abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 maart 2006 @ 10:25:10 #201
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_36256694
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 00:59 schreef Semargofni het volgende:

Gij zult ook uw benen trainen! En hard! .Nee maar is wel belangrijk, train je je benen hard groeit je boven lichaam ook harder. Bovendien ziet het er niet echt uit als je van die spillebeentjes hebt in verhouding met je bovenlichaam. Gooi die legextension eruit en doe de squat erin en een variant. Voor de hamstrings zou ik romanian deadlifts doen. Zou je benen schema ongeveer zoiets eruit gaan zien:

-Squat
-Squat variant (front/full/hack/zercher/jump/box)
-Legpress
-Romanian Deadlift
-Standing Calf Raise (dumbell/barbell)

Nu snap ik trouwens wel dat je nog genoeg energie had, je hebt gewoon nog geen echte benen training gedaan .
zoals ik al zei, mijn benen zijn redelijk in orde, zeker in vergelijking met me bovenlichaam Maar bedankt voor de tips, zal ik zeker meenemen
  woensdag 22 maart 2006 @ 12:25:31 #202
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_36260331
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 09:53 schreef J-Will het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om deadlifts te gaan doen... Is dat erg belastend voor je knieën en onderrug? Ik heb mijn onderrug eigenlijk nooit getraind, kan ik dat beter eerst wat gaan doen?
Gewoon licht beginnen en kijken hoe het gaat. Ik ben trouwens een groot voorstander van een riem dragen bij bepaalde oefeningen. Ik heb wel is gelezen dat als je 100 kilo weegt en je wil 100 kg squaten er een druk op je onderrug komt van een paar 100 kilo (weet niet meer precies wat maar ik schrok er zo van dat ik meteen een riem heb gehaald).
pi_36260344
@J-Will, deadlifts zijn een gevaarlijke oefening, als je hem niet goed uitvoerd. Belangrijkste is gewoon je rug ten alle tijden recht houden. Als je licht begint dan kan er weinig fout gaan, eerst de techniek onder de knie krijgen. Ik ben gaan deadliften juist om mijn onderrug te versterken, aangezien die niet zo erg sterk is. Het is gewoon een goede oefening, bij uitstek om je onderrug te versterken die iedereen in zijn schema zou moeten hebben.
pi_36260536
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 12:25 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Gewoon licht beginnen en kijken hoe het gaat. Ik ben trouwens een groot voorstander van een riem dragen bij bepaalde oefeningen. Ik heb wel is gelezen dat als je 100 kilo weegt en je wil 100 kg squaten er een druk op je onderrug komt van een paar 100 kilo (weet niet meer precies wat maar ik schrok er zo van dat ik meteen een riem heb gehaald).
dat klopt inderdaad, zelfs als je iets oppakt en dan omhoog komt, komt er heel veel druk/gewicht op je onderrug.
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_36260835
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 09:53 schreef J-Will het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om deadlifts te gaan doen... Is dat erg belastend voor je knieën en onderrug? Ik heb mijn onderrug eigenlijk nooit getraind, kan ik dat beter eerst wat gaan doen?
als je 'm uitvoert, zorg er dan sowieso voor dat je jezelf recht in de spiegel kan aankijken. (als er een spiegel aanwezig is) (Kijk dus niet naar beneden naar je handen of je voeten oid!)
Wat ook een goede is om je hoofd een tikkie naar achter te houden, dan is het meteen moeilijker om je rug krom te trekken.

verder is een ontzettend goede oefening, succes ermee
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_36260850
Maar aan de andere kant is het zo dat juist het dragen van een riem ervoor kan zorgen dat je onder rug zwakker wordt omdat deze zelf niks meer hoeft te doen...
pi_36261293
Het is al bijna 2 maanden geleden dat ik mijn rib heb gekneusd, maar ik kan nog steeds niet lekker mijn rug en schouders trainen

Dan maar 5 keer in de week mijn borst en bicpes
  woensdag 22 maart 2006 @ 13:19:05 #208
140141 ivosnivo
pi_36261849
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 12:43 schreef Semargofni het volgende:
Maar aan de andere kant is het zo dat juist het dragen van een riem ervoor kan zorgen dat je onder rug zwakker wordt omdat deze zelf niks meer hoeft te doen...
Ik doe hem alleen om bij squats. verschillende deadlifts. En bij het barbel roeien (of hoe dat ook heet). Met de andere oefeningen niet, en ik doe ook 1 onderrug oefening erbij.
  woensdag 22 maart 2006 @ 13:20:59 #209
140141 ivosnivo
pi_36261909
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:00 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Het is al bijna 2 maanden geleden dat ik mijn rib heb gekneusd, maar ik kan nog steeds niet lekker mijn rug en schouders trainen

Dan maar 5 keer in de week mijn borst en bicpes
Ga je concentreren op achterliggende spiergroepen, kuiten of onderarmen oid. Of probeer alle oefeningen uit voor je rug en je schouders, en bekijk bij welke oefeningen je geen last hebt of zo min mogelijk. Waarschijnlijk kun je nog best wat oefeningen wel doen.
pi_36262049
Echt klote die blessures... moet nu ook nog zo`n 4 weken rust houden. Train eigenlijk mijn buik, onderarmen en benen alleen . Krijgen die wat extra aandacht.
  woensdag 22 maart 2006 @ 13:31:44 #211
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_36262228
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:39 schreef MyImmortal het volgende:
Ja da's waar, meestal ziet mijn schema er zo uit als 4 dagen n de week ga:

Maandag: Borst+ buik
Dinsdag: biceps + benen
Woensdag: Schouders
Donderdag: Rug + triceps

Als ik 3 dagen in de week ga dan wordt het:

Maandag: Borst + biceps en wat buik
Woensdag Schouders en benen
Vrijdag: Rug + triceps

zoiets ongeveer, overigens train ik liever niet op mijn heilige vrijdag
Dit kan toch niet genoeg zijn>>>?? Dus je traint je spiergroep bijv borst,schouders etc 1x per 7 dagen> En om te groeien moet je hem toch na 72 uur weer trainen nu wacht je een week en dan train je het weer.
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
  woensdag 22 maart 2006 @ 13:58:11 #212
140141 ivosnivo
pi_36262950
ik ben pas begonnen met groeien toen ik al me spiergroepen 1 keer per week pakte. soms haal ik 1 keer per week nog geen eens. het gaat erom hoe je ze aanpakt.
pi_36267876
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 12:25 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Zal ik je eens iets vertellen? In mijn studie heb ik nu het vak biomechanica, dat draait om het berekenen van krachten in gewrichten en spieren bij inspanning en rust.
Laatst hadden we een opgave waarbij een man van gemiddeld gewicht een last van 25 kg moest optillen.
Er bleek dat er bij zo'n gewicht al een kracht van 400 kg op je tussenwervelschijven wordt uitgeoefend. Bij het tillen van 25 kg! Heeft te maken met momenten en armen van krachten enzo. Weet niet of je dat wat zegt.
Maar dan kan je nagaan welke krachten er in je omgaan als je 110 squat.
Respect voor je lichaam, dat wilde ik ff zeggen
pi_36268259
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:31 schreef Alessandro het volgende:

[..]

Dit kan toch niet genoeg zijn>>>?? Dus je traint je spiergroep bijv borst,schouders etc 1x per 7 dagen> En om te groeien moet je hem toch na 72 uur weer trainen nu wacht je een week en dan train je het weer.
ik train elke spiergroep inderdaad 1 keer per week. Je moet niet na 72 uur weer dezelfde spiergroep trainen, het kan, maar hoeft niet. Ik doe dat dus niet, ivm rust en andere spiergroepn die ik nog wil trainen. Bijvoorbeeld als ik als laatste dag triceps heb getraind en ik moet de dag erna weer borst trainen dan vind ik dat ik mijn triceps teveel ermee belast, schiet niet op voor mij. Dan ben ik te snel overtraind. Ik hou wel van die rust, begin ik elke week lekker fris aan mijn trainingen en groei er goed genoeg van, het enige wat ik nog moet doen is nog meer eten. iemand die wel elke 72 uur weer dezelfde spiergroep traint dan?
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:28:48 #215
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_36268399
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:31 schreef Alessandro het volgende:

[..]

Kut.

Ik train al jaren helemaal fout dus.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_36268404
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:24 schreef MyImmortal het volgende:

[..]

ik train elke spiergroep inderdaad 1 keer per week. Je moet niet na 72 uur weer dezelfde spiergroep trainen, het kan, maar hoeft niet. Ik doe dat dus niet, ivm rust en andere spiergroepn die ik nog wil trainen. Bijvoorbeeld als ik als laatste dag triceps heb getraind en ik moet de dag erna weer borst trainen dan vind ik dat ik mijn triceps teveel ermee belast, schiet niet op voor mij. Dan ben ik te snel overtraind. Ik hou wel van die rust, begin ik elke week lekker fris aan mijn trainingen en groei er goed genoeg van, het enige wat ik nog moet doen is nog meer eten. iemand die wel elke 72 uur weer dezelfde spiergroep traint dan?
Op het moment train ik fullbody, dus (grofweg) elke 72 uur het hele lichaam .
O ja, en riemen, daar doe ik niet aan (misschien als ik 2x mijn lichaamsgewicht squat, maar dat duurt nog wel even)
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:29:18 #217
19479 Mr.J
pi_36268413
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:28 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Kut.

Ik train al jaren helemaal fout dus.
3x per week borst/biceps/abs wordt het vanaf nu.
pi_36268421
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:20 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ga je concentreren op achterliggende spiergroepen, kuiten of onderarmen oid. Of probeer alle oefeningen uit voor je rug en je schouders, en bekijk bij welke oefeningen je geen last hebt of zo min mogelijk. Waarschijnlijk kun je nog best wat oefeningen wel doen.
Ik kan ze wel trainen, alleen ik kan ze niet al te zwaar belasten.
pi_36268516
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:28 schreef LedZep het volgende:

[..]

Op het moment train ik fullbody, dus (grofweg) elke 72 uur het hele lichaam .
O ja, en riemen, daar doe ik niet aan (misschien als ik 2x mijn lichaamsgewicht squat, maar dat duurt nog wel even)
ja ok jij wel, maar jij doet dan ook niet alle spiergroepen en dan per spiergroep ook nog 12-16 setjes ofzo anders ben je de hele dag bezig
pi_36268609
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:29 schreef Mr.J het volgende:

[..]

3x per week borst/biceps/abs wordt het vanaf nu.
Veels te weinig, probeer het anders eens 5x per week. En vergeet niet 5x per dag een whey shake te nemen
pi_36268844
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:32 schreef MyImmortal het volgende:

[..]

ja ok jij wel, maar jij doet dan ook niet alle spiergroepen en dan per spiergroep ook nog 12-16 setjes ofzo anders ben je de hele dag bezig
Neuh, ik verkloot mijn tijd niet aan 20 setjes bicep curls . Mijn schema is 95% compounds, de overige 5% rouleer ik altijd, meestal triceps of onderarm/grip oefeningen.
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:44:30 #222
19479 Mr.J
pi_36268944
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:34 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Veels te weinig, probeer het anders eens 5x per week. En vergeet niet 5x per dag een whey shake te nemen
1tje per dag ja, meer niet hoor.

Want ik wil niet zo heel groot worden.
pi_36269129
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:44 schreef Mr.J het volgende:

[..]

1tje per dag ja, meer niet hoor.

Want ik wil niet zo heel groot worden.
Heel verstandig, de beachboylook ( ) is wel het maximale wat je natural kan berijken.

Let op de spelfout
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:52:42 #224
140141 ivosnivo
pi_36269238
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:13 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Zal ik je eens iets vertellen? In mijn studie heb ik nu het vak biomechanica, dat draait om het berekenen van krachten in gewrichten en spieren bij inspanning en rust.
Laatst hadden we een opgave waarbij een man van gemiddeld gewicht een last van 25 kg moest optillen.
Er bleek dat er bij zo'n gewicht al een kracht van 400 kg op je tussenwervelschijven wordt uitgeoefend. Bij het tillen van 25 kg! Heeft te maken met momenten en armen van krachten enzo. Weet niet of je dat wat zegt.
Maar dan kan je nagaan welke krachten er in je omgaan als je 110 squat.
Respect voor je lichaam, dat wilde ik ff zeggen
Ja precies, ik dacht dat het iets van 1200 kg was, maar dat leek me ongeloofwaardig maar het kan dus wel.
pi_36269243
Is wel ongelofelijk wat voor een krachten er dan op je lichaam komen te staan. Had ik geen flauw idee van.

LedZep, zou je misschien je schema kunnen posten. Ben wel geinteresseerd in zo`n fullbody schema . Welke oefeningen je dan zoal doet.
pi_36269612
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:52 schreef Semargofni het volgende:
Is wel ongelofelijk wat voor een krachten er dan op je lichaam komen te staan. Had ik geen flauw idee van.

LedZep, zou je misschien je schema kunnen posten. Ben wel geinteresseerd in zo`n fullbody schema . Welke oefeningen je dan zoal doet.
Nou ik wissel heel vaak van oefeningen, maar een hele goede fullbody basisworkout is bv dit:

LB = lowerbody
UB = upperbody

LB Press (bv Squat)
LB Pull (bv Deadlift variatie)
UB Press (bv Military press)
UB Pull (rows)

Wissel je dan de oefeningen af heb je een heel goed schema te pakken.

Wat ook kan is UB/LB split, dan train je 2x per week bovenlichaam en 2x per week onderlichaam (bijna alle powerlifters trainen zo)
Overigens valt de deadlift onder LB.

Doe je zo'n basisschema als hierboven kan je ook veel met reps varieren; van 5x5 tot 6x4 tot 3x8 tot 10x3 of wat dan ook. En soms gooi ik er een massive deadlift training tussendoor: zoveel mogelijk setjes van 3-5 reps met een gelijk gewicht (>80% v/d 1RM). Dat kunnen dan zo 10-15 of zelfs meer setjes zijn. Gebroken zult u zijn.
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:04:29 #227
140141 ivosnivo
pi_36269686
Ja en 2 dagen later mag je er weer tegen aan
pi_36269691
En wil je echt dood, doe dan een Smolov Squat schema; vier keer per week squatten, dertien weken lang (als je het 4 weken volhoudt ben je een held).
pi_36269711
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:04 schreef ivosnivo het volgende:
Ja en 2 dagen later mag je er weer tegen aan
Tuurlijk, ik ben geen luie bodybuilder .
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:09:25 #230
140141 ivosnivo
pi_36269829
Ik wel, en ik ben er trots op
pi_36269892
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:09 schreef ivosnivo het volgende:
Ik wel, en ik ben er trots op
Jij hebt dan weer dat je >100 kilo weegt, dat heeft iets imponerends. Dat heft die sissy trainingen enigszins op.
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:13:20 #232
140141 ivosnivo
pi_36269959
Haha, ik vreet me de hele dag scheel in nootjes, zo hoop ik wat kilo's aan te komen.

Jij kunt daarintegen veel zwaarder squaten (dat doe ik al niet eens meer) en deadliften als mij. Bankdrukken weet ik niet.
pi_36270096
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:13 schreef ivosnivo het volgende:
Haha, ik vreet me de hele dag scheel in nootjes, zo hoop ik wat kilo's aan te komen.

Jij kunt daarintegen veel zwaarder squaten (dat doe ik al niet eens meer) en deadliften als mij. Bankdrukken weet ik niet.
Niet squatten?!!!
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:24:06 #234
140141 ivosnivo
pi_36270260
Kapotte knieën (zit in de familie) en hele zwakke rug (zit ook in de familie). Vroeger deed ik het nog wel, maar na een paar jaar kreeg ik steeds meer last van me knie en me rug. Telkens weer een poosje rust genomen en weer geprobeerd, omdat het de beste oefening is voor je benen. Maar ik heb het maar opgegeven.

Noem je gewichten is bij deadlift, squat en bankdrukken.
pi_36270422
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:13 schreef ivosnivo het volgende:

Mên ik ben nog niet eens een jaar bezig, ik kan echt niet meer dan jij hoor .

Squat: 120
Deadlift: 125
Bench: 80

Zwak dus Maar gelukkig weet ik na een hoop leeswerk genoeg om zo snel mogelijk de hoogte in de stijgen.
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:36:36 #236
140141 ivosnivo
pi_36270642
Je hebt al enorm veel kennis, toen ik begon wist ik echt totaal helemaal niks. Dat heeft me 3 a 4 jaar gekost. Maarja, dat gaan we allemaal wel inhalen
pi_36270705
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:36 schreef ivosnivo het volgende:
Je hebt al enorm veel kennis, toen ik begon wist ik echt totaal helemaal niks. Dat heeft me 3 a 4 jaar gekost. Maarja, dat gaan we allemaal wel inhalen
Tja, het eerste half jaar wist ik ook weinig, daarna heb ik veel op internet opgezocht e.d. en daar ben ik nu flink mee aan de gang. iig, het is toch meer een kwestie van jaren voordat je echt goed kan liften, dus een verloren jaartje meer of minder maakt weinig uit (alhoewel ik het al frustrerend vind dat ik een half jaar 'verprutst' heb )
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:39:59 #238
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_36270742
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:38 schreef LedZep het volgende:

[..]

Tja, het eerste half jaar wist ik ook weinig, daarna heb ik veel op internet opgezocht e.d. en daar ben ik nu flink mee aan de gang. iig, het is toch meer een kwestie van jaren voordat je echt goed kan dus een verloren jaartje meer of minder maakt weinig uit (alhoewel ik het al frustrerend vind dat ik een half jaar 'verprutst' heb )
gevoel heb ik nu ook gezien mijn door de sportschool aangeraden dingen en alles wat ik zelf beetje tegenkom op verschillende sites
pi_36270867
damn heb net dat proggie eetmater gedaan, ik eet echt veel te weinig
2400 calorieen + 2 eiwitshakes die er niet bijzitten dus rond de 2600 calorieen. qua eiwit zit ik dan wel vrij goed, iets van 200-210 gram eiwit.
pi_36270888
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:39 schreef Fugie het volgende:

[..]

gevoel heb ik nu ook gezien mijn door de sportschool aangeraden dingen en alles wat ik zelf beetje tegenkom op verschillende sites
Pff, praat me niet over 'kennis' van sportscholen. Gisteren vertelde een instructeur mij dat je bij de deadlift het gewicht niet op de grond moet laten 'vallen' omdat de spanning er dan af gaat . Ik probeer uit te leggen dat dat juist te bedoeling is bij een deadlift, en dat het dan veel zwaarder is omdat alle snelheidsenergie dan verloren gaat zodat je meer kracht moet zetten, maar nee hoor, de spanning erop houden was veel zwaarder, tuurlijk
pi_36270899
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:44 schreef MyImmortal het volgende:
2400 calorieen + 2 eiwitshakes die er niet bijzitten dus rond de 2600 calorieen. qua eiwit zit ik dan wel vrij goed, iets van 200-210 gram eiwit.
Dat is wel schrikbarend weinig idd.
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:49:10 #242
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_36270997
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:45 schreef LedZep het volgende:

[..]

Pff, praat me niet over 'kennis' van sportscholen. Gisteren vertelde een instructeur mij dat je bij de deadlift het gewicht niet op de grond moet laten 'vallen' omdat de spanning er dan af gaat . Ik probeer uit te leggen dat dat juist te bedoeling is bij een deadlift, en dat het dan veel zwaarder is omdat alle snelheidsenergie dan verloren gaat zodat je meer kracht moet zetten, maar nee hoor, de spanning erop houden was veel zwaarder, tuurlijk
toen ik er voor het eerst kwam en beetje uitleg kreeg enzo zei sjakie a, ja als je de terugbeweging maakt moeten de plakken elkaar net niet raken. Kom ik 2 dagen later, sjakie b, zelfde uitleg: de plakken moeten elkaar raken en dan ga je weer. Toen zei ik ja maar 2 dagen terug zei sjakie a dat ze elkaar niet moesten raken, zegtie ja tis maar wat je zelf het lekkerst vind
pi_36271099
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:45 schreef LedZep het volgende:

[..]

Dat is wel schrikbarend weinig idd.
idd,alhoewel ik het wel beetje heb verwacht aangezien ik altijd van gewicht schommel en soms ook lichter word. wat ik me wel afvraag, of het door hoge eiwit gehalte komt dat ik wel in 'size' groter word. Ik blijf namelijk vrij hetzelfde in grote en groei altijd een beetje per week. Iedereen schat mij ook zwaarder in dan dat ik daadwerkelijk weeg en zo droog ben ik echt (niet) meer
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:52:34 #244
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_36271100
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:44 schreef MyImmortal het volgende:
ik had 2600 calorieen en 150 gram eiwit, maar dat is zonder avondeten (moeders kookt elke dag anders ) en zonder whey shake dus ik denk dat ik wel richting de 3000 en 200 ga alles bij elkaar
pi_36271151
Ik laat em gewoon zakken en neem dan een 1-2 sec stop. Tenzij ik singles doe, dan ist 20 sec stop (eigenlijk meerdere sets dan)
pi_36271178
Op een goeie dag eet ik 4000 kcals, op een mindere 3500.
pi_36271225
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:54 schreef LedZep het volgende:
Op een goeie dag eet ik 4000 kcals, op een mindere 3500.
hoeveel weeg je en hoe groot ben je?
pi_36271245
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:56 schreef MyImmortal het volgende:

[..]

hoeveel weeg je en hoe groot ben je?
1.80 bij 73 kilo. Ecto .
pi_36271313
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:57 schreef LedZep het volgende:

[..]

1.80 bij 73 kilo. Ecto .
no worries, ik ben ook ecto, maar vertoon nu toch wat vet rond mijn middel. ben zelf 1.76m en ook 73 kilo in de ochtend na wc beurt
pi_36271370
Ik weet niet hoeveel mensen hier op forum.dutchbodybuilding lezen / posten (ik enkel lezen) maar het is echt een aanrader, je leert er enorm veel en er staan interessante links tussen. Daarnaast kan je uit trainingslogs (in de powerlifting sectie vooral) ontzettend veel halen, bekijk bv eens een log van Monsterstrength of The Locust. Dat zijn de echten (en wij zitten hier met de 80 kilo wegende ecto MrJ )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')