Yoghurt: iets van 3 gram eiwit per 100 mlquote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:43 schreef Alessandro het volgende:
Kan je een bak kwark met magere joghurt vergelijken?? Ik drink vaak magere yoghurt of is kwark veel beter?
Ik vind de shakes ook zo lastig veel werk en zoquote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:41 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je hebt verschillende soorten eiwit, waaronder whey. Dit is een snel eiwit (wordt snel opgenomen). Een andere is bv casseine, deze is traag. Na de training heb je behoefte aan snelle eiwitten dus kan je het beste whey nemen (hoewel ik helemaal geen shakes neem ivm prijs). Voordat je gaat slapen kan je het beste trage eiwitten nemen, hier heb je ook speciale shakes van (vaak een combinatie van een boel soorten eiwit) maar een bak kwark is net zo effectief.
Dat word kwark kopen zometeenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:46 schreef LedZep het volgende:
[..]
Yoghurt: iets van 3 gram eiwit per 100 ml
Kwark: kleine 10 gram eiwit per 100 gram
Met een bak (500 gram - 0,55 cent van Konings of Aldi) heb je toch weer een kleine 50 gram eiwit binnen.
Zoals gezegd, na een training is whey beter. Maar het is niet heilig of zo, kijk naar ivosnivo, die begint nu pas met shakes na training en heeft over massa ook niks te klagen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:46 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Ik vind de shakes ook zo lastig veel werk en zoMaar als kwark hetzelfde effect geeft dan kan ik dat beter gaan gebruiken
Nadeeltje is dan wel weer dat het niet te vreten is (magere kwark). Kwark met smaakjes enzo is 1. veel duurder en 2. minder eiwit, dus je moet er maar aan wennen. Hardcore!quote:
Ik zou dan die kwark op een ander moment nemenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:07 schreef Jurrio het volgende:
Aan halfvolle magere kwark moet je wel ff wennen is mijn ervaring, zit niet zoveel smaak aan en 500 gram is best veel. Nu ben ik er aan gewend en eet ik elke avond zo'n bak, binnen een uur na de training (3x per week en de rest van de week gewoon op een willekeurig moment in de avond).
Daarnaast drink ik na de training 500 ml water met daarin opgelost 50 gr dextrose en binnenkort ben ik van plan ook whey poeder te halen, XXL Nutrition. Goede kwaliteit en niet duur. Daarvan zal ik 30 gram in diezelfde 500ml water oplossen.
Hmm ik dacht dat je het ook wel meteen na de training kon doen, aangezien het glucosegehalte in het bloed in die tijd nogal hoog is en er veel opbouw (spiervezels dmv eiwitten) en verbranding kan plaatsvinden? Je bedoelt dus dat ik de bak langzamer na de training leeg moet eten? En dus niet tegelijk whey en daarna (binnen een uur) kwark? Is wel erg veel, heb je gelijk aan.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:18 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik zou dan die kwark op een ander moment nemen, anders heb je wel heel veel in 1 keer, verspreiden is beter. (kwark óf laat op de avond óf 's morgens vroeg)
Tenzij je na het trainen niet lang daarna gaat slapen - dan kan je er ook voor kiezen om die kwark gewoon te blijven eten na de training en whey 's morgens te nemen, dan heb je tenslotte ook behoefte aan snelle eiwitten.
7.7 KILOcalquote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:28 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wat ik gister ook hoorde van een van de grotere mannen op de school is dat je om 1 gram vet te verbranden 7,7calorieen moet verbranden.
De helft gaat juist naar buiten omdat nutriënten op een specifieke plek gemetaboliseerd moeten worden. De Time-Released lossen eerst op in de maag, waardoor een groot deel verloren gaat, vervolgens kan het niet volledig worden geabsorbeerd en vertrekt de rest door je ingewanden (waar het nog langzaam vitamine C afgeeft, áls dat er nog in zit). Gewoon een gimmick dus.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 16:04 schreef LedZep het volgende:
[..]
Vaak zijn die tabletten Time Released. Dus dan neem je 's morgens 1 in en wordt gedurende zoveel uur steeds een deel afgegeven. Perfect imho, want als je bv 1 gram vitamine C in 1 keer inneemt gaat de helft er via de uitgang weer naar buiten.
Dat is nou eenmaal de energetische waarde van vet(zuren).quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:32 schreef LedZep het volgende:
[..]
Hangt af van de intensiteit en duur. Sowieso verbrand je nooit "alleen maar vet", dus waar hij dat getal vandaan haalt weet ik niet.
Ja, aan de onderkant is het dus nog niks.quote:Op zondag 19 maart 2006 02:08 schreef Semargofni het volgende:
Waarschijnlijk trekt dat wel bij. De vorm van je borst is genetisch bepaald en echt meer dan onderkant en bovenkant kan je niet trainen. Er zijn dus niet echt oefeningen die zich concentreren op de buitenkant of de binnenkantvan de borst. Zou trouwens wel handig zijn als je dan ff neerzet welke oefeningen je doet
.
Niet dus. Want je verbrand altijd meerdere stoffen tegelijk, en het hangt af van de intensiteit hoeveel vet er verbrand (kan) worden. Omdat glucose de hofleverancier is wordt deze ook vrijwel altijd verbrand (want het is niet logisch om voorraden zoals vet primair te verbranden).quote:Op zondag 19 maart 2006 02:49 schreef belikewater het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal de energetische waarde van vet(zuren).
Bovendien zou je bij een non-protein RQ van 0.71 toch echt wel alleen vetzuren verbranden, en geen glucose. Lage intensiteit dus.
Ik vind low intensity cardio maar voor wussies btw, en ga zelf altijd als een beest tekeer op de crosstrainer met een HR van 180-190 voor 45-60 minuten.![]()
Ga in een sportschool trainen.quote:Op zondag 19 maart 2006 09:33 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Ja, aan de onderkant is het dus nog niks.
Ik doe push-ups.
Met een sinaasappel of twee per dag heb je slechts 1/10 deel van de hoeveelheid vitamine C in zo'n tablet (maar dan moet dat wel opgenomen worden natuurlijk). Sporters hebben een veel grotere behoefte aan vitamine C dan andere mensen én wat dat betreft is de mens een raar beest, want vrijwel alle dieren maken veel grotere hoeveelheden vit C zelf aan, tot enkele grammen per dag.quote:Op zondag 19 maart 2006 02:44 schreef belikewater het volgende:
[..]
De helft gaat juist naar buiten omdat nutriënten op een specifieke plek gemetaboliseerd moeten worden. De Time-Released lossen eerst op in de maag, waardoor een groot deel verloren gaat, vervolgens kan het niet volledig worden geabsorbeerd en vertrekt de rest door je ingewanden (waar het nog langzaam vitamine C afgeeft, áls dat er nog in zit). Gewoon een gimmick dus.
Vreet gewoon een dikke sinaasappel of twee per dag, en kap met al die pilletjes. Men doet hier al zo lang onderzoek naar, maar de zogenaamde positieve werkingen zijn allerminst overtuigend aangetoond.
ik heb nu 1000mg time released capsules gehaald, ze boden me eerst van die vitamine c pillen gebaseerd op maagzuur iets ofzo maar dat leek me nix. En kan me niet voorstellen dat deze pillen niet werken, je zal ongetwijfeld niet alles binnenkrijgen, maar dat is geen probleem. Ze verkopen die shit en hebben er genoeg onderzoek naar gedaan dus nut heeft het toch welquote:Op zondag 19 maart 2006 02:44 schreef belikewater het volgende:
[..]
De helft gaat juist naar buiten omdat nutriënten op een specifieke plek gemetaboliseerd moeten worden. De Time-Released lossen eerst op in de maag, waardoor een groot deel verloren gaat, vervolgens kan het niet volledig worden geabsorbeerd en vertrekt de rest door je ingewanden (waar het nog langzaam vitamine C afgeeft, áls dat er nog in zit). Gewoon een gimmick dus.
Vreet gewoon een dikke sinaasappel of twee per dag, en kap met al die pilletjes. Men doet hier al zo lang onderzoek naar, maar de zogenaamde positieve werkingen zijn allerminst overtuigend aangetoond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |