abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 januari 2006 @ 01:05:25 #101
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34400769
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:49 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand nog tips om mijn remmen te verbeteren?
Want mijn ervaringen met BMW remmen zijn niet al te best tot nu toe.

E30 325iX: prima remmen, 2 maal geventileerde schijven

E36 325 Coupé: Scheisse remmen, en als ze wel goed remden waren ze binnen de kortste keren weer krom Ook niet eens geventileerd achter(bezuinigen?)

E46 330i ben ik ook niet kapot van, ze remmen wel aardig, maar als het regent duurt het een seconde ofzo voor ze "pakken"(probleem is bekend op de diverdse fora), de nwe E90 remt daarom de blokken automatisch droog. Schijven schijnen ook vlot krom te trekken.

Iemand ervaringen met andere remmen, gewoon voor "stevig" straatgebruik? voor de 330 dus.
Maten(uniek voor 330i en D)voor: 325*25, achter: 300* 25, beide geventileerd.

Zijn de M3 schijven ( compound noemen ze die geloof ik, beter?) Of iemand ervaringen met gegroefde schijven, zoals de ContiTeves/ATE Powerdisc (ellipsoïde groeven) als die al in de goede maat te krijgen is!?

Ook MovIT lijkt mij wel aardig, maar een beetje prijzig.
MovIT is geloof ik omgebouwde Porsche zooi, dus dat remt iig. beter dan die Beierse TROEP
Fatsoenlijk leren remmen?

Schijven krom trekken is vaak helemaal niet zo, wat er vaak gebeurd is dat de blokken te heet worden en aanslag achter laten op de schijf. Daardoor krijg je een trilling in je stuur die voelt alsof je schijven krom zijn.

Gewoon andere set remblokken er op zetten, iets als Hawk HPS of Ferrodo DS2500.

Mov'it of AP Racing is het beste wat er is maar volkomen overbodig op een straatauto.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34416344
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 01:05 schreef Five_Aces het volgende:

[..]

Fatsoenlijk leren remmen?

Schijven krom trekken is vaak helemaal niet zo, wat er vaak gebeurd is dat de blokken te heet worden en aanslag achter laten op de schijf. Daardoor krijg je een trilling in je stuur die voelt alsof je schijven krom zijn.

Gewoon andere set remblokken er op zetten, iets als Hawk HPS of Ferrodo DS2500.

Mov'it of AP Racing is het beste wat er is maar volkomen overbodig op een straatauto.
Fatsoenlijk leren remmen?

Enige dat ik me kan bedenken dat jij bedoelt is dat je met nieuwe remblokken te agressief bent in het begin waardoor ze verglazen. Oh, en met ijskoude remmen meteen een noodstop maken is ook niet goed natuurlijk maar there's no such things as onfatsoenlijk remmen hoor...

Je experimenteert vooral met verschillende soorten schijven volgens mij maar probeer eens Pagid 'blauwe' remblokken, dat zijn speciale 'race-blokken'. Die bijten goed op het eerste moment, 'kleven' niet (wat wellicht ook tegen kromtrekken zou kunnen helpen?) en zijn best wel slijtvast.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 18:45:06 #103
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34421151
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 01:05 schreef Five_Aces het volgende:

[..]

Fatsoenlijk leren remmen?

Schijven krom trekken is vaak helemaal niet zo, wat er vaak gebeurd is dat de blokken te heet worden en aanslag achter laten op de schijf. Daardoor krijg je een trilling in je stuur die voelt alsof je schijven krom zijn.
Ik heb het probleem alleen gehad bij mijn E36 325, niet bij mijn andere ootos/BMW's daarvoor, misschien rem ik daar dan wel fatsoenlijk mee?
De remmen van de gewone E36 zijn echt minimaal, en zijn binnen de kortste keren krom. En als je dan eindelijk een keer geen kromme schijven hebt zijn je draagarmen(rubbers) weer eens naar de knoppen.

De 330 heb ik nog maar een paar maanden, en nog niks gemerkt van kromme schijven, maar wel van vertraagd aanspreken bij regen/zout op de weg, ook de draagarmen blijven een probleem bij de E46. Zo fantastisch is het allemaal nou ook weer niet bij BMW.

Lees hier maar eens over klachten over de E46 330i en 330D remmen:

http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?s=&threadid=149271
http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?s=&threadid=95893
http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?s=&threadid=72565


De enige oplossing die BMW biedt: "Compound" schijven (geloof ik afkomstig van de M3) die zijn geloof ik doorboord en kosten iets van 1000 EUR bij de BMW boer.
Dan kan ik net zo goed direct een M3 kopen, als ze die in toering en niet-pimp uitvoering wilden/konden leveren


[ Bericht 7% gewijzigd door Hyperdude op 24-01-2006 19:13:53 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 24 januari 2006 @ 20:34:55 #104
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34424386
E46 M3 schijven kosten 500 pleuro voor 2. Als je de 325 mm hebt tenminste. De 345 mm van de CSL / Competiton package zijn denk ik nog iets duurder. Ex montage dan.

Maar ze zijn dikker als die van een 330i, 30mm tegen 25 mm van die van de 330i.

Verschil zit er niet in dat ze doorboord zijn, maar dat het hart van aluminum is en de schijf zelf vrij is van het hart en met kleine pinnetjes (floating hub) hierdoor heb je minder warmteoverdracht naar de wiellagers. Dat doorboren doet niet veel voor je remmen.

Stoptech verkoop wel 2 delige schijven voor E46 M3's als je ze zoekt. Neem aan goedkoper als origineel.

Nogmaals, doe er een set betere remblokken op als je beter remmen zoekt 325 mm is een maat die groot genoeg is bij normaal gebruik. Het zijn meestal niet de schijven die krom trekken maar plekken die achterblijven van je remblokken. Ik rij met 315x28 (standaard blanco M3 schijven, 2 delig) voor op het circuit en ze zijn nog niet krom. Voordeel welke een M3 nog heeft tegenover een standaard auto is de bumper, ze zijn voorzien van koelducts richting de schijven welke de remschijven beter koelen.

Extreem voorbeeld van plekken door overhitte blokken:

(voor de nieuwsgierigen AP Racing schijven en klauwen op een E36 M3, met ferrodo DS2500 op een circuit gebruikt)

En even af laten koelen voor je hem weg zet. Dus laatste kilometer rustig aan en niet vol in de remmen.

Ligt ook aan de banden die je gebruikt, die hebben ook invloed op je remweg (meer als de grootte van je schijven in elk geval).

Maar draagarmrubbers blijven inderdaad een drama

[ Bericht 7% gewijzigd door Five_Aces op 24-01-2006 20:40:34 ]
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  dinsdag 24 januari 2006 @ 20:55:24 #105
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34425237
Kijk daar heb ik wat aan!

Ik heb momenteel geen problemen met mijn remmen anders dan het moeizame aanspreken bij (veel) regen. Doorboorde schijven schijnen dan beter te zijn. Maar ik heb teveel gescheurde Zimmermans gezien om daar veel vertrouwen in te hebben, of moet ik die zelf gaan "countersinken"?

Er wordt ook wel gedacht dat het wieldesign/maat meespeelt dat er te veel water op de schijf komt, heb nu BMW spaakwiel nr.73, 17 Inch. Eens kijken hoe het straks gaat met 18 Inch Alpina's. Er zit wel weinig ruimte tussen schijf en velg bij de 17 Inch velgen, bij de 18 Inch heb je meer "ventlatie".
Feit blijft dat de E90 nu automatisch de schijven droogremt, volgens mij doen dikkere Benzen dat ook al een tijdje. Dus misschien was/is dat ook wel nodig bij de E46 330?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 24 januari 2006 @ 21:10:56 #106
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34425891
Mja ik weet er wel een aantal die met Zimmerman rijden en er verder totaal geen problemen mee hebben (onder E36 M3's straat gebruik en een enkele keer rondje nurburgring) Maar dat ze eerder kunnen scheuren bij zwaar gebruik staat wel vast. Je kan ook gegroefde nemen van oa stoptech, maar nadeel van gegroefd is dat de blokken iets harder slijten. Stoptech kost $ 118 per stuk volgens hun site.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  dinsdag 24 januari 2006 @ 21:18:53 #107
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34426145
Die kapotte Zimmermans lagen tussen gare keramische schijven bij de plaatselijke Porsche boer.
Kwamen van 911jes. Alles kan kapot! Ook setje keramische schijven op een GT3 RS die 20000 EUR!!! extra kosten.

Maar bedankt voor je tips, ik ga eens ff wat rondneuzen.


Weet je trouwens wat dit voor schijven zijn, onder protype Z4 coupé?


http://i8.photobucket.com/albums/a3/MdMIAA05/IMG_1974.jpg
Lijken mij gedrillde M3 schijven oid, maar dan kleiner?

Uit dit topic: http://forum.fok.nl/topic/753537/
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 24 januari 2006 @ 21:26:58 #108
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34426453
Ik denk toch M3 schijven 325x30 mm... die klauwen lijken namelijk heel veel op die van een 840i/850i. Dat zijn 4 pots brembo klauwen welke normaal 324x32 mm schijven hebben. Dat en die schijven lijken ook een alu hart te hebben.

Maar kan goed zijn dat het een compleet nieuwe setup is...

Edit:
quote:
Wanneer de BMW Z4 Coupé in juni op de markt komt, wordt ook meteen de M Coupé aan het programma toegevoegd. BMW gaat hiermee de strijd aan met onder meer de Porsche Cayman S.

Voor de Z4 M Coupé heeft BMW flink leentjebuur gespeeld bij de huidige M3. Zo is de 343 pk zes-in-lijn motor dezelfde als in dat model wordt gebruikt. De maximale trekkracht van 365 Nm is eveneens gelijk aan die van de M3. De krachtbron is gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak. Met de 3,2-liter sprint de Z4 Coupé in 5,0 seconden van 0 naar 100 en de topsnelheid is begrensd op 250 km/u.
Het uiterlijk komt overeen met dat van de M Roadster, die is gepresenteerd toen de Z4 Roadster is gefacelift. Aan de voorzijde valt de grote voorbumper op waarin de lijnen van een X te herkennen zijn en grote luchtinlaten zijn geplaatst. Het verschil met de Roaster - naast het vaste dak - is dat de Coupé een bagageruimte heeft van 300 liter. In het interieur onderscheidt de M Coupé zich van de andere Coupés door zijn speciale pookknop, bekledingstrips, en verchroomde luchtuitlaten en details op de portieren.
Ook het chassis en de ophanging is in grote mate gelijk aan dat van de M3. Het remsysteem is afkomstig van de M3 CSL, een lichtgewicht versie van de M3 die enige tijd geleden in beperkte serie is geproduceerd. De Z4 M Coupé staat op 18 inch wielen met aan de voorzijde 225/45-banden en achteraan 255/40.
Tot de standaarduitrusting behoren onder meer automatische airco, lederen sportstoelen, een multifunctioneel stuurwiel waarin onder meer bediening van de telefoon in zit verwerkt en een bandenspanningswaarschuwingsysteem.
Kopers van de Z4 M Coupé hebben keuze uit vier verschillende kleuren lederen bekleding. Daarnaast zijn voor het model drie exclusieve M-exterieurkleuren gereserveerd en is daarnaast nog keuze uit vijf standaard BMW-kleuren
M3 competiton remmen. Maar die klauwen zijn daar niet van. Kunnen ATE's zijn, 850CSI had 345 mm net als de CSL/Competiton maar ook met Brembo 4 pots klauwen:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EG91&mospid=47329&btnr=34_0363&hg=34&fg=05

ATE word sowieso ook gebruikt voor de E36 M3, E60 M5 enz.

[ Bericht 18% gewijzigd door Five_Aces op 24-01-2006 21:36:56 ]
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34437338
Ik ben op zoek naar een M3 GT spoiler, de Class II, dus de dubbele zonder wiggen...

Iemand een idee?
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
pi_34437402
http://www.akto.nl/index4.htm

Weet iemand nog een bedrijf als bijvoorbeeld deze die lederen interieurs uit sloopwagens leveren, ik ben op zoekn naar een leren interieur uit de nieuwe 3 serie e90.

Iemand enig idee?
Never trust a squirrel, it's just a rat in cuter outfit.
pi_34440337
Akto is hierin wel een van de grotere, dus als zij het niet hebben... De E90 is best wel nieuw, de kans dat iemand hem nu al totalled heeft, en leer had, en dat hij gedemonteerd is + nog niet verkocht is vrijwel nihil
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
  woensdag 25 januari 2006 @ 14:18:51 #112
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34446289
Nog even wat picwhoring, M3 GT strutbrace er op geschroefd:



Geen scharnierpunten en gemaakt van aluminium, weegt nog geen 2 kg denk ik.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34446580
Ziet er goed uit! Heel de ruimte ook
  woensdag 25 januari 2006 @ 14:34:18 #114
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34446774
Ja ik vond het balen dat hij er vorige week voor Zolder niet op zat, had ik nog even kunnen kijken wat het verschil zou zijn als ik hem opdraai of losser zet. Zit wel iets verschil in maar moet zeggen dat het niet overweldigend is naar mijn gevoel. Misschien nog even met de setting spelen.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  woensdag 25 januari 2006 @ 18:24:16 #115
25953 JWD
Renault Sport Spider
pi_34454606
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 14:18 schreef Five_Aces het volgende:
Nog even wat picwhoring, M3 GT strutbrace er op geschroefd:

Geen scharnierpunten en gemaakt van aluminium, weegt nog geen 2 kg denk ik.
Ziet er strak uit!
Ik moet die van mij nog steeds eens een wasbeurtje onder de kap geven.
Wel grappig om het verschil te zien tussen een 3.2l met SMG en een 3.0 GT.
1999 Renault Sport Spider - 200 pk - 890kg - 0-100 in 6,2 sec - Top 225 Km/h
  woensdag 25 januari 2006 @ 18:39:39 #116
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34455085
Haha nice GT's hebben toch wat speciaals Alu deuren standaard en wist je ook dat de bumpers van fibreglass zijn in plaats van ABS plastic? Zag het laatst een keer toen ze er 1 aan het bijspuiten waren bij de dealer
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34455517
Zo dan, dat scheelt toch flink wat in gewicht
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
pi_34459194
JWD, je hebt dus 3 BMW's als ik het goed begrijp, waarvan 2 M3's? Wat is het toch oneerlijk verdeeld in de wereld
pi_34459286
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:39 schreef Five_Aces het volgende:
Haha nice GT's hebben toch wat speciaals Alu deuren standaard en wist je ook dat de bumpers van fibreglass zijn in plaats van ABS plastic? Zag het laatst een keer toen ze er 1 aan het bijspuiten waren bij de dealer
Wat is eigenlijk sneller een M3 GT of een M3 3.2 liter

Beide E36...

GT heeft 5 bak als het goed is, en 3.2 liter 6 bak. Verder 295 (als het goed is) pk vs 321...
  woensdag 25 januari 2006 @ 20:57:28 #120
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34460032
Denk dat het niks uitmaakt als je ze naast elkaar zou zetten.

gearsets zijn gelijk alleen de 3.2L heeft een extra 6. 3.0 GT gaat tot 7800 RPM dacht ik, en 3.2L tot 7600 RPM. 295 PK is meer richting 305-310 PK denk ik, de nokkenassen zijn wat scherper ten opzichte van een normale 3.0 en de pijpen van het inlaatspruitstuk zijn wat langer.

Die aluminium deuren zitten ook in de 96 en 97 modellen van de 3.2L, dus in feite zijn alleen de bumpers iets lichter.

Qua handling zit er een xbrace op en die motorsport veerpootbrug, plus dat de 3.0L wagens een 1:15,6 stuurhuis hebben en de 3.2L een 1:17,8. Dus in dat opzicht heeft de GT iets overhand op een 3.2L

3.2L heeft weer iets betere voorremmen als de standaard 3.0 en 3.0 GT.

Maar het is in alle gevallen minimaal.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  donderdag 26 januari 2006 @ 00:22:13 #121
25953 JWD
Renault Sport Spider
pi_34468017
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 20:36 schreef 7T7 het volgende:
JWD, je hebt dus 3 BMW's als ik het goed begrijp, waarvan 2 M3's? Wat is het toch oneerlijk verdeeld in de wereld
Ik heb ook nog een 98 M3 3.2l SMG met 3500km op de teller
Mijn centjes gaan dan ook vooral op aan auto's, je bent autogek of je bent het niet.
1999 Renault Sport Spider - 200 pk - 890kg - 0-100 in 6,2 sec - Top 225 Km/h
  donderdag 26 januari 2006 @ 00:28:13 #122
25953 JWD
Renault Sport Spider
pi_34468191
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 20:38 schreef yup het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk sneller een M3 GT of een M3 3.2 liter

Beide E36...

GT heeft 5 bak als het goed is, en 3.2 liter 6 bak. Verder 295 (als het goed is) pk vs 321...
Het verschil is minimaal, de 3.2 heeft iets meer kracht onderin naar mijn gevoel.
De handeling van een standaard M3 GT is iets beter dan die van de 3.2 oftewel de M3 EVO.
Leuk detail is de voorspoiler van de GT, die kan je namelijk uitschuiven voor extra downforce, Helaas was ik deze bij het eerste de beste uitstapje in de grindbak van Zandvoort volledig kwijt
Standaard heeft de GT 'slechts' 300pk ten opzichte van 321pk in de EVO dit verschil merk je bijna niet, de eerste E36 M3 had 280pk en gek genoeg merk je dat verschil wel.
1999 Renault Sport Spider - 200 pk - 890kg - 0-100 in 6,2 sec - Top 225 Km/h
  donderdag 26 januari 2006 @ 09:59:08 #123
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34472708
Jij spaart ze echt zeker?
1x E36 M3 GT
1x E36 M3 Evo
1x E46 M3 cabrio

Wat je zegt over die kracht onderin klopt wel. Standaard geven ze voor een 3.2L 350 NM @ 3250 RPM op, maar ik had op de testbank 405 NM tussen 3000 en 3500 RPM. Dat zit hem in de dual vanos tegenover de single vanos van de 3.0. De stock 3.0 heb ik nooit verder als 320 NM zien komen, maar dat was wel op een hoger toerental.

Bij een sprint zou het alleen niet veel uitmaken omdat de 3.2L wagens in hun 1e versnellig vanaf 4000 RPM electronish gelimiteerd zijn. Al kan je wel een spoor van 30 meter zetten als je SMG in launch control gebruikt, mits die vrij geschakeld is. Maar zet je hem gewoon in zijn 1 en geef je gas dan ben je er iets langzamer mee. Al met al leuk om te weten maar niet boeiend, omdat ik hem niet voor 1/4 of stoplichtsprints of wat gebruik.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34475649
waarom zit je limiet erop dan in de eerste versnelling
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:18:50 #125
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34476463
Is een soort nanny control. Is er ook niet uit te chippen, omdat dat deel van de ECU helaas niet programmeerbaar is. Sommigen zeggen soort van ingebouwde TC (Een E36 M3 kan je niet krijgen met ASC+T) anderen zeggen dat het is om je koppeling te beschermen.

Er is een omweg voor namelijk de in-gear sensor overbruggen, en de koppelingssensor lostrekken. Durf het alleen zelf niet aan omdat ik bang ben dat het SMG systeem dan op straat gaat.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')