abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34747756
Wel raar want wat ik had gehoord van Audi en BMW berichten is dat ze de auto's zo begrenzen dat ze in alle gevallen 250 km/u kunnen halen.

Dus ook bergop of met tegenwind... Vandaar dat ze vaak ook wat harder lopen, niet dat ik ervaring mee heb, maar heb wel een paar filmpjes waar je dat ziet (E46 330i, BMW E46 M3 etc.)
  zondag 5 februari 2006 @ 11:28:42 #202
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34753251
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:31 schreef JWD het volgende:
Hier JWD live vanuit Oostenrijk
De Autobahn was weer een feest, alleen erg jammer dat BMW nog steeds z'n auto's strict op 250 KMH (tellersnelheid) begrensd.
Op de GPS kwam ik niet eens verder dan 243.
Misschien moet je ook eens op je buitentemp metertje kijken?
De mijne piept onder de 3+ graden, dan lijkt mij 250 hard zat
Opvriezende weggedeeltes/schaduw/bruggen enzo!

Mijn 330 touring is vlgns mij ook op Vmax begrensd, als je die eraf haalt loopt ie even later in de toerenbegrenzing. Overigens denk ik dat het sowiezo bij 251 sowiezo afgelopen is.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_34753822
pi_34754165
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:05 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

misschien moet je er even op reageren :')
pi_34754360
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:07 schreef Repeat het volgende:

[..]

misschien moet je er even op reageren :\')
maar er staat niks om op te reageren... of was het sarcastisch
  zondag 5 februari 2006 @ 12:15:33 #207
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34754380
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:53 schreef Repeat het volgende:
.....


.....
Ceci n'est pas une poste?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_34754638
het was dus gewoon een overbodige post die ik heb weggehaald voor de sherlocks onder ons
pi_34760563
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:37 schreef yup het volgende:
Wel raar want wat ik had gehoord van Audi en BMW berichten is dat ze de auto\'s zo begrenzen dat ze in alle gevallen 250 km/u kunnen halen.

Dus ook bergop of met tegenwind... Vandaar dat ze vaak ook wat harder lopen, niet dat ik ervaring mee heb, maar heb wel een paar filmpjes waar je dat ziet (E46 330i, BMW E46 M3 etc.)
dat slaat nergens op yup... want het is een begrenzer die kijkt "oh we rijden 250km/h" >> TSAK en het trekken stopt... het is geen begrenzing op motorvermogen ofzo... (ja, eigenlijk wel maar de begrenzing gaat pas aan wanneer je 250km/h haalt)

Hopeloos benzine verslaafd
pi_34761021
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:42 schreef Youp het volgende:

[..]

dat slaat nergens op yup... want het is een begrenzer die kijkt \"oh we rijden 250km/h\" >> TSAK en het trekken stopt... het is geen begrenzing op motorvermogen ofzo... (ja, eigenlijk wel maar de begrenzing gaat pas aan wanneer je 250km/h haalt)

Ik begrijp wat je bedoelt, maar waarom loopt een E46 M3 dan 275 km/u op de teller ? En dat is echt geen 250 echte km/u hoor. DAt is wel wat meer...
pi_34762221
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:54 schreef yup het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je bedoelt, maar waarom loopt een E46 M3 dan 275 km/u op de teller ? En dat is echt geen 250 echte km/u hoor. DAt is wel wat meer...
een autoteller wijkt boven de 100km/h +- 10% af... you do the math
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 5 februari 2006 @ 16:25:19 #212
32050 Roadster
Heb jij cabrio ofzo?
pi_34764123
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:26 schreef Youp het volgende:

[..]

een autoteller wijkt boven de 100km/h +- 10% af... you do the math
Hang er een GPS device in (pda met gps muis), installeer gps tuner en kijk dan eens. Om een voorbeeld te geven, heb dit getest in mijn Astra GTC 1.9cdti 120pk

http://sjaro.speed.planet(...)ort19cdti_gps196.jpg

Teller stond op dik 210km/u... ik bedoel maar.
If everything is under control, you're not going fast enough!!!
pi_34764804
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:26 schreef Youp het volgende:

[..]

een autoteller wijkt boven de 100km/h +- 10% af... you do the math
Dat is geen feit hoor, verschilt bij elke auto.
  zondag 5 februari 2006 @ 17:36:42 #214
25953 JWD
Renault Sport Spider
pi_34766538
Zo, we zijn weer terug in NL
De logica achter de begrenzers van BMW snap ik ook nog niet helemaal, bij de M3 klapt hij er bij 260kmh op de teller in en bij de 535d op 255kmh in de HUD (head-up display).
In onderstaand filmpje kan je goed zien dat de begrenzer z'n werk doet, je ziet namelijk het Diesel verbruik omlaag gaan op de verbruikmeter (zie pijl).
Hij gaat dus zowaar zuinig rijden wanneer hij z'n topsnelheid bereikt
Op bepaalde fora spreekt men over DMS getunede 535d's (344pk) die 270kmh+ halen, ben benieuwd...

Filmpje: KLIK
1999 Renault Sport Spider - 200 pk - 890kg - 0-100 in 6,2 sec - Top 225 Km/h
pi_34770070
3500 toeren bij 250 km/u is wel relaxed edit: ow ik zie het al, tis een diesel

maar waarom heb je zo\'n vaag gps ding erin zitten als ik mag vragen

en zit er een smurf naast je ofzo?
pi_34770343
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:45 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Dat is geen feit hoor, verschilt bij elke auto.
+-10% boven 100 zeg ik toch

afwijking kan je niet vermijden... wielen slippen nl. een aantal procent door... en hoe harder je rijdt hoe meer ze doorslippen...
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 5 februari 2006 @ 19:37:59 #217
25953 JWD
Renault Sport Spider
pi_34770430
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:26 schreef Repeat het volgende:
3500 toeren bij 250 km/u is wel relaxed edit: ow ik zie het al, tis een diesel

maar waarom heb je zo\\\\\\\'n vaag gps ding erin zitten als ik mag vragen

en zit er een smurf naast je ofzo?
Dat vage GPS ding is een Stinger DSI, voor ritregistratie enzo .
Enneh.... een smurf? Ik heb alleen mijn vriendin bij me
1999 Renault Sport Spider - 200 pk - 890kg - 0-100 in 6,2 sec - Top 225 Km/h
pi_34770608
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:36 schreef JWD het volgende:
Zo, we zijn weer terug in NL
De logica achter de begrenzers van BMW snap ik ook nog niet helemaal, bij de M3 klapt hij er bij 260kmh op de teller in en bij de 535d op 255kmh in de HUD (head-up display).
In onderstaand filmpje kan je goed zien dat de begrenzer z\'n werk doet, je ziet namelijk het Diesel verbruik omlaag gaan op de verbruikmeter (zie pijl).
Hij gaat dus zowaar zuinig rijden wanneer hij z\'n topsnelheid bereikt
Op bepaalde fora spreekt men over DMS getunede 535d\'s (344pk) die 270kmh+ halen, ben benieuwd...

Filmpje: KLIK
waar is je sleutel??
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34770993
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:36 schreef JWD het volgende:
Zo, we zijn weer terug in NL
De logica achter de begrenzers van BMW snap ik ook nog niet helemaal, bij de M3 klapt hij er bij 260kmh op de teller in en bij de 535d op 255kmh in de HUD (head-up display).
In onderstaand filmpje kan je goed zien dat de begrenzer z\\\'n werk doet, je ziet namelijk het Diesel verbruik omlaag gaan op de verbruikmeter (zie pijl).
Hij gaat dus zowaar zuinig rijden wanneer hij z\\\'n topsnelheid bereikt
Op bepaalde fora spreekt men over DMS getunede 535d\\\'s (344pk) die 270kmh+ halen, ben benieuwd...

Filmpje: KLIK
\"ja de teller gaat ook niet verder\"
  zondag 5 februari 2006 @ 20:00:32 #220
25953 JWD
Renault Sport Spider
pi_34771203
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:44 schreef Youp het volgende:

[..]

waar is je sleutel??
Keyless-go, sleutel zit dus in mijn broekzak
1999 Renault Sport Spider - 200 pk - 890kg - 0-100 in 6,2 sec - Top 225 Km/h
pi_34773433
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:36 schreef JWD het volgende:
Zo, we zijn weer terug in NL
De logica achter de begrenzers van BMW snap ik ook nog niet helemaal, bij de M3 klapt hij er bij 260kmh op de teller in en bij de 535d op 255kmh in de HUD (head-up display).
In onderstaand filmpje kan je goed zien dat de begrenzer z\'n werk doet, je ziet namelijk het Diesel verbruik omlaag gaan op de verbruikmeter (zie pijl).
Hij gaat dus zowaar zuinig rijden wanneer hij z\'n topsnelheid bereikt
Op bepaalde fora spreekt men over DMS getunede 535d\'s (344pk) die 270kmh+ halen, ben benieuwd...

Filmpje: KLIK
Cool! 535d, echt een waanzinnig ding is dat!
Apart is overigens dat ik vorig jaar met een 525d (!!) heel Duitsland door ben geweest en op de weg richting Berlijn VET heuvel af 260 op de teller gehaald heb...
pi_34779136
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:37 schreef JWD het volgende:

[..]

Dat vage GPS ding is een Stinger DSI, voor ritregistratie enzo .
Enneh.... een smurf? Ik heb alleen mijn vriendin bij me
waarom zou je ritregistratie doen?
  maandag 6 februari 2006 @ 01:37:52 #223
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34782956
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:35 schreef Youp het volgende:

[..]

+-10% boven 100 zeg ik toch

afwijking kan je niet vermijden... wielen slippen nl. een aantal procent door... en hoe harder je rijdt hoe meer ze doorslippen...
Zit ingebouwde correctie in, bij 150 km/u heb ik 3 km afwijking (gemeten op dyno) en met GPS rij ik 275 als ik 285 op de teller heb.

Die tellers van BMW zijn duivels nauwkeurig, wat er op de OBC staat klopt bij mij nagenoeg met GPS. Teller zelf wijkt dan wat af naar boven, dat is ingeprogrammeerd.

Is ook de reden dat de limiter bij een M3 op 260 inkomt, ze zijn begrensd op het digitale signaal, dus 250 km/u op de OBC.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  maandag 6 februari 2006 @ 08:44:28 #224
123902 EViL_TWiN
EViLTWiN Duo
pi_34785616
Hey peepz,

Ten eerste vette topic, maar ik zal gelijk even toe de point komen, ik wil een E36 325i gaan kopen uit 92 kan iemand me tips geven waar ik op moet letten enzo. Ik heb namelijk gehoord dat deze vrij veel mankementen kunnen hebben...

Nog een vraag hoe voel je bij een testrit of een auto is afgetrapt ?

Nou, bij voorbaat dank, zo te horen zijn hier behoorlijk wat BMW kenners dus ik denk dat ik hier aan juiste adres ben voor dit soort vragen...
pi_34785802
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:37 schreef Five_Aces het volgende:

[..]

Zit ingebouwde correctie in, bij 150 km/u heb ik 3 km afwijking (gemeten op dyno) en met GPS rij ik 275 als ik 285 op de teller heb.

Die tellers van BMW zijn duivels nauwkeurig, wat er op de OBC staat klopt bij mij nagenoeg met GPS. Teller zelf wijkt dan wat af naar boven, dat is ingeprogrammeerd.

Is ook de reden dat de limiter bij een M3 op 260 inkomt, ze zijn begrensd op het digitale signaal, dus 250 km/u op de OBC.
ah dat is wel cool, dat wist ik niet
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 6 februari 2006 @ 12:06:28 #226
25953 JWD
Renault Sport Spider
pi_34789958
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:37 schreef Five_Aces het volgende:

[..]

Die tellers van BMW zijn duivels nauwkeurig, wat er op de OBC staat klopt bij mij nagenoeg met GPS. Teller zelf wijkt dan wat af naar boven, dat is ingeprogrammeerd.
Klopt, in de OBC wordt het heel nauwkeurig weergegeven, bij de X5 had je zo'n diagnostics menu waardoor je de snelheid digitaal kon weer laten geven, dit was op +/- 1km/h na gelijk aan wat je op de GPS zag.
Neemt nog niet weg dat ik niet begrijp waarom ze op verschillende snelheden gelimit worden.

Met een 525d heuvel af 260kmh halen zou kunnen, hoogstwaarschijnlijk omdat deze geen begrenzer hebben aangezien deze onder normale omstandigheden niet in de buurt van de 250 komt, het moet overigens wel een enorme heuvel zijn geweest waar je vanaf kwam met windkracht 12 in je rug om 260 te halen .
1999 Renault Sport Spider - 200 pk - 890kg - 0-100 in 6,2 sec - Top 225 Km/h
pi_34790307
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:06 schreef JWD het volgende:

[..]

Klopt, in de OBC wordt het heel nauwkeurig weergegeven, bij de X5 had je zo'n diagnostics menu waardoor je de snelheid digitaal kon weer laten geven, dit was op +/- 1km/h na gelijk aan wat je op de GPS zag.
Neemt nog niet weg dat ik niet begrijp waarom ze op verschillende snelheden gelimit worden.

Met een 525d heuvel af 260kmh halen zou kunnen, hoogstwaarschijnlijk omdat deze geen begrenzer hebben aangezien deze onder normale omstandigheden niet in de buurt van de 250 komt, het moet overigens wel een enorme heuvel zijn geweest waar je vanaf kwam met windkracht 12 in je rug om 260 te halen .
Nee, op de vlakke weg deed deze ongeveer 230 op de teller.
En die 260 was wel een opgave ja en het was een enorme heuvel maar ik stond best wel verbaasd hoe makkelijk hij doorliep. En vanwege de mooie 4 baans weg hoefde je gelukkig niet veel te remmen en had ik ook nog tijd voor het maken van foto's..

Begonnen natuurlijk met 240, 245, 250, 255, 257, 258 en toen keihard juichen

http://www.imageweb.info/viewimage.php?file=/2/DSR95819.jpg

http://www.imageweb.info/viewimage.php?file=/2/fyt95850.jpg
  maandag 6 februari 2006 @ 12:33:25 #228
25953 JWD
Renault Sport Spider
pi_34790815
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:17 schreef wh00t het volgende:

[..]

Nee, op de vlakke weg deed deze ongeveer 230 op de teller.
En die 260 was wel een opgave ja en het was een enorme heuvel maar ik stond best wel verbaasd hoe makkelijk hij doorliep. En vanwege de mooie 4 baans weg hoefde je gelukkig niet veel te remmen en had ik ook nog tijd voor het maken van foto's..

Begonnen natuurlijk met 240, 245, 250, 255, 257, 258 en toen keihard juichen
Wow, 260 en dan dat Diesel verbruik!
Ik kreeg hem ook bij het heuvel af niet voorbij de 256, is ook logisch want de luchtweerstand bij 250kmh heeft veel meer invloed dan dat beetje zwaartekracht wat mee gaat werken.
Toch snap ik niet hoe je dit ooit gehaald hebt, je rijdt namelijk in DS en naar mijn weten schakelt hij dan niet naar z'n 6, dus zouden je toeren veel hoger moeten zijn.
En dan dat Diesel verbruik, bij plankgas zou je echt wel meer dan 20l per 100km moeten verbruiken.
Ik zeg niet dat ik je niet geloof, maar als het waar is is het een unieke prestatie
1999 Renault Sport Spider - 200 pk - 890kg - 0-100 in 6,2 sec - Top 225 Km/h
pi_34791351
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:33 schreef JWD het volgende:

[..]

Wow, 260 en dan dat Diesel verbruik!
Ik kreeg hem ook bij het heuvel af niet voorbij de 256, is ook logisch want de luchtweerstand bij 250kmh heeft veel meer invloed dan dat beetje zwaartekracht wat mee gaat werken.
Toch snap ik niet hoe je dit ooit gehaald hebt, je rijdt namelijk in DS en naar mijn weten schakelt hij dan niet naar z'n 6, dus zouden je toeren veel hoger moeten zijn.
En dan dat Diesel verbruik, bij plankgas zou je echt wel meer dan 20l per 100km moeten verbruiken.
Ik zeg niet dat ik je niet geloof, maar als het waar is is het een unieke prestatie
Ja, ik stond er zelf ook verbaasd van...

Ik moet eerlijk zeggen dat alweer een tijdje terug was (half jaar denk ik?) dus kan me niet meer exact herinneren maar volgens mij reed ik gewoon in D en heb toen op hoge snelheid de bak nog in DS gezet omdat ik zag dat ik een nieuw speedrecord ging zetten en wilde kijken of het wellicht nog iets zou helpen
Toen was waarschijnlijk het toerental al te hoog om nog terug te schakelen naar z'n 5? Kan het me niet precies meer herinneren allemaal.

En ja, dat dieselverbruik... best apart! Maar vergeet niet dat het natuurlijk erg heuvel af gaat dus dan gaat de meter sowieso al verder naar links

Meer foto's heb ik jammergenoeg niet, behalve 2 vage..

http://www.imageweb.info/viewimage.php?file=/2/XGv97972.jpg

http://www.imageweb.info/viewimage.php?file=/2/kqj97998.jpg

Op de 2e foto lijkt het trouwens alsof we 261 gaan
pi_34791995
nu we toch met snelheden aan t pimpen zijn....



in de leen-6 onderweg naar Basel.... een proefritje van zaterdag tot maandag

beetje vage foto maar de tellerindeling is dus t zelfde als dat we wel gewend zijn
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34795841
wat is het een 630?
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_34798733
quote:
Op maandag 6 februari 2006 08:44 schreef EViL_TWiN het volgende:
Hey peepz,

Ten eerste vette topic, maar ik zal gelijk even toe de point komen, ik wil een E36 325i gaan kopen uit 92 kan iemand me tips geven waar ik op moet letten enzo. Ik heb namelijk gehoord dat deze vrij veel mankementen kunnen hebben...

Nog een vraag hoe voel je bij een testrit of een auto is afgetrapt ?

Nou, bij voorbaat dank, zo te horen zijn hier behoorlijk wat BMW kenners dus ik denk dat ik hier aan juiste adres ben voor dit soort vragen...
vergeet de knoflooksaus niet
pi_34798891
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:47 schreef Repeat het volgende:

[..]

vergeet de knoflooksaus niet
OVerdrijver.

De grootste problemen zijn gewoon dat die dingen slecht onderhouden worden en afgeragd zijn..
pi_34799052
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:51 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

OVerdrijver.

De grootste problemen zijn gewoon dat die dingen slecht onderhouden worden en afgeragd zijn..
een 325 E36 uit 1992 is gewoon voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Wel een 325 willen, maar er geen geld voor willen betalen, dan kom je uit bij 1992 modellen. En je kan er op rekenen dat die dingen afgeneukt zijn....
pi_34799441
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:55 schreef Repeat het volgende:

[..]

een 325 E36 uit 1992 is gewoon voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Wel een 325 willen, maar er geen geld voor willen betalen, dan kom je uit bij 1992 modellen. En je kan er op rekenen dat die dingen afgeneukt zijn....
Dat is wat ik min of meer bedoel
pi_34800511
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:29 schreef Inorbit het volgende:
wat is het een 630?
645Ci... de 630i was toen nog nieteens uit dit was vlak na de introductie....
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34800647
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:33 schreef JWD het volgende:

[..]

Wow, 260 en dan dat Diesel verbruik!
Ik kreeg hem ook bij het heuvel af niet voorbij de 256, is ook logisch want de luchtweerstand bij 250kmh heeft veel meer invloed dan dat beetje zwaartekracht wat mee gaat werken.
Toch snap ik niet hoe je dit ooit gehaald hebt, je rijdt namelijk in DS en naar mijn weten schakelt hij dan niet naar z'n 6, dus zouden je toeren veel hoger moeten zijn.
En dan dat Diesel verbruik, bij plankgas zou je echt wel meer dan 20l per 100km moeten verbruiken.
Ik zeg niet dat ik je niet geloof, maar als het waar is is het een unieke prestatie
Om maar iets te noemen: Seat Leon TDi 150 pk op v-max (230+ ): verbruik ging naar 1:6-7 oid...

Uiteraard niet te vergelijken, maar op top verbruiken die grote diesels idd 1:5 ofzo...

Volgens mij is dat verbruik omdat ie de begrenzer inramt ofzo? (snelheidsbegrenzer dus)...
  maandag 6 februari 2006 @ 19:03:08 #238
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34803339
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:55 schreef Repeat het volgende:

[..]

een 325 E36 uit 1992 is gewoon voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Wel een 325 willen, maar er geen geld voor willen betalen, dan kom je uit bij 1992 modellen. En je kan er op rekenen dat die dingen afgeneukt zijn....
Ik heb mijn oude 1992 325 coupé net ingeruild. Hij is alweer doorverkocht. En degene die hem heeft gekocht heeft voor 3250 (vraagprijs) heeft een prima otoo met 192 PK, top boven de 230 en een functionerende airco, en 220000 KM op de teller

En sowiezo wordt ik een beetje moe van al dat gepiep over oude bakken. Je moet gewoon een goede kopen en niet te bang zijn voor een paar kilometers op de teller en een paar jaar achter de rug. Een goede 13 jaar oude 325 is altijd nog een betere otoo dan een 3 jaar oude 316


En voor wat betreft de "Knoflookgeur" opmerkingen hierboven:

Mijn stelling voor vandaag:

De gemiddelde Turk heeft meer verstand van goede otoos "voor weinig" dan de gemiddelde NL boerenkinkel


Je moet oa. letten op de volgende zaken:

-trillen bij remmen, schijven krom/voorwielophanging versleten
-schone olie+ schone koelvloeistof/letten op koppakking dus.
-roest, mn. bij achterwielkasten/bumper
-koppeling pakt goed?begint niet te rammelen/klappen bij 5 minuten start/stop file verker.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_34805781
quote:
Op maandag 6 februari 2006 17:32 schreef Youp het volgende:

[..]

645Ci... de 630i was toen nog nieteens uit dit was vlak na de introductie....
oehhhh . dan is het nu zeker wel wennen om met al die power van de astra om te gaan
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  maandag 6 februari 2006 @ 20:22:20 #240
123902 EViL_TWiN
EViLTWiN Duo
pi_34806057
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:03 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik heb mijn oude 1992 325 coupé net ingeruild. Hij is alweer doorverkocht. En degene die hem heeft gekocht heeft voor 3250 (vraagprijs) heeft een prima otoo met 192 PK, top boven de 230 en een functionerende airco, en 220000 KM op de teller

En sowiezo wordt ik een beetje moe van al dat gepiep over oude bakken. Je moet gewoon een goede kopen en niet te bang zijn voor een paar kilometers op de teller en een paar jaar achter de rug. Een goede 13 jaar oude 325 is altijd nog een betere otoo dan een 3 jaar oude 316


En voor wat betreft de "Knoflookgeur" opmerkingen hierboven:

Mijn stelling voor vandaag:

De gemiddelde Turk heeft meer verstand van goede otoos "voor weinig" dan de gemiddelde NL boerenkinkel


Je moet oa. letten op de volgende zaken:

-trillen bij remmen, schijven krom/voorwielophanging versleten
-schone olie+ schone koelvloeistof/letten op koppakking dus.
-roest, mn. bij achterwielkasten/bumper
-koppeling pakt goed?begint niet te rammelen/klappen bij 5 minuten start/stop file verker.
Thx;) hier heb ik teminste wat aan als er nog meer mensen zijn die wat meer weten ik hoor graag informatie.

BTW hoe kun je tijdens een testrit achterhalen of een bak is afgetrapt...
  maandag 6 februari 2006 @ 20:40:14 #241
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34806656
Als zo'n ding er netjes uitziet en hij rijdt soepel en zonder bijgeluiden/rammeltjes rechtuit dan klopt het meestal wel. Gewoon een paar keer net te hard over een verkeersdrempel rijden

Uitkijken voor roken/olieverbruik en veel te brede (schuin afgesleten)banden. Paar recente rekeningen is ook wel aardig. De meeste gastjes die zo'n ding rijden geven liever geld uit aan dikke wielen en spoilers dan aan een fatsoenlijke garage.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_34806731
en de kerel checken van wie je hem koopt.

Als ie zo'n stereotype autoverneuker is weet je het al
pi_34808925
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:14 schreef Inorbit het volgende:

[..]

oehhhh . dan is het nu zeker wel wennen om met al die power van de astra om te gaan
weet niet of je de topics een beetje gevolgd hebt... maar ik heb nog wel veel spannendere dingen gereden dan een 645Ci

en we hebben zo'n apparaat thuis...

maarja... sinds ik mn rijbewijs heb ik eigenlijk 95% van de tijd in achterwielaandrijvers gereden... nagenoeg geen enkele voorwielaandrijver... bij BMW wel de Mini's dan, en nog een tijdje in de ex Saxo VTS van moeders maar verder niks waar ik meer dan 25km mee gemaakt heb... dus ik denk dat t op t circuit wel wennen wordt met die astra...
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 6 februari 2006 @ 21:35:59 #244
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_34809109
Gespot Deel 23

Voor wie binnenkort overweegt om een tweedehands setje alpina's te kopen
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_34809218
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:35 schreef Sjoewe het volgende:
Gespot Deel 23

Voor wie binnenkort overweegt om een tweedehands setje alpina's te kopen
fijne streek
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34812643
Ik heb met een vriend een discussie over een auto.

Volgens hem is dit namelijk een E36 M3:

http://www.marktplaats.nl(...)ml%3Fimg%3D2%23photo

maar ik zeg dat het slechts een 325 is met een M3 e2 motor.

Aangezien de RDW-site ook aangeeft dat het een 325i is en hij ook de zogenaamde lip niet heeft onderaan de voor bumper.

Ik mag hem laten keuren en als het geen echte M3 is mag ik hem hebben, maar is t wel een echte dan moet ik 1000 euro betalen
...I never think of the future...it comes soon enough.
  maandag 6 februari 2006 @ 22:56:53 #247
140206 Zonda_F
Pagani Zonda F
pi_34812824
M blok, M stoelen, M badge in de deurstrip en M achterbumper.

Ik weet het niet Als hij niet echt is zijn ze flink wezen klussen.
  maandag 6 februari 2006 @ 22:59:47 #248
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34812991
die zwarte dingen op de veerpoten zien er ook anders uit dan bij een 325.

Heb je de laatste 7 cijfers van het chassisnummer?
stop ik 'm even in de ETK

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 06-02-2006 23:12:35 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_34813193
Ik zal proberen er aan te komen, mocht ik ze hebben dan zal ik ze zsm posten.
...I never think of the future...it comes soon enough.
  maandag 6 februari 2006 @ 23:09:20 #250
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34813481
Ik kan sowieso het kenteken niet zien? (als RDW 325i zegt is de kans HEEL groot dat het wel zeker ombouw is)

Maar heb je het chassisnummer?

Begint het serienummer met WBA dan is het BMW AG en begint het serienummer met WBS dan is het M gmbh, dus een echte. Dan weet je het altijd zeker. WBA chassisnummer is een ombouw.

Kleur is er wel 1 die je eigenlijk bijna alleen op M3's ziet (dakar yellow) komt wel op normale E36's voor maar ik heb dat eigenlijk maar heel weinig gezien. Alle M kleuren en niet M kleuren zijn via individual program wel leverbaar geweest.

Maat van de remschijven lijkt achter wel 300 mm wat een M3 zou moeten hebben, maar dat kan je ook overbouwen. Voor zou 315 mm moeten zijn, lijkt ook zo.

Onderlip kan er af gereden zijn, maar hij is niet overdreven laag, die hoogte zou ongeveer standaard zijn op een M3.

Als het ombowu is 4500 bieden
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')