abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 januari 2006 @ 23:13:46 #76
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_33850528
@ Moderntalking: Het geheel is niet onaardig van compositie, het is een mooi rustgeven landschapje. Je zou kunnen proberen het wat spannender te maken door de horizon niet zo recht in het midden te leggen, maar op 1/3 van boven of onderkant.
Daarnaast kan de plaat wel wat extra contrast en kleurverzadiging gebruiken denk ik.

@ Zoeperzazke: Kan je op je camera iets met witbalans instellen?
Anders is het een idee om misschien eerst de ontspanknop al half in te drukken terwijl je op de achtergrond richt, wellicht dat de lichtmeting dan beter uitvalt.
Life is what you make it.
pi_33850658
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:13 schreef Schanulleke het volgende:
@ Moderntalking: Het geheel is niet onaardig van compositie, het is een mooi rustgeven landschapje. Je zou kunnen proberen het wat spannender te maken door de horizon niet zo recht in het midden te leggen, maar op 1/3 van boven of onderkant.
Daarnaast kan de plaat wel wat extra contrast en kleurverzadiging gebruiken denk ik.
En niet te vergeten een mooi blauw luchtje met witte wolkjes Dat doet wonderen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_33852188
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:16 schreef x-tremed het volgende:
Vandaag gemaakt in het bos

[afbeelding]

[afbeelding]
De eerste vind ik wel leuk, de lijnen in de foto zijn mooi. Jammer van de wat witte, uitgebetern lucht, maar het zal denk ik bewolkt zijn geweest.

De tweede vind ik wat minder, een beetje saai eigenlijk. De bak komt me wat vies over, die had je misschien beter ook zwart wit kunnen maken. Ook denk ik dat een ander standpunt (lager standpunt) een wat spannendere compositie had gegeven.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_33857425
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:13 schreef Schanulleke het volgende:
@ Zoeperzazke: Kan je op je camera iets met witbalans instellen?
Anders is het een idee om misschien eerst de ontspanknop al half in te drukken terwijl je op de achtergrond richt, wellicht dat de lichtmeting dan beter uitvalt.
Voor de witbalans zal ik vandaag eens kijken. Als ik eerst op de achtegrond scherpstel en dan op Qwerty krijg ik Qwerty er niet scherp op... dan wordt dat een wazige blauwige vlek... Dus ook dat is geen optie...

Hier een screenshotje van een andere shoot, de thumbs in verkenner... Je ziet dat de achtergrond elke keer anders kleurt... Overigens zijn uit deze reeks alleen nummer 96, 101, 104 en 106 scherp...

I had a signature once. It was awful.
pi_33866449
pfff.. was vanochtend wat fotos gaan maken bij een meertje in de buurt.. zowiezo viel het al tegen en was er eigenlijk niet veel leuks om fotos van te maken dus heb maar een paar eendjes gedingesd, maar die fotos zijn eigenlijk ook niks geworden dit was de beste

niet echt veel dus
  maandag 9 januari 2006 @ 15:57:30 #81
81996 Bond
License to kill
pi_33868455
Ook al heb ik (nog) niet veel verstand van foto's maken, vind ik dit meer een "gewoon plaatje" weet niet of anderen dat ook vinden, ik vind het niet echt spannend om naar te kijken.

de weerkaatsing vand e eend vind ikw eer heel erg mooi, misshcien ahd je meer de eend moeten nemen in je beeld?? Naja eigenlijk heb ik er te weinig verstand van gok ik zo
Geen commentaar
pi_33868627
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:57 schreef Bond het volgende:
Ook al heb ik (nog) niet veel verstand van foto's maken, vind ik dit meer een "gewoon plaatje" weet niet of anderen dat ook vinden, ik vind het niet echt spannend om naar te kijken.

de weerkaatsing vand e eend vind ikw eer heel erg mooi, misshcien ahd je meer de eend moeten nemen in je beeld?? Naja eigenlijk heb ik er te weinig verstand van gok ik zo
ja, ik ben ook niet tevreden met de foto.. die eend meer in beeld krijgen is best moeilijk.. ik wil niet nat worden en ik gebruik een compact camera met slechts 4x zoom, dat helpt ook niet..
pi_33871289
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:57 schreef Bond het volgende:

Ik sluit me hier bij aan

Vanmiddag eventjes naar buiten gegaan, maar er was eigenlijk weinig spannends te beleven.. Toch een paar foto's gemaakt, en daarnet eventjes wat bewerkt om er een betere sfeer in te krijgen.
Iemand commentaar?

#1:

#2:

#3:

#4:

En nog een "oudje" van eind vorig jaar:
#5:

[ Bericht 1% gewijzigd door Elefes op 09-01-2006 17:30:30 ]
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_33872127
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:21 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik sluit me hier bij aan

Vanmiddag eventjes naar buiten gegaan, maar er was eigenlijk weinig spannends te beleven.. Toch een paar foto's gemaakt, en daarnet eventjes wat bewerkt om er een betere sfeer in te krijgen.
Iemand commentaar?

#1:
[afbeelding]
#2:
[afbeelding]
#3:
[afbeelding]
#4:
[afbeelding]
#5:
[afbeelding]
bij foto 2&3 snap ik eigenlijk niet goed wat je doel is met de foto (+ op foto 3 het witte dingetje op de voorgrond ), 4 vind ik goed gelukt bij de 5e foto is het vooral de kleurencombinatie die het em doet, voor de rest is het ook een leuke foto
  maandag 9 januari 2006 @ 17:55:03 #85
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_33872418
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:21 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik sluit me hier bij aan

Iemand commentaar?

#1:
[afbeelding]

#2:
[afbeelding]

#3:
[afbeelding]

#4:
[afbeelding]

#5:
[afbeelding]
Bij 2 en 3 vind ik het leuk dat je de aandacht niet vestigt op iets wat normaal juist wel de aandacht krijgt. Ik vind de foto's interessant.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_33880851
Hierbij nog een paar plaatjes van een wandeling afgelopen weekend. Niet heel erg schokkend maar ik vond ze nog niet zo slecht.

1: Een paar paddestoelen:

2: en nog meer paddestoelen:

3: wat mos:

4: paardenhaar aan het prikkeldraad:

5: en tenslotte een stuk ijs in een plas water:
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_33881099
Zoeperzazke: die eerste is echt leuk!

Elefes: die eerste, geen idee wat het is maar het heeft wel wat Goede foto. Van die anderen weet ik wel wat het is maar die vindt ik dan weer minder, een beetje te rommelig naar mijn smaak.
pi_33881314
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:14 schreef luap het volgende:

Elefes: die eerste, geen idee wat het is maar het heeft wel wat Goede foto. Van die anderen weet ik wel wat het is maar die vindt ik dan weer minder, een beetje te rommelig naar mijn smaak.
Tnx. Ik ben er zelf niet echt heel erg tevreden over, ze zijn niet scherp genoeg of op een te klein gebied scherp (de eerste met name) vind ik. Het was ook zo koud vanmiddag

Ik vind je paardenhaar foto erg mooi! Mooi hoe het oplicht tegen de donkere achtergrond.
Het gele mos maakt ook een leuke stip op de ondergrond.
pi_33881504
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:19 schreef Elefes het volgende:

[..]

Tnx. Ik ben er zelf niet echt heel erg tevreden over, ze zijn niet scherp genoeg of op een te klein gebied scherp (de eerste met name) vind ik. Het was ook zo koud vanmiddag

Ik vind je paardenhaar foto erg mooi! Mooi hoe het oplicht tegen de donkere achtergrond.
Het gele mos maakt ook een leuke stip op de ondergrond.
Jij ook bedankt Het was inderdaad erg koud (gisteren ook). Ik heb ooit eens rondgelopen met een statief toen het vroor (zonder handschoenen), niet leuk, helemaal niet leuk. Nu doe ik toch maar handschoenen aan, dan is het wel te hebben.
pi_33884798
Vanavond met de mist gemaakt

pi_33885311
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:14 schreef luap het volgende:
Zoeperzazke: die eerste is echt leuk!
Dank je!!
I had a signature once. It was awful.
pi_33898435
Eerst:

Nu:
pi_33898534
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:16 schreef _moder8or_ het volgende:
Eerst:
[afbeelding]

Nu:
[afbeelding]
Het beeldje zelf is stukken beter , maar de "achtergrond" is echt lelijk geworden, flink overbelicht, vies, smerig. Zou er de oude achtergrond in plakken en er eventueel nog wat blur overheen mikken.
pi_33898622
Ik vind dat het licht niet mooi valt op het beeld. Storend zelfs.
De linkerkant van het beeld is bijvoorbeeld heel onduidelijk. Het is niet donker, maar ook niet licht genoeg.

Maar dat is mijn mening !
pi_33898817
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:19 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Het beeldje zelf is stukken beter , maar de "achtergrond" is echt lelijk geworden, flink overbelicht, vies, smerig. Zou er de oude achtergrond in plakken en er eventueel nog wat blur overheen mikken.
Ik ga nog wat aan doen 1 moment
En ijsmeis, je hebt gelijk. Ik snap precies wat je bedoeld.

Btw. Hoe krijg ik dat ' blur'
  dinsdag 10 januari 2006 @ 12:30:46 #96
81996 Bond
License to kill
pi_33898849
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:29 schreef _moder8or_ het volgende:

Btw. Hoe krijg ik dat ' blur'
bovenaan bij photoshop ==> effecten ==> blur ==> smart blur

suc6
Geen commentaar
pi_33899091
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:30 schreef Bond het volgende:

[..]

bovenaan bij photoshop ==> effecten ==> blur ==> smart blur

suc6
Ik moet maar eens een goed photoshop programma installeren. Nu gebruik ik Photoshop Elements 2.0
pi_33899408
Heb je de grote versie van de bovenste?
Zo ja, upload es?
Wil wel eens wat gaan rotzooien, als je 't goed vind .
pi_33899516
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:48 schreef veldmuis het volgende:
Heb je de grote versie van de bovenste?
Zo ja, upload es?
Wil wel eens wat gaan rotzooien, als je 't goed vind .
Ik heb alleen de bovenste origineel En tuurlijk mag je gaan rotzooien. Waarom niet.
pi_33899810

Zo ongeveer zou ik t doen denk ik.

Istwa?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')