Vorige week in de VS gezien tijdens mijn vakantie.
De eerste week dat wij in Amerika waren, kocht mijn vriend een verzamelaar van Johnny Cash. Saai vond ik dat zeg. Toen zagen we dat de film ging draaien. Mijn vriend wilde deze graag zien. Ik ook wel, omdat ik een zwak heb voor Joaquin Phoenix. Dus op de laatste avond van de vakantie naar de bioscoop gegaan.
Ik was ernstig bang dat ik het niks zou vinden, maar al na de eerste minuut zat ik helemaal in de film. Wat een perfomance van Joaquin. Echt waar, die jongen (hij is nog maar 31!) verdient de Oscar. Hij speelt niet alleen fantastisch, maar hij zingt alle nummers van Johnny Cash ook nog eens zelf. En goed ook! Achteraf vroeg ik me af of hij nou de nummers playbackte, maar na het kopen van de soundtrack CD (handig hoor, zo'n Walmart die 24 uur per dag open is) bleek het Joaquin zelf te zijn. Petje af!
En dan Reese Witherspoon... zij speelde net zo sterk en ook zij zong de liedjes zelf! En ik kreeg soms gewoon kippevel van het samenspel van haar en Joaquin.
Ik kan dan ook alleen maar de film aanraden! Enne... Oscar-people... geef deze film alle prijzen die jullie kunnen geven. Ze verdienen het!
P.S.: Ik luister ineens heel anders naar de muziek van Johnny Cash... en ik begin verslaafd te raken aan zijn liedjes!