quote:Bekijk in dit topic de geplaatste foto's kritisch, en zeg wat jíj vindt van de geplaatste foto. Het maakt niks uit of je al lang fotografeert of niet, iedereen heeft wel een mening over foto's. De fotograaf kan met elke mening zijn voordeel doen. Houd bij het geven en ontvangen van kritiek wel rekening met de verwoording, zoals uitgelegd in Kritiek geven en ontvangen
Voorgrond vind ik iets té onscherp, dat leidt wat af, verder had ik op de kat gefocust en niet op dat stuk papier of wat het ook isquote:Op zaterdag 31 december 2005 16:43 schreef LoggedIn het volgende:
laatste post uit het vorige topic:
Op zaterdag 31 december 2005 16:21 schreef LoggedIn het volgende:
[afbeelding]
niet mijn foto, maar die van een vriend van mij.. maar we hadden nogal een verschillende mening, en ik vraag me af wat jullie erover kunnen zeggen
Eens. De foto oogt mij een beetje vies en rommelig (paper, wat ligt daar naast?quote:Op zaterdag 31 december 2005 16:46 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Voorgrond vind ik iets té onscherp, dat leidt wat af, verder had ik op de kat gefocust en niet op dat stuk papier of wat het ook is.
Wat veldmuis zegt (wat een eensgezindheid vandaagquote:Op zaterdag 31 december 2005 16:54 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik ben niet zo'n bomenschieter, maar dit boompje kon ik niet onbeschoten laten. Iemand tips?
[afbeelding]
Erg mooie plaat! Voor het evenwicht had ik er alleen nog 20 geschoten en gezorgd dat je de alle4 die eh...helicopterdingenquote:Op zaterdag 31 december 2005 17:10 schreef Jelleee het volgende:
[afbeelding]
Crosspost, dat wel..
Kben zelf redelijk tevreden, maar kan ie nog wat beter qua uitsnede of met Photoshop ofzo?
kzou 'm binnekort eigenlijk aan de muur willen hangen als er nog plek is
Onbewerkt![]()
Ik vind die multipla foto eigenlijk ook goed. Die vlekken en halve letters, schaduw geven het een mooie effect. Je juf heeft smaakquote:Op zaterdag 31 december 2005 15:25 schreef ijsmeis het volgende:
[afbeelding]
Foto 2, het logo van een multipla. Deze vond mijn lerares geweldig, maar ik zie het niet..
Het logo staat er scheef op (okay, het hoeft er ook niet recht op te staan, maar het stoort me) en het er zitten vlekken op de auto die me storen.
Ik vind de DOF mooi, maar die poes lijkt wat op te gaan in de achtergrond, die rand. Misschien iets meer vanaf links kunnen nemen.quote:Op zaterdag 31 december 2005 16:43 schreef LoggedIn het volgende:
[afbeelding]
niet mijn foto, maar die van een vriend van mij.. maar we hadden nogal een verschillende mening, en ik vraag me af wat jullie erover kunnen zeggen
Misschien minder centraal?quote:Op zaterdag 31 december 2005 16:54 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik ben niet zo'n bomenschieter, maar dit boompje kon ik niet onbeschoten laten. Iemand tips?
[afbeelding]
Gave plaat, mooie hoe de wieken bewogen zijn terwijl de kist scherp staat, je mist alleen 1 wiekquote:
IMG_1337quote:Op zondag 1 januari 2006 01:25 schreef _moder8or_ het volgende:
Kan iemand aub deze foto willen verscherpen? Ik heb nog steeds geen Photoshop op mijn PC staan (omdat mijn broer het cd'tje ervan nu heeft) maar zou het graag verscherpt willen zien. En sorry voor de layout.
[img=http://img104.imagevenue.com/loc288/th_50df0_IMG_1337.jpg]
Hartelijk dank voor jullie moeite.
De laatste vind ik de beste, de andere twee doen me vrij weinig. De eerste is een beetje saai, en niet zo mooi omdat je flits hebt gebruikt (de bloem wordt er een beetje uitgebeten van, en de zwarte achtergrond doet het imho ook niet zo lekker). De tweede vind ik al iets beter, alleen ook weer flits helaas, en scherpte over de hele foto, wat 'm wat saai en druk maakt. Door te spelen met je diafragma kun je een groter of minder groot scherp gebied in je foto krijgen. Bij macrofotografie (van heel dichtbij) is het vaak mooi om maar een klein deel van de foto scherp te hebben.quote:Op zaterdag 31 december 2005 17:28 schreef PS het volgende:
Ik heb zelf nog wat bloempjes lopen schieten, eerste keer eigenlijk:
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
Qua onderwerp niet super boeind, maar verbeteringen qua belichting, compositie? Soms flits gebruikt andere keer gewoon omgevingslicht.
Dat had ik zelf nog niet eens gezienquote:Op zaterdag 31 december 2005 17:28 schreef PS het volgende:
[..]
Ik vind die multipla foto eigenlijk ook goed. Die vlekken en halve letters, schaduw geven het een mooie effect. Je juf heeft smaakJe ziet alleen een weerspiegeling van Ijsmeis ik had iets schuin gaan staan.
[..]
Ik neem aan dat je niet je foto's bewerkt op een laptop scherm?quote:Op zondag 1 januari 2006 20:20 schreef ijsmeis het volgende:
Dat had ik zelf nog niet eens gezien! (Komt vast doordat mijn laptop scherm redelijk donker stond)
Ik vind het stukje papier wat afleiden vooral omdat hij behalve te wit, ook gecentreerd staat, leidt zo de aandacht af van je kat. Het is een mooie foto, het was nog beter in zwartwit.quote:Op zaterdag 31 december 2005 16:43 schreef LoggedIn het volgende:
[afbeelding]
http://www.adobe.com/products/tryadobe/main.jsp#product=39quote:Op maandag 2 januari 2006 01:38 schreef _moder8or_ het volgende:
Kan iemand mij nog aub helpen aub. Krijg mijn photoshop zondag pas terug
quote:Op maandag 2 januari 2006 01:42 schreef Vampier het volgende:
de crack valt ook wel ergens te vinden
* Vampier rent weg voor een overijverige mod
Als het goed is heeftie zelf de serial :iquote:Op maandag 2 januari 2006 01:42 schreef Vampier het volgende:
de crack valt ook wel ergens te vinden
* Vampier rent weg voor een overijverige mod
Neuhquote:Op zondag 1 januari 2006 23:04 schreef snoekiesnoek het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet je foto's bewerkt op een laptop scherm?![]()
Thnx. Ah ja dat sliertje, beetje over het hoofd gezien. Die DOF bij de derde is niet lekker gevallen nee, zie ik ook.quote:Op zaterdag 31 december 2005 17:31 schreef veldmuis het volgende:
1: Best aardig, alleen dat sliertje linksbovenin eventjes wegkrassen in Photoshop denk ik.
2: Vind ik niet zoveel...
3: Weet niet echt waar ik kijken moet, de DOF had ik ook anders gedaan denk ik, de witte bloem is niet geheel scherp, en dat oogt niet zo lekker. Verder een beetje aan de drukke kant, ik weet niet echt waar ik moet kijken.
Thnx. Ja die flits ben ik niet zo happy over. Liever dan een paar iso stappen hoger dan flitsen heb ik gezien. De DOF op die derde is fout gevallen ja, hoewel ik toch dacht scherp te stellen op die bloem. Maar meer oefenen met me nikon.quote:Op zondag 1 januari 2006 15:47 schreef Elefes het volgende:
De laatste vind ik de beste, de andere twee doen me vrij weinig. De eerste is een beetje saai, en niet zo mooi omdat je flits hebt gebruikt (de bloem wordt er een beetje uitgebeten van, en de zwarte achtergrond doet het imho ook niet zo lekker). De tweede vind ik al iets beter, alleen ook weer flits helaas, en scherpte over de hele foto, wat 'm wat saai en druk maakt. Door te spelen met je diafragma kun je een groter of minder groot scherp gebied in je foto krijgen. Bij macrofotografie (van heel dichtbij) is het vaak mooi om maar een klein deel van de foto scherp te hebben.
De derde foto vind ik wel aardig, de rode achtergrond kleurt er wel goed bij (alleen zou hij nog wat onscherper mogen zijn) en je hebt een mooiere belichting hier omdat je niet geflitst hebt. Alleen jammer dat de witte bloem niet scherp is, dat is eigenlijk de blikvanger van de foto. Compositie vind ik wel leuk in deze foto
Oefenen is the keywordquote:Op maandag 2 januari 2006 22:16 schreef PS het volgende:
[..]
Thnx. Ah ja dat sliertje, beetje over het hoofd gezien. Die DOF bij de derde is niet lekker gevallen nee, zie ik ook.
[..]
Thnx. Ja die flits ben ik niet zo happy over. Liever dan een paar iso stappen hoger dan flitsen heb ik gezien. De DOF op die derde is fout gevallen ja, hoewel ik toch dacht scherp te stellen op die bloem. Maar meer oefenen met me nikon.
ik had dat ook hoor.. geweldige fotos van een paar bloemen gemaakt.. terug naar binnen, statief weer terug opvouwen, kaartje in de kaartlezer stoppen.. "oh, kijk nou.. daar rechts achter die bloem hing een takje te waaien....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:18 schreef Elefes het volgende:
[..]
Oefenen is the keyword![]()
En goed kijken (en soms opletten) wat je aan het doen bent.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:28 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
ik had dat ook hoor.. geweldige fotos van een paar bloemen gemaakt.. terug naar binnen, statief weer terug opvouwen, kaartje in de kaartlezer stoppen.. "oh, kijk nou.. daar rechts achter die bloem hing een takje te waaien....
fotos dus verpesthad nog zo mn best gedaan om de huizen er niet op te krijgen
Ja. Hoewel op zich het onderwerp me niet echt boeit, heb je wel keurig 1 titel scherp gekregen, en dat is mooi vind ikquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:16 schreef E.r.w.i.n het volgende:
Vinden we dit een beetje mooi?
[[url=http://www.erwin.demon.nl/fok/fotoos/red-border.jpg]afbeelding][/url]
clique voor íets groter, full size ligt nog thuis![]()
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 08:38 schreef PdeHoog het volgende:
Fraaie foto's PuckzzzMet name die laatste heeft een erg fraai kleurtje
Wat wil je met de foto bereiken als ik vragen magquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:16 schreef E.r.w.i.n het volgende:
Vinden we dit een beetje mooi?
[[url=http://www.erwin.demon.nl/fok/fotoos/red-border.jpg]afbeelding][/url]
clique voor íets groter, full size ligt nog thuis![]()
Wat ik wil bereiken? Niks specifieks, ik vond inderdaad de scherpte-diepte wel leuk en de 'rode draad' ook wel aardig. Daarnaast is de Red Hot Chili Peppers één van m'n favoriete bands, vandaar de focus waar 'ie nu is.quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat wil je met de foto bereiken als ik vragen magZit er een gedachte achter
Of was het een random-pagina die je hebt gefotografeerd om met scherptediepte te spelen
Duidelijk verhaal lijkt mequote:Op woensdag 4 januari 2006 11:50 schreef E.r.w.i.n het volgende:
[..]
Wat ik wil bereiken? Niks specifieks, ik vond inderdaad de scherpte-diepte wel leuk en de 'rode draad' ook wel aardig. Daarnaast is de Red Hot Chili Peppers één van m'n favoriete bands, vandaar de focus waar 'ie nu is.
De bladzijde komt overigens uit een agenda die ik als kerstgeschenk heb gekregen van een reclamebureau en die heeft 'kleur' als centraal thema, deze bladzijde: rood.
Oefening baart inderdaad kunstquote:Overigens ben ik een relatieve beginner qua fotografie die een keer (te) veel geld naar een winkel heeft weggebracht voor een camera (350D), maar wel graag écht mooie foto's wil kunnen (leren) maken.
Oefening baart kunst, I presume.
Denk dat ik hier de roestige wasbak/koedrinkunit links buiten de foto had gelaten, dat leidt mij een beetje af van het lijnenspel van het hek, de vloer en schaduw. Mits de situatie dat toelaat natuurlijk.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:43 schreef Bond het volgende:
Ik wil er ook graag 2 laten zienen dan graag tips krijgen. heb gisteren wat foto's gemaakt ik pak de twee die ik het betse vind.
1#
[afbeelding]
Ik ben het hier mee eens. Op de paal aan de linkerkant afsnijden, zodat die drinkbak weg is (hij past niet echt in hetlijnenspel, en is een beetje storend onscherp). Je had rechts nog wat meer ruimte op de foto kunnen nemen, zodat je de schaduwen helemaal zag.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:53 schreef E.r.w.i.n het volgende:
[..]
Denk dat ik hier de roestige wasbak/koedrinkunit links buiten de foto had gelaten, dat leidt mij een beetje af van het lijnenspel van het hek, de vloer en schaduw. Mits de situatie dat toelaat natuurlijk.
Maar ik ben ook een beginner.
Je kunt foto 2 verbeteren door een zacht lichtbron achter het meisje plaatsen zodat ze 'loskomt' van het achtergrond. Hierdoor komt ze beter naar voren en lijkt ze meer 3 dimensionaal.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:43 schreef Bond het volgende:
Ik wil er ook graag 2 laten zienen dan graag tips krijgen. heb gisteren wat foto's gemaakt ik pak de twee die ik het betse vind.
1#
[afbeelding]
2#
[afbeelding]
Graag wil ik goed foto's leren maken. Ik ben echt een noob. een jaar geleden heb ik een leuke camera gekocht, geen spiegel reflex ofzo. Altijd gewoon vakantie kiekjes gemaakt. Nu wil ik daar dus verandering in brengen. Kortom ik hoop op nuttige tips
Misschien de foto twee keer bewerkenquote:Op woensdag 4 januari 2006 13:54 schreef Vliegvrager het volgende:
De laatste vind ik op zichzelf wel een goede foto, maar daar waar wat te zien is, is ie donker, en daar waar ie licht is, is zo weinig te zien. Ik weet ook niet zo gauw wat daar aan te doen is, ms wel radicaal croppen aan de bovenkant?
En ik maar denken, die bak maakt het juist wat spannender. maar inderdaat zo afgesnden is die veel mooierquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:53 schreef E.r.w.i.n het volgende:
[..]
Denk dat ik hier de roestige wasbak/koedrinkunit links buiten de foto had gelaten, dat leidt mij een beetje af van het lijnenspel van het hek, de vloer en schaduw. Mits de situatie dat toelaat natuurlijk.
Maar ik ben ook een beginner.
[afbeelding]
Aha alleen hoe fiks je zo'n ding, je moet dus je bouwlamp meenemen ofzo?? Want anders valt dit niet te redden, maar je hebt wel gelijk het ziet er veel beter uit.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:40 schreef foktastic het volgende:
[..]
Je kunt foto 2 verbeteren door een zacht lichtbron achter het meisje plaatsen zodat ze 'loskomt' van het achtergrond. Hierdoor komt ze beter naar voren en lijkt ze meer 3 dimensionaal.
zoiets bedoel ik dus ongeveer:
[afbeelding]
in films wordt het continu toegepast:
[afbeelding]
hier zonder de contourverlichting:
[afbeelding]
omgquote:Op donderdag 5 januari 2006 11:16 schreef Bond het volgende:
In het meest gunstige geval heb ik hem over 8 (!!!!) weken weer terug, dan ga ik weer verder.
Misschien de volgende keer gewoon de foto laten staan in plaats van weer weg te editenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:04 schreef Vigile het volgende:
Hoe vinden we deze portretfoto? graag serieus commentaar, ik overweeg hem te gebruiken voor mijn portfolio t.b.v. mijn toelatingsgesprek aan de fotoacademie.
[[url=http]afbeelding[/url]]
klopt.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:23 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
omgdat is gewoon 2 maanden man.. das toch idioot lang?
De tweede vind ik een erg mooie foto! Ik zou wel rechts nog een stukje bijsnijden, zodat hij precies symmetrisch is (nu loopt de weg aan de linker kant hogen de foto uit dan aan de rechter kant, als het ware). De weerspiegeling is echt super. Wellicht kun je nog wat meer contrast toevoegen en evt. wat kleur (of juist kleur weghalen).quote:Op zondag 8 januari 2006 09:39 schreef CrazyCharlie het volgende:
Eerste post!
Ben benieuwd naar de algehele opinie over een 3 tal foto's.(willekeurig gekozen)
Ik ben absoluut geen fotograaf maar wil wel graag goede foto's leren maken, vooral het technische aspect (belichting, soort lenzen, diafragma, sluiterijd, iso, witbalans ???)schept nogal verwarring sinds ik een digitale SLR heb aangeschaft..wellicht later meer daarover...
[afbeelding]
Foto's zijn genomen met Coolpix 5400.
Ik gebruik geen fotobewerkingsprogramma, wil dat later wel gaan doen maar zou de techniek eerst onder de knie willen krijgen.
Na de overstap naar de digitale SLR al flink wat foto's gemaakt maar resultaten zijn niet bevredigend, suggestions anyone?
Iemand die de tijd wil nemen om wat uit te leggen?
Groeten, CC.
Allereerst welkom hier!quote:Op zondag 8 januari 2006 09:39 schreef CrazyCharlie het volgende:
Eerste post!
Ik gebruik geen fotobewerkingsprogramma, wil dat later wel gaan doen maar zou de techniek eerst onder de knie willen krijgen.
Na de overstap naar de digitale SLR al flink wat foto's gemaakt maar resultaten zijn niet bevredigend, suggestions anyone?
Iemand die de tijd wil nemen om wat uit te leggen?
Groeten, CC.
Voor binnen macro fotograferen is een 90/105 mm macro denk ik het prettigst. Daarmee kun je zonder problemen alles fotograferen tussen 2 cm en 20 meter. Deze lenzen zijn altijd f2.8 en lichtgevoeliger wordt het niet in de macro wereld. Daarbij wil je waarschijnlijk voor dit soort foto's toch je diaframa behoorlijk knijpen.quote:Op zondag 8 januari 2006 16:14 schreef CrazyCharlie het volgende:
ook een heel verhaal...
lenzen nu in bezit/bruikleen; 18-55 (standaard kit lens bij de D50) 70-300 (AF, niet DX (zou dus overeenkomen met 105-450?toch?) en een 28-70 (ook AF zelfde verhaal>>42-105?) en zoekende naar een erg lichtgevoelige lens voor de macro-opnames binnenshuis, suggesties erg welkom..
Goed punt, onderwerp is niet echt heel duidelijk te zien. Het witte beeldje rechtboven was bedoeld als onderwerp, en je ogen worden er naar mijn mening een beetje naar toe geleid door de twee kleinere beeldjes en de schutting. Het is helaas dus te onopvallend.quote:Op zondag 8 januari 2006 10:56 schreef Schanulleke het volgende:
@ janhu:
Ik vraag me af wat bij #1 nou precies je onderwerp is. Ik kan er niet zo veel mee.
Wellicht ja, volgende keer zal ik daar wat meer aan denken om ook een andere invalshoek extra te bekijjken.quote:#2 heb je (bewust?) mooi de diagonale lijn vastgehouden met de beugel voor het slot. Wellicht dat de foto meer zeggenskracht had gehad als je er minder bovenop was gaan staan, maar even door de knieën was gegaan.
#4 heeft idd geen onderwerp. Het was me meer om de lucht te doen, die er op dat moment wel mooi uitzag. In landschapsfotografie is het sowieso lastig om een originele foto te kunnen maken (in Nederland)quote:#3 een leuk kleurig plaatje
#4 mist voor mij een onderwerp. Dat soort luchten zijn wel al snel mooi, maar ook erg cliche. (niet dat cliche noodzakelijkerwijs slecht is natuurlijk.)
foto 2 en 3 trekken het oog het beeld in inderdaad. Probleem is misschien dat er aan het uiteinde van de lijnen niet echt een interessant onderwerp te zien is..quote:1. Is best donker, moeilijk om precies te zien wat het is.
2 en 3 voor mij hetzelfde: De lijnen trekken je het beeld in.
4. De zon achter de wolken is wel mooi maar dat dit uit de trein is genomen is niet te zien.
Leuk dat je aangeeft ook wat met de tips te willen doen!quote:Op zondag 8 januari 2006 16:14 schreef CrazyCharlie het volgende:
Op welke manier is een object goed te belichten zonder meteen dure lampen aan te schaffen?
Onderstaande foto is genomen met de D-SLR, binnenshuis met een halogeenlampje als extra verlichting.Ik vind de schaduw alleen vreselijk storend (die op zich wel weg te werken is met photoshop oid, ik zoek alleen manieren om zonder te bewerken goede foto's te nemen..)
Punt is; voor de nog te bouwen website zoek ik een uniforme opstelling/belichting om soortgelijke objecten te fotograferen, aanschaf van een extra lens voor macro(of noem je dat juist micro?)-opnames ligt binnen de mogelijkheden, of denkt "men" dat dat niet eens noodzakelijk is
En niet te vergeten een mooi blauw luchtje met witte wolkjesquote:Op zondag 8 januari 2006 23:13 schreef Schanulleke het volgende:
@ Moderntalking: Het geheel is niet onaardig van compositie, het is een mooi rustgeven landschapje. Je zou kunnen proberen het wat spannender te maken door de horizon niet zo recht in het midden te leggen, maar op 1/3 van boven of onderkant.
Daarnaast kan de plaat wel wat extra contrast en kleurverzadiging gebruiken denk ik.
De eerste vind ik wel leuk, de lijnen in de foto zijn mooi. Jammer van de wat witte, uitgebetern lucht, maar het zal denk ik bewolkt zijn geweest.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:16 schreef x-tremed het volgende:
Vandaag gemaakt in het bos
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor de witbalans zal ik vandaag eens kijken. Als ik eerst op de achtegrond scherpstel en dan op Qwerty krijg ik Qwerty er niet scherp op... dan wordt dat een wazige blauwige vlek... Dus ook dat is geen optie...quote:Op zondag 8 januari 2006 23:13 schreef Schanulleke het volgende:
@ Zoeperzazke: Kan je op je camera iets met witbalans instellen?
Anders is het een idee om misschien eerst de ontspanknop al half in te drukken terwijl je op de achtergrond richt, wellicht dat de lichtmeting dan beter uitvalt.
ja, ik ben ook niet tevreden met de foto..quote:Op maandag 9 januari 2006 15:57 schreef Bond het volgende:
Ook al heb ik (nog) niet veel verstand van foto's maken, vind ik dit meer een "gewoon plaatje" weet niet of anderen dat ook vinden, ik vind het niet echt spannend om naar te kijken.
de weerkaatsing vand e eend vind ikw eer heel erg mooi, misshcien ahd je meer de eend moeten nemen in je beeld?? Naja eigenlijk heb ik er te weinig verstand van gok ik zo![]()
Ik sluit me hier bij aanquote:Op maandag 9 januari 2006 15:57 schreef Bond het volgende:
Ook al heb ik (nog) niet veel verstand van foto's maken, vind ik dit meer een "gewoon plaatje" weet niet of anderen dat ook vinden, ik vind het niet echt spannend om naar te kijken.
de weerkaatsing vand e eend vind ikw eer heel erg mooi, misshcien ahd je meer de eend moeten nemen in je beeld?? Naja eigenlijk heb ik er te weinig verstand van gok ik zo![]()
bij foto 2&3 snap ik eigenlijk niet goed wat je doel is met de foto (+ op foto 3 het witte dingetje op de voorgrondquote:Op maandag 9 januari 2006 17:21 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik sluit me hier bij aan
Vanmiddag eventjes naar buiten gegaan, maar er was eigenlijk weinig spannends te beleven.. Toch een paar foto's gemaakt, en daarnet eventjes wat bewerkt om er een betere sfeer in te krijgen.
Iemand commentaar?
#1:
[afbeelding]
#2:
[afbeelding]
#3:
[afbeelding]
#4:
[afbeelding]
En nog een "oudje" van eind vorig jaar:
#5:
[afbeelding]
Bij 2 en 3 vind ik het leuk dat je de aandacht niet vestigt op iets wat normaal juist wel de aandacht krijgt. Ik vind de foto's interessant.quote:Op maandag 9 januari 2006 17:21 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik sluit me hier bij aan
Vanmiddag eventjes naar buiten gegaan, maar er was eigenlijk weinig spannends te beleven.. Toch een paar foto's gemaakt, en daarnet eventjes wat bewerkt om er een betere sfeer in te krijgen.
Iemand commentaar?
#1:
[afbeelding]
#2:
[afbeelding]
#3:
[afbeelding]
#4:
[afbeelding]
En nog een "oudje" van eind vorig jaar:
#5:
[afbeelding]
Tnx. Ik ben er zelf niet echt heel erg tevreden over, ze zijn niet scherp genoeg of op een te klein gebied scherp (de eerste met name) vind ik. Het was ook zo koud vanmiddagquote:Op maandag 9 januari 2006 21:14 schreef luap het volgende:
Elefes: die eerste, geen idee wat het is maar het heeft wel watGoede foto. Van die anderen weet ik wel wat het is maar die vindt ik dan weer minder, een beetje te rommelig naar mijn smaak.
Jij ook bedanktquote:Op maandag 9 januari 2006 21:19 schreef Elefes het volgende:
[..]
Tnx. Ik ben er zelf niet echt heel erg tevreden over, ze zijn niet scherp genoeg of op een te klein gebied scherp (de eerste met name) vind ik. Het was ook zo koud vanmiddag
Ik vind je paardenhaar foto erg mooi!Mooi hoe het oplicht tegen de donkere achtergrond.
Het gele mos maakt ook een leuke stip op de ondergrond.
Het beeldje zelf is stukken beterquote:
Ik ga nog wat aan doenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:19 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Het beeldje zelf is stukken beter, maar de "achtergrond" is echt lelijk geworden, flink overbelicht, vies, smerig. Zou er de oude achtergrond in plakken en er eventueel nog wat blur overheen mikken.
Ik moet maar eens een goed photoshop programma installeren. Nu gebruik ik Photoshop Elements 2.0quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:30 schreef Bond het volgende:
[..]
bovenaan bij photoshop ==> effecten ==> blur ==> smart blur
suc6![]()
Ik heb alleen de bovenste origineelquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:48 schreef veldmuis het volgende:
Heb je de grote versie van de bovenste?
Zo ja, upload es?
Wil wel eens wat gaan rotzooien, als je 't goed vind.
Zo wat een verschil zegquote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:00 schreef veldmuis het volgende:
[afbeelding]
Zo ongeveer zou ik t doen denk ik.
Istwa?
Die heb ik ook op de PC staan hoorquote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:04 schreef veldmuis het volgende:
Originele grootte nog hebben?
Mag je geven hoorquote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:06 schreef veldmuis het volgende:
Van de bewerkte versie bedoel ik.
Zie alleen nu pas dat ik wel wat stukken lekker heb laten uitbijten.
Mooi, lief, flits stoort niet zo heel erg, jammer van de achtergrond/omgeving. Als hij buiten was gemaakt had ik 'm wel een stuk beter gevonden denk ik. Nu zitten er wat storende elementen in het beeld, en de achtergrond is imho niet zo heel mooi.quote:Op woensdag 11 januari 2006 00:40 schreef webspider het volgende:
Ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden
[afbeelding]
full
Het was ook een mooie vakantiequote:Op woensdag 11 januari 2006 00:56 schreef _moder8or_ het volgende:
Wow. Die is echt heel mooi! Mooi lichtinval, mooi achtergrondje, mooi alles
Helaas stond mijn apparatuur toen niet toe dat ik de sluitertijd iets langer zette, anders had ik het inderdaad zeker gedaan!quote:Op woensdag 11 januari 2006 01:00 schreef AlohaXa het volgende:
Persoonlijk had ik de sluitertijd nog iets langer gehouden. Dan vervaagt dat watervalletje enigzins, wat dus resulteert in een nog iets rustiger achtergrond. Maar verder wel netjes. Misschien de kleuren nog iets sterker maken (contrast). En de border vind ik te dik en te zwart.
Ga vooral je gangquote:Op woensdag 11 januari 2006 01:00 schreef _moder8or_ het volgende:
En als je het niet erg vindt
[[url=http://xs63.xs.to/pics/06023/background.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Heb ik een achtergrondje van gemaakt.
Hij is gemaakt in Animal World, in Disney World, Floridaquote:Op woensdag 11 januari 2006 09:52 schreef x-tremed het volgende:
Mooie foto, alleen jammer dat niet de complete staart er bij op staat.
waar is die gemaakt webspider, aangezien de Hyacint Ara redelijk zeldzaam aan het worden is
Dank uquote:Op donderdag 12 januari 2006 12:05 schreef _moder8or_ het volgende:
Wow Esto. Die derde. Allemachtig
1 Heb ik helaas niet meer in kleur, alleen maar zwart wittequote:Op donderdag 12 januari 2006 12:16 schreef Werewolf het volgende:
Heb je 1 ook in kleur?
Die derde is zeker mooi!
Moet zelf ook maar eens een 'mini studiootje' voor dit soort dingen maken...
Mooi hoor! Vooral die laatste vind ik erg sterk!quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:38 schreef Esto het volgende:
Pas geleden heb ik weer een paar dingetjes geprobeerd.... Vond ze zelf wel aardig en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
1. (Ja idd na gedaan uit het Low/ High-Key topic).
foto's
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:40 schreef CrazyCharlie het volgende:
Kom ik heel erg dom en onwetend over als ik niet weet wat DOF betekend?
CC
sluit zich hier ook bij aanquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:41 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik wil dat ook weten, maar ik heb het nog nooit durven vragen
![]()
.
Ik vind het super dat je dit vraagt!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:40 schreef CrazyCharlie het volgende:
Kom ik heel erg dom en onwetend over als ik niet weet wat DOF betekend?
CC
Da's dus niet waar, hoe mooi het is heeft er niks mee te maken, echt alleen de scherptediepte!quote:Op zondag 15 januari 2006 00:10 schreef Elefes het volgende:
DOF is inderdaad Deapt Of Field.
Maar heeft het wel iets met de hoeveelheid scherpte te maken? Ik dacht alleen met "mooi" of "niet mooi"; hoe past de scherptediepte in een bepaalde foto (dus hoe is DOF toegepast in die foto), niet hoe groot het scherptegebied is.
Maar correct me if I'm wrong....
Mooi was niet helemaal de juiste woordkeuze, wat Schanulleke zegt over functioneel past beterquote:Op zondag 15 januari 2006 10:40 schreef veldmuis het volgende:
Geen idee hoe je het spannender maakt, op deze manier in ieder geval niet imo.
Groene zweem + veel verzadigdheid doet 't m wat mij betreft niet.
Om nog even op die DOF terug te komen:
[..]
Da's dus niet waar, hoe mooi het is heeft er niks mee te maken, echt alleen de scherptediepte!
Jawel! DOF = Depth of Field = scherptediepte!quote:Op zondag 15 januari 2006 11:27 schreef Elefes het volgende:
[..]
Mooi was niet helemaal de juiste woordkeuze, wat Schanulleke zegt over functioneel past beter
Maar DOF geeft toch niet aan of er veel scherptediepte is of weinig.
Nou, dan zal ik je gelovenquote:Op zondag 15 januari 2006 11:34 schreef veldmuis het volgende:
Heb nog wat gezocht op internet, en kom niet tot een andere conclusie dan dat het hetzelfde is.
Zoals ik mijn bericht al aangaf. Help me mijn foto verbeteren - deel 2quote:Op zondag 15 januari 2006 11:44 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hoeft niet hoor! Ben benieuwd of iemand anders er wat aan kan toevoegen eigelijk
Tnxquote:Op zondag 15 januari 2006 12:13 schreef AlohaXa het volgende:
btw elefes, het is niet erg als je het niet begreep, want naar je foto's gekeken te hebben doe jij het op gevoel (en ook nog eens op een goede manier!)![]()
1. Ik de vorst op het metaal wel erg sprekend, lekker koud!quote:Op zondag 15 januari 2006 12:27 schreef Elefes het volgende:
Een paar foto's die ik vanochtend heb gemaakt:
#1:
[afbeelding]
#2:
[afbeelding]
#3:
[afbeelding]
Commentaar is altijd welkom
Canon Powershot A95quote:Op zondag 15 januari 2006 21:19 schreef veldmuis het volgende:
Die pop!
Mooi zeg!
Wat voor cam gebruik je?
Heerlijk die 'M' stand op mijn camera. Je kan de macro instellen zoals je het maar wiltquote:Op zondag 15 januari 2006 21:40 schreef veldmuis het volgende:
Wow! Valt niet tegen! Uit de A70 krijg ik ze zo niet!
Ik geloof niet dat je dat met een compact cam voor elkaar kan krijgen, Ik vind deze DOF al ERG flink voor een compact!quote:Op zondag 15 januari 2006 22:15 schreef Vliegvrager het volgende:
@_moder8or_: #1: leuk beeld, jammer van die latten idd. Evt zou je een volgende keer kunnen kiezen voor een nog groter diafragma om een nog kleinere DOF te krijgen.
Bedankt.quote:@intered: Fraaie abstracte plaat, lekker knallend blauw en een prettige compo. Enige minpuntje is dat het zwart aan de schaduwzijde van het object wat dichtgelopen is. Dit kun je voorkomen door een tikje te overbelichten.
Ik ben het eens met vorig commentaar.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:18 schreef Astridj0h het volgende:
Nou hier sinds lange tijd weer eens wat probeerseltjes van mij... Twee landschapjes zowaar een keer...
[afbeelding]
[afbeelding]
Eerste vind ik wel geslaagd. Bij de tweede denk ik dat het paaltje links van de foto rustiger had gekeken, nu voelt het beetje 'ongemakkelijk'. snapt iemand wat ik daarmee bedoel?
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:13 schreef luap het volgende:
Hier nog een paar probeersels. Het was te koud om naar buiten te gaan dus dan maar eens in de keuken rondgekeken.
suiker:
[afbeelding]
koffie
[afbeelding]
rijst
[afbeelding]
Ik vroeg me af wat jullie van de belichting vinden, te hard of juist te zacht en teveel of te weinig schaduwen etc.
Geweldig! Zo zie je maar weer dat hele saaie dagelijkse dingetjes door fotografie heel interessant kunnen zijn. Goed licht. Helemaal ok.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:13 schreef luap het volgende:
Ringo,
1: mooi kleurig, leuk kijkje op de markt. Beetje jammer van de uitgebeten lucht.
3: gave symmetrie, alleen denk ik dat ie een stop is overbelicht. Heb je hem ook in RAW, dan zou je dat makkelijk kunnen corrigeren.
sgoldie: mooie fotomaar ik sluit me aan bij Werewolf. Misschien dat ie nog beter zou worden als je een langere sluitertijd zou hebben genomen.
Hier nog een paar probeersels. Het was te koud om naar buiten te gaan dus dan maar eens in de keuken rondgekeken.
suiker:
[afbeelding]
koffie
[afbeelding]
rijst
[afbeelding]
Ik vroeg me af wat jullie van de belichting vinden, te hard of juist te zacht en teveel of te weinig schaduwen etc.
Wat hij zegtquote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:42 schreef Re het volgende:
[..]
je weet dat er nix mis is met die foto's
strakke belichting, hoe is je opstelling qua licht?
Sorry je hebt gelijkquote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:42 schreef Re het volgende:
[..]
je weet dat er nix mis is met die foto's
strakke belichting, hoe is je opstelling qua licht?
ja dat is inderdaad het verkeerde topic maar dat is iets uit het verledenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:12 schreef luap het volgende:
[..]
Sorry je hebt gelijk... ik had ze al in dit topic gezet maar dan zonder de laatste vraag. Toen realiseerde ik me dat dit het "help me mijn foto verbeteren topic" is. Omdat ik zelf eigenlijk al tevreden was is dit dus het verkeerde topic. Maar goed, in een poging er nog wat van te maken heb ik die vraag er maar bij gezet. Ik weet het slap, slap, slap
kan het me bijna voorstellen maar je moet het maar eens een keer laten zienquote:Om op je vraag terug te komen: een flitser op mijn camera die ik via een stuk piepschuim op het onderwerp weerkaats. Dit licht komt redelijk recht van boven voor een vlakke belichting. Een andere flitser die ik schuin op het onderwerp richt voor de schaduweffecten (strijklicht heet dat geloof ik). Is niet bijzonder moeilijk, je moet het alleen wel even netjes doen... oh ja, twee flitsers helpen ook heel ergeen (twee?) van mijn betere investeringen.
De verhouding van die twee kun je leuk mee spelen maar die weet ik zo dus niet meer.
Hmmm eigenlijk zou ik een foto van de opstelling moeten maken maar ik heb hem al weer afgebroken. Misschien dat ik het je morgen wel uitgelegd krijg.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:18 schreef Re het volgende:
kan het me bijna voorstellen maar je moet het maar eens een keer laten zien
Bedankt voor je reactie en compliment, ik heb het aangepast.quote:Op zondag 29 januari 2006 13:22 schreef Jelleee het volgende:
Orealo, die is mooi!![]()
Beetje mistig tussen de bomen, mooi!![]()
Maar ik denk dat als je 550x411 zet dat mensen dan meer op je foto reageren, dan een linkje..
<knip>
Wat denk je dat ik ben?quote:Op zondag 29 januari 2006 18:33 schreef Orealo het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie en compliment, ik heb het aangepast.
Sinds in je foto van de druppel die uit de kraan komt gezien heb, ben ik fan van je foto's, zo ook deze
Ik heb, als beginnende foto maker, weinig op/aanmerking, behalve dat ik die met de straaljagers en de witte rook erg mooi vind
Voortaan een foto niet in 2 topic's tegelijk posten, mkay?quote:Op zondag 29 januari 2006 19:15 schreef minolta het volgende:
[[url=http://xs65.xs.to/pics/06040/PICT0458-1.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
IK vind dit wel een mooie.
Wat vinden jullie?
Getrokken in Brugge
Ik vind deze erg cool. Die gecapuchonde jongen staat er erg mooi op, bijna als een soort pilaar, kaarsrecht op het perron, doodstil, in contrast met de bewegende trein.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:12 schreef NovaUtopia het volgende:
Ik heb ook maar even wat foto's geschoten en bewerkt:
[afbeelding]
#1 vind ik erg geslaagd!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:12 schreef NovaUtopia het volgende:
Ik heb ook maar even wat foto's geschoten en bewerkt:
ze zijn ook zo klein hè? Maar goed, die molen is erg mooiquote:Op donderdag 2 februari 2006 17:32 schreef minolta het volgende:
heeft er iemand van mij die reeks Z-W gezien of zijn ze misschien zo lelijk ? Dat je niets durft zeggen ? kan zijn e![]()
Thanks!quote:Op donderdag 2 februari 2006 19:33 schreef luap het volgende:
Hey CC, ik heb even je bovenste foto bekeken in photoshop. En nog aangepast ook. Ik heb geen idee welke kleur dat pluisding heeft maar de achtergrond is prima grijs te krijgen met wat adjustments -> color balance. Ik heb het reslutaat hieronder neergezet (mag toch wel hè?).
Ik vraag met af of dat met een NEF file niet heel eenvoudig kan... als je me die een mailt dan wil ik het graag een keer proberen (morgen)
[afbeelding]
Ik zou een stukje van de linkerkant afhalen, zodat de zon niet meer zo in het midden staat. Daarmee knip je ook gelijk de stukjes boomtak die daar staan weg. Verder een heel mooie plaat.quote:Op woensdag 1 februari 2006 21:01 schreef timvput het volgende:
Ben benieuwd wat jullie van deze vinden:
[afbeelding]
Heb hem al gecropt... (maar misschien vinden jullie dat dat nog verder kan) Verdere tips hoor ik graag.
Ja dat heb ik ook altijd, daarom durf ik vaak ook niet zoveel comments te geven.. Maar aan de andere kant: Mensen komen hier om hun foto te laten beoordelen en ze leren er van als er ook verbeteringspunten gegeven worden. Ze hebben niet veel aan 'Leuke foto!'quote:Op zondag 5 februari 2006 12:03 schreef Dawnbreaker het volgende:
graag gedaan, ik vind het altijd vervelend om zo comments te geven omdat je toch werk maakt van zo\\\\\\\'n foto... overall vind ik de foto\\\\\\\'s toch wel boven amateuristisch maar dit topic vraagt om een stenge beoordeling.
Die topics zijn niet dood, maar je postte precies in de dagen dat het forum niet of nauwelijks bereikbaar was. Topics zijn pas dood als er een slotje op zit, of na 300 postsquote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:24 schreef Jelleee het volgende:
Even verknipt van Macro, aangezien Macrofotografie en High Ley Low Key topic dood is..
Iemands tips, of commentaar?
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
waarom lukt het niet dan?quote:Op maandag 6 februari 2006 13:32 schreef Bond het volgende:
Ik weet dat dit al zo vaak gedaan is, maar ik wilde het ook proberen
Nou dat lukte dus van geen meter![]()
Iemand tips?
Oow ja zo deed ik het:
- glas water
- bureau lamp erop
- pipet met water erin laten druppelen
dan krijg je dus zo'n on plaatje, waar 2 druppels op staan (ja heb er nog veel meer gemaakt, maar die zijn of te vroeg of te laat.
[afbeelding]
quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:20 schreef Gose het volgende:
Ik heb gister paar foto's gemaakt van een kleibeeldje dat door me tante is gemaakt 30 jaar geleden. Ik heb er een aantal gemaakt met een 12mm tussenring om beetje macro te kunnen, maar nou is het probleem dat ik net niet genoeg scherp krijg naar mijn idee...
1.
[afbeelding]
Hier zou ik dus graag ook net de kin scherp hebben maar daar direct achter wel een blur...
2.
[afbeelding]
hier is ook weer goed te zien dat de kin onscherp wordt maar het voorhoofd en het linker oog van het beeldje ook. Dit is de kleinste tussenring die ik heb en veroorzaakt die nou dit superkleine scherpstel stuk?
Algemeen commentaar ook graag op deze foto's
Diafragma al aangepast?quote:Hier zou ik dus graag ook net de kin scherp hebben maar daar direct achter wel een blur...
Het is een gedachte die wel meer fotografen aanhangen: foto's van kunst zijn 'slechts' registraties van de kunst van een ander. Ik vind dat een merkwaardige redenering, die je net zo goed op kan gaan hangen bij landschappen, dieren, voertuigen en nog een heleboel andere categoriëen. In mijn ogen gaat het er niet om wat je fotografeert, maar hoe je het fotografeert.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:36 schreef Dawnbreaker het volgende:
over het algemeen trouwens nette pix maar het enige nadeel van zo'n foto's is dat eigelijk je tante de maker is... het is een statisch beeld en de omgeving is er niet... dan is de foto in voor een groot gedeelte bepaald door de schoonheid van het onderwerp.
mja dan misschien een rare filosophie van mij..
ja wel beetje mee zitten spelen, maar misschien nog niet genoeg tussenstapjes gemaaktquote:
hmmm, ik weet ook niet of ik dit bedoel eigenlijkquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:53 schreef Ynske het volgende:
Quinazoline, ik weet niet of je zoiets bedoeld
maar ik heb wat met de levels zitten spelen
eerst de levels waarmee je kunt aangeven wat wit, en wat zwart is,
daarna wat met de kleurenlevels
en toen de brightnes nog ff aangepast.
ikzelf vind een foto vaak iets mooier als er een kadertje omheen staat, maar dat is persoonlijk
verder vind ik t een leuke foto
[afbeelding]
hmmm misschien iets teveel met de brightness gespeeld waardoor ie nu overbelicht is in t midden
Mijn tip is om het bovenste deel van de foto af te snijden, tot net onder het rood, zodat je een liggende foto overhoudt. En die vind ik dan wel heel goedquote:Op donderdag 9 februari 2006 15:48 schreef Jelleee het volgende:
Geprobeerd om het met een tekst te maken, zo van.. ''Balance'' ofzo, iemand tips?
[afbeelding]
ik neem aan dat je bedoeld dat je de kleuren flets vindquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:43 schreef Quinazoline het volgende:
[afbeelding]
Ik ben nog niet helemaal tevreden over deze foto. Ik vind de kleuren onder andere wat mat. Wat zou ik daar aan kunnen doen? Of zijn er nog andere tips?
Ik vind dit een leuke foto, voor bijvoorbeeld een artikel of paper over kliko's of afval. Voor een foto zonder zo'n "doel" vind ik het onderwerp niet interssant genoeg.quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:01 schreef Quinazoline het volgende:
En dan heb ik er nog 1. Eigenlijk vind ik die wel leuk, maar ik vroeg me af wat anderen er van vinden.
[afbeelding]
Ze krijgt iets heel Aliens over zich nu. Ik kan niet zeggen dat ik het standpunt erg flatteus vind voor d'r maar het is zeker een aparte foto. Je hebt mooi gebruik gemaakt van scherptedieptequote:Op donderdag 16 februari 2006 14:00 schreef Kleintje het volgende:
Wees niet te hard voor me
Ben nog maar een newbie.
Goed.... komt ie:
[afbeelding]
Mijn paard Treasure, eens een keer vanuit een ander oogpunt op de foto.
Kom maar op met het commentaar...
leuke verrassende fotoquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:00 schreef Kleintje het volgende:
Ben nog maar een newbie.
Goed.... komt ie:
[afbeelding]
Apart, bijzonder, niet de manier waarop je normaal tegen paarden aankijkt. Echt mooi vind ik het camerastandpunt niet, maar dat weet je pas als je t geprobeerd hebt. De compositie vind ik wel goed, en kan nog iets beter met de tip van Rubberduckey. Die kunstmaitge scherptediepte zou ik niet gedaan hebben. Je leert er niets van en het is verrekte moeilijk om het onzichtbaar te doen (de rand van de neus ziet er nu niet echt lekker uit). Het licht is lekker, paard komt goed los van de achtergrond. Het zwart loopt op 1 plek wat dicht, maar ik denk dat je te dichtbij was voor een mooi flistresultaat. Een reflectieschermpje had gekund, maar goed dat zijn kleinigheden.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:00 schreef Kleintje het volgende:
Ben nog maar een newbie.
Goed.... komt ie:
[afbeelding]
Die is leuk. Prettige DOF. Detail in de veren netjes vastgelegd, maar het oog lijkt me niet helemaal scherp. Wist je dat als je een foto verkleint, je m daarna nog een keer moet verscherpen? Verder is ie eigenlijk gewoon netjes.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:22 schreef Kleintje het volgende:
En nog eentje...
[afbeelding]
Hij vloog net weg toen ik de tuindeur zacht open deed, bleef op het randje zitten.
Iets gecropt waardoor ie meer links valt, formaat aangepast en de kleuren iets duidelijker gemaakt (contrast en wat warmere kleuren)
filter --> verscherpen --> verscherpenquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:58 schreef Kleintje het volgende:
Thanks. Ik zal zo de foto van Treas zonder de blur even laten zien.
En nee, dat van dat verscherpen wist ik niet. Waar moet ik dat doen????
hij ziet er ziekjes uit... hopelijk geen griepje...quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:22 schreef Kleintje het volgende:
En nog eentje...
[afbeelding]
Hij vloog net weg toen ik de tuindeur zacht open deed, bleef op het randje zitten.
Iets gecropt waardoor ie meer links valt, formaat aangepast en de kleuren iets duidelijker gemaakt (contrast en wat warmere kleuren)
Dankjewel! dit bedoelde ik! Ik heb het origineel bij de HEMA laten afdrukken, en de afdruk ziet er net zo uit als jouw bewerking. Erg mooi vind ik het.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:33 schreef lostminds het volgende:
[..]
ik neem aan dat je bedoeld dat je de kleuren flets vind
voor:
[afbeelding]
na:
[afbeelding]
ook met levels gedaan maar dan zonder de afzonderlijke keurkanalen aan te passen
in photoshop IMAGE > ADJUSTMENTS > LEVELS
en dan
37
1,00
217
kortom linkerschuifje iets naar rechts trekken en het rechterschuifje iets naar links
die foto van die kliko bakken is leuk wat betreft de kleurvlakken
alleen jammer dat ze zo vies zijn
Ik vind het een leuke fotoquote:Op donderdag 16 februari 2006 19:34 schreef Xboxer het volgende:
[afbeelding]
hallo deze foto heb ik net gemaakt en wat vinden julie er van???
(ik ben 11 )
Ik vind het een leuke foto, alleen wel wat grauw, misschien dat je er met wat contrast/brightness aanpassingen nog wat aan kan doenquote:Op zondag 19 februari 2006 12:23 schreef Ricy het volgende:
hoi ik heb deze foto een tijdje geleden gemaakt toen ik 12 was me zus Esto vond het wel een coele foto en ik wil weten wat jullie ervan vinden.
Er gebeurd niet zoveel op de foto waar ik mijn aandacht op focus. Daarom vind ik hem een beetje saai.quote:Op zondag 19 februari 2006 12:32 schreef minolta het volgende:
[[url=http://xs68.xs.to/pics/06070/PICT0392-1.JPG]afbeelding][/url]
Wat vinden jullie van deze foto ?
Zou je die foto kunnen aanpassen naar het standaard formaat voor Fok? Max. 580 pixels breed alsjeblieft. Dank je wel!quote:Op zondag 19 februari 2006 12:32 schreef minolta het volgende:
[[url=http://xs68.xs.to/pics/06070/PICT0392-1.JPG]afbeelding][/url]
Wat vinden jullie van deze foto ?
Probeer de clone tool om de omgeving naast het kozijn te clone'en op het kozijn.quote:Op zondag 19 februari 2006 16:07 schreef Quinazoline het volgende:
[afbeelding]
Ik heb vanmiddag deze foto gemaakt. Ik wil alleen graag de kozijnen weg hebben, zonder dat de afmetingen van de foto veranderen. Hoe kan ik dat doen met photoshop?
Kun je me iets meer uitleggen hoe dat moet? Ik ken de clone tool niet echt namelijk. Heb al wel de clone stamp gevonden, is dat de goede?quote:Op zondag 19 februari 2006 16:12 schreef Fish_ het volgende:
[..]
Probeer de clone tool om de omgeving naast het kozijn te clone'en op het kozijn.
Wel een gave foto trouwens.
De clone stamp is inderdaad de goede, als je op alt drukt, dan leg je je basis punt vast waar je begint te clonen. Vervolgens ga je naar de plek waar je dit deel wilt neerzetten.quote:Op zondag 19 februari 2006 16:21 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Kun je me iets meer uitleggen hoe dat moet? Ik ken de clone tool niet echt namelijk. Heb al wel de clone stamp gevonden, is dat de goede?
Die vierde vind ik erg leuk!! Mooi die kleuren van de lampen (?) in het ijs.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:26 schreef Ynske het volgende:
En nog een paarvan het ijssculpturen festival...
en dan zal ik me rustig houden
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kan je dat niet heel sterk blurren, misschien?quote:Op maandag 20 februari 2006 14:44 schreef Quinazoline het volgende:
Ok, ik heb mijn raamkozijn 'weggekloond', maar nu heb ik van die lelijke strepen (vooral aan de linkerkant). Hoe krijg ik die dan weer netjes?
[afbeelding]
vaak kun je dit bijwerken met een clone stamp of de healingbrush, maar dan meot je wel heel secuur te werk gaan.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:44 schreef Quinazoline het volgende:
Ok, ik heb mijn raamkozijn 'weggekloond', maar nu heb ik van die lelijke strepen (vooral aan de linkerkant). Hoe krijg ik die dan weer netjes?
[afbeelding]
Je kan de clonestamp tool instellen hoe "scherp" de rande zijn. Daarnaast ook hoe "dik" hetgene is wat je clone't. Daar kan je de boel meestal wel goed mee invullen. Daarnaast moet je werken vanaf het punt naast de scheiding en niet vanaf 1 centraal punt, dan krijg je namelijk kleurverschil (zoals nu).quote:Op maandag 20 februari 2006 14:44 schreef Quinazoline het volgende:
[afbeelding]
Je kan ook het stukje wat wel goed is selecteren en wat oprekken naar de zijkant. Dan heb je nog steeds die overvloeiing.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:44 schreef Quinazoline het volgende:
[afbeelding]
hij is wel mooi hoorquote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:30 schreef Roeni3 het volgende:
Het lijkt er op dat mijn foto niet te verbeteren valt of dat niemand hem mooi vindt.
Subtiele kick.
ROFL, nu je het zegtquote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:40 schreef Re het volgende:
[..]
hij is wel mooi hoor... zit alleen een irritante kabel rechts onder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |