Die zullen wel (bijna) allemaal naar Munich gaan. Op dat soort verhaal kickt men daar nog meer dan op dode vedetten.quote:Op vrijdag 2 december 2005 07:37 schreef Hapertje het volgende:
Ik kan dan ook alleen maar de film aanraden! Enne... Oscar-people... geef deze film alle prijzen die jullie kunnen geven. Ze verdienen het!
Ik sta niet meer achter deze uitspraak.quote:Op vrijdag 2 december 2005 08:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die zullen wel (bijna) allemaal naar Munich gaan. Op dat soort verhaal kickt men daar nog meer dan op dode vedetten.
Verklaar u nader...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik sta niet meer achter deze uitspraak.
Ik betwijfel ondertussen dat Munich Oscars gaat winnen.quote:
Waar gaat hi jin voorpremiere?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:57 schreef California het volgende:
Is hij vervroegd? Hij zou 2 feb gaan draaien, maar ik zie nu dat hij de 25e al in voorpremière gaat. Dan zou je denken dat hij de 26e gaat draaien.
Ja ik heb me vergist. Ik was een aantal nummers aan het downloaden en toen stond dat nummer ertussen met zijn naam ervoor dus ik ging er vanuit dat hij dat gemaakt had. Maar ik keen net bij johnny rebel en zag dat dat nummer van hem is. Mijn excuses.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:16 schreef Hapertje het volgende:
Cash een rascist??? Kan me niet voorstellen! Gelukkig dat dat nummer van Johnny Rebel is!
Hoogeveen, Maastricht, Meppel, Winschoten en Zevenaarquote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:09 schreef melanie_the_miss het volgende:
Waar gaat hi jin voorpremiere?
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:36 schreef California het volgende:
[..]
Hoogeveen, Maastricht, Meppel, Winschoten en Zevenaar.
Ik denk eigenlijk dat hij op wel meer plekken draait de 25e, maar dat alleen deze bioscopen hun data al hebben doorgegeven.
Helemaal mee eens. Alles klopt aan de film, zeker ook de casting. Reese doet het geweldig en Joaquin heeft eindelijk weer een adembenemde rol te pakken.quote:Op vrijdag 2 december 2005 07:37 schreef Hapertje het volgende:
Wat een perfomance van Joaquin. Echt waar, die jongen (hij is nog maar 31!) verdient de Oscar. Hij speelt niet alleen fantastisch, maar hij zingt alle nummers van Johnny Cash ook nog eens zelf. En goed ook! Petje af!![]()
En dan Reese Witherspoon... zij speelde net zo sterk en ook zij zong de liedjes zelf! En ik kreeg soms gewoon kippevel van het samenspel van haar en Joaquin.![]()
En, altijd leuk, de trivia op imdb:quote:"When I met John before all this started, he told me he'd seen Gladiator three times." Phoenix smiled sheepishly. "I was shocked. And he quoted two of my lines: 'Your son squealed like a girl when they nailed him to the cross. And your wife moaned like a whore when they ravaged her.' I couldn't believe Johnny Cash was quoting my dialogue. Later, I thought a lot about why those lines particularly appealed to him. He understood something about punishment and redemption."
quote:The scene where Johnny Cash pulls the sink off the wall was not scripted. Joaquin Phoenix actually pulled it off the wall.
quote:Walk The Line
Joaquin Phoenix en Reese Witherspoon zijn beide erg sterk in hun rollen en het verhaal is ook best interessant maar ik had wel heel erg een "been-there done-that" gevoel. Komt denk ik vooral omdat we vorig jaar ook al een biopic over een muziek legende in de bios hadden (Ray) en het verhaal komt toch wel redelijk overeen.
Niet veel op de film op zich aan te merken. Hij blijft de volledige 130 minuten boeien, en wordt vooral in het tweede gedeelte erg goed. Dat, gecombineerd met een lekkere country soundtrack maakt Walk The Line tot een leuke, mooie en soms ontroerende film.
Krijgt Phoenix dan eindelijk een Oscar? Verdiend zou t zeker zijn. Zeker een aanrader
IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |