vandaag voor het eerst zo gedaan, omdat mijn trainingspartner telaat was en ik eigenlijk biceps en benen wou doen. Maar hij wou rug ook doen vandaag, toen dus maar rug gedaan. Ik pakte overigens evenveel gewicht met rug, had door het eerst onderrugtrainen toch een beetje een rustperiode voor de biceps.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:36 schreef DjMark het volgende:
je kan prima af en toe eerst je biceps doen en dan je rug.
Natuurlijk pak je dan minder gewicht met je rugoefeningen, maar daarentegen kunnen je biceps minder meewerken en kun je dus meer nadruk leggen op je rug.
Tegelijkertijd kun je biceps zwaarder trainen omdat je daar dan mee begint.
Dat is idd moeilijk! Ik ben nu een jaar bezig, 3 keer per week 1,5 uur, en steeds gaat het over de balans tussen cardio en krachttraining. Ik hou véél meer van het ijzer, maar mijn vetpercentage werd echt te laag voor een vrouw (te veel testosteron) Dus dan maar weer lichter trainen met meer herhalingen en meer cardio, voeding weer aanpassen. (glycemische index hanteren en on en off kwark eten) Mijn trainer heeft het er maar druk mee. Hij overweegt om me creatine en aminozuren te laten gebruiken, maar heeft dat nooit live gezien bij een vrouw. Dus doen we het maar niet. Ik hou van bankdrukken en wil steeds zwaarder trainen (dat vind ik echt lekker) maar hij ziet dan toch bepaalde problemen...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:04 schreef LedZep het volgende:
Blegh, splitschema's, niks voor mij.
ik train volgens het schema van mijn sportschool nu het volgende:quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:31 schreef ivosnivo het volgende:
Borst en schouders moet je ook niet op achteréénvolgende dagen doen, anders kun je je schouders overbelasten. Of de ene dag triceps, en de dag erna schouders ofzo. Moet je allemaal rekening mee houden als je een schema gaat maken.
Te weinig vet door krachtraining en testosteron? Komt het niet omdat je teveel aan cardio doet?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:57 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Dat is idd moeilijk! Ik ben nu een jaar bezig, 3 keer per week 1,5 uur, en steeds gaat het over de balans tussen cardio en krachttraining. Ik hou véél meer van het ijzer, maar mijn vetpercentage werd echt te laag voor een vrouw (te veel testosteron) Dus dan maar weer lichter trainen met meer herhalingen en meer cardio, voeding weer aanpassen. (glycemische index hanteren en on en off kwark eten) Mijn trainer heeft het er maar druk mee. Hij overweegt om me creatine en aminozuren te laten gebruiken, maar heeft dat nooit live gezien bij een vrouw. Dus doen we het maar niet. Ik hou van bankdrukken en wil steeds zwaarder trainen (dat vind ik echt lekker) maar hij ziet dan toch bepaalde problemen...
Ondertussen ben ik door het trainen 6 kg aangekomen, maja ik weeg toch nog maar 58 kg. Ben een echte ecto.
het schema van de sportschool was een beginnersschema (ben de 2de week van januari voor het eerst naar de sportschool gegaan voor KT). Maar gezien ik hier nu zo'n 2 maanden mee train denk ik dat ik nu wel wat anders en intensiever kan gaan trainen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:06 schreef Semargofni het volgende:
@Fugie:
Nou dat je meer aandacht aan die spieren kan besteden en ze ook allemaal even goed traint. Rug biceps en benen lijkt mij bv niet te doen. Als ik mijn benen goed train dan hoef ik daarna echt niet nog een spiergroep te doen.
Ik zou bovenstaand schema wat aanpassen want borst en schouders is idd niet ideaal, rug benen ook niet. Je zou er ook aan kunnen denken om een fullbody schema te nemen...
ik doe nu 45 graden leg press en leg extensions.quote:Op woensdag 22 maart 2006 00:15 schreef Semargofni het volgende:
Jup zou goed zijn. Geen spiergroepen in de weg en genoeg rust voor je schouders.
Toch vind ik het knap dat je op benendag nog energie hebt om je schouders te trainen. Welke oef doe je voor je benen?
dat wentquote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:10 schreef ivosnivo het volgende:
Vandaag voor het eerst wezen deathliften. Ik had het al vermoed, maar ik stoot vaak met die stang tegen me knieën aan. Iemand tips of iets?
zoals ik al zei, mijn benen zijn redelijk in orde, zeker in vergelijking met me bovenlichaamquote:Op woensdag 22 maart 2006 00:59 schreef Semargofni het volgende:
Gij zult ook uw benen trainen! En hard!.Nee maar is wel belangrijk, train je je benen hard groeit je boven lichaam ook harder. Bovendien ziet het er niet echt uit als je van die spillebeentjes hebt in verhouding met je bovenlichaam. Gooi die legextension eruit en doe de squat erin en een variant. Voor de hamstrings zou ik romanian deadlifts doen. Zou je benen schema ongeveer zoiets eruit gaan zien:
-Squat
-Squat variant (front/full/hack/zercher/jump/box)
-Legpress
-Romanian Deadlift
-Standing Calf Raise (dumbell/barbell)
Nu snap ik trouwens wel dat je nog genoeg energie had, je hebt gewoon nog geen echte benen training gedaan.
Gewoon licht beginnen en kijken hoe het gaat. Ik ben trouwens een groot voorstander van een riem dragen bij bepaalde oefeningen. Ik heb wel is gelezen dat als je 100 kilo weegt en je wil 100 kg squaten er een druk op je onderrug komt van een paar 100 kilo (weet niet meer precies wat maar ik schrok er zo van dat ik meteen een riem heb gehaald).quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:53 schreef J-Will het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om deadlifts te gaan doen... Is dat erg belastend voor je knieën en onderrug? Ik heb mijn onderrug eigenlijk nooit getraind, kan ik dat beter eerst wat gaan doen?
dat klopt inderdaad, zelfs als je iets oppakt en dan omhoog komt, komt er heel veel druk/gewicht op je onderrug.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:25 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Gewoon licht beginnen en kijken hoe het gaat. Ik ben trouwens een groot voorstander van een riem dragen bij bepaalde oefeningen. Ik heb wel is gelezen dat als je 100 kilo weegt en je wil 100 kg squaten er een druk op je onderrug komt van een paar 100 kilo (weet niet meer precies wat maar ik schrok er zo van dat ik meteen een riem heb gehaald).
als je 'm uitvoert, zorg er dan sowieso voor dat je jezelf recht in de spiegel kan aankijken. (als er een spiegel aanwezig is) (Kijk dus niet naar beneden naar je handen of je voeten oid!)quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:53 schreef J-Will het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om deadlifts te gaan doen... Is dat erg belastend voor je knieën en onderrug? Ik heb mijn onderrug eigenlijk nooit getraind, kan ik dat beter eerst wat gaan doen?
Ik doe hem alleen om bij squats. verschillende deadlifts. En bij het barbel roeien (of hoe dat ook heet). Met de andere oefeningen niet, en ik doe ook 1 onderrug oefening erbij.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:43 schreef Semargofni het volgende:
Maar aan de andere kant is het zo dat juist het dragen van een riem ervoor kan zorgen dat je onder rug zwakker wordt omdat deze zelf niks meer hoeft te doen...
Ga je concentreren op achterliggende spiergroepen, kuiten of onderarmen oid. Of probeer alle oefeningen uit voor je rug en je schouders, en bekijk bij welke oefeningen je geen last hebt of zo min mogelijk. Waarschijnlijk kun je nog best wat oefeningen wel doen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 13:00 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Het is al bijna 2 maanden geleden dat ik mijn rib heb gekneusd, maar ik kan nog steeds niet lekker mijn rug en schouders trainen
Dan maar 5 keer in de week mijn borst en bicpes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |