Misschien moet je ook eens op je buitentemp metertje kijken?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:31 schreef JWD het volgende:
Hier JWD live vanuit Oostenrijk
De Autobahn was weer een feest, alleen erg jammer dat BMW nog steeds z'n auto's strict op 250 KMH (tellersnelheid) begrensd.
Op de GPS kwam ik niet eens verder dan 243.
maar er staat niks om op te reageren... of was het sarcastischquote:Op zondag 5 februari 2006 12:07 schreef Repeat het volgende:
[..]
misschien moet je er even op reageren :\')
Ceci n'est pas une poste?quote:
dat slaat nergens op yup... want het is een begrenzer die kijkt "oh we rijden 250km/h" >> TSAK en het trekken stopt... het is geen begrenzing op motorvermogen ofzo... (ja, eigenlijk wel maar de begrenzing gaat pas aan wanneer je 250km/h haalt)quote:Op zondag 5 februari 2006 00:37 schreef yup het volgende:
Wel raar want wat ik had gehoord van Audi en BMW berichten is dat ze de auto\'s zo begrenzen dat ze in alle gevallen 250 km/u kunnen halen.
Dus ook bergop of met tegenwind... Vandaar dat ze vaak ook wat harder lopen, niet dat ik ervaring mee heb, maar heb wel een paar filmpjes waar je dat ziet (E46 330i, BMW E46 M3 etc.)
Ik begrijp wat je bedoelt, maar waarom loopt een E46 M3 dan 275 km/u op de teller ? En dat is echt geen 250 echte km/u hoor. DAt is wel wat meer...quote:Op zondag 5 februari 2006 14:42 schreef Youp het volgende:
[..]
dat slaat nergens op yup... want het is een begrenzer die kijkt \"oh we rijden 250km/h\" >> TSAK en het trekken stopt... het is geen begrenzing op motorvermogen ofzo... (ja, eigenlijk wel maar de begrenzing gaat pas aan wanneer je 250km/h haalt)
een autoteller wijkt boven de 100km/h +- 10% af... you do the mathquote:Op zondag 5 februari 2006 14:54 schreef yup het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt, maar waarom loopt een E46 M3 dan 275 km/u op de teller ? En dat is echt geen 250 echte km/u hoor. DAt is wel wat meer...
Hang er een GPS device in (pda met gps muis), installeer gps tuner en kijk dan eens. Om een voorbeeld te geven, heb dit getest in mijn Astra GTC 1.9cdti 120pkquote:Op zondag 5 februari 2006 15:26 schreef Youp het volgende:
[..]
een autoteller wijkt boven de 100km/h +- 10% af... you do the math
Dat is geen feit hoor, verschilt bij elke auto.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:26 schreef Youp het volgende:
[..]
een autoteller wijkt boven de 100km/h +- 10% af... you do the math
+-10% boven 100 zeg ik tochquote:Op zondag 5 februari 2006 16:45 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Dat is geen feit hoor, verschilt bij elke auto.
Dat vage GPS ding is een Stinger DSI, voor ritregistratie enzoquote:Op zondag 5 februari 2006 19:26 schreef Repeat het volgende:
3500 toeren bij 250 km/u is wel relaxed![]()
edit: ow ik zie het al, tis een diesel
maar waarom heb je zo\\\\\\\'n vaag gps ding erin zitten als ik mag vragen
en zit er een smurf naast je ofzo?
waar is je sleutel??quote:Op zondag 5 februari 2006 17:36 schreef JWD het volgende:
Zo, we zijn weer terug in NL
De logica achter de begrenzers van BMW snap ik ook nog niet helemaal, bij de M3 klapt hij er bij 260kmh op de teller in en bij de 535d op 255kmh in de HUD (head-up display).
In onderstaand filmpje kan je goed zien dat de begrenzer z\'n werk doet, je ziet namelijk het Diesel verbruik omlaag gaan op de verbruikmeter (zie pijl).
Hij gaat dus zowaar zuinig rijden wanneer hij z\'n topsnelheid bereikt![]()
Op bepaalde fora spreekt men over DMS getunede 535d\'s (344pk) die 270kmh+ halen, ben benieuwd...
Filmpje: KLIK
\"ja de teller gaat ook niet verder\"quote:Op zondag 5 februari 2006 17:36 schreef JWD het volgende:
De logica achter de begrenzers van BMW snap ik ook nog niet helemaal, bij de M3 klapt hij er bij 260kmh op de teller in en bij de 535d op 255kmh in de HUD (head-up display).
In onderstaand filmpje kan je goed zien dat de begrenzer z\\\'n werk doet, je ziet namelijk het Diesel verbruik omlaag gaan op de verbruikmeter (zie pijl).
Hij gaat dus zowaar zuinig rijden wanneer hij z\\\'n topsnelheid bereikt![]()
Op bepaalde fora spreekt men over DMS getunede 535d\\\'s (344pk) die 270kmh+ halen, ben benieuwd...
Keyless-go, sleutel zit dus in mijn broekzakquote:
Cool! 535d, echt een waanzinnig ding is dat!quote:Op zondag 5 februari 2006 17:36 schreef JWD het volgende:
In onderstaand filmpje kan je goed zien dat de begrenzer z\'n werk doet, je ziet namelijk het Diesel verbruik omlaag gaan op de verbruikmeter (zie pijl).
Hij gaat dus zowaar zuinig rijden wanneer hij z\'n topsnelheid bereikt![]()
Op bepaalde fora spreekt men over DMS getunede 535d\'s (344pk) die 270kmh+ halen, ben benieuwd...
waarom zou je ritregistratie doen?quote:Op zondag 5 februari 2006 19:37 schreef JWD het volgende:
[..]
Dat vage GPS ding is een Stinger DSI, voor ritregistratie enzo.
Enneh.... een smurf? Ik heb alleen mijn vriendin bij me![]()
Zit ingebouwde correctie in, bij 150 km/u heb ik 3 km afwijking (gemeten op dyno) en met GPS rij ik 275 als ik 285 op de teller heb.quote:Op zondag 5 februari 2006 19:35 schreef Youp het volgende:
[..]
+-10% boven 100 zeg ik toch
afwijking kan je niet vermijden... wielen slippen nl. een aantal procent door... en hoe harder je rijdt hoe meer ze doorslippen...
ah dat is wel cool, dat wist ik nietquote:Op maandag 6 februari 2006 01:37 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Zit ingebouwde correctie in, bij 150 km/u heb ik 3 km afwijking (gemeten op dyno) en met GPS rij ik 275 als ik 285 op de teller heb.
Die tellers van BMW zijn duivels nauwkeurig, wat er op de OBC staat klopt bij mij nagenoeg met GPS. Teller zelf wijkt dan wat af naar boven, dat is ingeprogrammeerd.
Is ook de reden dat de limiter bij een M3 op 260 inkomt, ze zijn begrensd op het digitale signaal, dus 250 km/u op de OBC.
Klopt, in de OBC wordt het heel nauwkeurig weergegeven, bij de X5 had je zo'n diagnostics menu waardoor je de snelheid digitaal kon weer laten geven, dit was op +/- 1km/h na gelijk aan wat je op de GPS zag.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:37 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Die tellers van BMW zijn duivels nauwkeurig, wat er op de OBC staat klopt bij mij nagenoeg met GPS. Teller zelf wijkt dan wat af naar boven, dat is ingeprogrammeerd.
Nee, op de vlakke weg deed deze ongeveer 230 op de teller.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:06 schreef JWD het volgende:
[..]
Klopt, in de OBC wordt het heel nauwkeurig weergegeven, bij de X5 had je zo'n diagnostics menu waardoor je de snelheid digitaal kon weer laten geven, dit was op +/- 1km/h na gelijk aan wat je op de GPS zag.
Neemt nog niet weg dat ik niet begrijp waarom ze op verschillende snelheden gelimit worden.
Met een 525d heuvel af 260kmh halen zou kunnen, hoogstwaarschijnlijk omdat deze geen begrenzer hebben aangezien deze onder normale omstandigheden niet in de buurt van de 250 komt, het moet overigens wel een enorme heuvel zijn geweest waar je vanaf kwam met windkracht 12 in je rug om 260 te halen.
Wow, 260 en dan dat Diesel verbruik!quote:Op maandag 6 februari 2006 12:17 schreef wh00t het volgende:
[..]
Nee, op de vlakke weg deed deze ongeveer 230 op de teller.
En die 260 was wel een opgave ja en het was een enorme heuvel maar ik stond best wel verbaasd hoe makkelijk hij doorliep. En vanwege de mooie 4 baans weg hoefde je gelukkig niet veel te remmen en had ik ook nog tijd voor het maken van foto's..
Begonnen natuurlijk met 240, 245, 250, 255, 257, 258 en toen keihard juichen
Ja, ik stond er zelf ook verbaasd van...quote:Op maandag 6 februari 2006 12:33 schreef JWD het volgende:
[..]
Wow, 260 en dan dat Diesel verbruik!
Ik kreeg hem ook bij het heuvel af niet voorbij de 256, is ook logisch want de luchtweerstand bij 250kmh heeft veel meer invloed dan dat beetje zwaartekracht wat mee gaat werken.
Toch snap ik niet hoe je dit ooit gehaald hebt, je rijdt namelijk in DS en naar mijn weten schakelt hij dan niet naar z'n 6, dus zouden je toeren veel hoger moeten zijn.
En dan dat Diesel verbruik, bij plankgas zou je echt wel meer dan 20l per 100km moeten verbruiken.
Ik zeg niet dat ik je niet geloof, maar als het waar is is het een unieke prestatie![]()
vergeet de knoflooksaus nietquote:Op maandag 6 februari 2006 08:44 schreef EViL_TWiN het volgende:
Hey peepz,
Ten eerste vette topic, maar ik zal gelijk even toe de point komen, ik wil een E36 325i gaan kopen uit 92 kan iemand me tips geven waar ik op moet letten enzo. Ik heb namelijk gehoord dat deze vrij veel mankementen kunnen hebben...
Nog een vraag hoe voel je bij een testrit of een auto is afgetrapt ?
Nou, bij voorbaat dank, zo te horen zijn hier behoorlijk wat BMW kennersdus ik denk dat ik hier aan juiste adres ben voor dit soort vragen...
OVerdrijver.quote:
een 325 E36 uit 1992 is gewoon voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Wel een 325 willen, maar er geen geld voor willen betalen, dan kom je uit bij 1992 modellen. En je kan er op rekenen dat die dingen afgeneukt zijn....quote:Op maandag 6 februari 2006 16:51 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
OVerdrijver.
De grootste problemen zijn gewoon dat die dingen slecht onderhouden worden en afgeragd zijn..
Dat is wat ik min of meer bedoelquote:Op maandag 6 februari 2006 16:55 schreef Repeat het volgende:
[..]
een 325 E36 uit 1992 is gewoon voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Wel een 325 willen, maar er geen geld voor willen betalen, dan kom je uit bij 1992 modellen. En je kan er op rekenen dat die dingen afgeneukt zijn....
645Ci... de 630i was toen nog nieteens uitquote:Op maandag 6 februari 2006 15:29 schreef Inorbit het volgende:
wat is het een 630?
Om maar iets te noemen: Seat Leon TDi 150 pk op v-max (230+ ): verbruik ging naar 1:6-7 oid...quote:Op maandag 6 februari 2006 12:33 schreef JWD het volgende:
[..]
Wow, 260 en dan dat Diesel verbruik!
Ik kreeg hem ook bij het heuvel af niet voorbij de 256, is ook logisch want de luchtweerstand bij 250kmh heeft veel meer invloed dan dat beetje zwaartekracht wat mee gaat werken.
Toch snap ik niet hoe je dit ooit gehaald hebt, je rijdt namelijk in DS en naar mijn weten schakelt hij dan niet naar z'n 6, dus zouden je toeren veel hoger moeten zijn.
En dan dat Diesel verbruik, bij plankgas zou je echt wel meer dan 20l per 100km moeten verbruiken.
Ik zeg niet dat ik je niet geloof, maar als het waar is is het een unieke prestatie![]()
Ik heb mijn oude 1992 325 coupé net ingeruild. Hij is alweer doorverkocht. En degene die hem heeft gekocht heeft voor 3250 (vraagprijs) heeft een prima otoo met 192 PK, top boven de 230 en een functionerende airco, en 220000 KM op de tellerquote:Op maandag 6 februari 2006 16:55 schreef Repeat het volgende:
[..]
een 325 E36 uit 1992 is gewoon voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Wel een 325 willen, maar er geen geld voor willen betalen, dan kom je uit bij 1992 modellen. En je kan er op rekenen dat die dingen afgeneukt zijn....
oehhhhquote:Op maandag 6 februari 2006 17:32 schreef Youp het volgende:
[..]
645Ci... de 630i was toen nog nieteens uitdit was vlak na de introductie....
Thx;) hier heb ik teminste wat aanquote:Op maandag 6 februari 2006 19:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb mijn oude 1992 325 coupé net ingeruild. Hij is alweer doorverkocht. En degene die hem heeft gekocht heeft voor 3250 (vraagprijs) heeft een prima otoo met 192 PK, top boven de 230 en een functionerende airco, en 220000 KM op de teller
En sowiezo wordt ik een beetje moe van al dat gepiep over oude bakken. Je moet gewoon een goede kopen en niet te bang zijn voor een paar kilometers op de teller en een paar jaar achter de rug. Een goede 13 jaar oude 325 is altijd nog een betere otoo dan een 3 jaar oude 316
En voor wat betreft de "Knoflookgeur" opmerkingen hierboven:
Mijn stelling voor vandaag:
De gemiddelde Turk heeft meer verstand van goede otoos "voor weinig" dan de gemiddelde NL boerenkinkel![]()
Je moet oa. letten op de volgende zaken:
-trillen bij remmen, schijven krom/voorwielophanging versleten
-schone olie+ schone koelvloeistof/letten op koppakking dus.
-roest, mn. bij achterwielkasten/bumper
-koppeling pakt goed?begint niet te rammelen/klappen bij 5 minuten start/stop file verker.
weet niet of je de topics een beetje gevolgd hebt... maar ik heb nog wel veel spannendere dingen gereden dan een 645Ciquote:Op maandag 6 februari 2006 20:14 schreef Inorbit het volgende:
[..]
oehhhh. dan is het nu zeker wel wennen om met al die power van de astra om te gaan
fijne streekquote:Op maandag 6 februari 2006 21:35 schreef Sjoewe het volgende:
Gespot Deel 23
Voor wie binnenkort overweegt om een tweedehands setje alpina's te kopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |