2 rode kruisjes?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:12 schreef BlaatschaaP het volgende:
De volgende posters zijn dit jaar uitgebracht ter promotie. Mogen jullie raden welke twee acteurs dit zijn.
http://www.ropeofsilicon.com/Images/stories/2005/dec/black.jpg
http://www.ropeofsilicon.com/Images/stories/2005/dec/white.jpg
nee werd niet uitgezondenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:04 schreef DaMook het volgende:
Vorig jaar werd het toch wel uitgezonden hierToen heb ik het op fok gevolgd via de posts van fokkers die het aan het kijken waren
. (zat zelf op het werk zonder tv
)
ow ok. iig komt ie hier niet door zo ver ik weetquote:
ik zal eens een boze vrief gaan schrijven naar Essent.quote:
Wat hij zegt.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Beste film en regie zullen volgens mij wel naar Brokeback Mountain en Ang Lee gaan, die kans lijkt groot. Acteur is waarschijnlijk PSH, met als outsiders Joaquin Phoenix en Heath Ledger, bij de actrices lijkt het vooral te gaan tussen Reese Witherspoon en die Desperate Housewife.
En daarom leukerquote:Bijrollen lijken iets moeilijker.
Je kan het 's nachts toch luisteren op de radio, dat heb ik iniedergeval gedaan. Zenden ze het ook wel eens uit op t.v.?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:27 schreef GoeRoe86 het volgende:
Uhm de belangrijkste vraag is eigenlijk: Kunnen wij dit live meekijken of moeten wij het weer doen met de 2 minuten vermelding in het nieuws?
12/1 Mrs. Henderson Presentsquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:58 schreef Timo20 het volgende:
Komt Brokeback Mountain hier nog uit voordat de Oscars worden uitgereikt?
De laatste x dat ik het op de radio heb geluisterd (alweer een aantal jaar geleden) werd er door het hele programma heen eigenlijk een beetje lacherig gedaan over de oscars, dat het eigenlijk maar weinig voorstelde en de ene na de andere film werd afgebrand of in de zeik gezet. Heb me toen mateloos lopen irriteren.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:51 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Je kan het 's nachts toch luisteren op de radio, dat heb ik iniedergeval gedaan. Zenden ze het ook wel eens uit op t.v.?
same here. vorig jaar was de eerste keer dat ik t dus volgde op de radio, gelijk ook de laatste keer. was op radio 1, die gasten dachten dat ze zo grappig waren door alle grappen van Chris Rock te vertalen naar t Nederlandsquote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:02 schreef Chielus het volgende:
[..]
De laatste x dat ik het op de radio heb geluisterd (alweer een aantal jaar geleden) werd er door het hele programma heen eigenlijk een beetje lacherig gedaan over de oscars, dat het eigenlijk maar weinig voorstelde en de ene na de andere film werd afgebrand of in de zeik gezet. Heb me toen mateloos lopen irriteren.
Praten de commentators veel door de show heen of valt het mee??quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:57 schreef Gorro het volgende:
Vorig jaar kon ik het gelukkig nog wel zien op Pro 7 (Duitse zender), maar daar kwam ik toen ook die nacht pas achter.
Ehh..dat denk ik toch nietquote:
Ik kan het me niet precies meer herinneren hoe het was. Ik kan me in elk geval niet herinneren dat ik me geërgerd heb, dus volgens mij was het zeker wel ok.quote:Op maandag 9 januari 2006 21:11 schreef niksan het volgende:
[..]
Praten de commentators veel door de show heen of valt het mee??
Dat zou tijd worden.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Acteur is waarschijnlijk PSH
Ik heb naar Talpa gemaild.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:49 schreef DaMook het volgende:
Dat ze het hier maar uitzendenHeeft er iemand al rondgemailt of er zenders zijn die het doen of anders om te zeuren dat ze het moeten doen
Hoop dat ze het doenquote:
Ja, apart he? Roger Ebert maakte zich er deze week in z'n tv-programma erg boos over.quote:Op woensdag 11 januari 2006 19:35 schreef Sokolsky het volgende:
Waarom Grizzly Man niet?
Weet ik niet.quote:Op woensdag 11 januari 2006 19:35 schreef Sokolsky het volgende:
Waarom Grizzly Man niet?
Niet zozeer verslagen (zoals wanneer hij genomineerd is maar niet wint), maar gewoon weggelaten/genegeerd.quote:Op woensdag 11 januari 2006 19:46 schreef Sokolsky het volgende:
Hm, ik zoek nu de eerste op en die heeft op IMDB een 4,9 op 88 stemmen. Wordt 'ie door dat soort spul verslagen? Ongelooflijk.
Denk dat Narnia gaat winnenquote:Op woensdag 11 januari 2006 19:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
De categorie best make up is downgenarrowed tot 7 titels, namelijk:
"The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe"
"Cinderella Man"
"A History of Violence"
"The Libertine"
"Mrs. Henderson Presents"
"The New World"
"Star Wars: Episode III Revenge of the Sith"
nope, jij wel?quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:22 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ah, je hebt Libertine, Henderson en New World al gezien?
zweetdruppelsquote:Op woensdag 11 januari 2006 21:42 schreef Luutgaert het volgende:
Wat voor make up was er dan in Cinderella Man? Wondjes enzo?
Geen Sin Cityquote:Op woensdag 11 januari 2006 19:32 schreef California het volgende:
Dit zijn de kandidaten voor Visual Effects:
Batman Begins
Charlie and the Chocolate Factory
The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and The Wardrobe
Harry Potter and the Goblet of Fire
King Kong
Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
War of the Worlds
ja iddquote:
quote:Altman krijgt eindelijk Oscar
Geplaatst op 12-01-2006 om 10:31 door FilmTotaal
Regisseur Robert Altman zal op 5 maart eindelijk zijn allereerste Oscar krijgen. De inmiddels 80-jarige Amerikaan was al zeven keer genomineerd (vijf keer beste regisseur, twee keer beste film), maar viel elke keer buiten de prijzen.
De organisatie van de Oscars heeft nu bekendgemaakt dat Altman, maker van films als MASH, The Long Goodbye, Prêt-à-porter en Short Cuts, een ere-Oscar zal ontvangen.
Ik duim stevig met je mee. De vooraf opgenomen videofilmpjes van Miochje mogen ze echter wél achterwege laten.quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:29 schreef Sai het volgende:
Maar de meest prangende vraag van dit moment is natuurlijk of Pathé, mits de Beeb wederom de uitzendrechten misloopt, dezelfde belspeldoos gaat inzetten voor de presentatie bij het Oscarweekend. Ik duim alvast van wel.
04/4 Breakfast on Plutoquote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:52 schreef California het volgende:
23/2 Breakfast on Pluto
23/2 Syriana
02/3 Transamerica
02/3 Memoirs of a Geisha
09/3 North Country
23/3 Capote
Lang leve de "DVD for awards considiration only"quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:05 schreef California het volgende:
[..]
04/4 Breakfast on Pluto
02/3 Syriana
20/4 Transamerica
06/4 Memoirs of a Geisha
30/3 North Country
01/6 Capote
Oftewel, nu zit er veel meer na de Oscars. En Capote zelfs pas in juni.
Zei jij nog iets over dat ik zo nodig alles in de bios moest gaan kijken?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:05 schreef California het volgende:
[..]
04/4 Breakfast on Pluto
02/3 Syriana
20/4 Transamerica
06/4 Memoirs of a Geisha
30/3 North Country
01/6 Capote
Dat zal vast wel Star Wars worden.quote:Op woensdag 11 januari 2006 19:32 schreef California het volgende:
Dit zijn de kandidaten voor Visual Effects:
Batman Begins
Charlie and the Chocolate Factory
The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and The Wardrobe
Harry Potter and the Goblet of Fire
King Kong
Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
War of the Worlds
Ik geef King Kong eigenlijk de grootste kans.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zal vast wel Star Wars worden.![]()
Ja? Godverdomme.quote:
Ja das waar. De Acadamy is altijd al gecharmeerd geweest van Peter Jacksonquote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik geef King Kong eigenlijk de grootste kans.
quote:Op zondag 22 januari 2006 16:24 schreef California het volgende:
Will Ferrell is een van de mensen die dit jaar zijn uitgenodigd om lid te worden van de Academy.
het moet niet gekker wordenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:05 schreef California het volgende:
[..]
01/6 Capote
de ballotagecommissie bestaat waarschijnlijk uit een zooitje tuinkaboutersquote:Op zondag 22 januari 2006 16:24 schreef California het volgende:
Will Ferrell is een van de mensen die dit jaar zijn uitgenodigd om lid te worden van de Academy.
Announcement on Tuesday, Jan. 31 at 5:30am PST.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:31 schreef SunChaser het volgende:
wanneer komen de nominaties?
Oe, da's al snel!quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Announcement on Tuesday, Jan. 31 at 5:30am PST.
Inderdaad.quote:
Wordt 't in Nederland wel live uitgezonden? Zal wel weer niet.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:41 schreef Brahimov het volgende:
Maandag 5 maart de AM maar vrijnemen, dunkt me. Ik heb een keer tijdens m'n stage in Frankrijk de hele nacht Oscars gekeken in m'n hotelkamer. De volgende/ dezelfde dag kon ik mijn ogen niet openhouden. Behoorlijk genant, tijdens een vergadering... Daarom sindsdien na Oscar Night vrij genomen en 1x ziek gemeld
Ik heb even wat gegoogled: volgens mij zendt in ons zendgebied alleen Pro7 de Oscars live uit. Maar wel met het originele CBS commentaar, als we meldingen op een Duits forum mogen geloven. De herhaling de volgende dag om 23:00u wordt dan wel weerquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wordt 't in Nederland wel live uitgezonden? Zal wel weer niet.
Gekloot met die tv-rechten de laatste jaren.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:13 schreef California het volgende:
Volgens mij zendt CineNova (abonnements/pay-per-viewzender) de show ook live uit.
Ze verpesten gewoon doelbewust óns Oscarfeestje, Lamon.quote:Op zondag 29 januari 2006 01:06 schreef Lamon het volgende:
Gekloot met die tv-rechten de laatste jaren.
Moesten ze eens flikken met die gare voetbal WK, dan stond het land op stelten.
Maar nee, mensen die de Oscars willen kijken, moeten maar een abonnement nemen op een of andere mongolenzender.
Verder ben ik helemaal niet verbitterd en subjectief in mijn mening hoor.
...en dat is behoorlijk kut.quote:Op zondag 29 januari 2006 01:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ze verpesten gewoon doelbewust óns Oscarfeestje, Lamon.
Eenschquote:Op zondag 29 januari 2006 01:33 schreef Lamon het volgende:
[..]
...en dat is behoorlijk kut.
En het slaat echt nergens op.
Een award show achter een codering zetten, het is ECHT te debiel voor woorden als je erover nadenkt.
Meeste van de Daily Show kun je nakijken op internetquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:19 schreef Brahimov het volgende:
John Stewart is geweldig in zijn Daily Show (die ik zojuist weer eens heb gemist). Ik ben benieuwd hoeveel ruimte hij voor zijn -politieke- grappen krijgt. Niet genoeg, vrees ik.
Yep: http://www.comedycentral.com/quote:Op zondag 29 januari 2006 16:48 schreef speknek het volgende:
[..]
Meeste van de Daily Show kun je nakijken op internet.
Klopt. Vorig jaar zond CineNova de uitreiking live uit. Helaas was het wat aan de slechte en irritante kant, maar ik kon het wel kijken! Maar nu is CineNoca weg en is Canal+ ervoor in de plaats gekomen.. Bij TVHome, that is.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:13 schreef California het volgende:
Volgens mij zendt CineNova (abonnements/pay-per-viewzender) de show ook live uit.
Ah, hip. Die zender heb ik er ook op zitten.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:57 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Ik heb even wat gegoogled: volgens mij zendt in ons zendgebied alleen Pro7 de Oscars live uit. Maar wel met het originele CBS commentaar, als we meldingen op een Duits forum mogen geloven. De herhaling de volgende dag om 23:00u wordt dan wel weernagesynchroniseerd
.
Pro7 zit gelukkig in mijn TV-Home pluspakket. Ik moet het alleen nog zien te vinden...
quote:Dag,
Bedankt voor je mail en je interesse voor KANAALTWEE.
De uitreiking van de Oscars zal je op onze zender mogen verwachten. Concrete info verneem je tijdig via de gebruikelijke kanalen: het scherm, tv-gidsen, text...
Need Entertainment? KANAALTWEE!
Met vriendelijke groeten
Bla bla bla.....
Pfff.quote:Op maandag 30 januari 2006 11:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb even een maitje gestuurd naar een Vlaamse commerciële zender en driewerf hoera:
[..]
Dus de mensen in het Vlaamsche land hebben wederom geluk. Vooral omdat ze daar ook gewoon de uitzending van CBS overnemen. Alleen veel minder reclame, want dat wordt meestal volgeluld door enkele lokale filmkenners die kort en bondig hun mening geven over wat net is geweest en hun prognose voor wat nog gaat komen.
Om het er nog even in te wrijven.
Zul je zien dat ze op het laatste moment beslissen om het toch niet te doen
Oui.quote:Op maandag 30 januari 2006 12:01 schreef Chielus het volgende:
bekendmaking is toch morgenmiddag( de 31 ste??)
Ik prefereer toch mijn luie zetel, die uitreikingen durven wel eens saai worden, dan zit ik toch liever niet te draaien en te keren in zo'n bioscoopzeteltjequote:Op maandag 30 januari 2006 13:07 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Pfff.
Ik ga lekker met 100 andere filmfans in een mooie bioscoopzaal zitten om de Oscars te kijken. Natuurlijk eerst (een aantal van) de genomineerde films bekijken op 't witte doek
.
Een bioscoopstoel vind ik prettiger dan mijn huis-tuin en keukenbureaustoelgeval.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik prefereer toch mijn luie zetel, die uitreikingen durven wel eens saai worden, dan zit ik toch liever niet te draaien en te keren in zo'n bioscoopzeteltje.
Die films zijn wel interessant natuurlijk, maar die hoop ik tegen dan al gezien te hebben (de meeste toch).
Ja, een stoel. Ik heb het over een zetel waar je in "hangt".quote:Op maandag 30 januari 2006 13:21 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Een bioscoopstoel vind ik prettiger dan mijn huis-tuin en keukenbureaustoelgeval.
Een hangmat?quote:Op maandag 30 januari 2006 13:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, een stoel. Ik heb het over een zetel waar je in "hangt".
Ga je nu ook nog opscheppen over je interieur?quote:Op maandag 30 januari 2006 13:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja, een stoel. Ik heb het over een zetel waar je in "hangt".
hoop dat ik dan al thuis ben, moet tot 14.10uur werkenquote:
Die bekendmaking is ook niet echt boeiend om live te volgen.quote:Op maandag 30 januari 2006 20:50 schreef Timo20 het volgende:
[..]
hoop dat ik dan al thuis ben, moet tot 14.10uur werken
ik weet t, maar dat is t enige wat ik live kan zien van `t hele Oscar circus dit jaarquote:Op maandag 30 januari 2006 20:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die bekendmaking is ook niet echt boeiend om live te volgen.
quote:Op maandag 30 januari 2006 13:38 schreef California het volgende:
[..]
Ga je nu ook nog opscheppen over je interieur?
quote:Op maandag 30 januari 2006 22:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..].
Zo met een foto en een papiertje met daarop: "Voor de hullies van Fok! 30-01-06 - SoK."
Nee, sorryquote:Op maandag 30 januari 2006 23:13 schreef Stranger het volgende:
BS? In welke bioscoop doe je dat? Ergens in Nijmegen? Want dan ben ik evt. ook wel geinteresseerd
Het begint nuquote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:45 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Hoe laat is het nou? Of heb ik het alweer gemist?
CNNquote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:32 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Op een zender die ik ook kan ontvangen?.
Dat verbaasde mij ookquote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:43 schreef Tom_Tom- het volgende:
Geen Walk The Line voor Best Picture, en wel Crash. Had ik niet verwacht.
quote:Veel Oscarnominaties voor Brokeback Mountain
LOS ANGELES (ANP) - Brokeback Mountain is dinsdag genomineerd voor acht Oscars, waaronder die voor beste film, beste regie en beste mannelijke hoofdrol. In de categorie beste film neemt Brokeback Mountain (van regisseur Ang Lee) het op tegen Capote, Crash, Goodnight And Good Luck en Munich. Dat heeft de organisatie, The Academy of Motion Picture Arts and Sciences, dinsdag bekendgemaakt in Beverly Hills.
Ook veel nominaties gingen naar Goodnight And Good Luck, van en met George Clooney. Daarin bindt een tv-journalist de strijd aan tegen communistenjager senator Joseph McCarthy. Brokeback Mountain gaat over twee cowboys (Heath Ledger en Jake Gyllenhaal) die in de jaren '60 verliefd op elkaar worden. Een lange, ingewikkelde, geheime maar intense verhouding volgt.
In de categorie beste buitenlandse film is Paradise Now genomineerd, van de Nederlands-Palestijnse regisseur Hany Abu-Assad. De film is van oorsprong een Nederlandse productie, maar omdat Paradise Now Arabisch is gesproken, en grotendeels is opgenomen in de Palestijnse gebieden, wordt de film als Palestijns gezien. De film vertelt het verhaal van twee vrienden die een zelfmoordactie in Tel Aviv willen plegen.
quote:Veel Oscarnominaties voor Brokeback Mountain (2)
N i e u w bericht, meer informatie
LOS ANGELES (ANP) - Brokeback Mountain is dinsdag genomineerd voor acht Oscars, waaronder die voor beste film, beste regie en beste mannelijke hoofdrol. In de categorie beste film neemt Brokeback Mountain (van regisseur Ang Lee) het op tegen Capote (over de schrijver Truman Capote), Crash (over raciale conflicten), Goodnight And Good Luck en Munich. Dat heeft de organisatie, The Academy of Motion Picture Arts and Sciences, dinsdag bekendgemaakt in Beverly Hills.
Ook veel nominaties gingen naar Goodnight And Good Luck, van en met George Clooney. Daarin bindt een tv-journalist de strijd aan tegen communistenjager senator Joseph McCarthy. Brokeback Mountain gaat over twee cowboys (Heath Ledger en Jake Gyllenhaal) die in de jaren '60 verliefd op elkaar worden. Een lange, ingewikkelde, geheime maar intense verhouding volgt. In Munich geeft Spielberg zijn visie op de nasleep van het gijzelingsdrama tijdens de Olympische Spelen van 1972 in München.
In de categorie beste buitenlandse film is Paradise Now genomineerd, van de Nederlands-Palestijnse regisseur Hany Abu-Assad. De film is van oorsprong een Nederlandse productie, maar omdat Paradise Now Arabisch is gesproken, en grotendeels is opgenomen in de Palestijnse gebieden, wordt de film als Palestijns gezien. De film vertelt het verhaal van twee vrienden die een zelfmoordactie in Tel Aviv willen plegen.
In de categorie beste regie neemt Brokeback Mountain van de Taiwanese regisseur Ang Lee het op tegen Capote (Bennett Miller), Crash (Paul Haggis), Good Night And Good Luck (George Clooney) en Munich (Steven Spielberg).
Vijf mannen dingen mee naar een Oscar voor beste acteur: Keith Ledger (Brokeback Mountain), Joaquin Phoenix (Walk the Line, over Johnny Cash), David Strathairn (Goodnight And Good Luck), Philip Seymour Hoffman (die in Capote de schrijver Truman speelt) en Terrence Howard (Hustle & Flow).
Bij de vrouwen gaat het in de categorie beste actrice om Judi Dench (Mrs Henderson Presents), Felicity Huffman (Transamerica), Keira Knightly (Pride & Prejudice), Charlize Theron (North Country) en Reece Witherspoon (Walk the Line). Huffman (uit de serie Desperate Housewives) is genomineerd voor haar spel als transseksueel.
Wie de Oscars winnen, wordt op 5 maart bekendgemaakt tijdens gala van de 78e Academy Awards.
Die stond niet eens op de shortlist van de Academy en kon dus ook niet genomineerd worden. Waarom 'ie niet op de shortlist stond, zou je aan de Academy-leden zelf moeten vragen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:59 schreef JelleS het volgende:
Wat me nu pas opvalt. Waarom is Grizzly Man niet genomineerd?
Omdat er nou eenmaal altijd minstens een blamage moet zijn.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:59 schreef JelleS het volgende:
Wat me nu pas opvalt. Waarom is Grizzly Man niet genomineerd?
Heb je Capote al gezien? Want wat Philip Seymour Hoffman laat zien is toch nog wat van een andere orde dan Howard.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:03 schreef 7eVeNL het volgende:
Terrence Howard - Hustle & Flow, verdient hem echt
Nee ik moet best nog wel veel films bekijken die zijn genomineerd, Brokeback mountain, Munich, Capote dan, Walk the line, goodnight & goodluck, History of violence, crash noem het maar opquote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:07 schreef Mike het volgende:
[..]
Heb je Capote al gezien? Want wat Philip Seymour Hoffman laat zien is toch nog wat van een andere orde dan Howard.
Ik zou het ook heel leuk vinden als hij wint, al zie ik het niet gebeurenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:03 schreef 7eVeNL het volgende:
Terrence Howard - Hustle & Flow, verdient hem echt
PSH is beter dan Howard, maar ik vond PSH ook niet echt heel erg denderend...het is de oude Oscar formule: als je maar een stemmetje en figuur kan neerzetten wordt dat vaak beloond...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:07 schreef Mike het volgende:
[..]
Heb je Capote al gezien? Want wat Philip Seymour Hoffman laat zien is toch nog wat van een andere orde dan Howard.
euhm.... waar is Jarhead??quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:37 schreef Posdnous het volgende:
Volledige rijtje.
Best Achievement in Cinematography
Nominees:
Batman Begins (2005) - Wally Pfister
Brokeback Mountain (2005) - Rodrigo Prieto
Good Night, and Good Luck. (2005) - Robert Elswit
Memoirs of a Geisha (2005) - Dion Beebe
The New World (2005) - Emmanuel Lubezki
Inderdaad.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:08 schreef HuubTuub het volgende:
PS Hofmann voor Capote. Ondanks dat ik die laatste nog niet gezien heb is het een mooie manier om het goed te maken dat de Academy hem nooit eerder een prijs heeft gegeven. De rest maakt me niks uit.
Terrence Howard is nog thans een goed acteurquote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:41 schreef jimjim1983 het volgende:Hustle & Flow.
![]()
als die een oscar wint, dat zou wel echt schandalig zijn.
Hustle & Flow is een prima film, lees mijn review maar anders mocht je twijfels hebbenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:41 schreef jimjim1983 het volgende:Hustle & Flow.
![]()
als die een oscar wint, dat zou wel echt schandalig zijn.
Als PSH 'm krijgt is 't gewoon vanwege deze rol hoor. Met name hen die de echte Truman Capote hebben meegemaakt zijn lyrisch.quote:Op woensdag 1 februari 2006 02:21 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik heb geen enkele foreign film gezienben ook een filmsnob van niks.
Acteurs lijken te gaan tot PSH, die eigenlijk meer de award lijkt te krijgen omdat die altijd buiten de boot valt dan voor deze rol (maar zo redeneert de academy wel vaker) en Phoenix waarover iedereen larisch is, met als gevaarlijke outsider nog Heath Ledger.
(Ik heb Capote en Walk the Line nog niet gezien dus kan geen oordeel vellen.)
quote:And the Documentary Nominees Aren't . . .
By JOHN ANDERSON
Published: January 29, 2006
COME Oscar night, the nominees for best documentary will most likely be relegated once again to the back row of the orchestra. And, along with the balcony, what will again cast a shadow on the winner are the category's seemingly perennial controversies.
Each year, the documentary branch of the Academy of Motion Picture Arts and Sciences winnows the eligible films down to a shortlist - this year, 15 movies, 5 of which will receive nominations on Tuesday and 1 the Oscar. Just as traditional are the subsequent laments about what was nominated, what was not and why.
This year's shortlist includes the obvious front-runner for the prize, "March of the Penguins," Luc Jacquet's study of the reproductive cycle of the emperor penguin. The movie has made more than $77 million - a high profile and high profits no longer count as handicaps in winning this award.
Why, then, did Werner Herzog's much-admired "Grizzly Man" not make the cut? The film, about the naturalist and ecologist Timothy Treadwell, who was killed by the same Alaskan grizzly bears that he studied, was chosen best nonfiction film last month by the New York Film Critics Circle.
Simple explanation, said the documentarian Arthur Dong, a member of both the documentary executive committee and the academy's board of governors: "It didn't get enough votes." He explained that volunteers from the documentary branch conducted initial screenings of all eligible films, voted and put their highest vote-getters on the shortlist.
How many volunteers? Mr. Dong referred the question to the academy's publicity office. A spokeswoman there declined to answer. So it could be two people? she was asked. "I hope not," she answered. For years, accusations of cronyism and bad taste plagued the selection of Oscar documentaries - in the 1990's, films that were denied nominations included the epic basketball documentary "Hoop Dreams"; "Crumb," the portrait of the maverick cartoonist R. Crumb; the true-crime documentary "Brother's Keeper"; Michael Moore's debut, "Roger & Me"; and "The Thin Blue Line," in which Errol Morris (who finally won for his 2003 documentary "The Fog of War") dismantled the case against a man on death row in Texas.
Moreover, films with Holocaust or other Jewish themes were seen to have a lock on the category: Between 1995 and 2000, the winners included "Anne Frank Remembered," three other Holocaust films - "The Long Way Home," "The Last Days" and "Into the Arms of Strangers: Stories of the Kindertransport" - and "One Day in September," about the 1972 Munich Olympics murders. "There are not many sure things in life, but that was a sure thing," Spike Lee said in 1998, when his "4 Little Girls" - about the 1963 Birmingham church bombing - lost to "The Long Way Home."
What Mr. Morris once referred to as the "Mother Teresa school of filmmaking" - the perception that if a film's subject is exemplary, the film must be, too - has always held sway at the academy. So has the voters' penchant for movies about the mentally or physically disabled. This year seems no different: both "Unknown White Male," about a man who loses his memory, and "Murderball," a forceful movie about wheelchair-bound rugby players, are on the shortlist. So is "39 Pounds of Love," about the painfully wizened Ami Ankilewitz, a victim of spinal muscular atrophy, who seeks to travel across the United States. It is said to be his long-held dream, but there is nothing in the film that does not feel stage-managed.
However the documentary nominations are ultimately decided, some films - as usual - were out of the running before the shortlist voting even began. Others were considered certainties, including "After Innocence" by Jessica Sanders, whose mother Freida Lee Mock, is the head of the documentary branch. Mr. Dong said Ms. Mock had recused herself from the voting, just as she did when her own 1994 film, "Maya Lin: A Strong Clear Vision," won the Oscar.
There's an inherent conflict between how the academy determines eligibility and how most documentary filmmakers make money. Because European television has government money and spends it on films that tackle controversial subjects, American documentarians often look there for financing, in exchange for the chance to show the film on the air.
To be considered for an Oscar, however, a documentary must have made its debut in theaters and played for at least a week in New York or Los Angeles, and films that appeared only on television - or even those that appeared on television before moving to theaters - are disqualified.
Some - the BBC in Britain, HBO in the United States - have been willing to delay broadcast to preserve a film's Oscar eligibility. But that doesn't mean that they are happy about the rules.
"I do not think it should matter whether films have been broadcast on TV outside the U.S.," said Nick Fraser, editor of the BBC's "Storyville" series. Agnès Varda's meditation on aging and eating, "The Gleaners and I," was cited as one of the best films of 2000 by many of the major American critics' groups, but it was ineligible for an Oscar because it had been broadcast in Italy and France before opening in the United States. And last year, "Control Room," in which Jehane Noujaim examined American and Arab news coverage in the opening stages of the Iraq War, was similarly shut out, even though it was shelved by its producers for six months before being shown on European television; in the interim the required blackout period had been extended to nine months.
That rule has since been eliminated. But it doesn't help Eugene Jarecki.
The director of "Why We Fight," which opened on Jan. 20, Mr. Jarecki has produced an ambitious treatise on the American military-industrial complex, the philosophy of perpetual war and the prescience of Dwight D. Eisenhower. It won him the prize for best documentary at the Sundance Film Festival last January - just as the documentary branch announced another set of rule changes.
Ms. Mock said in an academy press release that "films with a true theatrical rollout would be 'exempt' - in quotes - from the television blackout provision," said Mr. Jarecki, whose previous documentary was "The Trials of Henry Kissinger." Mr. Jarecki's legal counsel, John Sloss; members of the Sundance Institute; and executives at the BBC concluded that the academy had at last recognized that a television debut is sometimes a financial necessity for documentaries. Mr. Jarecki allowed "Why We Fight" to be shown on British television.
But according to the academy, Mr. Fraser said, the film violated the broadcast ban. "We were informed that these clauses had been dropped," he said. "Had we known that the rules had retained some obligation to show first in a cinema in America, we would have rescheduled our screening."
Mr. Dong said the rule banning broadcast before theatrical release applies to all Oscar contenders, not just documentaries. But he conceded that some of the documentary branch rules are about survival - at one point the academy's board of governors wanted to eliminate the short-documentary category altogether and banish documentary features to the science and technical awards, which are presented in a separate ceremony.
"I think the academy, with the best of intentions," Mr. Jarecki said, "sought to make the rules evolve in a way that recognized the realities facing the financing of certain documentary films, to make it more relevant whether a film had a theatrical life in America than what its television pedigree was. That was clearly the direction they were moving in."
Ik vind juist van niet. Ik was niet zo'n fan van Crash (had liever een nominatie gezien voor Jarhead) maar verder kan ik me goed vinden in de nominaties van dit jaar.quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:00 schreef manou het volgende:
kut nominaties dit jaar!!!!
Dat vind ik toch nog meevallen. Had niet verwacht dat ie zoveel nominaties zou krijgen, afgaande op de overwegend redelijk negatieve recensiesquote:Op woensdag 1 februari 2006 06:16 schreef SunChaser het volgende:
... en ook hier een derderangs oscarnominatie...
Het zijn 2 interessante duo's. Dan moeten Hoffman en Giamatti natuurlijk wel winnen. En Reese ook, Huffman mag Emmy's winnen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 20:49 schreef California het volgende:
Geen Johansson, maar wel Hoffman en Giamatti.
Compenseert dat elkaar een beetje?.
Helemaal mee eens, PSH staat min of meer aan de top van het lijstje met grote acteurs, die niet beschouwd worden als grote acteurs (snap je?).quote:Op woensdag 1 februari 2006 21:11 schreef EricusMaximus het volgende:
PSH moet wel de oscar krijgen voor beste acteur. Ik heb de film net gekeken en ik moet zeggen dat hij echt buitengewoon goed in zijn rol zit en dan nog niet zozeer omdat hij Capote de excentrieke homofiel met zijn, op zijn minst gezegd, aparte stem geloofwaardig neerzet, want ik heb nooit archiefbeelden van Capote gezien, maar omdat hij compleet geloofwaardig een excentrieke homofiel met een rare stem neerzet, zonder ook maar een moment te overdreven te acteren.
Ik bedoel meer dat hij ondergewaardeerd is.quote:Op woensdag 1 februari 2006 21:50 schreef Sokolsky het volgende:
Waarom zou PSH niet beschouwd worden als groot acteur?
quote:Op woensdag 1 februari 2006 21:50 schreef Sokolsky het volgende:
PSH
Philip Seymour Hoffmanquote:
Ik hoor de laatste tijd zo ontzettend veel mensen roepen dat PSH ondergewaardeerd is, dat ik er spontaan niet meer in geloof.quote:Op woensdag 1 februari 2006 22:02 schreef Quarks het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat hij ondergewaardeerd is.
Dan hebben ontzetten veel mensen wel gelijk, hij is ondergewaardeerd. Voor z`n rol in Almost Famous had ie al een Oscar moeten winnen...quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:15 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ik hoor de laatste tijd zo ontzettend veel mensen roepen dat PSH ondergewaardeerd is, dat ik er spontaan niet meer in geloof.
voor welke rol kreeg die `m ook weer?quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:31 schreef California het volgende:
Dus jij vindt dat Del Toro zijn Oscar niet verdiende?
Misschien wel vervelend, maar daarom wordt het niet meteen onwaar.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:15 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ik hoor de laatste tijd zo ontzettend veel mensen roepen dat PSH ondergewaardeerd is, dat ik er spontaan niet meer in geloof.
quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:34 schreef Quarks het volgende:
[..]
Misschien wel vervelend, maar daarom wordt het niet meteen onwaar.
Ja, jij.quote:
Je werd niet vrolijk van die 2 films of van het feit dat je er pas 2 gezien hebt?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:02 schreef dolle_hond het volgende:
Brokeback Mountain (2005)
Capote (2005)
Cinderella Man (2005)
Constant Gardener, The (2005)
Crash (2004)
Good Night, and Good Luck. (2005)
History of Violence, A (2005)
Hustle & Flow (2005)
Junebug (2005)
Match Point (2005)
Mrs. Henderson Presents (2005)
Munich (2005)
North Country (2005)
Pride & Prejudice (2005)
Squid and the Whale, The (2005)
Syriana (2005)
Transamerica (2005)
Walk the Line (2005)
pas 2 er van gezien.
en daar werd ik al niet zo vrolijk van
eigenlijk beide aspecten.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Je werd niet vrolijk van die 2 films of van het feit dat je er pas 2 gezien hebt?
Zelf zit ik nu op 6
Crash en Constant Garderener vond ik ook niet jut van het.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:17 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
eigenlijk beide aspecten.
crash is matig en TCG is ook zwaar overtrokken.
s kijken of ik me er toe kan zetten om deze maand nog wat te kijken.
de best picture-nominees zal wel lukken
Lijkt dan een nieuwe trend te worden om, aan de hand van een acteerprestatie waar iedereen nat van wordt, dan maar meteen de film voor alles te gaan nomineren. Al heb ik Capote niet gezien. Maar het was vorig jaar bij Ray ook al het geval, die film zelf was ook niet erg bijzonder. Maar daar vond ik Foxx ook al overgewaardeerd. Niet dat Foxx slecht was, maar zéker niet beter dan de anderen (DiCaprio, Giamatti, Rush o.a.) en daarom vond ik het ook onterecht dat hij alles won. Maar ja, Ray Charles was net dood en 't is Amerikaquote:Op zondag 5 februari 2006 16:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Gisteren Capote gezien. En PSH is echt geweldig. Maar imho vind ik de nominatie voor de film zelf totaal onterecht.
Degene die zijn pas overleden vrouw imiteert, maakt wel een serieuze kansquote:Op zondag 5 februari 2006 17:18 schreef California het volgende:
Dan zou je ook denken dat de recent overleden Cash en zijn nog recenter overleden vrouw voor een overwinning gaan zorgen op de homoseksuele-cowboyfilm. Maar daar ziet \\\'t niet naar uit.
(Hoewel, Ray won niet natuurlijk.)
Echt jammer, er was genoeg meer moois om te nomineren dit jaar.
quote:Op zondag 5 februari 2006 17:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Degene die zijn pas overleden vrouw imiteert, maakt wel een serieuze kans. Cash is net te lang geleden.
Wie gaat dit jaar Richard Pryor spelen?
correctie: June Carter overleed voor Johnny. June overleed op 15 Mei 2003, Cash zelf vier maanden later op 12 september 2003.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:18 schreef California het volgende:
Dan zou je ook denken dat de recent overleden Cash en zijn nog recenter overleden vrouw voor een overwinning gaan zorgen op de homoseksuele-cowboyfilm. Maar daar ziet \'t niet naar uit.
(Hoewel, Ray won niet natuurlijk.)
Echt jammer, er was genoeg meer moois om te nomineren dit jaar.
Of nog maar net dood is.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:27 schreef dolle_hond het volgende:
neem dan iemand die bijna dood is....
Ik had 't over Best Picturequote:Op zondag 5 februari 2006 17:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
Degene die zijn pas overleden vrouw imiteert, maakt wel een serieuze kans. Cash is net te lang geleden.
Oepsquote:Op zondag 5 februari 2006 17:31 schreef Lonewolf2003 het volgende:
correctie: June Carter overleed voor Johnny. June overleed op 15 Mei 2003, Cash zelf vier maanden later op 12 september 2003.
Capote gaat dat ook niet winnen. Maar mijn punt was dat ze de nominatie misschien kregen in de slipstream van de PSH-hype. Net als Ray met de Foxx-hype.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:33 schreef California het volgende:
[..]
Ik had 't over Best Picture. Maar de vergelijking gaat niet op, want Ray heeft Picture niet gewonnen.
Weet ik, maar ik zei dat volgens jouw redenatie Walk the Line Best Picture zou moeten winnenquote:Op zondag 5 februari 2006 17:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Capote gaat dat ook niet winnen. Maar mijn punt was dat ze de nominatie misschien kregen in de slipstream van de PSH-hype. Net als Ray met de Foxx-hype.
Euhm.... probeer Bacon eens?quote:Op zondag 5 februari 2006 17:54 schreef California het volgende:
Waarom heeft Jonathan Rhys Meyers een link met opvallend veel Oscargenomineerden dit jaar?
Hij heeft met drie actrices, een acteur, een regisseur, een scenarist en een cinematographer gewerkt.
Ben ik nu paranoïde?
quote:Op zondag 5 februari 2006 17:41 schreef dolle_hond het volgende:
ik snap ook niks van de PSH-hype
Maak daar maar 6/12 van.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:54 schreef Arcee het volgende:
Dus zou ik al die 18 films nog voor de uitreiking willen zien en ik heb er pas 5 gezien, dus nog 13 te gaan.
En is er nog een die je mist? Een (nomineerbare) film die beter is dan een van de vijf?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:56 schreef Sokolsky het volgende:
Nu wel alle Best Picture nominees gezien. Ik vind eigenlijk geen van allen écht heel goed, maar begrijp wel waarom ze genomineerd zijn.
Pas 5 gezienquote:Op zondag 5 februari 2006 15:02 schreef dolle_hond het volgende:
Brokeback Mountain (2005)
Capote (2005)
Cinderella Man (2005)
Constant Gardener, The (2005)
Crash (2004)
Good Night, and Good Luck. (2005)
History of Violence, A (2005)
Hustle & Flow (2005)
Junebug (2005)
Match Point (2005)
Mrs. Henderson Presents (2005)
Munich (2005)
North Country (2005)
Pride & Prejudice (2005)
Squid and the Whale, The (2005)
Syriana (2005)
Transamerica (2005)
Walk the Line (2005)
pas 2 er van gezien.
en daar werd ik al niet zo vrolijk van
Philip Seymour Hoffman for Capote.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:33 schreef SCH het volgende:
Net Walk the Line gezien, wauw - Joaquin gaat die Oscar met suiker en boter ophalen
Die biopic-acteurs hebben altijd wel een streepje voor natuurlijk maar Joaquin is wel erg goed: Capote moet ik nog zien.quote:
quote:
Van de 28 belangrijkste acteurawards heeft PSH er 20 gewonnen en Joaquin Phoenix 1.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Die biopic-acteurs hebben altijd wel een streepje voor natuurlijk maar Joaquin is wel erg goed: Capote moet ik nog zien.
Inderdaad, blèh.quote:Op maandag 6 februari 2006 21:44 schreef Sokolsky het volgende:
Chicago vond ik ook niks
Giamatti.quote:Voor Cinderella Man hoef je geen haast te hebben. Een grote bak clichés. Maar 't ziet er wel aardig uit en heeft Giamatti.
Jarhead vond ik wel briljant maar niet als beste film eigenlijk. A History Of Violence al helemaal, wat een butt filmquote:Op maandag 6 februari 2006 16:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Films die ik genomineerd zou hebben: A History of Violence en Jarhead.
Ik heb The Libertine gezien.quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:22 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ah, je hebt Libertine, Henderson en New World al gezien?
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 02:17 schreef Lamon het volgende:
Ik heb het helemaal gehad met die ongein eigenlijk. Ineens heb ik helemaal geen enkele interesse meer om die show ooit nog te gaan volgen. Ik ben voorgoed fan-af..
Dat kún je niet menen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 05:47 schreef Hapertje het volgende:
BESTE ACTEUR:
Joaquin Phoenix (Walk The Line)
Nouja, regels zijn regels. Fahrenheid 9/11 kon hierdoor ook niet meedingen naar een Oscar.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 02:17 schreef Lamon het volgende:
Hij was al op de Nederlandse tv geweest, en al hebben de makers speciaal om de film zijn kans te geven de film bewerkt door er onder andere nieuwe muziek onder te zetten, de Oscargestapo bleef bij zijn standpunt.
Cash is juist helemaal geen volksheld. Bruce Springsteen is een volksheld, Ray Charles is een volksheld, Cash is een buitenbeentje.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:33 schreef Hapertje het volgende:
(Cash is DE volksheld!)
Yep, ze zingen zelfquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:04 schreef Arcee het volgende:
Ik vond Joaquin Phoenix wel erg goed. Witherspoon ook, trouwens. Energiek duo. Zingen ze zelf? Erg knap dan.
Overigens heb ik Capote nog niet gezien, maar ik ben al jaren fan van PSH, dus ik geloof vast dat 't goed was en ik gun 'm sowieso een Oscar.
Ja, helemaal.quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:58 schreef biggetje het volgende:
Over dat Parool oscar weekend: is het nu al zeker dat de oscar-uitreiking daar live wordt uitgezonden?
Ik zou graag gaan maar 25¤ voor die uitreiking is me te gortigquote:
YES!quote:
Heb je PSH gezien in Capote?quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:58 schreef biggetje het volgende:
[..]
Yep, ze zingen zelf![]()
Hoop op Joaquin, maar vrees dat het PSH wordt die de oscar mee naar huis gaat nemen![]()
Over dat Parool oscar weekend: is het nu al zeker dat de oscar-uitreiking daar live wordt uitgezonden?
Nee, maar ik ben toch sowieso niet neutraal, omdat ik Joaquin fan benquote:Op woensdag 22 februari 2006 01:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Heb je PSH gezien in Capote?
Ondanks dat Joaquin heel heel heel goed is. Is PSH gewoon beter en verdient die de oscar.quote:Op woensdag 22 februari 2006 01:12 schreef biggetje het volgende:
[..]
Nee, maar ik ben toch sowieso niet neutraal, omdat ik Joaquin fan ben![]()
Ik ga naar het oscarweekend, dus ik zal de film ook zeker gaan bekijkenquote:Op woensdag 22 februari 2006 01:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ondanks dat Joaquin heel heel heel goed is. Is PSH gewoon beter en verdient die de oscar.
Ehm, daar zeg je watquote:Op woensdag 22 februari 2006 01:07 schreef biggetje het volgende:
Waar ben je dat te weten gekomen eigenlijk, want op de parool website stond het niet?
Ja...beetje jammer hèquote:Op woensdag 22 februari 2006 01:33 schreef California het volgende:
[..]
Ehm, daar zeg je wat. Ik ben er gewoon vanuitgegaan, ze doen dit namelijk al jaren. Ik had niet eens gezien dat er niks over staat op de site.
Kanaal 2 is (helaas) alleen in Vlaanderen te ontvangen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 02:09 schreef editor2 het volgende:
okeeeeeee ff tussen al dit gelul door:
Welke zenders zenden dit uit naasr Pro7 en Kanaal 2 (is dat BRT)
want BBC zendt niks uit, netzo als Filmtotaal (voormalig C+) en ARD/ZDF etc..ook niet.
Hoe zit het trouwens met UPC Digital?
ook alleen via de schotel te ontvangenquote:Op zondag 26 februari 2006 22:41 schreef brando het volgende:
Vorig jaar zond Sky het nog uit...
Stiekem vond ik Ledger beter dan Phoenix. Capote niet gezien, maar het lijkt mij het type prestatie waar ik niet wild van word.quote:Op maandag 27 februari 2006 11:25 schreef adidas het volgende:
Weet iemand al of BBC het gaat uitzenden. Of iig een zender dat op de kabel zit in Rotterdam?
Sowieso moet Joaquin Phoenix de oscar voor beste acteur winnen en Reese Witherspoone voor beste actrice. Belachelijk dat Walk The Line niet is genomineerd voor beste film.
Ik denk het niet..hoop van wel eigenlijkquote:Op maandag 27 februari 2006 12:42 schreef linebear het volgende:
Even een vraagje.... kan ik met mijn pathe unlimited pas naar het oscar weekend in Pathe de Munt ?!?
inclusief interviews duren beide programma`s een minuut of 5 dus daar heb je ook niets aanquote:Op maandag 27 februari 2006 20:54 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
de dag erna zal er wel worden herhaald door BBC (highlights) of veronica, net als vorig jaar
Kun je t kastje niet lenen voor snachtsquote:Op maandag 27 februari 2006 23:08 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
ik kan het bij mijn buurman opnemen.... die heeft zon engels sky tv kastje......
Daarom snap ik die hele heisa ook niet.quote:Op maandag 27 februari 2006 23:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Toch wel opvallend dat ieder jaar iedereen zit te zeuren dat ze het willen zien en dat degenen die dan hebben gekeken, staan te roepen dat het weer enorm saai was en dat ze volgend jaar niet meer kijken.
Waarna de cyclus zich herhaalt.
IJsland en Australia zaten altijd te zeiken dat ze de Oscar uitreiking niet konden zien. (toen wij het nog op de BBC konden zien) Maar het ziet ernaar uit dat Nederland dit jaar het enige land is waar het niet wordt uitgezonden. (en mensen in Engeland zonder Sky hebben natuurlijjk pech)quote:Op maandag 27 februari 2006 16:00 schreef Woodpecker het volgende:
in deze landen, Sri Lanka, IJsland, Polen, maar niet hier!
Das kut. Ik ging er vanuit dat die E! zender het uit zou zenden. Zo staat het ook in het boekje van C+ (nu dus UPC)..?quote:Op maandag 27 februari 2006 17:16 schreef editor2 het volgende:
Ik kom er net achter dus dat C+ of filmopeentv het helemaal niet uitzendt. Heeft te maken met de rechten e.d. Dus kijkers via de decoder of UPC Digital...pech gehad. Het enige wat C+ doet is Oscarfilms uitzenden die avond en E-entertainment zendt alleen de pre-show uit tot +/- 02:00 uur Amsterdam tijd.
Dus voor de lucky ones: Pro7 en Sky Premiere
De reden is volgens mij dat t te duur is voor te weinig kijkersquote:Op dinsdag 28 februari 2006 11:11 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Ik heb van omroepen gehoord dat er niet echt een duidelijke reden is waarom ze niet woprden uitgezonden
http://oscarterugoptv.blogspot.com/
Ik vind het elk jaar weer tof.quote:Op maandag 27 februari 2006 23:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Toch wel opvallend dat ieder jaar iedereen zit te zeuren dat ze het willen zien en dat degenen die dan hebben gekeken, staan te roepen dat het weer enorm saai was en dat ze volgend jaar niet meer kijken.
Waarna de cyclus zich herhaalt.
Hier in IJsland zit het gewoon netjes achter de decoder. Aangezien ik het vertik om 60 euro per maand neer te leggen voor dat kutkanaal zit ik dus net als jullie zonder Oscaruitzendingquote:Op dinsdag 28 februari 2006 01:46 schreef Patvs het volgende:
[..]
IJsland en Australia zaten altijd te zeiken dat ze de Oscar uitreiking niet konden zien. (toen wij het nog op de BBC konden zien) Maar het ziet ernaar uit dat Nederland dit jaar het enige land is waar het niet wordt uitgezonden. (en mensen in Engeland zonder Sky hebben natuurlijjk pech)
Wie woont er dan ook in IJsland?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:27 schreef bluzh het volgende:
[..]
Hier in IJsland zit het gewoon netjes achter de decoder. Aangezien ik het vertik om 60 euro per maand neer te leggen voor dat kutkanaal zit ik dus net als jullie zonder Oscaruitzending![]()
Shit... die zag ik niet aankomenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:28 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Wie woont er dan ook in IJsland?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |