abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 september 2005 @ 20:38:15 #1
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_30177889

George Clooneys tweede film als regisseur (na Confessions of a Dangerous Mind) speelt in de jaren '50 in Amerika. Journalist Edward R. Murrow en zijn producent Fred Friendly besluiten een aantal uitzendingen van hun programma See It Now aan senator McCarthy te wijden om hem te ontmaskeren als een leugenaar en een volksmenner. Hij verdedigt zich door Murrow te beschuldigen van communistische sympathieën. Dit conflict werd op landelijke televisie uitgevochten en is een historisch moment gebleken, voor zowel de Amerikaanse politiek als de journalistiek.

David Strathairn speelt Murrow. De cast bestaat verder uit Robert Downey, jr., Patricia Clarkson, George Clooney, Jeff Daniels en Ray Wise.
Steven Soderbergh is uiteraard een van de executive producers.

Ik hoop heel erg dat dit niet alleen maar een politiek pamflet is van links Hollywood om Bush dwars te zitten; zoniet, dan kan dit best wat worden. Strathairn is in elk geval een goede acteur, ik ben benieuwd hoe hij 't doet.

Er is een trailer te bewonderen.
De komende maand draait hij op twee festivals (Venetië en New York), volgende maand zal hij in première gaan in de VS. Een Nederlandse datum is nog niet bekend.
IMDb
The short weekend begins with longing...
  donderdag 1 september 2005 @ 20:46:51 #2
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_30178203
Zwart-wit-films .

George Clooney .

Strathairn . Clarkson .

Links .

En de rest is ook wel tof.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 1 september 2005 @ 23:59:43 #4
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_30185743
Zwart-wit - uitzondering Schindler's List & Sin City

George Clooney - heeft na Three Kings niks boeiend meer gemaakt.

Zal wet iets worden ala Confessions of a Dangerous Mind....ik moet er niet aan denken
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:50:59 #5
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_31470999
quote:
Op donderdag 1 september 2005 20:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zwart-wit-films .

George Clooney .

Strathairn . Clarkson .

Links .

En de rest is ook wel tof.
Ja. Dit. En Robert Downey jr. .
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:41:57 #6
30408 California
pi_31472723
De officiële site is up.

In Venetië heeft hij vorige maand trouwens prijzen voor Beste Acteur (David Strathairn) en Beste Scenario (Clooney en Grant Heslov) gewonnen, en verder de prijs van de internationale pers.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:56:40 #7
30408 California
pi_31473226
Oh ja, een releasedatum is er nog niet, maar in januari kunnen we wel alvast naar Syriana, ook een (semi-)politieke film met Clooney.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:23:40 #8
67640 SaintOfKillers
pi_33769777
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 21:56 schreef California het volgende:
Oh ja, een releasedatum is er nog niet, maar in januari kunnen we wel alvast naar Syriana, ook een (semi-)politieke film met Clooney.
23 februari.

Eergisteren in Belgenland.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 17:03:05 #9
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33771286
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:23 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Eergisteren in Belgenland.
nice, dan ga ik `m eens checken deze week
  vrijdag 6 januari 2006 @ 17:23:51 #10
67640 SaintOfKillers
pi_33772001
Toffe film, gedragen door de prestatie van Strathairn. Ook Clooney en Langella zijn okay. Anderzijds dragen bijvoorbeeld de personages van Clarkson en Downey hoegenaamd niets bij tot de film en zijn ze zelfs bijna overbodig.

Het verhaal zelf is wel boeiend en het wordt allemaal mooi gebracht, maar het is allemaal ook wat droogjes vind ik. Eerder een soort eerbetoon aan Murrow dan een "spannende" strijd tussen Murrow en McCarthy. Murrow wil gewoon McCarthy torpederen en eigenlijk krijgt hij daarbij niet eens erg veel tegenwerking. Ik vrees dan ook dat de mensen die niet geboeid zijn door het politieke aspect of de thema's die de film wenst aan te kaarten (TV moet eerst informeren, dan pas entertainen), deze film heel erg saai zullen vinden.

Erg degelijke politieke film dus, waarbij vooral de rol van Strathairn zal blijven hangen.

Wel leuk dat alle stukjes met McCarthy gewoon archiefbeelden van McCarthy zijn, nergens wordt een acteur gebruikt.
  Moderator zondag 8 januari 2006 @ 14:30:31 #11
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_33831161
Ik kan me bijna helemaal aansluiten bij SaintOfKillers, behalve dan dat ik de materie niet zo droog vond. Dat heeft ongetwijfeld te maken met mijn interesse in Amerikaanse media politiek. Ik ben het met SoK eens dat het voor veel mensen nogal een zware zit zal zijn.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 8 januari 2006 @ 14:34:56 #12
67640 SaintOfKillers
pi_33831333
Met droog bedoel ik vooral dat het soms meer weg heeft van een docu dan van een echte film.
  Moderator zondag 8 januari 2006 @ 14:48:34 #13
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_33831772
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Met droog bedoel ik vooral dat het soms meer weg heeft van een docu dan van een echte film.
Ok. Dat idee had ik ook tijdens het kijken, dus dan zijn we het ver eens.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 19:35:33 #14
30408 California
pi_34737329
6 Oscarnominaties .
  zondag 5 februari 2006 @ 16:28:19 #15
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34764225
Dit schreef ik erover in het Welke film...-topic.
quote:
George Clooney levert weer een zeer goede film af, met een boodschap die zo duidelijk is als.... iets dat heel duidelijk is. En omdat de film maar een schamele 90 minuten duurt was die voorbij, voordat ik door had dat die begonnen was. En daardoor wordt de boodschap ook niet al te veel je de strot door geduwd.
Maar ik ben het wel met Sokolsky eens dat de film weinig emotionele impact heeft. Je leeft niet echt met de karakters mee, maar meer met de hele situatie ansich.
Dat komt mede zoals SaintofKillers zei omdat de karakters van Downey en Clarkson die voor de emotionele impact lijken te moeten zorgen, eigenlijk totaal overbodig zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 februari 2006 @ 23:30:38 #16
862 Arcee
Look closer
pi_34779386
*eens met bovenstaande posters is*

Terechte Oscarnominatie voor Cinematography. Superstrakke film. Niet in het minst door stoer gebruik van sigaretten.

Sterke rol David Strathairn, hij draagt de film.

Interessante film, weinig emotionele impact. Daarnaast best verwarrend door de snelheid van gesprekken. De film voelt een beetje zoals je je voelt op de eerste dag in je nieuwe baan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 19 februari 2006 @ 15:51:45 #17
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_35256116
Net gezien, voorpremiere, maar ik vond hem vrij verwarrend. Je moet echt weten wat je gaat zien, ik wist dat niet!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 19 februari 2006 @ 15:59:38 #18
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35256326
quote:
Op zondag 19 februari 2006 15:51 schreef PM-girl het volgende:
Net gezien, voorpremiere, maar ik vond hem vrij verwarrend. Je moet echt weten wat je gaat zien, ik wist dat niet!
Je moet denk ik vooral bekend zijn met het heel het McCarthy gebeuren, omdat je anders denk ik delen van de film niet snapt.
pi_35401089
Het helpt ook als je weet hoe McCarthy eruit ziet.
Helpt waar hij kan!
pi_35403180
Ik ga zo kijken
pi_35405477

Zo dus.

<enter signature>
pi_35412012
Wel weer verbijsterend om die McCarthy-tactieken zo voorbij te zien komen.
En de film is razendactueel als het om de huidige Amerikaanse politiek/media relatie en wederzijdse bevlekking en indoctrinatie gaat. Ook de verwijten aan de Nederlandse 'linkse media' trouwens. Wat dat betreft is er niet veel veranderd.

Nogal documentair en hele saaie muziek. Eigenlijk kon hij me als film niet heel erg boeien.
pi_35420701
Vanmiddag in de bioscoop gezien en vond het een hele sterke film. Het meeste is hierboven al gezegd. Het is een ijzersterke film als je hem plaatst in de huidige wereld/VS. Als kritiek op de media en de beleidsmakers die de rechten van burgers schenden. De film geeft misschien geen spanning op het gebied van de strijd tussen Murrow en McCarthy, alhoewel ik die strijd toch erg vermakelijk vond weergegeven (o.a. met de daadwerkelijke beelden van McCarthy's reactie op Murrows programma over hem.) Daarentegen heeft de film wel iets spannends, zelfs onbehaaglijks af en toe. Dat kwam vooral door de rol van die andere nieuwslezer.

Hele goede film met een hele belangrijke boodschap. Maar in deze wereld zal de ene groep hem geweldig vinden, de andere zal het linkse propaganda vinden en weer een andere groep zal de film nooit zien/uitzitten.
"Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."
pi_35427467
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 21:06 schreef Dada het volgende:
Vanmiddag in de bioscoop gezien en vond het een hele sterke film.
Waar?
pi_35526578
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:50 schreef SCH het volgende:
Waar?

Utrecht. Waarom wil je dat weten?
"Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')