abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36137349
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 00:42 schreef MyImmortal het volgende:
zo net lekker bakje kwark op , nu lekker slapen en morgenochtend basketballen, met mijn superkuiten moet ik nu wel kunnen denken
me dUnkt, dat jij ergens een foutje hebt gemaakt in je zin
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_36139370
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 00:42 schreef MyImmortal het volgende:
zo net lekker bakje kwark op , nu lekker slapen en morgenochtend basketballen, met mijn superkuiten moet ik nu wel kunnen denken
zie maar dat ze niet scheuren
balsporten :r
  zaterdag 18 maart 2006 @ 12:42:54 #93
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_36139780
Oke dan, zojuist dextro poeder gekocht. Ik ben nu van plan om alles volgens de regels te doen, alleen weet ik de regels niet zo heel erg goed.
Ik heb bv altijd kwark met musli na me training genomen. Maar dat kan ik dus beter vervangen door een eiwitshake met eetlepen dextro? En die kwark dan voor het slapen innemen? En is zo een shake met wat dextro genoeg om je spieren te voeden na een training?
En me visolie en multivitamine maakt dat nog uit wanneer ik die inneem? Doe dat nu 's morgens als ik wakker word.

En deze info staat op me potje swole V3:

Neem als aanvulling op de dagelijkse voeding ‘s ochtends en ‘s avonds 1 maatschep in met voldoende water (+/- 480ml). Neem op trainingsdagen 1 maatschep direct na de training i.p.v. ‘s avonds.

Neem de 2 doseringen het liefst aan het begin en aan het einde van de dag in, met 6-12 uur er tussen. Neem Swole V.2 het liefst bij een maaltijd in.

Dat is wel goed?

@ LedZep, doe je wel is biceps curls met olympische stang met 1 hand? Dat wil ik volgende week is gaan proberen.
pi_36139877
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 12:42 schreef ivosnivo het volgende:
Oke dan, zojuist dextro poeder gekocht. Ik ben nu van plan om alles volgens de regels te doen, alleen weet ik de regels niet zo heel erg goed.
Ik heb bv altijd kwark met musli na me training genomen. Maar dat kan ik dus beter vervangen door een eiwitshake met eetlepen dextro? En die kwark dan voor het slapen innemen? En is zo een shake met wat dextro genoeg om je spieren te voeden na een training?
En me visolie en multivitamine maakt dat nog uit wanneer ik die inneem? Doe dat nu 's morgens als ik wakker word.

En deze info staat op me potje swole V3:

Neem als aanvulling op de dagelijkse voeding ‘s ochtends en ‘s avonds 1 maatschep in met voldoende water (+/- 480ml). Neem op trainingsdagen 1 maatschep direct na de training i.p.v. ‘s avonds.

Neem de 2 doseringen het liefst aan het begin en aan het einde van de dag in, met 6-12 uur er tussen. Neem Swole V.2 het liefst bij een maaltijd in.

Dat is wel goed?

@ LedZep, doe je wel is biceps curls met olympische stang met 1 hand? Dat wil ik volgende week is gaan proberen.
Nee die heb ik nog nooit gedaan, lijkt me wel grappig op zich .

Ik weet niet hoeveel eiwit er in een maatschep van jouw shake zit, maar 25-30 gram is wel genoeg, meer heb je in eerste instantie toch niet nodig (duurt dan langer voordat het wordt opgenomen). Kwark voor het slapen is heel goed omdat er veel langzame eiwitten inzitten, dus gedurende de hele nacht heb je genoeg eiwitten.

Dus dan bv na de training whey met dextro, en 's avonds kwark met muesli.

Swole zal goed zo zijn, als het er zo opstaat .
  zaterdag 18 maart 2006 @ 13:40:13 #95
140141 ivosnivo
pi_36141051
raar idee dat je je spieren weer genoeg kan aanvullen met een shake. ik dacht dat ik dan juist bergen moest eten.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 14:08:46 #96
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_36141692
ik heb beetje hetzelfde als ivosnivo, ook altijd kwark na trainen maar dat ga ik ook vervangen door een whey shake en de kwark 's ochtends bij ontbijt te doen en 's avonds bij het avondeten. Ik heb gister kwark na de shake genomen maar toen had ik echt een supervol gevoel (vrij snel achter elkaar genomen omdat ik al mijn bed moest opzoeken).
pi_36142020
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:40 schreef ivosnivo het volgende:
raar idee dat je je spieren weer genoeg kan aanvullen met een shake. ik dacht dat ik dan juist bergen moest eten.
Je moet altijd bergen eten . Maar je kan ook bv net na de training een shake nemen en een half uurtje - uurtje later wat boterhammen of zoiets nemen. De shake is meer voor de echt snelle eiwitten zeg maar.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 15:38:58 #98
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_36143520
Eitwit shake of een whey shake?? Is dat een groot verschil? Beide eiwit toch
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_36143591
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 15:38 schreef Alessandro het volgende:
Eitwit shake of een whey shake?? Is dat een groot verschil? Beide eiwit toch
Je hebt verschillende soorten eiwit, waaronder whey. Dit is een snel eiwit (wordt snel opgenomen). Een andere is bv casseine, deze is traag. Na de training heb je behoefte aan snelle eiwitten dus kan je het beste whey nemen (hoewel ik helemaal geen shakes neem ivm prijs). Voordat je gaat slapen kan je het beste trage eiwitten nemen, hier heb je ook speciale shakes van (vaak een combinatie van een boel soorten eiwit) maar een bak kwark is net zo effectief .
  zaterdag 18 maart 2006 @ 15:43:35 #100
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_36143649
Kan je een bak kwark met magere joghurt vergelijken?? Ik drink vaak magere yoghurt of is kwark veel beter?
pi_36143715
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 15:43 schreef Alessandro het volgende:
Kan je een bak kwark met magere joghurt vergelijken?? Ik drink vaak magere yoghurt of is kwark veel beter?
Yoghurt: iets van 3 gram eiwit per 100 ml
Kwark: kleine 10 gram eiwit per 100 gram

Met een bak (500 gram - 0,55 cent van Konings of Aldi) heb je toch weer een kleine 50 gram eiwit binnen.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 15:46:53 #102
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_36143725
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 15:41 schreef LedZep het volgende:

[..]

Je hebt verschillende soorten eiwit, waaronder whey. Dit is een snel eiwit (wordt snel opgenomen). Een andere is bv casseine, deze is traag. Na de training heb je behoefte aan snelle eiwitten dus kan je het beste whey nemen (hoewel ik helemaal geen shakes neem ivm prijs). Voordat je gaat slapen kan je het beste trage eiwitten nemen, hier heb je ook speciale shakes van (vaak een combinatie van een boel soorten eiwit) maar een bak kwark is net zo effectief .
Ik vind de shakes ook zo lastig veel werk en zo Maar als kwark hetzelfde effect geeft dan kan ik dat beter gaan gebruiken
  zaterdag 18 maart 2006 @ 15:48:11 #103
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_36143759
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 15:46 schreef LedZep het volgende:

[..]

Yoghurt: iets van 3 gram eiwit per 100 ml
Kwark: kleine 10 gram eiwit per 100 gram

Met een bak (500 gram - 0,55 cent van Konings of Aldi) heb je toch weer een kleine 50 gram eiwit binnen.
Dat word kwark kopen zometeen
pi_36143772
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 15:46 schreef Alessandro het volgende:

[..]

Ik vind de shakes ook zo lastig veel werk en zo Maar als kwark hetzelfde effect geeft dan kan ik dat beter gaan gebruiken
Zoals gezegd, na een training is whey beter. Maar het is niet heilig of zo, kijk naar ivosnivo, die begint nu pas met shakes na training en heeft over massa ook niks te klagen.
pi_36143807
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 15:48 schreef Alessandro het volgende:

[..]

Dat word kwark kopen zometeen
Nadeeltje is dan wel weer dat het niet te vreten is (magere kwark). Kwark met smaakjes enzo is 1. veel duurder en 2. minder eiwit, dus je moet er maar aan wennen. Hardcore!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 15:53:05 #106
140141 ivosnivo
pi_36143883
Kwark is lekker hoor, gooi er maar is muslie in. Mjammie. Eerst je bakje voor de helft leeg eten anders kun je niet roeren he.

Nou ome snivo gaat weer naar zijn mandje toe, want hij mot er GVD morgen weer om half 1 uit.
pi_36145439
Aan halfvolle magere kwark moet je wel ff wennen is mijn ervaring, zit niet zoveel smaak aan en 500 gram is best veel. Nu ben ik er aan gewend en eet ik elke avond zo'n bak, binnen een uur na de training (3x per week en de rest van de week gewoon op een willekeurig moment in de avond).

Daarnaast drink ik na de training 500 ml water met daarin opgelost 50 gr dextrose en binnenkort ben ik van plan ook whey poeder te halen, XXL Nutrition. Goede kwaliteit en niet duur. Daarvan zal ik 30 gram in diezelfde 500ml water oplossen.
pi_36147324
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:07 schreef Jurrio het volgende:
Aan halfvolle magere kwark moet je wel ff wennen is mijn ervaring, zit niet zoveel smaak aan en 500 gram is best veel. Nu ben ik er aan gewend en eet ik elke avond zo'n bak, binnen een uur na de training (3x per week en de rest van de week gewoon op een willekeurig moment in de avond).

Daarnaast drink ik na de training 500 ml water met daarin opgelost 50 gr dextrose en binnenkort ben ik van plan ook whey poeder te halen, XXL Nutrition. Goede kwaliteit en niet duur. Daarvan zal ik 30 gram in diezelfde 500ml water oplossen.
Ik zou dan die kwark op een ander moment nemen , anders heb je wel heel veel in 1 keer, verspreiden is beter. (kwark óf laat op de avond óf 's morgens vroeg)

Tenzij je na het trainen niet lang daarna gaat slapen - dan kan je er ook voor kiezen om die kwark gewoon te blijven eten na de training en whey 's morgens te nemen, dan heb je tenslotte ook behoefte aan snelle eiwitten.
pi_36147544
Vanavond om 19.00 uur komt bij Kassa een stuk over visolie capsules.. Misschien wel interessant voor degene die ze gebruiken (ik zelf ook dus :p)
pi_36149956
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 18:18 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik zou dan die kwark op een ander moment nemen , anders heb je wel heel veel in 1 keer, verspreiden is beter. (kwark óf laat op de avond óf 's morgens vroeg)

Tenzij je na het trainen niet lang daarna gaat slapen - dan kan je er ook voor kiezen om die kwark gewoon te blijven eten na de training en whey 's morgens te nemen, dan heb je tenslotte ook behoefte aan snelle eiwitten.
Hmm ik dacht dat je het ook wel meteen na de training kon doen, aangezien het glucosegehalte in het bloed in die tijd nogal hoog is en er veel opbouw (spiervezels dmv eiwitten) en verbranding kan plaatsvinden? Je bedoelt dus dat ik de bak langzamer na de training leeg moet eten? En dus niet tegelijk whey en daarna (binnen een uur) kwark? Is wel erg veel, heb je gelijk aan.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 20:59:08 #111
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_36151227
zoals ik al ei, ik klapte een whey shake achterover en 250gram kwark icm met een flesje aa en halve liter water, in een uur van elkaar na de training. Ik dacht toen serieus dat ik uit elkaar klapte

ben van plan nu kwark tijdens ontbijt en avondeten te verdelen, 250 gram per keer en lekker opgelost in melk zodat het makkelijk wegdrinkt Ben vandaag alleen stom genoeg vergeten om dextrose te kopen kan ik maandag weer naar de winkel drogist
  zondag 19 maart 2006 @ 00:24:42 #112
142943 STAIRWARES
forrest-speeder
pi_36156829
Ik heb een vraagje over dumbells en trainen van de armen.
Ik heb (altijd) dat als ik 'smiddags heb getraind (armen bv.), dat ik al heel snel in de loop van de dag,
weinig tot geen spierpijn heb.
Ik heb dan ook de neiging om weer de dumbells op te pakken om wat meer setjes te doen.

Is dit een goed idee? Trainen en in de loop van de dag na een paar uur weer de halters op te
pakken om wat meer te gaan halteren?
Of is dit NIET goed voor spieropbouw (of juist wel)?
“While one person hesitates because he feels inferior, the other is busy making mistakes and becoming superior”
pi_36157211
Nou nee, lijkt me niet. Je kan beter gewoon 45-60 min gewoon hard trainen. En dan een week later of wat dan ook weer. (afhankelijk van je schema als je dat hebt) Ik weet niet hoeveel setjes je dan doet en welke oefeningen. Overigens wil het niet zeggen als je geen spierpijn hebt dat je spieren dan niet groeien. Heb zelf meestal ook geen spierpijn, volgende dag soms wel en dan ook nog eens niet bij alle spiergroepen. Dus daar moet je vooral niet teveel waarde aan hechten.
pi_36157977
Ik ben een rookie op dit gebied, maar ik doe een beetje aan thuistraining. Ik heb nu redelijk wat borstspieren weten te kweken aan de kant van mijn oksels, maar rond mijn tepelgebuied is het nog niks, iemand tips?
pi_36159205
Waarschijnlijk trekt dat wel bij. De vorm van je borst is genetisch bepaald en echt meer dan onderkant en bovenkant kan je niet trainen. Er zijn dus niet echt oefeningen die zich concentreren op de buitenkant of de binnenkant van de borst. Zou trouwens wel handig zijn als je dan ff neerzet welke oefeningen je doet .
pi_36159742
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:28 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wat ik gister ook hoorde van een van de grotere mannen op de school is dat je om 1 gram vet te verbranden 7,7calorieen moet verbranden.
7.7 KILOcal

wel even een flink verschil
pi_36159796
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 16:04 schreef LedZep het volgende:

[..]

Vaak zijn die tabletten Time Released. Dus dan neem je 's morgens 1 in en wordt gedurende zoveel uur steeds een deel afgegeven. Perfect imho, want als je bv 1 gram vitamine C in 1 keer inneemt gaat de helft er via de uitgang weer naar buiten.
De helft gaat juist naar buiten omdat nutriėnten op een specifieke plek gemetaboliseerd moeten worden. De Time-Released lossen eerst op in de maag, waardoor een groot deel verloren gaat, vervolgens kan het niet volledig worden geabsorbeerd en vertrekt de rest door je ingewanden (waar het nog langzaam vitamine C afgeeft, įls dat er nog in zit). Gewoon een gimmick dus.

Vreet gewoon een dikke sinaasappel of twee per dag, en kap met al die pilletjes. Men doet hier al zo lang onderzoek naar, maar de zogenaamde positieve werkingen zijn allerminst overtuigend aangetoond.
pi_36159858
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:32 schreef LedZep het volgende:

[..]

Hangt af van de intensiteit en duur. Sowieso verbrand je nooit "alleen maar vet", dus waar hij dat getal vandaan haalt weet ik niet.
Dat is nou eenmaal de energetische waarde van vet(zuren).
Bovendien zou je bij een non-protein RQ van 0.71 toch echt wel alleen vetzuren verbranden, en geen glucose. Lage intensiteit dus.

Ik vind low intensity cardio maar voor wussies btw, en ga zelf altijd als een beest tekeer op de crosstrainer met een HR van 180-190 voor 45-60 minuten.
pi_36161713
quote:
Op zondag 19 maart 2006 02:08 schreef Semargofni het volgende:
Waarschijnlijk trekt dat wel bij. De vorm van je borst is genetisch bepaald en echt meer dan onderkant en bovenkant kan je niet trainen. Er zijn dus niet echt oefeningen die zich concentreren op de buitenkant of de binnenkant van de borst. Zou trouwens wel handig zijn als je dan ff neerzet welke oefeningen je doet .
Ja, aan de onderkant is het dus nog niks.

Ik doe push-ups.
pi_36161921
quote:
Op zondag 19 maart 2006 02:49 schreef belikewater het volgende:

[..]

Dat is nou eenmaal de energetische waarde van vet(zuren).
Bovendien zou je bij een non-protein RQ van 0.71 toch echt wel alleen vetzuren verbranden, en geen glucose. Lage intensiteit dus.

Ik vind low intensity cardio maar voor wussies btw, en ga zelf altijd als een beest tekeer op de crosstrainer met een HR van 180-190 voor 45-60 minuten.
Niet dus. Want je verbrand altijd meerdere stoffen tegelijk, en het hangt af van de intensiteit hoeveel vet er verbrand (kan) worden. Omdat glucose de hofleverancier is wordt deze ook vrijwel altijd verbrand (want het is niet logisch om voorraden zoals vet primair te verbranden).

Stel dus dat je 30% vet verbrand en 70% glucose, dan is slechts 30% van die 7,7 Kcal vet en niet het totale aandeel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')