Fatsoenlijk leren remmen?quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:49 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand nog tips om mijn remmen te verbeteren?
Want mijn ervaringen met BMW remmen zijn niet al te best tot nu toe.
E30 325iX: prima remmen, 2 maal geventileerde schijven
E36 325 Coupé: Scheisse remmen, en als ze wel goed remden waren ze binnen de kortste keren weer kromOok niet eens geventileerd achter(bezuinigen?)
E46 330i ben ik ook niet kapot van, ze remmen wel aardig, maar als het regent duurt het een seconde ofzo voor ze "pakken"(probleem is bekend op de diverdse fora), de nwe E90 remt daarom de blokken automatisch droog. Schijven schijnen ook vlot krom te trekken.
Iemand ervaringen met andere remmen, gewoon voor "stevig"straatgebruik? voor de 330 dus.
Maten(uniek voor 330i en D)voor: 325*25, achter: 300* 25, beide geventileerd.
Zijn de M3 schijven ( compound noemen ze die geloof ik, beter?) Of iemand ervaringen met gegroefde schijven, zoals de ContiTeves/ATE Powerdisc (ellipsoïde groeven) als die al in de goede maat te krijgen is!?
Ook MovIT lijkt mij wel aardig, maar een beetje prijzig.![]()
MovIT is geloof ik omgebouwde Porsche zooi, dus dat remt iig. beter dan die Beierse TROEP![]()
Fatsoenlijk leren remmen?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 01:05 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Fatsoenlijk leren remmen?
Schijven krom trekken is vaak helemaal niet zo, wat er vaak gebeurd is dat de blokken te heet worden en aanslag achter laten op de schijf. Daardoor krijg je een trilling in je stuur die voelt alsof je schijven krom zijn.
Gewoon andere set remblokken er op zetten, iets als Hawk HPS of Ferrodo DS2500.
Mov'it of AP Racing is het beste wat er is maar volkomen overbodig op een straatauto.
Ik heb het probleem alleen gehad bij mijn E36 325, niet bij mijn andere ootos/BMW's daarvoor, misschien rem ik daar dan wel fatsoenlijk mee?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 01:05 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Fatsoenlijk leren remmen?
Schijven krom trekken is vaak helemaal niet zo, wat er vaak gebeurd is dat de blokken te heet worden en aanslag achter laten op de schijf. Daardoor krijg je een trilling in je stuur die voelt alsof je schijven krom zijn.
M3 competiton remmen. Maar die klauwen zijn daar niet van. Kunnen ATE's zijn, 850CSI had 345 mm net als de CSL/Competiton maar ook met Brembo 4 pots klauwen:quote:Wanneer de BMW Z4 Coupé in juni op de markt komt, wordt ook meteen de M Coupé aan het programma toegevoegd. BMW gaat hiermee de strijd aan met onder meer de Porsche Cayman S.
Voor de Z4 M Coupé heeft BMW flink leentjebuur gespeeld bij de huidige M3. Zo is de 343 pk zes-in-lijn motor dezelfde als in dat model wordt gebruikt. De maximale trekkracht van 365 Nm is eveneens gelijk aan die van de M3. De krachtbron is gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak. Met de 3,2-liter sprint de Z4 Coupé in 5,0 seconden van 0 naar 100 en de topsnelheid is begrensd op 250 km/u.
Het uiterlijk komt overeen met dat van de M Roadster, die is gepresenteerd toen de Z4 Roadster is gefacelift. Aan de voorzijde valt de grote voorbumper op waarin de lijnen van een X te herkennen zijn en grote luchtinlaten zijn geplaatst. Het verschil met de Roaster - naast het vaste dak - is dat de Coupé een bagageruimte heeft van 300 liter. In het interieur onderscheidt de M Coupé zich van de andere Coupés door zijn speciale pookknop, bekledingstrips, en verchroomde luchtuitlaten en details op de portieren.
Ook het chassis en de ophanging is in grote mate gelijk aan dat van de M3. Het remsysteem is afkomstig van de M3 CSL, een lichtgewicht versie van de M3 die enige tijd geleden in beperkte serie is geproduceerd. De Z4 M Coupé staat op 18 inch wielen met aan de voorzijde 225/45-banden en achteraan 255/40.
Tot de standaarduitrusting behoren onder meer automatische airco, lederen sportstoelen, een multifunctioneel stuurwiel waarin onder meer bediening van de telefoon in zit verwerkt en een bandenspanningswaarschuwingsysteem.
Kopers van de Z4 M Coupé hebben keuze uit vier verschillende kleuren lederen bekleding. Daarnaast zijn voor het model drie exclusieve M-exterieurkleuren gereserveerd en is daarnaast nog keuze uit vijf standaard BMW-kleuren
Ziet er strak uit!quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:18 schreef Five_Aces het volgende:
Nog even wat picwhoring, M3 GT strutbrace er op geschroefd:
Geen scharnierpunten en gemaakt van aluminium, weegt nog geen 2 kg denk ik.
Wat is eigenlijk sneller een M3 GT of een M3 3.2 literquote:Op woensdag 25 januari 2006 18:39 schreef Five_Aces het volgende:
Haha niceGT's hebben toch wat speciaals
Alu deuren standaard en wist je ook dat de bumpers van fibreglass zijn in plaats van ABS plastic? Zag het laatst een keer toen ze er 1 aan het bijspuiten waren bij de dealer
Ik heb ook nog een 98 M3 3.2l SMG met 3500km op de tellerquote:Op woensdag 25 januari 2006 20:36 schreef 7T7 het volgende:
JWD, je hebt dus 3 BMW's als ik het goed begrijp, waarvan 2 M3's? Wat is het toch oneerlijk verdeeld in de wereld![]()
Het verschil is minimaal, de 3.2 heeft iets meer kracht onderin naar mijn gevoel.quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:38 schreef yup het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk sneller een M3 GT of een M3 3.2 liter
Beide E36...
GT heeft 5 bak als het goed is, en 3.2 liter 6 bak. Verder 295 (als het goed is) pk vs 321...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |