abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34747756
Wel raar want wat ik had gehoord van Audi en BMW berichten is dat ze de auto's zo begrenzen dat ze in alle gevallen 250 km/u kunnen halen.

Dus ook bergop of met tegenwind... Vandaar dat ze vaak ook wat harder lopen, niet dat ik ervaring mee heb, maar heb wel een paar filmpjes waar je dat ziet (E46 330i, BMW E46 M3 etc.)
  zondag 5 februari 2006 @ 11:28:42 #202
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34753251
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:31 schreef JWD het volgende:
Hier JWD live vanuit Oostenrijk
De Autobahn was weer een feest, alleen erg jammer dat BMW nog steeds z'n auto's strict op 250 KMH (tellersnelheid) begrensd.
Op de GPS kwam ik niet eens verder dan 243.
Misschien moet je ook eens op je buitentemp metertje kijken?
De mijne piept onder de 3+ graden, dan lijkt mij 250 hard zat
Opvriezende weggedeeltes/schaduw/bruggen enzo!

Mijn 330 touring is vlgns mij ook op Vmax begrensd, als je die eraf haalt loopt ie even later in de toerenbegrenzing. Overigens denk ik dat het sowiezo bij 251 sowiezo afgelopen is.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_34753822
pi_34754165
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:05 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

misschien moet je er even op reageren :')
pi_34754360
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:07 schreef Repeat het volgende:

[..]

misschien moet je er even op reageren :\')
maar er staat niks om op te reageren... of was het sarcastisch
  zondag 5 februari 2006 @ 12:15:33 #207
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34754380
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:53 schreef Repeat het volgende:
.....


.....
Ceci n'est pas une poste?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_34754638
het was dus gewoon een overbodige post die ik heb weggehaald voor de sherlocks onder ons
pi_34760563
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:37 schreef yup het volgende:
Wel raar want wat ik had gehoord van Audi en BMW berichten is dat ze de auto\'s zo begrenzen dat ze in alle gevallen 250 km/u kunnen halen.

Dus ook bergop of met tegenwind... Vandaar dat ze vaak ook wat harder lopen, niet dat ik ervaring mee heb, maar heb wel een paar filmpjes waar je dat ziet (E46 330i, BMW E46 M3 etc.)
dat slaat nergens op yup... want het is een begrenzer die kijkt "oh we rijden 250km/h" >> TSAK en het trekken stopt... het is geen begrenzing op motorvermogen ofzo... (ja, eigenlijk wel maar de begrenzing gaat pas aan wanneer je 250km/h haalt)

Hopeloos benzine verslaafd
pi_34761021
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:42 schreef Youp het volgende:

[..]

dat slaat nergens op yup... want het is een begrenzer die kijkt \"oh we rijden 250km/h\" >> TSAK en het trekken stopt... het is geen begrenzing op motorvermogen ofzo... (ja, eigenlijk wel maar de begrenzing gaat pas aan wanneer je 250km/h haalt)

Ik begrijp wat je bedoelt, maar waarom loopt een E46 M3 dan 275 km/u op de teller ? En dat is echt geen 250 echte km/u hoor. DAt is wel wat meer...
pi_34762221
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:54 schreef yup het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je bedoelt, maar waarom loopt een E46 M3 dan 275 km/u op de teller ? En dat is echt geen 250 echte km/u hoor. DAt is wel wat meer...
een autoteller wijkt boven de 100km/h +- 10% af... you do the math
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 5 februari 2006 @ 16:25:19 #212
32050 Roadster
Heb jij cabrio ofzo?
pi_34764123
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:26 schreef Youp het volgende:

[..]

een autoteller wijkt boven de 100km/h +- 10% af... you do the math
Hang er een GPS device in (pda met gps muis), installeer gps tuner en kijk dan eens. Om een voorbeeld te geven, heb dit getest in mijn Astra GTC 1.9cdti 120pk

http://sjaro.speed.planet(...)ort19cdti_gps196.jpg

Teller stond op dik 210km/u... ik bedoel maar.
If everything is under control, you're not going fast enough!!!
pi_34764804
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:26 schreef Youp het volgende:

[..]

een autoteller wijkt boven de 100km/h +- 10% af... you do the math
Dat is geen feit hoor, verschilt bij elke auto.
  zondag 5 februari 2006 @ 17:36:42 #214
25953 JWD
Renault Sport Spider
pi_34766538
Zo, we zijn weer terug in NL
De logica achter de begrenzers van BMW snap ik ook nog niet helemaal, bij de M3 klapt hij er bij 260kmh op de teller in en bij de 535d op 255kmh in de HUD (head-up display).
In onderstaand filmpje kan je goed zien dat de begrenzer z'n werk doet, je ziet namelijk het Diesel verbruik omlaag gaan op de verbruikmeter (zie pijl).
Hij gaat dus zowaar zuinig rijden wanneer hij z'n topsnelheid bereikt
Op bepaalde fora spreekt men over DMS getunede 535d's (344pk) die 270kmh+ halen, ben benieuwd...

Filmpje: KLIK
1999 Renault Sport Spider - 200 pk - 890kg - 0-100 in 6,2 sec - Top 225 Km/h
pi_34770070
3500 toeren bij 250 km/u is wel relaxed edit: ow ik zie het al, tis een diesel

maar waarom heb je zo\'n vaag gps ding erin zitten als ik mag vragen

en zit er een smurf naast je ofzo?
pi_34770343
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:45 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Dat is geen feit hoor, verschilt bij elke auto.
+-10% boven 100 zeg ik toch

afwijking kan je niet vermijden... wielen slippen nl. een aantal procent door... en hoe harder je rijdt hoe meer ze doorslippen...
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 5 februari 2006 @ 19:37:59 #217
25953 JWD
Renault Sport Spider
pi_34770430
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:26 schreef Repeat het volgende:
3500 toeren bij 250 km/u is wel relaxed edit: ow ik zie het al, tis een diesel

maar waarom heb je zo\\\\\\\'n vaag gps ding erin zitten als ik mag vragen

en zit er een smurf naast je ofzo?
Dat vage GPS ding is een Stinger DSI, voor ritregistratie enzo .
Enneh.... een smurf? Ik heb alleen mijn vriendin bij me
1999 Renault Sport Spider - 200 pk - 890kg - 0-100 in 6,2 sec - Top 225 Km/h
pi_34770608
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:36 schreef JWD het volgende:
Zo, we zijn weer terug in NL
De logica achter de begrenzers van BMW snap ik ook nog niet helemaal, bij de M3 klapt hij er bij 260kmh op de teller in en bij de 535d op 255kmh in de HUD (head-up display).
In onderstaand filmpje kan je goed zien dat de begrenzer z\'n werk doet, je ziet namelijk het Diesel verbruik omlaag gaan op de verbruikmeter (zie pijl).
Hij gaat dus zowaar zuinig rijden wanneer hij z\'n topsnelheid bereikt
Op bepaalde fora spreekt men over DMS getunede 535d\'s (344pk) die 270kmh+ halen, ben benieuwd...

Filmpje: KLIK
waar is je sleutel??
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34770993
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:36 schreef JWD het volgende:
Zo, we zijn weer terug in NL
De logica achter de begrenzers van BMW snap ik ook nog niet helemaal, bij de M3 klapt hij er bij 260kmh op de teller in en bij de 535d op 255kmh in de HUD (head-up display).
In onderstaand filmpje kan je goed zien dat de begrenzer z\\\'n werk doet, je ziet namelijk het Diesel verbruik omlaag gaan op de verbruikmeter (zie pijl).
Hij gaat dus zowaar zuinig rijden wanneer hij z\\\'n topsnelheid bereikt
Op bepaalde fora spreekt men over DMS getunede 535d\\\'s (344pk) die 270kmh+ halen, ben benieuwd...

Filmpje: KLIK
\"ja de teller gaat ook niet verder\"
  zondag 5 februari 2006 @ 20:00:32 #220
25953 JWD
Renault Sport Spider
pi_34771203
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:44 schreef Youp het volgende:

[..]

waar is je sleutel??
Keyless-go, sleutel zit dus in mijn broekzak
1999 Renault Sport Spider - 200 pk - 890kg - 0-100 in 6,2 sec - Top 225 Km/h
pi_34773433
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:36 schreef JWD het volgende:
Zo, we zijn weer terug in NL
De logica achter de begrenzers van BMW snap ik ook nog niet helemaal, bij de M3 klapt hij er bij 260kmh op de teller in en bij de 535d op 255kmh in de HUD (head-up display).
In onderstaand filmpje kan je goed zien dat de begrenzer z\'n werk doet, je ziet namelijk het Diesel verbruik omlaag gaan op de verbruikmeter (zie pijl).
Hij gaat dus zowaar zuinig rijden wanneer hij z\'n topsnelheid bereikt
Op bepaalde fora spreekt men over DMS getunede 535d\'s (344pk) die 270kmh+ halen, ben benieuwd...

Filmpje: KLIK
Cool! 535d, echt een waanzinnig ding is dat!
Apart is overigens dat ik vorig jaar met een 525d (!!) heel Duitsland door ben geweest en op de weg richting Berlijn VET heuvel af 260 op de teller gehaald heb...
pi_34779136
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:37 schreef JWD het volgende:

[..]

Dat vage GPS ding is een Stinger DSI, voor ritregistratie enzo .
Enneh.... een smurf? Ik heb alleen mijn vriendin bij me
waarom zou je ritregistratie doen?
  maandag 6 februari 2006 @ 01:37:52 #223
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34782956
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:35 schreef Youp het volgende:

[..]

+-10% boven 100 zeg ik toch

afwijking kan je niet vermijden... wielen slippen nl. een aantal procent door... en hoe harder je rijdt hoe meer ze doorslippen...
Zit ingebouwde correctie in, bij 150 km/u heb ik 3 km afwijking (gemeten op dyno) en met GPS rij ik 275 als ik 285 op de teller heb.

Die tellers van BMW zijn duivels nauwkeurig, wat er op de OBC staat klopt bij mij nagenoeg met GPS. Teller zelf wijkt dan wat af naar boven, dat is ingeprogrammeerd.

Is ook de reden dat de limiter bij een M3 op 260 inkomt, ze zijn begrensd op het digitale signaal, dus 250 km/u op de OBC.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  maandag 6 februari 2006 @ 08:44:28 #224
123902 EViL_TWiN
EViLTWiN Duo
pi_34785616
Hey peepz,

Ten eerste vette topic, maar ik zal gelijk even toe de point komen, ik wil een E36 325i gaan kopen uit 92 kan iemand me tips geven waar ik op moet letten enzo. Ik heb namelijk gehoord dat deze vrij veel mankementen kunnen hebben...

Nog een vraag hoe voel je bij een testrit of een auto is afgetrapt ?

Nou, bij voorbaat dank, zo te horen zijn hier behoorlijk wat BMW kenners dus ik denk dat ik hier aan juiste adres ben voor dit soort vragen...
pi_34785802
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:37 schreef Five_Aces het volgende:

[..]

Zit ingebouwde correctie in, bij 150 km/u heb ik 3 km afwijking (gemeten op dyno) en met GPS rij ik 275 als ik 285 op de teller heb.

Die tellers van BMW zijn duivels nauwkeurig, wat er op de OBC staat klopt bij mij nagenoeg met GPS. Teller zelf wijkt dan wat af naar boven, dat is ingeprogrammeerd.

Is ook de reden dat de limiter bij een M3 op 260 inkomt, ze zijn begrensd op het digitale signaal, dus 250 km/u op de OBC.
ah dat is wel cool, dat wist ik niet
Hopeloos benzine verslaafd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')