abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 maart 2006 @ 18:36:47 #181
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_36239695
Ja dat was ik uit mezelf langzamerhand gaan doen. Ik wist niet eens dat er een romanian deadlift was. Toen ik er over ging lezen kwam ik er achter dat ik hem al deed. Ik heb regelmatig rugpijn, maar dat is vaak na 1 dag ofzo wel weer over
pi_36240354
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 17:36 schreef DjMark het volgende:
je kan prima af en toe eerst je biceps doen en dan je rug.
Natuurlijk pak je dan minder gewicht met je rugoefeningen, maar daarentegen kunnen je biceps minder meewerken en kun je dus meer nadruk leggen op je rug.
Tegelijkertijd kun je biceps zwaarder trainen omdat je daar dan mee begint.
vandaag voor het eerst zo gedaan, omdat mijn trainingspartner telaat was en ik eigenlijk biceps en benen wou doen. Maar hij wou rug ook doen vandaag, toen dus maar rug gedaan. Ik pakte overigens evenveel gewicht met rug, had door het eerst onderrugtrainen toch een beetje een rustperiode voor de biceps.

Maargoed wat is nou eigenlijk beter, ik doe normaal gesproken altijd eerst rug en dan triceps, omdat die tegenoverelkaar staan(geen ondersteunende spiergroep) Maar ik hoor ook heel vaak dat mensen eerst rug doen en dan biceps, wat is dan daarvan het voordeel of effect ervan?
Als ik train en ik doe 2 spiergroepen op die dag ofzo dan zorg ik er namelijk voor dat ik eerst de grootste spiergroep doe, om meer de nadruk daarop te leggen(behalve bij benen dan want als ik eerst benen train dan kan ik daarna al bijna niks meer )
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:09:59 #183
140141 ivosnivo
pi_36240553
Ligt er aan of je de 2e training, bv borst biceps achter je rug triceps training aan gooit. Dat lijkt me niet indeaal omdat je dan geen rust hebt tussendoor. Dan kun je beter kiezen voor rug biceps, borst triceps.
pi_36240922
ah zo dus. Maar nee er zit meestal wel een dag of 2 ertussen, omdat ik dan benen en schouders ertussen doe.
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:31:39 #185
140141 ivosnivo
pi_36241192
Borst en schouders moet je ook niet op achteréénvolgende dagen doen, anders kun je je schouders overbelasten. Of de ene dag triceps, en de dag erna schouders ofzo. Moet je allemaal rekening mee houden als je een schema gaat maken.
pi_36241411
Ja da's waar, meestal ziet mijn schema er zo uit als 4 dagen n de week ga:

Maandag: Borst+ buik
Dinsdag: biceps + benen
Woensdag: Schouders
Donderdag: Rug + triceps

Als ik 3 dagen in de week ga dan wordt het:

Maandag: Borst + biceps en wat buik
Woensdag Schouders en benen
Vrijdag: Rug + triceps

zoiets ongeveer, overigens train ik liever niet op mijn heilige vrijdag
pi_36241484
Verander je schema gewoon om de 6 weken, je kan ook borst/rug op 1 dag pakken voor de verandering. I.c. met de juiste oefeningen.

GVD...gister schoot er iets in me nek bij trainen, begon net met schuin banken en f*ckin pijn. Kan me nek nu niet naar links rechts/boven/onder draaien. Zeer pijnlijk.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:00:59 #188
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_36244230
of nog anders aanpassen en dan gewoon gaan voor de "standaard" manier..

borst- triceps
rug- biceps
benen- schouders

buik gewoon ergens ertussen proppen

---------------------------------------

even wat anders:

ik train nu een dik jaar.. altijd lekker serieus gesport, op eten gelet etc...

maar mijn beginsituatie was gewoon spierloos en veel te veel vet. (overghouden van vroeger. ik weegde 90 kilo toen ik 13 was... )

inmiddels begint mijn lichaam gelukkig weer vorm te krijgen. Het vet is behoooooorlijk verdwenen over mijn hele lijf. MAAR natuurlijk heb ik wel nog een bescheiden cupmaatje en een flinke slappe buik (vet) en natuurlijk flinke love handles...

maar al met al begint mijn lijf langzaamaan beetje in balans te komen.
nu echter het volgende:

ik wil graag voor de zomer me flink laten zweten dmv cardio.. (dus om ook mijn cup en mijn buik enigzins te verminderen)... Ik kan dus als een gek gaan rennen enzo, Maar ik wil absoluut niet al te veel van mijn spieren inleveren.

ik zoek dus een balans waarmee ik op een maandje of 3 redelijk wat vet kwijt ben... maar toch kan combineren met ijzersmijten zodat mijn spieren op zijn minst niet veel minder gaan worden.

wat zijn jullie suggesties?
pi_36244328
Blegh, splitschema's, niks voor mij.
pi_36246543
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:04 schreef LedZep het volgende:
Blegh, splitschema's, niks voor mij.
Dat is idd moeilijk! Ik ben nu een jaar bezig, 3 keer per week 1,5 uur, en steeds gaat het over de balans tussen cardio en krachttraining. Ik hou véél meer van het ijzer, maar mijn vetpercentage werd echt te laag voor een vrouw (te veel testosteron) Dus dan maar weer lichter trainen met meer herhalingen en meer cardio, voeding weer aanpassen. (glycemische index hanteren en on en off kwark eten) Mijn trainer heeft het er maar druk mee. Hij overweegt om me creatine en aminozuren te laten gebruiken, maar heeft dat nooit live gezien bij een vrouw. Dus doen we het maar niet. Ik hou van bankdrukken en wil steeds zwaarder trainen (dat vind ik echt lekker) maar hij ziet dan toch bepaalde problemen...
Ondertussen ben ik door het trainen 6 kg aangekomen, maja ik weeg toch nog maar 58 kg. Ben een echte ecto.
dat viel toch wel mee?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:13:18 #191
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_36247094
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:31 schreef ivosnivo het volgende:
Borst en schouders moet je ook niet op achteréénvolgende dagen doen, anders kun je je schouders overbelasten. Of de ene dag triceps, en de dag erna schouders ofzo. Moet je allemaal rekening mee houden als je een schema gaat maken.
ik train volgens het schema van mijn sportschool nu het volgende:
borst schouders triceps
rug biceps benen

ik train 3x per week dus per 8 dagen komt elke spiergroep 2x aan bod. Tevens doe ik wat buik en cardio na de trainingen Ik zat er over te denken om meer op te splitsen naar 2 spiergroepen per keer, zodat ik de spieren wat intensiever kan trainen, maar is daar nou echt het voordeel van ?
pi_36249149
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:57 schreef chawa_goochem het volgende:

[..]

Dat is idd moeilijk! Ik ben nu een jaar bezig, 3 keer per week 1,5 uur, en steeds gaat het over de balans tussen cardio en krachttraining. Ik hou véél meer van het ijzer, maar mijn vetpercentage werd echt te laag voor een vrouw (te veel testosteron) Dus dan maar weer lichter trainen met meer herhalingen en meer cardio, voeding weer aanpassen. (glycemische index hanteren en on en off kwark eten) Mijn trainer heeft het er maar druk mee. Hij overweegt om me creatine en aminozuren te laten gebruiken, maar heeft dat nooit live gezien bij een vrouw. Dus doen we het maar niet. Ik hou van bankdrukken en wil steeds zwaarder trainen (dat vind ik echt lekker) maar hij ziet dan toch bepaalde problemen...
Ondertussen ben ik door het trainen 6 kg aangekomen, maja ik weeg toch nog maar 58 kg. Ben een echte ecto.
Te weinig vet door krachtraining en testosteron? Komt het niet omdat je teveel aan cardio doet?
pi_36249287
@Fugie:
Nou dat je meer aandacht aan die spieren kan besteden en ze ook allemaal even goed traint. Rug biceps en benen lijkt mij bv niet te doen. Als ik mijn benen goed train dan hoef ik daarna echt niet nog een spiergroep te doen.

Ik zou bovenstaand schema wat aanpassen want borst en schouders is idd niet ideaal, rug benen ook niet. Je zou er ook aan kunnen denken om een fullbody schema te nemen...

[ Bericht 1% gewijzigd door Semargofni op 21-03-2006 23:16:02 ]
  woensdag 22 maart 2006 @ 00:07:16 #194
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_36251644
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:06 schreef Semargofni het volgende:
@Fugie:
Nou dat je meer aandacht aan die spieren kan besteden en ze ook allemaal even goed traint. Rug biceps en benen lijkt mij bv niet te doen. Als ik mijn benen goed train dan hoef ik daarna echt niet nog een spiergroep te doen.

Ik zou bovenstaand schema wat aanpassen want borst en schouders is idd niet ideaal, rug benen ook niet. Je zou er ook aan kunnen denken om een fullbody schema te nemen...
het schema van de sportschool was een beginnersschema (ben de 2de week van januari voor het eerst naar de sportschool gegaan voor KT). Maar gezien ik hier nu zo'n 2 maanden mee train denk ik dat ik nu wel wat anders en intensiever kan gaan trainen.
Ik zat zelf te denken aan een dergelijk schema:
ma: benen/schouders
wo:rug/biceps
vr: borst/triceps
pi_36251882
Jup zou goed zijn. Geen spiergroepen in de weg en genoeg rust voor je schouders .

Toch vind ik het knap dat je op benendag nog energie hebt om je schouders te trainen. Welke oef doe je voor je benen?
  woensdag 22 maart 2006 @ 00:35:12 #196
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_36252374
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 00:15 schreef Semargofni het volgende:
Jup zou goed zijn. Geen spiergroepen in de weg en genoeg rust voor je schouders .

Toch vind ik het knap dat je op benendag nog energie hebt om je schouders te trainen. Welke oef doe je voor je benen?
ik doe nu 45 graden leg press en leg extensions.
Daar zou dan nog een hamstring oefening bijkomen en wellicht 1 voor de kuiten.
Maar benen ligt ook niet echt mijn prioriteit, ik voetbal al heel me leven en nu nog steeds. Dus kwa beenspieren zit ik al redelijk goed (kan altijd beter natuurlijk). Ik wil me training ook voornamelijk op mijn bovenlichaam concentreren, dus eerst schouders en daarna benen zou dan ook de trainingsvolgorde zijn.
Laatste keer heb ik ook eerst rug-biceps en daarna benen gedaan. Daarvoor deed ik het eerst andersom, maar ik merkte nu wel dat ik meer energie had bij rug en biceps en benen trainen ging ook nog goed.
pi_36252813

Gij zult ook uw benen trainen! En hard! .Nee maar is wel belangrijk, train je je benen hard groeit je boven lichaam ook harder. Bovendien ziet het er niet echt uit als je van die spillebeentjes hebt in verhouding met je bovenlichaam. Gooi die legextension eruit en doe de squat erin en een variant. Voor de hamstrings zou ik romanian deadlifts doen. Zou je benen schema ongeveer zoiets eruit gaan zien:

-Squat
-Squat variant (front/full/hack/zercher/jump/box)
-Legpress
-Romanian Deadlift
-Standing Calf Raise (dumbell/barbell)

Nu snap ik trouwens wel dat je nog genoeg energie had, je hebt gewoon nog geen echte benen training gedaan .

[ Bericht 8% gewijzigd door Semargofni op 22-03-2006 01:13:27 ]
  woensdag 22 maart 2006 @ 07:39:57 #198
140141 ivosnivo
pi_36254310
Mwog ik heb ook jaren lang benen + een andere spiergroep getraind, kwestie van wennen. Hoe moeilijk kan het zijn om bv de biceps of triceps nog ff te doen na je benen.
pi_36255164
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 18:10 schreef ivosnivo het volgende:
Vandaag voor het eerst wezen deathliften. Ik had het al vermoed, maar ik stoot vaak met die stang tegen me knieën aan. Iemand tips of iets?
dat went
en 'm inderdaad wat strakker tegen je benen vasthouden dat de stang beetje glijdt over je benen, en niet te snel naar beneden gaan want dan valt die stang ook zo wat op je knieen ja
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  woensdag 22 maart 2006 @ 09:53:44 #200
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_36255959
Ik zit er ook aan te denken om deadlifts te gaan doen... Is dat erg belastend voor je knieën en onderrug? Ik heb mijn onderrug eigenlijk nooit getraind, kan ik dat beter eerst wat gaan doen?
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
  woensdag 22 maart 2006 @ 10:25:10 #201
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_36256694
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 00:59 schreef Semargofni het volgende:

Gij zult ook uw benen trainen! En hard! .Nee maar is wel belangrijk, train je je benen hard groeit je boven lichaam ook harder. Bovendien ziet het er niet echt uit als je van die spillebeentjes hebt in verhouding met je bovenlichaam. Gooi die legextension eruit en doe de squat erin en een variant. Voor de hamstrings zou ik romanian deadlifts doen. Zou je benen schema ongeveer zoiets eruit gaan zien:

-Squat
-Squat variant (front/full/hack/zercher/jump/box)
-Legpress
-Romanian Deadlift
-Standing Calf Raise (dumbell/barbell)

Nu snap ik trouwens wel dat je nog genoeg energie had, je hebt gewoon nog geen echte benen training gedaan .
zoals ik al zei, mijn benen zijn redelijk in orde, zeker in vergelijking met me bovenlichaam Maar bedankt voor de tips, zal ik zeker meenemen
  woensdag 22 maart 2006 @ 12:25:31 #202
140141 ivosnivo
pi_36260331
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 09:53 schreef J-Will het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om deadlifts te gaan doen... Is dat erg belastend voor je knieën en onderrug? Ik heb mijn onderrug eigenlijk nooit getraind, kan ik dat beter eerst wat gaan doen?
Gewoon licht beginnen en kijken hoe het gaat. Ik ben trouwens een groot voorstander van een riem dragen bij bepaalde oefeningen. Ik heb wel is gelezen dat als je 100 kilo weegt en je wil 100 kg squaten er een druk op je onderrug komt van een paar 100 kilo (weet niet meer precies wat maar ik schrok er zo van dat ik meteen een riem heb gehaald).
pi_36260344
@J-Will, deadlifts zijn een gevaarlijke oefening, als je hem niet goed uitvoerd. Belangrijkste is gewoon je rug ten alle tijden recht houden. Als je licht begint dan kan er weinig fout gaan, eerst de techniek onder de knie krijgen. Ik ben gaan deadliften juist om mijn onderrug te versterken, aangezien die niet zo erg sterk is. Het is gewoon een goede oefening, bij uitstek om je onderrug te versterken die iedereen in zijn schema zou moeten hebben.
pi_36260536
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 12:25 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Gewoon licht beginnen en kijken hoe het gaat. Ik ben trouwens een groot voorstander van een riem dragen bij bepaalde oefeningen. Ik heb wel is gelezen dat als je 100 kilo weegt en je wil 100 kg squaten er een druk op je onderrug komt van een paar 100 kilo (weet niet meer precies wat maar ik schrok er zo van dat ik meteen een riem heb gehaald).
dat klopt inderdaad, zelfs als je iets oppakt en dan omhoog komt, komt er heel veel druk/gewicht op je onderrug.
pi_36260835
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 09:53 schreef J-Will het volgende:
als je 'm uitvoert, zorg er dan sowieso voor dat je jezelf recht in de spiegel kan aankijken. (als er een spiegel aanwezig is) (Kijk dus niet naar beneden naar je handen of je voeten oid!)
Wat ook een goede is om je hoofd een tikkie naar achter te houden, dan is het meteen moeilijker om je rug krom te trekken.

verder is een ontzettend goede oefening, succes ermee
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_36260850
Maar aan de andere kant is het zo dat juist het dragen van een riem ervoor kan zorgen dat je onder rug zwakker wordt omdat deze zelf niks meer hoeft te doen...
pi_36261293
Het is al bijna 2 maanden geleden dat ik mijn rib heb gekneusd, maar ik kan nog steeds niet lekker mijn rug en schouders trainen

Dan maar 5 keer in de week mijn borst en bicpes
  woensdag 22 maart 2006 @ 13:19:05 #208
140141 ivosnivo
pi_36261849
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 12:43 schreef Semargofni het volgende:
Maar aan de andere kant is het zo dat juist het dragen van een riem ervoor kan zorgen dat je onder rug zwakker wordt omdat deze zelf niks meer hoeft te doen...
Ik doe hem alleen om bij squats. verschillende deadlifts. En bij het barbel roeien (of hoe dat ook heet). Met de andere oefeningen niet, en ik doe ook 1 onderrug oefening erbij.
  woensdag 22 maart 2006 @ 13:20:59 #209
140141 ivosnivo
pi_36261909
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:00 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Het is al bijna 2 maanden geleden dat ik mijn rib heb gekneusd, maar ik kan nog steeds niet lekker mijn rug en schouders trainen

Dan maar 5 keer in de week mijn borst en bicpes
Ga je concentreren op achterliggende spiergroepen, kuiten of onderarmen oid. Of probeer alle oefeningen uit voor je rug en je schouders, en bekijk bij welke oefeningen je geen last hebt of zo min mogelijk. Waarschijnlijk kun je nog best wat oefeningen wel doen.
pi_36262049
Echt klote die blessures... moet nu ook nog zo`n 4 weken rust houden. Train eigenlijk mijn buik, onderarmen en benen alleen . Krijgen die wat extra aandacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')