abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30493230
Premiere 15 september!!

Na One Million Dollar Baby opnieuw een boksfilm. En wat mij betreft is deze een stuk beter dan de wat saaie Clint Eastwood film.

Trailer: trailer: http://a.justmovietrailer(...)la_man__trailer.html

Filmsite: http://www.cinderellamanmovie.com/index.php

Het is een biopic over James J. Braddock met in de hoofdrol Russel Crowe en Reen Zellweger over een kampioenbokser die al zijn kapitaal verliest in de crisis van de jaren dertig in de VS en ineens niet meer kan presteren. Hij vervalt met zijn gezin in armoede maar uiteraard komt hij er uiteindelijk weer bovenop.

Ondanks het clichematige van het verhaal en de totale miscast van Zellweger toch een hele onderhoudende film vooral door de boksscenes en de sfeer van de crisisjaren. De vechtscenes zijn echt heel goed gefilmd.

Oscarnominaties voor regisseur Ron Howard en voor bijrol van Paull Giamatti (Sideways) als manager van Crowe zouden me niet verbazen.

Zou het toeval zijn dat er alweer zo'n grote boksproductie uitkomt? Deze film was ongetwijfeld al lang in productie of zelfs gedraaid voor het succes van One Million Dollar Baby.
pi_30494535
Wat is er verkeerd aan Zellweger in deze film? Wie had je liever in haar plaats gezien?
I intend to live forever, or die trying.
pi_30494574
Het lijkt me een enorme kutfilm.
pi_30494650
quote:
Op zondag 11 september 2005 20:31 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ja, mij ook.
Maargoed, ik heb deze week twee keer Reign of fire gekeken, omdat ik die film zo goed vind, dus ga niet op mijn oordeel af.
I intend to live forever, or die trying.
  Trouwste user 2022 zondag 11 september 2005 @ 20:35:34 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_30494702
Mij lijkt het een goeie film. Zag een voorstukje en dat zag er veelbelovend uit.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_30494703
quote:
Op zondag 11 september 2005 20:30 schreef dwerg het volgende:
Wat is er verkeerd aan Zellweger in deze film? Wie had je liever in haar plaats gezien?
Ja, goede vraag - had ik natuurlijk al in de OP moeten beantwoorden maar het is lastig te beargumenteren ook omdat ik zelf het gevoel heb de hele tijd naar Bridget Jones te kijken, maar dat is persoonlijk.

Ik vind haar niet geloofwaardig als moeder/huisvrouw die de eindjes aan elkaar moet knopen - ze mist de rauwe kantjes en ze is eigenlijk te jong voor Russel. Of Russel is wat te oud gecast, wat feitelijk ook wel zo is.

Maar ze blijft een beetje een zuchtende hinde, misschien vind ik haar wel niet zo'n goede actrice als ze niet Bridget speelt.
pi_30494723
quote:
Op zondag 11 september 2005 20:31 schreef Tom_Tom- het volgende:
Waarom?
pi_30494738
quote:
Op zondag 11 september 2005 20:36 schreef SCH het volgende:
Waarom?
Het verhaal lijkt me stom en Renee Zellweger lijkt me stom. Dat voornamelijk.
pi_30494815
quote:
Op zondag 11 september 2005 20:36 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Het verhaal lijkt me stom en Renee Zellweger lijkt me stom. Dat voornamelijk.
En je houdt niet van boksen?
Wat vond je OMDB?
pi_30494944
quote:
Op zondag 11 september 2005 20:38 schreef SCH het volgende:
En je houdt niet van boksen?
Wat vond je OMDB?
Nou ja, ik vond MDB wel aardig. Maar Cinderella Man lijkt me meer een paardloze Seabiscuit dan een Hilary Swankloze MDB. Al is Hilary natuurlijk wel een soort paard.

Het is gewoon niet het type film dat ik leuk vind. Dat weet ik gewoon, dus ga ik 'm niet kijken. Hooguit als 'ie over 10 jaar op Veronica komt.
pi_30495016
Cinderella is toch assepoester? Heeft die ook een comeback gemaakt?

ik snapte de titel dus niet helemaal
  zondag 11 september 2005 @ 21:00:02 #12
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_30495540
Ik heb hem vorige week in de sneak gezien.
Verhaal is flink cliche, maar de gevechten zijn wel spannend in beeld gebracht. Daar kreeg ik de spanning wel van mee. Voor de rest eerst uiteraard een flinke bak ellende waar ik me ook flink ellendig bij voelde
Ach, 't was wel een 7 waard. gewoon goede uitvoering.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  zondag 11 september 2005 @ 21:14:43 #13
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_30496043
quote:
Op zondag 11 september 2005 20:44 schreef SCH het volgende:
Cinderella is toch assepoester? Heeft die ook een comeback gemaakt?
Cinderella is een sprookje en zo ook het levensverhaal van Jim Braddock. Vandaar dat hij toentertijd die bijnaam kreeg.

Ik vond het een prima film, zonder grote verrassingen, maar wel goed geacteerd en mooi aangekleedt. Zelfs Renee Zellweger, die ik normaal niet zo goed kan hebben in, vond ik prima in haar rol. Ik ben het dus ook totaal niet met je eens dat je het idee had de hele tijd naar Bridget Jones te zitten kijken. Vooral Paul Giamatti was erg goed in z'n rol en zal wellicht een van de Oscarnominaties die deze film zeker gaat krijgen in de wacht slepen.
  donderdag 15 september 2005 @ 12:50:34 #14
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_30600068
De review in de krant was toch niet erg positief. Het zag er volgens die gast wel mooi uit en er werd goed geacteerd maar meer was t ook niet. Cliche matig en slechter dan A Beautiful Mind.
Dan weet ik t wel, want daar vond ik echt niets aan
pi_30600294
Natuurlijk is dit Oscar-materiaal. De jury is dol op dik aangezet drama, kijk maar naar A Beautiful Mind, Titanic en The Last emperor. Maar echt goede dramafilms met inhoud zoals Der Untergang worden overgeslagen! die hele Oscars bullshit is een lachertje, ik bedoel: Titanic, 11 Oscars????
  donderdag 15 september 2005 @ 13:02:17 #16
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_30600348
Ik ga 'em vanaovond kijken! Ik ben benieuwd, ik hou wel van Boksfilms!
pi_30600531
ron strikes again.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_30925648
Mooie film, voor zowel de mannen als de vrouwen
pi_30933677
Ik vond het een geweldige film. Het deed me aan een andere film denken, maar geen idee meer welke (nee, niet Raging Bull). Het was niet eens zó'n ontzettende sportfilm. Naast ABM en Master & Commander vond ik de beste Russel-film die ik gezien heb.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_30936776
Ik vond het ook een super film! De boksgevechten zijn zooo mooi in beeld gebracht. Ik voelde de klappen zelf ook bekant aankomen =D

Super, ik vond hem geweldig
pi_30936964
Het is een hele onderhoudende film. Goed voor een avondje popcornhappen in de bios. Maar meer ook weer niet...
  maandag 26 september 2005 @ 10:01:39 #22
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_30937394
Giamatti zal wel weer worden overgeslagen door de Oscarorganisatie, das volgens mij een beetje de standaard daar.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_30950335
Wat is een boksflim?
  maandag 26 september 2005 @ 19:56:54 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30951109
wat je sch reef.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_30954706
quote:
Op maandag 26 september 2005 19:32 schreef SCH het volgende:
Wat is een boksflim?
Een film over hockey.

Lijkt me een interessante film, ondanks dat er niet veel animo voor lijkt te zijn. Beelden zien er goed uit iig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')