Die kwark en muesli hebben alleen maar baat bij de dextrose! Als je tegelijkertijd een zooi dextrose neemt met water (zoet water, eerst vond ik het niet te zuipen, nu valt het mee) wordt die kwark ontzettend snel opgenomen zodat jij weer aan je eiwitten zit. (Die kwark bestaat uit trage eiwitten, dus worden langzaam opgenomen, maar met dextrose versnel dit simpelweg)quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:56 schreef ivosnivo het volgende:
dus je drinkt het tijdens je training met water neem ik aan? is dat een beetje te zuipen? en direct na je training dus. ik ben altijd gewend om na me training 500 gram kwark met heel veel muslie te eten. is dat dan zo verkeerd? wanneer zou ik dat dan het beste kunnen doen? voor de training of na de training en hoeveel uur ongeveer? (ik ben nu van plan alles volgens de regels te gaan doen, no more bullshittin')
Hebben ze niet in Canada....quote:Op vrijdag 10 maart 2006 09:26 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Kijk even bij de zonnatura van edah/konmar/albertheijn/hoogvliet daar staat dextrose.
Ik lees dit topic altijd graag en leer er veel van. Dit herken ik heel goed! Ondertussen druk ik 25 kilootjes, maar de balans blijft erg belangrijk.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:06 schreef ivosnivo het volgende:
ik heb 100000000x meer respect voor iemand die geen schijven op een stang heeft en de oefening netjes uitvoert, dan dat ik een slingeraap bezig zie
ik kan me nog herrinneren dat ik na 2 maanden trainen (toen ik net begonnen was) voor het eerst wilde bankdrukken. en de grootst mogelijke moeite moest doen om de lichte stang (van 10 kg ofzo) te bankdrukken. ik had echt totaal geen balans.
Je krijgt er geen grote borstkas van iig. Borstkas vergroot je door veel roeioefeningen (bij voorkeur bent-over-rows) te doen. Ik denk dat dat bedoeld wordt.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:12 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Ik lees dit topic altijd graag en leer er veel van. Dit herken ik heel goed! Ondertussen druk ik 25 kilootjes, maar de balans blijft erg belangrijk.
Nu las ik hier ergens dat bankdrukken niet zoveel doet?? Je traint er toch je borstspier en je triceps mee?
Ben nu al 6 maanden in Canada en heb nog niet eens met een beer geworsteld. Die beesten zijn lui joh, liggen heel de winter te slapen! De cougar's zijn wel wakker, maar die wil je liever niet tegenkomen! http://wdfw.wa.gov/wlm/game/cougar/graphics/cougar4.jpgquote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:07 schreef LedZep het volgende:
[..]Schiet een beer en vreet hem op. Veel eiwitten!
Je kunt ook gewoon 1 stap binnen kunnen zetten en kijken wat de verhouding apparaten: gewichten en huisvrouwen c.q. breezers: echte krachttrainers is. Bij een goede gym zijn de tweede opties altijd superieurquote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:42 schreef Arnold_fan het volgende:
Eigenlijk zou er een lijst moeten zijn welke sportscholen bodybuilder vriendelijk zijn en welke niet... Dat je zo kunt zien waar je het beste kunt gaan trainen, er zijn heel veel sportscholen die krachttoestellen maar tot 80 kilo laten gaan, en geen vrije gewichten hebben.
Geen op respectabele afstand liggende sportscholen in de buurt? En ach, ik train ook in een flutiets. Zolang er gewichten zijn en een barbell heb je wat je nodig hebt.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:51 schreef Arnold_fan het volgende:
Hier in mijn dorp is het heel moeilijk om een plek te vinden waar je met gewichten kunt trainen. We hebben hier 2 grote sportscholen, en beide richten ze zich puur op huisvrouwen, terwijl het vroeger echte bodybuildingnesten waren. Gelukkig is Fit4free erbij gekomen, ook niet alles, maar wel genoeg gewichten en apparaten.
Een side press is simpelweg een military press maar dan met 1 hand. Je begint door de barbell in een soort behind the neck press te houden (maar dan met 1 hand dusquote:Op vrijdag 10 maart 2006 19:15 schreef mister_popcorn het volgende:
wat is een side press?
Heb wel wat gezocht maar niet bepaald een bevredigend antwoord gevonden helaas.
met een barbell???quote:Op vrijdag 10 maart 2006 19:17 schreef LedZep het volgende:
[..]
Een side press is simpelweg een military press maar dan met 1 hand. Je begint door de barbell in een soort behind the neck press te houden (maar dan met 1 hand dus) en drukt em simpelweg omhoog. Hierbij buig je een beetje naar de zijkant zodat je je schuine buikspieren samenknijpt. Geweldige oefening
.
Het is niet optimaal, maar het kan wel, MITS je niet te fanatiek gaat cardioën (lees: hartslag >80% van 220-leeftijd). 60% van 220-leeftijd is een mooie hartslag voor dit soort dingen vind ik zelf. Je zal geen spiermassa verliezen maar wel vet.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:18 schreef pAin het volgende:
Ik ben sinds een week of 3 weer begonnen met trainen. Probeer normaal 2 tot 3 keer direct uit mn werk een kleine 3 kwartier te gaan en op zaterdag ochtend langer. Mn einddoel is dat ik voor de zomer wat droger ben getrained. Ik moet alleen nog laten meten wat nu precies mn vet percentage is en tussendoor meten of ik progressie maak of niet. Ik probeer op te letten op wat ik eet; groot voordeel is dat ik thuis woon en dus vrijwel altijd gezond te eten krijg.
Nu lees ik overal tegenstrijdigheden over het wel of niet doen van Cardio na de training. Ik vind het zelf heerlijk om me hierop uit te leven en doe eigenlijk ook al 2 weken niks anders. Ik heb ook 2 gescheiden schema's; 1 krachttraings schema en 1 cardio schema. Wat is nu het verstandigste; eerst krachttraining en daarna cardio of dit strikt gescheiden houden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |