heb niet de behoefte me bij nog meer fora aan te meldenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:16 schreef PeuRac het volgende:
probeer het eens op een Opel forum Youphad wel verwacht dat je daarin wat creatiever zou zijn.
Zeker!! Ik ben zelfs een Opel!!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:22 schreef Youp het volgende:
[..]
heb niet de behoefte me bij nog meer fora aan te meldenen hier zitten genoeg mensen met verstand van opels
quote:
linkie?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:32 schreef Fugie het volgende:
op opel-forum is een apart hoekje voor c20xx motoren (2.0 16v , 2.0 turbo en 2.0 8v) Misschien wel hendig
luilakkiequote:
oja daar was ik al geweestquote:
quote:foutmelding
je moet geregistreerd zijn om dit forum te kunnen bekijken. Registreer OF Log in
Dan weet je wat je moet doen, zei ik toch eigenwijze limburgerquote:
voor deze keer danquote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:46 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dan weet je wat je moet doen, zei ik toch eigenwijze limburger
MBO niveau 4 TIND motorvoertuigentechniek en ondernemer klein bedrijf...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:49 schreef Sloper het volgende:
Watvoor opleiding doe je Youp? Autotechniek?
Das een mond vol.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:06 schreef Youp het volgende:
[..]
MBO niveau 4 TIND motorvoertuigentechniek en ondernemer klein bedrijf...
wat voor beugel?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:24 schreef BroesWillems het volgende:
Tering, wat een donders gave opdracht....![]()
ik heb nog wel een beugel van een kadett E GSI 2.0
misschien pas te maken voor een Astra.
Waar je op moet letten is de krukaspositiesensor(heeft ook veel andere benamingen, maar is al een tijdje geleden dus weet niet meer precies), zit helemaal onderin.... die willen nog wel is kapot gaan, gevolg: slecht lopen, uitvallen en daarna niet meer willen starten...
controleer dat ding, desnoods prefentief vervangen...
jep daar was ik al achterquote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:34 schreef yup het volgende:
Waterpomp is zwak punt en thermostaat.
2 dingen die zeker gecontroleerd moeten worden.
Als ik jou was: gewoon spanrol, distributieriem, v-snaar, waterpomp en thermostaat allemaal vervangen. Weet je vrijwel zeker dat je veilig zit... V-snaar juist spannen ajb (alhoewel ik denk wel dat je zoeits weet)
Volgens mij is het een zeer degelijk blok voor de rest. Gaat lang mee. GEen koppakkingsproblemen of olieboten (mits normaal behandelt).
En verder kan Herr.Flick of PNG je hier veel meer over vertellen :-)
Oh ja: just for the info. De blokje in je Opel Astra 2.0i 8v (20NE)115 pk GT is gewoon identiek aan de ander 2 liter 8v blokjes in ander slopels :-)
Kadett, Omega, Frontera (zat ie ook dacht ik in), Vectra, Calibra etc: allemaal zelfde. De Astra 2.0i 8v GT (je hebt ook gewone 2.0i 8v, dus geen GT versie) heeft geen motorische aanpassingen gehad. Heeft alleen sportiever interieur (kuipstoelen etc) en iets spannender uiterlijk(striping e.d.
)
nou de school heeft het afgelopen half jaar toen wij op stage waren 2 opeltjes geregeld... en mjah onze klas is in 2en gedeeld... en toen moesten we een opel kiezen... maar daar waren we zo uit... want de andere groep ging puur voor de "looks" die t ding toch niet heeftquote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:57 schreef Sloper het volgende:
Moesten jullie een Opel kiezen? Of hoe zat dat? Vind dit wel een intresant 'project'
hangt er vanaf hoeveel sponsorgeld we binnen slepen... we gaan in ieder geval zelf een chip maken voor de motorquote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:09 schreef Sloper het volgende:
Vet!![]()
Gaan jullie ook nog wat veranderen aan het motorvermogen?
we moeten ook sponsoren binnen halenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:25 schreef Zonda_F het volgende:
Lekker budget heeft je school!![]()
Worden de 2 auto's na verloop van tijd verkocht om weer een beetje geld terug te krijgen of krijgt de school een rally team?
Leuk allemaal hoorquote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:40 schreef Youp het volgende:
[..]
we moeten ook sponsoren binnen halenen de auto wordt niet meer verkocht... op t einde moeten we hem terugbouwen naar origineel en dan gaat de volgende klas er opnieuw mee beginnen...
maar ze willen idd wel een rally team op gaan zetten... ik denk alleen dat ik dat niet meer meemaak
thanks, ik zal dr op lettenquote:Op woensdag 1 februari 2006 09:47 schreef Herr.Flick het volgende:
2 ltr 8v is een in principe een probleemloze motor, gewoon D-riem even goed controleren en de speling op het lager van de waterpomp.Draait dit goed zonder hakkels dan lekker laten zitten.De spanrol is van staal en deze gaat bijna nooit stuk, ook hier dus hetzelfde verhaal.
BDP gaat ook maar zelden stuk.
Controleer goed de bougiekabels, dit geldt voor alle 8V OHC motoren, deze zijn nog wel eens brak.Waarde moet <10Kohm zijn.
Bak en aandrijfassen gaan nooit stuk, of je moet door rijden met een kapotte hoes.
Ik weet niet of de orginele stoelen er nog inzitten met de gordelspanners, mocht dit zijn dan altijd achter eerst de rode nok in de gordelspanner schuiven voordat je de stoel demonteert. Deze rode nok moet zich aan de achterkant van de veerhouder bevinden van de gordelspanner.Na montage wel weer de nok verwijderen!!
Plaats eens piccies, altijd leuk!
Zelfs dan niet hoor Herr.Flick.....quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:47 schreef Herr.Flick het volgende:
Bak en aandrijfassen gaan nooit stuk, of je moet door rijden met een kapotte hoes.
de hele auto is gruwelijk!quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:58 schreef Inorbit het volgende:
ARGH!! die deurbekleding. gruwelijk
jawel... klepdekselpakkingkje... en de carterpan pakking zag dr ook niet al te best uit toen ik er vandaag onder stondquote:Op donderdag 2 februari 2006 16:40 schreef Sloper het volgende:
Dat blok ziet er erg zweterig uit, geen lekage?
Rij maar eens lekker door dan...quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Zelfs dan niet hoor Herr.Flick.....
*rijd al 7 maanden met kapotte ashoes, en is te lui om het te vervangen.
ah guido, wat ben je weer heerlijk subtielquote:Op zondag 5 februari 2006 19:50 schreef Metz het volgende:
Wat een scheitproject, nog geen eens een BMW![]()
![]()
Slopel :\\\')
Oh, ik heb nog een tip. Rraak de achterspatborden niet aan, want dan valt er 3 kilo roest vanaf.![]()
![]()
mooi hequote:Op zondag 5 februari 2006 19:59 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
me vader heeft ook zon bak, die achterspatborden zijn ook al 1 en al roest!
Natuurlijk geen BMW....quote:Op zondag 5 februari 2006 19:50 schreef Metz het volgende:
Wat een scheitproject, nog geen eens een BMW![]()
![]()
Slopel :\\\')
Oh, ik heb nog een tip. Rraak de achterspatborden niet aan, want dan valt er 3 kilo roest vanaf.![]()
![]()
Doe ik ook, ondertussen al zo een 15k.quote:Op donderdag 2 februari 2006 17:58 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Rij maar eens lekker door dan...
@ Youp, autootje kan wel een nieuw olievuldop ringetje gebruiken en/of een nieuw kleppendekselpakkingetje! >:O
C20NE (2.0i-8v) kan meer hebben dan een C20XE (2.0i-16v)quote:Op donderdag 2 februari 2006 17:40 schreef ToMaSZ het volgende:
[flauwe vooroordelen modus]
Haal een 2.0 16v astra gsi blokkie op de sloop. Liggen er zat met weinig km's aangezien de gemiddelde gsi-coureur z'n wagen in no-time toch kort rijdt
Wat is daar mis mee dan?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:50 schreef Sterke_Yerke het volgende: Wie gaat er nou Wie gaat er nou een opel verkutten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |