abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 augustus 2005 @ 21:00:29 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_29762865

Tessa Quayle wordt dood in een auto aan de oever van het Turkanameer in Kenia aangetroffen. Haar keel is doorgesneden. Naast haar ligt de chauffeur, onthoofd. Van Tessa's reisgenoot, de Afrikaanse arts Arnold Bluhm, is geen spoor te bekennen. Justin, Tessa's veel oudere echtgenoot en Brits diplomaat op de ambassade in Nairobi, onderneemt diep ontgoocheld een zoektocht naar de moordenaars en naar de ware toedracht van de dood van zijn vrouw.

Officiële site, met trailers
IMDb-pagina

Het is de verfilming van een boek van John Le Carré, geregisseerd door Fernando "Cidade de Deus" Meirelles. Bekendste deelnemers zijn Ralph Fiennes, Rachel Weisz, Pete Postlethwaite en Bill Nighy. De eerste kritieken zijn erg positief en ik ben dus ook wel benieuwd naar deze thriller.

Releasedatum is 20 oktober (volgens Moviemeter, IMDb beweert dat het een week later is)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_29762927
Oe, in de gaten houden dus. Cidade de Deus was een meesterlijk goede film, dus we weten wat de regisseur kan. Rachel Weisz is en het verhaal intrigeert nu eigenlijk al... ben erg benieuwd, bedankt voor de tip!
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:01:31 #3
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_29779403
Oeh, Rachel Weisz
verhaal klinkt goed, lijk me wel een interessante film
  zondag 2 oktober 2005 @ 14:50:23 #4
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_31114846
Goed geacteerd en alles ziet er mooi uit.
Maar ik kwam eigenljk zeggen dat de Nederlandse release is verzet naar 17 november .
The short weekend begins with longing...
  zondag 2 oktober 2005 @ 14:57:00 #5
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_31115031
Bah

Lijkt me een interessante film. Rachel en Ralph zijn altijd goed. Maar Ralph als veel ouder man? hehehe Nou, vooruit dan maar.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 17 november 2005 @ 12:31:21 #6
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_32339943
Linkje naar FP-review: Film: The Constant Gardener

Misschien moet we dat maar vaker doen, wisselwerking tussen subsites en zo
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_32340905
Ik ben zeer benieuwd naar deze film! Ik hoop hem dit weekend te kunnen zien. Het onderwerp spreekt me aan en Fiennes en Weisz zijn (bijna) altijd goed!!
Why are you wearing that stupid man suit?
  donderdag 17 november 2005 @ 13:21:05 #8
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_32341264
Gave film!
Heb m 3 weken geleden al gezien en ga morgenavond weer!
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  donderdag 17 november 2005 @ 16:45:48 #9
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32347368
Hele sterke film. Heb em een tijdje terug in de sneak gezien. Fiennes en Weisz zijn beide erg sterk. Cinematografie is goed, het verhaal is sterk en heeft een duidelijk doel. Het einde is prachtig.
Kortom: top film!
Na City Of God het tweede pareltje van Fernando Meirelles
pi_32442296
Superfilm! Er wordt tijd genomen voor een fatsoenlijke opbouw, het verhaalt ontrafelt zich zeer subtiel ipv dat je hem zo makkelijk in 'fases' kan indelen zoals veel formule-films. Cinematografie is prachtig, acteren erg sterk en het punt wat de film maakt tegen de farmaceutische industrie is reëel en actueel.

Verder was het voor mij een nieuwe ervaring dat de hele bioscoopzaal tijdens de afteling sprakeloos bleef zitten. Indrukwekkend dus.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  † In Memoriam † maandag 21 november 2005 @ 01:15:25 #11
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_32442913
Hij draait niet in Enschede
Sheridana +1
  maandag 21 november 2005 @ 01:23:01 #12
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_32443094
Hele mooie film met erg goeie acteurs..zonder de setting, overtuigende acteerprestaties en leuke plotwendingen had het net een saaie amerikaanse thriller kunnen zijn met die achtervolgingen, reizen en ondervragingen.
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_32444930
Ik vond het een hele "zware" film als je niet weet waar je naar gaat kijken, ik heb hem zelf niet uitgezocht, maar we dachten naar een romantisch drama te gaan kijken. Nou, dat viel tegen Aan het eind was het hele publiek stil, normaal beginnen ze gelijk weer te praten.

Maar ik vond het een prachtige film voor een keer, maar ik houd niet van films met een politieke boodschap Het kan mij niet zo veel schelen, ik ben een egoist.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_33354375
Waar Cidade de Deus echt schokkerend was, is the Constant Gardner meer een ingetogen film (net zoals de hoofdrolspeler) maar dessalniettemin is het een mooie film qua compositie van beide verhalen en het tempo, alles wordt redelijk netjes uitgewerkt. Het is zeker geen feel good movie, is dat nou echt zo dat farmaceutische bedrijven zo "evil" zijn?

pi_33354444
Ik heb hem laatst gezien maar ik vond hem echt super goed
  zondag 25 december 2005 @ 17:14:35 #16
44906 merino
World of Sleepers
pi_33397344
wat mij overigens bijzonder irriteerd aan deze film en wat ik nog nergens op het internet heb teruggelezen is de perfecte staat van de kleding die gedragen wordt in de film.

Lopen ze door zo'n slum en IEDEREEN draagt gloed nieuwe, super schone kleurrijke kleding
Pas helemaal aan het eind schijnt de regisseur het door te hebben en laat hij de hoofdpersoon rondlopen in een bezweet shirt waarbij ik toch echt zo iets heb van waarom heeft ie in godsnaam niet ffies een nieuw shirt aan getrokken?!

Verder hele mooie film
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 17:45:38 #17
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_35715380
Gisteren deze film gezien in Lumière hier in Maastricht. Erg mooie film. Zag pas net dat deze film voor 4 Oscars is genomineerd . Zie http://www.oscar.com/nominees/films/theconstantgardener.html .
  zondag 5 maart 2006 @ 21:39:38 #18
3455 Helsie
Proud to be
pi_35754857
Als je in zo'n film op de kleding let, dan zit je niet echt in het verhaal volgens mij. Ik vond hem schitterend en was geen moment bezig met het analyseren van kleine goofs...
Als niet elke idioot zomaar mag autorijden, waarom mag dan wel elke idioot internetten?
  zondag 5 maart 2006 @ 22:01:36 #19
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_35755812
Tegenvallend. City of God was echt heel goed, maar deze film ging voor mij wat te traag. Het leek wel alsof de flashbacks achteraf niet-chronologisch gemonteerd werden om zo nog enige vragen te kunnen opwekken.

Een zesje.
2000 light years from home
pi_35758873
Ik vond het een draak van een film, traag, voorspelbaar. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de van dik hout zaag je planken boodschap die we meegeleverd kregen.
  zondag 5 maart 2006 @ 23:33:26 #21
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_35759596
De boodschap was nou niet echt je-van-het nee .
2000 light years from home
  Moderator woensdag 22 juli 2009 @ 22:28:40 #22
42184 crew  DaMart
pi_71231743
Ik heb deze film net gekeken en ik vind het wel een klein schopje van dit topic waard.

Het is een prachtige film, daar kan ik kort over zijn, maar dat doe ik niet .

Het is een boeiend verhaal, al is de (morele) boodschap inderdaad wel iets nadrukkelijk aanwezig. De film bevat een aantal prachtige camerashots, af en toe kreeg ik de indruk alsof het uit de losse pols gefilmd was als een soort documentaire in plaats van als speelfilm, bijvoorbeeld wanneer Justin op de markt naar het jongetje zoekt. Dat gaf het toch wel een mooi extra effect.

Wat me ook wel beviel was de wijze waarop de scenes gemonteerd waren, met alle flashbacks tussen het heden door. Dat voegde net een beetje extra spanning en mysterie toe.

En bij al deze positieve dingen kan ik natuurlijk ook niet om Rachel heen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')