Die kwark en muesli hebben alleen maar baat bij de dextrose! Als je tegelijkertijd een zooi dextrose neemt met water (zoet water, eerst vond ik het niet te zuipen, nu valt het mee) wordt die kwark ontzettend snel opgenomen zodat jij weer aan je eiwitten zit. (Die kwark bestaat uit trage eiwitten, dus worden langzaam opgenomen, maar met dextrose versnel dit simpelweg)quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:56 schreef ivosnivo het volgende:
dus je drinkt het tijdens je training met water neem ik aan? is dat een beetje te zuipen? en direct na je training dus. ik ben altijd gewend om na me training 500 gram kwark met heel veel muslie te eten. is dat dan zo verkeerd? wanneer zou ik dat dan het beste kunnen doen? voor de training of na de training en hoeveel uur ongeveer? (ik ben nu van plan alles volgens de regels te gaan doen, no more bullshittin')
Hebben ze niet in Canada....quote:Op vrijdag 10 maart 2006 09:26 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Kijk even bij de zonnatura van edah/konmar/albertheijn/hoogvliet daar staat dextrose.
Ik lees dit topic altijd graag en leer er veel van. Dit herken ik heel goed! Ondertussen druk ik 25 kilootjes, maar de balans blijft erg belangrijk.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:06 schreef ivosnivo het volgende:
ik heb 100000000x meer respect voor iemand die geen schijven op een stang heeft en de oefening netjes uitvoert, dan dat ik een slingeraap bezig zie
ik kan me nog herrinneren dat ik na 2 maanden trainen (toen ik net begonnen was) voor het eerst wilde bankdrukken. en de grootst mogelijke moeite moest doen om de lichte stang (van 10 kg ofzo) te bankdrukken. ik had echt totaal geen balans.
Je krijgt er geen grote borstkas van iig. Borstkas vergroot je door veel roeioefeningen (bij voorkeur bent-over-rows) te doen. Ik denk dat dat bedoeld wordt.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:12 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Ik lees dit topic altijd graag en leer er veel van. Dit herken ik heel goed! Ondertussen druk ik 25 kilootjes, maar de balans blijft erg belangrijk.
Nu las ik hier ergens dat bankdrukken niet zoveel doet?? Je traint er toch je borstspier en je triceps mee?
Ben nu al 6 maanden in Canada en heb nog niet eens met een beer geworsteld. Die beesten zijn lui joh, liggen heel de winter te slapen! De cougar's zijn wel wakker, maar die wil je liever niet tegenkomen! http://wdfw.wa.gov/wlm/game/cougar/graphics/cougar4.jpgquote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:07 schreef LedZep het volgende:
[..]Schiet een beer en vreet hem op. Veel eiwitten!
Je kunt ook gewoon 1 stap binnen kunnen zetten en kijken wat de verhouding apparaten: gewichten en huisvrouwen c.q. breezers: echte krachttrainers is. Bij een goede gym zijn de tweede opties altijd superieurquote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:42 schreef Arnold_fan het volgende:
Eigenlijk zou er een lijst moeten zijn welke sportscholen bodybuilder vriendelijk zijn en welke niet... Dat je zo kunt zien waar je het beste kunt gaan trainen, er zijn heel veel sportscholen die krachttoestellen maar tot 80 kilo laten gaan, en geen vrije gewichten hebben.
Geen op respectabele afstand liggende sportscholen in de buurt? En ach, ik train ook in een flutiets. Zolang er gewichten zijn en een barbell heb je wat je nodig hebt.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:51 schreef Arnold_fan het volgende:
Hier in mijn dorp is het heel moeilijk om een plek te vinden waar je met gewichten kunt trainen. We hebben hier 2 grote sportscholen, en beide richten ze zich puur op huisvrouwen, terwijl het vroeger echte bodybuildingnesten waren. Gelukkig is Fit4free erbij gekomen, ook niet alles, maar wel genoeg gewichten en apparaten.
Een side press is simpelweg een military press maar dan met 1 hand. Je begint door de barbell in een soort behind the neck press te houden (maar dan met 1 hand dusquote:Op vrijdag 10 maart 2006 19:15 schreef mister_popcorn het volgende:
wat is een side press?
Heb wel wat gezocht maar niet bepaald een bevredigend antwoord gevonden helaas.
met een barbell???quote:Op vrijdag 10 maart 2006 19:17 schreef LedZep het volgende:
[..]
Een side press is simpelweg een military press maar dan met 1 hand. Je begint door de barbell in een soort behind the neck press te houden (maar dan met 1 hand dus) en drukt em simpelweg omhoog. Hierbij buig je een beetje naar de zijkant zodat je je schuine buikspieren samenknijpt. Geweldige oefening
.
Het is niet optimaal, maar het kan wel, MITS je niet te fanatiek gaat cardioën (lees: hartslag >80% van 220-leeftijd). 60% van 220-leeftijd is een mooie hartslag voor dit soort dingen vind ik zelf. Je zal geen spiermassa verliezen maar wel vet.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:18 schreef pAin het volgende:
Ik ben sinds een week of 3 weer begonnen met trainen. Probeer normaal 2 tot 3 keer direct uit mn werk een kleine 3 kwartier te gaan en op zaterdag ochtend langer. Mn einddoel is dat ik voor de zomer wat droger ben getrained. Ik moet alleen nog laten meten wat nu precies mn vet percentage is en tussendoor meten of ik progressie maak of niet. Ik probeer op te letten op wat ik eet; groot voordeel is dat ik thuis woon en dus vrijwel altijd gezond te eten krijg.
Nu lees ik overal tegenstrijdigheden over het wel of niet doen van Cardio na de training. Ik vind het zelf heerlijk om me hierop uit te leven en doe eigenlijk ook al 2 weken niks anders. Ik heb ook 2 gescheiden schema's; 1 krachttraings schema en 1 cardio schema. Wat is nu het verstandigste; eerst krachttraining en daarna cardio of dit strikt gescheiden houden?
Dat betekend een hartslag van 119??quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:22 schreef LedZep het volgende:
[..]
Het is niet optimaal, maar het kan wel, MITS je niet te fanatiek gaat cardioën (lees: hartslag >80% van 220-leeftijd). 60% van 220-leeftijd is een mooie hartslag voor dit soort dingen vind ik zelf. Je zal geen spiermassa verliezen maar wel vet.
tis maar net wat je wil bereiken he, of juist nietquote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:18 schreef pAin het volgende:
[..]
Dat betekend een hartslag van 119??. Das mij te weinig inspanning
.
Och het komt niet zo precies, als je op 130 komt is het ook best. Maar niet boven de 150-160 iig (80%). Dan heb je kans op spierverbranding (bij langdurige cardio).quote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:18 schreef pAin het volgende:
[..]
Dat betekend een hartslag van 119??. Das mij te weinig inspanning
.
Wie gaat er dan ook handjedrukkenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:18 schreef Semargofni het volgende:
Verdomme, afgelopen woensdag heb ik maar es een keertje handje gedrukt. Normaal houd ik niet zo van die primitieve krachts vertoning maar ja na wat aandringen dacht ik van waarom niet. Duurde vrij lang, totdat ik ineens een flinke pijnscheut voelde in de binnenkant van mijn rechter elleboog. Gevolgd door een lekkere "krak" aan de achterkant van mijn schouder/rug.![]()
Gisteren triceps trainen maar ging op een gegeven moment niet meer, rest van de dag flinke steken. Heb nu dus een blessure aan mijn brachialis volgens mij, echt balen.Iemand suggestie`s wat zou kunnen helpen?
Overigens als ik bij dbb de search gebruik op armworstelen zie je ook dat veel mensen hier blessures aan over houden, is gewoon een nogal gevoelige houding. Zeker als je er dus veel kracht achter zet, ik weet iig zeker dat ik voorlopig niet meer armpje druk.![]()
meld zich. paar weken geleden nog, heb 2 keer in me leven een potje gearmpje drukt en 2 keer me biceps verneukt. het is ook zo een kut beweging, die maak je nooit met trainen. en hoe meer kracht je hebt hoe meer je je eigen arm verneukt volgens mij. na de eerste keer dacht ik al van ik ga het nooit meer doen. maarja, als heel veel mensen je gaan lopen uitdagen en lopen te zeiken dat zo een grote kerel niet durft te armpje drukken moet je welquote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:18 schreef Semargofni het volgende:
Verdomme, afgelopen woensdag heb ik maar es een keertje handje gedrukt. Normaal houd ik niet zo van die primitieve krachts vertoning maar ja na wat aandringen dacht ik van waarom niet. Duurde vrij lang, totdat ik ineens een flinke pijnscheut voelde in de binnenkant van mijn rechter elleboog. Gevolgd door een lekkere "krak" aan de achterkant van mijn schouder/rug.![]()
Gisteren triceps trainen maar ging op een gegeven moment niet meer, rest van de dag flinke steken. Heb nu dus een blessure aan mijn brachialis volgens mij, echt balen.Iemand suggestie`s wat zou kunnen helpen?
Overigens als ik bij dbb de search gebruik op armworstelen zie je ook dat veel mensen hier blessures aan over houden, is gewoon een nogal gevoelige houding. Zeker als je er dus veel kracht achter zet, ik weet iig zeker dat ik voorlopig niet meer armpje druk.![]()
quote:Op zondag 12 maart 2006 16:35 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
meld zich. paar weken geleden nog, heb 2 keer in me leven een potje gearmpje drukt en 2 keer me biceps verneukt. het is ook zo een kut beweging, die maak je nooit met trainen. en hoe meer kracht je hebt hoe meer je je eigen arm verneukt volgens mij. na de eerste keer dacht ik al van ik ga het nooit meer doen. maarja, als heel veel mensen je gaan lopen uitdagen en lopen te zeiken dat zo een grote kerel niet durft te armpje drukken moet je wel
ik gooi het voortaan wel op kut smoesjes dat ik niet kan meedoen, vage blesures bedenken ofzo.
Dat laatste doe ik dan niet... Ik sta er ook gewoon om bekend dat ik geen armpje kan drukken, dat scheelt dan smoesjes verzinnen.quote:Op zondag 12 maart 2006 16:35 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
meld zich. paar weken geleden nog, heb 2 keer in me leven een potje gearmpje drukt en 2 keer me biceps verneukt. het is ook zo een kut beweging, die maak je nooit met trainen. en hoe meer kracht je hebt hoe meer je je eigen arm verneukt volgens mij. na de eerste keer dacht ik al van ik ga het nooit meer doen. maarja, als heel veel mensen je gaan lopen uitdagen en lopen te zeiken dat zo een grote kerel niet durft te armpje drukken moet je wel
ik gooi het voortaan wel op kut smoesjes dat ik niet kan meedoen, vage blesures bedenken ofzo.
Schaam jij je niet?! In de hoek!quote:Op zondag 12 maart 2006 17:29 schreef ivosnivo het volgende:
bijna een maand niks gedaan, en deze week weer keihard wezen trainen, maar het begon toch weer wat te zeuren in me arm. dus ik train alles eigenlijk voluit, behalve me biceps, die doe ik ietsjes lichter en heel goed aanspannen voor de doorbloeding.
Nou dat valt dan op zich wel meequote:Op zondag 12 maart 2006 17:40 schreef ivosnivo het volgende:
me eerste dip in me leven. normaal is mijn mening over mensen die af en toe weken niks doen ook niet al te positief. maar dit is mijn eerste trainingsdip sinds ik train. en ik had overal blesuretjes. daarom heb ik ook vakantie genomen, ik dacht ik moet er nu weer keihard tegen aan. en dat doe ik ookdeze week 8 keer wezen trainen in 4 dagen tijd.
Bij Fitness First zijn de losse gewichten opgeborgen in een soort SM-kelder. Ik kon niet eens de drie kilo vinden. Je betaalt wél 70 euri in de maand.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:42 schreef Arnold_fan het volgende:
Eigenlijk zou er een lijst moeten zijn welke sportscholen bodybuilder vriendelijk zijn en welke niet... Dat je zo kunt zien waar je het beste kunt gaan trainen, er zijn heel veel sportscholen die krachttoestellen maar tot 80 kilo laten gaan, en geen vrije gewichten hebben.
dat is wel heel gaar, bij ons gelukkig niet en het gaat tot 50 kilo per dumbell ofzo, wel leuk eigenlijkquote:Op zondag 12 maart 2006 21:44 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Bij Fitness First zijn de losse gewichten opgeborgen in een soort SM-kelder. Ik kon niet eens de drie kilo vinden. Je betaalt wél 70 euri in de maand.![]()
Direct naar een andere gym. 70 euro per maand is meer dan 2x zoveel als een normaal tarief.quote:Op zondag 12 maart 2006 21:44 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Bij Fitness First zijn de losse gewichten opgeborgen in een soort SM-kelder. Ik kon niet eens de drie kilo vinden. Je betaalt wél 70 euri in de maand.![]()
Ik wil net zeggen, ik betaal 95 euro voor 3 maanden.quote:Op zondag 12 maart 2006 22:13 schreef LedZep het volgende:
[..]
Direct naar een andere gym. 70 euro per maand is meer dan 2x zoveel als een normaal tarief.
jij woont niet in de randstad zeker?quote:
Welnee, in het echt ben ik een zeer leuk persoon.quote:Op zondag 12 maart 2006 17:42 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nou dat valt dan op zich wel mee. Maar je zullen wel gek van je worden in die sportschool, als je twee keer per dag komt
.
Ik betaal voor me lidmaatschap in Groningen (gem 2 keer in de week) 27,50. En in Amsterdam 35 euro voor onbeperkt. Zat eerst bij een Healtcity maar dat koste 60 euro voor een "gold" abbo. En ze hadden alleen breezer toestellen, en een heel klein hokje met losse gewichten. Dus ik zat voor 60 euro in een klein hokje te trainenquote:Op zondag 12 maart 2006 21:44 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Als mensen een beetje zitten te niksen bij apparaten, is het leuk om bv gewichten bij de stang op te gooien. En als ze je dan vreemd aankijken zeggen, ja je gebruikt dit apparaat toch niet.....quote:Op maandag 13 maart 2006 10:16 schreef Gio het volgende:
De club waar ik train is gelukkig redelijk qua verhouding apparatuur en losse gewichten. Het enige nadeel is dat het elke avond stervensdruk is, en je veel "groepen" hebt die "gezellig" met zijn allen 1 bankje of apparaat bezet houden, zoals 4 man die een uur lang de enige Smith machine bezetten, en tussendoor ook nog gezellig gaan telefoneren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |