijke´ hormonen uit balans. Lees: je hebt geen menstruatie meer. Als ik meer aan cardio doe val ik wel af, maar gaat het beter met mijn hormomenbalans.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:02 schreef Sloper het volgende:
[..]
Te weinig vet door krachtraining en testosteron? Komt het niet omdat je teveel aan cardio doet?
Nou je mag wel heel veel trainen voordat die 'vrouwelijke' hormonen uit balans raken volgens mijquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:58 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
De testosteron komt door te veel krachttraining. Daardoor raken je ´vrouwelijke´ hormonen uit balans. Lees: je hebt geen menstruatie meer. Als ik meer aan cardio doe val ik wel af, maar gaat het beter met mijn hormomenbalans.
Ik ben trouwens begonnen met trainen om aan te komen. Was veel te mager, 53 kg.![]()
Ik ben dus bloedfanatiek! Vandaar dat ik de enige vrouw ben op dit forum.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:59 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nou je mag wel heel veel trainen voordat die 'vrouwelijke' hormonen uit balans raken volgens mij.
Kijk daar hebben we wat aan!quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:05 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Ik ben dus bloedfanatiek! Vandaar dat ik de enige vrouw ben op dit forum.![]()
Precies, zoveel hoef je echt niet te eten hoor om aan een redelijk aantal calorieën te komen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:47 schreef LedZep het volgende:
[..]
Meet je bovenbenen en kuitenomtrek eens en post die hier. Sommigen hebben namelijk de neiging om hun benen "gigantisch" te noemen terwijl ze eigenlijk niet zo groot zijn.
Hoe ik aan 4000kcal kom?
100 gram havermout
14 boterhammen
1L melk
250 gram kwark
avondeten
is een kleine 4000, maar da's zonder koekjes en andere snacks. Zóveel hoef je dus ook niet te eten
Heeft weinig met Test. te maken en meer met een te laag vet %.quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:05 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Ik ben dus bloedfanatiek! Vandaar dat ik de enige vrouw ben op dit forum.![]()
subtiel schopjequote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:00 schreef Dacide het volgende:
even wat anders:
ik train nu een dik jaar.. altijd lekker serieus gesport, op eten gelet etc...
maar mijn beginsituatie was gewoon spierloos en veel te veel vet. (overghouden van vroeger. ik weegde 90 kilo toen ik 13 was... )
inmiddels begint mijn lichaam gelukkig weer vorm te krijgen. Het vet is behoooooorlijk verdwenen over mijn hele lijf. MAAR natuurlijk heb ik wel nog een bescheiden cupmaatje en een flinke slappe buik (vet) en natuurlijk flinke love handles...
maar al met al begint mijn lijf langzaamaan beetje in balans te komen.
nu echter het volgende:
ik wil graag voor de zomer me flink laten zweten dmv cardio.. (dus om ook mijn cup en mijn buik enigzins te verminderen)... Ik kan dus als een gek gaan rennen enzo, Maar ik wil absoluut niet al te veel van mijn spieren inleveren.
ik zoek dus een balans waarmee ik op een maandje of 3 redelijk wat vet kwijt ben... maar toch kan combineren met ijzersmijten zodat mijn spieren op zijn minst niet veel minder gaan worden.
wat zijn jullie suggesties?
Daarom zeg ik dat met 183cm en 73 (was 64) kilo ook maar niet!quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:21 schreef Fugie het volgende:
[..]
als je zegt bodybuild denkt iedereen gelijk aan gasten van 2 bij 2 meter
1. Rustdagen: gewoon 's morgens of 's avonds; trainingsdagen: na de trainingquote:Op donderdag 23 maart 2006 06:23 schreef BushRanger het volgende:
Kheb hier in Canada wel een probleempje met de supplementen... Dextrose is niet aan te komen, misschien dat ik het ergens online kan bestellen, moet ik nog naar kijken. Creatine Monohydraat hadden ze ook al niet. Dus nu heb ik Micronized Creatine en daar wil ik morgen mee beginnen, maar ik heb nog een aantal vragen.
1. Wanneer ga ik het innemen? Op de pot staat, 5g met water of sap op het nuchtere maag. Is dat goed, of ga ik het ook na een training nemen.
2. Heb zo'n zes liter druivensap ingeslagen, want ik dacht dat dat wel het meeste dextrose zou hebben, is dat goed?
3. Neem ik het 's ochtends dan liever met druivensap of met water?
4. Wat te doen op niet trainingsdagen?
5. Hoeveel is 5 gram? Is dat een theelepel zonder kop?
Iets minder eten (let op: IETS minder), veel cardio, gewoon blijven ijzervreten én: meer eiwitten. Dan heb je het minste kans op spierverlies.quote:
Brood? Avondeten? Kwark? Brinta?quote:Op donderdag 23 maart 2006 08:35 schreef Ferdi81 het volgende:
ik ben benieuwd wat jullie nog eten na het sporten, meestal kom ik thuis met een hongerig gevoel en is de verleiding erg groot om iets ongezonds te nemen, wat is goed om na het sporten nog te eten ?
direct na de training whey + dextrosequote:Op donderdag 23 maart 2006 08:35 schreef Ferdi81 het volgende:
ik ben benieuwd wat jullie nog eten na het sporten, meestal kom ik thuis met een hongerig gevoel en is de verleiding erg groot om iets ongezonds te nemen, wat is goed om na het sporten nog te eten ?
Blender kopen met ijsvermaler (bij de MediaMarkt nu ¤33), kwark erin, ijsklontjes, banaan en een schepje aspartaam ... Heerlijke bananenshake, en ook nogeens voorzien van veel eiwitten!quote:Op donderdag 23 maart 2006 08:35 schreef Ferdi81 het volgende:
Meteen na training banaan met 500 ml water met daarin opgelost 30-40 gram dextrose.quote:Op donderdag 23 maart 2006 08:35 schreef Ferdi81 het volgende:
Ik heb altijd goede ervaring gehad met creatine. Ik neem 2 x per dag 5 gram in (zit er geen maatschepje op de bodem van je pot verstopt?). Het liefst met ongeveer 8 uur ertussen. En sowieso direct na je training.quote:Op donderdag 23 maart 2006 06:23 schreef BushRanger het volgende:
Kheb hier in Canada wel een probleempje met de supplementen... Dextrose is niet aan te komen, misschien dat ik het ergens online kan bestellen, moet ik nog naar kijken. Creatine Monohydraat hadden ze ook al niet. Dus nu heb ik Micronized Creatine en daar wil ik morgen mee beginnen, maar ik heb nog een aantal vragen.
1. Wanneer ga ik het innemen? Op de pot staat, 5g met water of sap op het nuchtere maag. Is dat goed, of ga ik het ook na een training nemen.
2. Heb zo'n zes liter druivensap ingeslagen, want ik dacht dat dat wel het meeste dextrose zou hebben, is dat goed?
3. Neem ik het 's ochtends dan liever met druivensap of met water?
4. Wat te doen op niet trainingsdagen?
5. Hoeveel is 5 gram? Is dat een theelepel zonder kop?
Liposuctie schijnt goed te werken.quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:45 schreef Gio het volgende:
Pfff, ik probeer mijn vetpercentage omlaag te halen, maar tot zo ver nog geen succes. In 3 weken tijd 2 kilo afgevallen, maar het vetpercentage is nog steeds hetzelfde
Ben trainen dan denk ik.quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:54 schreef ivosnivo het volgende:
Mr J hou je het wel in de gaten? Je ken straks weer een nieuwe openen.
uhm ja.. wat verwacht je binnen 3 weken? om direct 5% te verminderen...quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:45 schreef Gio het volgende:
Pfff, ik probeer mijn vetpercentage omlaag te halen, maar tot zo ver nog geen succes. In 3 weken tijd 2 kilo afgevallen, maar het vetpercentage is nog steeds hetzelfde
Niets daarvan. Zweten zal ikquote:Op donderdag 23 maart 2006 15:54 schreef ivosnivo het volgende:
Liposuctie schijnt goed te werken.
Tuurlijkquote:Op donderdag 23 maart 2006 16:16 schreef Dacide het volgende:
[..]
uhm ja.. wat verwacht je binnen 3 weken? om direct 5% te verminderen...
Dat laat ik op de sportschool doen door een van de instructeurs die gebruikt maakt van de calipers. Ik let er ook op dat ze steeds dezelfde punten pakken om het meetverschil zo minimaal mogelijk te houden.quote:hoe meet je je vet?
elektronisch? in dat geval moet je ervoor zorgen dat je altijd op het zelfde moment je vet meet (dus voor het sporten en niet erna)...
Natuurlijk is het niet precies goed te meten, maar ik leef al meerder maanden op een vij strak eetregime, dus mijn metabolisme is niet veranderd.quote:daarnaast wil het verlies van kilo niks zeggen... kan zomaar te maken met het (ik dacht) metabolisme ofzoiets.. in elk geval heeft t ermee te maken met de mate waarin je lichaam vocht vasthoudt...
Ja jij bent lekker. 2 maanden elke dag cardio doen? Dan kan ik mijn spieren helemaal van begin af aan trainen. Ik doe momenteel een 3-day split qua gewichtheffen, en 3 keer in de week een fasted state cardio. Mijn dieet heb ik ook helemaal uitgerekend qua verhouding koolhydraten/proteinen/vetten.quote:dus staar je niet zo blind op dat percentaga... ga gewoon eens 2 maanden elke dag cardio doen en meet dan (na die 2 maanden eens je percentage)... en dus niet om de 2 weken..
Bedankt!quote:Op donderdag 23 maart 2006 08:30 schreef LedZep het volgende:
[..]
1. Rustdagen: gewoon 's morgens of 's avonds; trainingsdagen: na de training
2. Weet ik niet. Maar dextrose is niet heilig of zo.
3. Creatine kan zowel met water als met een andere drank.
4. Zie vraag 1.
5. Voor mij is 5 gram een theelepel met een klein kopje erbovenop.
Heb net met een mes door de pot staan roeren en er zit geen maatschepje bij, stelletje krenten dat het zijn.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:56 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik heb altijd goede ervaring gehad met creatine. Ik neem 2 x per dag 5 gram in (zit er geen maatschepje op de bodem van je pot verstopt?). Het liefst met ongeveer 8 uur ertussen. En sowieso direct na je training.
Succes met het groeien
Ik doe geen legpress meer, doe liever squat. Sinds ik squat zijn m'n benen echt wel vooruit gegaan zeg!quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:28 schreef redguy2222 het volgende:
Doen jullie ook wel eens legpress voor je benen, of echt alleen squad? En voor de gene die legpress doen, hoeveel kg dan? Gewoon uit pure nieuwsgierigheid eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |