abonnement Unibet Coolblue
pi_34646701
Een goede dag, natuurlijk had niemand dit van mij verwacht maar ik ben opzoek naar Astra F 2.0 GT info....

het zit zo wij zijn net weer begonnen met school na de stageperiode en we hebben met ons groepje een Astra 2.0 GT toegewezen gekregen... dit is nu nog een straatauto maar moet straks een KNAF gekeurde rally bak worden... ik ben momenteel verantwoordelijk voor het motorblok, ik moet het hele motorblok controleren op alles wat los en vast zit en of alles in orde is...

vandaar de vraag, wat zijn zwakke punten van het motorblok van deze astra en wat zijn de punten waar ik zeker naar moet kijken...

andere info over onderstel en carosserie en de hele meuk is natuurlijk ook welkom aangezien daar weer een paar andere groepsgenoten van mij verantwoordelijk voor zijn. ik.. of njah.. wij moeten gewoon zo veel mogelijk info hebben.. alles is welkom!

linkjes naar opel fora zijn ook welkom maar ik kon zo 1-2-3 niet veel info vinden met google op opel fora

alvast bedankt
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34646789
probeer het eens op een Opel forum Youp had wel verwacht dat je daarin wat creatiever zou zijn.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_34646816
PNG eat your heart out! !
pi_34646952
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:16 schreef PeuRac het volgende:
probeer het eens op een Opel forum Youp had wel verwacht dat je daarin wat creatiever zou zijn.
heb niet de behoefte me bij nog meer fora aan te melden en hier zitten genoeg mensen met verstand van opels
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:23:07 #5
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_34646990
gele koni's
pi_34647046
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:22 schreef Youp het volgende:

[..]

heb niet de behoefte me bij nog meer fora aan te melden en hier zitten genoeg mensen met verstand van opels
Zeker!! Ik ben zelfs een Opel!!
Nee, het is geen toeval! Ik ben een stalker!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:25:05 #7
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_34647050
d'r was iets met een waterpomp en snel kapot gaan, maar das Opel eigen geloof ik. Ik heb nog wel een lijstje met foutcodes van het ecu, maar of die ook van toepassing zijn...
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:26:05 #8
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_34647077
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:17 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
PNG eat your heart out! !
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:32:10 #9
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_34647261
op opel-forum is een apart hoekje voor c20xx motoren (2.0 16v , 2.0 turbo en 2.0 8v) Misschien wel hendig
pi_34647313
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:32 schreef Fugie het volgende:
op opel-forum is een apart hoekje voor c20xx motoren (2.0 16v , 2.0 turbo en 2.0 8v) Misschien wel hendig
linkie?
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:33:57 #11
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_34647327
www.opel-forum.nl

simpeler kan niet
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:37:47 #12
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_34647453
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:33 schreef Youp het volgende:

[..]

linkie?
luilakkie
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_34647479
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:33 schreef Fugie het volgende:
www.opel-forum.nl

simpeler kan niet
oja daar was ik al geweest
quote:
foutmelding
je moet geregistreerd zijn om dit forum te kunnen bekijken. Registreer OF Log in
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34647501
Aanmelden dus.
Nee, het is geen toeval! Ik ben een stalker!
pi_34647710
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:38 schreef Youp het volgende:

[..]

oja daar was ik al geweest
[..]
Dan weet je wat je moet doen, zei ik toch eigenwijze limburger
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_34648206
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:46 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dan weet je wat je moet doen, zei ik toch eigenwijze limburger
voor deze keer dan
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34651456
Watvoor opleiding doe je Youp? Autotechniek?
pi_34651997
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:49 schreef Sloper het volgende:
Watvoor opleiding doe je Youp? Autotechniek?
MBO niveau 4 TIND motorvoertuigentechniek en ondernemer klein bedrijf...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34652913
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:06 schreef Youp het volgende:

[..]

MBO niveau 4 TIND motorvoertuigentechniek en ondernemer klein bedrijf...
Das een mond vol.
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
pi_34656502
Tering, wat een donders gave opdracht....


ik heb nog wel een beugel van een kadett E GSI 2.0

misschien pas te maken voor een Astra.

Waar je op moet letten is de krukaspositiesensor(heeft ook veel andere benamingen, maar is al een tijdje geleden dus weet niet meer precies), zit helemaal onderin.... die willen nog wel is kapot gaan, gevolg: slecht lopen, uitvallen en daarna niet meer willen starten...

controleer dat ding, desnoods prefentief vervangen...
pi_34658757
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:24 schreef BroesWillems het volgende:
Tering, wat een donders gave opdracht....


ik heb nog wel een beugel van een kadett E GSI 2.0

misschien pas te maken voor een Astra.

Waar je op moet letten is de krukaspositiesensor(heeft ook veel andere benamingen, maar is al een tijdje geleden dus weet niet meer precies), zit helemaal onderin.... die willen nog wel is kapot gaan, gevolg: slecht lopen, uitvallen en daarna niet meer willen starten...

controleer dat ding, desnoods prefentief vervangen...
wat voor beugel?

trouwens de hele reut als een degelijk onderstel en rolkooi en kuipstoelen enzo wordt nieuw gekocht als het goed is
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34659191
Waterpomp is zwak punt en thermostaat.

2 dingen die zeker gecontroleerd moeten worden.

Als ik jou was: gewoon spanrol, distributieriem, v-snaar, waterpomp en thermostaat allemaal vervangen. Weet je vrijwel zeker dat je veilig zit... V-snaar juist spannen ajb (alhoewel ik denk wel dat je zoeits weet )

Volgens mij is het een zeer degelijk blok voor de rest. Gaat lang mee. GEen koppakkingsproblemen of olieboten (mits normaal behandelt).

En verder kan Herr.Flick of PNG je hier veel meer over vertellen :-)

Oh ja: just for the info. De blokje in je Opel Astra 2.0i 8v (20NE)115 pk GT is gewoon identiek aan de ander 2 liter 8v blokjes in ander slopels :-)

Kadett, Omega, Frontera (zat ie ook dacht ik in), Vectra, Calibra etc: allemaal zelfde. De Astra 2.0i 8v GT (je hebt ook gewone 2.0i 8v, dus geen GT versie) heeft geen motorische aanpassingen gehad. Heeft alleen sportiever interieur (kuipstoelen etc) en iets spannender uiterlijk (striping e.d. )

[ Bericht 26% gewijzigd door yup op 31-01-2006 20:40:44 ]
pi_34659918
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 20:34 schreef yup het volgende:
Waterpomp is zwak punt en thermostaat.

2 dingen die zeker gecontroleerd moeten worden.

Als ik jou was: gewoon spanrol, distributieriem, v-snaar, waterpomp en thermostaat allemaal vervangen. Weet je vrijwel zeker dat je veilig zit... V-snaar juist spannen ajb (alhoewel ik denk wel dat je zoeits weet )

Volgens mij is het een zeer degelijk blok voor de rest. Gaat lang mee. GEen koppakkingsproblemen of olieboten (mits normaal behandelt).

En verder kan Herr.Flick of PNG je hier veel meer over vertellen :-)

Oh ja: just for the info. De blokje in je Opel Astra 2.0i 8v (20NE)115 pk GT is gewoon identiek aan de ander 2 liter 8v blokjes in ander slopels :-)

Kadett, Omega, Frontera (zat ie ook dacht ik in), Vectra, Calibra etc: allemaal zelfde. De Astra 2.0i 8v GT (je hebt ook gewone 2.0i 8v, dus geen GT versie) heeft geen motorische aanpassingen gehad. Heeft alleen sportiever interieur (kuipstoelen etc) en iets spannender uiterlijk (striping e.d. )
jep daar was ik al achter

overigens onze "GT" is wel in orde... saai ding, stalen velgen wieldoppen, rood (overigens nog niet compleet vaal & rose!) geen poespas geen gezeur en maar 133k gelopen.... de astra van t andere team is er een met het zelfde motorblok.... alleen deze is wit en voorzien van al het nodige GSi spul, een blér uitlaat en een open luchtfilter... het motorblok was mooi afgespoten en blonk van alle kanten... nadeel was dat t ding nagenoeg compleet weggerot was bij de wielasten en erg triest weer was opgebouwd met stukjes hout en plamuur wat er allemaal alweer uit ligt... verder heeft dat ding veeeeel meer gelopen, achterin de 2 ton dacht ik, heeft er gas in gelegen en is er aan het uiterlijk te zien (aardig versjonnied dus) flink mee geragd... maarja hij zag er pimpy-er uit dus daardoor wouden bepaalde klasgenoten van me dat ding zo graag hebben geef mij maar een degelijke en betrouwbare basis... straks ken je dat ding toch niet meer terug qua uiterlijk en performance... en dat op die witte 16" BBS (hoogstwaarschijnlijk nog heavy-weight imitatie crap ook ) zit wil ook niks zeggen want die worden toch vervangen voor 15" of 16" uber lichtgewicht profi-racemetaal
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34660098
Goeie keuze bij de weg, zou ik zelf ook doen. Net als ik bij de E30 heb gedaan en dat ding was ook gewoon perfect op de tikkende klepstoters (een een paar zeer kleine schoonheidsfoutjes wat gewoon vri jnormaal is voor een auto van 15 jaar oud) na :-)
pi_34662460
Moesten jullie een Opel kiezen? Of hoe zat dat? Vind dit wel een intresant 'project'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')