Die Wallpapers zou ik niet missen als ze verdwenenquote:Op woensdag 8 februari 2006 21:24 schreef SHERMAN het volgende:
Morgen maak ik een nieuwe.
Nu geen zin meer in, noem maar dingen die er in moeten of andere dingen.
Ik heb dit kunnen vinden, maar dat is al gedateerd. geen idee hoe ver men nu met het project is.quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:31 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Even een tvpje. Trouwens in 't vorige topique zei iemand dat er een Nederlands UAV projectje was? Iemand misschien meer info, ben benieuwd!
Daarom, echt geweldig!quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:51 schreef M5 het volgende:
Als ik dit jaar ga, dan alleen omdat de Blue Angels langs komen.Die komen namelijk zelden in Europa', laat staan Nederland. (laatste keer was '92 dacht ik)
die staat al in de OP,quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:03 schreef yvonne het volgende:
Hoi M5, deze graag nog
[Centraal] Defensie topic #37 over JSFs en zo
quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:05 schreef M5 het volgende:
[..]
die staat al in de OP,
Ctrl-F en dan zoeken op Veteranen
Nee dat is een andere UAV die er al veel langer is.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
die uav die NL aan het ontwikkelen was heet volgens mij de sperwer
Hmm, aan de ene kant klinkt het wel goed maar toch. Het leger is best een goede werkgever voor een hoop mensen, dus dat zou je daarmee al afschaffen. Dan krijg je ook nog het dillema van, moet je dan enkele legers afschaffen of bij elk land het laten inkrimpen (en welke landen dan ivm werkgelegenheid). Daarnaast vraag ik me af in wat voor soort technologieen er dan veel meer geld gestoken moet worden? Aangezien er niet extreem veel Europese projecten onwijs succesvol waren? (Grote kans dat ik hiermee fout zit, maar ik bekijk het even vanuit mijn optiek en wat ik van heb gelezen/gezien..)quote:Op zondag 12 februari 2006 14:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ik las vrijdag in de spits dat solana wil dat de EU legermachten soldaten weg doen vanwege redudantie
(zit een punt in de gezamenlijk EU strijdmachten bevat meer dan 2 miljoen soldaten wat meer is dan de VS en zelfs china) Om de besparing die zo uitblijft te besteden aan research om zo het gat te dichten wat de VS en de EU uitgeeft aan onderzoek (de VS geeft 5x meer uit dan de EU doet)
wat vinden jullie van dat plan.
ik vind het wel wat hebben.
ik noem een duitsland waar ze nu nog de dienstplicht hebben.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:32 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Hmm, aan de ene kant klinkt het wel goed maar toch. Het leger is best een goede werkgever voor een hoop mensen, dus dat zou je daarmee al afschaffen. Dan krijg je ook nog het dillema van, moet je dan enkele legers afschaffen of bij elk land het laten inkrimpen (en welke landen dan ivm werkgelegenheid). Daarnaast vraag ik me af in wat voor soort technologieen er dan veel meer geld gestoken moet worden? Aangezien er niet extreem veel Europese projecten onwijs succesvol waren? (Grote kans dat ik hiermee fout zit, maar ik bekijk het even vanuit mijn optiek en wat ik van heb gelezen/gezien..)
quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:01 schreef M5 het volgende:
en ook niet onaardigen géén fake:
[[url=http://i1.tinypic.com/nei24m.jpg]afbeelding][/url]
Korps Mariniers?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:35 schreef Witchfynder het volgende:
Beste fanatici,
weet iemand wat de Nederlandse equivalent is van het Britse marine commando "beat to quarters"?
Ik heb het nodig voor een nummer wat ik met mijn band aan het maken ben over de Staatse vloot.
ik denk "Alle hens aan dek"quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:35 schreef Witchfynder het volgende:
Beste fanatici,
weet iemand wat de Nederlandse equivalent is van het Britse marine commando "beat to quarters"?
Ik heb het nodig voor een nummer wat ik met mijn band aan het maken ben over de Staatse vloot.
Het vervelende van nieuwe vliegtuigtypen is dat ze voor een groot deel gemaakt zijn van kunststof, wat lastiger te repareren is. De canards (en dus de ophanging daarvan) hebben een optater gehad - zie de linker canard. De (variabele) intake heeft een soortgelijke pets gehad. Er is behoorlijk wat asfalt (en dus grind) door het toestel gegaan. En de neuskegel is afgebroken (wie weet wat dat voor schade produceert - cockpit sectie krom?). Dit toestel moet zeker naar Warton (al was het maar zodat ze bij BAe eens kunnen zien wat een dergelijke landing voor gevolgen heeft).quote:Op zondag 19 februari 2006 14:34 schreef M5 het volgende:
2 nieuwe motoren er in, nieuwe neus en gaan. Ik denk niet dat deze kist damaged beyond repair is. En aangezien die kisten bijna geen uren op de klok hebben is beyond economical repair nog niet aan de orde. Indien dat het wel het geval is, jammer maar de productie lijnen zijn nog in volle gang dus er eentje extra maken mag niet zo'n probleem zijn.
De canards zijn makkelijk te repareren, en de klap die ze hebben gehad lijkt me wel mee vallen, ze zitten er nog aan, en alleen het onderste stuk is een beetje geknikt en het puntje er af geschaaft.quote:Op zondag 19 februari 2006 14:41 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het vervelende van nieuwe vliegtuigtypen is dat ze voor een groot deel gemaakt zijn van kunststof, wat lastiger te repareren is. De canards (en dus de ophanging daarvan) hebben een optater gehad - zie de linker canard. De (variabele) intake heeft een soortgelijke pets gehad. Er is behoorlijk wat asfalt (en dus grind) door het toestel gegaan. En de neuskegel is afgebroken (wie weet wat dat voor schade produceert - cockpit sectie krom?). Dit toestel moet zeker naar Warton (al was het maar zodat ze bij BAe eens kunnen zien wat een dergelijke landing voor gevolgen heeft).
quote:PR Newswire US
February 16, 2006 Thursday 2:00 PM GMT
HEADLINE: North American Team Poised to Break Land Speed Record
DATELINE: SEATTLE Feb. 16
SEATTLE, Feb. 16 /PRNewswire/ -- To push the limits of engineering, daring Californian Ed Shadle plans to become the fastest man on the ground to date. Shadle's mission, along with partner and co-owner Keith Zanghi, is to shatter the world's land speed record with North American Eagle (NAE) -- a Lockheed F-104 Starfighter/land vehicle conversion presently undergoing the test runs for setting a new land speed record in excess of 800 MPH.
"Continuous testing is the key to our success -- the horsepower is there and we know it will go fast," says a confident Shadle. The conversion of a celebrated Mach 2 fighter jet to the equivalent of every hot rodder's dream is no easy feat and has presented a variety of challenges to Shadle, Zanghi, and their team of 36 highly-trained engineers and technicians. However, October 2005 tests conducted at Rogers Dry Lake at Edwards Air Force Base have convinced the NAE team that their goal of 800 MPH is achievable.
The current land speed record of 763 MPH was set October 15th 1997 by Andy Green of Great Britain and the Thrust SSC. Ed, his craft, and his American- Canadian team intend to change all that.
"Clearly, this project is more than breaking a land-speed record, it's about history and the opportunity to be a part of it," says Shadle proudly. Before the conversion, this F-104 had a significant history having served as a chase plane for the X-15 project and flown by a Who's Who of aviation -- test pilots Chuck Yeager, Scott Crossfield, Pete Knight, and former shuttle pilot Joe Engle. It is now destined to make history again.
Safely achieving a ground speed record of 800 MPH has made the NAE Project a test bed for significant research. The NAE has been fitted with over fifty accelerometers, microphones, and strain gauges to collect and evaluate critical data concerning the structural integrity, magnetic braking and propulsion systems at extreme speeds.
The NAE will be appearing February 25-26 at the Northwest Aviation Conference and Tradeshow in Puyallup, WA ( http://washington-aviation.org/ ). In May the team will begin its next round of test runs at Edward's AFB.
CONTACT: Douglas Schwartz, Principal of SterlingCi, +1-408-246-3749 or
at [email]doug@sterlingci.com[/email] , for NAE
Web site: http://washington-aviation.org/
SOURCE SterlingCi
URL: http://www.prnewswire.com
NOTES: NOTE TO EDITORS: High resolution images can be found at http://sterlingci.com/client_pr.htm
LOAD-DATE: February 17, 2006
nice!quote:Lockheed Martin F-35 JSF rolls out fully assembled
Lockheed Martin has released some photographs of the first F-35A-1 Joint Strike Fighter (JSF) development aircraft assembled in its Fort Worth, Texas facility as it was moved out of its hangar on Sunday (pictured below).
The aircraft will now undergo an intensive period of ground testing and its maiden flight is planned for the final quarter.
The move on 19 February marked the end of a design update from the concept development phase of the programme. “Our team’s engineers, mechanics and assemblers deserve high praise for the precise way in which this aircraft came together with very few issues,” says Dan Crowley, Lockheed Martin executive vice president and JSF programme manager. “This level of quality, [which] was achieved on our first aircraft, at the beginning of our learning curve, signals good things for the reliability and affordability of the thousands of F-35s that will follow,” he says.
The aircraft (a conventional take-off and landing variant) will now undergo a fuel system check followed by structural coupling and ground vibration testing. Engine runs will begin in the second quarter and will lead into taxi tests in advance of first flight.
Lockheed Martin built two X-35A JSF concept demonstrators in Palmdale, California in the late 1990s, the first of which took its maiden flight in October 2000.
http://www.flightglobal.c(...)fully+assembled.html
Heel Sci-fi?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
hier een link naar
http://en.wikipedia.org/wiki/Future_Force_Warrior
systeem.
zijn ze in europa ook met dit soort initiatieven bezig
want het ziet er allemaal heel scifi uit
Mja moet het ook nog zien werken, op Discovery is er een tijd geleden ookal eens zo'n bepakking geshowed. Tja, kan je beetje om hoekjes kijken enzo, tja zag er wel flitsend uit. Maar zie het eigelijk voornamelijk werken bij Spec Ops. De normale "grunt" heeft er denk ik vrij weinig aan, iig in de gebieden waar ze nu opereren.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:13 schreef RonaldV het volgende:
Ik zie het er nog van komen dat bij a-symmetrische oorlogsvoering de boer met baksteen het gaat winnen van deze supersoldaat. Soldaten gaan zo veel meekrijgen wat stuk kan gaan, dat moet wel fout lopen. En dan weten ze niet meer hoe een gevecht ook al weer ging.
je hoeft mij geen engels te leren ik doelde dan vooral op het gebruik van nanobots en liquid armor.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:13 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Heel Sci-fi?
The suit will be powered by a 2- to 20- watt microturbine generator fueled by a liquid hydrocarbon.
In gewoon Nederlands: je krijgt een pak op je rug waarin een kleine op een koolwaterstof (benzine/diesel oid) lopende straalturbine zit die 2-20Watt aan stroom moet genereren. Daar is niks Sci-fi aan, die dingen bestaan al. Ik wil alleen wel eens zien hoe stil een militair is met zo'n pakket op zijn rug.
een exo-skeleton? In gewoon Nederlands: een skelet buiten je lichaam? Zal waarschijnlijk gekoppeld worden aan lichaamsbepantsering. Zo'n skelet wordt wel nodig ook, want had de infanterist vroeger al een enorm pakket te versjouwen (o.a. de SAS torst een 60 kilo zware bepakking mee, aangevuld met water en munitie), daar komt nog een computersysteem bij met tactische info, het al genoemde generatortje+ brandstof, en je lichaamspantser!
Ik zie het er nog van komen dat bij a-symmetrische oorlogsvoering de boer met baksteen het gaat winnen van deze supersoldaat. Soldaten gaan zo veel meekrijgen wat stuk kan gaan, dat moet wel fout lopen. En dan weten ze niet meer hoe een gevecht ook al weer ging.
ik denk dat het vooral in stedelijke gebieden zeer handig zal zijnquote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:44 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Mja moet het ook nog zien werken, op Discovery is er een tijd geleden ookal eens zo'n bepakking geshowed. Tja, kan je beetje om hoekjes kijken enzo, tja zag er wel flitsend uit. Maar zie het eigelijk voornamelijk werken bij Spec Ops. De normale "grunt" heeft er denk ik vrij weinig aan, iig in de gebieden waar ze nu opereren.
Deze vliegt nu bij NASA (of eigenlijk: hij staat er opgeslagen, samen met zijn twee-zitterzusje). Het toestel was de General Dynamics tegenhanger van wat later de F-15E werd. Om louter politieke redenen is het de F-15 geworden.quote:
Ik denk dat je de F-16I bedoelt, met die CFTs (Conformal Fuel Tanks) op de rug. Dat zijn "normale" F-16s, er zijn maar twee delta-vleugel F-16s in de wereld.quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:08 schreef cheukert het volgende:
Israel heeft toch ook van zulke omgebouwde toestellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |