Zo wat een verschil zegquote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:00 schreef veldmuis het volgende:
[afbeelding]
Zo ongeveer zou ik t doen denk ik.
Istwa?
Die heb ik ook op de PC staan hoorquote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:04 schreef veldmuis het volgende:
Originele grootte nog hebben?
Mag je geven hoorquote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:06 schreef veldmuis het volgende:
Van de bewerkte versie bedoel ik.
Zie alleen nu pas dat ik wel wat stukken lekker heb laten uitbijten.
Mooi, lief, flits stoort niet zo heel erg, jammer van de achtergrond/omgeving. Als hij buiten was gemaakt had ik 'm wel een stuk beter gevonden denk ik. Nu zitten er wat storende elementen in het beeld, en de achtergrond is imho niet zo heel mooi.quote:Op woensdag 11 januari 2006 00:40 schreef webspider het volgende:
Ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden
[afbeelding]
full
Het was ook een mooie vakantiequote:Op woensdag 11 januari 2006 00:56 schreef _moder8or_ het volgende:
Wow. Die is echt heel mooi! Mooi lichtinval, mooi achtergrondje, mooi alles
Helaas stond mijn apparatuur toen niet toe dat ik de sluitertijd iets langer zette, anders had ik het inderdaad zeker gedaan!quote:Op woensdag 11 januari 2006 01:00 schreef AlohaXa het volgende:
Persoonlijk had ik de sluitertijd nog iets langer gehouden. Dan vervaagt dat watervalletje enigzins, wat dus resulteert in een nog iets rustiger achtergrond. Maar verder wel netjes. Misschien de kleuren nog iets sterker maken (contrast). En de border vind ik te dik en te zwart.
Ga vooral je gangquote:Op woensdag 11 januari 2006 01:00 schreef _moder8or_ het volgende:
En als je het niet erg vindt
[[url=http://xs63.xs.to/pics/06023/background.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Heb ik een achtergrondje van gemaakt.
Hij is gemaakt in Animal World, in Disney World, Floridaquote:Op woensdag 11 januari 2006 09:52 schreef x-tremed het volgende:
Mooie foto, alleen jammer dat niet de complete staart er bij op staat.
waar is die gemaakt webspider, aangezien de Hyacint Ara redelijk zeldzaam aan het worden is
Dank uquote:Op donderdag 12 januari 2006 12:05 schreef _moder8or_ het volgende:
Wow Esto. Die derde. Allemachtig
1 Heb ik helaas niet meer in kleur, alleen maar zwart wittequote:Op donderdag 12 januari 2006 12:16 schreef Werewolf het volgende:
Heb je 1 ook in kleur?
Die derde is zeker mooi!
Moet zelf ook maar eens een 'mini studiootje' voor dit soort dingen maken...
Mooi hoor! Vooral die laatste vind ik erg sterk!quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:38 schreef Esto het volgende:
Pas geleden heb ik weer een paar dingetjes geprobeerd.... Vond ze zelf wel aardig en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
1. (Ja idd na gedaan uit het Low/ High-Key topic).
foto's
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:40 schreef CrazyCharlie het volgende:
Kom ik heel erg dom en onwetend over als ik niet weet wat DOF betekend?
CC
sluit zich hier ook bij aanquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:41 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik wil dat ook weten, maar ik heb het nog nooit durven vragen
![]()
.
Ik vind het super dat je dit vraagt!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:40 schreef CrazyCharlie het volgende:
Kom ik heel erg dom en onwetend over als ik niet weet wat DOF betekend?
CC
Da's dus niet waar, hoe mooi het is heeft er niks mee te maken, echt alleen de scherptediepte!quote:Op zondag 15 januari 2006 00:10 schreef Elefes het volgende:
DOF is inderdaad Deapt Of Field.
Maar heeft het wel iets met de hoeveelheid scherpte te maken? Ik dacht alleen met "mooi" of "niet mooi"; hoe past de scherptediepte in een bepaalde foto (dus hoe is DOF toegepast in die foto), niet hoe groot het scherptegebied is.
Maar correct me if I'm wrong....
Mooi was niet helemaal de juiste woordkeuze, wat Schanulleke zegt over functioneel past beterquote:Op zondag 15 januari 2006 10:40 schreef veldmuis het volgende:
Geen idee hoe je het spannender maakt, op deze manier in ieder geval niet imo.
Groene zweem + veel verzadigdheid doet 't m wat mij betreft niet.
Om nog even op die DOF terug te komen:
[..]
Da's dus niet waar, hoe mooi het is heeft er niks mee te maken, echt alleen de scherptediepte!
Jawel! DOF = Depth of Field = scherptediepte!quote:Op zondag 15 januari 2006 11:27 schreef Elefes het volgende:
[..]
Mooi was niet helemaal de juiste woordkeuze, wat Schanulleke zegt over functioneel past beter
Maar DOF geeft toch niet aan of er veel scherptediepte is of weinig.
Nou, dan zal ik je gelovenquote:Op zondag 15 januari 2006 11:34 schreef veldmuis het volgende:
Heb nog wat gezocht op internet, en kom niet tot een andere conclusie dan dat het hetzelfde is.
Zoals ik mijn bericht al aangaf. Help me mijn foto verbeteren - deel 2quote:Op zondag 15 januari 2006 11:44 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hoeft niet hoor! Ben benieuwd of iemand anders er wat aan kan toevoegen eigelijk
Tnxquote:Op zondag 15 januari 2006 12:13 schreef AlohaXa het volgende:
btw elefes, het is niet erg als je het niet begreep, want naar je foto's gekeken te hebben doe jij het op gevoel (en ook nog eens op een goede manier!)![]()
1. Ik de vorst op het metaal wel erg sprekend, lekker koud!quote:Op zondag 15 januari 2006 12:27 schreef Elefes het volgende:
Een paar foto's die ik vanochtend heb gemaakt:
#1:
[afbeelding]
#2:
[afbeelding]
#3:
[afbeelding]
Commentaar is altijd welkom
Canon Powershot A95quote:Op zondag 15 januari 2006 21:19 schreef veldmuis het volgende:
Die pop!
Mooi zeg!
Wat voor cam gebruik je?
Heerlijk die 'M' stand op mijn camera. Je kan de macro instellen zoals je het maar wiltquote:Op zondag 15 januari 2006 21:40 schreef veldmuis het volgende:
Wow! Valt niet tegen! Uit de A70 krijg ik ze zo niet!
Ik geloof niet dat je dat met een compact cam voor elkaar kan krijgen, Ik vind deze DOF al ERG flink voor een compact!quote:Op zondag 15 januari 2006 22:15 schreef Vliegvrager het volgende:
@_moder8or_: #1: leuk beeld, jammer van die latten idd. Evt zou je een volgende keer kunnen kiezen voor een nog groter diafragma om een nog kleinere DOF te krijgen.
Bedankt.quote:@intered: Fraaie abstracte plaat, lekker knallend blauw en een prettige compo. Enige minpuntje is dat het zwart aan de schaduwzijde van het object wat dichtgelopen is. Dit kun je voorkomen door een tikje te overbelichten.
Ik ben het eens met vorig commentaar.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:18 schreef Astridj0h het volgende:
Nou hier sinds lange tijd weer eens wat probeerseltjes van mij... Twee landschapjes zowaar een keer...
[afbeelding]
[afbeelding]
Eerste vind ik wel geslaagd. Bij de tweede denk ik dat het paaltje links van de foto rustiger had gekeken, nu voelt het beetje 'ongemakkelijk'. snapt iemand wat ik daarmee bedoel?
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:13 schreef luap het volgende:
Hier nog een paar probeersels. Het was te koud om naar buiten te gaan dus dan maar eens in de keuken rondgekeken.
suiker:
[afbeelding]
koffie
[afbeelding]
rijst
[afbeelding]
Ik vroeg me af wat jullie van de belichting vinden, te hard of juist te zacht en teveel of te weinig schaduwen etc.
Geweldig! Zo zie je maar weer dat hele saaie dagelijkse dingetjes door fotografie heel interessant kunnen zijn. Goed licht. Helemaal ok.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:13 schreef luap het volgende:
Ringo,
1: mooi kleurig, leuk kijkje op de markt. Beetje jammer van de uitgebeten lucht.
3: gave symmetrie, alleen denk ik dat ie een stop is overbelicht. Heb je hem ook in RAW, dan zou je dat makkelijk kunnen corrigeren.
sgoldie: mooie fotomaar ik sluit me aan bij Werewolf. Misschien dat ie nog beter zou worden als je een langere sluitertijd zou hebben genomen.
Hier nog een paar probeersels. Het was te koud om naar buiten te gaan dus dan maar eens in de keuken rondgekeken.
suiker:
[afbeelding]
koffie
[afbeelding]
rijst
[afbeelding]
Ik vroeg me af wat jullie van de belichting vinden, te hard of juist te zacht en teveel of te weinig schaduwen etc.
Wat hij zegtquote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:42 schreef Re het volgende:
[..]
je weet dat er nix mis is met die foto's
strakke belichting, hoe is je opstelling qua licht?
Sorry je hebt gelijkquote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:42 schreef Re het volgende:
[..]
je weet dat er nix mis is met die foto's
strakke belichting, hoe is je opstelling qua licht?
ja dat is inderdaad het verkeerde topic maar dat is iets uit het verledenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:12 schreef luap het volgende:
[..]
Sorry je hebt gelijk... ik had ze al in dit topic gezet maar dan zonder de laatste vraag. Toen realiseerde ik me dat dit het "help me mijn foto verbeteren topic" is. Omdat ik zelf eigenlijk al tevreden was is dit dus het verkeerde topic. Maar goed, in een poging er nog wat van te maken heb ik die vraag er maar bij gezet. Ik weet het slap, slap, slap
kan het me bijna voorstellen maar je moet het maar eens een keer laten zienquote:Om op je vraag terug te komen: een flitser op mijn camera die ik via een stuk piepschuim op het onderwerp weerkaats. Dit licht komt redelijk recht van boven voor een vlakke belichting. Een andere flitser die ik schuin op het onderwerp richt voor de schaduweffecten (strijklicht heet dat geloof ik). Is niet bijzonder moeilijk, je moet het alleen wel even netjes doen... oh ja, twee flitsers helpen ook heel ergeen (twee?) van mijn betere investeringen.
De verhouding van die twee kun je leuk mee spelen maar die weet ik zo dus niet meer.
Hmmm eigenlijk zou ik een foto van de opstelling moeten maken maar ik heb hem al weer afgebroken. Misschien dat ik het je morgen wel uitgelegd krijg.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:18 schreef Re het volgende:
kan het me bijna voorstellen maar je moet het maar eens een keer laten zien
Bedankt voor je reactie en compliment, ik heb het aangepast.quote:Op zondag 29 januari 2006 13:22 schreef Jelleee het volgende:
Orealo, die is mooi!![]()
Beetje mistig tussen de bomen, mooi!![]()
Maar ik denk dat als je 550x411 zet dat mensen dan meer op je foto reageren, dan een linkje..
<knip>
Wat denk je dat ik ben?quote:Op zondag 29 januari 2006 18:33 schreef Orealo het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie en compliment, ik heb het aangepast.
Sinds in je foto van de druppel die uit de kraan komt gezien heb, ben ik fan van je foto's, zo ook deze
Ik heb, als beginnende foto maker, weinig op/aanmerking, behalve dat ik die met de straaljagers en de witte rook erg mooi vind
Voortaan een foto niet in 2 topic's tegelijk posten, mkay?quote:Op zondag 29 januari 2006 19:15 schreef minolta het volgende:
[[url=http://xs65.xs.to/pics/06040/PICT0458-1.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
IK vind dit wel een mooie.
Wat vinden jullie?
Getrokken in Brugge
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |