quote:Johnny_Footballhero - maandag 9 januari 2006 @ 23:19
[..]
BMW's krijgen van mij altijd voorrang.
Ik verleen daarentegen nooit, maar dan ook nooit voorrang aan een opel.
zeker heel bruut die M5 dat moet echt de auto zijn waar je op dit moment het meest pk voor je geld mee krijgt. zo'n beetje, met de m3 E36quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:33 schreef Youp het volgende:
ja super natuurlijk
trouwens waar is de mooie foto uit de OP?
dan zal ik maar wat posten...
E34 M5 3.8
[afbeelding]
[afbeelding]
-edit-
je hebt het al gefixed
doe mij de M5 maarquote:Op woensdag 11 januari 2006 20:35 schreef Inorbit het volgende:
[..]
zeker heel bruut die M5 dat moet echt de auto zijn waar je op dit moment het meest pk voor je geld mee krijgt. zo'n beetje, met de m3 E36
ik heb niks gefixed, even geduld, sorry.
3.8 is ook een super degelijke motor hoor yupquote:Op woensdag 11 januari 2006 20:53 schreef yup het volgende:
Jammergenoeg geen 3.8?
De 3.8 zegt eerder plof dan de 3.6 hoor, en dat kan makkelijk gebeuren met zo een 2dehands knakenbak.
ALs ik een M5 moest kopen altijd 3.6 voor mij...
een 518 alsjeblieft zeg.....quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:00 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
ik zat te kijken voor een 518, maar ze hebben allemaal zoveel km's gelopen.
en met mn 18 jaar zal het in de verzekering ook niet goedkoop zijn ondanks dat ik 30% bunusmalus heb, zit dus nog te twijfelen. had eerst een e30 wat wel lekker was nu een 205 wat gewoon kut is. Ik wil weer een bmw
een 3.0 CSL is altijd de moeite waard !!!quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:15 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Ik zou ook best zo'n M5 willen hebben
Youp heb je al achterhaald of die BMW 3.0 CSI (E9) de moeite waard is.. die kerel wil het nu wel eens weten!
denk dat dat het enige is wat ze op mijn leeftijd verzekeren, had liever een 525 natuurlijkquote:
de moeite waard in financieel opzicht uiteraard.quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:17 schreef Youp het volgende:
[..]
een 3.0 CSL is altijd de moeite waard !!!je komt er alleen geld in aan het steken... onderdelen enzo voor zo'n ding zijn zeldzaam... maar hem naar de sloop brengen oid is gewoon not done!
je gaat er altijd meer in stoppen dan dat je er voor terug krijgt als je dat bedoeldquote:Op woensdag 11 januari 2006 21:39 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
de moeite waard in financieel opzicht uiteraard.
Ja rot en staat nu een tijdje buitenquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:48 schreef Youp het volgende:
[..]
je gaat er altijd meer in stoppen dan dat je er voor terug krijgt als je dat bedoeldzeker bij zo'n auto.....
maar wat mankeerder er ook alweer aan? hij was erg rot had ik begrepen?
kijk maar uit, dadelijk is er niets meer van over en dat zou DOOD en DOOD zonde zijn.... zo'n zeldzame, mooie auto's.....quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ja rot en staat nu een tijdje buiten
verder nog niet goed gekeken eigenlijk![]()
ja het is gewoon een electronisch gestuurde handbak... zit dus gewoon een koppeling in enzo.... en hoe dat gaat bij het stoplicht? >> electronicaquote:Op donderdag 12 januari 2006 16:12 schreef LoggedIn het volgende:
ik heb een vraag over de M5 (van nu):
In deze auto schakel je met het stuur waarbij de auto zelf het koppelen doet (dus niet volledig automatisch). Maar betekent dat dan dat er ook geen koppelingspedaal in de auto zit? Zo niet, hoe gaat dat dan bij het stoplicht enzow?
ik heb er alleen zo weinig tijd voor..quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:40 schreef Youp het volgende:
[..]
kijk maar uit, dadelijk is er niets meer van over en dat zou DOOD en DOOD zonde zijn.... zo'n zeldzame, mooie auto's.....
als ik geld genoeg had zou ik m zo willen hebben......quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
ik heb er alleen zo weinig tijd voor..![]()
is het niets voor jou dan?
maar moet je dan terugschakelen naar zn vrij als je gaat stilstaan, of moet je net als in een automaat de rem gaan zitten vasthouden (zonder dat de motor afslaat)?quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:23 schreef Youp het volgende:
[..]
ja het is gewoon een electronisch gestuurde handbak... zit dus gewoon een koppeling in enzo.... en hoe dat gaat bij het stoplicht? >> electronicaje hebt idd geen koppelingspedaal....
juist dat ding ontkoppelt gewoon vanzelf... maar je kan de rem ook loslaten en dan rijdt hij niet weg, hij koppelt pas wanneer je gas geeft... en je kan je pookje idd ook nog in de vrij zetten zou je dat willen... en in een automaat stand...quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:31 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
maar moet je dan terugschakelen naar zn vrij als je gaat stilstaan, of moet je net als in een automaat de rem gaan zitten vasthouden (zonder dat de motor afslaat)?
nee.. pas wanneer je bijna stil staat...quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:34 schreef LoggedIn het volgende:
maar dat betekent ook dat ie gaat zitten (ont)koppelen als je je gas gewoon loslaat
ooh, okquote:Op donderdag 12 januari 2006 17:36 schreef Youp het volgende:
[..]
nee.. pas wanneer je bijna stil staat...
-edit-
het is geen sCo0t4h
Volgens mij zelfs in zelf schakel modus zorgt de bak ervoor dat je bij het remmen niet opeens begint te gassen in zijn 7 terwijl je maar 20 rijd.quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:31 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
maar moet je dan terugschakelen naar zn vrij als je gaat stilstaan, of moet je net als in een automaat de rem gaan zitten vasthouden (zonder dat de motor afslaat)?
Als je lang van te voren gaat remmen voor een stoplicht dan ontkoppeld hij ook automatisch op een bepaald moment, 't is even wennen aangezien je natuurlijk eerst nog even afremt op de motor en daarna ineens meer bij moet remmen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:36 schreef Youp het volgende:
[..]
nee.. pas wanneer je bijna stil staat...
-edit-
het is geen sCo0t4h
ik vind het wel een gaaf systeem iigquote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:50 schreef JWD het volgende:
[..]
Als je lang van te voren gaat remmen voor een stoplicht dan ontkoppeld hij ook automatisch op een bepaald moment, 't is even wennen aangezien je natuurlijk eerst nog even afremt op de motor en daarna ineens meer bij moet remmen.
Als je er eenmaal aan gewend bent gaat het vanzelf en voel je het punt dat hij gaat ontkoppelen al aan komen, super systeem wat mij betreft.
Je kan zelfs heel gemakkelijk 'holletje trekken' door heel licht je voet op het gaspedaal te laten rusten, dan laat hij de koppeling netjes slippen.
Morgen geweldig feest in de silly ben je er ookquote:
Dat nerveus ligt vaak aan de hoogtoerige agressieve motor die aan de SMG2 bak gekoppeld zit en dito rechtervoetquote:Op vrijdag 13 januari 2006 16:25 schreef Youp het volgende:
[..]
ik vind het wel een gaaf systeem iigweet niet hoe het met SMG 2 is (heb alleen maar met SMG 1 gereden) maar het is wel erg nerveus... maarja dat hoort er bij
dan moet je de E90 330i met handbak eens rijdenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 10:53 schreef yup het volgende:
Volgens mij is de M3 3.2 blok ook behoorlijk agressief op het gas, niet dat ik ermee heb gereden maar van horen zeggen...
Gewone 330i bijv. lijkt me wat relaxter op het gas reageren...
Klopt, die heb ik in de 6 serie gereden, 630i dus.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:52 schreef Youp het volgende:
[..]
dan moet je de E90 330i met handbak eens rijdenals er een nieuwe "normale" motor agressief is is het de nieuwe 3.0 6 in lijn
![]()
maar iig ik heb in een clubsport gereden met SMG (dus geen M ) maar die was dus enorm agressief en dat komt puur door de bak en hoe hij ontkoppelt
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:45 schreef wh00t het volgende:
Ik vind het ook wel een gaaf systeem maar voor dagelijks gebruik niet echt heel praktisch. Op een gegeven moment 'leer' je wel schakelen ermee en kan je bijna schokvrij opschakelen (beetje met je gaspedaal spelen erbij, iets terug nemen) maar het zal nooit echt comfortabel zijn.
mwah 630i heb ik niet mee gereden maar die is toch wat te log voor die motor.... 530i heb ik wel gereden... niet echt je van het... 645 en 650 lopen wel okéquote:Op zaterdag 14 januari 2006 13:14 schreef wh00t het volgende:
[..]
Klopt, die heb ik in de 6 serie gereden, 630i dus.
Vanwege het gewicht en de automaat voelde het op het eerste moment even wat traag aan maar als ie eenmaal gaat... Wat een heerlijke jank-toerenmachine weer!![]()
Foto's bewijzen meer dan genoeg,zolang kenteken er niet duidelijk op staat...quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:56 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand nog 20000 EUR los in de achterzak voor een 645i?
Check deze mobile.de link
Wat een oplichters heb je op deze wereld![]()
![]()
Maar als je er in trapt ben je natuurlijk wel een sukkel![]()
dan moet je een betere zoeken... 60nm winst is net niks...quote:Op zondag 15 januari 2006 00:22 schreef OnlineGokker het volgende:
In een vorig topic las ik over een BMW 535d E60 die getuned was naar 350PK en 800nm en gewoon supersnel was. Wat moet je daar in godsnaam allemaal voor doenAls ik de online chiptuners moet geloven komen ze niet verder dan 315PK en 630nm
is dat ook een beetje sjiek bij het parkeren dan? Niet dat dat ding ineens vol aangrijpt en jij je bmw in een andere auto parkeertquote:Op donderdag 12 januari 2006 17:23 schreef Youp het volgende:
[..]
ja het is gewoon een electronisch gestuurde handbak... zit dus gewoon een koppeling in enzo.... en hoe dat gaat bij het stoplicht? >> electronicaje hebt idd geen koppelingspedaal....
uhhuh ik ken hetquote:Op zondag 15 januari 2006 15:10 schreef Five_Aces het volgende:
Nee, Je moet alleen niet ongeduldig zijn, als je even een dot gas geeft gaat hij welMaar als je heel langzaam rijd laat hij de koppeling iets slippen. Met het gas spelen bij het stoplicht als je nog in S1 staat zou ik ook niet doen
![]()
geen officiele....quote:Op zondag 15 januari 2006 19:45 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
ik heb nog steeds geen duidelijke fotos gezien van de nieuwe 3 coupe, zijn die er wel?
Dat inparkeren vereist inderdaad nogal wat oefening...quote:Op zondag 15 januari 2006 14:32 schreef Repeat het volgende:
[..]
is dat ook een beetje sjiek bij het parkeren dan? Niet dat dat ding ineens vol aangrijpt en jij je bmw in een andere auto parkeert
voor mij al een reden om gewoon een handbak te kopen. Heb je tenminste altijd 100% controle.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:30 schreef wh00t het volgende:
[..]
Dat inparkeren vereist inderdaad nogal wat oefening...![]()
Je moet zeg maar genoeg vaart maken en laten rollen want als je nog 20cm naar voren of achteren moet en je staat reeds stil dan moet je gaan opletten...![]()
quote:Op maandag 16 januari 2006 13:30 schreef wh00t het volgende:
[..]
Dat inparkeren vereist inderdaad nogal wat oefening...![]()
Je moet zeg maar genoeg vaart maken en laten rollen want als je nog 20cm naar voren of achteren moet en je staat reeds stil dan moet je gaan opletten...![]()
of een gewone automaat, das ook relaxed.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:33 schreef Repeat het volgende:
[..]
voor mij al een reden om gewoon een handbak te kopen. Heb je tenminste altijd 100% controle.
waarom? Ik zou zo'n auto ervoor kopen hoor.quote:Op maandag 16 januari 2006 14:44 schreef wh00t het volgende:
Totdat je een keer met zo'n SMG2 bak gereden hebt, wel waanzinnig spectaculair hoor...![]()
![]()
Maar voor dagelijks gebruik is een 'conventionele automaat' of handbak toch wat makkelijker inderdaad. Aan de andere kant; Een M3/M5/M6 als 'dagelijkse' auto om 50k km per jaar te doen is sowieso wat onlogisch dus is het logisch dat er zo'n SMG2 bak in zit. Even genieten...
natuurlijk koop je geen M5 als je niet voor je plezier sportief wil rijden.. maar dat betekent toch niet dat er geen rekening mee gehouden hoeft te worden dat je er ook wel eens mee naar de stad gaatquote:Op maandag 16 januari 2006 14:44 schreef wh00t het volgende:
Totdat je een keer met zo'n SMG2 bak gereden hebt, wel waanzinnig spectaculair hoor...![]()
![]()
Maar voor dagelijks gebruik is een 'conventionele automaat' of handbak toch wat makkelijker inderdaad. Aan de andere kant; Een M3/M5/M6 als 'dagelijkse' auto om 50k km per jaar te doen is sowieso wat onlogisch dus is het logisch dat er zo'n SMG2 bak in zit. Even genieten...
rijdt anders heerlijk in zo'n 7 serie met een V12 of een 645/650 cruiseauto ofzo hoorquote:Op maandag 16 januari 2006 13:53 schreef LoggedIn het volgende:
nah, gewone automaat vind ik niks
auto naar sloopquote:
quote:Op maandag 16 januari 2006 22:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
auto naar sloop
Mijn medeleven gaat uit naar Yup en zijn E30.
Hopelijk wordt die van mij weer iets meer waard!![]()
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:01 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:
heb ik gedaan ja. Nu deal ik coke op het schoolplein.
waarom verander je je E36 toch in zo'n stereotype sjonnie bak?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:55 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:
ik heb m'n e36 coupe laatst van deze koplampen voorzien:
[afbeelding]
Hella dingen met angel eyes
*wegduikt*
Ik zocht lampen die beter licht geven dan de originele unit maar toch lijken op de standaard unit. Deze zijn simpel en gewoon zwart ipv van dat chroom![]()
Geeft me een bak licht
Maar het fenomeen Boeren Mest Wagen des te meer, neem ik aan?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:09 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:
Ik woon trouwens in de achterhoek dus het fenomeen "turkenbmw" en "sjonniebak" is me niet zo bekend
nee sorry.. witte knippers vind ik wel oké... maar die lampen... heb ze zelfs zelf een keer moeten monteren op zo'n hoeren turken bak... bleghquote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:09 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:
doe ik niet
hij is helemaal standaard op nette witte knipperlichten en die koplampen na. Zal als ik tijd heb wel ff wat ploatjes schieten. Je ziet het verschil met de standaard koplampen amper. Vandaar dat ik deze ook genomen heb
Ik wist dat ik hierop commentaar ging krijgen![]()
Ik woon trouwens in de achterhoek dus het fenomeen "turkenbmw" en "sjonniebak" is me niet zo bekend
wat aftermarket meerzuiger remklauwen enzo nemen...quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:49 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand nog tips om mijn remmen te verbeteren?
Want mijn ervaringen met BMW remmen zijn niet al te best tot nu toe.
E30 325iX: prima remmen, 2 maal geventileerde schijven
E36 325 Coupé: Scheisse remmen, en als ze wel goed remden waren ze binnen de kortste keren weer kromOok niet eens geventileerd achter(bezuinigen?)
E46 330i ben ik ook niet kapot van, ze remmen wel aardig, maar als het regent duurt het een seconde ofzo voor ze "pakken"(probleem is bekend op de diverdse fora), de nwe E90 remt daarom de blokken automatisch droog. Schijven schijnen ook vlot krom te trekken.
Iemand ervaringen met andere remmen, gewoon voor "stevig"straatgebruik? voor de 330 dus.
Maten(uniek voor 330i en D)voor: 325*25, achter: 300* 25, beide geventileerd.
Zijn de M3 schijven ( compound noemen ze die geloof ik, beter?) Of iemand ervaringen met gegroefde schijven, zoals de ContiTeves/ATE Powerdisc (ellipsoïde groeven) als die al in de goede maat te krijgen is!?
Ook MovIT lijkt mij wel aardig, maar een beetje prijzig.![]()
MovIT is geloof ik omgebouwde Porsche zooi, dus dat remt iig. beter dan die Beirse TROEP![]()
e30 ? ( ik heb niet heel dit topic doorgelezen dus vandaar )quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:49 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand nog tips om mijn remmen te verbeteren?
Want mijn ervaringen met BMW remmen zijn niet al te best tot nu toe.
E30 325iX: prima remmen, 2 maal geventileerde schijven
E36 325 Coupé: Scheisse remmen, en als ze wel goed remden waren ze binnen de kortste keren weer kromOok niet eens geventileerd achter(bezuinigen?)
E46 330i ben ik ook niet kapot van, ze remmen wel aardig, maar als het regent duurt het een seconde ofzo voor ze "pakken"(probleem is bekend op de diverdse fora), de nwe E90 remt daarom de blokken automatisch droog. Schijven schijnen ook vlot krom te trekken.
Iemand ervaringen met andere remmen, gewoon voor "stevig"straatgebruik? voor de 330 dus.
Maten(uniek voor 330i en D)voor: 325*25, achter: 300* 25, beide geventileerd.
Zijn de M3 schijven ( compound noemen ze die geloof ik, beter?) Of iemand ervaringen met gegroefde schijven, zoals de ContiTeves/ATE Powerdisc (ellipsoïde groeven) als die al in de goede maat te krijgen is!?
Ook MovIT lijkt mij wel aardig, maar een beetje prijzig.![]()
MovIT is geloof ik omgebouwde Porsche zooi, dus dat remt iig. beter dan die Beirse TROEP![]()
Nee remmen voor een E46 330?quote:Op donderdag 19 januari 2006 01:03 schreef Tommeh het volgende:
[..]
e30 ? ( ik heb niet heel dit topic doorgelezen dus vandaar )
Wat kost nou zoiets?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:55 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:
Hella dingen met angel eyes
dude... je rijdt bmw... en dan die merc in je avatar...quote:Op zondag 22 januari 2006 17:50 schreef Rydell het volgende:
Als mijn E21 320-6 wat groter was, ging ik er in wonen!Maar hij is net groot genoeg om op de frontpage van mijn website te mogen staan. Nu nog even een paar mooie plaatjes van de 325iX schieten, dan is de boel weer compleet...
dat zat ik ook al te kijken..quote:Op zondag 22 januari 2006 23:22 schreef Youp het volgende:
[..]
dude... je rijdt bmw... en dan die merc in je avatar...
'k Had tot voor kort nog een hele fijne Benz tot mijn beschikking, en er zijn genoeg BMW rijders die een voorliefde voor Mercedes hebben, is dat zo raar of zo?quote:Op zondag 22 januari 2006 23:22 schreef Youp het volgende:
[..]
dude... je rijdt bmw... en dan die merc in je avatar...
t vloekt een beetjequote:Op zondag 22 januari 2006 23:34 schreef Rydell het volgende:
[..]
'k Had tot voor kort nog een hele fijne Benz tot mijn beschikking, en er zijn genoeg BMW rijders die een voorliefde voor Mercedes hebben, is dat zo raar of zo?Specs. van de Benz op RDW, onder : ST-63-PX.
Hij is (nog) niet geprikkeld, had bij Carly geïnformeerd maar ging al snel achterin de 2000 euro incl., met andere nokkenas en remapquote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:14 schreef Hyperdude het volgende:
Heb je je 328 ook nog wat "geprikkeld"?
Dat doet toch iedereen met zo'n blok!
Mooie otoo/foto's trouwens![]()
De Breyton vind ik hier, i.t.t. andere producten van breyton, idd subiel, maar wel (mooi) dikker dan de M technik diffuserquote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:43 schreef Youp het volgende:
ondanks dat ik totaal niet van styling houd (zoals de meesten hier wel weten) moet ik toegeven dat ik die breyton achterbumper erg subtiel vindstaat imo goed bij de auto (voor de verandering
)
maar ik vind de standaard M technik bumper nog nét wat mooier
Vind dit ook de mooiste Motorsport velgenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:23 schreef Inorbit het volgende:
Jeuhh mooie bak man, die velgen zijn echt super.
zo hoort een bmw.
Fatsoenlijk leren remmen?quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:49 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand nog tips om mijn remmen te verbeteren?
Want mijn ervaringen met BMW remmen zijn niet al te best tot nu toe.
E30 325iX: prima remmen, 2 maal geventileerde schijven
E36 325 Coupé: Scheisse remmen, en als ze wel goed remden waren ze binnen de kortste keren weer kromOok niet eens geventileerd achter(bezuinigen?)
E46 330i ben ik ook niet kapot van, ze remmen wel aardig, maar als het regent duurt het een seconde ofzo voor ze "pakken"(probleem is bekend op de diverdse fora), de nwe E90 remt daarom de blokken automatisch droog. Schijven schijnen ook vlot krom te trekken.
Iemand ervaringen met andere remmen, gewoon voor "stevig"straatgebruik? voor de 330 dus.
Maten(uniek voor 330i en D)voor: 325*25, achter: 300* 25, beide geventileerd.
Zijn de M3 schijven ( compound noemen ze die geloof ik, beter?) Of iemand ervaringen met gegroefde schijven, zoals de ContiTeves/ATE Powerdisc (ellipsoïde groeven) als die al in de goede maat te krijgen is!?
Ook MovIT lijkt mij wel aardig, maar een beetje prijzig.![]()
MovIT is geloof ik omgebouwde Porsche zooi, dus dat remt iig. beter dan die Beierse TROEP![]()
Fatsoenlijk leren remmen?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 01:05 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Fatsoenlijk leren remmen?
Schijven krom trekken is vaak helemaal niet zo, wat er vaak gebeurd is dat de blokken te heet worden en aanslag achter laten op de schijf. Daardoor krijg je een trilling in je stuur die voelt alsof je schijven krom zijn.
Gewoon andere set remblokken er op zetten, iets als Hawk HPS of Ferrodo DS2500.
Mov'it of AP Racing is het beste wat er is maar volkomen overbodig op een straatauto.
Ik heb het probleem alleen gehad bij mijn E36 325, niet bij mijn andere ootos/BMW's daarvoor, misschien rem ik daar dan wel fatsoenlijk mee?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 01:05 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Fatsoenlijk leren remmen?
Schijven krom trekken is vaak helemaal niet zo, wat er vaak gebeurd is dat de blokken te heet worden en aanslag achter laten op de schijf. Daardoor krijg je een trilling in je stuur die voelt alsof je schijven krom zijn.
M3 competiton remmen. Maar die klauwen zijn daar niet van. Kunnen ATE's zijn, 850CSI had 345 mm net als de CSL/Competiton maar ook met Brembo 4 pots klauwen:quote:Wanneer de BMW Z4 Coupé in juni op de markt komt, wordt ook meteen de M Coupé aan het programma toegevoegd. BMW gaat hiermee de strijd aan met onder meer de Porsche Cayman S.
Voor de Z4 M Coupé heeft BMW flink leentjebuur gespeeld bij de huidige M3. Zo is de 343 pk zes-in-lijn motor dezelfde als in dat model wordt gebruikt. De maximale trekkracht van 365 Nm is eveneens gelijk aan die van de M3. De krachtbron is gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak. Met de 3,2-liter sprint de Z4 Coupé in 5,0 seconden van 0 naar 100 en de topsnelheid is begrensd op 250 km/u.
Het uiterlijk komt overeen met dat van de M Roadster, die is gepresenteerd toen de Z4 Roadster is gefacelift. Aan de voorzijde valt de grote voorbumper op waarin de lijnen van een X te herkennen zijn en grote luchtinlaten zijn geplaatst. Het verschil met de Roaster - naast het vaste dak - is dat de Coupé een bagageruimte heeft van 300 liter. In het interieur onderscheidt de M Coupé zich van de andere Coupés door zijn speciale pookknop, bekledingstrips, en verchroomde luchtuitlaten en details op de portieren.
Ook het chassis en de ophanging is in grote mate gelijk aan dat van de M3. Het remsysteem is afkomstig van de M3 CSL, een lichtgewicht versie van de M3 die enige tijd geleden in beperkte serie is geproduceerd. De Z4 M Coupé staat op 18 inch wielen met aan de voorzijde 225/45-banden en achteraan 255/40.
Tot de standaarduitrusting behoren onder meer automatische airco, lederen sportstoelen, een multifunctioneel stuurwiel waarin onder meer bediening van de telefoon in zit verwerkt en een bandenspanningswaarschuwingsysteem.
Kopers van de Z4 M Coupé hebben keuze uit vier verschillende kleuren lederen bekleding. Daarnaast zijn voor het model drie exclusieve M-exterieurkleuren gereserveerd en is daarnaast nog keuze uit vijf standaard BMW-kleuren
Ziet er strak uit!quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:18 schreef Five_Aces het volgende:
Nog even wat picwhoring, M3 GT strutbrace er op geschroefd:
Geen scharnierpunten en gemaakt van aluminium, weegt nog geen 2 kg denk ik.
Wat is eigenlijk sneller een M3 GT of een M3 3.2 literquote:Op woensdag 25 januari 2006 18:39 schreef Five_Aces het volgende:
Haha niceGT's hebben toch wat speciaals
Alu deuren standaard en wist je ook dat de bumpers van fibreglass zijn in plaats van ABS plastic? Zag het laatst een keer toen ze er 1 aan het bijspuiten waren bij de dealer
Ik heb ook nog een 98 M3 3.2l SMG met 3500km op de tellerquote:Op woensdag 25 januari 2006 20:36 schreef 7T7 het volgende:
JWD, je hebt dus 3 BMW's als ik het goed begrijp, waarvan 2 M3's? Wat is het toch oneerlijk verdeeld in de wereld![]()
Het verschil is minimaal, de 3.2 heeft iets meer kracht onderin naar mijn gevoel.quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:38 schreef yup het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk sneller een M3 GT of een M3 3.2 liter
Beide E36...
GT heeft 5 bak als het goed is, en 3.2 liter 6 bak. Verder 295 (als het goed is) pk vs 321...
Ja dus wel.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:07 schreef yup het volgende:
En met een handbak kan het dan wel
Dus is de handbak begrenst in 1Lijkt me niet toch...
Ja. Krijg je wheelspin, schiet je toerental met een hoge vaart omhoog en onderbreekt hij bij 4160 RPM de ontsteking even. Daarna vervroegd hij de timing waardoor het als een 'flatspot' voelt in de toerenrange. Heb je dus even wheelspin, en daarna pakt hij weer op.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:10 schreef Repeat het volgende:
je kan toch ook wel wielsping < 4k toeren krijgen neem ik aan? Netzoals dat je ook je koppeling kunt webranden < 4k....
Klopt, zit ook geen toerenbegrenzer op, maar je mist gewoon iets aan power van 4000 tot 7000 RPM in zijn 1e versnelling.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:14 schreef JWD het volgende:
Het is mij eigenlijk nog nooit opgevallen dat hij bij 4k rpm gelimiteerd is, naar mijn weten kan je hem gewoon doortrekken tot de toerenbegrenzer.
Op Zandvoort heb ik het vaak gebruikt maar vooral met de eerste SMG software versies had je al snel dat hij na 2 of 3 keer in noodloop schoot.
Tegenwoordig kan je bij SMG2 en 3 maar eens in de zoveel tijd de launch/burnout mode gebruiken.
Als je overigens heel rap je voet op het gaspedaal zet en vol gas geeft laat hij ook de koppeling licht schieten, 't scheelt een paar tienden van een seconde maar in principe werkt het net zo goed.
neem dan een halflederen of volledig lederen sportinterieur... dat is zooooo goed voor je rug en je vermoeidheidquote:Op woensdag 25 januari 2006 09:18 schreef essiedepessie het volgende:
http://www.akto.nl/index4.htm
Weet iemand nog een bedrijf als bijvoorbeeld deze die lederen interieurs uit sloopwagens leveren, ik ben op zoekn naar een leren interieur uit de nieuwe 3 serie e90.
Iemand enig idee?
Jij hoort slaag te krijgen, beetje ons lekker maken dat je met een M5 V10 mag rijden :/quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:47 schreef Youp het volgende:
damn... mn stage bij BMW zit er opna een half jaar....
als afsluiter vandaag wel een E60 M5 mogen rijden![]()
wat een bak
dat loopt als een tierelier op de normal mode... en dan douw je op de power button... en dan loopt t nog harder![]()
tering, ik moet de loterij winnen
oh dat is de 335 turbo zeker.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 08:57 schreef Hyperdude het volgende:
Video van nieuwe E92.
Nog wel een beetje gecamoufleerd, maar wel met goed geluid
http://www.automotorsport.se/tv/?m=56
dude... van een kant moet je blij zijn dat je niet in zo'n ding hebt gereden... dan weet je pas echt wat je mistquote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:57 schreef yup het volgende:
[..]
Jij hoort slaag te krijgen, beetje ons lekker maken dat je met een M5 V10 mag rijden :/
alleen daarom al zou je zon opleiding gaan doenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:47 schreef Youp het volgende:
damn... mn stage bij BMW zit er opna een half jaar....
als afsluiter vandaag wel een E60 M5 mogen rijden![]()
wat een bak
dat loopt als een tierelier op de normal mode... en dan douw je op de power button... en dan loopt t nog harder![]()
tering, ik moet de loterij winnen
dan moet je nog bij zo'n stagebedrijf terecht zien te komen... en dan moeten ze daar nog vinden dat je kan rijden.. en dan als je veel geluk hebt mag je dat spul rijdenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:02 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
alleen daarom al zou je zon opleiding gaan doen
mn zweeds iets niet zo goed, maar er staat iets van V8 en M3 onderquote:
Als ie goed rijdt/remt/stuurt en er zit nog een (groot deel van een)jaar APK op gewoon kopen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 18:04 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
ik ga morgen ws bij een 318i kijken uit 1990 4 deurs
alleen dat ding blijkt dus al 3 ton weg te hebben... hij moet 600 euro kosten
elec raampjes, schuifdak, cv, airbag, stuurbekrachtiging.
is 3 ton echt te veel of kan die dat makkelijk hebbe
Vanochtend even bij mijn Porsche connectie langsgeweest, 993/993S schijven+ klauwen zouden prima passen, iig. met 18 inch velgen., ware het niet dat de ET-waarde totaal niet meer klopt. en dat is ook niet voldoende te compenseren.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:10 schreef Five_Aces het volgende:
Mja ik weet er wel een aantal die met Zimmerman rijden en er verder totaal geen problemen mee hebben (onder E36 M3's straat gebruik en een enkele keer rondje nurburgring) Maar dat ze eerder kunnen scheuren bij zwaar gebruik staat wel vast. Je kan ook gegroefde nemen van oa stoptech, maar nadeel van gegroefd is dat de blokken iets harder slijten. Stoptech kost $ 118 per stuk volgens hun site.
In je eerdere post had je het over een 318i, dat is een 4 cylinderquote:Op zaterdag 28 januari 2006 20:15 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
ja dat is een 6 pitter, hij heeft tot november nog apk. zit NAP bij
o bedoelde je dat.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 20:23 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
ja jij hebt een 325, dat is de 6er, die zal er al minder moeite mee hebben denk ik met zulke kilometers
Dat is ook grote onzin, een 6 cylindertje leeft niet langer als een 4 hoor.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 20:23 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
ja jij hebt een 325, dat is de 6er, die zal er al minder moeite mee hebben denk ik met zulke kilometers
Anders bouw je deze weer ff op, is maar 5 keer over de kop gegaan. Gast kan echt niet rijden!:quote:Op zaterdag 28 januari 2006 13:12 schreef Youp het volgende:
en ik mis t nu alen tenzij ik de lotto win is de kans dat ik er nog eens in een rij erg erg klein... mjah mn volgende stage periode misschien weer... maar daarna...?
Meer geld dan kunde!!quote:Op zondag 29 januari 2006 10:21 schreef minicooperS het volgende:
wat een debiel zeg!!! niet geraakt aan de voor of achterkant, alleen maar over de kop geslagen
En daar durft ie nog 15k voor te vragenquote:Op zondag 29 januari 2006 08:51 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Anders bouw je deze weer ff op, is maar 5 keer over de kop gegaan. Gast kan echt niet rijden!:![]()
http://cgi.ebay.com/ebaym(...)dZ1QQsspagenameZWDVW
[afbeelding]
M5 blok kost bij BMW 19500 EUR ( in Duitsland)quote:Op zondag 29 januari 2006 11:50 schreef truSteh het volgende:
[..]
En daar durft ie nog 15k voor te vragen? Ik bied 500
knap van je dat je al precies weet wat er gebeurd is en daarom kunt zeggen dat hij niet kan rijden...quote:Op zondag 29 januari 2006 08:51 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Anders bouw je deze weer ff op, is maar 5 keer over de kop gegaan. Gast kan echt niet rijden!:![]()
http://cgi.ebay.com/ebaym(...)dZ1QQsspagenameZWDVW
[afbeelding]
Waarom zou je zo een maximaal getunede blok nog meer gaan tunenquote:Op zondag 29 januari 2006 12:04 schreef ForumGek het volgende:
Kennis/klant van me gaat een M6 kopen, en dan nog wat tunen ofzo via BMW zodat er 525PK'tjes in zitten !! Wordt wel een gave bak dan, huidige A8 4.2FSI Quattro had ie al 3 jaar (demo-model) en vond het tijd voor iets anders
!
zeg dat tegen die RS4, RS6 knakkersquote:Op zondag 29 januari 2006 13:36 schreef yup het volgende:
[..]
Waarom zou je zo een maximaal getunede blok nog meer gaan tunen
Die kennis van je is gek, dat zegi k je alleen. Dat pk verschil merk je niet weet ik zeker.
Origineel laten die shit.
Uhhh dat zijn turbo blokjes.quote:Op zondag 29 januari 2006 13:40 schreef Repeat het volgende:
[..]
zeg dat tegen die RS4, RS6 knakkersMaarja die blokken zijn natuurlijk ook veel beter te tunen.
Weet inderdaad dat dat op E36 M3's ook gedaan is, maar of het op E46's past? E46 330i remmen worden ook wel vaker op E36's gezet dus wat dat betreft zou het kunnen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 20:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Vanochtend even bij mijn Porsche connectie langsgeweest, 993/993S schijven+ klauwen zouden prima passen, iig. met 18 inch velgen., ware het niet dat de ET-waarde totaal niet meer klopt. en dat is ook niet voldoende te compenseren.
Jammer, want dat was volgens mij een redelijk betaalbare (gereviseerde 993 klauwen ong 100 ex per stuk) en stoere oplossing geweest.
Ik ga mij verder in de materie verdiepen, anders maar ff een M3 setje klauwen regelen
Als die al passen
Moet toch iets met je geldquote:Op zondag 29 januari 2006 13:42 schreef yup het volgende:
[..]
Uhhh dat zijn turbo blokjes.
Een M5 V10 is een tot de "edge" getunede V10 die 8000+ rpm kan draaien...
Een RS6 is een V8 met 2 turbo's erop. Dat kan oma op rollator nog tunen
Doe mij ook een 4.2 FSI blok van 3 jaar oud!quote:Op zondag 29 januari 2006 12:04 schreef ForumGek het volgende:
Kennis/klant van me gaat een M6 kopen, en dan nog wat tunen ofzo via BMW zodat er 525PK'tjes in zitten !! Wordt wel een gave bak dan, huidige A8 4.2FSI Quattro had ie al 3 jaar (demo-model) en vond het tijd voor iets anders
!
Uhhh bij die M3 3.0 reken maaro p een revisie hoor...quote:Op zondag 29 januari 2006 13:52 schreef M5 het volgende:
[..]
Doe mij ook een 4.2 FSI blok van 3 jaar oud!.
De eerste Audi met 4.2 FSI is de RS4 van afgelopen jaar en nu in de Q7.
ff wat anders, heb een E36 M3 3.0 te koop zien staan, is dat blok nog betrouwbaar met 193k op de teller?
link naar auto in kwestie
Ze klinken ook wel lekker..corvette van afgelopen jaarquote:Op zondag 29 januari 2006 13:51 schreef Repeat het volgende:
tof zeg, dat je wel eens dikke auto's mag bekijken
op zich zoek ik nog zo'n blokkie voor mijn E30, maar ik vind deze te prijzig, zeker voor 1 waarvan je niet weet oftie wel werktquote:Op zondag 29 januari 2006 08:51 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Anders bouw je deze weer ff op, is maar 5 keer over de kop gegaan. Gast kan echt niet rijden!:![]()
http://cgi.ebay.com/ebaym(...)dZ1QQsspagenameZWDVW
[afbeelding]
Probleem is dat de punten waar de stuurstang en draagarm vastzitten aan de "ashals"( zo noemt BMW dat op ETK, ding waar schijf, draagarm en stuurstang aan vastzittenquote:Op zondag 29 januari 2006 13:46 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Weet inderdaad dat dat op E36 M3's ook gedaan is, maar of het op E46's past? E46 330i remmen worden ook wel vaker op E36's gezet dus wat dat betreft zou het kunnen.
Als je zoiets doet dan kan je er ook nog een spacer tussen steken past het misschien wel.
quote:Op zondag 29 januari 2006 08:51 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Anders bouw je deze weer ff op, is maar 5 keer over de kop gegaan. Gast kan echt niet rijden!:![]()
http://cgi.ebay.com/ebaym(...)dZ1QQsspagenameZWDVW
[afbeelding]
mjah ik heb een E34 M5 3,8 gereden met 280k op de klok... ding liep als een klokje... t kan allemaalquote:Op zondag 29 januari 2006 13:54 schreef yup het volgende:
[..]
Uhhh bij die M3 3.0 reken maaro p een revisie hoor...
Hij is wat robuuster dan de 3.2 dat zeker. Maar toch je moet op een revisie rekenen... Uiteraard hangt van de staat af. Dus zonder de auto zelf te zien, zonder c ompressie test weet je weinig...
Ik vond hem zonder mooier eerlijk gezegdquote:Op maandag 30 januari 2006 15:28 schreef vwk het volgende:
Heb m'n spoilert binnen
[afbeelding]
Linker auto, origineel M3 GT 8)
idd zegquote:Op maandag 30 januari 2006 15:30 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ik vond hem zonder mooier eerlijk gezegd![]()
![]()
![]()
mijn ideequote:Op maandag 30 januari 2006 20:31 schreef Tommeh het volgende:
Vind het ook geen mooie spoiler. Die van five aces heeft toch mn voorkeur maar het is een kwestie van smaak.
vreemd... bij de 645 gaat de tellert toch wel tot 260... en dan gaat de toerenteller nog ietsie door en dan ineens *pof* houdt t op met trekken...quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:31 schreef JWD het volgende:
Hier JWD live vanuit Oostenrijk
De Autobahn was weer een feest, alleen erg jammer dat BMW nog steeds z\'n auto\'s strict op 250 KMH (tellersnelheid) begrensd.
Op de GPS kwam ik niet eens verder dan 243.
Volgende upgrade dus, software van DMS en limiter removal.
Handeling in de sneeuw van de 535d is ook super... toch mis ik een beetje de 4x4 van de X5 hier
Het onderstaande plaatje kan ik jullie natuurlijk niet onthouden.
[afbeelding]
Misschien moet je ook eens op je buitentemp metertje kijken?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:31 schreef JWD het volgende:
Hier JWD live vanuit Oostenrijk
De Autobahn was weer een feest, alleen erg jammer dat BMW nog steeds z'n auto's strict op 250 KMH (tellersnelheid) begrensd.
Op de GPS kwam ik niet eens verder dan 243.
maar er staat niks om op te reageren... of was het sarcastischquote:Op zondag 5 februari 2006 12:07 schreef Repeat het volgende:
[..]
misschien moet je er even op reageren :\')
Ceci n'est pas une poste?quote:
dat slaat nergens op yup... want het is een begrenzer die kijkt "oh we rijden 250km/h" >> TSAK en het trekken stopt... het is geen begrenzing op motorvermogen ofzo... (ja, eigenlijk wel maar de begrenzing gaat pas aan wanneer je 250km/h haalt)quote:Op zondag 5 februari 2006 00:37 schreef yup het volgende:
Wel raar want wat ik had gehoord van Audi en BMW berichten is dat ze de auto\'s zo begrenzen dat ze in alle gevallen 250 km/u kunnen halen.
Dus ook bergop of met tegenwind... Vandaar dat ze vaak ook wat harder lopen, niet dat ik ervaring mee heb, maar heb wel een paar filmpjes waar je dat ziet (E46 330i, BMW E46 M3 etc.)
Ik begrijp wat je bedoelt, maar waarom loopt een E46 M3 dan 275 km/u op de teller ? En dat is echt geen 250 echte km/u hoor. DAt is wel wat meer...quote:Op zondag 5 februari 2006 14:42 schreef Youp het volgende:
[..]
dat slaat nergens op yup... want het is een begrenzer die kijkt \"oh we rijden 250km/h\" >> TSAK en het trekken stopt... het is geen begrenzing op motorvermogen ofzo... (ja, eigenlijk wel maar de begrenzing gaat pas aan wanneer je 250km/h haalt)
een autoteller wijkt boven de 100km/h +- 10% af... you do the mathquote:Op zondag 5 februari 2006 14:54 schreef yup het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt, maar waarom loopt een E46 M3 dan 275 km/u op de teller ? En dat is echt geen 250 echte km/u hoor. DAt is wel wat meer...
Hang er een GPS device in (pda met gps muis), installeer gps tuner en kijk dan eens. Om een voorbeeld te geven, heb dit getest in mijn Astra GTC 1.9cdti 120pkquote:Op zondag 5 februari 2006 15:26 schreef Youp het volgende:
[..]
een autoteller wijkt boven de 100km/h +- 10% af... you do the math
Dat is geen feit hoor, verschilt bij elke auto.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:26 schreef Youp het volgende:
[..]
een autoteller wijkt boven de 100km/h +- 10% af... you do the math
+-10% boven 100 zeg ik tochquote:Op zondag 5 februari 2006 16:45 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Dat is geen feit hoor, verschilt bij elke auto.
Dat vage GPS ding is een Stinger DSI, voor ritregistratie enzoquote:Op zondag 5 februari 2006 19:26 schreef Repeat het volgende:
3500 toeren bij 250 km/u is wel relaxed![]()
edit: ow ik zie het al, tis een diesel
maar waarom heb je zo\\\\\\\'n vaag gps ding erin zitten als ik mag vragen
en zit er een smurf naast je ofzo?
waar is je sleutel??quote:Op zondag 5 februari 2006 17:36 schreef JWD het volgende:
Zo, we zijn weer terug in NL
De logica achter de begrenzers van BMW snap ik ook nog niet helemaal, bij de M3 klapt hij er bij 260kmh op de teller in en bij de 535d op 255kmh in de HUD (head-up display).
In onderstaand filmpje kan je goed zien dat de begrenzer z\'n werk doet, je ziet namelijk het Diesel verbruik omlaag gaan op de verbruikmeter (zie pijl).
Hij gaat dus zowaar zuinig rijden wanneer hij z\'n topsnelheid bereikt![]()
Op bepaalde fora spreekt men over DMS getunede 535d\'s (344pk) die 270kmh+ halen, ben benieuwd...
Filmpje: KLIK
\"ja de teller gaat ook niet verder\"quote:Op zondag 5 februari 2006 17:36 schreef JWD het volgende:
Zo, we zijn weer terug in NL
De logica achter de begrenzers van BMW snap ik ook nog niet helemaal, bij de M3 klapt hij er bij 260kmh op de teller in en bij de 535d op 255kmh in de HUD (head-up display).
In onderstaand filmpje kan je goed zien dat de begrenzer z\\\'n werk doet, je ziet namelijk het Diesel verbruik omlaag gaan op de verbruikmeter (zie pijl).
Hij gaat dus zowaar zuinig rijden wanneer hij z\\\'n topsnelheid bereikt![]()
Op bepaalde fora spreekt men over DMS getunede 535d\\\'s (344pk) die 270kmh+ halen, ben benieuwd...
Filmpje: KLIK
Keyless-go, sleutel zit dus in mijn broekzakquote:
Cool! 535d, echt een waanzinnig ding is dat!quote:Op zondag 5 februari 2006 17:36 schreef JWD het volgende:
Zo, we zijn weer terug in NL
De logica achter de begrenzers van BMW snap ik ook nog niet helemaal, bij de M3 klapt hij er bij 260kmh op de teller in en bij de 535d op 255kmh in de HUD (head-up display).
In onderstaand filmpje kan je goed zien dat de begrenzer z\'n werk doet, je ziet namelijk het Diesel verbruik omlaag gaan op de verbruikmeter (zie pijl).
Hij gaat dus zowaar zuinig rijden wanneer hij z\'n topsnelheid bereikt![]()
Op bepaalde fora spreekt men over DMS getunede 535d\'s (344pk) die 270kmh+ halen, ben benieuwd...
Filmpje: KLIK
waarom zou je ritregistratie doen?quote:Op zondag 5 februari 2006 19:37 schreef JWD het volgende:
[..]
Dat vage GPS ding is een Stinger DSI, voor ritregistratie enzo.
Enneh.... een smurf? Ik heb alleen mijn vriendin bij me![]()
Zit ingebouwde correctie in, bij 150 km/u heb ik 3 km afwijking (gemeten op dyno) en met GPS rij ik 275 als ik 285 op de teller heb.quote:Op zondag 5 februari 2006 19:35 schreef Youp het volgende:
[..]
+-10% boven 100 zeg ik toch
afwijking kan je niet vermijden... wielen slippen nl. een aantal procent door... en hoe harder je rijdt hoe meer ze doorslippen...
ah dat is wel cool, dat wist ik nietquote:Op maandag 6 februari 2006 01:37 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Zit ingebouwde correctie in, bij 150 km/u heb ik 3 km afwijking (gemeten op dyno) en met GPS rij ik 275 als ik 285 op de teller heb.
Die tellers van BMW zijn duivels nauwkeurig, wat er op de OBC staat klopt bij mij nagenoeg met GPS. Teller zelf wijkt dan wat af naar boven, dat is ingeprogrammeerd.
Is ook de reden dat de limiter bij een M3 op 260 inkomt, ze zijn begrensd op het digitale signaal, dus 250 km/u op de OBC.
Klopt, in de OBC wordt het heel nauwkeurig weergegeven, bij de X5 had je zo'n diagnostics menu waardoor je de snelheid digitaal kon weer laten geven, dit was op +/- 1km/h na gelijk aan wat je op de GPS zag.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:37 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Die tellers van BMW zijn duivels nauwkeurig, wat er op de OBC staat klopt bij mij nagenoeg met GPS. Teller zelf wijkt dan wat af naar boven, dat is ingeprogrammeerd.
Nee, op de vlakke weg deed deze ongeveer 230 op de teller.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:06 schreef JWD het volgende:
[..]
Klopt, in de OBC wordt het heel nauwkeurig weergegeven, bij de X5 had je zo'n diagnostics menu waardoor je de snelheid digitaal kon weer laten geven, dit was op +/- 1km/h na gelijk aan wat je op de GPS zag.
Neemt nog niet weg dat ik niet begrijp waarom ze op verschillende snelheden gelimit worden.
Met een 525d heuvel af 260kmh halen zou kunnen, hoogstwaarschijnlijk omdat deze geen begrenzer hebben aangezien deze onder normale omstandigheden niet in de buurt van de 250 komt, het moet overigens wel een enorme heuvel zijn geweest waar je vanaf kwam met windkracht 12 in je rug om 260 te halen.
Wow, 260 en dan dat Diesel verbruik!quote:Op maandag 6 februari 2006 12:17 schreef wh00t het volgende:
[..]
Nee, op de vlakke weg deed deze ongeveer 230 op de teller.
En die 260 was wel een opgave ja en het was een enorme heuvel maar ik stond best wel verbaasd hoe makkelijk hij doorliep. En vanwege de mooie 4 baans weg hoefde je gelukkig niet veel te remmen en had ik ook nog tijd voor het maken van foto's..
Begonnen natuurlijk met 240, 245, 250, 255, 257, 258 en toen keihard juichen
Ja, ik stond er zelf ook verbaasd van...quote:Op maandag 6 februari 2006 12:33 schreef JWD het volgende:
[..]
Wow, 260 en dan dat Diesel verbruik!
Ik kreeg hem ook bij het heuvel af niet voorbij de 256, is ook logisch want de luchtweerstand bij 250kmh heeft veel meer invloed dan dat beetje zwaartekracht wat mee gaat werken.
Toch snap ik niet hoe je dit ooit gehaald hebt, je rijdt namelijk in DS en naar mijn weten schakelt hij dan niet naar z'n 6, dus zouden je toeren veel hoger moeten zijn.
En dan dat Diesel verbruik, bij plankgas zou je echt wel meer dan 20l per 100km moeten verbruiken.
Ik zeg niet dat ik je niet geloof, maar als het waar is is het een unieke prestatie![]()
vergeet de knoflooksaus nietquote:Op maandag 6 februari 2006 08:44 schreef EViL_TWiN het volgende:
Hey peepz,
Ten eerste vette topic, maar ik zal gelijk even toe de point komen, ik wil een E36 325i gaan kopen uit 92 kan iemand me tips geven waar ik op moet letten enzo. Ik heb namelijk gehoord dat deze vrij veel mankementen kunnen hebben...
Nog een vraag hoe voel je bij een testrit of een auto is afgetrapt ?
Nou, bij voorbaat dank, zo te horen zijn hier behoorlijk wat BMW kennersdus ik denk dat ik hier aan juiste adres ben voor dit soort vragen...
OVerdrijver.quote:
een 325 E36 uit 1992 is gewoon voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Wel een 325 willen, maar er geen geld voor willen betalen, dan kom je uit bij 1992 modellen. En je kan er op rekenen dat die dingen afgeneukt zijn....quote:Op maandag 6 februari 2006 16:51 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
OVerdrijver.
De grootste problemen zijn gewoon dat die dingen slecht onderhouden worden en afgeragd zijn..
Dat is wat ik min of meer bedoelquote:Op maandag 6 februari 2006 16:55 schreef Repeat het volgende:
[..]
een 325 E36 uit 1992 is gewoon voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Wel een 325 willen, maar er geen geld voor willen betalen, dan kom je uit bij 1992 modellen. En je kan er op rekenen dat die dingen afgeneukt zijn....
645Ci... de 630i was toen nog nieteens uitquote:Op maandag 6 februari 2006 15:29 schreef Inorbit het volgende:
wat is het een 630?
Om maar iets te noemen: Seat Leon TDi 150 pk op v-max (230+ ): verbruik ging naar 1:6-7 oid...quote:Op maandag 6 februari 2006 12:33 schreef JWD het volgende:
[..]
Wow, 260 en dan dat Diesel verbruik!
Ik kreeg hem ook bij het heuvel af niet voorbij de 256, is ook logisch want de luchtweerstand bij 250kmh heeft veel meer invloed dan dat beetje zwaartekracht wat mee gaat werken.
Toch snap ik niet hoe je dit ooit gehaald hebt, je rijdt namelijk in DS en naar mijn weten schakelt hij dan niet naar z'n 6, dus zouden je toeren veel hoger moeten zijn.
En dan dat Diesel verbruik, bij plankgas zou je echt wel meer dan 20l per 100km moeten verbruiken.
Ik zeg niet dat ik je niet geloof, maar als het waar is is het een unieke prestatie![]()
Ik heb mijn oude 1992 325 coupé net ingeruild. Hij is alweer doorverkocht. En degene die hem heeft gekocht heeft voor 3250 (vraagprijs) heeft een prima otoo met 192 PK, top boven de 230 en een functionerende airco, en 220000 KM op de tellerquote:Op maandag 6 februari 2006 16:55 schreef Repeat het volgende:
[..]
een 325 E36 uit 1992 is gewoon voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Wel een 325 willen, maar er geen geld voor willen betalen, dan kom je uit bij 1992 modellen. En je kan er op rekenen dat die dingen afgeneukt zijn....
oehhhhquote:Op maandag 6 februari 2006 17:32 schreef Youp het volgende:
[..]
645Ci... de 630i was toen nog nieteens uitdit was vlak na de introductie....
Thx;) hier heb ik teminste wat aanquote:Op maandag 6 februari 2006 19:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb mijn oude 1992 325 coupé net ingeruild. Hij is alweer doorverkocht. En degene die hem heeft gekocht heeft voor 3250 (vraagprijs) heeft een prima otoo met 192 PK, top boven de 230 en een functionerende airco, en 220000 KM op de teller
En sowiezo wordt ik een beetje moe van al dat gepiep over oude bakken. Je moet gewoon een goede kopen en niet te bang zijn voor een paar kilometers op de teller en een paar jaar achter de rug. Een goede 13 jaar oude 325 is altijd nog een betere otoo dan een 3 jaar oude 316
En voor wat betreft de "Knoflookgeur" opmerkingen hierboven:
Mijn stelling voor vandaag:
De gemiddelde Turk heeft meer verstand van goede otoos "voor weinig" dan de gemiddelde NL boerenkinkel![]()
Je moet oa. letten op de volgende zaken:
-trillen bij remmen, schijven krom/voorwielophanging versleten
-schone olie+ schone koelvloeistof/letten op koppakking dus.
-roest, mn. bij achterwielkasten/bumper
-koppeling pakt goed?begint niet te rammelen/klappen bij 5 minuten start/stop file verker.
weet niet of je de topics een beetje gevolgd hebt... maar ik heb nog wel veel spannendere dingen gereden dan een 645Ciquote:Op maandag 6 februari 2006 20:14 schreef Inorbit het volgende:
[..]
oehhhh. dan is het nu zeker wel wennen om met al die power van de astra om te gaan
fijne streekquote:Op maandag 6 februari 2006 21:35 schreef Sjoewe het volgende:
Gespot Deel 23
Voor wie binnenkort overweegt om een tweedehands setje alpina's te kopen
Klopt, ik heb ook alleen nog maar 325's gezien zonder die kappen op de veerpoten.quote:Op maandag 6 februari 2006 22:59 schreef Hyperdude het volgende:
die zwarte dingen op de veerpoten zien er ook anders uit dan bij een 325.
Heb je de laatste 7 cijfers van het chassisnummer?
stop ik 'm even in de ETK
Die redenering biedt wel perspectief voor de 760iquote:Op donderdag 9 februari 2006 09:41 schreef yup het volgende:
Ik zie vaak een 30i
Geen tikfout :-)
Halen ze volgens mij de 1 eraf.
Allergrappigste reactie die ik ooit heb gehoord, woooww kijk die BMW 120i, is dat een 1.2 motor![]()
Ik dacht echt van, whatever, maar heb die meneer wel effe gecorrigeerd dat er een 2 liter blok in zat, en geen een of ander knaken 1.2tje![]()
haha, dus daarom is de 850 CSi zo gruwelijk zwaar.quote:Op donderdag 9 februari 2006 11:19 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Die redenering biedt wel perspectief voor de 760i
75 ex btwquote:Op donderdag 9 februari 2006 22:37 schreef Virus.NL het volgende:
Wat is de commerciële uurprijs voor een BMW-monteur bij de dealer?
Heb namenlijk nogal een dure beurt gehad en een offerte meegekregen voor 'wat dingetjes' die nog moeten gebeuren....
Je moet dan ook niet naar de dealer gaan als de garantie afgelopen isquote:
ach... ze hebben de beste apparatuur (denk aan DIS en SSS etc.) om uit te lezen en te programmeren (met een universele tester kan je gewoon bijna niks bij zo'n bak) ze leveren goede service, wanneer je auto 50km verderop gebracht moet worden wordt dit gedaan, ook worden klanten als ze dat willen kostenloos opgehaald en/of thuisgebracht, ze gebruiken hoogwaardig spul (geen "Heuts" microfilter in je airco bv.) ze lopen echt alle punten na bij onderhoud, iets als een brandstoffilter bij een benzine auto wordt daadwerkelijk tijdig vervangenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 07:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je moet dan ook niet naar de dealer gaan als de garantie afgelopen is![]()
naaaaaaais!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 20:18 schreef vwk het volgende:
Final pics:
Van de bovenkant:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bas creatief lambdasondes verlengd:
[afbeelding]
[afbeelding]
Einddemper heeft geen mantel meer, maar ach B):
[afbeelding]
Mooi doorgelast:
[afbeelding]
[afbeelding]
Spruitstuk van onderen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn garage heeft ook (bijna) alle BMW spullen en compu zooi. Tot 1999 dealer geweest ofzo, maar moesten toen kiezen tussen of enorm uitbreiden of dealer af. Hebben ze gelukkig voor het laatste gekozen. Bovendien lopen daar nog oude mannetjes rond die nog wel weten hoe een E30/E36 in elkaar zitquote:Op zaterdag 11 februari 2006 01:17 schreef Youp het volgende:
[..]
ach... ze hebben de beste apparatuur (denk aan DIS en SSS etc.) om uit te lezen en te programmeren (met een universele tester kan je gewoon bijna niks bij zo'n bak) ze leveren goede service, wanneer je auto 50km verderop gebracht moet worden wordt dit gedaan, ook worden klanten als ze dat willen kostenloos opgehaald en/of thuisgebracht, ze gebruiken hoogwaardig spul (geen "Heuts" microfilter in je airco bv.) ze lopen echt alle punten na bij onderhoud, iets als een brandstoffilter bij een benzine auto wordt daadwerkelijk tijdig vervangenetc. bij problemen hebben ze de beste feedback, direct vanuit BMW nederland en anders zelfs direct vanuit Munchen
t is maar net wat je wil...ik vind dat wanneer je een sjieke BMW rijdt je niet moet miepen over een beetje onderhoudskosten
net zoals dat je niet moet miepen over brandstofverbruik, verzekeringspremie, etc.
t scheelt natuurlijk wel een boel dat ze dealer geweest zijnquote:Op zondag 12 februari 2006 19:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mijn garage heeft ook (bijna) alle BMW spullen en compu zooi. Tot 1999 dealer geweest ofzo, maar moesten toen kiezen tussen of enorm uitbreiden of dealer af. Hebben ze gelukkig voor het laatste gekozen. Bovendien lopen daar nog oude mannetjes rond die nog wel weten hoe een E30/E36 in elkaar zit![]()
Ik koop eigenlijk nooit een nieuwe otoo (wie wel, schat 75 % leaseverkoop bij BMW) en ik heb ook niet zo'n zin aan die patsergebouwen mee te betalen. En leuke meiden bij de receptie zijn leuk om vanalles mee te doen, behalve aan mijn otoo zitten; ik loop liever direct door naar de werkplaats. Daar mag je bij de dealer al bijna niet meer komen.![]()
Jouw verhaal klopt natuurlijk ook wel; ieder zo het zijne.
jaquote:Op zondag 12 februari 2006 19:38 schreef Hyperdude het volgende:
He Youp,
Heb je al ontwennigsverschijnselen van je stage
gelukkig niet, wat ik momenteel aan het uitvoeren ben op school vind je in dit topic: [project]Opel Astra F GTquote:of moet je nu allemaal verslagen ed. maken?
was het maar zo...quote:Of hebben ze je gevraagd om de M-modellen in te rijden voor klanten die daar geen tijd voor hebben?![]()
heh? hoe bedoel je dat?quote:Op zondag 12 februari 2006 19:48 schreef Hyperdude het volgende:
Ach, kan je goed oefenen voor je tii.
Wat voor prent.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:52 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Vandaag weer een prent aan de broek. 189e.
Buiten. 40 Te hard dit keer.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:20 schreef yup het volgende:
[..]
Binnen buiten bebouwde kom en hoe hard.
40 km/h is buiten de bebouwde kom op een autoweg ¤280 en op de autosnelweg ¤234 ehquote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:21 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Buiten. 40 Te hard dit keer.
Oh het was een staande houding, ja dan heb je mazzel gehad ja. Dan kan hij ook lopen te overdrijven natuurlijk, of heb je de snelheid ook gezien op zijn camerabeeld o.i.d?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:34 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Dan heb ik dus mazzel gehad. Er staat geen snelheid op het papiertje, maar alleen een bedrag.
wat is dit dan voor een putmerk als er onderdelen dan maar 50k km meegaanquote:Op zondag 12 februari 2006 20:07 schreef Hyperdude het volgende:
Voor de E46 rijders breken eindelijk goede tijden aan. Meyle draagarmen met 30 jaar "garantie"
http://www.meyle.com/html/index.php
Gelukkig zijn die van mij net voor de aanschaf gedaan, maar omdat die dingen gemiddeld toch maar 50000 km meegaan lijkt mij dit een goed product.![]()
50kkm is ook overdreven BS.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:56 schreef Repeat het volgende:
[..]
wat is dit dan voor een putmerk als er onderdelen dan maar 50k km meegaan
ERG overdrevenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:10 schreef yup het volgende:
[..]
50kkm is ook overdreven BS.
Maar draagarmen zijn bij meer merken een probleem hoor, mompelt iets over Passat, Golf 4, Bora, verschillende Audi's etc waar ze bij bosjes gaan sneuvelen
Het was een lasercontrole. Nee hij heeft niets van bewijs laten zien en er staat ook geen snelheid op. Alleen een bedrag van 189,-.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:09 schreef Hugster het volgende:
[..]
Oh het was een staande houding, ja dan heb je mazzel gehad ja. Dan kan hij ook lopen te overdrijven natuurlijk, of heb je de snelheid ook gezien op zijn camerabeeld o.i.d?
BMW Original Teil!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:56 schreef Repeat het volgende:
[..]
wat is dit dan voor een putmerk als er onderdelen dan maar 50k km meegaan
Klinkt lekkerquote:Op donderdag 16 februari 2006 08:40 schreef vwk het volgende:
Soundcheck van de complete M3 uitlaat:
klik
Voertuigsoort Personenautoquote:Op donderdag 16 februari 2006 17:58 schreef Mr._T-Rex het volgende:
[..]
Klinkt lekker
Is het trouwens een E36? Ik kan het niet goed zien omdat het zo donker is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |