@ElefesFoto 1 is wel een leuke. Niet echt denderend spannen ofzo, maar wel lekker scherp.
Foto 2, mja tegen de zon in fotograferen is altijd moeilijk. Qua kadrering etc is het wel ok. Dit is volgens mij een foto die potentie heeft mits het een leuke bewerking krijgt. Extra mistig, donkerder lucht. Dreigender maken zou mijn keuze zijn.
Foto 3, Onderwerp is leuk gevonden. Vorst op de voorgrond is heel scherp. Alleen ik vind het moeilijk om naar te kijken. Alsof mijn ogen moeite heeft om het scherp te stellen. Er is te veel vaagheid in de foto.
@PSIk zie dat je wel weet wat je wilt fotograferen, alleen een beetje moeite heb met de standpunten. Ik weet niet hoelang je al fotografeert, maar over het algemeen is het bij "overzicht landschappen" foto's de regel: 1/3 lucht en 2/3 grond. Bij is is het goed. Horizon loop ook nog eens horizontaal. De laatste foto heeft opeens een scheve horizon. Foto 1 en 2 vind ik het beste van deze serie. Foto 1 klopt gewoon en het bewust op de voorgrond alleen water vind ik een leuke besluit. Het lijkt alsof het je in het water staat.
@CrazycharlieTja visdraad is gewoon moeilijk om te fotograferen.
![]()
Ik zou het anders hebben genomen. Je pobeert een actie te fotograferen. Waarom neem je dan een moment opname waar er een punt van rust is? Het is toch beter dat je de foto neemt op het moment dat hij uitwerpt. Dus hengel naar voren. Op die manier krijg je op een lekkere postuur waar je kan zien dat de werper aan het werpen is en dan zie je ook direct zijn gezicht die in de verte kijkt. Meteen krijg je dan weer wat extra diepte/ruimte in de foto.
De hertjes. Het is net iets te onscherp. Het lijkt alsof je gefocused hebt op dat houden huisje. Maar het idd moeilijk om een zoom foto te maken. Je krijgt veel sneller een vage resultaat.
@ _moder8or_Mooie detail foto's. Ik ben onder de indruk van je compact camera en photoshop skillz
![]()
. Zo zie je maar weer, scherpe foto's komen niet alleen uit een Dslr. De verzadiging op de eerste foto is heel goed en scherp.
De pop. Hele goede kadrering. Jammer dat er niet meer scherpte is over de algehele gezicht. Ik heb het gevoel dat de (voor ons) rechter gezicht helft, net te onscher is. Terwijl de (voor ons) linkeroog en het hoedje aan de linkerkant wel heel scherp is. Ik weet niet in hoeverre je op de A95 focuspunten kunt instellen?
[ Bericht 0% gewijzigd door AlohaXa op 15-01-2006 22:23:38 ]