Goed punt, tnx.quote:Op woensdag 8 maart 2006 22:34 schreef LedZep het volgende:
[..]
Maar wel met elbows out, want anders train je triceps
Fuck idd ja!quote:Op donderdag 9 maart 2006 00:06 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Goede tips![]()
Ik train mijn triceps altijd met hammer curls.
VerGeeT Juh Bl0kjeS NieT!!1!quote:Op donderdag 9 maart 2006 01:24 schreef ivosnivo het volgende:
alsof je triceps nodig hebt..... als je maar je biceps en je borst goed blijft trainen. anders blijven die spiergroepen achter.
Betaal iets van 1.99 voor 500 gram, spul ligt wel in de supermarkt.quote:Op donderdag 9 maart 2006 07:59 schreef BushRanger het volgende:
Hoeveel gram voor welke prijs moet ik ongeveer aan denken?
Best of both worlds: weighted speed pushups - kracht en snelheidquote:Op donderdag 9 maart 2006 13:37 schreef Genjuro het volgende:
Gistere bijna klinkende ruzie gehad met een van mn trainers, die was namelijk er stellig van overtuigt dat je van gewone push-ups meer kracht krijgt in je stoten, en hoe meer je er kan doen hoe krachtiger...
Dan zei hij dat je door hard slagen op de heavy bag geen slagkracht bijkrijgt, maar enkel techniek en snelheid, ook al is dat echte weerstandtraining...
En maar niet willen geloven dat slagkracht met snelheid te maken heeft, basisformule in de fysica, en dat als je meer kracht wilt hebben je weighted push-up waar je maar maximum 12 herhalingen kunt doen moet doen.
Het toppunt was dat de rest van de club volledig met hem akkoord was(ook al slaag ik verruit het hardste en weeg het meeste), omdat hij trainer was en ooit wereldkampioen shotokan is geweest... Wat een brave schaapjes allemaal, ik voelde me precies in de kerk
Op zoon moment krijg je zin om te stoppen
ik betaal 2,20 voor een kilo (druivesuiker)quote:Op donderdag 9 maart 2006 07:59 schreef BushRanger het volgende:
Hoeveel gram voor welke prijs moet ik ongeveer aan denken?
Die vrouwenapparaten als je dan toch iets wil isoleren. Maar ik ben meer van de good ol' squats till you die.quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:13 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand nog goede oefening voor je dijen, buitenkant van je benen dus? Binnekant groeit behoorlijk, maar buitenkant wil niet mee komen.
Je bedoelt leg pressquote:Op donderdag 9 maart 2006 19:11 schreef ivosnivo het volgende:
ik probeerde vandaag me quads te trainen op de bench press. alleen ik had nog te veel spierpijn in me hams van maandag. ik kon me benen amper uitstrekken. iemand tips om spierpijn uit de hamstrings te krijgen
morgen moet ik ze toch echt trainen
Als je net getraind hebt zijn je koolhydraatreserves bijna uitgeput. Dit moet je dan zo snel mogelijk aanvullen, en aangezien druivesuiker (=glucose) meteen kan worden opgenomen is dit de beste manier. Plus het feit dat omdat het meteen wordt opgenomen je een insulinepiek krijgt (er komt een heleboel glucose in 1 keer in het bloed, dan wordt er insuline aangemaakt om het eruit te krijgen) wat ervoor zorgt dat je ongeveer een uur lang perfect voedingsstoffen kan opnemen (het is dus ook goed voor de eiwitshake).quote:Op donderdag 9 maart 2006 18:01 schreef ivosnivo het volgende:
als dan toch iedereen aan de druivensuiker is (kan ik niet achter blijven), hoe werkt dat? hoeveel gram neem je in? hoe neem je het in? wanneer neem je het in?
Over het algemeen alleen na de training. Op rustdagen kan je prima met "gewone" koolhydraten, dus druivesuiker is niet echt nodig. Het beste doe je 0,8x vetvrije lichaamsgewicht in grammen, dus is je vetvrije massa 90 kilo iets van 75 gram (=5 eetlepels). Het beste is met water, anders met melk.quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:30 schreef ivosnivo het volgende:
oke, maar hoeveel neem je in, hoe vaak per dag, met water of droog?
dat is dan helemaal mooiquote:Op donderdag 9 maart 2006 19:58 schreef LedZep het volgende:
dextrose én whey is natuurlijk helemaal perfect.
Meer vreten krengquote:Op donderdag 9 maart 2006 20:00 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
dat is dan helemaal mooi. Moet trouwens ook nodig weer wat aankomen, blijf laatste tijd hele tijd op zelfde gewicht hangen en soms ook minder
![]()
Ik weet hetquote:
Ik neem nu 20gram (2 eetlepels) mee naar de sportschool voor tijdens de training, daarna neem ik 50gram eiwitten (combi van whey en 'langzame' eiwitten) en 30gram dextrose.quote:Op donderdag 9 maart 2006 18:01 schreef ivosnivo het volgende:
als dan toch iedereen aan de druivensuiker is (kan ik niet achter blijven), hoe werkt dat? hoeveel gram neem je in? hoe neem je het in? wanneer neem je het in?
ik heb het een maand getest, 30 gram in water voor de training, het helpt om te beginnen, maar daarna geraak je (ik) snel uitgeput. vandaag zonder die suikers ging het beterquote:Op donderdag 9 maart 2006 19:30 schreef ivosnivo het volgende:
oke, maar hoeveel neem je in, hoe vaak per dag, met water of droog?
merci pour le linkquote:Op donderdag 9 maart 2006 22:40 schreef LedZep het volgende:
"Power to the people!" heb ik zojuist gedownload via DBB (via bol.com 36 euro) en ik moet zeggen dat het een verdomd interessant boek is. Pavel Tsatsouline zegt o.a. dat je maar 2 sets van 5 reps of 3 sets van 3 reps (iig niet meer dan 10 reps totaal) van een oefening moet doen voor maximale krachtontwikkeling. Die oefening doe je dan wel zo vaak mogelijk (3 / 4 / 5 keer per week).
Ook zegt hij dat je met slechts twee oefeningen, de deadlift en een press oefening - bij voorkeur side press, gigantisch sterk kan worden. Squat is niet nodig omdat de deadlift dezelfde spieren traint en meer, de squat gevaarlijker is en dus overbodig. Het enige wat je verder nodig hebt voor maximale kracht is een press oefening.
Voor geinteresseerden: http://www.megaupload.com/nl/?d=AM4Z796N
(Ik vind dat iedereen in dit topic het moet lezen)
wat ik al langer wist was dat je voor kracht 2-5 reps doet, voor spierontwikkeling 5-10, en voor uithouding 10-"oneindig"quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:40 schreef LedZep het volgende:
Pavel Tsatsouline zegt o.a. dat je maar 2 sets van 5 reps of 3 sets van 3 reps (iig niet meer dan 10 reps totaal) van een oefening moet doen voor maximale krachtontwikkeling.
6-12 was goed voor spierontwikkeling dacht ik...quote:Op donderdag 9 maart 2006 23:14 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
wat ik al langer wist was dat je voor kracht 2-5 reps doet, voor spierontwikkeling 5-10, en voor uithouding 10-"oneindig"![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |