Tegenwoordig moet je blij zijn als je em gratis mag achterlaten op de sloopquote:Op zondag 15 januari 2006 22:34 schreef Driverrrr het volgende:
Hallo,
Mijn Mazda 323F uit 1991 moet naar de sloop, omdat ik een andere auto heb gekocht, en verkopen geen optie meer is (lekkende radiateur, homokineten en 5 APK punten).
Hij rijd nog wel, en heeft APK tot april.
Dit word m'n eerste auto die naar de sloop gaat, ik heb er dus nog helemaal geen ervaring mee.
Klopt het dat je meestal een klein bedrag krijgt wanneer je de auto rijdend naar de sloop brengt?
Dan weet ik of ik daar om kan vragen
bedankt!
Als ie nog gewoon rijd krijg je er maximaal 50 euro voor, geloof mij maar.quote:Op zondag 15 januari 2006 22:34 schreef Driverrrr het volgende:
Hallo,
Mijn Mazda 323F uit 1991 moet naar de sloop, omdat ik een andere auto heb gekocht, en verkopen geen optie meer is (lekkende radiateur, homokineten en 5 APK punten).
Hij rijd nog wel, en heeft APK tot april.
Dit word m'n eerste auto die naar de sloop gaat, ik heb er dus nog helemaal geen ervaring mee.
Klopt het dat je meestal een klein bedrag krijgt wanneer je de auto rijdend naar de sloop brengt?
Dan weet ik of ik daar om kan vragen
bedankt!
Vind ik ook niet gek, die sloperijen verdienen genoeg centjes aan de onderdelen die nog wel bruikbaar zijnquote:Op zondag 15 januari 2006 23:21 schreef yup het volgende:
[..]
Als ie nog gewoon rijd krijg je er maximaal 50 euro voor, geloof mij maar.
Me E30 reed ook, aanlopende wiel tegen wielkast voorkant zat behoorlijk inmekaar (motorkap/zijscherm etc. echt krom), kreeg ik ook 50 euro voor...
Oh... heb ik iets gemistquote:Op zondag 15 januari 2006 23:21 schreef yup het volgende:
[..]
Als ie nog gewoon rijd krijg je er maximaal 50 euro voor, geloof mij maar.
Me E30 reed ook, aanlopende wiel tegen wielkast voorkant zat behoorlijk inmekaar (motorkap/zijscherm etc. echt krom), kreeg ik ook 50 euro voor...
Exclusief manuren, gereedschapskosten, gevarentoeslagen medewerkers, milieu ontheffingen, ontdoen van vloeistoffen. Dan houdt je nog 50 euro over met mazzel...quote:Op maandag 16 januari 2006 02:17 schreef Blackheart het volgende:
Dit zou me , voorgesorteerd bij een schroothandelaar ¤40 voor het staal, ¤130 voor het lichtmetaal en ¤75 voor de koperlegeringen/kabels opleveren.
Begin er maar eens aan, dat haal je niet met een dag werk...In nederland krijg je gewoon tot ¤50,- terug voor je car...quote:Op maandag 16 januari 2006 05:22 schreef Blackheart het volgende:
Er is een achterpoortje in België.
Als particulier kan je vrij simpel en goedkoop van de vloeistoffen en kunststoffen af geraken. Bij het lokale containerpark.
Manuren kan je zelf spenderen, en de slijptol ter hand nemen.
Dus zoals ik meld, als ik een autowrak zou slopen, ergens in een grote garagebox ofzo, kan ik uit een wrak een ¤250 halen. Da's een dikke dag werk.
Zeker als je niet moet opletten hoe je alles demonteerd.
En dan zit ik hier in NL nog steeds met een kenteken op naam waarover ik belasting en verzekering moet betalen....quote:Op maandag 16 januari 2006 05:22 schreef Blackheart het volgende:
Er is een achterpoortje in België.
Als particulier kan je vrij simpel en goedkoop van de vloeistoffen en kunststoffen af geraken. Bij het lokale containerpark.
Manuren kan je zelf spenderen, en de slijptol ter hand nemen.
Dus zoals ik meld, als ik een autowrak zou slopen, ergens in een grote garagebox ofzo, kan ik uit een wrak een ¤250 halen. Da's een dikke dag werk.
Zeker als je niet moet opletten hoe je alles demonteerd.
Dus jij bent ook een afzetter...quote:Op maandag 16 januari 2006 10:38 schreef Sloper het volgende:
of voor ¤100 op marktplaats zetten als opknappen/schadebak. Vind ik altijd beter dat een auto naar die afzetters te brengen, met hun 50 euro..![]()
Die naaiers vragen op elke sloop zo 60 euro voor een motorkap of een bumper. Omdat die onderdelen toevallig veel gevraagd worden. Zo kan ik ook winst maken...
En jij bent een facist? Zie naamquote:Op maandag 16 januari 2006 11:04 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Dus jij bent ook een afzetter...
zie naam![]()
Kentekenplaten plus papieren opsturen naar de RDWquote:Op maandag 16 januari 2006 10:32 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
En dan zit ik hier in NL nog steeds met een kenteken op naam waarover ik belasting en verzekering moet betalen....
Gewoon naar een sloper brengen.
Ik meen dat dat niet met alle kentekens gaat, zo uit mijn hoofd alleen met oldtimers en motorfietsen.quote:Op maandag 16 januari 2006 14:15 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Kentekenplaten plus papieren opsturen naar de RDW![]()
En nuquote:
Waarom is een sloper een afzetterquote:Op maandag 16 januari 2006 13:29 schreef Sloper het volgende:
[..]
En jij bent een facist? Zie naam![]()
Dacht dat dit soort geintjes mer op fancy.forum.nl thuishoorden![]()
Gevalletje geld weg helaasquote:Op dinsdag 17 januari 2006 01:59 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ik meen dat dat niet met alle kentekens gaat, zo uit mijn hoofd alleen met oldtimers en motorfietsen.
[..]
En nu
Gevalletje waarborgfonds, of wat?
[..]
Waarom is een sloper een afzetter
Een bakker verdient ook z'n geld met brood verkopen, dus dat is ook een afzetter...
Er is toch niets mis mee met geld verdienen, of mag jij dat alleen maar, en anderen mogen alleen maar betalen.
Wel even onderbouwen aub.
Dat zeg ik! Je krijgt er NIKS meer voor!quote:Op maandag 16 januari 2006 19:18 schreef Konijn het volgende:
Niks voor krijgen??? Paar maanden terug had ik mijn Opel Corsa helemaal naar de schrot gereden, boompje hier boompje daarMotor was ook opgeblazen
Bij de sloop kreeg ik nog 20 euro![]()
![]()
Wees blij zeg! Als je je afval weggooit moet je er afvalbelasting voor betalen. Als je je auto weggooit krijg je 20 euro. Huiliequote:Op dinsdag 17 januari 2006 08:47 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Dat zeg ik! Je krijgt er NIKS meer voor!![]()
Nogmaals, omdat hun prijzen gewoon buiten proportioneel zijn. Als mensen met een wrak zitten hebben ze geen keus en brengen 'm naar de sloop. Omdat ze geen keus hebben hoeft de sloper er nauwelijks geld voor te geven, om vervolgens WEL de hoofdprijs je vragen voor gewilde onderdelen. Daarom vind ik ze afzetters. Tevens werkt daar meestal het grootste schorem uit de omgeving. Om nog maar niet te spreken over de wit-was/criminele activiteiten die op 90% vd slopen plaatvindt. De FIOD heeft niet voor niets een A-status op bijna alle slopen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 01:59 schreef Herr.Flick het volgende:
Waarom is een sloper een afzetter
Een bakker verdient ook z'n geld met brood verkopen, dus dat is ook een afzetter...
Er is toch niets mis mee met geld verdienen, of mag jij dat alleen maar, en anderen mogen alleen maar betalen.
Wel even onderbouwen aub.
Tsja, helaas is het een feit dat auto-demontagebedrijven met steeds hogere kosten worden geconfronteerd door de eu-regelgeving. Ze zullen daarom telkens nieuwe investeringen moeten doen, om te zorgen dat ze het werk kunnen blijven doen. Er zijn strenge controles en er volgen zware sancties (boetes) als ze niet goed werken.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:43 schreef Sloper het volgende:
Nogmaals, omdat hun prijzen gewoon buiten proportioneel zijn. Als mensen met een wrak zitten hebben ze geen keus en brengen 'm naar de sloop. Omdat ze geen keus hebben hoeft de sloper er nauwelijks geld voor te geven, om vervolgens WEL de hoofdprijs je vragen voor gewilde onderdelen. Daarom vind ik ze afzetters. Tevens werkt daar meestal het grootste schorem uit de omgeving. Om nog maar niet te spreken over de wit-was/criminele activiteiten die op 90% vd slopen plaatvindt. De FIOD heeft niet voor niets een A-status op bijna alle slopen.
quote:Op zondag 15 januari 2006 22:36 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Tegenwoordig moet je blij zijn als je em gratis mag achterlaten op de sloopJe kunt hem beter inruilen bij een garage voor een andere auto, krijg je er vaak nog wel wat voor
Ik denk niet dat de RDW dat gecontroleerd krijgt, en trouwens fuck it!, ze moeten niet zeiken, het is naar mijn weten gewoon je bezit.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:19 schreef Dulk het volgende:
via google dit topic gevonden, en ik weet dat er al 1083 dagen niet in gepost is. maar een nieuw topic openen is niet de moeite.
ik heb een donorauto staan (een fiesta) nu wil ik deze auto dus strippen om mijn eigen fiesta op te knappen, en de rest van de nuttige onderdelen op marktplaats zetten.
Het chassis wordt gratis opgehaald door een oud-ijzerboer.
maar nu staat er op de site van de RDW dat een particulier pas een auto mag slopen als deze 15 jaar of ouder is. (waarom)
maar deze auto is pas 13 jaar oud.
is er een mogelijkheid om dit toch voor elkaar te krijgen?
dan moet ik dus nog 2 jaar verzekering en belasting betalen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:27 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de RDW dat gecontroleerd krijgt, en trouwens fuck it!, ze moeten niet zeiken, het is naar mijn weten gewoon je bezit.
Zou me verdomme wat zijn zeg, dat als ik mijn computer naar de sloop zou brengen maar omdat er nog een goeie videokaart inzit die ik kan gebruiken en dus eruithaal dat ik er nog een boete overheen krijg ook?, ja me neus!
kun je een kenteken echt niet schorsen voor die tijd dan?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:35 schreef Dulk het volgende:
kan iemand mij vertellen waarom de auto minimaal 15 jaar oud moet zijn
jij weet niet hoe autohandel werktquote:Op zondag 15 januari 2006 22:36 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Tegenwoordig moet je blij zijn als je em gratis mag achterlaten op de sloopJe kunt hem beter inruilen bij een garage voor een andere auto, krijg je er vaak nog wel wat voor
dit is tegen het verhandelen van te jongen auto's (onderdelen) door zwarte handelaren! (en ook tegen diefstal) je moet toch je kenteken in leveren bij rdw als je wil slopen (of je moet die nog 2 jaar schorsen)quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:27 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de RDW dat gecontroleerd krijgt, en trouwens fuck it!, ze moeten niet zeiken, het is naar mijn weten gewoon je bezit.
Zou me verdomme wat zijn zeg, dat als ik mijn computer naar de sloop zou brengen maar omdat er nog een goeie videokaart inzit die ik kan gebruiken en dus eruithaal dat ik er nog een boete overheen krijg ook?, ja me neus!
ik wil best 2 jaar schorsen, maar wat doe ik als ik een controle krijg?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:59 schreef T42 het volgende:
[..]
dit is tegen het verhandelen van te jongen auto's (onderdelen) door zwarte handelaren! (en ook tegen diefstal) je moet toch je kenteken in leveren bij rdw als je wil slopen (of je moet die nog 2 jaar schorsen)
er bestaat straks geen auto meer, de motor gaat in de huidige auto inc de kabelboom (kortsluiting geweest en oude eigenaar heeft 10amp ipv 3amp erin gedaan, waardoor de boel is gaan smelten) en voor de rest pleur ik alle onderdelen op op marktplaats. het overgebleven chassis wordt opgehaald door de oud ijzerboer.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:31 schreef Turquaz52 het volgende:
Auto tegen een muur duwen, of boom.. met sleepkabels.. weet ik veel..
Zeggen dat ie totalloss is en na de sloop brengen.. verzin gewoon wat..
Ik bied ook voor elke auto die rijdt (ongeacht schade/mankementen) 50euri of mijn Xbox...
maar dat heeft 2 redenen, 1e reden is misschien opknappen als het het waard is.. 2e reden is export
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |