abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34556594
Let wel goed op, het is een M40 blok dus loop je eigenlijk 100% kans op ingesleten nokkenas en tikkende klepstoters. Maar 3ton kan makkelijk, mijn 318i heb ik 2 maanden geleden naar een vriend van me gedaan, die heeft er 326.000 opstaan, had bij 315 pas de eerste keer een complete nieuwe koppeling nodig (nooit niks aan vervangen!! ), dus het hangt heel erg van de mate van onderhoud af.

niet dat het qua blok uitmaakt, maar is het een E30 of een E36?
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
  zaterdag 28 januari 2006 @ 18:59:36 #152
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_34556647
e30
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
  zaterdag 28 januari 2006 @ 20:08:03 #153
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34558807
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:04 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
ik ga morgen ws bij een 318i kijken uit 1990 4 deurs
alleen dat ding blijkt dus al 3 ton weg te hebben... hij moet 600 euro kosten
elec raampjes, schuifdak, cv, airbag, stuurbekrachtiging.
is 3 ton echt te veel of kan die dat makkelijk hebbe
Als ie goed rijdt/remt/stuurt en er zit nog een (groot deel van een)jaar APK op gewoon kopen.
Kijk even of al je electrische ramen en schuifdak het nog goed doen. Een kapot/lek schuifdak heb je liever niet.
ff paar 100 km. mee rijden en dan een lijstje maken van wat je moet fixen en alle vloeistoffen (laten)vervangen. Ik heb hier ook een E30 325 staan met 299000 KM op de tellers staan, geen probleem mits fatsoenlijk bereden/onderhouden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 28 januari 2006 @ 20:15:09 #154
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_34559034
ja dat is een 6 pitter, hij heeft tot november nog apk. zit NAP bij
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
  zaterdag 28 januari 2006 @ 20:16:43 #155
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34559081
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:10 schreef Five_Aces het volgende:
Mja ik weet er wel een aantal die met Zimmerman rijden en er verder totaal geen problemen mee hebben (onder E36 M3's straat gebruik en een enkele keer rondje nurburgring) Maar dat ze eerder kunnen scheuren bij zwaar gebruik staat wel vast. Je kan ook gegroefde nemen van oa stoptech, maar nadeel van gegroefd is dat de blokken iets harder slijten. Stoptech kost $ 118 per stuk volgens hun site.
Vanochtend even bij mijn Porsche connectie langsgeweest, 993/993S schijven+ klauwen zouden prima passen, iig. met 18 inch velgen., ware het niet dat de ET-waarde totaal niet meer klopt. en dat is ook niet voldoende te compenseren.
Jammer, want dat was volgens mij een redelijk betaalbare (gereviseerde 993 klauwen ong 100 ex per stuk) en stoere oplossing geweest.

Ik ga mij verder in de materie verdiepen, anders maar ff een M3 setje klauwen regelen
Als die al passen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 28 januari 2006 @ 20:17:32 #156
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34559109
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 20:15 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
ja dat is een 6 pitter, hij heeft tot november nog apk. zit NAP bij
In je eerdere post had je het over een 318i, dat is een 4 cylinder
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 28 januari 2006 @ 20:23:37 #157
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_34559315
ja jij hebt een 325, dat is de 6er, die zal er al minder moeite mee hebben denk ik met zulke kilometers
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
  zaterdag 28 januari 2006 @ 20:34:12 #158
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34559662
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 20:23 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
ja jij hebt een 325, dat is de 6er, die zal er al minder moeite mee hebben denk ik met zulke kilometers
o bedoelde je dat.
Ach met een 325 is ook meer gescheurd, maakt verder niet zoveel uit denk ik.

Als het goed lijkt/rijdt gewoon doen joh. Ik heb vorig jaar 5 x zoveel voor mijn E30 betaald
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 28 januari 2006 @ 20:58:06 #159
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_34560429
ik ga morgen gewoon ff rondje rijden en kijken
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
pi_34567260
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 20:23 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
ja jij hebt een 325, dat is de 6er, die zal er al minder moeite mee hebben denk ik met zulke kilometers
Dat is ook grote onzin, een 6 cylindertje leeft niet langer als een 4 hoor.

Hangt gewoon af hoe het bereden is.

Sterker nog, een 6 cylinder heeft een langere kop, dus die is gevoeliger voor warmrijden (meer oppervlak moet opgewarmd worden)...

600 euro is DUUR voor een 318i met 3 ton op de teller, maak daar maar 400 ofzo van, grappig al die goodiez maar verwacht geen probleemloze auto...

Differentieel, hardy-schijf, cardan-as, cardan-as rubber, versnellingsbak, allemaal dingen die de nodige aandacht nodig hebben met zo een km stand...

Zou iig goed proefrijden...
  zondag 29 januari 2006 @ 08:51:59 #161
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34572489
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 13:12 schreef Youp het volgende:

en ik mis t nu al en tenzij ik de lotto win is de kans dat ik er nog eens in een rij erg erg klein... mjah mn volgende stage periode misschien weer... maar daarna...?
Anders bouw je deze weer ff op, is maar 5 keer over de kop gegaan. Gast kan echt niet rijden!:

http://cgi.ebay.com/ebaym(...)dZ1QQsspagenameZWDVW


How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_34572982
wat een debiel zeg!!! niet geraakt aan de voor of achterkant, alleen maar over de kop geslagen
  zondag 29 januari 2006 @ 10:55:06 #163
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34573465
quote:
Op zondag 29 januari 2006 10:21 schreef minicooperS het volgende:
wat een debiel zeg!!! niet geraakt aan de voor of achterkant, alleen maar over de kop geslagen
Meer geld dan kunde!!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_34574044
Wat een eikel! !!
pi_34574653
quote:
Op zondag 29 januari 2006 08:51 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Anders bouw je deze weer ff op, is maar 5 keer over de kop gegaan. Gast kan echt niet rijden!:

http://cgi.ebay.com/ebaym(...)dZ1QQsspagenameZWDVW


[afbeelding]
En daar durft ie nog 15k voor te vragen ? Ik bied 500
  zondag 29 januari 2006 @ 11:53:46 #166
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34574727
quote:
Op zondag 29 januari 2006 11:50 schreef truSteh het volgende:

[..]

En daar durft ie nog 15k voor te vragen ? Ik bied 500
M5 blok kost bij BMW 19500 EUR ( in Duitsland)

Maar dan heb je wel een nieuwe in een krat ipv van een 2e handse in een krot
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_34575021
Kennis/klant van me gaat een M6 kopen, en dan nog wat tunen ofzo via BMW zodat er 525PK'tjes in zitten ! ! Wordt wel een gave bak dan, huidige A8 4.2FSI Quattro had ie al 3 jaar (demo-model) en vond het tijd voor iets anders !
Fingerspitzgefühl
pi_34577624
quote:
Op zondag 29 januari 2006 08:51 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Anders bouw je deze weer ff op, is maar 5 keer over de kop gegaan. Gast kan echt niet rijden!:

http://cgi.ebay.com/ebaym(...)dZ1QQsspagenameZWDVW


[afbeelding]
knap van je dat je al precies weet wat er gebeurd is en daarom kunt zeggen dat hij niet kan rijden...
pi_34577694
Dat ie niet meer kan rijden kan ik je ook wel vertellen hoor !
Fingerspitzgefühl
pi_34577985
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:04 schreef ForumGek het volgende:
Kennis/klant van me gaat een M6 kopen, en dan nog wat tunen ofzo via BMW zodat er 525PK'tjes in zitten ! ! Wordt wel een gave bak dan, huidige A8 4.2FSI Quattro had ie al 3 jaar (demo-model) en vond het tijd voor iets anders !
Waarom zou je zo een maximaal getunede blok nog meer gaan tunen

Die kennis van je is gek, dat zegi k je alleen. Dat pk verschil merk je niet weet ik zeker.

Origineel laten die shit.
pi_34578108
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:36 schreef yup het volgende:

[..]

Waarom zou je zo een maximaal getunede blok nog meer gaan tunen

Die kennis van je is gek, dat zegi k je alleen. Dat pk verschil merk je niet weet ik zeker.

Origineel laten die shit.
zeg dat tegen die RS4, RS6 knakkers Maarja die blokken zijn natuurlijk ook veel beter te tunen.
pi_34578224
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:40 schreef Repeat het volgende:

[..]

zeg dat tegen die RS4, RS6 knakkers Maarja die blokken zijn natuurlijk ook veel beter te tunen.
Uhhh dat zijn turbo blokjes.

Een M5 V10 is een tot de "edge" getunede V10 die 8000+ rpm kan draaien...

Een RS6 is een V8 met 2 turbo's erop. Dat kan oma op rollator nog tunen
  zondag 29 januari 2006 @ 13:46:04 #173
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34578357
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 20:16 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Vanochtend even bij mijn Porsche connectie langsgeweest, 993/993S schijven+ klauwen zouden prima passen, iig. met 18 inch velgen., ware het niet dat de ET-waarde totaal niet meer klopt. en dat is ook niet voldoende te compenseren.
Jammer, want dat was volgens mij een redelijk betaalbare (gereviseerde 993 klauwen ong 100 ex per stuk) en stoere oplossing geweest.

Ik ga mij verder in de materie verdiepen, anders maar ff een M3 setje klauwen regelen
Als die al passen
Weet inderdaad dat dat op E36 M3's ook gedaan is, maar of het op E46's past? E46 330i remmen worden ook wel vaker op E36's gezet dus wat dat betreft zou het kunnen.

Als je zoiets doet dan kan je er ook nog een spacer tussen steken past het misschien wel.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34578463
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:42 schreef yup het volgende:

[..]

Uhhh dat zijn turbo blokjes.

Een M5 V10 is een tot de "edge" getunede V10 die 8000+ rpm kan draaien...

Een RS6 is een V8 met 2 turbo's erop. Dat kan oma op rollator nog tunen
Moet toch iets met je geld !

HIj heeft ook een Corvette uit '65 waarmee die binnekort door tsjechië gaat crossen

Ach...ik wacht met smart tot ie geleverd wordt en ik hem hier kan zien ! (werk bij golfbaan, hij speelt er, ken wel meer lui met vette auto's
- Range Rover Sport Super Charged
- BMW 645CI cabrio's
- BMW 745D
- Porsche GT3
- Porsche 911 Carrera
- Nieuwe Range Rovers discovery
- Audi A8
- TVR
- Ferrari/Rolls Royce Oldtimers
-Jaguar XJR

En zo komt er vaak puik spul hier staan. Jammergenoeg niet van mij....
Fingerspitzgefühl
pi_34578533
tof zeg, dat je wel eens dikke auto's mag bekijken
pi_34578591
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:04 schreef ForumGek het volgende:
Kennis/klant van me gaat een M6 kopen, en dan nog wat tunen ofzo via BMW zodat er 525PK'tjes in zitten ! ! Wordt wel een gave bak dan, huidige A8 4.2FSI Quattro had ie al 3 jaar (demo-model) en vond het tijd voor iets anders !
Doe mij ook een 4.2 FSI blok van 3 jaar oud! .
De eerste Audi met 4.2 FSI is de RS4 van afgelopen jaar en nu in de Q7.

ff wat anders, heb een E36 M3 3.0 te koop zien staan, is dat blok nog betrouwbaar met 193k op de teller?
link naar auto in kwestie
V10
pi_34578662
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:52 schreef M5 het volgende:

[..]

Doe mij ook een 4.2 FSI blok van 3 jaar oud! .
De eerste Audi met 4.2 FSI is de RS4 van afgelopen jaar en nu in de Q7.

ff wat anders, heb een E36 M3 3.0 te koop zien staan, is dat blok nog betrouwbaar met 193k op de teller?
link naar auto in kwestie
Uhhh bij die M3 3.0 reken maaro p een revisie hoor...

Hij is wat robuuster dan de 3.2 dat zeker. Maar toch je moet op een revisie rekenen... Uiteraard hangt van de staat af. Dus zonder de auto zelf te zien, zonder c ompressie test weet je weinig...
  zondag 29 januari 2006 @ 13:57:52 #178
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34578788
Mja ligt er erg aan hoe er mee gereden is en soort olie enzo. Kennis van mij heeft er 1 en die staat op 240.000 en die heeft er geen problemen mee. Met hoge kilometerstanden krijg je nog wel meer dingen, namelijk dat de dempers af zijn, en rubbers in het onderstel slap worden enz.

Wagen ziet er heel goed uit, netjes, geen troep er op enz (is zelfs niet eens verlaagd zo te zien), maar is wel veel te duur, voor 16K heb je ook 97 en 98 3.2L modellen met maar iets van 120.000 op de klok. Een 3.0 met bijna 2 ton op de klok heeft een handelswaarde van 9000 euro ongeveer.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34578843
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:51 schreef Repeat het volgende:
tof zeg, dat je wel eens dikke auto's mag bekijken
Ze klinken ook wel lekker..corvette van afgelopen jaar
Fingerspitzgefühl
pi_34578919
De vraagprijs vond ik al wat hoog ja. zeker gezien de km stand. maar eens verder zoeken dan

verval datum APK staat volgens RDW op 25 juli 2004

[ Bericht 31% gewijzigd door M5 op 29-01-2006 14:03:33 (apk'tje nodig..) ]
V10
  zondag 29 januari 2006 @ 14:06:20 #181
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34579111
LINK

14K, M3 GT. Eigenaar zit oa op Gummen.org Alleen wel ook vrij hoge km stand.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34585968
quote:
Op zondag 29 januari 2006 08:51 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Anders bouw je deze weer ff op, is maar 5 keer over de kop gegaan. Gast kan echt niet rijden!:

http://cgi.ebay.com/ebaym(...)dZ1QQsspagenameZWDVW


[afbeelding]
op zich zoek ik nog zo'n blokkie voor mijn E30, maar ik vind deze te prijzig, zeker voor 1 waarvan je niet weet oftie wel werkt

zou dat passen?
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_34586018
dubbel
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  zondag 29 januari 2006 @ 21:18:23 #184
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34593865
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:46 schreef Five_Aces het volgende:

[..]

Weet inderdaad dat dat op E36 M3's ook gedaan is, maar of het op E46's past? E46 330i remmen worden ook wel vaker op E36's gezet dus wat dat betreft zou het kunnen.

Als je zoiets doet dan kan je er ook nog een spacer tussen steken past het misschien wel.
Probleem is dat de punten waar de stuurstang en draagarm vastzitten aan de "ashals"( zo noemt BMW dat op ETK, ding waar schijf, draagarm en stuurstang aan vastzitten ) te ver naar buiten liggen. De schijven van de 993 zijn dieper/hoger. Als je dus niet compenseert neemt de spoorbreedte toe, je hebt dus eigenlijk een anti-spacer nodig (als ik het goed begrepen heb)

Je kan het ook aan de ET waarden van de velgen zien, bij de 330, 47, dus een "vlak" wiel.
De velgen voor een 993 "buigen veel meer naar binnen", veel lagere ET waarde

Diameter van de schijven voor een standaard 993 is trouwens ook maar 300 mm, 330 heeft 325 mm Maar die Porsche klauwen zijn wel een stuk steviger dan die "simpele" E46 vuistdingen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_34594277
quote:
Op zondag 29 januari 2006 08:51 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Anders bouw je deze weer ff op, is maar 5 keer over de kop gegaan. Gast kan echt niet rijden!:

http://cgi.ebay.com/ebaym(...)dZ1QQsspagenameZWDVW


[afbeelding]
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34594316
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:54 schreef yup het volgende:

[..]

Uhhh bij die M3 3.0 reken maaro p een revisie hoor...

Hij is wat robuuster dan de 3.2 dat zeker. Maar toch je moet op een revisie rekenen... Uiteraard hangt van de staat af. Dus zonder de auto zelf te zien, zonder c ompressie test weet je weinig...
mjah ik heb een E34 M5 3,8 gereden met 280k op de klok... ding liep als een klokje... t kan allemaal
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 29 januari 2006 @ 21:30:57 #187
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34594373
quote:
Op zondag 29 januari 2006 21:28 schreef Youp het volgende:

[..]

sorry
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_34614683
Heb m'n spoilert binnen



Linker auto, origineel M3 GT
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
pi_34614746
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:28 schreef vwk het volgende:
Heb m'n spoilert binnen

[afbeelding]

Linker auto, origineel M3 GT 8)
Ik vond hem zonder mooier eerlijk gezegd
pi_34615210
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:30 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Ik vond hem zonder mooier eerlijk gezegd
idd zeg
pi_34617951
shoarmabak met die spoiler....
pi_34618166
Valt wel mee... het is een OEM, geen autostyle winkelkarhandvat
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
pi_34625156
Vind het ook geen mooie spoiler. Die van five aces heeft toch mn voorkeur maar het is een kwestie van smaak.
pi_34626371
JWD, heb jij trouwens een foto met al je BMW's erop?

Wel leuk om te zien vind ik
pi_34629312
Ik post wel pics als die erop zit
Kijkt toch een stuk anders en niet zo lomp als het nu lijkt

Eerst ff laten spuiten, to be continued dus
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
pi_34631006
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:31 schreef Tommeh het volgende:
Vind het ook geen mooie spoiler. Die van five aces heeft toch mn voorkeur maar het is een kwestie van smaak.
mijn idee
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:31:45 #197
25953 JWD
Renault Sport Spider
pi_34729435
Hier JWD live vanuit Oostenrijk
De Autobahn was weer een feest, alleen erg jammer dat BMW nog steeds z'n auto's strict op 250 KMH (tellersnelheid) begrensd.
Op de GPS kwam ik niet eens verder dan 243.
Volgende upgrade dus, software van DMS en limiter removal .
Handeling in de sneeuw van de 535d is ook super... toch mis ik een beetje de 4x4 van de X5 hier
Het onderstaande plaatje kan ik jullie natuurlijk niet onthouden.
1999 Renault Sport Spider - 200 pk - 890kg - 0-100 in 6,2 sec - Top 225 Km/h
  zaterdag 4 februari 2006 @ 17:25:12 #198
97949 Rydell
Stijgt ook op zonder vleugels.
pi_34733705
Onlangs nog even het 'Duitse broertje' van mijn E21 opgehaald. Nu nog even een NL kenteken!

pi_34736802
* LoggedIn wil ook in een BMW rijden

vroeger had ik een buurman, die kocht elk jaar een nieuwe BMW maar tegen de tijd dat ik mn rijbewijs had overleed ie dus dat was dubbel zonde

achja.. nog een paar jaar.. met een beetje geluk ben ik dan piloot, en dan moet een BMW wel lukken
pi_34736869
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:31 schreef JWD het volgende:
Hier JWD live vanuit Oostenrijk
De Autobahn was weer een feest, alleen erg jammer dat BMW nog steeds z\'n auto\'s strict op 250 KMH (tellersnelheid) begrensd.
Op de GPS kwam ik niet eens verder dan 243.
Volgende upgrade dus, software van DMS en limiter removal .
Handeling in de sneeuw van de 535d is ook super... toch mis ik een beetje de 4x4 van de X5 hier
Het onderstaande plaatje kan ik jullie natuurlijk niet onthouden.
[afbeelding]
vreemd... bij de 645 gaat de tellert toch wel tot 260... en dan gaat de toerenteller nog ietsie door en dan ineens *pof* houdt t op met trekken...
Hopeloos benzine verslaafd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')