abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33899843
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 13:00 schreef veldmuis het volgende:
[afbeelding]
Zo ongeveer zou ik t doen denk ik.

Istwa?
Zo wat een verschil zeg .
Echt bedankt.
pi_33899913
Originele grootte nog hebben?
pi_33899936
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 13:04 schreef veldmuis het volgende:
Originele grootte nog hebben?
Die heb ik ook op de PC staan hoor
pi_33899986
Van de bewerkte versie bedoel ik .
Zie alleen nu pas dat ik wel wat stukken lekker heb laten uitbijten .
pi_33900000
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 13:06 schreef veldmuis het volgende:
Van de bewerkte versie bedoel ik .
Zie alleen nu pas dat ik wel wat stukken lekker heb laten uitbijten .
Mag je geven hoor
pi_33900103
-Is verwijderd-

[ Bericht 90% gewijzigd door veldmuis op 10-01-2006 13:16:04 ]
pi_33900227
Hartelijk dank Veldmuis, ze staan nu op mijn harde schijf. Dus je mag ze van je server verwijderen
  woensdag 11 januari 2006 @ 00:40:21 #108
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_33925794
Ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden

full
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_33925980
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 00:40 schreef webspider het volgende:
Ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden

[afbeelding]
full
Mooi, lief, flits stoort niet zo heel erg, jammer van de achtergrond/omgeving. Als hij buiten was gemaakt had ik 'm wel een stuk beter gevonden denk ik. Nu zitten er wat storende elementen in het beeld, en de achtergrond is imho niet zo heel mooi.
De hond op zich staat er wel mooi op
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_33925995
Mooi scherp. En de aanvulling die ik wilde geven heeft Elefes al gegeven. Dank Elefes
  woensdag 11 januari 2006 @ 00:54:47 #111
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_33926178
Dan heb ik er nog eentje .. Deze is wel buiten

full
pi_33926214
Wow. Die is echt heel mooi! Mooi lichtinval, mooi achtergrondje, mooi alles
pi_33926312
En als je het niet erg vindt

Heb ik een achtergrondje van gemaakt.
pi_33926324
Persoonlijk had ik de sluitertijd nog iets langer gehouden. Dan vervaagt dat watervalletje enigzins, wat dus resulteert in een nog iets rustiger achtergrond. Maar verder wel netjes. Misschien de kleuren nog iets sterker maken (contrast). En de border vind ik te dik en te zwart. Maar verder wel een leuke plaat hoor
  woensdag 11 januari 2006 @ 01:01:05 #115
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_33926339
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 00:56 schreef _moder8or_ het volgende:
Wow. Die is echt heel mooi! Mooi lichtinval, mooi achtergrondje, mooi alles
Het was ook een mooie vakantie

Bedankt voor je commentaar bij de eerste foto, ik weet nu waar ik in het vervolg meer op moet letten bij binnenfotografie.. De achtergrond dus!
  woensdag 11 januari 2006 @ 01:03:54 #116
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_33926397
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 01:00 schreef AlohaXa het volgende:
Persoonlijk had ik de sluitertijd nog iets langer gehouden. Dan vervaagt dat watervalletje enigzins, wat dus resulteert in een nog iets rustiger achtergrond. Maar verder wel netjes. Misschien de kleuren nog iets sterker maken (contrast). En de border vind ik te dik en te zwart.
Helaas stond mijn apparatuur toen niet toe dat ik de sluitertijd iets langer zette, anders had ik het inderdaad zeker gedaan!
  woensdag 11 januari 2006 @ 01:04:12 #117
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_33926403
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 01:00 schreef _moder8or_ het volgende:
En als je het niet erg vindt

[[url=http://xs63.xs.to/pics/06023/background.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]

Heb ik een achtergrondje van gemaakt.
Ga vooral je gang
pi_33926440
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 01:04 schreef webspider het volgende:

[..]

Ga vooral je gang
Merci. Eindelijk weer eens een achtergrond
En hier voor degenen die hem ook willen

1280×1024
pi_33930792
Webspider: ik vind het een mooie foot, maar zou 'm iets strakker uitsnijden. De achtergrond is vrij onrustig en leidt daardoor een beetje af. Natuurlijk is de achtergrond wel mooi Maar ik ben het idd eens met het commentaar van een vervaagde waterval. Aangezien je die in dit geval niet hebt, zou ik 'm sowiesie dichter om de beesten heen uitsnijden.
Verder staan die papegaaien er erg mooi op
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_33930966
Mooie foto, alleen jammer dat niet de complete staart er bij op staat.

waar is die gemaakt webspider, aangezien de Hyacint Ara redelijk zeldzaam aan het worden is
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
  woensdag 11 januari 2006 @ 19:21:52 #121
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_33947501
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 09:52 schreef x-tremed het volgende:
Mooie foto, alleen jammer dat niet de complete staart er bij op staat.

waar is die gemaakt webspider, aangezien de Hyacint Ara redelijk zeldzaam aan het worden is
Hij is gemaakt in Animal World, in Disney World, Florida
pi_33950751
Update...
Heb een "lightbox" in elkaar geknutseld, mistte alleen het juiste textiel dat genoeg licht doorlaat en de 2 halogeenlampies voldoen ook niet naar mijn zin..
Heb wat geprutst met diafragma, vind zelf dat de scherpte te wensen overlaat.
Ik heb het idee dat met een laag diafragmagetal het object niet overal scherp is.....

midden scherp, rechterkant minder

al wat beter, vind deze tot nu toe 1 van de beste

wel aardig, maar het kan volgens mij veel scherper!....

Het gebruikte achtergrondje is maar klein, als ik,volgens mij (voor zover ik het zelf bekokstoofd had) een groter vlak als achtergrond neem en het te fotograferen object op de voorzijde plaats dat ik een hoger diafragmagetal kan gebruiken en dat het object wat scherper word...of niet?

Grt. CC
Mistakes are the portals of discovery.
pi_33951428
Met een kleiner diafragmagetal (een grotere diafgragma-opening dus) is er een kleiner scherptegebied op de foto. Dit is makkelijk als je bijvoorbeeld de achtergrond wazig wilt maken, of de aandacht wilt vestigen op de ogen van iets of iemand, etc..
Dit heeft dus niet met de afstand van de achtergrond te maken. Wat wel zo is, is dat als je de achtergrond verder weg hebt, je een kleiner diafragma (groter getal) kan gebruiken om de achtergrond toch een beetje wazig te houden
  donderdag 12 januari 2006 @ 00:50:37 #124
9791 janhu
Wij zijn slechts sterrenstof..
pi_33961717
Ben gisteravond wat in mijn woonomgeving wezen wandelen en heb er onder meer deze drie foto's gemaakt:

Philips klokkentoren (die dubbele lijn rechtsonderonderin is jammer, maar ben er verder wel tevreden over)

Appartementencomplex (beetje donker, maar de compositie is wel aardig)

Station Eindhoven Beukenlaan
(deze zou beter zijn gelukt met een kortere sluitingstijd, denk ik, maar het diafragma stond al maximaal open)

Ik moet zeggen dat ik het lastig vind om bij nachtfotografie de juiste sluitingstijd te vinden. Te lang, en de lampen gaan de foto overheersen, en te kort en de foto wordt te donker. Hoe pakken jullie dat precies aan?
Life is a whim of several billion cells to be you for a while. - Anonymous
pi_33968740
Pas geleden heb ik weer een paar dingetjes geprobeerd.... Vond ze zelf wel aardig en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

1. (Ja idd na gedaan uit het Low/ High-Key topic).

2.

3.

4.

klikbaar
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_33969514
Wow Esto . Die derde. Allemachtig
pi_33969775
Heb je 1 ook in kleur?
Die derde is zeker mooi!

Moet zelf ook maar eens een 'mini studiootje' voor dit soort dingen maken...
pi_33974423
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 12:05 schreef _moder8or_ het volgende:
Wow Esto . Die derde. Allemachtig
Dank u
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 12:16 schreef Werewolf het volgende:
Heb je 1 ook in kleur?
Die derde is zeker mooi!

Moet zelf ook maar eens een 'mini studiootje' voor dit soort dingen maken...
1 Heb ik helaas niet meer in kleur, alleen maar zwart witte
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_33984763
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 11:38 schreef Esto het volgende:
Pas geleden heb ik weer een paar dingetjes geprobeerd.... Vond ze zelf wel aardig en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

1. (Ja idd na gedaan uit het Low/ High-Key topic).

foto's
Mooi hoor! Vooral die laatste vind ik erg sterk! De derde is ook erg mooi maar ik zou liever zien dat de achtergrond helemaal wit zou zijn (of helemaal zwart), iig die lijn stoort me een beetje.
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_34060006
Ik verveelde me vanmiddag. Dus ik heb me even vermaakt in de achtertuin.

Foppe de haan. Niet scherp, en daar baal ik wel van.

Dat was het. Is het iets? Ik doe namelijk meestal maar wat.
pi_34060429
Waarmee fotografeer je eigenlijk? Want ik heb het gevoel dat ze allemaal net iets te onscherp ogen.

De haan heeft bijvoorbeeld een te opvallende achtergrond terwijl je wel een aardige DOF voor elkaar heb gekregen.
pi_34060797
Ik fotografeer met een Canon EOS 300D.
pi_34061231
Ah een digitale spiegel reflex camera. Heb je handmatig gefocust?
De eerste foto is wel leuk. Fijne kleuren, maar niet echt spannend. Wel bruikbaar als plaatje bij een tekst of achtergrond oid.

De roos heeft veel potentie. Centraal plaatsen van het onderwerp is meestal not done. Toch vind ik het hier wel goed. Het donkere bladeren contrast icm met de witte roos. Als de roos nu brilliant scherp zou zijn, dan ok. Deze foto zou je even overnieuw moeten schieten.

De haan geef je zelf al aan, hij is te onscherp. DOF is goed, afsnijding recht is fout, waarom snij je de staart af? Kadrering is wel leuk met de halve groene boom. Als het scherp was geweest, zou je de haan in fotoshop wat meer contrast kunnen geven en de achtergrond wat minder verzadiging. Dat zou een leuke plaat zijn geweest. (ik denk dat je de volgende keer gewoon op je buik moet liggen ipv heel laag hurken )

just my 2 cents
pi_34061292
Ze zijn inderdaad niet lekker scherp! De eerste foto heeft in mijn ogen niet echt een boeiend onderwerp, bij de tweede en derde is dat best in orde, maar is het onscherp. Probeer ook eens om het onderwerp niet precies in het midden te zetten, dat komt wat lekkerder over vaak!

Edit: ik geloof dat ik het met AlohaXa eens ben .
pi_34065296
Kom ik heel erg dom en onwetend over als ik niet weet wat DOF betekend?
CC
  zaterdag 14 januari 2006 @ 22:41:55 #136
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34065367
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:40 schreef CrazyCharlie het volgende:
CC
Ik wil dat ook weten, maar ik heb het nog nooit durven vragen .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_34066287
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:41 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ik wil dat ook weten, maar ik heb het nog nooit durven vragen .
sluit zich hier ook bij aan
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
pi_34066316
Ik heb dus ook geen flauw benul wat het is.
pi_34066360
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:05 schreef x-tremed het volgende:

[..]

sluit zich hier ook bij aan
Idem! ..kwartet
Nee.
pi_34067778
Ik heb ook geen idee wat DOF is

Ow.. ik ben degene die het gebruikt heeft

afkorting DOF staat voor Depth of Field
Kun je dat eten?

Nee helaas is het niet eetbaar, wat je er wel mee kunt doen is met diepte / scherpte spelen van de foto die je maakt.
Lage diafragma betekend een grote diafragma opening en een grote DOF. Scherpe voorgrond onscherpe/geblurde achtergrond.

Hoe hoger de diafragma getal hoe meer scherpte je krijgt over de al gehele beeld.
meer weten?

Och ja, heerlijk die mensen die een Digitale Spiegel Reflex camera kopen om er bij te horen
pi_34068804
DOF is inderdaad Deapt Of Field.
Maar heeft het wel iets met de hoeveelheid scherpte te maken? Ik dacht alleen met "mooi" of "niet mooi"; hoe past de scherptediepte in een bepaalde foto (dus hoe is DOF toegepast in die foto), niet hoe groot het scherptegebied is.

Maar correct me if I'm wrong....
  zondag 15 januari 2006 @ 01:25:18 #142
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34071306
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:40 schreef CrazyCharlie het volgende:
CC
Ik vind het super dat je dit vraagt!
Mensen die niks vragen leren niks!

En DOF is dus inderdaad Depth of Field.
Met andere woorden, het deel van je foto dat scherp is t.o.v. het deel dat onscherp is.
Soms kan het functioneel zijn om zoveel mogelijk scherp te hebben, soms juist vestig je juist graag de aandacht op iets door alleen dat op de foto scherp te maken
Life is what you make it.
pi_34076781
Ik heb deze een beetje bewerkt, maar weet iemand hoe je met The GIMP een beetje.. spannender kan maken?

Dat huisje achter die duinen, dat blijft irritant :l
Nee.
pi_34076811
Geen idee hoe je het spannender maakt, op deze manier in ieder geval niet imo.

Groene zweem + veel verzadigdheid doet 't m wat mij betreft niet .

Om nog even op die DOF terug te komen:
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:10 schreef Elefes het volgende:
DOF is inderdaad Deapt Of Field.
Maar heeft het wel iets met de hoeveelheid scherpte te maken? Ik dacht alleen met "mooi" of "niet mooi"; hoe past de scherptediepte in een bepaalde foto (dus hoe is DOF toegepast in die foto), niet hoe groot het scherptegebied is.
Maar correct me if I'm wrong....
Da's dus niet waar, hoe mooi het is heeft er niks mee te maken, echt alleen de scherptediepte!
pi_34077542
quote:
Op zondag 15 januari 2006 10:40 schreef veldmuis het volgende:
Geen idee hoe je het spannender maakt, op deze manier in ieder geval niet imo.

Groene zweem + veel verzadigdheid doet 't m wat mij betreft niet .

Om nog even op die DOF terug te komen:
[..]

Da's dus niet waar, hoe mooi het is heeft er niks mee te maken, echt alleen de scherptediepte!
Mooi was niet helemaal de juiste woordkeuze, wat Schanulleke zegt over functioneel past beter
Maar DOF geeft toch niet aan of er veel scherptediepte is of weinig.
pi_34077588
quote:
Op zondag 15 januari 2006 11:27 schreef Elefes het volgende:

[..]

Mooi was niet helemaal de juiste woordkeuze, wat Schanulleke zegt over functioneel past beter
Maar DOF geeft toch niet aan of er veel scherptediepte is of weinig.
Jawel! DOF = Depth of Field = scherptediepte!
pi_34077608
Ik kan me vaag een discussie hier herinneren, die aangaf dat het niet precies hetzelfde was.. Maar helemaal precies kan ik het me ook niet meer herinneren, dus het kan zijn dat ik er naast zit
pi_34077693
Heb nog wat gezocht op internet, en kom niet tot een andere conclusie dan dat het hetzelfde is .
pi_34077784
quote:
Op zondag 15 januari 2006 11:34 schreef veldmuis het volgende:
Heb nog wat gezocht op internet, en kom niet tot een andere conclusie dan dat het hetzelfde is .
Nou, dan zal ik je geloven
pi_34077926
quote:
Op zondag 15 januari 2006 11:38 schreef Elefes het volgende:

[..]

Nou, dan zal ik je geloven
Hoeft niet hoor! Ben benieuwd of iemand anders er wat aan kan toevoegen eigelijk
pi_34078741
quote:
Op zondag 15 januari 2006 11:44 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Hoeft niet hoor! Ben benieuwd of iemand anders er wat aan kan toevoegen eigelijk
Zoals ik mijn bericht al aangaf. Help me mijn foto verbeteren - deel 2
DOF kun je creëren door met de opening van de diafragma te spelen. Lage diafragma = meer DOF een kleinere scherpte gebied. Hoe hoger de diafragma hoe groter het scherpte gebied.

Aan de hand van het bovenstaande kun je dus al opmaken dat het een stukje "techniek" is wat toegepast kan worden. Of het nu "mooi" is of "functioneel" of "bruikbaar", valt daar buiten, dat is puur persoonlijk en afhankelijk per foto en smaak.

Kortkom het is echt "alleen" maar de scherpte / diepte. Een lens heeft nu eenmaal maar één oog.

btw elefes, het is niet erg als je het niet begreep, want naar je foto's gekeken te hebben doe jij het op gevoel (en ook nog eens op een goede manier!)

[ Bericht 5% gewijzigd door AlohaXa op 15-01-2006 12:22:41 ]
pi_34079125
quote:
Op zondag 15 januari 2006 12:13 schreef AlohaXa het volgende:

btw elefes, het is niet erg als je het niet begreep, want naar je foto's gekeken te hebben doe jij het op gevoel (en ook nog eens op een goede manier!)
Tnx
Ik begrijp het in de grote lijnen wel waar het ongeveer om gaat, een precieze definitie heb ik alleen niet

Een paar foto's die ik vanochtend heb gemaakt:

#1:

#2:

#3:

Commentaar is altijd welkom
  zondag 15 januari 2006 @ 19:33:49 #153
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_34094842
quote:
Op zondag 15 januari 2006 12:27 schreef Elefes het volgende:
Een paar foto's die ik vanochtend heb gemaakt:

#1:
[afbeelding]

#2:
[afbeelding]

#3:
[afbeelding]

Commentaar is altijd welkom
1. Ik de vorst op het metaal wel erg sprekend, lekker koud!
2. Lekker plaatje met de zon derin en die boompjes rechts maken een mooi tunnel effectje.
3. Idee is leuk maar volgens mij ligt je focus helemaal voorin ipv op dat gat. Als dat tenminste je bedoeling was.

----

Ik heb zelf ook de kou getrotseerd de afgelopen weken:

1.

2.

3.

4.

Bij de eerste 2 had ik veel moeite met juiste belichting. Vorige week was het behoorlijk bewolkt, was al 5 uur dus schemer kwam er aan, maar met 1/30 en f/3.5 haalde ik het erg net aan...Iemand tips om in slecht licht wat strakkere platen te krijgen. Naast het kopen van een lichtsterke lens en hogere ISO na?
If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_34096596
Koud it was indeed...brrr

Vanmiddag wat plaatjes proberen te maken van een werpsessie..

Iemand tips om de lijn duidelijker zichtbaar te krijgen?

Gisteren even een analoge 70-300 lens geprobeerd bij de kinderboerderij hier in het park...best moeilijk dat fotograferen...pfff

Grt CC

[ Bericht 32% gewijzigd door CrazyCharlie op 15-01-2006 20:27:52 ]
pi_34099949
Vandaag wezen arbeiten bij een goede kennis van me (bekisting/vlechting). Jammer van de latten (bovenin)

En nog een pop

Heb deze twee een beetje geknoeid aan de contrast... (warm gevoel)
pi_34100068
Die pop!
Mooi zeg!

Wat voor cam gebruik je?
pi_34100731
quote:
Op zondag 15 januari 2006 21:19 schreef veldmuis het volgende:
Die pop!
Mooi zeg!

Wat voor cam gebruik je?
Canon Powershot A95
pi_34100859
Wow! Valt niet tegen! Uit de A70 krijg ik ze zo niet!
pi_34100990
quote:
Op zondag 15 januari 2006 21:40 schreef veldmuis het volgende:
Wow! Valt niet tegen! Uit de A70 krijg ik ze zo niet!
Heerlijk die 'M' stand op mijn camera. Je kan de macro instellen zoals je het maar wilt
pi_34101451
Ik heb nog niet zolang een digitale camera en ben er vandaag maar eens op uitgetrokken.
Redelijk wat foto's gemaakt en dit vond ik wel een aardige.
Wat vinden jullie er van .

pi_34102194
@Elefes
Foto 1 is wel een leuke. Niet echt denderend spannen ofzo, maar wel lekker scherp.

Foto 2, mja tegen de zon in fotograferen is altijd moeilijk. Qua kadrering etc is het wel ok. Dit is volgens mij een foto die potentie heeft mits het een leuke bewerking krijgt. Extra mistig, donkerder lucht. Dreigender maken zou mijn keuze zijn.

Foto 3, Onderwerp is leuk gevonden. Vorst op de voorgrond is heel scherp. Alleen ik vind het moeilijk om naar te kijken. Alsof mijn ogen moeite heeft om het scherp te stellen. Er is te veel vaagheid in de foto.

@PS
Ik zie dat je wel weet wat je wilt fotograferen, alleen een beetje moeite heb met de standpunten. Ik weet niet hoelang je al fotografeert, maar over het algemeen is het bij "overzicht landschappen" foto's de regel: 1/3 lucht en 2/3 grond. Bij is is het goed. Horizon loop ook nog eens horizontaal. De laatste foto heeft opeens een scheve horizon. Foto 1 en 2 vind ik het beste van deze serie. Foto 1 klopt gewoon en het bewust op de voorgrond alleen water vind ik een leuke besluit. Het lijkt alsof het je in het water staat.

@Crazycharlie
Tja visdraad is gewoon moeilijk om te fotograferen.
Ik zou het anders hebben genomen. Je pobeert een actie te fotograferen. Waarom neem je dan een moment opname waar er een punt van rust is? Het is toch beter dat je de foto neemt op het moment dat hij uitwerpt. Dus hengel naar voren. Op die manier krijg je op een lekkere postuur waar je kan zien dat de werper aan het werpen is en dan zie je ook direct zijn gezicht die in de verte kijkt. Meteen krijg je dan weer wat extra diepte/ruimte in de foto.

De hertjes. Het is net iets te onscherp. Het lijkt alsof je gefocused hebt op dat houden huisje. Maar het idd moeilijk om een zoom foto te maken. Je krijgt veel sneller een vage resultaat.

@ _moder8or_
Mooie detail foto's. Ik ben onder de indruk van je compact camera en photoshop skillz . Zo zie je maar weer, scherpe foto's komen niet alleen uit een Dslr. De verzadiging op de eerste foto is heel goed en scherp.
De pop. Hele goede kadrering. Jammer dat er niet meer scherpte is over de algehele gezicht. Ik heb het gevoel dat de (voor ons) rechter gezicht helft, net te onscher is. Terwijl de (voor ons) linkeroog en het hoedje aan de linkerkant wel heel scherp is. Ik weet niet in hoeverre je op de A95 focuspunten kunt instellen?

[ Bericht 0% gewijzigd door AlohaXa op 15-01-2006 22:23:38 ]
pi_34102298
@_moder8or_: #1: leuk beeld, jammer van die latten idd. Evt zou je een volgende keer kunnen kiezen voor een nog groter diafragma om een nog kleinere DOF te krijgen. De tweede is ook leuk zo, maar let een beetje op de belichting: het gezicht is in de schaduw, met een rare lichtvlek op de wang en een slagschaduw op het voorhoofd. En 'knoeien' aan het contrast is zeker niet verboden hoor. Meestal zelfs een aanrader.

@intered: Fraaie abstracte plaat, lekker knallend blauw en een prettige compo. Enige minpuntje is dat het zwart aan de schaduwzijde van het object wat dichtgelopen is. Dit kun je voorkomen door een tikje te overbelichten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vliegvrager op 15-01-2006 22:26:29 ]
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_34102494
Tja wat is het? Het is idd abstract, maar ik denk dat je net iets te veel aan je contrast knop heb gezeten. Wel mooie kleuren he
pi_34102721
Bedankt voor jullie complimenten en de vele tips
Ik moet jullie bekennen, deze foto's zijn uit de pols genomen Standaard is nog steeds niet aangeschaft
pi_34106829
Ik heb even zitten kloten weer

voor

na
pi_34113121
quote:
Op zondag 15 januari 2006 22:15 schreef Vliegvrager het volgende:
@_moder8or_: #1: leuk beeld, jammer van die latten idd. Evt zou je een volgende keer kunnen kiezen voor een nog groter diafragma om een nog kleinere DOF te krijgen.
Ik geloof niet dat je dat met een compact cam voor elkaar kan krijgen, Ik vind deze DOF al ERG flink voor een compact!
pi_34130861
quote:
@intered: Fraaie abstracte plaat, lekker knallend blauw en een prettige compo. Enige minpuntje is dat het zwart aan de schaduwzijde van het object wat dichtgelopen is. Dit kun je voorkomen door een tikje te overbelichten.
Bedankt.
Ik zal er nog een beetje aansleutelen ,maar ja alle begin is moeilijk zo makkelijk is fotograferen nog niet
  dinsdag 17 januari 2006 @ 18:05:51 #168
15524 PS
pi_34167354
AlohaXa
Klopt standpuntjes modder ik nog wat mee aan. 1/3 regel ben ik bekend mee, heb het national geographic fotoboek helemaal gelezen alleen er nu nog steeds aan denken als je bezig bent is wat anders. Maar dat komt wel met de tijd.
Laatste foto kreeg ik ook niet recht in PS, de hoek is te klein ofzo, want elke keer ging die scheef de andere kant op. Nou ben ik ook geen PS held.

Ik stond ook bijna in het water.

CrazyCharlie

Ik zou iets meer achter de visser gaan staan, dan kun je op het moment dat ie de zwaai terug brengt mooi die bocht in zn arm op de plaat leggen, geeft meer actie door. Moment van aanslaan bij beet, met een kromme hengel is bijvoorbeeld ook een erg strakke plaat.

_moder8or_

Die laatste bewerking vind ik het mooist, dan zijn de houtplanken uit beeld.

Veldmuis

Lukt wel ben ik van overtuigd, vaak ook dit soort shots kunnen maken met mijn Minolta F200, Als je focus punt maar precies op die ene vlecht ligt en je hem op manueel hebt staan kun je een hoop met een digicompact.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 19:18:25 #169
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_34170311
Nou hier sinds lange tijd weer eens wat probeerseltjes van mij... Twee landschapjes zowaar een keer...

Eerste vind ik wel geslaagd. Bij de tweede denk ik dat het paaltje links van de foto rustiger had gekeken, nu voelt het beetje 'ongemakkelijk'. snapt iemand wat ik daarmee bedoel?
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
pi_34171522
Het zijn beide leuke platen. Hoewel ze niet spannend zijn, zijn ze fototechnisch gezien goed. Mooie composities.
Foto 1: Dat is nou een prima foto die je met een kleine nabewerking nog mooier kunt maken. De grond lijkt nu net iets te donker.

Foto 2: Misschien net iets te nauw afgesneden rechts, maar ik vind het prima zo. Als dat paaltje links had gezeten en dus naar het midden van het foto had gewezen, dan zou ik het een storende element hebben gevonden.
pi_34171971
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:18 schreef Astridj0h het volgende:
Nou hier sinds lange tijd weer eens wat probeerseltjes van mij... Twee landschapjes zowaar een keer...

[afbeelding]

[afbeelding]

Eerste vind ik wel geslaagd. Bij de tweede denk ik dat het paaltje links van de foto rustiger had gekeken, nu voelt het beetje 'ongemakkelijk'. snapt iemand wat ik daarmee bedoel?
Ik ben het eens met vorig commentaar.
De eerste foto vind ik vooral van de bovenkant heel erg mooi, bij die boom. Ik zou aan de onderkant nog een stuk bijsnijden, tot net boven de pijpleidingen, je hebt dan iets meer verhouding in je foto (nu ligt de horizon een beetje in het midden). Verder vind ik de horizon heel apart, mijn oog viel er meteen op dat hij zo kaarsrecht is, maar één van de paaltjes steekt er bovenuit (en de anderen zitten er als het ware tegenaan). Een beetje net als die reclame van Konimex, ik vind het een heel mooi en apart effect hebben .
pi_34338655

Deze foto heb ik gisteren genomen met m'n nieuw aangeschafte Canon EOS 350D. Dit is een uitzicht op de Wicklow Mountains ten zuiden van Dublin. Omdat ik nieuw ben in fotograferen met SLR camera's heb ik zelf nog niet zo met de settings gespeeld en deze foto gewoon in vol automatische mode genomen. Zelf vind ik de zon iets te helder, enig advies hoe je dit soort foto's kan verbeteren met handmatige camera instellingen?
  zondag 22 januari 2006 @ 14:45:36 #173
15524 PS
pi_34343743
Dimy

Een snellere sluitertijd of kleinere diafragma opening of beide verkorten te tijd dat licht op de sensor kan vallen en dus krijg je een donkere foto. Maar persoonlijk vind ik de belichting in de rest van de foto erg mooi. Je had ook de zon buiten beeld kunnen laten. Misschien dat een lenskap ook iets helpt?

-----
1. Glasgow

2. Isle of Skye
pi_34355557
PS

De eerste foto vind ik het beste. Wel jammer dat er totaal geen lucht/wolken zijn.
Hoewel ze beide overzicht foto's zijn vind ik de eerste beter omdat het lijkt alsof je daar qua standpunt hoger staat, dan een normaal persoon zou kunnen zien.

De tweede zou eigenlijk (als je niet in een grote stad woont) meer aan moeten spreken, maar ik vind de compositie net iets te saai.

Tippie: Veel mensen vragen zich vaak af hoe je een spannende foto kunt maken van een "overzichts" foto. Een goede standpunt zoeken is één van de meest makkelijke opties die er zijn (afgezien van financieel gemoeite oplossingen, zoals fish eye, filters, photoshop bewerkingen). Als we even voor de grap het compositie verhaal vergeten

Je moet een standpunt kiezen die men met normaal kijken/lopen niet kunnen zien. Foto's op gewoon geschoten op ooghoogte zijn over het algemeen minder spannend dan een foto waar het lijkt bijwijze van spreken van 2 meter hoog naar onder kijkt.
pi_34386820

De boerderij op de achtergrond is niet goed en de takken
Wat vinden jullie
  dinsdag 24 januari 2006 @ 20:13:21 #176
15524 PS
pi_34423586
AlohaXa

Thnx voor de reply. Het geheim van foto 1, t hoge standpunt komt door een dubbeldekker tourbus met open dak. Dan zit je gauw al 3 mtr boven de grond, plus staan en buiten de bus hangen om die niet op de foto te krijgen.
De totaal uitgebeten lucht komt door het weer. T was gewoon grauw en bijna compleet heel de dag geregend op 1 uur na, ongeveer het uur dat ik in die bus sprong.

Minolta

Je hebt net wat takken op de voorgrond, maar hij is verder lekker scherp volgens mij. Misschien volgende keer je lucht / land verdeling op 1/3 a 2/3 zetten en niet in het midden.
  woensdag 25 januari 2006 @ 18:31:15 #177
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34454834
Een aantal foto's uit mijn bestand, ben nieuwsgierig naar commentaar:

1

2

3

4

5
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_34485493
Ringo:

bij je fotos heb ik het idee dat je witbalance niet helmaal goed zit, je fotos zien er allemaal betje aan de blauwe kan uit

bij foto 2 zie je in het midden een stip doordat je met tegenlicht hebt gefotografeerd, dat zou je dus mechien ff met photoshop of zo kunnen weg werken, of voortaan een zonnepak op je lens zetten
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:05:16 #179
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_34518176
deze foto heb ik onlangs gemaakt in de winkelstraat van Amsterdam...
pi_34521711
Ik vind het idee erg leuk. Ik zie dat je een sluitertijd van 0.6 seconde hebt gebruikt. Als je nog een langere sluitertijd gebruikt, zullen de mensen op de achtergrond nog meer vervagen en zodoende de nadruk nog meer op de paspop komen te liggen.
pi_34552052
Ringo,
1: mooi kleurig, leuk kijkje op de markt. Beetje jammer van de uitgebeten lucht.
3: gave symmetrie, alleen denk ik dat ie een stop is overbelicht. Heb je hem ook in RAW, dan zou je dat makkelijk kunnen corrigeren.

sgoldie: mooie foto maar ik sluit me aan bij Werewolf. Misschien dat ie nog beter zou worden als je een langere sluitertijd zou hebben genomen.

Hier nog een paar probeersels. Het was te koud om naar buiten te gaan dus dan maar eens in de keuken rondgekeken.

suiker:

koffie

rijst

Ik vroeg me af wat jullie van de belichting vinden, te hard of juist te zacht en teveel of te weinig schaduwen etc.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 16:42:08 #182
262 Re
Kiss & Swallow
pi_34552748
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:13 schreef luap het volgende:

Hier nog een paar probeersels. Het was te koud om naar buiten te gaan dus dan maar eens in de keuken rondgekeken.

suiker:
[afbeelding]

koffie
[afbeelding]

rijst
[afbeelding]

Ik vroeg me af wat jullie van de belichting vinden, te hard of juist te zacht en teveel of te weinig schaduwen etc.
je weet dat er nix mis is met die foto's strakke belichting, hoe is je opstelling qua licht?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_34552846
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:13 schreef luap het volgende:
Ringo,
1: mooi kleurig, leuk kijkje op de markt. Beetje jammer van de uitgebeten lucht.
3: gave symmetrie, alleen denk ik dat ie een stop is overbelicht. Heb je hem ook in RAW, dan zou je dat makkelijk kunnen corrigeren.

sgoldie: mooie foto maar ik sluit me aan bij Werewolf. Misschien dat ie nog beter zou worden als je een langere sluitertijd zou hebben genomen.

suiker:
[afbeelding]

koffie
[afbeelding]

rijst
[afbeelding]

Geweldig! Zo zie je maar weer dat hele saaie dagelijkse dingetjes door fotografie heel interessant kunnen zijn. Goed licht. Helemaal ok.
pi_34553427
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:42 schreef Re het volgende:

[..]

je weet dat er nix mis is met die foto's strakke belichting, hoe is je opstelling qua licht?
Wat hij zegt En naar die opstelling ben ik ook benieuwd
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_34553598
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:42 schreef Re het volgende:

[..]

Sorry je hebt gelijk ... ik had ze al in dit topic gezet maar dan zonder de laatste vraag. Toen realiseerde ik me dat dit het "help me mijn foto verbeteren topic" is. Omdat ik zelf eigenlijk al tevreden was is dit dus het verkeerde topic. Maar goed, in een poging er nog wat van te maken heb ik die vraag er maar bij gezet. Ik weet het slap, slap, slap

Om op je vraag terug te komen: een flitser op mijn camera die ik via een stuk piepschuim op het onderwerp weerkaats. Dit licht komt redelijk recht van boven voor een vlakke belichting. Een andere flitser die ik schuin op het onderwerp richt voor de schaduweffecten (strijklicht heet dat geloof ik). Is niet bijzonder moeilijk, je moet het alleen wel even netjes doen... oh ja, twee flitsers helpen ook heel erg een (twee?) van mijn betere investeringen.
De verhouding van die twee kun je leuk mee spelen maar die weet ik zo dus niet meer.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 17:18:19 #186
262 Re
Kiss & Swallow
pi_34553786
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:12 schreef luap het volgende:

[..]

Sorry je hebt gelijk ... ik had ze al in dit topic gezet maar dan zonder de laatste vraag. Toen realiseerde ik me dat dit het "help me mijn foto verbeteren topic" is. Omdat ik zelf eigenlijk al tevreden was is dit dus het verkeerde topic. Maar goed, in een poging er nog wat van te maken heb ik die vraag er maar bij gezet. Ik weet het slap, slap, slap
ja dat is inderdaad het verkeerde topic maar dat is iets uit het verleden
quote:
Om op je vraag terug te komen: een flitser op mijn camera die ik via een stuk piepschuim op het onderwerp weerkaats. Dit licht komt redelijk recht van boven voor een vlakke belichting. Een andere flitser die ik schuin op het onderwerp richt voor de schaduweffecten (strijklicht heet dat geloof ik). Is niet bijzonder moeilijk, je moet het alleen wel even netjes doen... oh ja, twee flitsers helpen ook heel erg een (twee?) van mijn betere investeringen.
De verhouding van die twee kun je leuk mee spelen maar die weet ik zo dus niet meer.
kan het me bijna voorstellen maar je moet het maar eens een keer laten zien
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_34553922
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:18 schreef Re het volgende:

kan het me bijna voorstellen maar je moet het maar eens een keer laten zien
Hmmm eigenlijk zou ik een foto van de opstelling moeten maken maar ik heb hem al weer afgebroken. Misschien dat ik het je morgen wel uitgelegd krijg. Ik zie net dat je niet naar de meet komt morgen... een ander keertje dan.

[ Bericht 7% gewijzigd door luap op 28-01-2006 17:23:19 (even in meet topic gekeken) ]
  zaterdag 28 januari 2006 @ 19:10:59 #188
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_34556978

Groot
Vandaag genomen in het bos

[ Bericht 10% gewijzigd door Orealo op 29-01-2006 20:49:42 ]
pi_34577431
Orealo, die is mooi!
Beetje mistig tussen de bomen, mooi!
Maar ik denk dat als je 550x411 zet dat mensen dan meer op je foto reageren, dan een linkje..

Hier een paar van mij, die ketting is al eens langsgeweest maar nu heb ik 'm wat ge'edit..
en de andere ook een beetje geédit qua contrast en sharpen, weet iemand nog iets om ze wat beter te maken, betere uitsnede, contrast, een mask? laat 't weten!

1.

2.

3.

4.

5.

Nee.
  zondag 29 januari 2006 @ 18:33:02 #190
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_34588358
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:22 schreef Jelleee het volgende:
Orealo, die is mooi!
Beetje mistig tussen de bomen, mooi!
Maar ik denk dat als je 550x411 zet dat mensen dan meer op je foto reageren, dan een linkje..
<knip>
Bedankt voor je reactie en compliment, ik heb het aangepast.
Sinds in je foto van de druppel die uit de kraan komt gezien heb, ben ik fan van je foto's, zo ook deze

Ik heb, als beginnende foto maker, weinig op/aanmerking, behalve dat ik die met de straaljagers en de witte rook erg mooi vind
pi_34589444
quote:
Op zondag 29 januari 2006 18:33 schreef Orealo het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie en compliment, ik heb het aangepast.
Sinds in je foto van de druppel die uit de kraan komt gezien heb, ben ik fan van je foto's, zo ook deze

Ik heb, als beginnende foto maker, weinig op/aanmerking, behalve dat ik die met de straaljagers en de witte rook erg mooi vind
Wat denk je dat ik ben?
Ik fotografeer pas 8 maanden ofzo!
Nee.
pi_34589504

IK vind dit wel een mooie.
Wat vinden jullie?
Getrokken in Brugge
pi_34590532
quote:
Op zondag 29 januari 2006 19:15 schreef minolta het volgende:
[[url=http://xs65.xs.to/pics/06040/PICT0458-1.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]

IK vind dit wel een mooie.
Wat vinden jullie?
Getrokken in Brugge
Voortaan een foto niet in 2 topic's tegelijk posten, mkay?

Mooie foto, vooral hoe het de zon om het hoekje komt kijken! (zie grond)
Mensen lopen gewoon door de straat, lekker rustig.. en zwart-wit heeft 't een beetje een mysterieuze sfeer, maar hoe kan het dat een stoep reflecteerd zie bij fietsjes verder issie nice!
Nee.
pi_34591207
merk ik juist ook op .
Ik zou het niet weten .
Het zijn mss spoken
En van die twee foto's was een ongelukje ik wou deze foto in een andere toppic.
pi_34620795
Zal nog wat posten .
een molentje.

Vroeger was ik niet erg ovetruigd van landschapfoto's of andere zaken in het z-w te zetten .
Maar na enkel foto's om te zetten vind ik het bij sommige fotos' zeer mooi uitkomen
Wat vinden jullie ervan ?

[ Bericht 7% gewijzigd door minolta op 30-01-2006 19:15:22 ]
  maandag 30 januari 2006 @ 22:05:34 #196
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34629618
Zaterdagmiddag op de Vismarkt in Groningen.
Het was een prettige verrassing dat ik die meeuw recht voor de kerk kreeg, maar verder vind ik het plaatje nogal overbelicht in de achtergrond en op de voorgrond te donker.

Ben sowieso aan het rommelen met tegenlicht en hoe daar goed mee om te gaan. Heb een Sony DSC P-150, met instelbare sluitertijd (en 2-standen-diafragma) maar meestal schiet ik toch plaatjes in de auto-modus.
pi_34632570
met mn nieuwe d50 wat foto's gemaakt in weekend.... ik merk dat ik de camera nog moet leren kennen maar deze vond ik toch wel aardig:

(die van de honden is nog gecropt.. de andere 2 niet, deze schiet hij in widescreen... geen idee waarom... hoe kan ik dit instellen (nikond50)
&lt;hr&gt;
  maandag 30 januari 2006 @ 23:19:48 #198
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34633115
Ik vind die derde wel leuk, lekker dramatische compositie. In mooi zwart-wit, ook.
pi_34637739
Ik ben vanmiddag even het bos ingeweest. Beetje pielen en genieten van de natuur. Maar het was zo koud. Toen ik thuiskwam deden mijn voeten en handen helemaal pijn van de kou. Maar goed, dit zijn een paar van de foto's die ik gemaakt heb. En voor de mensen die het interesseert; dit is in Geleen.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Commentaar is heel erg welkom!
Offtopic: Ik ben aan het overwegen om naar de fotovakschool te gaan in Boxtel. Goed excuus om hier nog vaker rond te gaan hangen dan ik al doe.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 02:36:18 #200
119091 Glesse
Nachtbakker
pi_34637876
Foto 3 en 6 zijn erg leuk als je het mij vraagt.
Bij 3 is het even kijken naar wat het is, al helemaal als je hem zonder de andere wat winters aandoende foto's ziet.
Foto 6 is leuk vanwege de scherptediepte, en de mooie kleuren naar mijn idee. het superscherpe paaltje springt er mooi uit0, niet té veel.

De overige foto's vind ik wat jammer dat ze wat wazig zijn door de mist/nevel. komt natuurlijk ook door het weer van de afgelopen tijd.. een van de moeilijkste soorten weer om foto's bij te maken... Ook missen ze denk ik een beetje een onderwerp.
De zonsondergang heeft het ook net niet, maar om een mooie zonsondergang te maken is ook wel erg moeilijk...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')